✅ #احادیث_پزشکی
✍پیامبر اکرم(صل الله علیه واله): کسی که چهل روز گوشت نخورد بد اخلاق میشود و کسی که چهل روز مداوم گوشت بخورد سنگدل میشود .
📚:بحارالانوار ۵۶/۶۶
⁉️ در #سوره_عصر منظور پروردگار از قسم خوردن به عصر چه عصرى میباشد؟
💫خداى تعالى در اين سوره میفرمايد: «وَالعَصْرِ»، قسم به عصر. يك عصرى داريم و يك صبحى. زمانهايى كه فشار زياد است آن را خداى تعالى عصر گفته است. در كرهى زمين از وقتى كه بشر روى زمين زندگى میكند يعنى از زمان حضرت آدم دو واقعه مهم و دو عصر پر اهميت بوده و خواهد بود:
✨يكى عصر ظهور رسول اكرم صلی الله عليه وآله و يكى هم عصر غيبت امام زمان عليه السلام و يا اول ظهور حجه بن الحسن عليهالسلام است و خود كلمه ى عصر به معناى فشار است.
🍃به بعد ازظهر عصر میگوئيد بخاطر اين است كه انسان صبح تا غروب زحمت كشيده و خسته شده لذا به آن عصر میگويند. ولى اگر اين خسته شدن و فشار نبود، حيات نبود، آينده نبود، صبح تا غروب شخص رفته كار كرده زحمت كشيده پول به دست آورده درست است كه خسته شده اما جيبش پر پول شده، زن و بچه اش راحت شده اند.
🔰 در عصر ظهور پيامبر اكرم صلی الله عليه وآله مردم مسلمان در فشار عجيبى بودند. در شعب ابي طالب اين ها را تبعيد كرده بودند و آب و نان به آنها نمیدادند. خود پيغمبر اكرم صلی الله عليه وآله را مجبور كردند كه حضرت از مكه به مدينه هجرت كنند. اگر آن فشارها نبود الان ما مسلمان و شيعه نبوديم، بت پرست بوديم.
✅و يكى هم عصر غيبت حضرت ولى عصر عليه السلام است كه ما در فشاريم، فشار عجيبى است منتهى عادت كرده ايم و ضاقت الارض را درك نكرده ايم والاّ الان زمانى است كه در هر كجاى عالم برويد دين نگه داشتن مثل آتش در كف دست نگه داشتن است (روايت دارد زمانى است كه هر كجاى عالم برويد دين نگه داشتن مثل آتش در كف دست نگه داشتن است).
🍃صبح متدين و با ايمان از خانه خارج میشود و شب دينش را از دست داده. در اين زمان انسان در فشار معنويت است كه خودش را نمیتواند به راحتى اصلاح كند و به طرف كمالات برود و موفق نمی شود،
مشكلاتى پيش می آيد چون مردم اين زمان نمی پسندند كه انسان هميشه راست بگويد، درست باشد، حسادت نداشته باشد، خلاصه اقتدا كند به پيامبر اكرم صلی الله عليه وآله و ائمه اطهار عليهم السلام وامام زمان عليه السلام.
🌸يكى از اين دو عصر مهم كه ظهور پيامبر اكرم صلی الله عليه وآله میباشد گذشته وان شاءاللّه سعادت ما را تأمين كرده و با يك جمله (كه اگر به آن عمل شود)تمام سعادت دنيا و آخرت ما و همه حقايق در وجود ما پياده می شود و آن جمله اين است:«لَقَدْ كانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ». 🌸
عصرى كه باقى مانده عصر اول ظهور حجه بن الحسن عليه السلام است كه شماها بايد خودتان را مثل اصحاب سيدالشهداء عليهالسلام مثل حبيب بن مظاهر، هانی بن عروه، مسلم بن عقيل، حضرت علی اكبر و حضرت قاسم بن الحسن آماده كنيد.
اوتادى كه در روى زمين زنده هستند زمان ظهور می آيند. خداى تعالى اصحاب كهف را رجعت میدهد. 🌸
اگر خداى تعالى اراده كند كه ظهور بشود از ميان ماها خدا عدهاى را جمع كند «فَسَوْفَ يَأْتِي اللّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّـهُمْ وَيُحِبُّونَهُ» خدا عدهاى را می آورد كه هم آنها خدا را دوست داشته باشند و هم خدا آنها را دوست داشته باشد
و ان شاءاللّه نگذاريد كه نوبت را به ديگران بدهند خودمان همت كنيم، سستى به خودمان راه ندهيم الان اگر اعلام ظهور شود لبيك بگوييد.
«فَلا تَخافُوهُمْ وَخافُونِ إِنْ كُنْتُمْ مُـؤْمِنِـينَ» «وَلا تَهِنُوا وَلا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِـينَ» 🌸
محزون نشويد كه زندگى و زن و بچه و بانكم را چه كار كنم. «كَلَمْحِ البَصَرِ» ممكن است چشمت را روى هم بگذارى و باز كنى ببينى ظهور شده است.
📚کتاب انوار صاحب الزمان علیه السلام،سوال187
🌼🌸🍀🌼🌸🍀
⛔️کسی که صله رحم نکند، ملعون است⛔️
✍ خدا، یه جاهایی تو قرآنش، بعضی افراد و گروهها رو لعن کرده، یعنی از رحمت خودش دور کرده.😱
☝️ یه گروه از کسانی که خدا در قرآن لعنتشون کرده، کسانی هستند که #صله_رحم نمیکنند.👥
🌴️ امام سجاد (ع) به فرزندش امام باقر (ع) فرمود:
👈 "فرزندم، از دوستی با افرادی که پیوند خویشاوندی را قطع کرده، و نسبت به ارحامِ خود بد رفتاری میکنند بر حذر باش، که من آنها را در سه آیه از قرآن ملعون یافتم"
☝️ یه مورد از اون ۳ آیه، تو سوره محمّد آیات ۲۲ و ۲۳ هست:↶
🕋 فَهَلْ عَسَیْتُمْ إِنْ تَوَلَّیْتُمْ أَنْ تُفْسِدُوا فِی اَلْأَرْضِ وَ تُقَطِّعُوا أَرْحٰامَکُمْ، أُولٰئِکَ اَلَّذِینَ لَعَنَهُمُ اَللّٰهُ.
👈 آی شماهایی که در زمین فساد میکنید و قطع رحم میکنید، خدا شماها را لعنت کرده و از رحمت خود دور ساخته است.
🔎️ دقّت کنیم:
تو این آیه، دو عبارت "تُفْسِدُوا فِی اَلْأَرْض" و "تُقَطِّعُوا أَرْحٰامَکُم" در کنار هم اومده.
☝️ یعنی خدا #مفسد_فی_الارض و #قطع_کننده_رحم رو در این آیه، کنار هم قرار داده، و هر دوشون رو لعنت کرده.
👌 این دو تا در این آیه، در ردیف هم قرار گرفتند:
👈 مفسد فی الارض،
👈 قطع کننده رحم.
✨✨✨✨✨
🤔 از پیامبر اسلام (ص) پرسیدند، مبغوضترین و زشتترین عمل در پیشگاه خداوند چه عملی است؟
✔ حضرت فرمودند:👈 "شرک به خدا".
🤔 پرسیدند بعد از آن چه عملی؟
✔ فرمودند:👈 "قطع رحم".
✨✨✨✨✨
🔔️ اگه خدایی نکرده پدر، مادر، خواهر، برادر، عمه، خاله یا ... فامیلی داریم که خیلی وقته باهاشون قطع رابطه کردیم، همین الان گوشی تلفن و برداریم،📞 باهاشون یه تماس بگیریم و آشتی کنیم، تا خدا هم باهامون آشتی کنه.😊
🏃 عجله کنیم تا دیر نشده.
❌☝️ نکنه یه وقت خدایی نکرده از دنیا بریم، در حالی که مورد لعنت خدا قرار گرفته باشیم.
#معارف_قرآن
ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج
✍دستتو ببر بالا و از ته قلبت شكرگزارى كن
که از قدیم گفتن. شکر نعمت نعمتت افزون کند
کفر نعمت از کفت بیرون کند
با تمام وجودت از نعمتايى كه خدا بهت داده استفاده كن. تو خيلى خيلى خوشبختى، غر نزن، ناشكرى نكن.
❣️ﺧﺪﺍﯾﺎ!
ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺗﺸﮑﺮ!
ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﻧﺪﺍﺩﯼ ﺗﻔﮑﺮ!
ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﮔﺮﻓﺘﯽ ﺗﺬﮐﺮ!
ﮐﻪ:
ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺕ ﻧﻌﻤﺖ!
ﻧﺪﺍﺩﻩ ﺍﺕ ﺣﮑﻤﺖ!
ﻭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺕ ﻋﺒﺮﺕ ﺍﺳﺖ!
📢 آیا یزید لعنهالله از قتلِ امام حسین علیه السلام و اسارتِ اهل بیت ایشان پشیمان شد و مراسم عزاداری برپا کرد؟
💥بسیار مهم.
👈🏻 در لابلای گزارشات تاریخی، نقلهایی حاکی از پشیمانی و ندامت یزید لعنهالله از به قتل رساندن امام حسین علیه السلام و اسارتِ اهل بیت ایشان بچشم میخورد. طبری و ذهبی و ابناثیر و دیگران از مورخینِ مخالفین شیعه، با کمی اختلاف پشیمانی و ندامت آن ملعونِ زنازاده را گزارش کردهاند، اما خودشان گزارشات دیگری را آوردهاند که با بحثِ مذکور کاملا در تعارض است. ابتدا به نمونههایی از گزارشاتِ پشیمانی یزید ملعون بنگرید:
▪️ذهبى به نقل از سفيانثورى مىگويد: پس از شهادت امام حسين عليه السّلام و وارد شدن زنان خاندان حسين عليه السّلام بر يزيد در حالت اسارت، يزيد به زنان خود دستور داد كه به ديدن اسرا بروند و امر كرد كه زنان آل سفيان سه روز براى امام حسين عليه السّلام عزادارى كنند.
📚سیرأعلام النبلاء، ٣/٢٠٤
▪️طبرى نقل مىكند: وقتى خبر كشته شدن امام حسين عليه السّلام را به يزيد دادند، چشم او اشكآلود شد و [خطاب به قاتلان امام حسين عليه السّلام] گفت: از اطاعت شما بىكشتن حسين نيز خشنود مىشدم، خدا پسر سميه را لعنت كند، بخدا اگر كار وى به دست من بود مىبخشيدمش، خدا حسين را رحمت كند. وى سپس اين شعر را سرود: سرهايى را شكافتند كه براى ما عزيز بود، درحالىكه خودشان [قاتلان امام حسين عليه السّلام و يارانش] ناسپاستر و ستمكارتر بودند.
📚تاریخ طبری، ٥/٤٦٣
▪️ابناثير نیز با کمی اضافه، گزارشی مانند خبرِ طبری را نقل کرده.
📚الکامل فی التاریخ، جلد ٤، ص ٨٤_٨٦
✅ این نمونههایی بود از گزارشات پشیمانی یزید لعنهالله. جالب اینجاست که یزید در همان حالی که بقول طبری و ذهبی و ابنکثیر بشدت پشیمان بوده، جسارتی بینظیر را به سر مبارک و مطهر امام میکرده!!! هم پشیمان بوده هم با چوب به دهان مقدس و مطهر امام میزده!!! طبق گزارش ذیل، یزید در همان حالی که پشیمان بوده و ابن زیاد لعنهمالله را بخاطر قتل امام سرزنش میکرده، با چوب به دهان مبارک امام میزده، طوریکه اعتراضِ ابوبرزةاسلمی را برانگیخته:
🔻ثم دخلوا على يزيد فوضعوا الرأس بين يديه وحدثوه، فسمعت الحديث هند بنت عبد الله بن عامر بن كريز، وكانت تحت يزيد، فتقنعت بثوبها وخرجت فقالت: يا أمير المؤمنين أرأس الحسين بن علي بن فاطمة بنت رسول الله، صلي الله عليه وسلم؟ قال: نعم، فأعولي عليه وحدي علي ابن بنت رسول الله، صلي الله عليه وسلم، وصريحة قريش، عجل عليه ابن زياد فقتله، قتله الله! ثم أذن للناس فدخلوا عليه والرأس بين يديه ومعه قضيب وهو ينكت به ثغره، ثم قال: إن هذا وإيانا كما قال الحصين بن الحمام:
أبى قومنا أن ينصفونا فأنصفت
قواضب في أيماننا تقطر الدما
يفلقن هاما من رجال أعزة
علينا وهم كانوا أعمق وأظلما
فقال له أبو برزة الأسلمي: أتنكت بقضيبك في ثغر الحسين؟ أما لقد أخذ قضيبك في ثغره مأخذا، لربما رأيت رسول الله، صلي الله عليه وسلم، يرشفه، أما إنك يا يزيد تجيء يوم القيامة وابن زياد شفيعك. ويجيء هذا ومحمد شفيعه. ثم قام فولى.
فقال يزيد: والله يا حسين لو كنت أنا صاحبك ما قتلتك!»
📚الکامل فی التاریخ، ٤، ص ٨٥_٨٤
عجبا! آن زنازاده در نهایت پشیمانی نهایتِ جسارت را کرده است! آیا این تعارض قابل جمع است؟! کسی که پشیمان شده در حین ندامت چنین میکند؟! در همان كتابِ تاريخ طبرى آمده است: «يزيد بن معاويه بزرگان شام را فراخواند و سپس دستور داد اُسَراى كربلا را نزد او آورند. على بن حسين (عليهم السّلام) و زنان و كودكان اسير درحالىكه مىگريستند نزد او آورده شدند. يزيد خطاب به على بن حسين گفت: اى على، بخدا پدرت حق خويشاوندى مرا رعايت نكرد و حق مرا نشناخت و با من بر سر قدرتم به نزاع پرداخت و خدا با او چنين كرد كه ديدى.»
📚تاریخ الأمم و الملوک، نشردارالتراث، ٥/٤٦١
چنانكه ملاحظه مىگردد، يزيد گناه قتل امام حسين عليه السّلام و يارانش را به گردن شخص امام حسين عليه السّلام مىاندازد و علت فاجعه كربلا را نشناختن حقِ خلافت يزيد و قدرتطلبى امام حسين عليه السّلام مىداند و رفتارى را كه با حسين بن على عليه السّلام و يارانش شد مكافات الهى مىداند؛ درست همان استدلالى كه معاويه لعنهالله در جنگ صفين براى كشته شدن عمار آورد و گفت مقصرِ قتلِ عمار علی (علیه السلام) است!
👇🏻ادامه در مطلب بعد 👇🏻
↪️ همچنین يزيد در مجلسى كه اُسراى اهلبيت عليهم السّلام حاضر بودند، به خواندن اشعارى از ابن زبعرى، يكى از شعراى زمان جاهليت كه دشمن سرسخت مسلمانان بود و در فتح مكه به نجران فرار كرد، پرداخت. ترجمه اشعاری که خواند چنين است: اى كاش پدران و درگذشتگان من كه در روز جنگ بدر كشته شدند بودند و اين منظره را مىديدند كه چگونه طايفه خزرج از دم شمشيرهاى ما به جزع آمده و ناله مىكنند. (لیت اشیاخی ببدر شهدوا، جزع الخزرج من وقع الأسل....) اى كاش آنان بودند و با شادى فراوان مىگفتند: يزيد! دستت درد نكند. ما به تعداد كشتگان بدر، سروران و آقايان قوم آنها را كشتيم. بنى هاشم خواستار سلطنت بودند و آن را به بازى گرفتند درحالىكه حقيقتا نه رسالتى وجود داشت و نه وحی نازل مىشد! بىهيچ شك و ترديد من از نسل «خندف» نيستم اگر انتقام خود را از آل نبى نگيرم! (که بعد با اعتراضِ کوبنده حضرت زینب علیهاالسلام روبرو شد.)
📓لهوف،نشر العالم، ص ١٨٠
⚠️ به روایتِ امام رضا علیه السلام، هنگامی ﻛﻪ ﺳﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺷﺎﻡ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ، ﻳﺰﻳﺪ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺩﺍﺩ روی آن ﺳﻔﺮﻩای ﮔﺴﺘﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺑﺎ ﻳﺎﺭﺍﻧﺶ ﺑﺮ ﺳﺮ ﺁﻥ ﺳﻔﺮﻩ ﻏﺬﺍ ﻭ ﺁﺏﺟﻮ میﺧﻮﺭﺩﻧﺪ. ﭼﻮﻥ ﻓﺎﺭﻍ ﺷﺪﻧﺪ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺩﺍﺩ ﺳﺮ ﻣﺒﺎﺭﻙ ﺭﺍ ﺩﺭ طشتی ﺯﻳﺮ ﺗﺨﺖ ﺧﻮﺩ ﻧﻬﺎﺩﻧﺪ ﻭ ﺑﺮ ﺭﻭی ﺁﻥ ﺗﺨت ﺷﻄﺮﻧﺞ ﮔﺸﻮﺩ ﻭ ﺷﻄﺮﻧﺞ ﺑﺎﺯی میﻛﺮﺩ ﻭ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻴﻦ ﻭ ﭘﺪﺭ ﻭ ﺟﺪﺵ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺭﺍ ﺍﺳﺘﻬﺰﺍﺀ میﻛﺮﺩ و وقتی که از هم بازیاش میبُرد، سه بار آبجو میخورد و اضافه آن را در کنار طشتی که سر مطهر بود روی زمین میریخت! ﺩﻧﺒﺎﻟﻪ این ﺣﺪﻳﺚ، ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ میﻓﺮﻣﺎﻳﻨﺪ: «ﻓﻤﻦ ﻛﺎﻥ ﻣﻦ ﺷﻴﻌﺘﻨﺎ ﻓﻠﻴﺘﻮﺭﻉ ﻋﻦ ﺷﺮﺏ ﺍﻟﻔﻘﺎﻉ ﻭ ﺍﻟﻠﻌﺐ ﺑﺎﻟﺸﻄﺮﻧﺞ، ﻭ ﻣﻦ ﻧﻈﺮ ﺍﻟﻲ ﺍﻟﻔﻘﺎﻉ ﺃﻭ ﺍﻟﻲ ﺍﻟﺸﻄﺮﻧﺞ ﻓﻠﻴﺬﻛﺮ ﺍﻟﺤﺴﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﻭ ﻟﻴﻠﻌﻦ ﻳﺰﻳﺪ ﻭ ﺁﻝ ﺯﻳﺎﺩ، ﻳﻤﺤﻮ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﺰﻭجل ﺑﺬﻟﻚ ﺫﻧﻮﺑﻪ ﻭ ﻟﻮ ﻛﺎﻧﺖ ﻛﻌﺪﺩ ﺍﻟﻨﺠﻮﻡ»➖«ﻫﺮ ﻛﺲ ﺍﺯ ﺷﻴﻌﻴﺎﻥ ﻣﺎ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﺎﻳﺪ ﺍﺯ ﻧﻮﺷﻴﺪﻥ ﺁﺏ ﺟﻮ ﻭ ﺑﺎﺯی ﺑﺎ ﺷﻄﺮﻧﺞ ﺧﻮﺩﺩﺍﺭی ﻛﻨﺪ ﻭ ﻫﺮ ﻛﺲ ﻧﮕﺎﻫﺶ ﺑﻪ ﺁﺏ ﺟﻮ ﻭ ﺷﻄﺮﻧﺞ ﺍﻓﺘﺎﺩ ﺑﺎﻳﺪ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺭﺍ ﻳﺎﺩ ﻛﻨﺪ ﻭ ﻳﺰﻳﺪ ﻭ ﺁﻝ ﺯﻳﺎﺩ ﺭﺍ ﻟﻌﻨﺖ ﻛﻨﺪ. ﺍﮔﺮ ﭼﻨﻴﻦ ﻛﻨﺪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﮔﻨﺎﻫﺎﻧﺶ ﺭﺍ ﺍﮔﺮ ﭼﻪ ﺑﻪ ﻋﺪﺩ ﺳﺘﺎﺭﮔﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻣﺤﻮ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ.»
📚عیون اخبار الرضا علیه السلام ۲/۲۵
در برخی گزارشات دیگر، یزید پای نحسش را روی سر مبارک امام نهاد!!!! (کامل بهایی، ص ٥١٧)
🔍 با این همه آیا نمیتوان گفت گزارشات پشیمانیِ یزیدِ ملعون یا جعل است یا تحریف؟! آیا کسی که از جنایت خود پشیمان است، چنین جسارتهایی میکند؟ هیچ اثری از ندامت در رفتار یزید دیده نمیشود بلکه برعکس! او به جنایاتی که کرده مغرورانه میبالیده و جنایتش را توجیه کرده است! ادعایی که «یزید گفته من از ابنزیاد نخواستم تا چنین کند و بفعلِ او راضی نبودم» بَسی مضحک است؛ زیرا او بود که همان ابتدا به والیانِ خود نوشت اگر حسین (علیه السّلام) بیعت نکرد گردنش را بزنید و سرش را برای من بفرستید! در برخی نقلهای دیگر، قتل امام را در عوضِ خون عثمان بیان کرده است! که با مراجعه به تاریخ تفصیلش را میتوانید بنگرید. آنقدر ادلهٔ کینه و نفرت و تعمدِ یزید در جنایت کربلا زیاد است، که جای هیچ شک و تردیدی را باقی نمیگذارد. لذا حقیرِ ناچیز معتقدم برای اینکه مسلمانان از دستگاه حکومتیِ امویان متنفر و منزجر نشوند، بحثِ ندامت آن زنازاده مطرح شده است. بخصوص که تا بحال در اینباره در روایات شیعی مطلبی ندیدهام و روایت مذکور از امام رضا علیه السلام خلاف چنین ادعایی است. اما اگر کسی چنین خبری یافت، حقیر را مطلع کند: @
#مصائب_شام
⚫️ امام صادق علیه السلام فرمودند: وقتی اُسرای اهل بیت را در خانهای در شام حبس کردند، بعضی از اهل بیت گفتند ما را در این خرابه حبس کردهاند که خانه بر سر ما فرود آید. سربازانی که نگهبانِ ایشان بودند به زبان رومی به یکدیگر گفتند: ایشان میترسند که خانه بر سرشان فرود آید و نمیدانند که فردا ایشان را خواهند کُشت؛ و گمان کردند که زبان ایشان را نمیفهمند. اما امام سجاد علیه السّلام جمیع لغتها را میدانست و هیچکس در مدینه مثل ایشان زبان رومی را بلد نبود. (بنا بر حدیث ششم در همین باب، دو روز بعد آنان را از آنجا خارج کردند)
📓بصائرالدرجات، ص ۳۳۸
«عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الْحَلَبِيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَاعَبْدِ اللَّهِ يَقُولُ لَمَّا أَتَى بِعَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ يَزِيدُ بْنُ مُعَاوِيَةَ عَلَيْهِمَا لَعَائِنُ اللَّهِ وَ مَنْ مَعَهُ جَعَلُوهُ فِي بَيْتٍ فَقَالَ بَعْضُهُمْ إِنَّمَا جَعَلَنَا فِي هَذَا الْبَيْتِ لِيَقَعَ عَلَيْنَا فَيَقْتُلَنَا فَرَاطَنَ الْحَرَسُ فَقَالُوا انْظُرُوا إِلَى هَؤُلَاءِ يَخَافُونَ أَنْ تَقَعَ عَلَيْهِمُ الْبَيْتُ وَ إِنَّمَا يَخْرُجُونَ غَداً فَيُقْتَلُونَ...»
#مصائب_شام
❌ یزید ملعون، حضرت امام زین العابدین علیه السّلام را با مخدّرات در مکانی حبس کرد که ایشان را از گرما و سرما در امان نگه نمیداشت، تا آنکه صورتهای منوّر ایشان پوست انداخت.
📓أمالی صدوق ره، ص ۲۳۱
«إن يزيد أمر بنساء الحسين (عليه السلام) فحبسن مع علي بن الحسين (عليهما السلام) في محبس لا يكنهم من حر و لا قر حتى تقشرت وجوههم.»
#حزن
📢 حضرت رُباب علیهاالسلام بعد از کربلا تا یکسال زیر سایه نرفت و دق کرد.
💢كان مع الحسين امرأته الرباب بنت امرئ القيس و هي أمابنته سكينة و حملت إلى الشام فيمن حمل من أهله ثم عادت إلى المدينة فخطبها الأشراف من قريش فقالت ما كنت لأتخذ حموا بعد رسول الله صلى الله عليه وسلم و بقيت بعده سنة لم يظلها سقف بيت حتى بليت و ماتت كمدا...
✍🏻 رباب (علیهاالسلام) با امام حسین علیه السلام در کربلا بود و بعد از شهادت امام، با دیگر زنها به شام رفت و سپس به مدینه برگشت. او مادرِ سکینه بود. همچنین در مدینه، خواستگارانی از اشراف و بزرگان قریش را ردّ کرد و حاضر نشد با کسی ازدواج کند. او میگفت: من پس از پیامبر (صلی الله علیه و آله) پدر شوهری نمیخواهم. او پس از واقعه کربلا یک سال بیشتر زنده نماند و در این یک سال زیر سایه ننشست و از شدت غصه و اندوه درگذشت.
📚 الکامل فی التاریخ، ط_دارصادر، ٤/٨٨
⚠️ وقتی امام صادق علیه السلام یکی از سَرانِ شیعه را بخاطر ترکِ #زیارت امام حسین علیه السلام توبیخ میکند!
💢حَدَّثَنِي أَبِي وَ مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ رَحِمَهُمُ اللَّهُ جَمِيعاً عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ سَعِيدٍ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنِ السُّحْتِ الْخَزَّازِ قَالَ حَدَّثَنَا حَفْصٌ الْمُزَنِيُّ عَنْ عُمَرَ بْنِ بَيَاضٍ عَنْ أَبَانِ بْنِ تَغْلِبَ قَالَ قَالَ لِي جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ يَا أَبَانُ مَتَى عَهْدُكَ بِقَبْرِ الْحُسَيْنِ (عليه السلام) قُلْتُ لَا وَ اللَّهِ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ مَا لِي بِهِ عَهْدٌ مُنْذُ حِينٍ فَقَالَ سُبْحَانَ اللَّهِ الْعَظِيمِ وَ أَنْتَ مِنْ رُوءَسَاءِ الشِّيعَةِ تَتْرُكُ زِيَارَةَ الْحُسَيْنِ (عليه السلام) لَا تَزُورُهُ- مَنْ زَارَ الْحُسَيْنَ (عليه السلام) كَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِكُلِّ خُطْوَةٍ حَسَنَةً وَ مَحَا عَنْهُ بِكُلِّ خُطْوَةٍ سَيِّئَةً وَ غَفَرَ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ وَ مَا تَأَخَّرَ يَا أَبَانُ لَقَدْ قُتِلَ الْحُسَيْنُ (عليه السلام) فَهَبَطَ عَلَى قَبْرِهِ سَبْعُونَ أَلْفَ مَلَكٍ شُعْثٌ غُبْرٌ يَبْكُونَ عَلَيْهِ وَ يَنُوحُونَ عَلَيْهِ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ.
✍🏻 جناب ابان بن تغلب (*) نقل كرده: حضرت جعفر بن محمّد عليهمالسّلام بمن فرمودند: اى ابان، چه وقت قبر حسين عليه السّلام را زيارت كردى؟ عرض كردم: بخدا سوگند اى پسر رسول خدا تا بحال به زيارت آن حضرت نرفته ام! حضرت فرمودند: "سبحان اللّه، تو از سرانِ شيعه هستى و زيارت امام حسين عليه السّلام را ترك مى كنى و به زيارتش نمىروى⁉️" كسى كه حسين عليه السّلام را زيارت كند خداوند به هر قدمى كه برمى دارد يك حسنه برايش مىنويسد و از او در مقابل هر قدمش يك گناه محو مىفرمايد و تمام گناهان سابق و لاحقش را مىآمرزد. اى ابان، وقتى حسين عليه السّلام كُشته شد هفتادهزار فرشته ژوليده و غبارآلود بر قبرش از آسمان هبوط كرده و از آن تاريخ تا ظهور قيامت بر او گريه و نوحه سرائى مىنمایند.
📓کامل الزیارات، باب ١٠٨، حدیث ۸
(*) ایشان امام سجاد و امام باقر و امام صادق علیهمالسلام را درک نموده و نزد ایشان و راویان و مشایخِ حدیث جایگاه ویژهای داشته و افرادی چون جناب محمد بن أبی عمیر از ایشان حدیث اخذ میکرده است. اما با این حال حضرت وی را بخاطر ترکِ زیارت توبیخ کردهاند.
#مصائب_شام
▪️ﻣﺮﺣﻮﻡ ﺳﻴﺪ ﺑﻦ ﻃﺎﻭﻭﺱ مینویسد: ﻛﻮﻓﻴﺎﻥ ﺳﺮ مطهر ﺣﺴﻴﻦ علیه السلام ﺭﺍ ﺑﺎ ﺯﻧﺎﻥ ﻭ ﻣﺮﺩﺍﻥِ ﺍﺳﻴﺮ ﺑﺮﺩند. ﭼﻮﻥ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﺩﻣﺸﻖ ﺭﺳﻴﺪﻧﺪ، ﺍﻡ ﻛﻠﺜﻮﻡ ﺑﻪ ﺷﻤﺮ ﻛﻪ ﺟﺰﺀ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻮﺩ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﺷﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻓﺮﻣﻮﺩ: بتو حاجتی ﺩﺍﺭﻡ. ﮔﻔﺖ: ﭼﻴﺴﺖ؟ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﻣﺎ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺷﻬﺮ میبرید ﺍﺯ ﺩﺭﻭﺍﺯﻩای ﻭﺍﺭﺩ ﻛﻨﻴﺪ ﻛﻪ ﺗﻤﺎﺷﺎﮔﺮ ﻛﻤﺘﺮ ﺑﺎﺷد ﻭ ﺩﻳﮕﺮ ﺁﻧﻜﻪ ﺑﻪ ﺍﻳﻨﺎﻥ ﺑﮕﻮ ﺍﻳﻦ ﺳﺮﻫﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﻴﺎﻥ ﻛﺠﺎﻭﻩﻫﺎی ﻣﺎ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺑﺒﺮﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻣﺎ ﺩﻭﺭ ﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺑﺲ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﺣﺎﻝ ﺩﻳﺪﻩﺍﻧﺪ ﺧﻮﺍﺭ ﻭ ﺫﻟﻴﻞ ﺷﺪﻳﻢ. ﺷﻤﺮِ ﻣﻠﻌﻮﻥ ﺩﺭ مقابلهٔ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﺁﻥ ﺑﺎﻧﻮ ﺍﺯ ﻋﻨﺎﺩ ﻭ ﻛﻔﺮی ﻛﻪ ﺩﺍﺷﺖ، ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺩﺍﺩ ﺳﺮﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻓﺮﺍﺯ ﻧﻴﺰﻩ ﺑﺰﻧﻨﺪ ﻭ ﻣﻴﺎﻥ ﻛﺠﺎﻭﻩﻫﺎ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﺣﺎﻝ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺗﻤﺎﺷﺎﮔﺮﺍﻥ ﺑﮕﺮﺩﺍﻧﻨﺪ. ﺗﺎ ﺁﻥﻛﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺭﻭﺍﺯﻩ ﺩﻣﺸﻖ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ ﻭ ﺩﺭ ﭘﻠﻪﻫﺎی ﻣﺴﺠﺪ ﺟﺎﻣﻊ ﺑﭙﺎ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ. یعنی ﻫﻤﺎﻧﺠﺎ ﻛﻪ ﺍﺳﻴﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﻧﮕﻪ میﺩﺍﺷﺘﻨﺪ.
📜لهوف، ص ۱۷۴
#راهکار_زیبا 🌸
✅می خوام مثل روزی که متولد شدم،
گناهی رو دوشم نباشه!
✍امام رضا (علیه السلام) :
هر مؤمنی که هنگام وضو گرفتن ،
سوره قدر را بخواند، از گناهانش
خارج میشود مانند آن روزی که از
مادر، زاده شده.
📚 فقه الرضا، ص۷۰
【السلام علیک یا امام رضا(ع)】
┄┅┅❁💚❁┅┅┄
💐 اللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى
#وقت_سلام
اللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى
الاِمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ
وَحُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَرْضِ
وَمَنْ تَحْتَ الثَّرى
الصِّدّیقِ الشَّهیدِ
صَلاةً کَثیرَةً تامَّةً زاکِیَةً
مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً
کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَد مِنْ اَوْلِیائِکَ
🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مستند خیر و شر
قسمت سوم
بخش اول
این مجموعه ادامه مستندهای بندگان خدا ، بردگان شیطان و قهرمانان پوشالی می باشد
جبهه باطل یا صهیونیزم جهانی چگونه شکل گرفته؟
آیا حکمرانان فعلی جهان با شیاطین ارتباط دارند؟
حتما ببینید و نشر دهید
🔴 #سرزمینهای_درگیر_در_واقعه_ظهور
4⃣ 🔺 #حلـب🔻
✍حلب شهری است از بلاد کهن شامات که امروزه در شمال سوریه واقع شده است.
✔️حلب به معنای «شیر» خوراکی است.
🔸 گفته شده حضرت ابراهیم علیهالسلام در آنجا شیر گوسفندان خود را میدوشید و به فقیران میداد.
💠این شهر توسط ابوعبیدة جراح، سردار سپاه خالد بن ولید توسط مسلمانان فتح شد.
🚩یکی از شهرهایی که نام آنها در روایات آخر الزمان دیده میشود، شهر حلب است. در بیشتر روایات این شهر به عنوان یکی از کُوَر خمس (مناطق پنجگانه) ذکر شده است که در آخرالزمان تحت سیطرة #سفیانی در میآید.
⭕️ #قحطیها و کشتارهای #آخرالزّمان در #حلب
👌در بیان قحطیها و کشتارهای آخرالزّمان در حلب، به نقل از امیرالمؤمنین (علیهالسلام) چنین آمده است:
♦️«شهر #زوراء (بغداد) در اثر شورشها و فتنهها ویران میشود،
♦️شهر #واسط در اثر طغیان آب خراب میگردد.
♦️مردم #آذربایجان به وسیلة طاعون هلاک میشوند،
♦️مردم #موصل از گرسنگی و گرانی میمیرند،
♦️شهر #حلب در زیر صاعقه از بین میرود و...»(۱)
⭕️ #سفیانی_در_حلب
👌همچنین از آن حضرت (علیهالسلام) نقل شده است که:
«... بدا به حال حلب از محاصره آنان» این روایت در مورد سیطره یافتن سپاهیان سفیانی بر مناطق پنجگانه است.
🔺پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآله) در مورد سپاه سفیانی و چگونگی حرکت او میفرماید:
«سفیانی با 3600 اسب سوار حرکت کرده، وارد دمشق میشود، و ماه رمضان فرا نمیرسد جز اینکه 30 هزار نفر از قبیله کلب با او بیعت میکنند. آنگاه سپاه مجهّزی را به عراق میفرستد و 100 هزار نفر را در بغداد طعمه شمشیر میسازد. سپس دامنة جنگ به کوفه کشیده میشود و شهر کوفه توسط آنان تاراج میشود.»
🔰کامل سلیمان در اثر ارزشمند خود «یوم الخلاص» مینویسد، حرکتهای ایذایی و یورشهای ناجوانمردانه او به دمشق و حلب و حمص و رقّه، پس از درگیریهای قیس و ابقع و اصهب و یمانی آغاز میشود.
🌀بنابراین شورش سفیانی از دمشق و با تصرف آن، آغاز میشود؛ بدینگونه که اصهب و ابقع را که مدعیان حاکمیت بر مردم جهان هستند، شکست میدهد و بر منبر دمشق بالا میرود و از بنیکلب بیعت میگیرد تا او را در جنگ و تصرف کشورها یاری کنند. و سپس برای تاراج کشورها حرکت میکند.
💢رسول اکرم صلیاللهعلیهوآله میفرمایند:
«هنگامی که سفیانی بر پنج منطقه دمشق، حمص، حلب، اردن و قنّسرین تسلط یافت نه ماه برای او بشمارید.»
🔸در دیگر احادیث نیز آمده است که مدت حکومت سفیانی به اندازه زمان حمل، یعنی نُه ماه است.3 پس از این مدت حضرت مهدی عجلاللهفرجه ظهور میکنند و با سپاه سفیانی درگیر میشوند. سپاه سفیانی در مکانی بین مکه و مدینه، به نام «بیدا» در زمین فرو میروند و خود او توسط حضرت مهدی عجلاللهفرجه در کنار دریاچه طبریه به هلاکت میرسد.
📚 پی نوشتها:
۱)_ غیبت نعمانى، محمد بن ابراهيم نعمانى، ص 134 به نقل از روزگار رهایی، ج2، 971.
🌍 #ادامه_دارد...
===================
1_46338576.mp3
18.01M
🎵نهج الولایه اثر ماندگار و بینظیر از علامه حسن زاده آملی
👤شارح استاد صمدی آملی
🎤مجلس هفتاد و هشت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبت های حاج قاسم سلیمانی درباره امدادهای غیبی در جنگ 33 روزه لبنان و امدادهای غیبی در دفاع مقدس در برنامه در میانه آتش که برای اولین بار دیشب پخش شد
حتما ببینید و نشر دهید
📗#معرفی_کتاب📗
هاوارد فاوست از نویسندگان جنجالی آمریکاست. آثارش توانسته آگاهی سیاسی مردم آمریکا را بالاتر ببرد و مخاطب را با پشت پرده ی مقاصد سیاسی آمریکا آشنا کند. رمان ماجرای وینستون نیز با موضوع جذاب عدالت در آمریکا و نقش دادگاه های فرمایشی در آنجا، ماجرای ستوان بی گناهی را روایت می کند که در مسیر پرپیچ و خم عدالتِ آمریکایی گرفتار شده است. فاوست نویسنده ی بزرگی است و آثار مهمش مثل «اسپارتاکوس» و «راه آزادی» در تاریخ ادبیات سیاسی جهان ماندگارند.
شرح داستان:
ژنرال «کِمپتون» به سرهنگ «بارنی آدامز» برای وکالت پرونده «چارلز وینستون» که متهم به قتل است، مأموریت می دهد و از او می خواهد کاری کند متهم حکم اعدام بگیرد. آدامز میان وظیفه انسانی و حقوقی و دستور ژنرال باید یکی را انتخاب کند. آدامز در حین تحقیقات متوجه می شود در پشت پرده، به خاطر جنگ میان دو کشور آمریکا و انگلستان، اتفاقهایی در راه است و سیاست مداران قصد دارند با جنجال در این پرونده و مجازات اعدام برای وینستون، تب افکار عمومی فروکش کند. آدامز مصمم تر می شود تا وینستون را از مرگ برهاند...