‹؏ـقیلہبنےهاشم⁶⁹🇵🇸›
بنگوریون (نخستوزیر اسرائیل، و رئیس جناح تندرو و بهاصطلاح «بازها»ى آن کشور) این صمیمیت را میان رژی
در همین چارچوب، اسرائیل امکانات ویژهاى در اختیار این فرقه ضاله قرار داد که شوقى در پیام آوریل 1954 (1333.ش) گوشهاى از آن را برشمرد. از جمله اینکه، دولت اسرائیل شعبههاى محافل ملى بهائیان بعضى کشورها (نظیر انگلیس، ایران و کانادا) در فلسطین اشغالى را نیز به رسمیت شناخت تا امکان فعالیت مستقل داشته باشند: «شعبات محافل روحانیه ملیه جزائر بریتانیا و ایران و کانادا و استرالیا بر طبق قوانین و مقرّرات جاریه در اسرائیل تأسیس و از طرف اولیاى کشورى آن دولت رسماً به سمت جامعههاى دیانتى شناخته شد و به آنان اجازه و اختیار داده شده است که در هر نقطه از کشور اسرائیل، اموال غیرمنقول را بلامانع به نمایندگى از طرف محافل متبوعه خویش ثبت نمایند.»
⚡️✨
‹؏ـقیلہبنےهاشم⁶⁹🇵🇸›
در همین چارچوب، اسرائیل امکانات ویژهاى در اختیار این فرقه ضاله قرار داد که شوقى در پیام آوریل 1954
وى سپس مطالبى را بیان کرد که نشاندهنده آن است که شاید رژیم صهیونیستى براى هیچ گروه دیگرى این قدر اهتمام نورزیده است و این از ارزش و اهمیت بهائیت براى آنان حکایت میکند: «با رئیسجمهور اسرائیل و نخستوزیر و پنج تن از وزراى کابینه🔥
‹؏ـقیلہبنےهاشم⁶⁹🇵🇸›
وى سپس مطالبى را بیان کرد که نشاندهنده آن است که شاید رژیم صهیونیستى براى هیچ گروه دیگرى این قدر اه
کمکم کار حمایت دولت اسرائیل از بهائیان چنان بالا گرفت که به گفته یکى از بهائیان ساکن اسرائیل به نام حسین اقبال، «هر دستورى که حضرت ولى امرالله [= شوقى افندى] بفرمایند و یا هر تقاضایى بنمایند، دولت اسرائیل فوراً برآورده مىنمایند و در نتیجه ما بهائیان ساکنین فلسطین، به نهایت روح و ریحان زندگى مىنماییم... .»‼️
‹؏ـقیلہبنےهاشم⁶⁹🇵🇸›
کمکم کار حمایت دولت اسرائیل از بهائیان چنان بالا گرفت که به گفته یکى از بهائیان ساکن اسرائیل به نام
ضمناً این حمایت و اطمینان فوقالعاده اسرائیل فقط به شوقى و سران فرقه ضاله محدود نمىشد، بلکه تمامى نفوس بهائى در جهان را فرا مىگرفت. عبدالله رفیعى، از بهائیان ایران که در اسفند 1339 همراه جمعى از هممسلکان خود براى دیدار از مرکز بهائیت به اسرائیل رفته، در بخشى از گزارش سفرش نوشته است: «در گمرک تلآویو همین که خود را بهائى معرفى نمودیم، با کمال احترام، بدون تفتیش ما را فوراً مرخص نمودند، در صورتى که سایرین را به دقت رسیدگى و تفتیش مىنمودند.
‹؏ـقیلہبنےهاشم⁶⁹🇵🇸›
ضمناً این حمایت و اطمینان فوقالعاده اسرائیل فقط به شوقى و سران فرقه ضاله محدود نمىشد، بلکه تمامى ن
این مسأله مقطعى نیز نبود و در مدتى طولانى استمرار داشت، تا جایى که مردم عادى اسرائیل را نیز به اعتراض واداشته بود! به گزارش ساواک، یکى دیگر از بهائیان، به نام فریدون رامشفر، پس از دیدار از اسرائیل در جلسه هفتگى بهائیان (مورخ 4 بهمن 1349) گفت: «دولت اسرائیل آن قدر به بهائیان خوشبین است که در فرودگاه خود، احبا[بهائیان] را بازرسى نمىکنند و وقتى رئیس کاروان به پلیس اظهار مىدارد: اینها بهائى هستند، حتى یک چمدان را باز نمىکنند، ولى بقیه مسافرین را حتى کلیمیها را بازرسى مىکنند، به طورى که یک کلیمى اعتراض کرده بود: چرا ایرانیها را بازرسى نمىکنید و ما را که اینجا موطنمان هست، مورد بازرسى قرار مىدهید.»‼️
‹؏ـقیلہبنےهاشم⁶⁹🇵🇸›
این مسأله مقطعى نیز نبود و در مدتى طولانى استمرار داشت، تا جایى که مردم عادى اسرائیل را نیز به اعترا
این حسن روابط و دید و بازدیدهاى متقابل سرور فراوان بهائیان را باعث شده و آنان را چنان از مشاهده قدرت پوشالى رژیم صهیونیستى سرمست ساخته بود که بىمحابا به حمایت از آن رژیم در نشریات بهائیان دست زدند🤦♂🗿
‹؏ـقیلہبنےهاشم⁶⁹🇵🇸›
این حسن روابط و دید و بازدیدهاى متقابل سرور فراوان بهائیان را باعث شده و آنان را چنان از مشاهده قدرت
الفــ جنگ ششروزه اعراب و اسرائیل: در ژوئن 1967 (خرداد 1346) با حمله سریع و سنگین ارتش اسرائیل جنگ سوم میان اعراب و اسرائیل درگرفت که به شکست ارتشهاى عربى منجر شد و بخش وسیعى از اراضى اسلامى همچون صحراى سینا، ارتفاعات جولان، کرانه باخترى رود اردن و بیتالمقدس به اشغال صهیونیستها درآمد.
بهائیان در خلال این جنگ برخلاف شعارشان مبنى بر «صلح جهانى» به جاى محکوم کردن صهیونیستها به عنوان «آغازگر جنگ و متجاوز» در کنار ارتش اسرائیل قرار گرفتند و همهگونه حمایت را از صهیونیستها به عمل آوردند و از آن جمله به گزارش ساواک در تاریخ 10/5/1346 مبلغى در حدود 120 میلیون تومان (که آن موقع رقم بسیار هنگفتى بود) به وسیله بهائیان ایران جمعآورى گردید که بهظاهر براى بیتالعدل در حیفا ارسال شد، «ولى منظور اصلى آنها از ارسال این مبلغ، کمک به ارتش اسرائیل» بود. ساواک در ادامه افزوده است: «مقدار قابل ملاحظهاى از این پول به وسیله حبیب ثابت تعهد و پرداخت شده است.
‹؏ـقیلہبنےهاشم⁶⁹🇵🇸›
الفــ جنگ ششروزه اعراب و اسرائیل: در ژوئن 1967 (خرداد 1346) با حمله سریع و سنگین ارتش اسرائیل جنگ
ظاهراً یک دختربچه بهائى به نام سویدا معانى (از بهائیان ایرانىتبار ساکن اسرائیل) فرستاده بود، شدیداً براى خانوادههاى صهیونیست که فرزندانشان را به میدانهاى جنگ فرستاده بودند، نوحهسرایى کردند و با استفاده از عبارات عاطفى کوشیدند احساسات اطفال بهائى را به نفع صهیونیستها تحریک کنند و این کودکان را از همان ابتدا با محبت صهیونیستها و کینه مسلمانان پرورش دهد. در بخشى از این مقاله آمده است: «در این چند روزه جنگ، وضع مردم خیلى رقتبار بود، مادرها و بچههایشان نگران و پریشان، منتظر وصول اخبار جنگ بودند... . وقتى خبر قتل کشتهشدگان و شماره آنها منتشر مىگردید، اشکها سرازیر مىشد و همگى داغدار بودند... و غروبها که مادران دست فرزندانشان را گرفته تنهایى به گردش مىرفتند، حالت محزونى از چهره همگى نمودار بود.»🍃
‹؏ـقیلہبنےهاشم⁶⁹🇵🇸›
ظاهراً یک دختربچه بهائى به نام سویدا معانى (از بهائیان ایرانىتبار ساکن اسرائیل) فرستاده بود، شدیداً
[خب تا اینجای بحث روابط بهائی ها با اسرائیل رو گفتیم]
‹؏ـقیلہبنےهاشم⁶⁹🇵🇸›
[خب تا اینجای بحث روابط بهائی ها با اسرائیل رو گفتیم]
خب حالا سراغ بحث ازدواجشون میریم
در فرقه بهائیت ازدواج با محارم کاملا مجاز هست/:
‹؏ـقیلہبنےهاشم⁶⁹🇵🇸›
خب حالا سراغ بحث ازدواجشون میریم در فرقه بهائیت ازدواج با محارم کاملا مجاز هست/:
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینکلیپ رو ببینید در مورد ازدواج با محارم در فرقه بهائیت‼️
‹؏ـقیلہبنےهاشم⁶⁹🇵🇸›
اینکلیپ رو ببینید در مورد ازدواج با محارم در فرقه بهائیت‼️
ازدواج بعید، یعنی ازدواج با غیر از خویشاوندان و افرادی که از پیشینههای قومی و جغرافیایی متفاوت هستند در آموزههای آئین بهائی بسیار مورد ستایش و توصیه قرار گرفتهاست. عبدالبهاء ازدواج بین نژادی را تشویق کردهاست و بهائیان (هم دختر و هم پسر) مجازند که با افراد از هر دین و اعتقادی ازدواج کنند.
🛑ازدواج بعید یعنی ازدواج با غیر بهائیان این کارشون هم برای این هست که افراد غیر بهائی رو جذب این فرقه بکنند