eitaa logo
@Imam7tom
391 دنبال‌کننده
16.2هزار عکس
15.2هزار ویدیو
1.5هزار فایل
کانال امام موسی کاظم علیه االسلام حاوی مطالب مذهبی
مشاهده در ایتا
دانلود
احوال مردم در آخرالزمان ♦💢♦💢♦💢♦💢 روایات مختلفی از امامان معصوم (ع)، روحیات مردم را در آخرالزمان توصیف می‌کند که به بعضی از آنها اشاره می‌شود: ♦چشم و هم چشمی: امام صادق فرمود: مردم مدام به یکدیگر نگاه می‌کنند و می‌کوشند از هم کم نیاورند. ♦قساوت قلب: امام صادق (ع) فرمود: دل‌های مردم سخت، چشمان‌شان خشک و ذکر خدا برای آنان سنگین می‌گردد. ♦ریا و عجب: علی (علیه السلام) فرمود: زمانی خواهد آمد که مردم عبادت را سبب برتری خود بر دیگران می‌دانند. ♦غرور و خودبینی: پیامبر اکرم (ص)فرمود: کبر و غرور در قلب ها نفوذ می کند، همان‌گونه که زهر در بدن پخش می‌شود. ♦عدم روحیه حق طلبی: امام صادق (ع) فرمود: مردم با کسی هستند که پیروز شود. و در روایت دیگر فرمود: راه خیر خالی می شود و کسی آن را نمی‌پیماید. و نیز فرمود: مردم به اهل شرّ اقتدا می‌کنند. پیش از ظهور حضرت مهدی (علیه السلام) تملق و چاپلوسی نیز رواج می یابد. مردم در سخنان باطل و ناروا از یکدیگر سبقت می گیرند. شنیدن قرآن بر مردم سنگین و شنیدن سخنان باطل بر آنان سبک و خوشایند می گردد. مردم آشکارا به هم تهمت می‌زنند. امام صادق (علیه السلام) در روایتی فرمود: مردگان مسخره می شوند و هیچ کس ناراحت نمی‌شود. ♦گرسنگی و کمبود مواد غذایی: امام صادق (علیه السلام) فرمود: پیش از ظهور مهدی (علیه السلام) ناگزیر سالی فرا خواهد رسید که مردم در آن گرسنه می‌شوند و ترس شدیدی از کشته‌شدن و ضرر به اموال و جان‌ها و محصولات آنها را فرا می گیرد؛ همه‌ی اینها در قرآن بیان شده است. آن گاه آیه 155 سوره‌ی بقره را تلاوت فرمود: ولنبلونکم بشیء من الخوف والجوع نقص من الاموال والانفس والثمرات و بشر الصابرین. ♦ضعف دینداری: پیامبر اکرم(ص) درباره‌ی ضعف دینداری در مردم آخرالزمان فرموده است: مردم به دنیا مشغول و از آخرت غافل می‌شوند. تقوا رونق ندارد. از مساجد صدای اذان به گوش می‌رسد اما قلب‌های مردم از ایمان خالی است. امام صادق علیه السلام فرمود: هنگامی که قائم (علیه السلام) ظهور می‌کند، بسیاری از کسانی که خود را معتقد به او می‌دانستند، به او بی‌اعتقاد می‌شوند و به مذهب پرستندگان ماه و خورشید در می‌آیند. منابع: ‌ 📕بحارالانوار، ج 52، ص 364، حدیث 137، غیبه النعمانی 📕بحارالانوار، 52/264 حدیث 148 📕بحارالانوار، ج52،‌ ص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از @Imam7tom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
إِلَهِی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَیْکَ الْمُشْتَکَى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِیبا کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیَانِی فَإِنَّکُمَا کَافِیَانِ وَ انْصُرَانِی فَإِنَّکُمَا نَاصِرَانِ یَا مَوْلانَا یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی السَّاعَهَ السَّاعَهَ السَّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِین
🔸الهی اگربدبودیم یاریمان کن تافردایی بهترداشته باشیم خدایا به حق مهربانیت نگذارکسی با نا امیدی و ناراحتی شب خود را به صبح برساند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃❤️🍃 به نام خدایی که نزدیک است خدایی که وجودش عشق است و با ذکر نامش آرامش را در خانه دل جا می دهیم ❣ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ❣ 💟الهی به امید تو💟
1_78374268.mp3
1.01M
🔸ترتیل صفحه ۶ قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده 🔸مقام‌ : نهاوند ☘️☘️☘️☘️
صفحه ۶ مصحف شریف سوره مبارکه بقره
1_78375177.mp3
2.03M
🔸ترتیل صفحه 6 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام نهاوند 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه ☘️☘️☘️☘️ ❤
1_133029088.mp3
3.44M
*------**---**------* 👌 قرائت بسیار زیبا ♦️نهج البلاغه ،خطبه ۱۸۲♦️ 👈 خدا از کسی متولد نشد تا...فرزندی ندارد تا ...👆👆 ❇️پیشنهاد دانلود😊 🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیامبراکرم"ص" کسی که شبانه روز ازبیماری پرستاری کند خداوند او رابا ابراهیم خلیل"ع"محشورخواهد کرد و اوهمانند برق خیره کننده و درخشان ازصراط عبور می‌کند 📚وسائل الشیعه،ج۱۶،ص۳۴۴
👆 🖊امام علے ؏ ؛ دورڪعت نمازبجای آورد در هر رکعت بعد از حمد "یس" را خوانده و بعد از نماز الحمدالله را۱۰۰بارگفته بعد این دعا رابخواند
🌸 یکشنبه ۱۰۰ مرتبه 💗یا ذَالجَلالِ والاِکرام💐 🌸ای صاحب جلال و بزرگواری 💗این ذکر موجب فتح و نصرت می‌شود 👇 ✍هرڪس این نمازرادر روز1شنبه بخواندازآتش جهنم وعذاب ایمن شود↻2رڪعت ؛ رکعت اول⇦حمدو3ڪـوثر رکعت دوم⇦حمدو3توحید 📚جمال الاسبوع۵۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🛍🛍🛍 ❀~﷽~❀ 🛍🛍🛍 بـرای خـلاصی از یـک مـهم یا از یا درهرزمان که وقت کردین می تونید انجام بدین و بهتر است بعـد از هـر نماز صبح چهار زانو نـشسته و  دعـای زیر را ۲۹ بار بخوانید . نام دعا ثم انـزل اسـت پـس از پایان ۷۰ بار استغـفر الله و ۷۰ صـلوات و ۳۰ بار اخلاص شـریف (توحید ) و یـک آیة الکـرسی و دویسـت  وَدُود  و ۱۰۰ یاعـَظیم و ۲۰۰ یـا وَهّاب و ۲۰۰ یا رحیـم و ۱۰۰ یا رحـمان بگو ↓آیـه ۱۵۴ سـوره آل عـمران↓ 『✰ثُمَّ أَنزَلَ عَلَيْكُم مِّن بَعْدِ الْغَمِّ أَمَنَةً نُّعَاسًا يَغْشَى طَآئِفَةً مِّنكُمْ وَطَآئِفَةٌ قَدْ أَهَمَّتْهُمْ أَنفُسُهُمْ يَظُنُّونَ بِاللّهِ غَيْرَ الْحَقِّ  ظَنَّ الْجَاهِلِيَّةِ يَقُولُونَ هَل لَّنَا مِنَ الأَمْرِ مِن شَيْءٍ قُلْ إِنَّ الأَمْرَ كُلَّهُ لِلَّهِ يُخْفُونَ فِي أَنفُسِهِم مَّا لاَ يُبْدُونَ لَكَ يَقُولُونَ  لَوْ كَانَ لَنَا مِنَ الأَمْرِ شَيْءٌ مَّا قُتِلْنَا هَاهُنَا قُل لَّوْ كُنتُمْ فِي بُيُوتِكُمْ لَبَرَزَ الَّذِينَ كُتِبَ عَلَيْهِمُ الْقَتْلُ إِلَى مَضَاجِعِهِمْ وَلِيَبْتَلِيَ اللّهُ مَا فِي صُدُورِكُمْ وَلِيُمَحَّصَ مَا فِي قُلُوبِكُمْ وَاللّهُ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُور✰ِ』 ❧خـزینة الـاسـرار و کـشف الاخـفاءص ۸ و ۹❧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔥🔥🔥🔥ربا🔥🔥🔥🔥 از رسول خداروایت شده که روزی به امیرالمومنین فرمودند: درهمی از ربا ، گناهش نزد خداوند، از 70 بار زناکردن بامحارم درخانه ی کعبه ، بزرگتراست . بحار ج100 ص118📝✏️📒📚
1_126611080.mp3
1.86M
📝 آیا تفاوتی بین زن و مرد در هدف اصلي خلقتشون هست!؟
بدانيد زندگي دنيا تنها بازي و سرگرمي و تجمل پرستي و فخرفروشي در ميان شما و افزون طلبي در اموال و فرزندان است، همانند باراني که محصولش کشاورزان را در شگفتي فرو مي‌برد، سپس خشک مي‌شود بگونه‌اي که آن را زردرنگ مي‌بيني؛ سپس تبديل به کاه مي‌شود! و در آخرت، عذاب شديد است يا مغفرت و رضاي الهي؛ و (به هر حال) زندگي دنيا چيزي جز متاع فريب نيست!(الحديد/20)
🌤 📣کافیست لبت را حرکت دهی ! حتما شنیده اید که : در زمان حضرت هادی علیه السلام، یکی از شیعیان از شهری دور به ایشان نامه‌ای نوشت ، و از امام هادی علیه السلام پرسید؛ من از شما دور هستم و گاهی حاجاتی و مشکلاتی و سوالاتی دارم، چگونه با شما ارتباط برقرار کنم ؟ حضرت هادی در جواب نوشتند : 💫"إِنْ كَانَتْ لَكَ حَاجَةٌ فَحَرِّكْ شَفَتَيْك‏" 💫هرگاه حاجتی داشتی کافیست لبت را حرکت بدهی،ما از شما دور نيستيم. بحارالانوار/ ج53/ ص306 🌾🌿🌾🌿🌾 وچه شیرین است برای ما، پدری مهربان ، در همین نزدیکی ، که کافی است تا ، لبت را تکان بدهی و با امام زمانت حرف بزنی! او از ما دور نیست !
✨💫✨💫✨💫✨   ⛔ مواردی که به قرائت سوره دیگری نیست(یعنی سوره توحید ویا سوره ای دیگر نیازی نیست) 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸 💠خواندن یک سوره بعد از سوره حمد، از واجبات نماز است و نمازگزار بعد ازسوره مبارکه حمد هر سوره ای به غیر از سوره‎هایی که دارای سجده و اجب هستند را می‎تواند قرائت کند. ❗البته سوره توحید و سوره قدر دارای ثواب بسیار زیادی هستند و حتی گفته شده نمازی که در آن سوره توحید قرائت نشود گویا نماز نیست. ↙اما همین امر واجب در مواردی از انسان نمازگزار ساقط می‎شود که به شرح ذیل است: 1⃣ اگر وقت نماز تنگ باشد نباید سوره را بخواند. [۱] 2⃣اگر انسان ناچار شود که سوره را نخواند، مثلا بترسد که اگر سوره را بخواند، دزد یا درنده یا چیز دیگری به او صدمه بزند، نباید سوره را بخواند.[۲] 3⃣ اگر به خاطر مریضی نتواند سوره را بخواند می تواند سوره را ترک کند.[۳] 4⃣در رکعت سوم و چهارم نمازها که اگر خواندن حمد را اختیار کرد سوره ندارد.[۴] 5⃣در نماز احتیاط.[۵] 6⃣در نماز جماعت در صورتی که در رکعت سوم یا چهارم اقتدا نماید و به مقدار خواندن حمد، وقت داشته باشد و اگر بخواهد سوره را بخواند رکوع امام را درک نمی کند.[۶] 7⃣ در نماز های مستحبی مگر نمازهای مستحبی ای که سوره درآنها شرط صحت است.[۷] *_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_* ♻پی نوشت: [۱]توضیح المسائل مراجع، مسئله ۹۷۹ [۲] توضیح المسائل مراجع، مسئله۹۷۹. [۳] عروه الوثقی، ج۱، الصلاه، فی القراءه. [۴] عروه الوثقی، ج۱،فصل ۲۵. [۵] عروه الوثقی، ج۱،فصل ۵۳. [۶] توضیح المسائل مراجع، مسئله۱۴۴۲. [۷] عروه الوثقی، ج۱، الصلاه، فی القراءه، مسئله ۵. ----------------------
عشق و عرفان: (قسمت سوم) عشق مجازی و حقیقی: براي عارف و اهل دل عشق مجازى همچون پل و نردبان به عالم عشق حقيقى است. از آن جا كه تمام عوالم هستى و موجودات آن، حضرت حق را نشان مىدهند، امورى مجازى به شمار مىروند. به همين جهت عشق به آيات الهى، عشقى مجازى قلمداد مىشود. اما غير عارف به خصوص افراد معمولي در عشق زميني مي مانند و نمي توانند آن را وسيله رسيدن به عشق حقيقي قرار دهند. قابل توضيح اينكه تمام زيبايي هاي موجود در هستي چه انساني و چه نباتي و حيواني ظهور زيبايي ذات الهي است و هيچ موجودي از خويش جمال و زيبايي ندارد، بنابراين كسي كه عاشق جمال انساني مي شود، نيز درحقيقت عاشق خداوند شده است، ولي از طريق ظهورات انساني او. اين عشق نيز عشق به خداوند است با اين تفاوت كه مرتبه آن پايين تر از كسي است كه از مظاهر عبور كرده و عارف به زيبايي و جمال ذات الهي است و به سرچشمه زيبايي ها عشق مي ورزد و اهل عرفان و عشق حقيقي حق تعالي است. ناگفته نماند كه جمال خداوند جز از طريق مظاهر او شناختني نيست، ولي فرق است ميان كسي كه با ديدن مخلوقات و مظاهر زيباي هستي، غرق در جنبه هاي مظهري آنها مي شود، نمي تواند از آن عبور كند و اسير آن مي شود، و كسي كه در اثر عرفان ذات هستي، قدرت عبور از چهره هاي ظاهري و ديدن جمال حق تعالي از پي هر چهره اي را دارد و در اثر شناخت و اعتقاد توحيدي، توجه كامل او به خداوند است و هر زيبايي را اثر جمال حق مي داند و دائم بنده واسير حق تعالي است. اهل حيات طبيعي و دنيا اهل احساس و ظاهراند و عشقشان نيز احساسي و ظاهري است و چون حيات عقلاني و عرفاني را در خويش احيا نكرده اند، توان عبور از اين عشق و راهيابي به عشق حقيقي را ندارند، اما اهل دل و عرفان چون از حيات طبيعي و سپس از حيات عقلاني عبور كرده اند و به وادي عشق و عرفان درآمده اند، آنچنان قدرتي يافته اند كه توان تبديل هر عشقي را به عشق محبوب عالم دارند، براي آنها كه به توحيد راه يافته اند، عشق نيز وحدت مي يابد و هر عشقي به عشق خداوند باز مي گردد. عشق مجازى بايد به عشق حقيقى بر گردد تا ارزش پيدا کند و عاشق از رهگذر کمالات محسوس به کمال مطلق رهنمون گردد. و اگر در همان متوقف گردد جز انحراف هيچ نخواهد بودو سد راه کمال آدمي مي گردد. زيرا عشق ما بر معشوق راستين متمركز است و به هر آن چه كه از اوست و بوى او را مىدهد و نشانه اوست عشق مىورزيم. ازاينرو توقف در اين عشق هر چند بهتر از نداشتن عشق است، ولى نتايج عشق حقيقى و راستين را ندارد. هر عشق و محبتى كه از اين دو مقوله خارج باشد عشق نيست بلکه شهوت و غريزه زيستي است در واقع آفتى است كه به رنگ عشق درآمده و زايل شدنى است. به طورى كه در برهه اى از عمر انسان(عشق كاذب شهوانى بيشتر در سنين جوانى رخ داده و گاهى همچون آتشفشان، جلوه مي کند كه بايستى از آن به خاطر اثرات مخرب و ويرانگرش پرهيز نمود ) اين عشق بعد از سپرى شدن آن دوره رخت برمىبندد و بر زير خاكسترهاى آن خرابى و فساد شديدى باقى خواهد ماند. جداى از مورد عشق كاذب و دروغين اين امكان هست كه در يك انسان، هم عشق مجازى باشد و هم عشق حقيقى، اما چينش و نحوه قرارگيرى اين دو، به صورت طولى مىباشد، يعنى توجه اولى به عشق مجازى است ولى هدف نهايى متوجه عشق حقيقى (خداوند متعال) است و همان طور كه ذكر شد درنگ و توقف در عشق مجازى رهزن و بازدارنده از رشد و تعالى مىباشد. ادامه دارد...