eitaa logo
انصارالقرآن
149 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
876 ویدیو
1.3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
با سلام متاسفانه به دلیل بروزرسانی ایتا تمامی کانال ها و گروه هایمان را در ماه مبارک رمضان از دست دادیم به حمد الله با کمک دوستان دوباره کانال راه افتاد و مشکلش حل شد
با سلام به اطلاعتون برسونم به حمد الله استاد بهجت پور مشغول بازبینی جلد اول بر اساس منهج نهایی شده هستند و به سوره تکویر رسیدند به حمدالله استاد در سوره های جلد اول به نکات نغز بسیاری در نگاه جدید در این هفت هشت سال پس از چاپ رسیده بودند که در گفتگوها مطرح می شد و اثری از آنها در تفسیر نبود و به حمد الله به زودی شما عزیزان و جامعه علمی از آن بهره مند خواهد شد. دعا بفرمایید استاد با مشغله ای که دارند، خدا به وقتشان برکت دهد و تا پایان تابستان ان شآء الله این جلد را تحویل دهند تا بلکه تا اخر امسال به جامعه علمی تحویل دهیم ان شاء الله
سوره حمد تا اینجا شاهکار شده و بسیار شیرین و نغز و عالی سعی می کنم در حد مقدوراتم بی نصیبتون نذارم ارتباط سوره حمد با سوره های قبل رو خدمتتون تقدیم می کنم البته متن پیش از ویرایش است. 👇👇👇 گذشت که تغییر شرایط نامطلوب جامعة عصر نزول، در دستور کار قرآن قرار داشت؛ ازاین‌رو بر نقش‌های پروردگار به منظور ایجاد احساس نیاز به او (در سورة علق)، مسئولیت انسان در برابر وی (در سورة قلم) و جایگاه پیامبر اکرم9 به عنوان رسولِ مورد حمایت خدا (در سورة مزمل) تأکید شد. با استفاده از این سه عامل، به هشدار و انذار مردم به آینده (در سورة مدثر)، پرداخته شد تا مردم برای پذیرش تغییر آماده شوند. در سورة حمد زیر ساخت های نجات انسان از شقاوت و وصول به سعادت مطرح می شود؛ این زیر ساخت در رابطه انسان با پروردگار نهفته است. دیدگاه انسان به اینکه تمام ستایش ها مخصوص خداست و بر جهان تنها یک اراده حکمرانی می کند، اینکه تنها خدای متعال معبود ومستعان است وبر پایه ی این اظهارات، ازوی راهی استوار برای رهایی از شقاوت و وصول به سعادت طلب می کند. به عبارت بهتر، کلید ورود به برنامة تحول و پذیرش تکالیف و دستورهای پروردگار متعال، بیان موضع و نگاه انسان به خداست. خدای متعال در این سوره و از زبان انسان، نگاهی را که باید به حضرت پروردگار داشته باشد، بیان می کند، و بر پایه این نگاه، از زبان انسان و موجودات مختار، درخواست هدایت به راه مستقیمی را که به رهایی از شقاوت و وصول به سعادت بینجامد، تقاضا می کند.
ذیل آیه شریفه الحمد لله رب العالمین 👇👇👇 این آیه در صدد بیان انحصار حمد و ستایش به خدای متعال بر پایه پذیرش توحید افعالی خدای متعال و از زبان بندگان است. (اَلحَمدُ لِلّهِ) «ال» در «الحمد» به معني عموميت و شمول حمد و «حَمد» ثنا و ستايش از كسي است كه صفت يا صفاتي نيک را در خود به اختيار جمع كرده باشد. قيد اختيار واژه‌ی حمد را از مدح جدا ميكند؛ زيرا در مدح شخص يا چيزي بر امري اعم از اختياري يا غير اختیاری ستايش ميشود. اين واژه با شكر و سپاس نيز تفاوت دارد؛ زيرا شكر در مواردي استعمال ميشود كه ديگري با ميل و اراده، نعمتي یا لطفي را به شخص سپاسگزار رسانده باشد، اما در حمد چنين ملاحظهاي وجود ندارد؛ بنابراين حمد محدودتر و به اصطلاح اخصّ از مدح است، اما گستردهتر و اعم از شكر ميباشد. «لام» در «لله» برای مختص کردن حمد به «الله» است. بهکار گرفتن لفظ «الله» در این عبارت، نشان از آن دارد که الله که مورد پذیرش همه مردم حتی مشرکان بود هم او نقش ربوبیت و صاحب اختیاری جهانیان را دارد. هرگونه ستايشي بر كمالات اختياري و مستقل، به خداي متعال كه نام مباركش الله گوياي همه‌ی صفات و نامهاي نيك اوست، اختصاص دارد؛ زيرا كمالاتی كه در موجودات عالم مشاهده ميشود، پرتویي از فيض الهي است و هيچ‌كس هيچ چيزي از خود ندارد. خدای متعال اختیارداری است که اصلاح، پرورش و شكوفايي كمالاتي كه در موجودات عالم هستي وجود دارد را در دست دارد. اين صاحب‌اختيار ـ كه بر طبق آيات سوره علق ـ، موجودات عالم و از جمله انسان را آفريد و ظرفيتهاي لازم، استعداد و كمالات هر يك را به او بخشيد، اگر اين كمالات را شكوفا نمينمود و شرايط مناسب رسیدن به كمال را در آن‌ها مهيّا نميكرد، همه‌ی موجودات و كمالات اختياري آن‌ها همچون استعدادهاي نهفته در دانه حبوبات، درختان و نطفههاي جانداراني ميشدند كه هیچ‌گاه به فعليت و شكوفايي نميرسيدند. پس هيچ‌كدام جز در پرتو رحمت و لطف پروردگار، كمالات اختياري خود را شكوفا نميسازند و به طور مستقل مالك آن نيستند. (رَبِّ العَالَمِینَ) این بخش از آیه علت انحصار ستایش به خدا را بيان ميكند؛ در سوره علق گفته شد که «رَبّ» كسي است كه مالک و اصلاح‌کننده‌ی چيزي باشد و دائماً ملازم چيزي باشد تا آن را به كمال و رشد لايقش برساند. «ال» در «العالمین» برای «استغراق» و دلیل عمومیت ربوبیت خدا به تمام جهانیان است. «عَالَمين» جمع عالَم است، گاهی به چيزي گفته می‌شود كه به وسيلهاش ديگري شناخته ميشود و در اینجا از آن جهت كه موجودات عالم هستي، نشانه و علامت شناخت خدا هستند، بر آن‌ها عالَمين اطلاق ميشود. مراد آيه: حمد و ستايش مخصوص خداست كه همه موجودات عالم را در نظام ربوبي خود تحت پرورش قرار ميدهد تا به كمال و رشد لایق خود برسند. نکته ها: 1. در اين آيه كه از زبان انسان بيان ميشود، نقش خدای متعال، آن‌چنان برجسته ميشود كه هيچ نقشی براي ديگري باقي نميماند. اين مطلب، حقيقت توحيد فاعلي است كه جهان را با همه كمالات و آثار و نمودهاي آن، فعل خداي متعال شمرده و استقلال و نقشي براي ديگران نميبيند. ربوبیت خداوند نسبت به عالم هستي كه در 926 مورد از آيات قرآن تكرار شده، ارزش و اهميت اين حقيقت توحيدي را نمايان ميسازد. 2. معنویت عبارت از توجه انسان به فراتر از جهان ماده و نسبت های بین پدیده های طبیعی است. انسان معنوی دست خدا را بر جهان مُلک مشاهده می کند و نقش و تأثیرآن را بر جهان درک می کند. این نقش هر چند در آغاز از شناخت پدیده های مادی آغاز می شود اما به تدریج نقش خدای متعال و عالم معنا در پدیده ها چنان عمیق، گسترده و پر رنگ می شود که همه کمالات و جمالات موجود در پدیده های جهان را اعم از بخش مادی و غیر مادی آن، متأثر از افاضات خدای متعال می داند. این دانش در ادامه تبدیل به بینش و بصیرتی می شود که جهان غیر خدا را آئینه دار جمال حق و نشانه ی او جل و علی می بیند. این معنویت آغاز باز شدن چشم بصیرت به غیب و ایمان به غیب است. اصولا قرآن و از جمله ایه بالا در صدد نماسان کردن نقش خدا در زندگی و گسترش معنویت در ابعاد مختلف زندگی است.
هدایت شده از مبلغان
قدرت برتر در بیانیه گام دوم.pdf
2.2M
💠 سخنرانی : ! 🌀 مناسبت : تبیین 🔷ماهیت : تبیین عنصر اراده و امید به عنوان قدرت برتر و اصلی موفقیت و پیروزی در جنگ حاضر که به تعبیر مقام معظم رهبری، جنگ اراده ها است. ♻️پیام : پرورش نهال امید، جهاد نخست جوانان دریافت در سایت بسته فرهنگی http://bastefarhangi.ir @enqelabee https://eitaa.com/moballeghan
🔴خوش‌به‌حالِ دلِ هر مَرد که دختَر دارد کِی توانَد پِسری، "دُخملِ بابا" بشَود از خدا خواسته‌ام، هر پدری جای مَنال صاحبِ نازتَرین دخترِ دنیا بشَود میلاد مبارک حضرت فاطمه معصومه و روز دختر مبارک https://eitaa.com/ansarquran
حاج میثم مطیعی-.mp3
9.48M
مولودی میلاد حضرت معصومه(س) مبارک. ✅ https://eitaa.com/ansarquran
جداسازی جامعه ی همراه باقرآن، از جامعه ی بی تفاوت نسبت به قرآن، درترتیب طبیعی نزول سوره ها تا سوره ی فرقان، سوره ی 42 نزول در قرآن میان انسانهایی که بنده ی متقی و تسلیم حقند و سرانجام آنها سعادت است و طغیانگرانی که بنده ی خواهش های حقیر نفسند و سرانجامشان تقص انسانی و ماندن در خود حیوانی و شقاوت و دوزخ ابدی است، فرق گذاشته میشود، خیر از شر جدا میشود و با برنامه قرآن در سیر نزول تدریجی قرآن، راه هر کدام به خوبی نمایان میگردد. وقتی که ما بتوانیم مردم را به سمت زانوزدن در مقابل این کتاب بزرگ کشاندیم، این کتاب خود مخاطب قرآنی خود را که اکنون در یک جامعه به معنای واقعی در حال قرآنی شدن است، به سمت جامعه ای کامل و سعادتمند که در دنیا پرثمر و در آخرت امامان نور هستند، هدایت نموده و از جوامعی که ناقص و پلید مانده اند و در آخرت با اهل باطل و تابعان اصحاب آتشند، جدا میکند و می توانیم شاهد جداسازی عملی مردم در زمینه های نمونهای ذیل باشیم: دقت شود که از سوره علق (سوره اول مکی) تا سوره فرقان (سوره 42 نزول) پیامهای قرآن به خوبی به جداسازی جامعه ایمانی از غیر آنها نمود که در جای خود باید از آن بحث شود و چگونگی رسیدن به هر کدام از این بندها و چگونگی استفاده از آنها و ... مفصل است که شاید روزی از آن گفتگو نمودیم. در قرآن ما به که می رسیم می خوانیم: تبارک الذی نزل الفرقان یکی از ، فرقان است. فرصت نیست که از اسم های قرآن در ترتیب نزول بگوییم، ولی اجمالا عرض کنیم که قرآن برای نامگذاری خود ابتدا هذا الحدیث، سپس ذکر، سپس قرآن و پس از آن کتاب و در سوره فرقان، فرقان شد. فارق میان سبک زندگی مسلمانانه و سبک زندگی مجرمانه با هم این سیر را که برگرفته از جلد سوم ذیل آیه اول سوره فرقان است، تعقیب کنیم: جداسازی میان عابد و طاغی در سوره‌ی علق (مکی 1)، میان متقین و مجرمین در سوره‌ی قلم (مکی2)، میان اصحاب یمین و مجرمان در سوره‌ی مدثر (مکی 4)، میان مشمولان نعمت الهی و مشمولان غضب و گمراهی در سوره‌ی حمد (مکی 5)، میان اهل خشیت و شقی‌ترین‌ها در سوره‌ی اعلی (مکی 8)، بین توفیق یافتگان حرکت به سمت بهشت و مشتاقان به جهنم در سوره‌ی لیل (مکی 9)، میان اشخاصی که دارای نفس مطمئنه‌اند و کسانی که نفس‌های مضطرب دارند در سوره‌ی فجر (مکی 10)، میان اهل زیانباری نفس و اهل نجات در سوره‌ی عصر (مکی 13)، میان هدایت پذیران و گمراهان در سوره‌ی نجم (مکی 23)، میان جامعه‌ی اهل تزکیه و جامعه‌ی اهل طغیان در سوره‌ی شمس (مکی 26)، میان مؤمنان به خدای عزیز حمید و دشمنان انتقام‌گیر و شکنجه‌گر آن‌ها در سوره‌ی بروج (مکی 27)، بین آنان که میزان سنگین دارند و کسانی که میزان‌هایشان سبک است در سوره‌ی قارعه (مکی 30)، میان چهره‌های شادمان و منتظر رحمت الهی و چهره‌های غبار آلود، غم‌زده و ذلیل در قیامت در سوره‌ی قیامت (مکی 31)، میان متقین و محسنین و مکذبین در سوره‌ی مرسلات (مکی 32)، بین بنده‌ی اهل انابه و تجاوزگران مریب و ناسپاسان لجوج در سوره ی ق (مکی 34)، میان اصحاب میمنه و اصحاب مشئمه در سوره‌ی طارق (مکی 36)، میان جامعه‌ی متقی و جامعه‌ی مجرم در سوره‌ی بلد (مکی 37)، میان بندگان رها شده از کید شیطان و فرومایگان گرفتار در بند او در سوره‌ی ص (مکی 38)، میان جامعه‌ی در راه هدایت و جامعه‌ی غوطه‌ور در گمراهی این جداسازی‌ها و ترغیب و ترهیبی که از هر کدام صورت گرفته، راه درست را برای آنان که بخواهند، روشن می‌کند و امکان فاصله گرفتن از مسیرهای انحرافی را فراهم می‌نماید. آیا فایده و خیری مهم‌تر و بیش‌تر از این فایده برای انسان وجود دارد که راه سعادت خود را از شقاوتش باز شناسد و برای پیمودن این راه‌انگیزه‌اش تقویت شود و بینشش فزونی یابد. https://eitaa.com/ansarquran
🌺 مستخرج از آثار استاد بهجت پور (2) 🌺 (کتاب روش نهادینه سازی پاکدامنی)🌺 🌹 1. تحلیل علل ذکر مکرر ماجرای قوم لوط در سوره های مکی و تقلیل ذکر آن در سوره های مدنی 🌹 2. ارزیابی دیدگاه مفسران معاصر در عبارت «لا تکرهوا فتیاتکم علی البغاء ان اردن تحصنا» (نور33) 🌹 3. ترسیم چهره پاکدامن حضرت مریم س و حضرت یوسف ع در قرآن؛ تشابهها، تفاوتها و پیامها 🌹 4. راهکارهای تضمین عفت عمومی در قرآن با تاکید بر آخرین سوره های نازل شده. 🌹 5. آسیب شناسی اعتیاد جنسی در قرآن 🌹 6. تحلیل چرایی طرح مسائل خانواده با محوریت زنان در سوره های مدنی 🌹 7. تحلیل حمایت قرآن از قوانین تقویت عفت زنان 🌹 8. راهکارهای قرآنی افزایش اخلاص در بندگی 🌹 9. روش قرآنی تربیت عباد الرحمن 🌹 10. نحوه مواجهه با جامعه آلوده غیر دینی با تاکید بر آیات مکی مشیر به عفت. 🌹 11. رابطه تربیت و امر به معروف و نهی از منکر در مسأله پاکدامنی با تأکید بر آیات قرآن 🌹 12. روش قرآنی مقابله با تهاجم اخلاقی به اقلیت مؤمنان با تأکید بر سوره های مکی 🌹 13. روش استوارسازی تقوای جنسی با تأکید بر آیات نیمه دوم سوره های مکی 🌹 14. ارزیابی روش اخلاقیون در مباحث 🌹 15. ارزیابی دیدگاه شهید مطهری در مسأله اخلاق جنسی 🌹 16. چگونگی تبدیل ارزش اخلاقی به هنجار اجتماعی با الگوگیری از سوره های مدنی 🌹 17. روشهای حفظ هنجارهای اخلاق جنسی در قرآن 🌹 18. چالشهای عفتشکن از منظر قرآن 🌹 19. آسیبهای طلاق و بیوگی در مسأله عفت و تدابیر قرآنی برای جلوگیری از آنها https://eitaa.com/ansarquran .
مستخرج از آثار استاد بهجت پور (1) 🌺کتاب روش نهادینه سازی پوشش اسلامی🌺 1. اختصاصی یا عمومی بودن آیات پوشش زنان پیامبر ص در سوره احزاب 2. حکمت تاخیر طرح پوشش اسلامی به دوران مدینه و تطبیق آن بر جوامع امروزی 3. ویژگی های جامعه ایمانی مطرح شده در سیر نزول و مقایسه آن با آیه 35 سوره احزاب. 4. بررسی تعداد آیات پوشش؛ نقدی بر فراوان انگاری آیات پوشش. 5. تحلیل و مقایسه بیانی آیه پوشش (احزاب:59) و آیه پاکدامنی (نور/31) 6. روش قرآنی ترویج پوشش؛ اثباتی یا سلبی؟ 7. پوشش اسلامی معیار در قرآن و نقش روایات در تبیین حدود آن 8. تفاوت ساحت تربیت و امر به معروف و نهی از منکر در موضوع پوشش اسلامی 9. ارزیابی روشهای فرهنگسازی پوشش اسلامی با تأکید بر رویکرد تفسیر تنزیلی 10. حجاب یا ستر؛ تحلیل آماری الفاظ بهکار رفته در آیات و رویات در موضوع پوشش اسلامی 11. طبقه بندی مولفه های زیر ساخت پوشش اسلامی با تحلیل سیاقی آیه 35 سوره احزاب. https://eitaa.com/ansarquran
یڪم از دختـر خانوما بگیـم؟! یعنـی غمخوار مـادر یعنی دلسوز پـدر همونیـه ڪه دونه به دونه ی چین خوردگی های صورت مادرو از بره اولین نفریه ڪه متوجه خمیدگی قد پدر میشه همونیه ڪه وجودش واسه هر خونـه ای الزامیـه یعنـی سوگولی بابا قندعسل مامان همونیـه ڪه پیامبرمـون گفتن، تو هر خـونه ای ڪه حضور داشته باشه، ملائڪ صبح به صبح به پدر اون خانواده عرض ادب میڪنن تو هر خونـه ای یعنـی برڪت https://eitaa.com/ansarquran
❇️ دختر شیخ #زکزاکی: 🔹الگوی پدرم #امام_خمینی (ره) است. امام خمینی (ره) به پدرم قرآنی هدیه می‌دهند و تشویقش می‌کنند که برای تبلیغ در #نیجریه حرکت کند. 🔸 #سازش با استعمارگران در مرام شیخ نیست. ⭕️ دولت ما الان بدتر از دولت شاه است و زیر نظر #اسرائیل و #آمریکاست. 🔻 متن کامل👇 👉 fna.ir/dar2yw #مظلومیت_زکزاکی_نتیجه_سازش 🔴 به کانال #گام_دوم_انقلاب بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/3778019345C336de6fc43