eitaa logo
انصارالقرآن
141 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
876 ویدیو
1.3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✅عجب روزگاری شده، ایران را تحریم کردند، نفت جهان ۲۱ دلار شد، انگار نفت هم بدون ما قیمتی ندارد ✅ایران در است، آنوقت در بیمارستان های آمریکا، از پلاستیک زباله لباس پرستاری می سازند ✅می گفتند ایرانی فقط می تواند بسازد اما حالا مدیران بحرانشون برای رفع قحطی دستمال توالت، آفتابه ایرانی را تجویز کردند و ما مجبوریم کارخانه آفتابه سازی ویژه صادارات اروپا و امریکا راه اندازی کنیم ✅قم و ایران را مرکز کرونای جهان اعلام می کردند اما حالا نام امریکا بر صدر جدول می درخشد ✅ یک عمر، فیلم ساخت که امریکا، جهان را نجات می دهد اما حالا آمربکا به کل جهان میگه به من عاجز بی نوا کمک کنید ✅به صف های ۲۰ متری ما می خندیدند، اما حالا موندن صف ها شون رو چطور کیلومتر بزنند ✅گفتند ۵۰ نقطه ایران را می زنیم حالا دقیقا از ۵۰ ایالت اونها دود بلند میشه ✅اسلام، دعا و قران را می کردند اما حالا روز ملی دعا و نیاش اعلام کردند. ✅اگر ما ایرانی ها کمی صبر کنیم و در خانه بمانیم، این موریانه هرچه قطعنامه و تحریم صادر کردند را هم از بین می برد ، برای تبدیل تهدید کرونا به یک فرصت، در خانه بمان
2.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ول کنم اتصالی کرده😂 فوق‌العاده بود👌 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ #جوک #jok ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌😎 @JOK_MOK 😜 شااد باشید😻
3.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️نماهنگ دو خط دلتنگی ▪️ویژه ایام و اعیاد شعبانیه و تعطیلی هیئات و اماکن مذهبی😔 🔺صدای مجید بنی فاطمه 🔺نوشته حامد عسکری 👌زیبا
✅حالا که بیکارید با بچه ها کمتر از یک دقیقه، یه خرگوش تو تصویر بالا پیدا کنید...😊
Motiee (6).mp3
زمان: حجم: 6.28M
🎧 بشنوید #مناجات | مطیعی ✅ عمری در انتظار نشستم نیامدی ... #فرصت_انس 📢اطلاع رسانی پویش و دسترسی به اعمال مخصوص در هر روز👇 ◀️ ایتا: https://eitaa.com/joinchat/690159634C1fb3904e6e ◀️ سایت: https://itikaf.ir
8.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 برگزاری روضه خانگی توسط رییس قوه قضاییه 🔹آیت الله رئیسی: حالا که اجتماعات دینی تعطیل شده، اعضای خانواده بدون خروج از منزل، سنت مبارکه روضه های خانگی و قرائت حدیث شریف کساء را احیا کنند./ انصار کلیپ 💻 @itikaf_ir
دو نکته محتوایی در سوره اعلی ذیل آیات سنقرئک فلا تنسی الا ما شاء الله ... در ویراست جدید جلد اول بررسی اقوال مفسرین ذیل نکته دوم یک مقاله خوب می شود. 👇👇👇 1 آیا پیامبر اکرم6 پیش از تضمینی که در سوره‎ی اعلی هشتمین سوره‎ی نازل‎شده، از پروردگار متعال دریافت کرد، بخشی از آیات نازل‎شده را فراموش می‎کرد؟! پاسخ این سؤال منفی است؛ تضمین حفظ در سوره‎ی اعلی به‎معنی رفع دغدغه‎ی آن حضرت درباره‎ی آینده بود. به این معنا که حضرت6 نگران بود که با انبوه شدن آیات قرآن، نتواند آیات نازل‎شده‎ای را که بر مردم می‎خواند، در حافظه نگه دارد. پروردگار متعال بیان می‎دارد، ما تو را خوانای آیات بر مردم می‎کنیم و به همین دلیل، آیات را فراموش نمی‎کنی! زیرا فرق است بین خوانا شدن عادی و اقراء منتسب به خدا؛ در اقراء عادی، امکان فراموشی هست، اما در اقراء ازسوی خدا، فراموشی راه ندارد. در این ترکیب، فعل مضارع «سَنُقْرِءُکَ» در معنی حال و آینده استعمال شده است و کاشف از عمل مستمر خدا در «اقراء» و خوانا ساختن رسول اکرم6 است. بنابراین، معنی آیه این است که ما قدرت «اقراء» را به تو بخشیده‎ایم، درنتیجه تو پس از خواندن آیات بر مردم، آن آیات را فراموش نخواهی کرد. البته از ابن‎عباس به این مضمون نقل شده است که هرگاه جبرئیل بر پیامبر6 وحی نازل می‎کرد ، پیامبر6 از ترس این‎که مبادا مطالب وحی‎شده را فراموش کند، هنوز جبرئیل از آخر ابلاغ وحی فارغ نشده بود، حضرت6 از اول وحی شروع به خواندن می‌کرد؛ و هنگامی که این آیه نازل شد، پیامبر6 دیگر چیزی را فراموش نکرد». به‎فرض درستی این روایت، اگر گزارش نگرانی پیامبر اکرم6 از حافظه‎ی ایشان باشد، قابل قبول است؛ زیرا حضرت6 راز تفاوت «اقراء خدا» و «اقراء عادی» را تشخیص نمی‌دادند، از‎این‎رو نگران بودند. با نزول آیه، این نگرانی از حضرت زدوده شد. اما اگر مفهومش این باشد که آن جناب6 پیش از سوره‎ی اعلی، آیاتی را فراموش می‎کردند، نادرست است و همان گونه که گذشت، مستفاد از آیه، رفع دغدغه‎ی نگه داشتن آیات قرآن در حافظه‎ی ایشان بود؛ آیاتی که ایشان بر مردم خوانده بودند. شاید در توجیه مطلب منسوب به ابن‎عباس گفته شود: اگر رسول اکرم6 پیش از نزول آیه‎ی بالا چیزی را فراموش می‌کرده، آن چیز، غیر از وحی بوده؛ زیرا برای ایشان هم مانند هر انسان دیگری، امکان داشت که برخی مطالب و اتفاقات روزمره و ... (نه وحی) را فراموش کند و ترسشان هم به‎جهت امکان سرایت فراموشی به وحی‎هایی هم که به ایشان می‌شد، بود؛ اما پس از نزول این آیه، هیچ مطلبی حتی مطالب غیر قرآنی را از یاد نمی‎بردند و اطمینان و آرامش بر فراموش نکردن وحی، حاصل می‎شد. 2. برخی از مفسران دو آیه‎ی دیگر قرآن را شبیه به مضامین سوره‎ی اعلی دانسته‎اند. اول: آیه‎ی شانزدهم و هفدهم سوره‎ مبارکه‎ی قیامت: «لاتُحَرِّکْ بِهِ لِسانَکَ لِتَعْجَلَ بِهِ إِنَّ عَلَیْنا جَمْعَهُ وَ قُرْآنَهُ؛ زبان خود را به قرآن حرکت مده، پیش از آن‎که وحى بر تو تمام شود، بر ما است که آن را جمع‏آورى کنیم و بر تو بخوانیم» و دوم آیه‎ی صد و چهاردهم سوره‎ی مبارکه‎ی طه: «فَلَا تَعْجَلْ بِالْقُرْآنِ مِنْ قَبْلِ أَنْ یُقْضَى‏ إِلَیْکَ وَحْیُهُ وَ قُلْ رَبِّ زِدْنِی عِلْماً؛ براى خواندن قرآن پیش از آن‎که وحى آن بر تو تمام شود، عجله مکن! و بگو پروردگارا، علم مرا افزون کن!»[1] به‎نظر می‎رسد با نزول سوره‎ی اعلی (نزول 8) نگرانی آن حضرت درخصوص فراموشی آیاتی که برای مردم می‎خواند، رفع شد. سوره‎ی قیامت (نزول 31) به شرحی که خواهد آمد، درباره‎ی شدت اشتیاق پیامبر اکرم6 به ارشاد مردم بود. ایشان ادامه در: http://hamgambavahy.ir/post/236 @MTAMHID
طلوع مهر ایمان و دین است مـیلاد سـیّد السّاجـدین است ارض و سما ز مقدمـت دلشاد خوش آمدی یا حضرت سجّاد 🌺ولادت با سعادت امام سجاد علیه‌السلام مبارک باد🌺
"بسم الله الرحمن الرحیم " با یاد تو عشق و شور معنا دارد در محضر تو، حضور معنا دارد آوای خوش نیایش صبحدمان هنگام طلوع نور، معنا دارد الهی به امید تو🍃
امام رضا عليه السلام: رَحِمَ اللّه ُ عَبْدا اَحيا اَمْرَنا … يَتَعَلَّمُ عُلومَنا وَ يُعَلِّمُهَا النّاسَ ، فَاِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِموا مَحاسِنَ كَلامِنا لاَتَّبَعونا؛ امام رضا عليه السلام : رحمت خدا بر بنده اى كه امر ما را زنده كند… دانش هاى ما را فرا گيرد و به مردم بياموزد. اگر مردم زيبايى هاى سخنان ما را مى دانستند، از ما پيروى مى كردند. معانى الأخبار ، ص ۱۸۰، ح ۱
🔺 امام رضا عليه السلام: تا سه خصلت در مؤمن نباشد، مؤمن نيست: خصلتى از پروردگارش، خصلتى از پيامبرش صلى الله عليه و آله و خصلتى از ولىّ خدا . امّا خصلت پروردگارش، نهفتن راز است؛ و خصلت پیامبر(ص) ملایمت با مردم است و خصلت ولىّ خدا شکیبایی در تنگنا و سختی است. 📚تحف العقول ص ۴۴۲