هدایت شده از حسین ابراهیمی
چشم. کمی دندان عقلم دارد قر میآید. نمیدانم چه کارش کنم.
هدایت شده از 🇮🇷عِمران واقفی🇮🇷
.
شیپور ساماروستی را برکشید و به صدای قلب درختان گوش فرا دهید. شاید شما را به کهکشان فرا خوانده باشند.
حضرت امیر
شگفتترين عضو انسان قلب اوست و قلب مايه هايى از حكمت و ضد حكمت دارد. اگر آرزو به آن دست دهد، طمع خوارش مى گرداند و اگر طمع در آن سر بركشد، حرص نابودش مىكند و اگر نااميدى بر آن مسلّط شود، اندوه، او را مىكُشد... هر كوتاهى برايش زيانبار است و هر زيادهروى برايش تباهى آفرين.
و عجیبترین چیز قلب است.
و من می خواستم بدانید که در این عجیبترین چیز عجیبترین صداها را خواهید شنید.
فقط خوب گوش دهید.
در کانال عضو شوید تا بدانید گاهی در بلاد کفر حرفهای آیت الله بهجت را بهتر از ما می فهمند...و حرفهای آقای دولابی
و حرفهای آقا مجتبی تهرانی
و حرفهای امام خمینی
گاهی....شاید هم همیشه...باید برای شنیدن قلب درختان وقت صرف کنیم. و این را یک بازی باید به ما یاد بدهد.
گاهی قلب درختان صدای کهکشان می دهد.
صداهای عجیب.
درختان سرزمین آمانیتا. نمایشگاهی از داستان ساماروستی. وابسته با مجموعه باغ انار.
@Amanitatrees
@ANARSTORY
هدایت شده از 🌛🌳درختان سرزمین آمانیتا🌳🌜
#چرا_ساموروست
🔴 درختان سرسبز یه سوال: چرا ساموروست رو بازی میکنیم؟ مگه این بازی چه اهمیتی داره که باعث شده حتی به جای تمرین های دیگه برای نویسندگی، این تمرین رو انجام بدیم؟ 🔴
🔷و حالا بشنوید جواب های اناری...! :
🔺1- این بازی، روش خوبی برای آشنایی بیشتر با داستان هست و اهمیت داستان در بازی های دیجیتال رو میرسونه.
2- همچنین میتونه تمرین خوبی برای شخصیت سازی باشه.
3- برای این که با قرار دادن خودمون به جای شخصیت، حقیقتاً درک کنیم یه نویسنده چطوری باید داستان بنویسه که خواننده رو کنجکاو کنه
4- همچنین با این بازی پر از معما، یاد میگیریم که چجوری به خواننده اجازه و لذت کشف کردن بدیم.
5- این بازی به نوعی می تونه تمرین سیال ذهن باشه.
6- همچنین می تونه برای آشنایی با ژانر تخیلی باشه.
7- و... 🔻
@Amanitatrees
💎•﴿ باغ انار ﴾•💎
#چرا_ساموروست 🔴 درختان سرسبز یه سوال: چرا ساموروست رو بازی میکنیم؟ مگه این بازی چه اهمیتی داره که ب
و سفینه ای که یک موجود زنده است.
یک قلب تپنده.
با قلبهای زنده باید به کهکشان رفت.
قلبهای مرده محکوم به مردن هستند.
@ANARSTORY
#هشتگ
#⃣ از هشتگ برای برچسب گذاری مطالب استفاده میشود.
در واقع زمانی که بخواهید مطلب درج شدهتان در باغ را مربوط به موضوع خاص بدانید باید از هشتگ استفاده کنید.
💯استفاده از هشتگ مهم است...
🚫و باید بدانید عدم دقت در انتخاب آنها باعث میشود نوشته شما در جستجوها نباشد،
و در نتیجه #جمع_آوری نشود.
نحوه صحیح هشتگگذاری
💢 آندرلاین (خط فاصله) بزنید
💢عدد را لاتین تایپ کنید...
💢فاصله نیندازید....
💢1399 اشتباه است...
بدون 13 عدد سال را بزنید..
مثال صحیح:
✅ #مونودعا
✅ #مونولوگ_ماندگار
✅ #990830
مثال اشتباه:
❌ #13990830
❌ غلط املایی
❌ #منولوگ
فاصله انداختن
❌ #مونو لوگ
❌ #تمرین 44
❌ #تمرین٤٤
❌ #ضرب المثل
⛔️ در استفاده از هشتگها دقت کنید تا اثرتان جانماند
#آموزش
#هشتگ
#هشتگگذاری
#جمع_آوری
♦️نشانی باغ
https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741
♦️نمایشگاه باغ
@anarstory
بيشاپ مي گويد:
« اگر انگيزه ي شخصيت روشن و مشخص نباشد، اعمال او غيرقابل توضيح يا باورنكردني است.»
انگيزه ي شخصيت اساساً از دو منبع ناشي مي شود:
1⃣از طبيعت درون شخصيت كه قبل از شروع رمان شكل گرفته است.
2⃣ از سلسله اي از حوادث بيروني كه بعد از شروع رمان نياز ها و انتظارهاي خاصي براي شخصيت ايجاد مي كند.»
« پس، داستاني كه شخصيت ها را در #عمل نشان مي دهد، خود به خود براي ما كه دايماً دركنش متقابل با ديگران مي باشيم #جذابيت دارد.
شخصيت هاي چنين داستاني، از جهان خود ما و انسان هاي اطراف ما هستند،
لذا با خواندن داستان،
درك عميق تري از شخصيت خودمان و ديگران كسب مي كنيم.
زيرا انگيزه ي رفتار و گفتار اشخاص ساخته شده، همه نشأت گرفته از خصوصيات خلقي و رواني آن ها هستند.
اما از آن جا كه در دنياي واقعي پيرامون ما آدم ها از افشاي اسرار دروني و خصوصي خود تا حدودي سرباز مي زنند، شناخت آدم ها و آگاهي يافتن از درون آن ها در زمينه ي شخصيت پردازي كاري مشكل است.
اما نويسندگان و كارآگاهان نمي توانند بگذارند اسرار خصوصي زياده از حد، سربسته بماند.
آن ها با شناخت دقيق و بهره گيري از تجربيات خود اسراردروني و رازهاي پنهان آدم ها را كه در عالم واقع سربسته است، آشكار و برملا مي سازند.
#آموزش
#شخصیت_پردازی
#شخصیت_پردازی_مستقیم
#شخصیت_پردازی_غیرمستقیم
#داستان
#رمان
#داستان_نویسی
#شخصیت
♦️نشانی باغ
https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741
♦️نمایشگاه باغ
@anarstory
جان اشتاين بك در مورد رمان « شرق بهشت» مي گويد:
« دراين رمان درون خيلي از آدم ها را برملا كرده ام،
تا آن جا كه بعضي از آن ها دارند از دستم كمي عصباني مي شوند؛ اما چاره اي ندارم.
فكر نكنم هيچ اثري هنري اي به قدر رمان هاي طويل، به #تمركز احتياج داشته باشد.
گاهي شخصيت انسان ها به نظرم مثل جنگلي متعفن و تاريكي مي آيد كه پر ازهيولا و ديو است و عين تونل هاي جزيره ي كاني كه همه چيز در آن مي جهد و جيغ مي كشد، آن قدرخطرناك است كه جرأت ندارم درآن قدم بگذارم.
اغلب مرا متهم مي كنند كه اشخاص داستان هايم معمولي نيستند. وقتي اشخاص داستان هايم را به حال خود رها كنم و آن ها را درانتظار بگذارم، وضع خيلي مسخره اي به وجود مي آيد. اگر آن ها مرا با قلدري به راهي بكشانند و كاري كه خودشان مي پسندند، انجام بدهند من با #قلم از آن ها پذيرايي مي كنم.
اما تا من مدادم را بر ندارم آن ها نمي توانند از جايشان جنب بخورند. چون منجمدند و همان طور روي يك پايشان، يخ زده اند و همان لبخندي را بر لب دارند كه ديروز، وقتي دست از كار مي كشيدم، داشتند.»
آلدوس هاكسـلي درمورد چگونگی تبدیل اشخاص واقعی به شصخیت های داستانی مي گويد:
دراين مورد، سعي من براين است تا چگونگي حالات و شرايط و رفتار برخي از افرادي را كه مي شناسم نزد خودم مجسم كنم؛
البته من شخصيت هايم را فقط تا حدودي براساس اشخاصي كه مي شناسم خلق مي كنم و طبعاً كار ديگري هم نمي شود كرد. اما شخصيت هاي داستاني، آدم هايي هستند كه بسيار #ساده شده اند؛ يعني پيچيدگي شان خيلي كمتر از اشخاصي است كه ما مي شناسيم.
#آموزش
#شخصیت_پردازی
♦️نمایشگاه باغ
@anarstory
#رمان_واو
فقطاین کلمه هانیستندکهجان می دهند.خود دل هم مهم است.قیراندود که شود،راهی به حقیقت نخواهد یافت .
ومن زنگار دل راهرچه بیشتر پاک می کنم
تا واو به واو "واو" را دریابم .