eitaa logo
یا علی مدد حیدر
315 دنبال‌کننده
641 عکس
565 ویدیو
318 فایل
ارتباط با ما @A110_F135 لینک دعوت https://eitaa.com/joinchat/2153054208C936e9b12da
مشاهده در ایتا
دانلود
برترین روایت در فضیلت علی بن ابی طالب علیه السلام يَا ابْنَ أَبِي طَالِبٍ: مَا سَأَلْتُ اللَّهَ عَزَّ وَجَلَّ شَيْئًا إِلَّا سَأَلْتُ لَكَ مِثْلَهُ، وَلَا سَأَلْتُ اللَّهَ شَيْئًا إِلَّا أَعْطَانِيهِ» ، إِلَّا أَنَّهُ قَالَ لِي: «لَا نَبِيَّ بَعْدَكَ» پیامبر صلوات الله علیه و آله به حضرت علی (علیه السلام) فرمودند: چیزی از خدا نخواستم جز اینکه مثل آن را برای تو خواستم و چیزی از خدای متعال نخواستم جز اینکه آن را به من داد. در ادامه پیامبر صلوات الله علیه و آله به علی علیه السلام فرمود: بعد من پیامبری نیست[یعنی اگر قرار بود پیامبری باشد تو بودی!] قَالَ الْقَاضِي: لَا أَعْرِفُ فِي فَضِيلَةِ عَلِيٍّ ‌حَدِيثًا ‌أَفْضَلَ ‌مِنْهُ بن ابی العاصم از علمای اهل سنت می گوید : در فضیلت علی بن ابی طالب(علیه السلام) حدیثی برتر از این روایت نمی دانم «السنة لابن أبي عاصم المتوفی 287ه ق»ج2 ص 596 رقم 1313.
عن علي، قال: سمعت رسول الله صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يقول: " إذا كان يوم القيامة نادى مناد من وراء الحجاب: يا أهل الجمع غضوا أبصاركم عن فاطمة بنت محمد حتى تمر " حضرت علی علیه السلام نقل می کند که از رسول خدا صلوات الله علیه و آله شنیدم حضزت فرمودند: زمانی که قیامت برپا می شود ندا کننده ای از پس پرده ، ندای می زند چشم هایتان راببندید تا فاطمه دختر حضرت محمد صلوات الله علیه و آله عبور کند. «أسد الغابة في معرفة الصحابة ط العلمية» (7/ 216).
شَقّ عَصا و توجيه هجوم به بيت فاطمه سلام الله عليها شَقّ عَصا : ایجاد تفرقه و آشوب بعد از اُلفت و همبستگی ، و نوعی خروج بر امام و حاكم [حقیقی یا مدعی امامت و خلافت] و حکم محارب را دارد و حد محارب به نظر حاکم بستگی دارد و حکم دزدی هم حکم محاربه را دارد . قصه از آنجا شروع شد که خلیفه اول اهل سنت "ابوبکر "خود را بر منصب خلافت نشاند و طبق عبارت فَلَمَّا قَعَدَ أَبُو بَكْرٍ عَلَى الْمِنْبَرِ نَظَرَ فِي وُجُوهِ الْقَوْمِ فَلَمْ يَرَ عَلِيًّا فَسَأَلَ عَنْهُ، فَقَالَ: نَاسٌ مِنَ الْأَنْصَارِ فَأَتَوْا بِهِ، فَقَالَ أَبُو بَكْرِ: ابْنُ عَمِّ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَخَتَنُهُ ‌أَرَدْتَ ‌أَنْ ‌تَشُقَّ ‌عَصًا ‌الْمُسْلِمِينَ؟[1] وقتی ابوبکر بالای منبر رفت [تا مردم با او بیعت کنند] نگاهی به چهره های مردم انداخت اما حضرت علی علیه السلام را ندید و از علت عدم حضور آن حضرت سوال کرد. [راوی گوید] عده‌ی از انصار را رفتند علی (علیه السلام) را کشان، کشان آوردند. ابوبکر [زمانی که علی علیه السلام را دید] گفت ای پسر عمو وداماد رسول خدا (صلوات الله علیه و آله) [حالا که مسلمان ها به خلافت من راضی شدندو الفت و همبستگی ایجاد شده] می خواهی شَقِّ عصا و تفرقه ایجاد و آشوب و فتنه به پا کنی!؟ بن تیمیه حَرّانی بنیانگذار سلفی گری و وهابیت (متوفی 728 هـق) در توجیه سخن خلیفه اول اهل سنت "ابوبکر " که در اواخر عمرش تأسف بر اموری داشت و گفت:« أَمَّا اللَّاتِي وَدِدْتُ أَنِّي تَرَكْتُهُنَّ، فَوَدِدْتُ أَنِّي لَمْ أَكُنْ كَشَفْتُ ‌بَيْتَ ‌فَاطِمَةَ عَنْ شَيْءٍ، وَإِنْ كَانُوا قَدْ أَغْلَقُوا عَلَى الْحَرْبِ اما آن سه چیزی كه انجام داده ام و اکنون تأسف مي خورم و دوست داشتم كه مرتكب نشده بودم ، دوست داشتم خانه فاطمه را هتك حرمت نمی كردم؛ اگر چه آن را برای جنگ بسته بودند.»[2] می گوید«وَغَايَةُ مَا يُقَالُ: إِنَّهُ كَبَسَ الْبَيْتَ لِيَنْظُرَ ‌هَلْ ‌فِيهِ ‌شَيْءٌ مِنْ مَالِ اللَّهِ الَّذِي يُقَسِّمُهُ، وَأَنْ يُعْطِيَهُ لِمُسْتَحِقِّهِ، ثُمَّ رَأَى أَنَّهُ لَوْ تَرَكَهُ لَهُمْ لَجَازَ ؛ فَإِنَّهُ يَجُوزُ أَنْ يُعْطِيَهُمْ مِنْ مَالِ الْفَيْءِ. نهایت چیزی که می توان گفت اینکه [به دستور] ابوبکر ، [عمر بن الخطاب] به زور و اعمال فشار وارد خانه حضرت زهرا سلام الله عیلها شد تا اینکه ببیند آیا چيزی از مال خدا " بيت المال "که آن را تقسيم می کند در خانه حضرت زهرا (سلام الله علیها) وجود دارد يا خير ، که اگر بود آن مال را به مستحقش بپردازد.»[3] که این توجیه ، همان نسبت دزدی به اهل بیت نبوت (علیهم الصلاة و السلام) که مشمول آیه تطهیر"إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيراً"«خدا اراده کرده است تا آلودگی را از شما اهل بیت بزداید و شما را پاک و پاکیزه گرداند. »[4] می باشند است . از آنجا که خلیفه اول اهل سنت"ابوبکر" حضرت علی علیه السلام را متهم به شَقّ عَصا و آشوبگر و عامل تفرقه مسلمین کرد وطبق نظر اهل سنت حکم دزد و سارق حکم محارب[5] ، و حکم شاقّ عصا هم حکم محارب [6]دارد و حد محارب به نظر حاکم منوط است [7] و حاکم می تواند با محارب خصوصا دزد محارب که شق عصا کرده هر جور بخواهد رفتار کند[8] فلذا ریختند درب خانه فاطمه زهرا سلام الله علیها را آتش زدند[9] و حوادث شوم را برای خیرالقرونی " خَيْرُكُمْ قَرْنِي، ثُمَّ الَّذِينَ يَلُونَهُمْ، ثُمَّ الَّذِينَ يَلُونَهُمْ " «بهترين انسانها ، انسان های زمان من ، سپس آنان که بعد اینان می آیند و سپس دیگرانی که بعد از ایشان می آیند» [10] که ادعا می کنند رقم زدند.
[1] «المستدرك على الصحيحين للحاكم» ج3 ص 80، رقم 4457. [2] «الأموال لابن زنجويه» ج1ص304 . [3] «منهاج السنة النبوية » ج8ص 291. [4] احزاب :33،آیه 33. [5] «المعونة على مذهب عالم المدينة»ص1368: وإنما قلنا أن حكم اللص ‌حكم ‌المحارب / «المدونة» ج4ص651:قَالَ: هَذَا لِصٌّ يَحْكُمُ السُّلْطَانُ عَلَيْهِ ‌بِحُكْمِ ‌الْمُحَارِبِ، إنْ رَأَى أَنْ يَقْتُلَهُ قَتَلَهُ. [6] «الصارم المسلول على شاتم الرسول» ص386:وكل من ‌شاق الله ورسوله فقد حارب الله ورسوله لأن المحاربة والمشاقة سواء فإن الحرب هو الشق ومنه سمي ‌المحارب محاربا. [7] «المعونة على مذهب عالم المدينة» ص1366: حكم ‌المحارب على التخيير، وأنه موكول إلى اجتهاد الإمام / «التفريع في فقه الإمام مالك بن أنس» ج2ص 232: وحد المحارب موكل إلى اجتهاد الحاكم. [8] «السنة لأبي بكر بن الخلال» ج1 ص 174: فَأَمَّا إِذَا كَانَ لِصٌّ مَعْرُوفٌ مَشْهُورٌ أَنَّهُ قَدْ قَتَلَ ‌وَشَقَّ ‌عَصَا ‌الْمُسْلِمِينَ، فَهُوَ مُحَارِبٌ، يَفْعَلُ بِهِ الْإِمَامُ مَا أَحَبَّ. [9] «أنساب الأشراف للبلاذري» ج1ص 586، رقم 1184:الْمَدَائِنِيُّ، عَنْ مَسْلَمَةَ بْنِ مُحَارِبٍ، عَنْ سُلَيْمَانَ التيمى، وعى ابْنِ عَوْنٍ أَنَّ أَبَا بَكْرٍ أَرْسَلَ إِلَى عَلِيٍّ يُرِيدُ الْبَيْعَةَ، فَلَمْ يُبَايِعْ. فَجَاءَ عُمَرُ، ومعه فتيلة . فتلقته ‌فاطمة على الباب، فقالت ‌فاطمة: يا ‌ابن ‌الْخَطَّابِ، أَتُرَاكَ مُحَرِّقًا عَلَيَّ ‌بَابِي؟ قَالَ: نَعَمْ، وَذَلِكَ أَقْوَى فِيمَا جَاءَ بِهِ أَبُوكِ. [10] «صحيح البخاري» ج2 ص 938 رقم 2508 ، ت البغا [ارقام احاديث مشابه: 3450، 6064، 6317].
خبر دادن خدای متعال پیامبر ص در واقعه معراج را از حوادثی که برای پیامبر و اهل بیتش رخ خواهد داد وَ أَمَّا ابْنَتُكَ فَتُظْلَمُ وَ تُحْرَمُ وَ يُؤْخَذُ حَقُّهَا غَصْباً الَّذِي تَجْعَلُهُ لَهَا وَ تُضْرَبُ وَ هِيَ حَامِلٌ وَ يُدْخَلُ عَلَيْهَا وَ عَلَى حَرِيمِهَا وَ مَنْزِلِهَا بِغَيْرِ إِذْنٍ ثُمَّ يَمَسُّهَا هَوَانٌ وَ ذُلٌّ ثُمَّ لَا تَجِدُ مَانِعاً وَ تَطْرَحُ مَا فِي بَطْنِهَا [ص: 333] مِنَ الضَّرْبِ وَ تَمُوتُ مِنْ ذَلِكَ الضَّرْبِ و امّا دخترت: مورد ستم قرار گرفته، حقش را غصب مى‏كنند، او را مى‏زنند در حالى كه حامل و باردار است به حريم و منزلش بدون اذن وى داخل شده و افراد پست و فرومايه او را رنجور مى‏نمايند و وى مانع و دافعى نيافته و بدنبال ضرب و كتكى كه مى‏خورد حملش سقط شده و از ناحيه آن فوت و رحلت مى‏كند. كامل الزيارات، ص: 333-332.
از اخبار معراج : وَ أَمَّا ابْنَتُكَ فَإِنِّي أُوْقِفُهَا عِنْدَ عَرْشِي فَيُقَالُ لَهَا إِنَّ اللَّهَ قَدْ حَكَّمَكِ فِي خَلْقِهِ فَمَنْ ظَلَمَكِ وَ ظَلَمَ وُلْدَكِ فَاحْكُمِي فِيهِ بِمَا أَحْبَبْتِ فَإِنِّي أُجِيزُ حُكُومَتَكِ فِيهِمْ فَتَشْهَدُ الْعَرْصَةُ فَإِذَا وَقَفَ مَنْ ظَلَمَهَا أَمَرْتُ بِهِ إِلَى النَّارِ و امّا دخترت: [خدای متعال به نبی اکرم صلوات الله علیه و آله فرمودند:] او[فاطمه سلام الله علیها] را نزد عرش نگه می دارم، پس به او گفته مى‏شود: خداوند تو را در ميان خلقش حاكم قرار داد، پس كسى كه به تو و به فرزندانت ظلم نموده درباره او به آنچه خواهى حكم کن و من حكم تو را بر ايشان اجراء خواهم نمود، آن حضرت در عرصه قيامت حاضر شده و وقتى ظالمین به حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در آنجا ايستادند امر مى‏كنم كه ظالمین را در آتش بياندازند. فَيَقُولُ الظَّالِمُ وَا حَسْرَتَاهْ عَلَى مَا فَرَّطْتُ فِي جَنْبِ اللَّهِ وَ يَتَمَنَّى الْكَرَّةَ پس ظالم مى‏گويد: يا حَسْرَتى‏ عَلى‏ ما فَرَّطْتُ فِي جَنْبِ اللَّهِ‏ (فرياد وا حسرتا بر آورده و گويد: اى واى بر من كه جانب خدا را فروگذارده و در حق خود ظلم و تفريط كردم) و به دنبال آن آرزوى بازگشت به دنيا را مى‏كند و دو دست خود را از ناراحتى و شدّت عذاب مى‏گزد و مى‏گويد: يا لَيْتَنِي اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِيلًا (اى كاش من در دنيا با رسول حق راه دوستى و طاعت پيش مى‏گرفتم). يا وَيْلَتى‏ لَيْتَنِي لَمْ أَتَّخِذْ فُلاناً خَلِيلًا (واى بر من كاش فلان كافر و فلان فاسق را دوست خود قرار نمى‏دادم) نيز مى‏گويد: حَتَّى إِذا جاءَنا قالَ يا لَيْتَ بَيْنِي وَ بَيْنَكَ بُعْدَ الْمَشْرِقَيْنِ فَبِئْسَ الْقَرِينُ‏ (تا وقتى كه از دنيا به سوى ما باز آيد آن گاه با نهايت حسرت مى‏گويد: اى كاش ميان من و آن شيطان فاصله‏اى به دورى مشرق و مغرب بود كه او همنشين بسيار بدى براى من بود). و نيز مى‏گويد: وَ لَنْ يَنْفَعَكُمُ الْيَوْمَ إِذْ ظَلَمْتُمْ أَنَّكُمْ فِي الْعَذابِ مُشْتَرِكُونَ‏ (واى ستمكاران هرگز در آن روز پشيمانى به حال شما سودى ندارد زيرا در دنيا ظلم كرديد و امروز با شياطين در عذاب دوزخ شريك هستيد) و نيز مى‏گويد: أَنْتَ تَحْكُمُ بَيْنَ عِبادِكَ فِي ما كانُوا فِيهِ يَخْتَلِفُونَ‏ (تو خود ميان بندگان در آنچه خلاف و نزاع مى‏كنند حكم فرما) پس به ايشان گفته مى‏شود: أَلا لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الظَّالِمِينَ الَّذِينَ يَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ وَ يَبْغُونَها عِوَجاً وَ هُمْ بِالْآخِرَةِ هُمْ كافِرُونَ‏ آگاه باشيد: لعنت خدا بر ستمكاران باد آنان كه بندگان خدا را از راه خدا باز مى‏دارند و راه كج را مى‏طلبند و به عالم آخرت اعتقاد ندارند. كامل الزيارات،ص: 335-334.
عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: إِذَا غَزَا قَوْمٌ بِغَيْرِ إِذْنِ‏ الْإِمَامِ‏ فَغَنِمُوا كَانَتِ الْغَنِيمَةُ كُلُّهَا لِلْإِمَامِ وَ إِذَا غَزَوْا بِأَمْرِ الْإِمَامِ فَغَنِمُوا كَانَ الْخُمُسُ لِلْإِمَامِ. امام صادق علیه السلام فرمودند: زمانی که گروهی بدون اذن امام علیه السلام جنگ کنند و درنتیجه غنائمی بدست آوردند تمام غنائم برای امام علیه السلام است و اگر به امر امام علیه السلام جنگ کنند خمس (یک پنجم) أن متعلق به امام عليه السلام مي باشد. نکته: فتوحات خلیفه دوم اهل سنت " عمر بن خطاب" از این قاعده مستثنی نیست و از آنجا که دلیلی بر اذن حضرت امیر علیه السلام بر فتوحات او وجود ندارد همه غنائم تمام فتوحات از آنِ امام علیه السلام می باشد و اگر برفرض محال دلیلی یافت گردد خمس غنائم جنگی این فتوحات برای امام علیه السلام می باشد. از جمله آن غنائم ، دختران یزدگر سوم بود که خلیفه دوم اهل سنت قصد فروش آن دختران را به عنوان برده داشت و حضرت امیر علیه السلام مخالفت کرده و لذا اختیار انتخاب همسر را به خود دختران نهادند! طوسى، محمد بن الحسن(المتوفی 460 هـ ق)، تهذيب الأحكام (تحقيق خرسان) ؛ ج‏4 ؛ ص135،رقم 378- 12-تهران، چاپ: چهارم، 1407 ق.
13.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
أضخم مسيرة نسائية عالمية بالعراق في ذكرى استشهادفاطمة الزهراء سلام الله عليها- الناصرية ، سوق الشيوخ (عزادارى باشكوه خانمها در روز شهادت حضرت فاطمه زهراء سلام الله عليها در شهر ناصريه عراق)
5.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺اعتراف عجیب مولوی اهل تسنن به نقش خلیفه دوم در شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) 👈 مولوی مدنی، خطاب به پیروانش: ما گیر کرده‌ایم و نمی‌توانیم حقایق را انکار کنیم!
14.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گفتگو با مولوی باهیئت، امام جمعه موقت خواف، پیرامون افاضات ایشان در نماز جمعه خواف به تاریخ 1400/10/17 . . جوان شیعه : شما در نماز جمعه یکسری مطالب در باب شهادت حضرت فاطمه س بیان فرمودید، بحث تقویم ها را مطرح کردید، در حالی که در تقویم های دوران قبل از انقلاب هم شهادت ذکر شده. همچنین شما در ترجمه عثمان و عمر گفته ایید آنها وفات کرده اند، چرا می‌گویید آنها شهید شده اند؟؟ . مولوی باهئیت: من تحقیق نکرده این مطالب را گفتم. بلد هم نیستم. در حدی هم نیستم که با شما صحبت کنم، لذا شما را ارجاع میدم به کسی دیگر. . جوان شیعه: شما تحقیق نکرده و بدون علم میرید در نماز جمعه صحبت می‌کنید؟ . مولوی باهئیت : این به شما ربطی نداره. خداحافظ!
ارادت آيت الله سيد محمود حسینی شاهرودی رحمه الله(۱۲۶۲-۱۳۵۳ش) [که ساکن نجف بوده و در حرم حضرت علی علیه السلام دفن شده و پدر مرحوم آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی (۱۳۰۴-۱۳۹۸ش) می باشد.] به حضرت ام البنین سلام الله علیها و فرزندش حضرت عباس علیه السلام ارادت به حضرت ام البنین علیه السلام نقل شده که ایشان می فرمودند: من در سختي ها ، برای مادر حضرت عباس عليه السلام ؛حضرت ام البنين سلام الله علیها ، صد مرتبه صلوات می فرستم و حاجت می گيرم. همه صلوات بفرستیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک عدوهم ارادت به حضرت عباس علیه السلام و همچنین نقل شده که ایشان هر وقت که از نجف اشرف برای زیارت به کربلای معلی می رفتند اول به حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) مشرف می شدند، و بعدا به حرم مطهر حضرت اباعبدالله امام حسین (علیه السلام) می رفتند. ایشان درباره ی علت این امر نیز می فرمودند که، اول باید خدمت وزیر و سفیر رسید، بعدا به خدمت مولا رفت. همچنین هر وقت که وارد صحن مطهر حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) مشرف می شدند، شعر معروف (به ذره گر نظر لطف بوتراب کند به آسمان رود و کار آفتاب کند) را اینگونه زمزمه می کردند: به ذره گر نظری شِبْل بوتُراب کند به آسمان رود و کار آفتاب کند یعنی اگر پسر علی امیرالمومنین (علیه السلام) اشاره کند عالمی را دگرگون می کند. بوتراب: از القاب حضرت علی علیه السلام. شِبْل : بچه شیر 👈بازگشت به فهرست 👉 👈فهرست کانال👉 سلام الله علیه .
اَلسَّلاٰمُ عَلَيْكِ يٰا زَوْجَةَ وَلِيّ اللّٰهِ اَلسَّلاٰمُ عَلَيْكِ يٰا زَوْجَةَ أَمِيرِ المُؤْمِنِينَ اَلسَّلاٰمُ عَلَيْكِ يٰا أُمَّ الْبَنِينَ اَلسَّلاٰمُ عَلَيْكِ يٰا أُمَّ الْعَبّٰاسِ بْنِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طٰالِبٍ رَضِيَ اللّٰهُ تَعٰالىٰ عَنْكِ، وَجَعَلَ الجَنَّةَ مَنْزِلَكِ وَمَأْوٰاكِ وَرَحْمَةُ اللّٰهِ وَبَرَكٰاتُهُ گریه های حضرت ام البنین سلام الله علیها بر امام حسین (علیه السلام) وَكَانَتْ أُمُّ جَعْفَرٍ الْكِلَابِيَّةُ تَنْدُبُ الْحُسَيْنَ وَتَبْكِيهِ وَقَدْ كُفَّ بَصَرُهَا حضرت ام البنین (سلام الله علیها) بر امام حسین (علیه السلام) ندبه و گریه می کرد تا جایی رسید که دیگر نمی دید. «ترتيب الأمالي الخميسية للشجري» (1/ 230). 👈بازگشت به فهرست 👉 👈فهرست کانال👉 سلام الله علیه .