قلهی اقیانوس
توی دریا هستی
مثل یک کوه بلند
دست اقیانوس است
به دو پوتین تو بند
بستهای دنیا را
به پر شال خودت
دل یک ایران را
کردهای مال خودت
گشتهای با یک ناو
دور دریاها را
کردهای فتح امروز
قلهی فردا را
پرچم ایران را
از بلندای «دنا»
با دلت کوبیدی
بر دل دریاها
خشم هر اقیانوس
با شکوهت شد رام
پارسی شد همه جا
هند، اطلس، آرام
جلوهی علم و امید
جلوهی ایثاری
مرزبان آبی
مرد دریاداری
حیدر جهانکهن #پیاده #دنا #دوردنیا #ایران_مقتدر #دریانورد #ناوگروه۸۶
@piade63 @piade63
https://eitaa.com/joinchat/1105920033C30c5a941ac
مرگ مؤلف - ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%B1%DA%AF_%D9%85%D8%A4%D9%84%D9%81
💎•﴿ باغ انار ﴾•💎
مرگ مؤلف - ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%B1%DA%AF_%D9%85%D8%A4
مرگ مؤلف(۱۹۶۷) (به فرانسوی: La mort de l'auteur) مقالهای از رولان بارت، منتقد ادبی و نظریهپرداز فرانسوی میباشد. این مقاله، روش سنتی نقد ادبی را که قصد نویسنده و تاریخچه زندگی وی را در خوانش و تفسیر متن دخالت میدهد، به چالش میکشد و در عوض پیشنهاد میدهد که نویسنده یا پدیدآور از متن جدا باشد.
محتوا
ویرایش
در این مقاله، بارت به مخالفت با روش معمول برای خوانش و نقد آثار ادبی بر اساس جنبههای مختلف هویت و شخصیت نویسنده (مثلاً، عقاید سیاسی، شرایط تاریخی، محیطی، مذهبی، قومی، روانشناختی، یا سایر صفات و خصوصیات شخصی او) به کشف معنای نوشتهها میپردازد. در این نوع نقد، تجربه ها و سوگیریهای نویسنده به عنوان نوعی «توضیح» قطعی و نهاییِ نوشته مورد استفاده قرار میگیرند. به عقیدهٔ بارت، این روشِ خواندن ظاهراً روشی شسته و رفته و آسان است اما در واقع پر ایراد و بدون تفکر و تأمل کافی است.
«اختصاص دادنِ یک نویسنده به یک نوشته»، و دادنِ یک تفسیر منفرد، مطابق و معادل با آن، یعنی «تحمیلِ محدودیت به آن نوشته».
به این ترتیب، خواننده باید نوشتهٔ ادبی را از خالق آن جدا در نظر بگیرد تا بتواند نوشته را از استبدادِ تفسیری (interpretive tyranny) آزاد سازد. هر نوشته حاوی چندین لایه و معنا است. در لاتین، text (نوشته، متن) و textile (پارچه) هم ریشه هستند. بارت نوشته و پارچه را به هم تشبیه میکند و میگوید نوشته نوعی پارچه است که از نخهایی به نام گفتهها بافته شدهاست. این گفتهها از تعداد بسیار زیاد یا غیرقابل شمارشی از مراکز فرهنگ (centers of culture) گرفته شدهاند و نه از یک تجربهٔ منفرد که فقط یک بار اتفاق افتادهاست. معنای اصلی یک کارِ ادبی (نوشته) به برداشتی که خواننده از آن دارد وابسته است نه به احساسات یا سلیقههای نویسنده. وحدت (یکپارچگیِ) نوشته در ریشههای آن (یعنی، نویسنده، خالق) نیست، بلکه در مقصد آن (خواننده) است.
💎•﴿ باغ انار ﴾•💎
. لشرذمة قلیلون. .
اصلا بلدی این دو کلمه بالا را از رو بخوانی؟ اصلا معنایش را میدانی. اصلا سوات داری ننه😳
بسیاری رضاخان را با ایجاد "ارتش نوین ایران" میشناسند. ارتشی که قرار بود نماد ایران مستقل، قدرتمند و متجدد باشد. استفانی کرونین در کتاب "رضاشاه، و شکلگیری ایران نوین" مینویسد: "ارتش رضاخان، سپاهی بزرگ اما ضعیف و ناکارآمد بود. شاه خودسر، انزوا از ملتش را با تکیه بر ارتش جبران میکرد... اما چون از افسران ارتش به نحو مرگباری میترسید فرماندهان عالی بیکفایتی برمیگزید"
رودتیماتی میگوید: "امور نظامی و امنیتی پهلوی اول، یکسوم کل بودجه کشور را میبلعید!" اما در نهایت در شهریور ۱۳۲۰ فروریخت و شاه، گریخت.
بودجه دفاعی ایران حالا حدود ۵ درصد کل بودجه کشور است. اما اقتدار جمهوری اسلامی را به رخ همه کشیده است. رهبر ایران به ایمان و مردمش تکیه دارد بنابراین فرماندهانش از بلندهمتترین و نخبهترین کارآزمودگان نظامی اند.
💠رهبر انقلاب در دیدار ناوگروه ۸۶ ارتش(امروز): کاری که شما انجام دادید یک افتخار بزرگ بود/اینکه یک مجموعه ۳۵۰ نفری با یک فرمانده کاردان بتوانند ۶۵ هزار کیلومتر راطی کنند کار بزرگی است/نیروهای دریایی معروف دنیا که این کار را انجام میدهند، معدودند./ انقلاب، دریا را از تعطیلی در آورد.
🆔️ @yaminpour
💎•﴿ باغ انار ﴾•💎
بسیاری رضاخان را با ایجاد "ارتش نوین ایران" میشناسند. ارتشی که قرار بود نماد ایران مستقل، قدرتمند و
حضرت آقا فرمودند که برای ناوگروه باید کار هنری تولید شود. منظور آقا فیلم و داستان و رمان است دیگه.
یه تمرین میخوام بدم که دستتون برای نوشتن برای ناوگروه باز بشه. بدهم؟
25.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 نماز پشت به قبله در جام جهانی!!!
🔻 بریدهای از صحبتهای محمدرضا شهبازی در رویداد جنگ روایتها
#جنگ_روایتها
| @mabnaschoole |
4_5911069588614811596.mp3
16.65M
#حرف_خاص | #استاد_شجاعی
※ «مُمَهِّد» یعنی زمینه ساز .
و ما در زیارت عاشورا، ممهدین رو لعنت میکنیم، یعنی کسانی که با تنها گذاشتن امام زمینه سازِ مصیبت کربلا شدند.
اما گروه «ممهّد» فقط مخصوص همون برهه از تاریخ نبود!
✘ احتمالِ زیادی هست، که ما هم جزو «ممهدین» باشیم.
منبع: عزادار حقیقی
آپارات | یوتیوب
@ostad_shojae
به خیمه قحط آب است - حاج محمود کریمی.mp3
2.61M
به خیمه قحط آب است.. 💔
[ @ruzefekr ±∞ ] روضهفکر 🌱
💎•﴿ باغ انار ﴾•💎
به خیمه قحط آب است.. 💔 [ @ruzefekr ±∞ ] روضهفکر 🌱
روضه خونات نیفته