eitaa logo
یا علی مدد حیدر
301 دنبال‌کننده
628 عکس
559 ویدیو
311 فایل
ارتباط با ما @A110_F135 لینک دعوت https://eitaa.com/joinchat/2153054208C936e9b12da
مشاهده در ایتا
دانلود
👇ادله عقلی و نقلی بر ایمان ابوطالب علیه السلام👇 ✅[1] مَنْ كَفَرَ بِاللَّهِ مِنْ بَعْدِ إيمانِهِ إِلاَّ مَنْ أُكْرِهَ وَ قَلْبُهُ مُطْمَئِنٌّ بِالْإيمانِ (نحل106) كسانى كه بعد از ايمان كافر شوند- بجز آنها كه تحت فشار واقع شده‏اند در حالى كه قلبشان آرام و با ايمان است. این آیه در حق عمار یاسر نازل شده است که ایمان خود را کتمان می کرد. ابوطالب علیه السلام قبل از نزول این آیه از پیشتازان تقیه بود و همواره پیامبر ص را یاری می داد كان أبو طالب ممن عاين براهين النبي ، صلى الله عليه وسلم ، وصدق بمعجزاته ولم يشك في صحة نبوته (عمدة القاري ج 8 ص 182) بررسی روایت بخاری أَنَّهُ لَمَّا حَضَرَتْ أَبَا طَالِبٍ الوَفَاةُ جَاءَهُ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَوَجَدَ عِنْدَهُ أَبَا جَهْلِ بْنَ هِشَامٍ، وَعَبْدَ اللَّهِ بْنَ أَبِي أُمَيَّةَ بْنِ المُغِيرَةِ، قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لِأَبِي طَالِبٍ: " يَا عَمِّ، قُلْ: لاَ إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ، كَلِمَةً أَشْهَدُ لَكَ بِهَا عِنْدَ اللَّهِ " فَقَالَ أَبُو جَهْلٍ، وَعَبْدُ اللَّهِ بْنُ أَبِي أُمَيَّةَ: يَا أَبَا طَالِبٍ أَتَرْغَبُ عَنْ مِلَّةِ عَبْدِ المُطَّلِبِ؟ فَلَمْ يَزَلْ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَعْرِضُهَا عَلَيْهِ، وَيَعُودَانِ بِتِلْكَ المَقَالَةِ حَتَّى قَالَ أَبُو طَالِبٍ آخِرَ مَا كَلَّمَهُمْ: هُوَ عَلَى مِلَّةِ عَبْدِ المُطَّلِبِ، وَأَبَى أَنْ يَقُولَ: لاَ إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ(صحيح البخاري (2/ 95) نکته اول : مِلَّةِ عَبْدِ المُطَّلِبِ و دین عبدالمطلب علیه السلام توحید ابراهیمی بوده ملة عبد المطلب ملة الآباء والأجداد: {إِنَّا وَجَدْنَا آبَاءَنَا عَلَى أُمَّةٍ وَإِنَّا عَلَى آثَارِهِمْ مُقْتَدُونَ} [الزخرف:23]. (شرح سنن أبي داود للعباد ،342/ 56، بترقيم الشاملة آليا). واقعه شکست سپاه ابرهه ، مؤید دیگریست. نکته دوم: اگر ابو طالب علیه السلام ، طبق روایت فوق صحیح بخاری ، لا اله الله را نگفت چون تقیه همچنان باید باشد چرا که وقتی ابوجهل و عبد الله بن امیه بن مغیره در مجلس هستند طبق قول بن جوزی در ذیل آیه 106 سوره نحل ، الإكراه على كلمة الكفر يبيح النطق بها مجبور شدن بر گفتن کلمه کفر، گفتن آن را جايز مي کند (زاد المسير في علم التفسير ط- أخرى ، 4/ 496). مدعیان کفر ابوطالب علیه السلام حدیثی دیگر بیاورند که ابوجهل و عبد الله بن امیه آنجا حضور نداشته باشند. ✅[2] اگر واقعا ابوطالب علیه السلام کافر بوده چرا از پیامبر صلوات الله علیه و آله حمایت می کرد و بنی هاشم را به تبعیت از آن حضرت تشویق می کرد كان أبو طالب ممن عاين براهين النبي ، صلى الله عليه وسلم ، وصدق بمعجزاته ولم يشك في صحة نبوته (عمدة القاري ج 8 ص 182) قال عند موته يا معشر بني هاشم صدقوا محمد تفلحوا (تفسير النسفي = مدارك التنزيل وحقائق التأويل ، 2/ 649) ✅[3] فرق بین دو عمو : ابوطالب علیه السلام 👈از جان و مال حامی پیامبر هست و دیگران را هم تشویق به تبعیت از آن حضرت می کند و ابوجهل لعنة الله علیه👈شدیدا با پیامبر صلوات الله علیه و آله دشمنی دارد. و أبو لهب هو ابن عبد المطلب‏ عم النبي صلّى اللّه عليه و سلّم و كان شديد المعاداة له.(حاشيه محيى الدين شيخ زاده على تفسير القاضى البيضاوى ج‏8 /713). ادامه مطلب
👇ادله عقلی و نقلی بر ایمان ابوطالب علیه السلام👇 اول مطلب ✅[4] آیه " إِنَّكَ لا تَهْدي مَنْ أَحْبَبْتَ وَ لكِنَّ اللَّهَ يَهْدي مَنْ يَشاءُ وَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدين‏ (قصص56) "از باب "وَ ما رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَ لكِنَّ اللَّهَ رَمى‏ (انفال 17)" هست که ناظر به هدایت دلالی و توفیقی و خلق هدایت هست. (عناية القاضى و كفاية الراضى ج‏1 295؛ أقوال القاضي عياض في التفسير ص: 7؛ مشارق الأنوار على صحاح الآثار،2/ 267 ؛ الشفا بتعريف حقوق المصطفى - وحاشية الشمني، 1/ 241). [5] طبق فرمایش نبی رحمت صلوات الله علیه و آله : کسی که به یتیم رسیدگی کند در بهشت هست كَافِلُ اليَتِيمِ فِي الجَنَّةِ (صحيح البخاري ،7/ 53) و همه می دانند که بعد از جناب عبد المطلب علیه السلام کفیل حضرت رسالت ، عمویشان ابوطالب علیه السلام بوده است و قتی کسی جایگاهش بهشت برین هست نمی تواند کافر از دنیا برود خصوصا اینکه کفیل خود حضرت بوده باشد. ✅[6] اشعار ابوطالب علیه السلام ، نشان موحدی اش می باشد 💚ألَمْ تَعْلَمُوا أَنَّا وَجَدْنَا مُحَمَّدًا 💚نبِيًّا كَمُوسَى خُطَّ فِي أَوَّلِ الْكُتُبِ آيا ندانستيد كه ما محمد را پيغمبر يافتيم مانند موسى که[اوصافش]در ابتداى كتاب‏هاى آسمانى نوشته شده است. وَأَنَّ عَلَيْهِ فِي الْعِبَادِ مَحَبَّةً ... وَلَا خَيْرَ مِمَّنْ خَصَّهُ اللَّهُ بِالْحُبِّ و همانا برای او نزد بندگان محبت هست و برتری(خیر=اخیر) غیر از آنکه خدا او را به حب مخصوصش کند نیست. (سيرة ابن هشام ت السقا،1/ 352) 💚لقَدْ عَلِمُوا أَنَّ ابْنَنَا لَا مُكَذَّبٌ 💚 لدَيْنَا وَلَا يُعْنَى بِقَوْلِ الْأَبَاطِلِ (سيرة ابن هشام ت السقا ،1/ 280) دانستند که پسر ما (يعنى: محمد صلى الله عليه و آله) نزد ما تکذیب نشد و به گفته یاوه گویان توجه نمی شود. 💚وأَبْيَضَ يُسْتَسْقَى الغَمَامُ بِوَجْهِهِ 💚ثمَالُ اليَتَامَى عِصْمَةٌ لِلْأَرَامِلِ (صحيح البخاري ،2/ 27) او روشن چهره ای( آبرومندی) است که ابرها به خاطر او می بارند، او پناهگاه یتیمان و حافظ بیوه زنان و مانع از رسیدن ضرر به ایشان است. بخاری در كتاب صحیح اش آورده که ابوطالب گفته : « وَأَنَا أَنْظُرُ إِلَى وَجْهِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَسْتَسْقِي، فَمَا يَنْزِلُ حَتَّى يَجِيشَ كُلُّ مِيزَابٍ من به چهره پیامبر صلوات الله علیه و آله نگاه می کردم در حالی که طلب باران می کرد هنوز [ از منبر ] پائين نيامده بود، که آب از همه ناودانها سرازير مي شد» و سپس بيت دوم شعر(وَ أَبْيَضَ يُسْتَسْقَى الْغَمَامُ بِوَجْهِهِ‏ ثِمَالُ الْيَتَامَى عِصْمَةٌ لِلْأَرَامِل‏) را آورده است . ✅[7] پیامبر صلوات الله علیه و آله برای اسلام آوردند مادر ابی هریره دعا می کنه اللَّهُمَّ اهْدِ أُمَّ أَبِي هُرَيْرَةَ ، اون وقت واسه اسلام آوردن عمویش دعا نمی کند؟!!! (سير أعلام النبلاء ط الرسالة،2/ 593) ✅[8] مگر می شود وحشی (لعنه الله)قاتل حمزه سیدالشهداء علیه السلام ، اسلام بیاورد ولی ابوطالب حامی پیامبر کافر از دنیا برود وكيف قَبِلَ الوحشي قاتِلَ حمزة لمَّا أسلم ؟ (تفسير القشيري ج 1 ص 181). ✅[9] آری به بغض علی بن ابی طالب علیه السلام یک روز پدر [حضرت ابو طالب علیه السلام]را کافر می کنند و روز دیگر (عاشورای 61 هق) خون فرزندش حسین بن علی علیه السلام فرزند رسول خدا صلوات الله علیه و آله را مباح می دارند. ✅[10] عباراتی از بن ابی الحدید ❇️وهو شيخ قريش ورئيسها وذو شرفها ، يمدح ابن أخيه محمداً ، وهو شاب قد ربي في حجره وهو يتيمه ومكفوله ، وجار مجرى أولاده ابوطالب بزرگ و رئیس و چهره شناخته شده قریش بود فرزند برادرش (حضرت رسول صلوات الله علیه و آله) را در جوانی حضرت رسالت مدح می کرد و سرپست ایشان در کودکی بود و حضرت رسالت را همچون فرزند خود می دانست. ❇️زمانی که جایگاه خواب حضرت رسالت شناخته می شد ابوطالب علیه السلام زیاد نگرانی می کرد ❇️سید و بزرگِ حصر شدگان در شعب ابی طالب و رئیس و پیر آنان ، ابوطالب بن عبد المطلب بود ابوطالب همان سرپرست و حامی پیامبر صلوات الله علیه و آله بود (شرح نهج البلاغة ج 14ص 36) 💚 ما مات إلا مسلماً . در ایمان ابوطالب اختلاف هست امامیه و اکثر زیدیه می گویند مسلمان از دینا رفته است و همچنین برخی از بزرگان معتزله مثل شیخ ابوالقاسم بلخی و ابوجعفر اسکافی و.. اکثر اهل حدیث و عامه از بزرگان بصریین و غیر اینها می گویند ر دین قومش از دنیا رفته (ص37) [برسی حدیث بخاری و دین عبد المطلب] ❇️اخرج منها ، فقد مات ناصرك (ج 1ص 25و ج4ص 78) در روایت آمده که زمانی که ابوطالب از دنیا روفت وحی بر پیامبر صلوات الله علیه و آله رسید که از مکه خارج شو چرا که ناصر و یاورت از دنیا رفت ✳️نکته👈پیغمبر خاتم صلوات الله علیه و آله سالی که در آن حضرت ابوطالب علیه السلام و حضرت خدیجه سلام الله علیها از دنیا رفتند را عام الحزن اعلام کردند
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک عدوهم
www.aqaed.com-faq.exe
8.1M
تحميل جميع الأسئلة والأجوبة العقائدية آخر تحديث: 26 / 3 / 2020 الإجابة على الأسئلة العقائدية پاسخ به سوالات اعتقادی زبان : عربی 👈تحميل جميع الأسئلة والأجوبة لاندروید 👉 👈دانلود برنامه پاسخ به سوالات اعتقادی عربی👉 قناة مركز الابحاث العقائدية 👇 @aqaed_com کانال تلگرام مركز الابحاث العقائدية ، يتصدّى للذبّ عن حمى العقيدة وتنمية المفاهيم الرصينة ونصرة مذهب أهل البيت عليهم السلام بشتى نشاطاته المتنوعة. لإرسال الاسئلة العقائدية👇 @aqaed ارسال سوال اعتقادی در تلگرام 👈 شماره تلفن جهت واستاپ👇 09392532308 👇تحمیل برنامج من موقع مركز الأبحاث العقائدية 👇 تحميل قسم المكتبة العقائدية تحميل جميع الأسئلة والأجوبة العقائدية لویندوز تحميل جميع الأسئلة والأجوبة لاندروید تحميل قسم «الشيعة والتشيع» تحميل قسم المستبصرون .
faq_140914.apk
19.85M
👆تحميل جميع الأسئلة والأجوبة لاندروید👆 👆دانلود برنامه موبایلی پاسخ به سوالات اعتقادی(عربی)👆
غیرت حضرت علی اکبر سلام الله علیه زبیری ، عبد الله بن المصعب در کتاب نسب قریش آورده👇 ولد الحسين بن علي بن أبي طالب وولد الحسين بن علي بن أبي طالب : علياً الأكبرن قتل بالطف مع أبيه ، وأمه : آمنة أو ليلى بنت أبي مرة بن عروة بن مسعود بن معتب بن مالك بن معتب بن عمرو بن سعد بن قسي ، وأمها : ميمونة بنت أبي سفيان بن حرب بن أمية ؛ وكان رجل من أهل العراق دعا علي بن الحسين الأكبر إلى الأمان ، وقال له : ' إن لك قرابة بأمير المؤمنين يعني يزيد بن معاوية ؛ ونريد أن يرى هذا الرحم فإن شئت ، أمناك ' فقال علي : ' لقرابة رسول الله - صلى الله عليه وسلم - أحق أن ترعى ' ثم شد عليه ، وهو يقول : أنا علي بن حسين بن علي . . . أنا ، وبيت الله أولى بالنبي من شمر وشبت وابن الدعي فحمل عليه مرة بن منقذ بن النعمان ؛ فطعنه ؛ وهو رجل من عبد القيس ؛ فضمه أبوه الحسين إليه حتى مات ؛ وجعل الحسين يقول : ' على الدنيا بعدك العفاء ' .(1) علی اکبر فرزند حسین بن علی بن ابی طالب در کنار آب فرات همراه پدرش کشته شد . مادرش آمنه یا لیلی دختر ابی مره بن عروة بن مسعود بن معتب بن عمرو بن سعد بن قسي می باشد. مادر لیلی ، میمونه دختر أبي سفيان بن حرب بن أمية می باشد . [روز عاشورا] مردی از اهل عراق، علی اکبر را صدا زد و گفت که تو در امان هستی چرا که تو با امیر المومنین یزید بن معاویه، خویشی و قرابت داری و ما می خواهیم این خویشی و قرابت باقی بماند اگر خواستی. علی اکبر در جوابش گفت: قطعا رعایت قرابت و خویشی با رسول خدا (صلوات الله علیه و آله) سزاوار است. سپس بر علی اکبر سخت گرفتند . در حالی که علی اکبر می گفت: من علی بن الحسین هستم ، من و بیت الله[خانه کعبه] به پیامبر (صلوات الله علیه و آله) أولی و سزاور و نزدیک هستیم و افتخار می کنیم تا اینکه به شمر وشبت و پسر بی پدر[عبید الله بن زیاد] سزاور باشیم مرة بن منقذ بن النعمان از طایفه عبد القيس ، به سمت او حمله کرد و ضربه ای به علی اکبر زد. پدرش حسین [بن علی بن ابی طالب در کنار نعش کم رمقِ علی اکبر حاضر شد]، علی اکبر در آغوش گرفت تا اینکه علی اکبر از دنیا رفت. در این هنگام حسین [بن علی بن ابی طالب ]گفت : بعد از تو ، دنیا نیست و نابود شده و از بین رفته است. (1)نسب قريش ، اسم المؤلف: أبو عبد الله المصعب بن عبد الله بن المصعب الزبيري الوفاة: 236هـ ؛ ج 2 ص 57، دار النشر : دار المعارف - القاهرة ، تحقيق : ليفي بروفسال فهرست حضرت علی اکبر سلام الله علیه فهرست امام حسین سلام الله علیه .
حضرت علی اکبر علیه السلام در منابع اهل سنت 1- دودمان پیامبر صلوات الله علیه و اله انتساب برتر علی اکبر فرزند حسین بن علی بن ابی طالب در کنار آب فرات همراه پدرش کشته شد . مادرش لیلی یا آمنه یا لبني دختر أَبِي ‌مرّة ‌بْن ‌عُرْوَة ‌بْن ‌مَسْعُود بْن عَامِر بْن ‌مُعَتِّب الثَّقَفِيّ می باشد. مادر لیلی ، ‌مَيْمُونَة دختر أبي سُفيان بن حَرْب بن أمية می باشد. [روز عاشورا] مردی از اهل شام، علی اکبر علیه السلام را صدا زد و گفت که تو در امان هستی چرا که تو با امیر المومنین (منظورش: یزید بن معاویه) خویشی و قرابت داری و ما می خواهیم این خویشی و قرابت باقی بماند اگر خواستی. علی اکبر در جوابش گفت: وَاللهِ لَقَرَابَةُ ‌رَسُولِ ‌اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَحَقُّ أَنْ ‌تُرْعىٰ مِنْ ‌قَرابَةِ أَبي سُفيان قطعا رعایت قرابت و خویشی با رسول خدا (صلوات الله علیه و آله )سزاوار است. سپس بر علی اکبر علیه السلام سخت گرفتند . علی اکبر علیه السلام می گفت: أنا عليُّ بن حُسين بن عَلِيْ نحن وبيتُ الله أَوْلَى بالنّبِيْ مِنْ شَمِرٍ وعُمَر وابن الدّعِيْ به خدا قسم حقیقتا رعایت قرابت و خویشی با رسول خدا (صلوات الله علیه و آله )سزاوار تر از قرابت با ابو سفیان است. من علی بن الحسین هستم ، من و بیت الله[خانه کعبه] به پیامبر صلوات الله علیه و آله اولی و سزاور و نزدیک هستیم و افتخار می کنیم تا اینکه به شمر وشبت و پسر بی پدر[عبید الله بن زیاد] سزاور باشیم مرة بن منقذ بن النعمان از طایفه عبد القيس ، به سمت او حمله کرد و ضربه ای به علی اکبر زد.(1) 2- جایگاه علی اکبر علیه السلام وقتی علی اکبر در روز عاشورا بر اثر ضربات آستانه شهادت شد امام حسین علیه السلام خود را به بالین فرزندش رساند و در آغوش پدر جان داد حسین [بن علی بن ابی طالب] گفت : على الدنيا بعدك العفاء (2) بعد از تو ، دنیا نیست و نابود شده و از بین رفته است. و این جمله اهمیت شخصیت علی اکبر علیه السلام را دارد. 2- شجاعت حضرت علی اکبر علیه السلام معاویه گفت:من أحق الناس بهذا الأمر؟ چه کسی سزاور این تخت و حکومت هست؟ گفتند تو ! معاویه گفت: أولى الناس بهذا الأمر علي بن الحسين بن علي، جده رسول الله صلى الله عليه وسلم، وفيه شجاعة بني هاشم، وسخاء بني أمية، وزهو ثَقِيف.(3) برترین مردم به حکومت ، علی بن حسین بن علی هست جدش رسول خدا (صلوات الله علیه و آله) است. در علی بن حسین بن علی شجاعت بنی هاشم ، و سخاوت بنی امیه ، و فخر و روشنی ثقیف(جد پدریِ مادر حضرت علی اکبر علیه السلام"آمنة أو ليلى بنت ‌أبي ‌مرة ‌بن ‌عروة ‌بن ‌مسعود بن ‌مُعَتِّب بن ‌ثَقِيفٍ"). [تاریخ از سخاوت بنی امیه چیز خاصی نقل نکرده جزء اعطاء جوایز بر قاتلین حسین بن علی و سب کنندگان علی بن ابی طالب. معاویه بخاطر اینکه یه جوری به خود مرتبط کند سخاوت بنی امیه را مطرح کرده و الا سخاوت و کرامت برای اهل بیت نبوت علیهم السلام می باشد که لقب امام حسن مجتبی علیه السلام، کریم آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین هست.](3) خير الدين الزِّرِكلي الدمشقيّ متوفی 1396هق در الأعلام مي نويسد: علي " الأكبر " بن الحسين بن علي بن أبي طالب، القرشي الهاشمي: من سادات الطالبيين وشجعانهم(4) علیِ"اکبر" بن حسین بن علی بن ابی طالب ، قریشی و هاشمی ، و از بزرگان و شجاعان بنی طالب می باشد. (2و1) «تاريخ خليفة بن خياط» ص234 ؛ نسب قريش ، اسم المؤلف: أبو عبد الله المصعب بن عبد الله بن المصعب الزبيري الوفاة: 236هـ ؛ ج 2 ص 57، دار النشر : دار المعارف - القاهرة ، تحقيق : ليفي بروفسال (3) مقاتل الطالبيين ، اسم المؤلف: أبو الفرج الاصفهاني ، علي بن الحسين (المتوفى : 356هـ) الوفاة: 356 هق، ج 1 ص21. (4) الأعلام،خير الدين الزِّرِكلي الدمشقيّ متوفی 1396هق ،4/ 277، دار العلم للملايين،الطبعة: الخامسة عشر - أيار / مايو 2002 م. فهرست حضرت علی اکبر سلام الله علیه فهرست امام حسین سلام الله علیه .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆زندگی کرونایی امروز جامعه بشری👆 نتیجه مهم هست که شرط آن هوشیاری و مهارت عملی است جامعه بشری با آمدن کرونا ، بین خوف(ترس از هلاکت) و رجاء ( امید به غلبه بر کرونا) واقع شده است و در مقام خوف و رجاء هست که باید خدای متعال را صدا زد"وَ ادْعُوهُ خَوْفاً وَ طَمَعاً " بدانیم که رحمت پروردگار به نیکوکاران نزدیک است "إِنَّ رَحْمَتَ اللَّهِ قَريبٌ مِنَ الْمُحْسِنين‏"پس از نیکوکاران باشیم و هیچگاه از مفسدین نباشیم و در پی فساد در زمین و ظلم بر خلق خدا نباشیم"وَ لا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ بَعْدَ إِصْلاحِها "چرا که خدای متعال اصلاح و صلاح جامعه بشری را با رسالت نبی مکرم اسلام(صلوات الله علیه و آله) به ما بخشیده و موهبت کرده(اعراف56) پس جهت خلاصی از کرونا ،خدا را به 14 معصوم ع قسم دهیم وَ لِلَّهِ الْأَسْماءُ الْحُسْنى‏ فَادْعُوهُ بِها(أعراف180) و در خلوت شب از خواب خود زده و خدا را صدا بزنیم" تَتَجافى‏ جُنُوبُهُمْ عَنِ الْمَضاجِعِ يَدْعُونَ رَبَّهُمْ خَوْفاً وَ طَمَعاً " و در این ایام هم، از مال و سرمایه،سلامتی و قدرتی که خدای متعال به ما ارزانی داشته به دیگران کمک کنیم "وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ يُنْفِقُونَ"(سجده16).
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مبارک باد🌷 اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ أُمّها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ ان شاء الله عیدی میلاد حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها، ظهور حضرت مهدی صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشد و بزودی وعده الهی "وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا ﻭ ﺑﮕﻮ : ﺣﻖ ﺁﻣﺪ ﻭ ﺑﺎﻃﻞ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﺷﺪ ; ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺑﺎﻃﻞ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﺷﺪﻧﻲ ﺍﺳﺖ .(إسراء٨١) " محقق گردد اللهم عجل لولیک الفرج یا أبا صالح المهدی أدرکنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺توضیح دکتر لنکرانی در خصوص رابطه روزه داری و قدرت دفاعی بدن 🔹آیا روزه داری در ایام کرونا باعث تضعیف سیستم دفاعی بدن نمی‌شود؟
حکم تزریق آمپول و سرم برای روزه دار (1) احتیاط واجب (در این مساله می توان به مرجع دیگر رجوع کرد) (الف) احتياط واجب آن است كه روزه‌دار از استعمال آمپولى كه به جاى غذا بكار ميرود، خوددارى كند. امام خمينى(ره ) مساله 1493 * (1576) ** آیت ا.. ناصرمکارم شیرازی مسألۀ 1339 آیت ا.. جعفر سبحانى تبريزى مسأله 1255 آیت ا..محمد تقى بهجت (ره) مسأله1284 آیت ا.. سید یوسف مدنی تبریزی(ره) (مسئله۱۵۸۵) آیت ا.. سید عبد الکریم موسوی اردبیلی (ره) مسأله 1651 آیت ا.. محمدعلی گرامی مسئله 1655 آیت ا.. علی اصغر رحیمی آزاد مسأله 1608 آیت ا... میرزا یدا.. دوزدوزانی مسأله 1585 آیت ا.. سید محمد صادق روحانی مسأله 1575 آیت ا.. سید محمد حسینی شاهرودی(ره) مسأله 1585 -- (ب) فقط تزریق وریدی و درون رگی مبطل هست مقام معظم رهبری : احتياط واجب آن است كه روزه ‏دار از آمپول ‏هاى مقوّى يا مغذّى و هر آمپولى كه در رگ تزريق مى ‏شود و نيز انواع سرم‏ها خوددارى كند، لكن آمپول ‏هاى دارويى كه در عضله تزريق مى ‏شود و نيز آمپول ‏هايى كه براى بى ‏حسّ كردن به كار مى ‏رود، مانعى ندارد.( اجوبة الاستفتائات ، جواب س 767). --------------------------- (2) آمپول و سرم روزه را باطل نمى ‏كند آیت ا.. سید علی حسینی سیستانی مسأله ۱۵۵۶ آیت ا.. حسين وحيد خراسانى مسأله 1584 آیت ا.. لطف ا.. صافی گلپایگانی مسأله1585 آیت ا.. محمد علی علوی گرگانی مسأله 1592 آیت ا.. حسین نوری همدانی مساله 1573 آیت ا.. سید محمد سعید طباطبایی حکیم مسأله 729-728 آیت ا.. میرزا جواد تبریزی( ره) مـسـالـه ۱۵۸۵. آیت ا.. حسین مظاهری مسئله 1208 آیت ا.. یوسف صانعی مسئله 1555 آیت ا.. سید صادق حسینی شیرازی آیت ا.. خلیل مبشر کاشانی --------------------------- (3) سرم و آمپولى كه به جاى غذا بكار مى‌رود مبطل هست آیت ا.. سيد موسى شبيرى زنجانى مسأله 1585 آیت ا.. محمد فاضل موحدى لنكرانى (ره ) مسأله 993 .......................................... * خمينى، سيد روح اللّٰه موسوى(متوفی1368 ه ش ، 1409 ه ق) ، توضيح المسائل (امام خمينى)، در يك جلد؛ ص: 333، مسأله 1493، محقق/ مصحح: مسلم قلى‌پور گيلانى ‌، چ اول، 1426 ه‍ ق. **خمينى، سيد روح اللّٰه موسوى(متوفی1368 ه ش ، 1409 ه ق) ، توضيح المسائل (محشّٰى - امام خمينى)، 2 جلد؛ ج‌1، ص: 892 ، مسأله 1576، محقق/ مصحح: سيد محمد حسين بنى هاشمى خمينى‌ ،دفتر انتشارات اسلامى وابسته به جامعه مدرسين حوزه علميه قم، قم - ايران، هشتم، 1424 ه‍ ق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْمَظْلُومَهُ الْمَغْصُوبَهُ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْمُضْطَهَدَهُ الْمَقْهُورَهُ سلام بر تو اي ستمديده، اي كه حقت غصب شده سلام بر تو اي سركوب شده و مقهوره دشمن است. اولین شاهدان فدک در عصر وهابیت کنونی به روایت تصویر پیشنهاد دانلود ، تماشا و ارسال به دیگران آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، برای بازدید از منطقه جغرافیایی فدک، صبح روز دو شنبه ، 20 خرداد 1387 ،با اتومبیل برای رسیدن به مقصود بیش از 260 کیلومتر را از شهر مدینه منوره به‌سوی استان «حائل» درنوردید و به شهر «حائط» و «حویطه» که به گفته آیت‌الله شیخ محمدعلی عمری رهبر شیعیان مدینه، همان «فدک» است، رسید. 
کشف سنگ نوشته‌ای از امام صادق (علیه السلام) صبر در بلایا و توکل بر خدای متعال ! کاربران عربستانی خبر از کشف سنگ‌نوشته‌ای می‌دهند که در تاریخ ۱۰ شعبان ۱۱۰ هجری قمری نوشته شده به دستان جعفر بن محمد [امام صادق] علیه السلام است «أنا جعفر بن محمد أوصی کل مؤمن بتقوى الله والعمل بطاعته والرضى بقدره والصبر «و» على بلائه والشکر على عطاه والتوکل علیه وکتب لعشر لیال خلت من شعبان سنه عشر ومئه» من جعفر ابن محمد وصیت می کنم مومنان را به تقوی و اطاعت خداوند در عمل و رضایت به تقدیر الهی و پیشه کردن صبر در بلایا و شکر در نعمات و توکل بر او / نوشته شد در شعبان سال ۱۱۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت ‌الله علوی‌بروجردی : «نباید تاریخ را نفی و تحریف کنیم»، مسلمانان به ایران «حمله کردند و کتاب و کتابخانه سوزاندند» اما این «ناشی از تفکری بود که می‌گفت ما غیر از قرآن چیزی نمی‌خواهیم». عمربن خطاب به ایران حمله کرده و...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. خدا را شکر الْحَمْدُ لِلهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ خدا را شکر پیرو اشتباه کنندگان نیستیم. خدا را شکر الْحَمْدُ لِلهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ خدا رو شکر که بر ما منت نهاد و نعمتی به داد قبل از آنکه آن را بشناسیم يَا مَنْ هَدَانِي لِلْإِيمَانِ مِنْ قَبْلِ أَنْ أَعْرِفَ شُكْرَ الاِمْتِنَانِ خدا را شکر الْحَمْدُ لِلهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ خداوند متعال نعمت پیروی از خط باب مدینة علم النبی صلوات الله علیهما و آلهما ؛ خط علی بن ابی طالب (علیه السلام) را به ما داده هر چند خود اطلاع کافی از آن نداریم و راهی که در آن هستیم را خوب نمی شناسیم و ما همچون ماهی که در دریا زندگی می کند و حیاتش به آب هست ولی آب را درست نمی شناسد هستیم چرا که ماهی هم وقتی متوجه نعمت آب می شود که از آب فاصله گرفته و حیاتش به نابودی می رود. خدا را شکر الْحَمْدُ لِلهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
ضیاء الدین ابن اثیر جزری (۶۳۷ه ق) از علمای اهل سنت می گوید: «اِنَّ الحُسَین لَم یُقتَل فِی کَربلاء اِنَّما قُتِلَ فِی یَوم السّقیفه» بدان که حسین علیه السلام در روز عاشورا و در کربلا کشته نشد؛ بلکه در واقع در کشته شد...! 👈الوشی مرقوم فی حل المنظوم ؛ ص 383. مرحوم غروی اصفهانی(رحمة الله علیه)گفته ریشه تیری که به گلوی شیرخوار کربلا زدند از سقیفه بود فما رَماه اِذْ رَماهُ حَرمَله و انَما رَماهُ مَن مَهَّدَ له «سَهمٌ اَتي مِن جانب السقيفه»تیری بود که از جانب سقیفه ارسال شد. و قَوسُه عَلي يَدِ الخليفه و ما اصاب سَهْمُهُ نَحرَالصّبي بَل کَبدَ الدينِ و مُهجة النَبي ابن ابی الحدید سنی معتزلی در شرح نهج البلاغه می گوید «و قد روى کثیر من المحدثین أنه عقیب یوم السقیفة تألم و تظلم و استنجد و استصرخ حیث ساموه الحضور و البیعة و أنه قال و هو یشیر إلى القبر یا اِبْنَ أُمَّ إِنَّ اَلْقَوْمَ اِسْتَضْعَفُونِی وَ کادُوا یَقْتُلُونَنِی و أنه قال وا جعفراه و لا جعفر لی الیوم وا حمزتاه و لا حمزة لی الیوم» بسیاری از ناقلین حدیث روایت کردند که علی علیه السلام در جریان سقیفه ناراحت شد و از ظلمی که به ایشان شده دادخواهی کرد و از مردم طلب کمک کرد،و فریاد کشید تا به یاریش برسند و زمانی که مردم علي ع را از حضورشان کنار حضرت و بیعت با حضرت نا امید کردندعلي ع رو به قبر پیامبر ص کردوگفت"ای پسر مادرم این قوم می خواهندمن تسلیم شوم و اراده قتل من کردند" "جعفر برادرم کجایی بدادم برسی افسوس که نیستی حمزه عمویم کجایی که به یاریم بشتابی اما افسوس که نیستی" 👈شرح نهج البلاغه بن ابی الحدیدج11ص65ت النمری،علمیه بیروت