💢 ایــ🇮🇷ــران در آستانه ظهور ،
در چه وضعیتی قرار دارد ؟
✅با توجه به روايات ميتوان شرايط ايران را تا حدودي اين گونه ترسيم كرد:
«دانش و معارف دين اسلام و مكتب تشيع، از ايران و قم، به جهانيان صادر ميشود. لذا موقعيت علمي ايران ممتاز است و اصلي ترين مركز دين اهل بيت(علیهم السلام) خواهد بود.
🔵در روايتي از وجود مقدس امام صادق(علیه السلام) نقل شده است: «به زودي، كوفه، از مؤمنان خالي ميگردد و دانش مانند ماري كه در سوراخش پنهان ميشود، از آن شهر رخت برميبندد؛ سپس علم ظاهر ميشود در شهري به نام قم؛ آن شهر معدن علم و فضل ميگردد(و از آنجا به ساير شهرها پخش ميشود) به گونهاي كه باقي نميماند در زمين جاهلي نسبت به دين، حتي زنان در خانهها. اين قضيه نزديك ظهور قائم(علیه السلام) واقع ميشود ... علم، از قم به ساير شهرها در شرق و غرب پخش ميشود و حجت بر جهانيان تمام ميشود به گونهاي كه در تمام زمين، فردي پيدا نميشود كه دين و علم به او نرسيده باشد.
بعد از آن قائم، قيام ميكند و سبب انتقام خدا و غضب او بر بندگان(ظالم و معاند) ميشود؛ زيرا، خداوند انتقام (و عذاب) بر بندگان روا نميدارد، مگر وقتي كه حجت را انكار كنند»؛ (بحار الانوار، ج 57و60، ص213).
🔵خيزش و جنبشي بزرگ براي دعوت مردم به طرف دين، در ايران روی ميدهد.
از امام كاظم(علیه السلام) نقل شده است: «مردي از اهل قم، مردم را به سوي حق دعوت ميكند. گروهي، دور او اجتماع ميكنند كه مانند پارههاي آهناند و بادهاي تند(حوادث) نميتواند آنها را از جاي بركند. از جنگ خسته نميشوند و كنارهگيري نميكنند و بر خدا توكل ميكنند. سر انجام، پيروزي براي متقين و پرهيزكاران است».(بحار، ج60، ص216، ح37).
🔵گويا اين حركت، همان حركتي است كه از امام باقر(علیه السلام) نقل شده است: «گويا ميبينم گروهي از مشرق زمين خروج ميكنند و طالب حق هستند، اما به آنان پاسخ داده نميشود. مجدداً برخواستهي خود تاكيد ميكنند ولي جواب نميشنوند. پس چون چنين ديدند، شمشيرها را به دوش ميكشند، در مقابل دشمن ميايستند تا حق به آنها داده ميشود، اما اين بار قبول نميكنند بلكه قيام ميكنند و نميدهند آن را (پرچم قيام را) مگر به صاحب شما(امام زمان(علیه السلام))».(بحار الانوار، ج52، ص243، ح116).
🔵خروج سيد حسني و خراساني كه در روايات به آنها اشاره شده است را ميتوان در اين باره دانست. بنابراين، موقعيت اجتماعي آن روز ايران حركت به سوي حق طلبي و دعوت به آمادگي براي ظهور است.
در بستر اين جامعه نيز ياران حضرت شكل ميگيرند.
🔸در حديثي از امام صادق(ع) نقل شده است:
«قم را قم ناميدند، چون اهل او، اجتماع ميكنند با قائم آل محمد(ص ) و با او قيام ميكنند و او را ياري ميكنند».(بحار الانوار، ج 57و 60، ص216، ح38).
🔹در رواياتي كه به نام ياران و شهرها اشاره دارد، شهرهاي متعددي از ايران ذكر شده است. خلاصه آن كه ايران، مركز صدور دين و معارف اهل بيت(ع) است و زمينهسازي براي ظهور ميكند.
در برخي از روايات اهل بيت(ع) به حضور فعال عجم در سپاه و ارتش مخصوص امام مهدي(عج) اشاره شده است. البته مقصود از عجم ملتهاي غير عرب است، ولي به احتمال زياد بيشترين مصداق آن در عصر ظهور، ايرانيان خواهند بود به ويژه كه مركز شيعه در ايران است.
مجموعه روايات وارده در مورد ايرانيان نشان ميدهد كه اين گروه، زمينهسازان حكومت حضرت مهدي(عج) در جهان هستند و بيشترين تأثير را در روند استقرار حكومت آن خورشيد عالمتاب دارند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دکتر_حسن_عباسی
عیسی کلانتری مشکوک است...
چرا این همه جاسوس در محیط زیست؟
حتما ببینید و نشر دهید
1_82902439.mp3
7.78M
#احتضار_لحظات جان دادن🍃
🎙از لسان، حجه الاسلام استادصبرآمیز
♦️و نقل داستانی شنیدنی از قول آیت الله بهجت( ره)♦️
#درمان_درد_شدید_پاشنه
1-مدتی نخوردن شیر و غذاهایی که #استخوان ساز باشد
2-قسمت مچ پا و اطراف آن را تا #14 روز با روغن #سیاهدانه یا روغن #زیتون تلخ ماساژ دهید
3-روز پانزدهم قوزک پا و کف پا قسمت گودی پا را حجامت کنید
4-در آفتاب و یا جای بسیار گرم مانند کنار آتش یا بخاری پا را قرار دهید مدتی
5-روغن شحم گاو را مدتی شب تا صبح روی محل خار پاشنه قرار بدهید
6-از کفش چرم گاو طبیعی استفاده کنید
رنگ کفش سیاه نباشد
7-دست روی محل درد بگذارید و حمد بخوانید و بگویید: ایها الوجع ایها مرض ارحل منی به حق محمد و آل محمد
🌍 #شناسنامه_شیعه
🔰 چون رسول خدا (ص) روانه حج شد از کثرت هجوم مردم تلبیه (لبیک اللهم لبیک ... ) متصل شد در میان مکه و مدینه ، پس چون رسول خدا (ص) در #عرفات وقوف نمود جبرئیل از جانب حق تعالی به نزد آن حضرت آمد و گفت:
🔆 یا محمد! خداوند عالمیان تو را سلام می رساند و می فرماید که #اجل تو نزدیک گردیده است و مدت عمر تو به آخر رسیده است و من تو را می طلبم به سوی آنچه نزد توست از علومی که من به سوی تو فرستاده ام و علوم پیغمبران گذشته که به تو میراث داده ام و سلاح و تابوت و جمیع آنچه نزد توست از معجزات و علامات پیغمبران (ع) ، و هم را تسلیم نما به #وصی خود و خلیفه ی خود که حجت بالغه ی من است بر خلق من علی بن ابی طالب (ع) ، پس او را عَلَمی و نشانه گردان در میان مردم که به او #هدایت را بیابند ، و تازه گردان عهد او و میثاق او و بیعت او را بر مردم ، و به یاد ایشان بیاور آنچه من بر ایشان گرفته ام از #بیعت خود و میثاق و پیمان هایی که بر ایشان محکم گردانیده ام ..... 🔆
⭕️ پس حضرت رسول (ص) ترسید از قوم خود که مبادا اهل شقاق و نفاق پراکنده شوند و به جاهلیت و کفر خود برگردند ، زیرا که حضرت می دانست که عداوت ایشان با علی بن ابی طالب (ع) در چه مرتبه است و کینه ی او در سینه های ایشان جا کرده است.
🔻 ادامه دارد... 🔻
#حدیث #امام_شناسی #غدیر #اشهد_ان_علیا_ولی_الله
📚 حیات القلوب / علامه مجلسی / ج4 / باب حجة الوداع / ص1393-1394
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مناسبتی درک نشده
(قسمت سوم)
👈 تکلیفی که پیامبر صلی الله علیه و آله در غدیر به عهده همه ما گذاشته اند ❗️
و غالبا اطلاع نداریم!!!
بسمه تعالی
💥نار تب و نور رب💥
وجوه یومئذ ناظره الی ربها ناظره
من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم
چشم بیمار تو را دیدم وبیمار شدم
(امام خمینی)
چه سعادتمند است آن بنده ای که خداوند به او نظر کند و آن بنده نیز به پروردگارش؛ حال اگرچشم خداوند به یک لحظه در چشم بنده اش افتد، آن نظر شده به یک عمر از شدت محبت خداوند تب کند و در نار عشق او بسوزد؛ نسخه دوایی که نار تبش را به نور ربّش تبدیل کند، و او را ازفنا فی الله به بقا بالله آورد،سالیانی پیش، بدست فاطمه زهرا علیها سلام پیچیده شده است وآن اینست🔻
⭐️بِسْمِ اللّهِ النُّورِ، بِسْمِ اللّهِ نُورِ النُّورِ، بِسْمِ اللّهِ نُورٌ عَلى نُورٍ، بِسْمِ اللّهِ الَّذى هُوَ مُدَبِّرُ الاُْمُورِ، بِسْمِ اللّهِ الَّذى خَلَقَ النُّورَ مِنَْ النُّورِ، اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذى خَلَقَ النُّورَ مِنَ النُّورِ، وَ اَنْزَلَ النُّورَ عَلىَ الطُّورِ، فى كِتابٍ مَسْطُورٍ، فى رَقٍّ مَنْشُورٍ، بِقَدَرٍ مَقْدُورٍ، عَلى نَبِيٍ مَحْبُورٍ، اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذى هُوَ بِالْعِزِّ مَذْكُورٌ، وَ بِالْفَخْرِ مَشْهُورٌ، وَ عَلَى السَّرّاءِ وَ الضَّرّاءِ مَشْكُورٌ، وَ صَلَّى اللّهُ عَلى سَيِّدِنا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطّاهِرينَ⭐️
4_434175980504875236.mp3
23.83M
〽️ جلسه ششم: دینداری در نزد خدا تسلیم بودن است
دکتردولتی
1_84696689.mp3
3.27M
بسم الله الرحمن الرحیم
#تربیت_جنسی
#استاد_سعید_مهدوی
#جلسه_پنجم
#طب_اسلامی
#سبک_زندگی_اسلامی
هزینه گوش دادن این فایل 5 صلوات هدیه به حضرت خدیجه و حضرت ام کلثوم سلام الله علیهما
1_83807153.mp3
14.82M
#انتقال_مفاهیم_دینی_به_کودک_و_نوجوان
🎤 جلسه 1 : دو اقدام اساسی برای آموزش و تربیت دینی
#استاد_علیرضا_پناهیان
بیا و درد دل بیقرار و شیدا را
دوباره کن به نگاه خودت دوا آقا
دلم دوباره برای نجف پریشان است
برای هرم گنه سوز مرتضا آقا
"دلم برای مدینه بهانه می گیرد"
برای لطف خدایی مجتبا (ع) آقا
خدا کندکه به اذن علی و مادرتان
روم دوباره #شب_جمعه_کربلا_آقا
طواف قبر حسین آن شهید بی لشگر
طواف قبر علمدار باوفا آقا
#السلام_علیک_یاامام_رئوف
#یاامام_رضاجانم😍
اللهّمَ صَلّ عَلے عَلے بنْ موسَے الرّضا المرتَضے الامامِ التّقے النّقے و حُجّّتڪَ عَلے مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثرے الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ ڪثیرَةً تامَةً زاڪیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَـہ ڪافْضَلِ ما صَلّیَتَ عَلے اَحَدٍ مِنْ اوْلیائِڪَ
💌💌💌💌💌💌💌💌💌
1_22494569.mp3
9.18M
▪️مونده روی سینه یه بغض دیرینه▪️
🎤 سبـک : زمـیـنـه
🗓مراسم : شهادت امام محمد باقر (ع)
♻️ واکنش امام #محمد_باقر علیه السلام در مقابل شخصی که به مادر ایشان توهین کرد .
روزی ﻣﺮﺩﯼ ﻣﺴﻴﺤﯽ که به مقام علمی امام باقر علیهالسلام #حسادت می کرد ، وارد مجلس درس ایشان شد و با #تمسخر ﮔﻔﺖ:
«أﻧﺖ ﺑَﻘَﺮ» / «ﺗﻮ ﮔﺎﻭ هستی»
ﺍﻣﺎﻡ باقر (ع) ﺑﺪﻭﻥ ﺁﻧﻜﻪ عصبانی شوند فرمودند:
«ﻧﻪ ! ﻣﻦ ﺑَﻘَﺮ ﻧﻴﺴﺘﻢ ؛ ﺑﺎﻗﺮﻡ»
ﻣرد مسیحی گفت:
«مادر تو یک ﺁﺷﭙﺰ ساده ﺑﻮﺩ»
امام باقر فرمودند:
«ﺷﻐﻠﺶ ﺍﻳﻦ ﺑﻮﺩ؛ آشپزی کردن، ﻋﺎﺭ ﻭ ننگ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻧﻤﯽﺷﻮﺩ»
مرد مسیحی ، جسارت بیشتری کرد و گفت:
«ﻣﺎﺩﺭ تو ، زنی ﺳﻴﺎﻩ ﻭ ﺑﯽﺷﺮﻡ و بي حيا ﻭ ﺑﺪ ﺯﺑﺎﻥ ﺑﻮﺩ»
اطرافیان امام به شدت عصبانی شدند ولی امام محمد باقر آنها را #آرام کردند و به مرد مسیحی فرمودند:
👌 «ﺍﮔﺮ ﺍﻳﻦ ﻧﺴﺒﺘﻬﺎ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻣﺎﺩﺭﻡ ﻣﯽﺩﻫﯽ ﺭﺍﺳﺖ ﺍﺳﺖ ، ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ مادرم ﺭﺍ ﺑﻴﺎﻣﺮﺯﺩ ﻭ ﺍﺯ ﮔﻨﺎﻫﺶ ﺑﮕﺬﺭﺩ. ﻭ ﺍﮔﺮ ﺩﺭﻭﻍ ﺍﺳﺖ ، خدا ﺍﺯ ﮔﻨﺎﻩ ﺗﻮ ﺑﮕﺬﺭﺩ»
مرد مسیحی از مجلس امام باقر علیهالسلام خارج شد و امام باقر اجازه ندادند کسی به او تعرضی کند.
چند روز بعد ، مرد مسیحی نزد امام محمد باقر علیهالسلام بازگشت. این بار نه برای توهین کردن ، بلکه برای #مسلمان_شدن !
📗 ﺑﺤﺎﺭ ﺍﻻﻧﻮﺍﺭ ، ﺟﻠﺪ ۱۱ ، ﺻﻔﺤﻪ ۸۳