eitaa logo
فلسفه و عرفان
5هزار دنبال‌کننده
500 عکس
217 ویدیو
342 فایل
🌿 ﷽ ارائه درسگفتارها، کتب، تقریرات و مقالات فلسفه و عرفان درتلگرام👇 http://t.me/PHILO_MYS
مشاهده در ایتا
دانلود
درسگفتار اصول و مبانی عرفان نظری استاد یزدان‌پناه در اینجا
لینک جدید گروه فلسفه و عرفان 👇 https://eitaa.com/joinchat/2338127993C01d7a60817 فقط در اختیار دوستان فلسفی قرار دهید
درسگفتار حکمت متعالیه استاد یزدان‌پناه در اینجا
درسگفتار سیری در نفس استاد جوادی آملی ۱۳ جلسه در تلگرام اینجا
هدایت شده از  فلسفه و عرفان
🌀انسانم آرزوست ابن مسکویه: شنیدم از اهل علمی که حکایت می کرد از قاضی جلیل القدر و عالی مرتبه(که در سنین بالا اهتمام به یادگیری هندسه داشت) می گفت به او گفتم چه چیز تورا به یادگیری هندسه واداشت در حالی که باتوجه به سن و شغل تو این کار برای تو خوب نیست و نادانان به ضرر تو سخن خواهند گفت و تو نیز بهره زیادی از این علم بخاطر زیادی سن نخواهی برد و فراگیری این علم زمان زیادی می طلبد و تیز هوشی نوجوانان را می طلبد. قاضی گفت:وای بر تو چه می گویی من در خودم احساس دشمنی و نفرت نسبت به این علم و اهلش کردم پس خواستم به هندسه بپردازم تا این علم را دوست بدارم تا نسبت به هیچ علمی و دانشمندانش بغض و کینه نداشته باشم. [الهوامل و الشوامل، ص١٩٠] پ ن: مخالفان فلسفه و عرفان باید چنین خود را درمان کنند. 💢کانال فلسفه و عرفان https://eitaa.com/AGLOESHG
درسگفتار تشریح الافلاک شیخ بهایی استاد رمضانی در 👈اینجا
درسگفتار(فایل صوتی) اشارات با تدریس استاد سعادت مصطفوی و کتب شرح اشارات ایشان در کانال تلگرام👇 https://t.me/+SjKdfj3zgEdshYaj
در پیری‌ات به‌جای خدا تکیه میکنی/ وقتی رَوی به دوش نبی در جوانی‌ات 🍀معنی زنجانی @AGLOESHG
4_5951916570140741500.mp3
1.56M
🔊 صوتی | گردانندۀ رسمی فهم از دین چیست؟ 🔹نکته‌ای به نقل از علامه طباطبائی https://t.me/+SjKdfj3zgEdshYaj https://eitaa.com/AGLOESHG
🔆الحمد لله الذي جعلنا من المتمسکین بولایة أمیر المؤمنین والأئمة المعصومین علیهم السلام💐 باده بده ساقیا! ولی ز خُمِّ غدیر/چنگ بزن مطربا! ولی به یاد امیر تو نیز ای چرخ پیر! بیا ز بالا به زیر/دادِ مسرّت بده، ساغر عشرت بگیر بلبل نطقم چنان قافیه پرداز شد/که زُهره در آسمان به نغمه دمساز شد محیط کون و مکان، دایره ساز شد/سَرور روحانیان هو العلی الکبیر وادی خمّ غدیر، منطقه نور شد/یا ز کف عقل پیر، تجلّی طور شد؟ یا که بیانی خطیر ز سرِّ مستور شد؟/یا شده در یک سریر قَرانِ شاه و وزیر؟ چون به سرِ دست شاه، شیر خدا شد بلند/به تارک مهر و ماه، ظلِّ عنایت فکند به شوکت فرّ و جاه، به طالعی ارجمند/شاه ولایت پناه، به امر حق شد امیر مژده! که شد میر عشق، وزیر عقل نخست/به همّت پیر عشق، اساسِ وحدت، دُرست به آب شمشیر عشق، نقش دوئیت بشست/به زیر زنجیر عشق، شیر فلک شد اسیر فاتح اقلیمِ جود به جای خاتم نشست/یا به سپهرِ وجود نیر اعظم نشست؟ یا به محیط شهود مرکز عالم نشست/روی حسود عنود سیاه شد همچو قیر جلوه به صد ناز کرد لیلی حسن قِدَم/پرده ز رُخ باز کرد بدْر منیر ظُلَم نغمهْ گری ساز کرد معدن کلِّ حِکم/یا سخن آغاز کرد عنِ اللَّطیفِ الخبیر به هر که مولا منم، علیست مولای او/نسخه اسما منم، علیست طغرای او سرِّ معمّا منم، علیست مَجْلای او/محیط انشا منم، علی مَدار و مدیر طور تجلّی منم، سینه سینا علیست/سرِّ انا اللّه منم، آیت کبرا علیست درّه بیضا منم، لؤلؤ لالا علیست/شافع عقبی منم، علی مُشار و مُشیر حلقه افلاک را، سلسلهْ جنبان علیست/قاعده خاک را، اساس و بنیان علیست دفتر ادراک را، طراز و عنوان علیست/سید لولاک را، علی وزیر و ظهیر دایره کن فکان، مرکز عزم علیست/عرصه کون و مکان، خطّه رزم علیست در حرم لا مکان، خلوت بزم علیست/روی زمین و زمان به نور او مُستَنیر یوسف کنعان عشق، بنده رخسار اوست/خضر بیابان عشق، تشنه گفتار اوست موسی عمران عشق، طالب دیدار اوست/کیست سلیمان عشق بر درِ او؟ یک فقیر ای به فروغ جمال آینه ذوالجلال/«مفتقر» خوش مقال مانده به وصف تو، لال گرچه بُراق خیال در تو ندارد مجال/ولی ز آب زلال، تشنه بُوَد ناگزیر 🔹آیه الله غروی اصفهانی کمپانی (ره) https://eitaa.com/AGLOESHG
مسمط استاد محمد سهرابي.amr
1.72M
🔹مدح مولا 🔹شعر و خوانش از محمدسهرابی(معنی زنجانی) @AGLOESHG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👆مهلت ثبت نام اینترنت رایگان تا آخر هفته
درسگفتار حکمت اشراق استاد یزدان‌پناه در👇 https://t.me/+SjKdfj3zgEdshYaj
درسگفتار توحید اسماء الهی استاد آیه‌الله جوادی آملی در لینک 👇 https://t.me/+SjKdfj3zgEdshYaj
🔹درسگفتار عرفان و شریعت 🎙استاد یزدان پناه ۱۴ جلسه در تلگرام👇 https://t.me/+SjKdfj3zgEdshYaj
سخن‌‌‌‌های بزرگان اگر به صد صورت مختلف باشد، یک باشد. چون حق یکی است و راه یکی است، سخن، دو چون باشد؟! اما به صورت، مخالف می‌نماید. به معنی، یکی است و تفرقه در صورت است، و در معنی همه جمعیت است. چنانکه امیری بفرماید که خیمه ای بدوزند. یکی ریسمان می‌تابد، یکی میخ میزند، یکی جامه می‌بافد و یکی می‌دوزد، و یکی می‌درّد و یکی سوزن می‌زند. این صورت ها اگرچه از روی ظاهر مختلف اند و متفرّق اند، اما از روی معنی جمع اند و یک کار می‌کنند. 📚فیه ما فیه
درسگفتار گشتی در حرکت جوهری استاد صمدی آملی ۷۸جلسه در تلگرام👇 https://t.me/+SjKdfj3zgEdshYaj
🔹درسگفتار کتاب دروس هیئت‌ و نجوم وسایر علوم ریاضی 🔹استاد صمدی آملی در کانال تلگرام👇 https://t.me/+SjKdfj3zgEdshYaj
هدایت شده از  فلسفه و عرفان
خاصه محیی الدین و المله و الشریعه،شیخ اکبر (قدس سره)بر سیدالشهدا،(صلوات الله علیه) صَلَواتُ اللهِ و ملائِکتِه و حَمَلةِ عَرشِهِ و جَمیعِ خَلقِه مِنْ أرضِهِ و سَمائِهِ علی المُتَوَحِّدِ بِالهِمَّة العُلیا ، المُتَوَسِّدِ بِالشُّهُودِ و الرِّضا ، مَرکَزِ عالَمِ الوُجودِ ، سِرُّ الواجِدِ و المَوجودِ ، شَخصِ العرفانِ ، عَینِ العیانِ ، نور الله و سِرِّه الأتَمِّ ، المُتَحقِّق بالکَمالِ الأعظَمِ ، نُقطَةِ دائرةِ الأزلِ و الأبَدِ ، المُتَشَخِّصِ بألِفِ الأحَدِ ، فاتِحة کِتابِ الشهادة ، والی وِلایة السِیادة ، الاحدیة الجَمع الوُجودی ، الحَقیقِة الکُلیَّة الشُّهُودی ، کَهفِ الإمامةِ ، صاحِبِ العَلامةِ ، کَفیلِ الدّینِ ، الوارِثِ لِخُصُوصیّاتِ سَیِّدِ المُرسَلینَ ، الخارجِ عَن مُحیطِ الأیْنِ و الوُجُودِ ، إنسانِ العَینِ ، ُلغَزِ الإنشاء ، مَضْمونِ الإبداعِ ، مُذَوِّقِ الأذواقِ و مُشَوِّقِ الأشْواقِ ، مَطلَبِ المُحبّین و مَقصَدِ العُشّاق ، المُقدَّسِ عَن کُلِّ الشَّین ، أبی عبدالله الحسین صلواتُ الله و سلامُهُ علیه. درود و تحيّات بى شائبه خداوند و فرشتگان و حمل‏ كنندگان عرش او و جميع عالم آفرينش علوى و سفلى بر آن ذات پاك و گوهر تابناك باد كه در ميان افراد كائنات با همت علياى خود متوحّد و در مقامات قرب حق، مقام شهود و رضاى حق تعالى همواره حاصل و تكيه ‏گاه آن حضرت است. ‏او مركز عالم وجود و حقيقت واجد و باطن موجود است شخص مجسم معرفت و حقيقت آشكار و نور حضرت كردگار سرّ اتمّ الهى و دارای كمال اعظم غير متناهى مركز دايره ازل و ابد كه در اولية وجود متلبّس است بلباس تشخّص. الف احد آغاز كتاب ناسوت شهادت. والى ولايت ملكوت سيادت. در مقام جمع الجمع وجودى صدرنشين محفل احديت. در منزل فرق الفرق شهودى، حقيقت كليه موجود بهر كثرت. كهف امامت صاحب علامت، نگهبان دين وارث مختصات حضرت سيد المرسلين. خود، رتبه آن ذات پاك بالاتر از رفعت افلاك است و بيرون از عالم زمان و خارج از فضاى مكان و در معنى چشم بيناى حقيقت هستى را انسان. چگونه شرح اين حقيقت توانم داد كه لغز و معماى عالم ايجاد است و حاصل مضمون نشأة ابداع ذوق،بخشنده اذواق و به شوق ‏آورنده اشواق، مطلب احباب و مقصد عشاق. منزه است از هرگونه نقص و شين بنام نامى و لقب گرامى ابى عبد اللّه الحسين روحنا له الفداء. منبع:المناقب ابن عربی @AGLOESHG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹فضیلت گریه بر مصائب اهل بیت علیهم السلام 🔹آیه‌الحق بهجت رحمه‌الله @AGLOESHG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر شفیعی کدکنی: 🔹 تمام عقب ماندگی های ما در علوم انسانی این است که ما حوزه های علوم انسانی را نیاموخته ایم. 🔹 اینجا علوم انسانی شوخی است. حالا طلبه ها که درس خودشان را بلد نیستند مدعی علوم انسانی شده اند. 🔹 مملکت ما مملکت انشاء نویسی است. مردم ما از دانستن می ترسند. @AGLOESHG
4_5958685936815442547.mp3
23.23M
🎤احمدحسین شریفی 🔶پاسخی به سخنان استاد شفیعی کدکنی 🔷چند سال پیش استاد شفیعی کدکنی درباره و ورود حوزه‌های علمیه به این بحث سخنانی را بیان کردند، جناب استاد شریفی در اواخر سال ۱۳۹۹ در این زمینه توضیحاتی را بیان کردند. اما مجدداً در روزهای اخیر سخنان استاد شفیعی بازنشر گسترده‌ای در فضای مجازی داشته است. به همین مناسبت و طبق درخواست جمع کثیری از مخاطبان پاسخ استاد شریفی را باز نشر می‌کنیم. eitaa.com/ahmadhoseinsharifi https://eitaa.com/AGLOESHG