فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚 موانع دیدار با امام زمان عجل الله
👤 آیت الله ناصری
👌 ببینید و نشر دهید
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🛑 مجری سرشناس آمریکایی خطاب به مردم یمن: طاقت بیاورید، فروپاشی عربستان نزدیک است!
🔹 "تمام شواهد تاریخی حاکی از این است که عربستان در مسیر فروپاشی قرار گرفته و آخرین نفس های خود را می کشد"
📿 ذکر روز دوشنبه، صد مرتبه
⚜️ یا قاضِیَ الحاجات ⚜️
💖🕊
صلوات خاصه امام رضا علیه السلام:
اللهّمَ صَلّ عَلی عَلی بنْ موسَی الرّضاالمرتَضی الامامِ التّقی النّقی وحُجَّّتکَ عَلی مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثری الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ کثیرَةً تامَةً زاکیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه کافْضَلِ ما صَلّیَتَعَلیاَحَدٍ مِنْ اوْلیائِک.🌹🍃
#اتحاد_رمز_ظهور
2⃣2⃣ قسمت بیست و دوم
💠بوسیله عدالت به بهترین وسیله💠
💠اتحاد و یگانگی دست یابیم 💠
عدالت و دادگستری همان حالتی است که انسان را به کارهای درست و نیک وادار می کند و هر صفت پسندیده و شایسته ای را به قدر کافی در او ایجاد مینماید.
فرد عادل وظیفه شناس است و برای دیگران همان را می پسندد که برای خود می پسندد، از هوس و هواهای نفسانی دست کشیده و به آنچه عقل به او دستور میدهد عمل میکند.
علت اینکه عدل را از بین اینهمه صفات الهی جزء اصول دین می دانیم اینست که اگر چه عدل خود یک اسم بیشتر نیست ولی تمام صفات و اسماء حقتعالی را شامل میشود.
ما اگر بگوییم خدا عادل است مانند آنست که گفته ایم پروردگار متعال تمام اسماء و صفات را به قدر عظمت و بزرگی خود داراست.
ارسطو عدالت را به سه قسمت تقسیم نموده است.
اول: وظیفه ی مردم نسبت به حقتعالی
دوم: حقوقیکه بعضی افراد نسبت به یکدیگر دارند.
سوم: حقوقیکه نسبت به آباء و گذشتگان بایستی مراعات گردد، مثل اداء دین و عمل به وصیت آنها.
پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) در این باره میفرماید: کسی که به فقرا کمک کند و درباره ی مردم انصاف و دادگستری را رعایت کند این کس حقیقتاً مؤمن است.
حضرت علی (علیه السلام) نیز میفرماید: نیکوترین مراتب عدالت کمک و یاری مظلوم است و همچنین می فرماید: آنچه برای خود میخواهی همان را برای دیگران بخواه.
اسلام میخواسته با این گفتار پر مغز مردم را به عدالت اسلامی وادار کند و به این وسیله دنیا را مدینه ی فاضله سازد ولی متاسفانه تا به امروز بشر نتوانسته این فرضیه را لباس عمل بپوشاند و بلکه روز به روز هم در اثر پیشرفت تمدن از این هدف عقب می ماند البته در دو صورت ممکنست این بی نظمی و اختلافهای طبقاتی به کلی از بین برود:
اول: ایجاد شدن دوستی و علاقه ی مفرطی در میان تمام افراد بشرکه البته بایداین علاقه بقدری شدید باشد که هریک درمقابل دیگری وهر دسته در برابردیگری و هر دسته در برابر جمعیت دیگر از حق مسلم خود بگذرند و نسبت به دیگران ظلم و ستم روا ندارند.
دوم: حکمفرمایی عدالت واقعی به وسیله ی یک مجری عادل و مقتدر که کسی نتواند از فرامین او سرپیچی کند.
بنابراین عدالت اجتماعی بدون پیروی از دین و مذهب و ایجاد قانون واحدی در میان طبقات مختلفه جهان صورت نپذیرد ولی آنچه را میتوان تعقیب کرد و شاید همین عمل برای مهیا کردن زمینه ی عدالت اجتماعی نافع باشد اینست که هریک از افراد برای جلب قلوب مردم و ایجاد محبوبیت نباید از انصاف و عدالت دور شود و آنچنانکه اسلام دستور می دهد باید دادگستر و وظیفه شناس باشد و آنچه را برای خود می خواهد همان را هم برای دیگران بخواهد و اگر مایل نیست نسبت به او ظلم شود نسبت به دیگران ستم روا ندارد.
◀️ ادامه دارد.....