eitaa logo
@Imam7tom
387 دنبال‌کننده
16.1هزار عکس
15.1هزار ویدیو
1.5هزار فایل
کانال امام موسی کاظم علیه االسلام حاوی مطالب مذهبی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚 موانع دیدار با امام زمان عجل الله 👤 آیت الله ناصری 👌 ببینید و نشر دهید 🤲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🛑 مجری سرشناس آمریکایی خطاب به مردم یمن: طاقت بیاورید، فروپاشی عربستان نزدیک است! 🔹 "تمام شواهد تاریخی حاکی از این است که عربستان در مسیر فروپاشی قرار گرفته و آخرین نفس های خود را می کشد"
📿 ذکر روز دوشنبه، صد مرتبه ⚜️ یا قاضِیَ الحاجات ⚜️ 💖🕊 صلوات خاصه امام رضا علیه السلام: اللهّمَ صَلّ عَلی عَلی بنْ موسَی الرّضاالمرتَضی الامامِ التّقی النّقی وحُجَّّتکَ عَلی مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثری الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ کثیرَةً تامَةً زاکیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه کافْضَلِ ما صَلّیَتَ‌عَلی‌اَحَدٍ مِنْ اوْلیائِک.🌹🍃
2⃣2⃣ قسمت بیست و دوم 💠بوسیله عدالت به بهترین وسیله💠 💠اتحاد و یگانگی دست یابیم 💠 عدالت و ‌دادگستری همان حالتی است که انسان را به کارهای درست و نیک وادار می کند و هر صفت پسندیده و شایسته ای را به قدر کافی در او ایجاد مینماید. فرد عادل وظیفه شناس است و برای دیگران همان را می پسندد که برای خود می پسندد، از هوس و هواهای نفسانی دست کشیده و به آنچه عقل به او دستور میدهد عمل میکند. علت اینکه عدل را از بین اینهمه صفات الهی جزء اصول دین می دانیم اینست که اگر چه عدل خود یک اسم بیشتر نیست ولی تمام صفات و اسماء حقتعالی را شامل میشود. ما اگر بگوییم خدا عادل است مانند آنست که گفته ایم پروردگار متعال تمام اسماء ‌و صفات را به قدر عظمت و بزرگی خود داراست. ارسطو عدالت را به سه قسمت تقسیم نموده است. اول: وظیفه ی مردم نسبت به حقتعالی دوم: حقوقیکه بعضی افراد نسبت به یکدیگر دارند. سوم: حقوقیکه نسبت به آباء و گذشتگان بایستی مراعات گردد، مثل اداء دین و عمل به وصیت آنها. پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) در این باره میفرماید: کسی که به فقرا کمک کند و درباره ی مردم انصاف و دادگستری را رعایت کند این کس حقیقتاً مؤمن است. حضرت علی (علیه السلام) نیز میفرماید: نیکوترین مراتب عدالت کمک و یاری مظلوم است و همچنین می فرماید: آنچه برای خود میخواهی همان را برای دیگران بخواه. اسلام میخواسته با این گفتار پر مغز مردم را به عدالت اسلامی وادار کند و به این وسیله دنیا را مدینه ی فاضله سازد ولی متاسفانه تا به امروز بشر نتوانسته این فرضیه را لباس عمل بپوشاند و بلکه روز به روز هم در اثر پیشرفت تمدن از این هدف عقب می ماند البته در دو ‌صورت ممکنست این بی نظمی و اختلافهای طبقاتی به کلی از بین برود: اول: ایجاد شدن دوستی و علاقه ی مفرطی در میان تمام افراد بشرکه البته بایداین علاقه بقدری شدید باشد که هریک درمقابل دیگری وهر دسته در برابردیگری و هر دسته در برابر جمعیت دیگر از حق مسلم خود بگذرند و نسبت به دیگران ظلم و ستم روا ندارند. دوم: حکمفرمایی عدالت واقعی به وسیله ی یک مجری عادل و مقتدر که کسی نتواند از فرامین او سرپیچی کند. بنابراین عدالت اجتماعی بدون پیروی از دین و مذهب و ایجاد قانون واحدی در میان طبقات مختلفه جهان صورت نپذیرد ولی آنچه را میتوان تعقیب کرد و شاید همین عمل برای مهیا کردن زمینه ی عدالت اجتماعی نافع باشد اینست که هریک از افراد برای جلب قلوب مردم و ایجاد محبوبیت نباید از انصاف و عدالت دور شود و آنچنانکه اسلام دستور می دهد باید دادگستر و ‌وظیفه شناس باشد و آنچه را برای خود می خواهد همان را هم برای دیگران بخواهد و اگر مایل نیست نسبت به او ظلم شود نسبت به دیگران ستم روا ندارد. ◀️ ادامه دارد.....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کلید بدبختی 5.mp3
10.51M
5 🗝 ⚠️انسان های تنبل و بی حوصله، بیش از دیگران به ضایع کردن امانت های🕋 خداوند مبتلا می‌شوند.
عشق الهي 90-1.mp3
4.9M
▫️🎤فایل صوتی ❇️ موضوع: (90) از مسير ▫️توبه، رمز ورود به دايره محبوبين خدا ▫️توبه نصوح چيست؟ مجموعه سخنان دکتر ساجدی درباره "عشق الهی " که در سال 1393 ارائه و در ماه مبارک رمضان همان سال از رادیو معارف پخش شده است.
⭕️ رجعت اصحاب کهف... 🌕 سیداکبر، رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله فرمودند: «...پس آن‌ها (اصحاب کهف) دوباره به خوابشان که تا آخر‌الزّمان تا ظهور مهدی ادامه دارد، بازگشتند.(و دوباره رجعت می‌نمایند) همانا حضرت مهدی علیه السّلام به ایشان سلام می‌کند؛ پس خداوند عزّوجل آنان را برای او زنده خواهد کرد، سپس بار دیگر به خواب مرگ رفته و تا قیامت برنمیخیزند.» «وَ رَوَى اِبْنُ اَلْمَغَازِلِيِّ فِي كِتَابِ اَلْمَنَاقِبِ عَنْ أَنَسٍ: أَنَّ اَلنَّبِيَّ قَالَ فَصَارُوا إِلَى رَقْدَتِهِمْ إِلَى آخِرِ اَلزَّمَانِ عِنْدَ خُرُوجِ اَلْمَهْدِيِّ فَقَالَ إِنَّ اَلْمَهْدِيَّ يُسَلِّمُ عَلَيْهِمْ فَيُحْيِيهِمُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَهُ ثُمَّ يَرْجِعُونَ إِلَى رَقْدَتِهِمْ فَلاَ يَقُومُونَ إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ» 📗بحارالأنوار، ج ۳۹، ص ۱۵۰ 📗الطرائف في معرفة، ج ۱، ص ۸۳ 📗عمدة عيون، ج۱، ص۴۳۱ 📗مدینةمعاجز، ج ۱، ص ۱۹۰ 📗بهجة النظر، ج ۱، ص ۱۵۹ 📗عوالم‌العلوم، ج ۱۵، ص۳۰۴ 📗الصراط المستقيم، ج ۲، ص ۳۲
🔴 رجعت اصحاب کهف از بُلندای کعبهٔ معظمه... 🌕 آقا امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «یَخْرُجُ مَعَ الْقَائِمِ مِنْ ظَهْرِ الْکَعْبَهًِْ سَبْعَهًٌْ وَ عِشْرُونَ رَجُلًا خَمْسَهًَْ عَشَرَ مِنْ قَوْمِ مُوسَی الَّذِینَ کَانُوا یَهْدُونَ بِالْحَقِّ وَ بِهِ یَعْدِلُونَ وَ سَبْعَهًٌْ مِنْ أَهْلِ الْکَهْفِ وَ یُوشَعُ بْنُ نُونٍ وَ أَبُو دُجَانَهًَْ الْأَنْصَارِیُّ وَ الْمِقْدَادُ وَ مَالِکٌ الْأَشْتَرُ فَیَکُونُونَ بَیْنَ یَدَیْهِ أَنْصَاراً أَوْ حُکَّاماً.» قائم علیه‌السلام، از بلندای کعبه، همراه با بیست‌وهفت نفر ظهور می‌کند: پانزده نفر از قوم موسی علیه‌السلام هستند، به‌سوی حق هدایت می‌کنند و به حق و عدالت حکم می‌نمایند. هفت‌نفر از آن‌ها اصحاب کهف هستند؛ به اضافه یُوشَع‌بن‌نون، و سلمان، و ابودُجانه انصاری و مقدادبن‌اسود و مالک اشتر که در زمره‌ی یاران و کارگزاران حضرت مهدی علیه‌السلام خواهند بود. 📗تفسیر اهل‌بیت علیهم‌السلام ج۸،ص۴۲۸ 📗تفسيرالصافي ج ۳، ص ۲۳۷ 📗تفسير نورالثقلين، ج ۳، ص ۲۵۲ 📗التفسير(للعیاشی)، ج ۲، ص ۳۲
🔴 مأموریت و نقش اصحاب کهف در دنیای ظهور... 🌕 صدیق اکبر، امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمودند: «منادی در ماه رمضان از سمت مشرق هنگام طلوع خورشید ندا می‌دهد: «ای اهل هدایت جمع شوید»! و از سمت مغرب پس از غروب خورشید ندا می‌دهد: «ای اهل هدایت جمع شوید» فردای آن روز که هنگام ظهر، آفتاب رنگارنگ و زرد می‌گردد و سپس سیاه و تاریک می‌شود این ندا را تکرار می‌کند؛ و در روز سوّم با خروج جنبنده‌ی زمین بین حق و باطل فرق نهاده شود و روم به‌سوی شهری که کنار دریا است، نزد غار جوانان (اصحاب کهف) رو می‌آورد و خداوند آن جوانان را با سگشان از میان غارشان برانگیخته می‌گرداند؛ از جملهٔ جوانان مردی است که به او ملیخا گفته می‌شود و دیگری کمسلمینا است و این دو شاهد و تسلیم قائم علیه‌السلام هستند. یکی از آن دو جوان را به‌سمت روم می‌فرستد و او نمی‌تواند کاری بکند؛ و دیگری را می‌فرستد که فاتحانه برمی‌گردند و آن روز تأویل این آیه است: (آل‌عمران/۸۳) «یُنَادِی مُنَادٍ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ مِنْ نَاحِیَهًِْ الْمَشْرِقِ عِنْدَ طُلُوعِ الشَّمْسِ یَا أَهْلَ الْهُدَی اجْتَمِعُوا وَ یُنَادِی مِنْ نَاحِیَهًِْ الْمَغْرِبِ بَعْدَ مَا تَغِیبُ الشَّمْسُ يَا أَهْلَ اَلْبَاطِلِ اِجْتَمِعُوا وَ مِنَ الْغَدِ عِنْدَ الظُّهْرِ بَعْدَ تَکَوُّرِ الشَّمْسِ فَتَکُونُ سَوْدَاءَ مُظْلِمَهًًْ وَ الْیَوْم الثَّالِثَ یُفَرَّقُ بَیْنَ الْحَقِّ وَ الْبَاطِلِ بِخُرُوجِ دَابَّهًِْ الْأَرْضِ وَ تُقْبِلُ الرُّومُ إِلَی قَرْیَهًٍْ بِسَاحِلِ الْبَحْرِ عِنْدَ کَهْفِ الْفِتْیَهًِْ وَ یَبْعَثُ‌اللَّهُ الْفِتْیَهًَْ مِنْ کَهْفِهِمْ مَعَ كَلْبِهِمْ وَ إِلَیْهِمْ مِنْهُمْ رَجُلٌ یُقَالُ لَهُ مَلِیخَا وَ الْآخَرُ کمسلمینا وَ هُمَا الشَّاهِدَانِ الْمُسْلِمَانِ لِلْقَائِمِ فَیَبْعَثُ أَحَدَ الْفِتْیَهًِْ إِلَی الرُّومِ فَیَرْجِعُ بِغَیْرِ حَاجَهًٍْ وَ یَبْعَثُ بِالْآخَرِ فَیَرْجِعُ بِالْفَتْحِ فَیَوْمَئِذٍ تَأْوِیلُ هَذِهِ الْآیَهًِْ وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ کَرْها.» 📗تفسیراهل‌بیت علیهم‌السلام ج۲،ص۶۶۶ 📗بحارالأنوار، ج۵۳، ص۸۵ 📗سرور أهل‌الإيمان، ج ۱، ص ۵۰
🔴 اظهار کفر و تقیّه مثال زدنی اصحاب کهف و اعطای دوبار پاداش به آنان... 🌕 چند حدیث از امام صادق علیه‌السلام در باب تقیه اصحاب کهف: ➖«مَا بَلَغَتْ تَقِیَّهًُْ أَحَدٍ تَقِیَّهًَْ أَصْحَابِ الْکَهْفِ إِنْ کَانُوا لَیَشْهَدُونَ الْأَعْیَادَ وَ یَشُدُّونَ الزَّنَانِیرَ فَأَعْطَاهُمُ اللَّهُ أَجْرَهُمْ مَرَّتَیْنِ.» «تقیّه هیچ‌کس به‌اندازه‌ی تقیّه‌ اصحاب کهف نمی‌رسد. آنان همچون دیگران زُنّار می‌بستند و در اعیاد شرکت می‌جستند و خداوند به آنان دوبار پاداش عطا فرمود.» ➖«إِنَّ أَصْحَابَ الْکَهْفِ أَسَرُّوا الْإِیمَانَ وَ أَظْهَرُوا الْکُفْرَ وَ کَانُوا عَلَی جِهَارِ الْکُفْرِ أَعْظَمَ أَجْراً مِنْهُمْ عَلَی الْإِسْرَارِ بِالْإِیمَانِ.» «اصحاب کهف ایمان را پنهان کردند و کفر را اظهار، و اجر و ثواب اینکه کفر را اظهار کردند، بیشتر از پنهان‌کردن ایمانشان بود.» ➖«إِنَّ مَثَلَ أَبِی طَالِبٍ مَثَلُ أَصْحَابِ الْکَهْفِ أَسَرُّوا الْإِیمَانَ وَ أَظْهَرُوا الشِّرْکَ فَآتَاهُمُ اللَّهُ أَجْرَهُمْ مَرَّتَیْنِ.» «همانا مثل ابی‌طالب (ره)، همچون مثل اصحاب کهف است، ایمان را پنهان کرده و شرک را اظهار نموده و به‌همین جهت خداوند دوبار مزد و پاداش به ایشان داد.» ➖«کَلَّفُوهُمُ الشِّرْکَ بِاللَّهِ الْعَظِیمِ فَأَظْهَرُوا لَهُمُ الشِّرْکَ وَ أَسَرُّوا الْإِیمَانَ حَتَّی جَاءَهُمُ الْفَرَج.» «آنان را مجبور کردند به خدای متعال شرک ورزند. آنان برای قوم خویش، اظهار شرک کردند، امّا ایمان خویش را در دل پنهان داشتند تا اینکه گشایش در کارشان افتاد.» 📗تفسیر اهل‌بیت علیهم‌السلام ج۸،ص۴۲۶ 📗تفسير نورالثقلين، ج۳، ص۲۴۳ 📗الکافی، ج۲، ص۲۱۸ 📗وسایل الشیعه، ج۱۶، ص۲۳۰
🔴 نام‌های اصحاب کهف از لسان امیرالمومنین علیه‌السلام... 🟢 حضرت امیر در پاسخ به پرسش شخص یهودی که پرسیده بود: نامشان چه بود، فرمودند: «نام سه نفری که در سمت راست پادشاه می‌ایستادند، «تملیخا» و «مکسلمینا» و «مجسلینا» بود و آن سه نفر دیگر، «مرنوس» و «دیرنوس» و «شاذرنوس» نام داشتند». «...فَقَالَ الْیَهُودِیُّ مَا کَانَ أَسْمَاءُ الثَّلَاثَهًِْ الَّذِینَ عَنْ یَمِینِهِ وَ الثَّلَاثَهًِْ الَّذِینَ عَنْ یَسَارِهِ فَقَالَ أَمَّا الثَّلَاثَهًُْ کَانُوا عَنْ یَمِینِهِ فَکَانَتْ أَسْمَاؤُهُمْ تملیخا وَ مکسلمینا وَ مجسلینا وَ أَمَّا الثَّلَاثَهًُْ الَّذِینَ کَانُوا عَنْ یَسَارِهِ فَکَانَتْ أَسْمَاؤُهُمْ مرنوس وَ دیرنوس وَ شاذرنوس» 📗تفسیر اهل‌بیت علیهم‌السلام ج۸،ص۴۱۴ 📗إرشادالقلوب، ج۲، ص۳۵۸
🔴 خواب مرگ گونهٔ اصحاب کهف... 🌕 امام کاظم علیه‌السلام) فرمودند: وقتی کسی می‌خوابد، روح حیوانی در تنش می‌ماند و آنچه خارج می‌شود، روح خرد است، عبدالغفّار اسلمی گفت: «خدای عزّوجلّ می‌فرماید: «اللهُ یَتَوَفَّی الْأَنْفُسَ حِینَ مَوْتِها إِلی أَجَلٍ مُسَمًّی»، آیا به نظر شما چنین نیست که تمام روح‌ها در هنگام خواب به سوی خداوند می‌روند و خداوند هرکدام را که بخواهد نگه می‌دارد و هرکدام را که بخواهد باز پس می‌فرستد»؟ فرمود: «روح خرد به سوی خدا می‌رود؛ امّا روح حیات، تا زمان مرگ، در بدن می‌ماند و تنها با مرگ از بدن خارج می‌شود. امّا وقتی زمان مرگ کسی برسد، این روح خرد است که، قبض می‌شود و اگر روح حیات طبق نظر تو، در هنگام خواب خارج از بدن می‌بود، بدن باید به صورت یک جسم بی‌حرکت روی زمین می‌افتاد. امّا خداوند در همین مورد مثالی در مورد اصحاب کهف در قرآن زده است و فرموده: «وَ نُقَلِّبُهُمْ ذاتَ الْیَمینِ وَ ذاتَ الشِّمالِ» آیا از این آیه برداشت نمی‌کنی که به دلیل وجود حرکات بدن آن‌ها روح‌هایی در بدن‌های آنان بوده»؟! 📗تفسیر اهل‌بیت علیهم‌السلام ج۱۳،ص۲۳۸ 📗بحارالأنوار، ج۵۸، ص۴۳ 📗جامع الأخبار، ص۱۷۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از ایستگاه روضه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
•••🎞🌿••• 🎥ڪلیپ با‌ســـعادته هرکسی زیر سـایته لطـف تو بی نـهایته 🎤 محمد حسین پویانفر دوشنبه امام حسنی💚 💚🌹💚🌹💚🌹