eitaa logo
‹قمـر‌بنے‌هـاشم¹³³›
318 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
165 ویدیو
25 فایل
‌ ‌اکنون سوال ها را جستجو کن ، شاید بعد ها روزی دوردست در آینده ، بی آن که خودت بفهمی راهِ رسیدن به جواب ها را هم گم کردی . . https://daigo.ir/secret/56363792 ناشناس↑‌ @AGHILEH_BANIHASHEM کانال اصلی ↑
مشاهده در ایتا
دانلود
📨 📝 متن پیام : https://eitaa.com/AGHILEH_BANIHASHEM/22258 راستش من از این کلیپ چیزی متوج نشدم!چه ربطی به همجنسبازی داشت؟این مسئله که یه مرد خودشو شبیه زن ها کنه چیزی نیست که فورا یاد همجنسگرایی بیوفتیم...خیلیی غیرمستقیم و دور از ذهنه و چنین مواردی رو ندیدم یا به ندرت!!به شخصه یاد ترنس افتادم...تا همجنسگرایی! 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 https://eitaa.com/AGHILEH_BANIHASHEM_69/9048
📨 📝 متن پیام : سلام اون عکسی که گذاستین سرو شراب نیست اونو من دیدیم دلستر تلخ هست دقیقا همین قوطی که بهش میگن آبجو 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 سلام https://campozgol.com/%D8%AA%D8%B1%DA%A9-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B4%D8%B1%D9%88%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D9%84%DB%8C/ مطالعه بفرمایید لطفاً . .
📨 📝 متن پیام : https://eitaa.com/AGHILEH_BANIHASHEM_69/8984 نیروی انتظامی چیه عامو مرد و زن داشتن وسط پارک با آهنگ کردی میرقصیدن پلیسایی ک اونجا بودن حتی ی تذکرم ندادن؛ آدم دیگه پارکم نمیتونه بره والا 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 از بَس قشر مذهبی جامعه پارک نرفتن و عادی سازی نکردن الان همه فکر میکنن پارک جای قشر غیر مذهبیِ هست و تا میری جوری نگاه میکنن که انگار اومدی تو ملک شخصیشون سرک بکشی ؛٫
📨 📝 متن پیام : چرا سوالم پاسخ داده نمیشه؟ 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 الان تقریبا بیشتر سوالات پاسخ داده شده ..
1.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ ‌ ‌‌ ب̲̅ه̲̅ن̲̅ا̲̅م̲̅خ̲̅د̲̅ا̲̅و̲̅ن̲̅د̲̅ر̲̅و̲̅ح̲̅ا̲̅ل̲̅ل̲̅ه̲̅و̲̅آر̲̅م̲̅ا̲̅ن̲̅ه̲̅ا̲̅ی̲̅ش ▪️قدیم‌بوی‌ایمان‌میدادیم،الان‌ایمانمون‌بومیده. قدیم‌دنبال‌گمنامی‌بودیم‌الان‌مواظبیم‌اِسممون‌ گم‌نشہ... ▪️کسانی‌که‌برای‌هدایت‌دیگران‌تلاش‌میکنند به‌جای‌مُردن‌شهیدمیشوند. ▪️برای‌آنچه‌که اعتقادداریدایستادگی‌کنید حتی‌اگرهزینه‌اش‌تنهاایستادن‌باشد.. یه کانال با محتوای مذهبی میخوای؟ کانالی که پر از های قشنگ باشه؟ پر از عکس و حرفای شهدا باشه؟ پس‌بزن‌رولینک‌کانالمون‌تاعضوبشی‌رفیق!😎✌️🏿 ↳@shahidanehh↰ شبای‌جمعه‌هم‌کلیپای‌امام‌حسینی باهشتگ ‌براتون‌میسازیم✨🌚 لینک‌کانال‌شهیدانه👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/shahidanehh https://eitaa.com/shahidanehh https://eitaa.com/shahidanehh
📨 📝 متن پیام : https://eitaa.com/AGHILEH_BANIHASHEM/22849 چرا فکر میکنید اینکه من تو ایران بدنیا اومدم به این دلیله که باید هم عقیده با شما باشم؟ آزادی یعنی همین یکی دلش میخواد تو اروپا مسلمون باشه یکی میخواد تو ایران اتئیست باشه شما نمیتونی تعیین کنی کار کی درسته و برای زندگی بقیه تصمیم بگیری یا عقیدتو به دیگران تحمیل کنی همیشه همینجوری بوده ولی خداروشکر الان دیگه تو ایران خیلیا فهمیدن آبرو به اینچیزا نیست و شجاعتشو پیدا کردن البته اگه اعدام نکننشون 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹  اگرچه دین مبین اسلام، کاملترین و بهترین ادیان الهی است که کتاب مقدس آن (برخلاف سایر کتابهای آسمانی) تحریف نشده است و تنها دینی است که نزد خداوند متعال دارای اعتبار و حقانیت می‌باشد، اما درعین حال هیچگاه در ایران و اسلام عزیز، باور به دین اسلام و پیامبر گرامی اسلام صلوات الله علیه، با اجبار و اکراه نبوده است؛ چراکه از منظر آموزه‌های نورانی اسلام عزیز، اصل پذیرش دین و باور قلبی به آن، غیر اکراهی و غیراجباری است و نمی‌توان باور و اعتقاد دینی را با زور در قلب و باور افراد وارد کرد. اما در عین حال باید توجه داشت که انسان‌ها در هر جامعه‌ای که زندگی می‌کنند، صرفا در امور شخصی و فردی خود دارای اختیار هستند و طبق خواست و میل و نظر خویش عمل می‌کنند، اما در عرصه جامعه و رفتارهای اجتماعی، باید تابع قوانین و مقررات اجتماعی آن جامعه باشند، وگرنه هرج و مرج و بی‌نظمی پیش خواهد آمد و جامعه را به ورطه هلاکت و نابودی می‌اندازد، لذا تمام حکومت‌ها و نظام‌های سیاسی، به پایبندی و رعایت قوانین و مقررات اجتماعی توسط افراد جامعه، اهتمام دارند. در ایران اسلامی نیز مانند سایر کشورهای جهان، هر کس آزاد است که هر عقیده و باوری را که به درستی آن یقین پیدا کرده است، در قلب و دل خود بپذیرد و باور داشته باشد. اما طبیعی است که در رفتارهای اجتماعی باید طبق قوانین و مقررات عمل کند. این نکته نیز قابل توجه است که در صورتیکه ارتداد به صورت علنی نباشد و موجب تضعیف ایمان و باور مردم نشود، حکم اعدام ندارد.
📨 📝 متن پیام : https://eitaa.com/AGHILEH_BANIHASHEM_69/9309 این پیام برای قبلا هستش . دیر سین زدین. 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 شرمندم ؛
📨 📝 متن پیام : https://eitaa.com/AGHILEH_BANIHASHEM/20587 لطفا این پیام رو ویرایش کنید ارزشی درسته 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 متشکر ؛
📨 📝 متن پیام : سلام من دیشب خواب دیدم که پشت به قبله دارم نماز میخونم و الان تعبیرش رو دیدم که نوشته بود : پشت قبله نماز خواندن نشانه بی دینی هست و یعنی از دین فاصله میگیرید و اعمال شما مورد قبول واقع نمیشود و دین خدا رو پشت سر میگذارید و .... . ولی من نمیدونم واقعا برای چی این خوابو دیدم و نمیدونم چه کار اشتباهی کردم.. کسی تا حالا تجربه این خوابو داشته؟؟ 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 سلام من که ندیدم بقیه اگه دیدن اظهار نظر کنن ..
https://daigo.ir/pm/tMNdCH عرض سلام خدمت دوستانِ عزیز ؛ لینک ناشناس تغییر یافت . این لینک قابلیت ارسال عکس نیز دارد .. سوالی انتقادی پیشنهادی داشتید درخدمتم !
📨 📝 متن پیام : سلام..میشه پاسخ این شبهه رو برام پیدا کنید؟!چرا در سوره بقره آیه ۲۹ گفته شده که اول زمین رو آفریدیم بعد آسمان را...ولی در سوره نازعات ایه ۲۷ تا ۳۰ گفته شده اول آسمان را آفریدیم بعد زمین را؟! میشه پاسخ رو پیدا کنید؟یکی از دوستانم ازم پرسیده و جدا پاسخی براش ندارم 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 ↓
‹قمـر‌بنے‌هـاشم¹³³›
📨 #پیام_جدید 📝 متن پیام : سلام..میشه پاسخ این شبهه رو برام پیدا کنید؟!چرا در سوره بقره آیه ۲۹
سلام در پاسخ به چند نکته توجه فرمایید: 1.دلیل اختلاف و تعارض ظاهری که بین دو آیه مورد سؤال دیده می شود، به دلیل وجود دو کلمه "ثمّ" و "دحو" در آیات مورد بحث است که کلمه "ثم" در فارسى به معناى "سپس" و "پس" است که در تأخّر و پشت سر هم بودن ظهور دارد، از این رو از این آیه استظهار می شود که آفرینش آسمان بعد از زمین بوده است. نیز "دحا" و "دحو" را به معنای خلق که در فارسی به معنای آفرینش می آید ترجمه می کنند، اما دحو به معنای گستردن است. 2.برخی از مفسران منکر این بحث (تقدم و تأخر در آفرینش آسمان و زمین) هستند و این را قیاس گرفتن کار خدا به کار خلق می دانند که باطل است؛ مثلا سید قطب در تفسیر "فی ظلال القران" می گوید: مفسران و متکلمان در این جا سخن را از آفرینش آسمان و زمین، قبلیت و بعدیت و استواء و تسویه ... بسط دادند و فراموش کردند که قبلیت و بعدیت دو اصطلاح بشری است که در مقایسه با افعال خداوند هیچ گونه دلالتی ندارد (1) ایشان در همان جا این نوع بحث های متداول بین دانشمندان مسلمان را آفتی از بحث های فلسفی یونانی و الهیات متداول بین یهود و نصاری می داند. ولی با توجه به این که خداوند این الفاظ و عبارات را جهت تفهیم و درک مخاطبانش به پیامبر القا می کند در نتیجه با اسلوب و روش و قواعد حاکم بر ادبیات مردم با ایشان سخن می گوید از این رو فهم عرفی آنها ملاک و حجت خواهد بود و ربطی به بحث های فلاسفه و یهود و نصاری نخواهد داشت. 3.سؤال و پاسخ سؤالى که در این جا پیش مى‏آید این است که کلمه "ثم" به معناى "سپس" و "پس" در فارسى است و طبعاً تأخّر و پشت سر هم بودن را می رساند. بنابراین، از این آیه استفاده می شود که آفرینش آسمان بعد از زمین بوده است: "ثُمَّ اسْتَوى‏ إِلَى السَّماءِ" در حالى که از آیه "وَ الْأَرْضَ بَعْدَ ذلِکَ دَحاها" (و زمین را بعد از آن (آسمان) گسترش داد عکس آن به دست مى‏آید که خلقت زمین بعد از آسمان است. 4.در جواب این سؤال از سوی دانشمندان پاسخ هایی داده شده است که در این جا به دو نمونه از آن اشاره می کنیم: یکم) اساساً بین این دو آیه تعارضی وجود ندارد؛ زیرا کلمه "دحا" که از ریشه "دحو" است به معنای آفرینش نیست، بلکه به معنای گسترش دادن است از این رو می شود آیه شریفه ناظر بر سه مرحله باشد: الف. آفرینش ابتدایی زمین ب. آفرینش ثانوی آسمان ج. گسترش دادن زمین بعد از آفرینش آسمان در روایتی می خوانیم که همین سؤال از عمرو بن عبید و حسن بصرى شده که آنها در پاسخ گفته‏اند: از کلمه "دَحاها" فقط گسترش زمین استفاده می شود نه آفرینش آن و ممکن است ترتیب آفرینش چنین بوده باشد که اول زمین خلق شده و پس از آن آسمان ها و سپس گسترش زمین.(2) پس باید گفت که منظور این نیست که آفرینش زمین پس از آسمان بوده است؛ بلکه منظور این است که گسترش زمین و آماده سازى آن براى زندگى، پس از آفرینش آسمان ها بوده و این مانع از آن نیست که زمین قبل از آسمان آفریده شده باشد.(3) دوم) گرچه کلمه "ثم" در تأخیر و ترتیب زمانى ظهور دارد، اما این ظهور در همه جا نیست. صاحب تفسیر مجمع البیان می گوید: ممکن است بگوییم کلمه "ثم" همه جا براى تأخیر و ترتیب زمانى نیست (همان طورى که در ادبیات عرب نظایر فراوان دارد(. و این کلمه در این جا فقط براى تذکر و یادآورى نعمت هاى خدا است و نظرى به تقدم و تأخّر خلقت زمین یا آسمان ندارد.(4) بلکه غرض برشمردن تعداد نعمت است؛ مثلا یکى از ما می گوید: "الم اطعمک ثمّ کسوتک ثمّ اعطیتک ثمّ حملتک"، آیا من تو را طعام نکردم و جامه ندادم و بخشش نکردم و اسب ندادم، و این می تواند درست باش حتی اگر آنچه را مقدّم گفته، مؤخّر انجام داده باشد؛ چرا که نظر او به تقدیم و تأخیر نیست، بلکه نظر او به تعداد است.(5) بهرحال این کلام را خداوند در مقام امتنان فرموده است (6)و از این جهت می توان گفت که کلمه "ثم" در جمله "ثُمَّ اسْتَوى‏ إِلَى السَّماءِ" به معناى تأخیر زمانى نیست، بلکه به معناى‏ تأخیر در بیان و ذکر حقایقى پشت سر هم است. (7) پی نوشت ها : 1. سید بن قطب بن ابراهیم شاذلی،‏ فی ظلال القرآن، ، ناشر دارالشروق‏، چاپ بیروت- قاهره، سال 1412 ق، چاپ هفدهم، ج ‏1، ص 53 و 54. 2.طبرسی، فضل بن حسن، ترجمه مجمع البیان فی تفسیر القرآن، ناشر انتشارات فراهانى، چاپ تهران، سال 1360 ش، چاپ اول، ج ‏1، ص 114 ؛ابوالفتوح رازى، حسین بن على، روض الجنان و روح الجنان فی تفسیرالقرآن ، ناشر بنیاد پژوهشهاى اسلامى آستان قدس رضوى، چاپ مشهد، سال 1408 ق، ج ‏1، ص 191‏. 3.جعفرى، یعقوب، ‏تفسیر کوثر، موسسه انتشارات هجرت ،قم ،۱۳۷۶ ،ج ‏1، ص 113.