eitaa logo
@Imam7tom
387 دنبال‌کننده
16.1هزار عکس
15.1هزار ویدیو
1.5هزار فایل
کانال امام موسی کاظم علیه االسلام حاوی مطالب مذهبی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلَیَّکَ الْفَرَج ✨ 🌸بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ🌸 اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ،وَبَرِحَ الْخَفاءُ،وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ،وَانْقَطَعَ الرَّجاءُوَضاقَتِ الاْرْضُ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد،اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ،وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنابِحَقِّهِمْ فَرَجاًعاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيان وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ؛يامَوْلاناياصاحِبَ الزَّمانِ؛الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ،اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني،السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ،الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل؛يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ 💐
نام یاران امام زمان (علیه السلام) در وقت ظهور: ۱- ابان،[1] از شهر «سنجار» در شمال عراق. ۲- ابراهیم، اتیوپی از شمال شرقی قاره آفریقا. ۳- ابراهیم، از جده در عربستان سعودی. ۴- ابراهیم، از سیراف در ایران و نزدیک خلیج فارس. ۵- ابراهیم، از شیراز. ۶- ابراهیم، از «کوره» در لبنان. ۷- ابراهیم، از مدینه. ۸- ابراهیم، از مکه. ۹- احمد، از آبادان. ۱۰- احمد، از ارمنستان. ۱۱- احمد، از بغداد. ۱۲- احمد، از جعاره که گویا نام روستایی است در اطراف نجف اشرف. ۱۳- احمد، از شوشتر. ۱۴- احمد، از «عقر»[2] در عراق. ۱۵- احمد، از فرانسه یا قاره ی اروپا. ۱۶- احمد، از «فسطاط» در مصر. ۱۷- احمد، از «معاذه».[3] ۱۸- احمد، از منطقه «سعداوه». ۱۹- احمد، از «نصیبین» که نام شهری در ترکیه و روستایی در «حلب». ۲۰- احمد، از «یمن». ۲۱- ایوب، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۲۲- بشر، از بیت المقدس. ۲۳- بشر، از «مرقیه» در سوریه. ۲۴- بکیر، از بحرین. ۲۵- تغلب، از «معاذه».[4] ۲۶-تکیه، از خرشان.[5] ۲۷- جابر، از تبار صحرانشینان «قسین». ۲۸- جابر، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۲۹- جابر، از «یمن». ۳۰- جبرئیل، از «صنعا» در یمن. ۳۱- جبیر، از «یمن». ۳۲- جعفر، از «آبادان». ۳۳- جعفر، از «بحرین». ۳۴- جعفر، از خلاط شهری در منطقه ارمنستان. ۳۵- جعفر، از «سهم». ۳۶- جعفر، از سیلان در هندوستان. ۳۷- جعفر، از شیراز. ۳۸- جعفر، از «قزوین» در ایران. ۳۹- جعفر، از مدینه. ۴۰- جعفر، از نجف. ۴۱- جمیل، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۴۲- جمیل، از منطقه «یمامه» در حجاز. ۴۳- حجر، از «یمن». ۴۴- حذیفه، از «مرو» خراسان یا شوروی سابق. ۴۵- حسن، از اسکندریه مصر. ۴۶- حسن، از بلخ که از شهرهای افغانستان است. ۴۷- حسن، که از زید از منطقه «بالس» در سوریه. ۴۸- حسن، از سیلان هندوستان. ۴۹- حسن، از کربلاء. ۵۰- حسن، از مدینه. ۵۱- حسن، از «معاذه».[6] ۵۲- حسین، از «ارمنستان» که در آن روزگار به بخش گسترده ای از ایران، ترکیه و آذربایجان شوروی گفته می شد. ۵۳- حسین، از ذهاب منطقه کرمانشاه. ۵۴- حسین، از کربلا. ۵۵- حسین، از کربلا. ۵۶- حسین، از مدینه. ۵۷- حسین، از «معاذه».[7] ۵۸- حصین، از «قادسیه» در عراق. ۵۹- حعفر، از «حمص» از شهرهای سوریه. ۶۰- حعفر، از رهاط از اطراف مکه. ۶۱- حعفر، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۶۲- حفص، از سرخس در اطراف مشهد. ۶۳- حمدان، اتیوپی از شمال شرقی قاره ی آفریقا. ۶۴- حمزه، از آبادان. ۶۵- حمزه، از «صنعا» در یمن. ۶۶- حمزه، از مدینه. ۶۷- حوقل، از سیراف در ایران و نزدیک خلیج فارس. ۶۸- حویش، از «یمن». ۶۹- خالد، از سیراف در ایران و نزدیک خلیج فارس. ۷۰- خالد، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۷۱- داود، از بیت المقدس. ۷۲- داود، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۷۳- داود، از عمان. ۷۴- داود، از منطقه طائف. ۷۵- داوود، از دمشق. ۷۶- دراج، از تبار صحرانشینان «مصر». ۷۷- ریان، از تبار و نژاد تمیم که یکی از تیره های عرب بشمار می رود. ۷۸- زکریا، از طائف. ۷۹- زید، از منطقه «ضیعة». ۸۰- سبا، از طائف. ۸۱- سعد، از «بیضا».[8] ۸۲- سعد، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۸۳- سعدان، از ساده در منطقه ی یمامه. ۸۴- سعید، از «بیضا». ۸۵- سعید، از «عکا» یا «عکه» از فلسطین. ۸۶- سمیع، از «صنعا» در یمن. ۸۷- سوید، از «معاذه».[9] ۸۸- سهیل، از منطقه «ضیف».[10] ۸۹- شبیب، از ساده در منطقه ی یمامه. ۹۰- شبیل، از اسکندریه مصر. ۹۱- شعیب، از «مرقیه» در سوریه. ۹۲- شعیب، از منطقه دیار. ۹۳- شیبان، از آبادان. ۹۴- شیبان، از اسکندریه مصر. ۹۵- شیبان، از سوس (شوشتر) در خوزستان ایران. ۹۶- شیبان، از «یمن». ۹۷- صادق، از «بلقا» از شهرهای اردن. ۹۸- صالح، از شیراز. ۹۹- صالح، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۱۰۰- صالح، از عمان. ۱۰۱- صالح، از «قزوین» در ایران. ۱۰۲- صبیج، از حلب، از شهرهای سوریه. ۱۰۳- صدقه، از مراغه. ۱۰۴- صلیب، از ساده در منطقه ی یمامه. ۱۰۵- ضابط، از تبار صحرانشینان «اعقیل». ۱۰۶- طالوت، از جدة در عربستان سعودی. ۱۰۷- طاهر، از «فسطاط» در مصر. ۱۰۸- طاهر، از مدینه. ۱۰۹- طاهر، از «معاذه».[11] ۱۱۰- طلیق، از رمله از شهرهای فلسطین. ۱۱۱- طیب، از «عسکر مکرم» در خوزستان ایران. ۱۱۲- ظافر، از منطقه «یمامه» در حجاز. ۱۱۳- عاصم، از «یمن». ۱۱۴- عالم، از منطقه «ضیف».[12] ۱۱۵- عامر، از آبادان. ۱۱۶- عامر، از بحرین. ۱۱۷- عامر، از سامراء در عراق. ۱۱۸- عامر، از «یمن». ۱۱۹- عباس، از مدینه. ۱۲۰- عبدالرحمن، از «سند» پاکستان. ۱۲۱- عبدالرحمن، از «منصوریه» نام روستایی است در اهواز و بهبهان و تربت جام. ۱۲۲- عبدالرحمن، از انطاکیه، از شهرهای سوریه است. ۱۲۳- عبدالرحمن، از دمشق.
۱۲۴- عبدالرحمن، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۱۲۵- عبدالسلام، از «هونین» در منطقه ی مصر. ۱۲۶- عبدالعزیز، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۱۲۷- عبدالغفور، از دورق، نزدیک اهواز. ۱۲۸- عبدالقدوس، از «هجر» که نام روستایی است در بحرین و یمن و حجاز. ۱۲۹- عبدالقدیم، از «معاذه».[13] ۱۳۰- عبدالله، از بغداد. ۱۳۱- عبدالله، از شیراز. ۱۳۲- عبدالله، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۱۳۳- عبدالله، از «فسطاط» در مصر. ۱۳۴- عبدالله، از «قزوین» در ایران. ۱۳۵- عبدالله، از کاشان. ۱۳۶- عبدالله، از کرمان. ۱۳۷- عبدالله، از «معاذه».[14] ۱۳۸- عبدالله، از مکه. ۱۳۹- عبدالله، از منطقه انطاکیه در سوریه. ۱۴۰- عبدالله، از منطقه طائف. ۱۴۱- عبدالمطلب، از بغداد. ۱۴۲- عبدالمهیمن، از آبادان. ۱۴۳- عبدالوارث، از آبادان. ۱۴۴- عبدالوارث، از روستاهای اسکندریه مصر بنام «بلست». ۱۴۵- عبدالوهاب، از «شیزر» در سوریه. ۱۴۶- عبدالوهاب، از سوس (شوشتر) در خوزستان ایران. ۱۴۷- عبدون، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۱۴۸- عبیدالله، از کاشان. ۱۴۹- عبیدالله، از منطقه انطاکیه در سوریه. ۱۵۰- عتاب، از کوفه. ۱۵۱- عجلان، از تبار صحرانشینان «مصر». ۱۵۲- عزیز، از منطقه قطیف در عربستان سعودی. ۱۵۳- عقیل، از شهر «واسطه» در عراق. ۱۵۴- علوان، از انبار که از شهرهای مرزی عراق است. ۱۵۵- علوان، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۱۵۶- علی، از بصره از شهرهای مهم عراق است. ۱۵۷- علی، از حله، از شهرهای عراق. ۱۵۸- علی، از «سمرقند» از شهرهای «ازبکستان». ۱۵۹- علی، از شهر «سنجار» در شمال عراق. ۱۶۰- علی، از طائف. ۱۶۱- علی، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۱۶۲- علی، از فرانسه یا قاره ی اروپا. ۱۶۳- علی، از «قزوین» در ایران. ۱۶۴- علی، از مدینه. ۱۶۵- علی، از «معاذه».[15] ۱۶۶- علی، از منطقه «ضیعة». ۱۶۷- علی، از «نصیبین» که نام شهری در ترکیه و روستایی در «حلب». ۱۶۸- علی، از نیشابور. ۱۶۹- علی، از «همدان» نام شهری در ایران و «همدان» نام شهری در یمن. ۱۷۰- عمار، از «یمن». ۱۷۱- عمر، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۱۷۲- عمر، از عسقلان از شهرهای فلسطین. ۱۷۳- عمر، از «قزوین» در ایران. ۱۷۴- عمر، از کازرون. ۱۷۵- عمر، از «منصوریه» نام روستایی در اهواز و بهبهان و تربت جام. ۱۷۶- عمر، از «مهجم» در یمن. ۱۷۷- عمران، از بیت المقدس. ۱۷۸- عمرو، از آبادان. ۱۷۹- عمرو،[16] از تبار صحرانشینان «اغیر». ۱۸۰- عمرو، از مکه. ۱۸۱- عمیر، از «شوبک». ۱۸۲- عمیر، از «نجد» در حجاز و یا «عنتره» قبیله بزرگی از عرب. ۱۸۳- عون، از شهرکرد. ۱۸۴- عون، از عدن در «یمن». ۱۸۵- عیسی، اتیوپی از شمال شرقی قاره آفریقا. ۱۸۶- عیسی، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۱۸۷- غربان،[17] از تبار صحرانشینان «اعقیل». ۱۸۸- غیاث، از کوفه. ۱۸۹- فارس، از «هونین» در منطقه مصر. ۱۹۰- فاضل، از «نوبه»، منطقه مرزی مصر و سودان. ۱۹۱- فالح، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۱۹۲- فرج، از «عرفه» نزدیک عرفات در اطراف مکه. ۱۹۳- فضیل، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۱۹۴- فلاح، از منطقه «سعداوه». ۱۹۵- فلیح، از «طبریه» در فلسطین. ۱۹۶- فهد، از عسقلان از شهرهای فلسطین. ۱۹۷- فهد، از موصل. ۱۹۸- فهد، از «یمن». ۱۹۹- قادم، از منطقه انطاکیه در سوریه. ۲۰۰- قاسم، از آبادان. ۲۰۱- قاسم، از «کرخ» بغداد. ۲۰۲- قاسم، از مدینه. ۲۰۳- قبضه، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۲۰۴- کثیر، از حبش. ۲۰۵- کثیر، از «معاذه».[18] ۲۰۶- کعب، از «یمن.» ۲۰۷- کلثوم، از «یمن». ۲۰۸- کلیب، از «هونین» در منطقه مصر. ۲۰۹- کوثر، از «لنجویه» جزیره ای در آفریقای شرقی. ۲۱۰- کوش، از عمان. ۲۱۱- لقمان، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۲۱۲- لیث، از بحرین. ۲۱۳- لیث، از «قزوین» در ایران. ۲۱۴- مالک، از تبار و نژاد قبیله ای در «یمن». ۲۱۵- مالک، از سیراف در ایران و نزدیک خلیج فارس. ۲۱۶- مالک، از «عماره» در جنوب عراق. ۲۱۷- مالک، از «منصوریه» نام روستایی در اهواز و بهبهان و تربت جام. ۲۱۸- مالک، از «مهجم» در یمن. ۲۱۹- مالک، از «یمن». ۲۲۰- مبارک، از منطقه قطیف در عربستان سعودی. ۲۲۱- مجاهد، از سمرقند از شهرهای «ازبکستان». ۲۲۲- مجمع، از شهر ری. ۲۲۳- محارب، از بصره از شهرهای مهم عراق است. ۲۲۴- محروز، از خونج در آذربایجان ایران. ۲۲۵- محسن، از اسکندریه مصر. ۲۲۶- محمد، از اتیوپی در شمال شرقی قاره آفریقا. ۲۲۷- محمد، از آبادان. ۲۲۸- محمد، از تفلیس از شهرهای مهم ارمنستان. ۲۲۹- محمد، از تیره و تبار اوسیان مدینه که در صف انصار قرار گرفتند. ۲۳۰- محمد، از حلب، از شهرهای سوریه. ۲۳۱- محمد، از حله، از شهرهای عراق. ۲۳۲- محمد، از خلاط شهری در منطقه ارمنستان. ۲۳۳- محمد، از زید از منطقه «بالس» در سوریه. ۲۳۴- محمد، از سجار در اطراف شهر «بخارا» در منطقه ی قفقاز. ۲۳۵- محمد، از عسقلان از شهرهای فلسطین. ۲۳۶- محمد، از عمان. ۲۳۷- محمد، از «قزوین» در ایران. ۲۳۸- محمد، از «کبش» در بغداد. ۲۳۹- محمد، از کوفه.
۲۴۰- محمد، از مدینه. ۲۴۱- محمد، از «معاذه».[19] ۲۴۲- محمد، از مکه. ۲۴۳- محمد، از «منصوریه» نام روستایی در اهواز و بهبهان و تربت جام. ۲۴۴- محمد، از منطقه «بالس» در سوریه. ۲۴۵- محمد، از «مهجم» در یمن. ۲۴۶- محمد، از نجف. ۲۴۷- محمد، از «یمن». ۲۴۸- مرایی، از سامراء در عراق. ۲۴۹- مروان، از «عکا» یا «عکه» از فلسطین. ۲۵۰- مسنون، از خرشان.[20] ۲۵۱- مطر، از تبار صحرانشینان «کلاب». ۲۵۲- معشر، از منطقه «ألومه» که شهری در دیار «هذیل» است. ۲۵۳- معمر، از کازرون. ۲۵۴- مقداد، از «سن» نزدیک «تکریت» در عراق. ۲۵۵- ملاعب، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۲۵۶- ملاعب، از «منصوریه» نام روستایی در اهواز و بهبهان و تربت جام. ۲۵۷- منبه، از تبار صحرانشینان «اعقیل». ۲۵۸- موسی، از عدن در «یمن». ۲۵۹- موسی، از «هجر» که نام روستایی است در بحرین و یمن و حجاز. ۲۶۰- مومی، از رمله از شهرهای فلسطین. ۲۶۱- مهاجر، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۲۶۲- مهاجر، از نیشابور. ۲۶۳- میمون، از «عسکرمکرم» در خوزستان ایران. ۲۶۴- ناجیه، از سرخس در اطراف مشهد. ۲۶۵- ناصر، از تبار و نژاد قبیله ای در «یمن». ۲۶۶- نصیر، از «بالس» در سوریه. ۲۶۷- نصیر، از بحرین. ۲۸۶- نعیم، از «معاذه».[21] ۲۶۹- نوح، از خونج در آذربایجان ایران. ۲۷۰- نوح، از سیلان در هندوستان. ۲۷۱- نهراش، از تبار صحرانشینان «شیبان». ۲۷۲- نهروش، از هرات. ۲۷۳- واصل، از «نوبه»، منطقه مرزی مصر و سودان. ۲۷۴- هارون، از عسقلان از شهرهای فلسطین. ۲۷۵- هارون، از «قزوین» در ایران. ۲۷۶- هارون، از منطقه سلماس یکی از شهرهای آذربایجان. ۲۷۷- هارون، از منطقه نجد عربستان. ۲۷۸- هارون، از موصل. ۲۷۹- هلال، از شوشتر. ۲۸۰- هلال، از «طائف یمن». ۲۸۱- هواشب، از عمان ۲۸۲- هود، از «سن» نزدیک «تکریت» در عراق. ۲۸۳- هود، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۲۸۴- هود، از کوفه. ۲۸۵-یحیی، از جعاره که گویا نام روستایی است در اطراف نجف اشرف. ۲۸۶- یحیی، از «صنعا» در یمن. ۲۸۷- یحیی، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۲۸۸- یحیی، از منطقه ی انطاکیه در سوریه. ۲۸۹- یحیی، از منطقه «سعداوه». ۲۹۰- یعقوب، از قم. ۲۹۱- یعقوب، از «معاذه».[22] ۲۹۲- یوسف، از عسقلان از شهرهای فلسطین. ۲۹۳- یوسف، از منطقه طائف. ۲۹۴- یونس، از اصفهان. ۲۹۵- یونس، از عمان. ۲۹۶- یونس، از «فسطاط» در مصر. ۲۹۷- یونس، از کازرون. افزون بر اینان شش تن از یاران آن حضرت نیز از «ابدال» خواهندبود که نام همه آنان عبدالله است. و سه دوستدار دیگر خاندان وحی و رسالت بنامهای عبدالله، مخنف، وبراک، و نیز چهار تن از دوستداران پیامبر خدا بنامهای، صالح میمون و هود، و دو آزاده دیگر بنامهای عبدالله و ناصح که بظاهر جامه بردگان بر تن دارند، همگی به هنگام ظهور آن اصلاحگر بزرگ زمین و زمان در کنار یاران شایسته کردار او خواهند بود.
منبع [1] لازم به ذکر است که مؤلف بر طبق الفبای شهرها آورده است ولی ما طبق الفبای نام یاران حضرت آوردیم. [2] نام قریه ای است نزدیکی کربلاء و همچنین نام روستایی است میان تکریت و موصل. [3] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده. [4] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده. [5] نام شهری است بر ساحل بحرین. رجوع شود به: لغت نامه ی دهخدا، ج ۶، ص ۸۵۰۵٫ [6] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانسان آمده. [7] ظاهرا «معاذ» می باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانسان آمده. [8] که در ایران، لیبی و جنوب یمن هم روستایی به این نام آمده است. خدا می داند که منظور کدام است. [9] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده. [10] شاید صحیح «ضیق» باشد که نام منطقه ای در نجد و شبه جزیره ی عربی است. [11] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده. [12] شاید صحیح «ضیق» باشد که نام منطقه ای در نجد شبه جزیره ی عربی است. [13] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده. [14] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده. [15] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده. [16] «عمر» هم ثبت شده است. [17] «عزبان» یا «عریان» هم ثبت شده است. [18] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده. [19] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده. [20] نام شهری است بر ساحل بحرین. رجوع شود به: لغت نامه ی دهخدا، ج ۶ ص ۸۵۰۵٫ [21] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده. [22] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده. [23] الزام الناصب، ج ۲، ص ۱۱۶ و نوائب الدهور، ج ۲، ص ۲۹۲ ملاحم و فتن سید بن طاووس ۱۴۵٫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎊خدایـا 💞در این شب 🎊فرخنـده و مبـارک 💞بهترین ها و زیباترینها 🎊را برای دوستان و عزیزانم 💞از درگاهت خواهـانـم 🎊خدایـا 💞قلبشـان را 🎊خوشحال‌ و سرشار از 💞آرامش و خوشبختی‌ کن 🎊شبتون شـاد شـاد 🌸عیـدتون مبارکــــ🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿 🌿🌸 آسمان بر چشم تو دارد نظاره ردای سبز و زیبای ولایت به روی دوش مهدیمان مبارک🍃🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗓 ‏تقويم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نجومی 🗓 🍃🌷به پنجشنبه خوش آمدید🌷🍃 ☀️ ۱۶ آبان ١۳۹۸ خورشيدی 🎄 ۷ نوامبر ۲۰۱۹ 🌙 ۹ ربیع الاول ۱۴۴۱ قمری 🌷هدیه ام راپذیرا باش 💗هدیه ای همراه با 🌷عشق و مهر و محبت 💗نیکی و دعای خیر 🌷یکرنگی وصداقت 💗و یک دنیا آرزوی خوشبختی 🌷تقدیم به شما دوستان خوبم 💗 تون پُر از زیبایی 🌷سلام صبحتون بخیر
و ما هرگز نبودیم بلکه همه جا حاضر و ناظر اعمال بندگان هستیم و بواسطه آگاهی خود برایشان حکایت خواهیم کرد شرح کامل هر آنچه انجام داده اند را. 🌹آیه7سوره مبارکه اعراف🌹 💎تفسیرصوتی
4_321063361020167004.mp3
5.7M
تفسیر صوتی آیات 13 تا 21 سوره مبارکه اعراف 💎
🔻نظر مراجع تقلید درباره توهین به مقدسات اهل سنت
أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج (ذکری از اسرار) به خط عالم ربانی سید مرتضی کشمیری نوشته شده است که:برای پولدار شدن فرموده بودند:هر روز هفت مرتبه دعای زیر را بخواند،بسیار است واز اسرار پنهان است: «بِسمُ اللهِ الرَّحمن الرَّحیم،اللَّهُمَّ إِنّی ضَعیفٌ فَقَوِّنی،اللَّهُمَّ إِنّی ذَلیلٌ فَأَعِزَّنی،اللَّهُمَّ إِنّی فَقیرٌ فَاَغنِنی،بِرَحمَتِکَ یا أَرحَمَ الرّاحِمینَ. 📖منبع : (تحفة رضوی.ص38)
أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج () دختران و پسرانی که قصد ازدواج دارند ولی موفق به انجام آن نمیشوند دعا و ختم مجرب زیر پیشنهاد میشود. شب جمعه دو رکعت نماز حاجت به درگاه خداوند جل جلاله بجای آورد و سپس سوره انشراح را ۳۱۳ (سیصدو سیزده مرتبه به شماره مقاتلین جنگ بدر) قرائت کند. بعد از هر ده مرتبه که سوره انشراح را قرائت میکند این دعا را بخواند: (اللهم اشرح صدور أولاد آدم وبنات حواء اللهم ارزقنی الرجل الصالح الذی تحبه وترضاه. یا در صورتی که مرد است بگوید: اللهم اشرح صدور أولاد آدم وبنات حواء اللهم ارزقنی الزوجة الصالحة التی تحبها وترضى عنها.) ان شاء الله تعالی در جمعه سوم نتیجه حاصل خواهد شد. والله العالم. 📖منبع : هزار ختم مجرب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸نهم ربیع الاول ☘آغاز ولایت و امامت و زعامت 🌸آخرین سحاب رحمت و یگانه ☘ذریه ذخیره دودمان آل طاها 🌸حضرت مهدی موعود(ع) ☘بر منتظران و چشم انتظاران 🌸ظهور تبریك و تهنیت باد
1_58958070.mp3
1.92M
*------**---**------* 👌 قرائت بسیار زیبا ♦️نهج البلاغه ،خطبه 91♦️ 👈....روزی انسان ها را اندازه گیری و مقدر فرمود، گاهی کم و زمانی زیادو به تنگی و وسعت به گونه ای عادلانه تقسیم کرد تا... 👆👆 ❇️پیشنهاد دانلود😊 🌴 ✅✅✅ 🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ #ایمان -1 🎥⏰با چند دقیقه وقت برای دیدن این کلیپ‌ اعتقادات خویش رامستحکم کنید، و آن رابرای دوستان خویش ارسال نمایید. 👈این قسمت: ❤️آدم باید دلش پاک باشه 🔹چرا اعتقادات مهم هستند❓⁉️‼️❓ #کلیپ
4_5969920944196551019.mp3
33.74M
🌺🍃کلاس تخصصی باموضوع: [۱۳جلسه کامل] تابستان ۹۶، اصفهان 🔘🔘استاد
4_5830146426163692125.mp3
1.76M
چشم امید 🎼 علی فانی 🎤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیان خاطره دو نفر که موفق به دیدار #امام_زمان علیه السلام شدند از زبان #آیت_الله_مدرسی #عید_بیعت حتما ببینید و نشر دهید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸اسعدالله ایامکم یا صاحب الزمان🌸 ۱۴صلوات به نیابت از امام عصر علیه السلام تقديم به پیشگاه امام حسن عسکری علیه السلام 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 امام حسن عسکری علیه السلام : کسی که بصیرتی قوی و معرفتی نیکو به ولایت اهل بیت علیهم السلام و برائت از دشمنان آنها داشته باشد ؛ چنین کسی برادر دینی شماست و از پدر و مادر به شما نزدیکتر است. 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 📚وسائل الشيعه ج ۹ ص۲۲۹
‍ ‍ ♻️وضعيت زندگي در براي مردگان چگونه است؟ 1⃣ ⁉️آيا مردگان در آن دنيا استراحت مي كنند . آيا غذا مي خوردند. آيا عبادت مي كنند . آيا آن دنيا روز و شب دارد . ❓ چرا خواندن زيارت عاشورا در هنگام دفن براي مرده مفيد است ؟ آيا بايد بعد از دفن پدرم در كنار قبرش مي ماندم و دوباره تلقين را برايش مي خواندم . ❇️برزخ براى همه يكسان نمی‏باشد، گروهى در عالم برزخ حيات آگاهانه ‏اى دارند، اما گروه ديگرى همچون افرادى هستند كه به خواب فرو مى‏روند و گويى در قيامت از خواب خود بيدار مى‏شوند و هزاران را ساعتى می‏پندارند! (1) آن چنانكه خداوند در سوره روم مي فرمايد" و روزى كه برپا شود، مجرمان سوگند ياد می‏كنند كه جز ساعتى (در عالم برزخ ) درنگ نكردند! اين چنين از درك حقيقت بازگردانده مى‏شوند "ولى كسانى كه علم و ايمان به آنان داده شده می‏گويند:شما بفرمان خدا تا روز قيامت (در عالم برزخ) درنگ كرديد، و اكنون روز رستاخيز است، امّا شما نمی‏دانستيد!". (2) حال اين آيه نشان مي دهد كه گروهي گذر زمان را در برزخ احساس كرده ولي گروهي ديگر احساس نمي كنند . 🔆اما در مورد غذا خوردن غذا خوردن باید گفت از برخی از روایات استفاده می شود که آنها در برزخ غذا می خورند آنچنانکه شخصی نقل می کند که به امام صادق (ع) عرض کردم: ارواح مومنان کجاست؟ 🔆حضرت فرمود:«ارواح المومنین فی حجرات فی الجنته، یاکلون من طعامها و یشربون من شرابها و یتزاورون فیها"ارواح مومنان در منازل بهشت‌‌اند . از طعام‌های آن می‌خورند. از نوشیدنی‌های آن می‌نوشند . همدیگر را می‌بینند و زیارت می‌نمایند». 👌 راوی بعد از ارواح کفار پرسید، حضرت فرمود: «فی النار یاکلون من طعامها و یشربون من شرابها و یتزاورون فیها؛ (3) ارواح کفار در آتش‌اند. از غذای و نوشیدنی آن استفاده می‌کنند همدیگر را می‌بینند و با هم ملاقات و دیدار دارند» 📚پي نوشت ها: 1. مکارم شیرازی، ناصر، تفسير نمونه، چ دار الکتب الاسلامیه ، تهران، 1374 ه ش، ج 16، ص 484. 2. روم (آيه) 55 و 56. 3. علامه مجلسى، بحار الأنوار، چ مؤسسة الوفاء، بيروت، 1404 ه ق، ج 6، ص
‍ ‍ ♻️وضعیت زندگی در برای مردگان چگونه است؟ 2⃣ 🌀در مورد شب روز باید گفت به نظر فلاسفه و عرفای اسلامی، عالم خلقت دارای سه مرتبه وجودی است که عبارتنداز : ✨1.عالم مادّه، که بارزترین خصوصیّت آن حرکت و زمان به معنای خاص است؛ چرا که حرکت، سیلان و امتداد و جا به جایی و تغییر تدریجی را که در اشیای مادی قرار دارد، زمان گویند و میزان حرکت آن ها و مسافت طی شده توسط زمان اندازه‏گیری و محاسبه می‏شود. تمامی این اوصاف مخصوص ماده و اشیای مادی می‏باشد. همان طور که در تعریف حرکت گفته شده که: "تبدل تدریجی از قوه به فعل" است، این تعریف فقط در مورد اشیای مادی است. ✨2. عالم مثال که عالمی است غیر مادّی ولی دارای شکل و رنگ و مقدار. این عالم منزّه از حرکت و تغییر و زمان است . ✨3. عالم عقل، که منزّه از تمام آثار عالم مادّه است. عالم عقل و عالم مثال، از آن جهت که عوالمی مجرّد (غیر ) هستند، آغاز زمانی برای آن ها معنی ندارد. لذا این دو عالم فقط آغاز علّی دارند. یعنی از حیث وجودی بعد از علّت خود قرار دارند. (4) 🌟حال با توجه به اين مطلب، زمان به معنای گردش شب روز ، در عالم برزخ وجود ندارد، زیرا زمان مقدار حرکت است و حرکت از شئون ماده می‌باشد، حال آن که عالم برزخ، عالم غیر مادی و مجرد از ماده است. ⭐️البته اين امر بدان معنا نيست كه عالم آخرت و نظام حاکم بر آن، مطلقاً از زمان تهی باشد، بلكه در آن عالم نيز زمان وجود دارد كه از نظر ماهيت با زمان در اين دنيا كه مخصوص ماديات است، متفاوت است، همان طور که عالم برزخ آثار ماده مانند وزن و مقدار را دارا است،ولی آثار مادی آن با دنیا متفاوت است. بر این اساس زمانی را متناسب با ویژگی های همان جهان، می توان تصور کرد که در آن عالم هم به نوعی وجود داشته باشد. ✅در مورد اقامه نماز آنچه به عنوان نماز شب اول قبر برای بازماندگان میت بیان شده است، آن است که این نماز بعد از نماز عشاء روزی که میت را دفن کردند، خوانده شود(5) لذا بر فرض شب اول قبر میت از همان زمان دفن باشد، آنچه برای ما به عنوان یکی از عوامل تاثیر گذار برای میت بیان شده است، همان است که بعد نماز خوانده می شود و در مورد زیارت عاشوراء اگر چه به عنوان امر مستحبی در آداب دفن بیان نشده است. اما مانند همه ذکرهای دیگر فی نفسه خواندنش هنگام دفن امر خوبی است چرا که به اعتقاد ما همه ائمه نزد خداوند بزرگوارند. اما در این میان برخی مانند امام حسین(ع) به دلائل مختلف، جایگاه و موقعیت ویژه ای دارند. لذا بازماندگان میت با خواندن زیارت عاشوراء،و گریه برای آن امام، قدری خود را تسلی داده و ثواب آن را به میت هدیه می کنند و از آن امام برای رحمت و مغفرت میت،طلب مسئلت می کنند. در مورد تلقین نیز، تاکید شده است. ولی یا کسی که از جانب او اذن در تلقین دارد، بعد دفن و پراکنده شدن مردم،تلقین را دوباره تکرار کند حال اگر دیگران نیز این امر را بر عهده گیرند فی نفسه کار بدی انجام نداده اند. اما در عین حال آن امر مستحبی که در روایات بیان شده، منحصر در ولی یا کسی است که از جانب وی اذن داشته باشد.(6) 📚پي نوشت ها: 4. ر.ك. الهی قمشه‌ای، حکمت الهی، چ انتشارات اسلامي، تهران 1360، ص 298. 5. بنی هاشمی، سید محمد حسن، توضیح المسائل مراجع، ج 1، ص 368 (بحث مستحبات دفن)،دفتر انتشارات اسلامی، قم، 1386ش. 6. شیخ بهایی، جامع عباسی، چ موسسه منشورات فراهانی، تهران بی تا، ج 1، ص 24.