eitaa logo
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
914 دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
﷽؛اینجا با هم یاد می‌گیریم. با هم ریشه می‌کنیم. با هم ساقه می‌زنیم و برگ می‌دهیم. به زودی به اذن خدا انارهای ترش و شیرین و ملس. نشانی باغ🔻 https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741 نمایشگاه باغ🔻 https://eitaa.com/joinchat/949289024Cec6ee02344
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدایا در این ظهر عاشورا تو را قسم می‌دهم به حسین بن علی علیه السلام و شهدای کربلا علیهم‌السلام که ما را خرج راه امام زمان کن. شهادت ما را عاملی برای نزدیک شدن ظهورش یا از بین رفتن فتنه‌ای یا زنده شدن قلبهای مرده قرار بده. در این راه ما هیچ نداریم. خودت کارسازی کن. آمین آمین آمین. به حق یدان مقطوعتان عمی العباس علیه سلام و صلوات الله.
🏴 اَعْظَمَ اللّهُ اُجُورَنا وَاُجورَکُمْ بِمُصابِنا بِالْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ وَجَعَلَنا وَاِیّاکُمْ مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَعَ وَلِیِّهِ الاِمامِ الْمَهْدِیِّ مِنْ الِ مُحَمَّدٍ عَلَیْهِمُ السلام پ.ن توصیه شده در روز عاشورا شیعیان اینگونه به یکدیگر تسلیت بگویند. 🏴
همین حدودا بود که دیگه فوقف العباس متحیرا...
و چند دقیقه بعد.. یا اخا ادرک اخاک.
سید الشهدا دیگه همین حدودا بود که فرمودند الان انکسر ظهری و ... یعنی حدوداً از این زمان دیگه آقا با کمر شکسته باید صحنه کربلا رو مدیریت کنه ...
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
سید الشهدا دیگه همین حدودا بود که فرمودند الان انکسر ظهری و ... یعنی حدوداً از این زمان دیگه آقا با
سیدالشهدا همین که رسید کنار بدن عباس بلند بلند گریه کرد. مقاتل نوشتند... بکا شدید. آقای ما بلند بلند گریه کرد.
درسته مشک دیگه آب نداره ولی به روی عباس نیارید. عباس همه وجودش شرم شد. فوقف العباس متحیرا یعنی همین. یعنی دیگه بدون دست نمی‌تونست برگرده بجنگه و مشک پیدا کنه و بره به سمت خیمه‌ها. عباس نمی‌دونست باید چیکار کنه. عمو عباس ما الان نمی‌دونیم چیکار کنیم. ای عموی خوبم دست ما رو بگیر ای بی دست کربلا. قربون چشمای خونینت برم آقا. چیکار کنیم. ما هم واقفِ متحیریم. به خاطر رقیه جواب مارو بده آقا. به خاطر علی اصغر جواب مارو بده. الان توی این جنگ نرم و رسانه‌ای دستهای ما رو بریدن. آب گوارای معارف اسلامی رو نمی‌ذارن به لب تشنه دختر و پسرمون برسونیم. خودت ما رو از حیرت و توقف نجات بده آقای خوب من. به جسم اربا اربای علی اکبر قسمت می‌دم.
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
درسته مشک دیگه آب نداره ولی به روی عباس نیارید. عباس همه وجودش شرم شد. فوقف العباس متحیرا یعنی همین.
دیگه همین زمانها بود که حسین علیه‌السلام، جسم خونین عباس رو رها می‌کنه روی زمین گرم کربلا و می‌ره به سمت خیمه ها...جلوی لشکر. می‌رسه جلوی خیمه عباس و عمودش رو میکشه. طولی نمی‌کشه که طفل رضیع رو میذارن توی بغل حسین ... مقاتل نوشتند همون جلوی خیمه بود که تیر سه شعبه زوزه کشان رسید و حسین ... نوشتند آقای ما ... دیگه نمی‌تونم بگم. اینجا خون گلوی طفل شیرخوار رو به آسمان می‌ریزه. مقاتل نوشتند یک قطره از این خون به زمین برنگشت. حسین با بچه ها و اهل حرم خداحافظی می‌کنه. دردهای عالم من الازل الی الابد... سنگ به پیشانی حسین علیه السلام می‌زنند. حسین پیراهن بلند عربی را بالا میاره تا خون پیشانی رو پاک کنه. از این فرصت استفاده می‌کنه و تیر سه شعبه بعدی رو می‌زنه...می‌زنه توی قلب حسین. قلب مهربان حسین علیه السلام. آقای ما به این خوبی. چطور دلشون اومد بکشنش. مگه حسین چکارشون کرده بود؟ بچه های حسین چکار داشتند بهشون؟
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
دیگه همین زمانها بود که حسین علیه‌السلام، جسم خونین عباس رو رها می‌کنه روی زمین گرم کربلا و می‌ره به
این تیر که از قلب حسین عبور کرد از جلو نشد بیرونش بیاره. آقای ما چیکار بکنه خوبه؟! نه عباس داره...نه علی اکبر داره...هیچ‌کس نیست...یک مرد تنها ایستاده و یک دشت نامرد. تا چشم کار می‌کنه نامرد...سی هزار نفر...سی هزار تا کفتار. یک شیر.
عمرسعد داره میاد...
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
عمرسعد داره میاد...
حسین به عمرسعد تشر میزنه که برو...کار تو نیست. حتی اونجا هم نمی‌خواد عمرسعد مسئول بریدن سر حسین باشه. نکنه می‌خواد عمرسعد رو ببخشه قیامت؟!
4_5915549772080484625.mp3
8.68M
🔊 📝 بابا ای لعنت به شامیا... 👤سیدمهدی       ▪️ ویژهٔ
⚫️اگر زینبی روایت نکنیم... 1⃣یکم. هرجا جنگ فیزیکی بوده، پیش از آن جنگ روایت ها شکل گرفته است. آمریکا به عراق حمله کرد؛ به بهانه نابودی سلاح کشتارجمعی. به افغانستان حمله کرد به بهانه 11 سپتامبر. صدام به ایران حمله کرد به بهانه نقض یک توافقنامه بین المللی. بهانه یعنی چی؟ یعنی روایتی از واقعیت که بتواند افکار عمومی را مجاب کند که این هجمه فیزیکی مشروع است. کربلا نیز همین بود... 2⃣دوم. زمانه ای را که کربلا ساخت مرور کنید... شهادت امام حسن و نقض صلح نامه و سب امیرالمومنین و جلوگیری از تفسیرقرآن و ترویج عقاید دروغین مثل جبر و بدعت های آشکار و نصب منافقین در پست های کلیدی و در انتها تلاش برای بیعت گرفتن از تک تک مسلمانان تا همه زشتی ها را رسمیت ببخشد. معاویه همه ابزارهای جنگ روانی را بکار بست؛ از تطمیع تا تهدید و تحمیق تا سفیدنمایی خود تا خوارانگاری اهل بیت تا شعارهای دروغین تا شایعه ها و ... به بخش هائی از ادبیات نامه معاویه توجه کنید که چطور برای تحمیق دیگران به سیدالشهدا می نویسد: "تقوا پیشه کن و با خویشاوندان خود جنگ نکن...از تو انتظار نداشتم چنین کنی. ...تو داری نقص عهد می کنی. ...خود را خوار نکن" خلاصه اقدامات روانی معاویه وارونه نمائی حقایق بود. چنان تصویری از امیرالمومنین ساخته بود که مردم از فرزندانش نیز کینه گرفتند... تا عاشورا رقم خورد... 3⃣سوم. خطبه منا را ببینید... خطبه سیدالشهدا دو سال قبل از عاشورا. حضرت در آنجا در میان 700 نفر از صحابه و تابعین سخن گفتند. 2 بند در این خطبه می درخشد. یکی شناساندن ماهیت انحرافی بنی امیه و دیگر انذار و هشدار به علما و خواص. فرمودند چرا مقابل ظلم ها ساکتید؟ بانی ظلم به ضعفا شمائید...شمایی که امربه معروف و نهی از منکر نمی کنید... 4⃣چهارم. مخاطبان جنگ روانی معاویه را ببینید... مردم کوفه و شام. اما ایندو متفاوت بودند. مردم شام به شدت دنیاگرا و جاهل و بی قید. اما مردم کوفه نه. مردم کوفه ظاهرا اهل دین بودند اما بی طرف. جامعه ای نیم بند که می خواستند نه با باطل باشند و نه حق. به تعبیر امروزی ها مذهبی سکولار و صورتی و عافیت اندیش و محافظه کار. 5⃣پنجم. شد آنچه نباید می شد...اما همچنان جنگ روایت ها. خلاصه تقابل رسانه ای ابن زیاد و یزید مقابل اسرا چنین بود: شکست خوردید و این شکست یعنی مغضوب خدائید. خواستند بگویند قلت و مصائب بر حسینیان نشانه باطل بودن و فتوحات ظاهری یزیدیان نشانه حق بودن است. این دست اقدامات برای تان امروزی نیست؟ بماند. اما ما رایت الا جمیلا مقابل همین دسیسه بود. نفرمود زیبایی دیدم. فرمود جز زیبایی ندیدم. یعنی همه این بلاها و مصائب برای ما جز پیروزی نبود و چنان شرح داد که در تاریخ بماند و دست به دست شود تا امروز...آن حسینی را که دشمن کشت پیش چشم دوست/ چشم دشمن کور اینک عالمی مجنون اوست سبک روشنگری حضرت زینب و امام سجاد در دو شهر کوفه و شام و در مجالس یزید و ابن زیاد متفاوت بود. در کوفه هشداردهنده تا از خواب غفلت بیدار شوند و اما در شام آگاهی دهنده تا حجاب خرافات و جهل ها برداشته شود؛ این نیز مهمترین درس جنگ روایت ها یعنی مخاطب شناسی است. در هردو مجلس عده ای می گریستند. اما در کوفه جماعتی کمر به جبران بستند و در مجلس یزید گروهی جدا شدند و مجلس ختم و عزا گرفتند ...و اینطور شد که کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود. 6⃣ششم و در نهایت. و اگر زینبی روایت نکنیم... در جنگ روایت ها شکست بخوریم باز هم خون ها ریخته می شود. خون عجمیان ها و آرمان ها و رضازاده ها و زینال زاده ها ثمره تسلط موقت روایت دشمن در فضای مجازی بود. برخی مسخ شدند و خون بهترین ها را ریختند. و اما غلبه دشمن در جنگ روایت ها آنجا شکل می گیرد که اهل خرد و علما و خواص سکوت کنند. ببینند و بگذرند. خطبه منا خاطرتان هست؟ همان. اینجاست که در مارپیچ سکوت خواص، اوباش بپا می خیزند و تلقی قدرت و تسلط برای جبهه باطل می سازند و دو جماعت جاهل(غرب زده و شامی مسلک) و جماعت وسط باز(حزب اللهی سکولار و کوفی صفت) نیز همراهی می کنند. اینجاست که خون ها ریخته می شود. خون بهترین ها. حتی خون انسان کامل. چه بخواهیم و نخواهیم. لب کلام؛ هرکس هرجا هست قیام کند. قیام امروز روایت حق است و منحصر به رسانه ها و منبری ها نیست. جنگ روایت ها جنگ توده هاست. هرکس هرجا نشسته، بایستد...واگرنه عاشوراها رقم می خورد. پایان پیام. همشهری @mahdian_mohsen