eitaa logo
انصارالقرآن
149 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
876 ویدیو
1.3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از .
✅جنگ روایت ها در کرونا/ چطور به چالش رقص رسیدیم یک نکته؛ جنگ روانی با جنگ روایت ها متفاوت است. مبنای اصلی جنگ روانی شایعه است. اما جنگ روایت، جنگ شناختی است. خوانش شما از واقع است. پسا حقیقت اینجاست. مبارزه با این جنگ بسیار سخت تر است و مهمترین نکته این است که سربازان مبارزه در این جنگ همه مردم اند. اما یک روش رایج در جنگ روایت ها، استدلال استقرایی است. در این روش یک جزء را به کل تعمیم می دهند. یک خبر مبنای تفسیر کل صحنه می شود. اما جنگ روایت ها در کورنا چطور شکل گرفت و چرا به چالش رقص رسید؟ 🔹یکم. بی اعتنایی. اول گفتند حکومت بی اعتناست. مستندشان هم حرم و نماز جمعه و نام یک شرکت هواپیمایی یا فیلمی از یک ماشین اورژانس مقابل بیمارستان فرمانیه بود. اما گزارش کامل از بسیج ملی و حکومتی باعث شد این گزاره نگیرد. 🔹دوم. پنهان کاریی. بعد گفتند حکومت پنهان کارست. ولی انتشار امار روزانه مبتلایان و مرگ و میر و بعد هم منتشر شدن اولین آمار قبل از انتخابات با علم به اینکه روی مشارکت هم تاثیر گذارست، این گزاره را باطل کرد.   🔹سوم. بی تدبیری مرحله سوم گفتند بی تدبیرست. چنان وانمود کردند که ایران با بی تدبیری باعث شده است کورنا به امارات و کانادا و افغانستان و لبنان و آلمان منتقل شود. طبیعتا این تصویر همه نمی توانست ماندگار باشد. چون نحوه اطلاع رسانی دقیق از میزان بهبود یافته ها و تصمیمات کلان درمانی باعث میشد مردم بی تدبیری را باور نکنند. 🔹چهارم. ناتوانی در نهایت گفتند تدبیر دارند اما توان ندارند. اینجا بود که پمپئو و ترامپ به کمک ابرروایت آنها آمدند و البته پاسخ سرد داخلی و بی اعتنائی به پیشنهاد آنها در کنار توان ایران در تولید کیت های تشخیص و تولید ماسک های نانوئی و غیره این روایت را هم باطل کرد. 🔹پنجم و گام آخر خود مردمند. از حکومت ناامید شدند و سراغ خود مردم آمدند. با 3 روش. 🔸روش اول تخریب سرمایه های معنوی و اعتقادی مردم. به تمسخر گرفتن دعا و مناجات آنهم با تمسک به فیلم یک شیعه انگلیسی که ضریح را لیس میزد. 🔸روش دوم نشان دادن بی اعتمادی اجتماعی بود. اینکه مردم به فکر هم نیستند. در همین رابطه اخباری از محتکرین مستندشان شد. طبیعی بود که با موج خبرهای خوب از همدلی های اجتماعی عملا عقب نشستند. 🔸روش سوم تقابل مردم با مردم بود. را باید اینجا ببینید؛ با دو اثر: اول اینکه دو جریان را مقابل هم قرار دهند. جریان دعا و نیایش با جریان رقص و شادی. دوم اینکه از خط مقدم بودن سفید پوش ها در جمهوری اسلامی بسیار عصبانی شدند و با این چالش و شکل دادن دوقطبی، تلاش می کنند بین فرهنگ متنوع جامعه پزشکی با ارزش هائی مثل فداکاری که آنها را به انقلاب نزدیک می کرد فاصله بیاندازند. جنگ شناختی امروز خود مردم را هدف گرفته است؛ هوشیار باشید از شکل گیری دوقطبی ها.   @mahdian_mohsen
هدایت شده از .
❤️چهره های جدید از شهدای انقلاب امروز با موافقت رهبرانقلاب جانباختگان مدافع سلامت، شهید خدمت نام گرفتند. در میان شهدا، نام خانم نرجس خان علیزاده بیشتر جلب توجه می کند. نرجس خانم همان پرستاری است که بعد از رحلت فداکارانه، مورد دسیسه ضدانقلاب قرار گرفت تا نظام را به اهمال و پنهان کاری متهم کنند. امروز پدرش مصاحبه کرد و گفت نرجس دوستدار شهادت بود و به آرزویش رسید. ❤️مختصری تامل فرمائید شهدای دفاع مقدس و شهدای امنیت و شهدای هسته ای و شهدای مدافع حرم و ... و امروز شهید سلامت و خدمت. شهیدانی که شاید با نگاه ظاهربین ما هیچ وقت چنین ارتقا و تعالی معنوی شان به چشم نیاید. نرجس خانم در متنی که مدتها پیش منتشر کرده بود می نویسد من که تحمل دیدن درد و خون و زخم و ... نداشتم امروز یادگرفتم چطور درین میدان شجاعانه بمانم و لحظه های ارزشمند بسازم. ❤️مختصری تامل فرمائید شهید را تنها در میدان رزم یافتیم؟ شهید کسی است که خودش را در هرجای عالم و هر نقطه ای خرج حضرت حق کند. به رضای حق زیست می کند و اخلاص می یابد و می سازد و معنویت را به چشم می اورد. شهدای پرستار و پزشک را نظاره کنید. مهمترین اثر رفتن شان رشد معنویت در جامعه بود. اولین تلنگر من و شما بعد از شهادت مدافعان سلامت چه بود جز ایثار و فداکاری؟ مهمترین اثر اقدام شهید همین است؛ می رود تا جامعه معنوی شود. چه شهید حججی و چه نرجس خانوم. ❤️مختصری تامل فرمائید... و اینهمه میراث حضرت روح الله است. انقلاب خمینی ذکر و نماز و عبادت را از سرسجاده ارتقا داد و به عرصه خدمت به مردم کشاند. دقیق ببینیم؛ امروز هیئت و نماز جمعه و نماز جماعت تعطیل موقتی است اما معنویت در جامعه روح نواز و طوفان همدلی چشم نواز است. انقلاب خمینی روح عبادت و بندگی را در خدمت به خلق و جامعه ایمانی به ظهور کشاند تا همه الگوها و قهرمانان عرصه خادمی خلق، جلوه کنند و دیگران برای "حق یافتن" و "حق شدن" بدان ها تاسی کنند. @mahdian_mohsen
هدایت شده از علی
☀️سبک زندگی(تربیت فرزند) 🔷برکات تربیت دینی سوال: تربیت دینی کودکان چه لزومی دارد؟ جواب: اگر کودک ما تربیت دینی یابد، برکاتش به خود او و دیگران خواهد رسید. کودکی که با خدا آشنا است، هیچ‏گاه احساس پوچی نمی‏کند و در جای جای زندگی‏ اش تکیه‏ گاه محکمی خواهد داشت و با همین تکیه‏ گاه، در برابر مشکلات استقامت می‏کند. زمانی که برادران حضرت یوسف ع او را در چاه انداختند، یوسف 9 ساله بود. وقتی کاروان از کنار چاه گذشت و یکی از کاروانیان یوسف را دید، صدایش را بلند کرد و گفت: کاروانیان بایستید! بیایید و به این کودک غریب و تنها کمک کنید. وقتی یوسف، این تربیت شده‏ ی دینی، سخن او را شنید، گفت: انسانی که با خدا است، هیچ‏گاه غریب و تنها نیست. برکت تربیت دینی کودک، به والدین نیز می‏رسد. کودک تربیت شده‏ ی دینی، با والدین خود خوب رفتار می‏کند؛ زیرا با قرآن آشنا است و قرآن می‏فرماید: و لا تقل لهما اف. به پدر و مادر اف نگو. او با روایات معصومان : آشنا می‏شود که می‏فرمایند: بر الوالدین واجب و ان کانا مشرکین. نیکی به پدر و مادر واجب است؛ حتی اگر مشرک باشند. تربیت یافته‏ ی دینی، سخنانی زیبا و پر محتوا بر زبان جاری می‏سازد و سبب افتخار پدر و مادر و نزدیکان می‏شود. سید جمال الدین 10 ساله بود که با پدرش سید صفدر به تهران مسافرت کرد و در منزل مرحوم آقا سید صادق سنگلجی، مجتهد معروف تهران سکنا گزید. آقا سید صادق، رو به سید جمال 10 ساله کرد و فرمود: خوب، سید جمال کوچک! شما هم چیزی بگویید. سید گفت: چیزی قابل عرض ندارم. آقا فرمود: خوب چیزی قابل طول بگویید. سید بی‏درنگ گفت: چیزی که قابل طول است، عمر شما است. تربیت دینی کودکان، در آخرت والدین هم اثر می‏گذارد. امام صادق ع از رسول گرامی اسلام ص نقل می‏کند که حضرت فرمود: روزی حضرت عیسی ع از قبرستانی می‏گذشت و دید مرده‏ای را عذاب می‏کنند. سال بعد از همان قبرستان گذشت و متوجه شد که عذاب آن مرده برداشته شده است. از خداوند پرسید: قضیه چیست؟ خداوند فرمود: فرزندی دارد که جاده‏ ای را ترمیم کرد و یتیمی را پناه داد؛ بدین سبب، عذاب او را برداشتم. نمونه‏ ای دیگر از برکات تربیت دینی کودک برای آخرت پدر و مادر: روزی رسول اکرم ص از قبرستان بقیع می‏گذشت و به یاران فرمود: بشتابید! در برگشت، یاران خواستند با سرعت بگذرند، حضرت فرمود: آرام بروید. در رفت، مرده‏ای را عذاب می‏کردند و در بازگشت، عذاب از او برداشته شد؛ چرا که فرزندی دارد و در همین فرصت نزد معلم رفت و «بسم الله الرحمن الرحیم» را آموخت و خداوند به همین جهت، عذاب را از پدر او برداشت. پی نوشت ها ـ محمدتقی فلسفی، کودک، ج 2، ص 190. ـ اسرا ، 23. ـ حر عاملی، وسائل الشیعه، ج 16، ص 155. ـ محمدعلی کریمی‏نیا، الگوی‏های تربیت کودکان و نوجوانان، ص 380. ـ ناصر مکارم شیرازی و دیگران، تفسیر نمونه، ج 13، ص 11 و 12. ـ محمدعلی کریمی‏نیا، الگوی‏های تربیت کودکان و نوجوانان، ص 205 و 206. 🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir
⭕️ عجب مخلوق طغیانگر و گستاخی‌‌ست این بشر 🔻سالیانی بود که این‌ مخلوقِ بی جنبه، با اندک پیشرفتی در علم دین الهی را در برابر علمِ ناچیزَش تحقیر می کرد !! 🔻و هرچه انسان را به طاعت و اطاعت از پروردگار فرا میخواندند؛ میگفت آقااااا دوره این حرفها گذشته، دیگه علم پیشرفت کرده... اینا مال ۱۴۰۰ سال پیشه... 🔻خلاصه،،، انسانِ ناسپاس آنقدر با اتکاء‌ به علم اندک و ناچیزش در برابرش خالقش تکبر عصیان ورزید تا رسید به این نقطه ای آخرالزمانی که امروز در آن قرار گرفته، 🔻و خداوند با یک ویروس کل علم بشر را آنچنان به چالش کشیده و یک ویروس آنچنان گلوی کل‌ جهان را گرفته و می فشارد، که تمام کشورهای عالم 《همراه با عللمشااااان!!!》 همچون حماری در گلِ این مهلکه گیر کرده اند و بر سرشان می زنند و حتی جرات خروج از خانه هایشان را هم ندارند!! 🔻و حالا جای اینکه این بشر پی به ضعف و نیاز و اشتباهات خود در برابر پروردگارش برده و راه طاعت و استغفار پیش بگیرد؛ متاسفانه باز با زبان درازی، حرمت آئین پروردگار را نقض کرده و می گوید: 🔺 اسلام که دشمن الکل بود! پس چرا تمام مساجد و اماکن متبرکه اسلامی بوی الکل گرفته؟!! 🔻اولا؛ اسلام الکل را منع نوشیدن کرده، نه منع مصرف، همانطور که خون را نجس اعلام کرده اما هدر دادن قطره ای از آن را حرام می داند! 🔻دوما؛ همچنان به طغیان ادامه دهید تا بلایی جدید بر ساکنان زمین نازل شود که دیگر الکل هم پاسخ گویش نباشد! 🔻 و انسان همراه با (علم اش و الکل‌اش) همگی با هم مثل حمار در گل و لای مهلکه ای جدید گیر کنند! طوری که اگر الان با یک دست بر سر خود می زند آن موقع ۲ دستی بر سر بزند!! 🔻در برابر خدا سرکشی و طغیان نکنید!! که بازی کردن با بندگانِ لجوج و سرکش برای خالق‌ِ شان سهل و ساده است! 🔺 ما غرک بربک الکریم ....؟
نشر حداکثری امشب راس ساعت ده
معلم حمیدیه داره به بچه ها به صورت مجازی تدریس میکنه چون وایت برد نداره ونمی تونه ازخونه خارج بشه، از یخچال خونه داره استفاده میکنه. به افتخار همه معلمان❤️
📢 مسافرت‌های کرونایی و پمپاژ دوگانه دولتی _ مردمی | یادداشت حجت الاسلام مولائی آرائی، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 👈 این روزها، شب و روزمان شده است کرونا. از رعایت نظافت در محیط حقیقی تا محتواهای راست و دروغ در فضای مجازی. کمتر کسی می‌توانست پیش‌بینی و حتی تصور این‌گونه زمانی را داشته باشد که مساجد تعطیل شود، صله ارحام و خریدهای نوروزی تبدیل به قرنطینه خانگی شود و جلسات اداری و رسمی حتی در سطح مجلس شورای اسلامی لغو شود. زندانیان هم به مرخصی‌ زودهنگام و بلندمدت روند. در این متن، به دنبال توصیف وضعیت کنونی نیستم که تقریباً همگان نسبت به آن آشنا هستند؛ مسئله اصلی من درباره «فرهنگ عمومی در ایام کرونایی» است و به چند مطلب به صورت خلاصه اشاره می‌کنم: ظهر روز پنج‌شنبه خبر تعطیلی مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها تا پایان سال به صورت رسمی اعلام می‌شود و صبح جمعه خبری منتشر شد که مرزهای ورودی شمال کشور بسته شده است. به‌راستی چرا باورمان نمی‌شود که نباید به مسافرت برویم؟ چرا به محض اعلام خبر تعطیلی، بار سفر می‌بندیم و راهی شمال می‌شویم؟ علل انجام این کار بسیار زیاد است اما یکی از علل اصلی آن، نداشتن مهارت گفت‌وگو و گذراندن اوقات فراغت در محیط خانه و کنار اعضای خانواده است. وقتی تعطیلی اعلام می‌شود اولین سوالی که به ذهن اعضای خانواده می‌رسد این است: «چه کار کنیم؟» از یک‌سو محیط فیزیکی خانه‌ها در شهرهای به اصطلاح متمدن و پیشرفته به قدری کوچک شده که خانه تبدیل به یک خوابگاه شده است و از سوی دیگر در محیط فرهنگی اجتماعی خانواده هیچ مهارتی برای همنشینی و گفت‌وگوی اعضای خانواده با یکدیگر وجود ندارد و زوجین تلاش می‌کنند به واسطه‌ی یک متغیر دیگری به نام تغییر محیط، اوقات و زمان خود را بگذرانند حتی اگر صرفا در جاده و ماشین باشند! این در حالی است که در سنت ایرانی ما، بهترین اوقات فراغت، دورهمی اعضای خانواده و قصه‌گویی پدر و مادر و بزرگان خانواده بود. دنیای مدرن گرچه ادعا می‌کند دنیای گفت‌وگو و پیشرفت است اما پایه‌ای‌ترین و اساسی‌ترین گفت‌وگوها را در بنیادی‌ترین نهاد جامعه برکنده است و امروز در این دنیای به اصطلاح متجدد، مردم برای گفت‌وگو با یکدیگر و درباره یکدیگر نیازمند آن هستند که عنصری دیگر وارد شود تا بتوانند درباره آن با یکدیگر صحبت کنند. جالب‌تر انکه برخی نظریات حوزه علوم اجتماعی تحت عنوان مثلث‌سازی در نظریه سامانه‌های عاطفی خانواده این رفتار را تئوریزه می‌کند. دوگانه‌های دنیای مدرن عینک و شابلون نگریستن ما را تغییر داده است. در مواجهه با یک مسئله داخلی و کاملا عینی و ملموس در عالم پزشکی و تجربی، باز هم دوگانه «مردمی- دولتی» بازتولید می‌شود. باز هم دوگانه «حکومتی- مردمی» رپورتاژ می‌شود. مشکل اصلی ما آن است که از عالَم و دنیای فرهنگی خود فاصله گرفته‌ایم و ادابازی دنیای غرب را برای خود بزک کرده و گمان می‌کنیم، تحلیل‌های پیشرفته‌ای ارائه می‌کنیم. در فرهنگ اسلامی و دینی، اصل بر «اصالت الصحه» است. اصل بر «برائت و صداقت» است. چرا به محض اعلام خبرهای رسمی مبنی بر «مسافرت نروید»، ضد آن را عمل می‌کنیم و به خیال خود «حال مسئولین را ‌می‌گیریم»، غافل از آنکه همان فردی که به خاطر مسافرت ما به زحمت می‌افتد اعم از نیروی راهور، راهداری، پزشک و پرستار و... همگی جزء مردم هستند و اصالتا اصالت دادن به دوگانه «مردمی- دولتی» باطل و نادرست است. باور کنیم همه ما سوار بر یک کشتی شده‌ایم و هر کس اعم از مسئول و غیرمسئول اگر خیانتی کند به همه آسیب می‌رسد و البته خیانت مسئول سنگین‌تر و تقاص آن سخت‌تر خواهد بود. این متن در پی آن نیست که تاثیر و نقش برخی رفتارهای نادرست حال و گذشته مسئولان در ایجاد عدم اعتماد برخی مردم به تصمیمات و سخنان مدیران بپردازد. اما الان زمانه‌ کنار هم ایستادن و اعتماد کردن به یکدیگر است بدان امید که با «تعاون و یاری یکدیگر» (تَعَاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَالتَّقْوَی) از گسترش این ویروس جلوگیری کنیم و آن را شکست دهیم. 📡کانال ستاد اطلاع رسانی مقابله فرهنگی با کرونا
1-jameah-samavati.mp3
7.65M
🎙 بشنوید #زیارت |‌ زیارت جامعه با نوای حاج مهدی سماواتی 📢برای پیوستن به پویش #فرصت_انس و دریافت برنامه های ویژه نیمه رجب 👇 ◀️ ایتا: https://eitaa.com/joinchat/690159634C1fb3904e6e ◀️ سایت: https://itikaf.ir 💠💠💠 @itikaf_ir
پروردگارت را یاد کن - مقام معظم رهبری.mp3
3.51M
#کلیپ_صوتی | 🎙پروردگارت را یاد کن 💠حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: 🔹 قل ما یَعبَؤُا بِکُم رَبّی لَولا دُعاٰؤُکُم؛ 🔹و اَنیبوا اِلی رَبِّکُم وَ اَسلِموا لَه؛ 🔹 و اذکُر رَبَّکَ فی نَفسِکَ تَضَرُّعًا وَخیفَة؛ 🔹و موارد متعدّدی در #قرآن هست که ما را دستور میدهند : در مقابل حوادث گوناگون -فرق نمیکند، چه حوادث طبیعی از این قبیل، چه حوادث گوناگون دیگری که پیش می‌آید برای کشور، برای ملّت، برای اشخاص خودمان- 👈 دست #توسل بلند کنیم به #خدای متعال و از خداوند متعال بخواهیم... ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
💥 در وراي ابتلائات و بیماری‌ها، باید دست تدبیر خدا را مشاهده کنیم و ببينيم که . 💥 در متن بلاها و بیماری‌ها، ما باید به ازدیاد در ایمان و توکل برسیم. 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «در ورایِ ابتلائات و بیماری‌ها، قرار دارد. خداي متعال از ما متوقع است که همان‌طور که در دست خدا را مي‌بينيم، در هم دست خدا را ببينيم. اگر کسي اهل ديدنِ دست خدا باشد، در خوشي‌ها که ببيند، در بلاء هم مي‌بيند و در هر دو، اين دست را و کار خدا را ستايش مي‌کند. ما باید در وراي اين صحنه‌های ظاهری، دست تدبیر خدا را مشاهده کنیم و ببينيم . امام حسين(ع) تعبیری در دارند که: «إِلَهِي عَلِمْتُ بِاخْتِلَافِ الْآثَارِ وَ تَنَقُّلَاتِ الْأَطْوَارِ أَنَّ مُرَادَكَ مِنِّي أَنْ تَتَعَرَّفَ إِلَيَّ فِي كُلِّ شَيْ‏ءٍ حَتَّى لَا أَجْهَلَكَ فِي شَيْ‏ءٍ». یعنی: آثار تو مختلف است، شب مي‌رود و روز مي‌آيد، بيماري مي‌رود و سلامت مي‌آيد، خوشحالي مي‌رود و غصه مي‌آيد، جواني مي‌رود و پيري مي‌آيد، و من از این اختلاف آثار دانسته‌ام که تو از من اين را مي‌خواهي که در هيچ چیز از تو غافل نشوم؛ مي‌خواهي خودت را در همه چيز به من نشان بدهي تا در همه چيز، تو را ببينم. پس، ما بايد در بلاء هم دست الهي را ببينيم و بدانيم خداي متعال با ما يک کاري مي‌کند و ما را مي‌کند و به ما مي‌دهد تا غافل نباشيم. خداوند متعال مي‌فرمايد: ما وقتي پيامبران را به قریه‌ها مي‌فرستاديم، اهل اين روستاها را با سختي گرفتار مي‌کرديم تا اهل تضرع شوند («وَ ما أَرْسَلْنا في‏ قَرْيَةٍ مِنْ نَبِيٍّ إِلاَّ أَخَذْنا أَهْلَها بِالْبَأْساءِ وَ الضَّرَّاءِ لَعَلَّهُمْ يَضَّرَّعُونَ»). خداي متعال از ما انتظار دارد که با وجود اين سختي‌ها، در مقابل خدا خاشع و متواضع بشويم و دست‌به‌دامنِ خدا شویم و از او بخواهيم که ما را نجات بدهد. البته سر جاي خودش کار می‌کند، ولي همۀ اين اسباب، در دست قدرت خداوند است. در مي‌خوانيم: "وَ بِيَدِكَ لا بِيَدِ غَيْرِكَ زِيَادَتِي وَ نَقْصِي وَ نَفْعِي وَ ضَرِّي". همه نفع و ضرر ما در دست اوست و خداي متعال به هيچ وجه نمي‌خواهد ما را اذيت کند، بلکه مي‌خواهد ما بيدار و هوشيار شويم. اميدوارم طوری با واقعه اخیر برخورد کنيم که وقتي اين حادثه گذشت، بر ايمان و اعتقاد ما و بر توکل‌مان به خداي متعال اضافه شده باشد و شهد شيرين بلا را چشيده باشيم.» (۱۳۹۸/۱۲/۱۹) 🔗 نکتۀ تکمیلی: https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2530 ☑️ @mirbaqeri_ir
♨️رزمایش دفاع بیولوژیکی در برابر احتمال حمله بیولوژیکی 🔻چند نکته درباره فرمان رهبر انقلاب به ستاد کل نیروهای مسلح/ به نظر می رسد رهبر انقلاب با این دستور دو مسئله را پیگیری می کنند: 1️⃣ اول؛ طی روزهای اخیر برخی مسئولین افشا کرده اند که رهبر انقلاب از شخص آقای روحانی رئیس جمهور خواسته اند که وی ریاست ستاد ملی مبارزه با کرونا را بپذیرد چون وظیفه قانونی رئیس جمهور و دولت است. رئیس جمهور باید به عنوان رئیس این ستاد در عرصه تصمیم گیری و عملیاتی عمل کند نه اینکه وزیر بهداشت به تنهایی ستاد را مدیریت کند؛ ولی رئیس جمهور نپذیرفته و توجیه کرده که هر هفته یک جلسه در این زمینه دارم! 🔹این درحالی است که ستاد مقابله با باید به صورت روزانه و لحظه ای، این بحران را در کشور رصد کرده و تصمیم گیری کند و با هفته ای یک جلسه، کار پیش نخواهد رفت و رئیس ستاد باید بتواند تمام ظرفیت ها و امکانات موجود را بسیج کند یعنی دارای اختیار قانونی برای بسیج همه وزارتخانه ها و دستگاه ها باشد. وزیر که فقط اختیار وزارت خودش را دارد! 🔸لذا از آنجائیکه در وضعیت "بی دولتی" و "بی مجلسی" به سر می بریم و عملاً مجلس خود را در مدیریت بحران تعطیل و حذف کرده و رئیس دولت هم حاضر به مدیریت روزانه و لحظه ای نیست، رهبر انقلاب با این تصمیم بنا دارد نیروهای مسلح وارد میدان شده و کم کاری های دولت را بپوشانند و به جنگ با کرونا بروند. 2️⃣ دوم؛ رهبر انقلاب، به عنوان فرمانده کل قوا، از «احتمال» «حمله بیولوژیکی» گفته اند. حالا یا حمله قطعی است و در آینده نزدیک و دور اثبات می شود یا هم حمله ای در کار نبوده و یک بحران جهانی است. لذا اگر حمله قطعی باشد پس وظیفه نیروهای مسلح است که وارد عرصه دفاع بیولوژیکی شوند اگر هم حمله قطعی نباشد، این مسئله برای نیروهای مسلح، جنبه رزمایش دفاع بیولوژیک دارد؛ آنهم یک رزمایش واقعی. 🔹نیروهای مسلح در این رزمایش رشد خواهند کرد و توان تسلیحاتی ایران در عرصه جنگ های بیولوژیکی و میکروبی آینده، بیشتر از قبل خواهد شد. این رزمایش توان نیروهای مسلح را برای آینده بالا می برد و به نوعی کشور را در برابر حملات احتمالی در آینده واکسینه می کند. 🔸این یعنی مدیریت استراتژیک؛ دیدن واقعیات؛ رصد نقاط قوت و ضعف، شناخت تهدیدها و فرصت ها و شناخت نقاط آسیب پذیر و تهدیدزا از ویژگی های یک رهبر استراتژیست است. در مرحله بعد کار یک رهبر استراتژیست آن است که تهدیدهای بوجود آمده را به یک فرصت تبدیل کرده و از آنها در جهت پیشبرد اهداف استفاده کند. 🔹همین موضوع مهم ترین تفاوت یک رهبر استراتژیست با بقیه مسئولان و مدیران است. یک رهبر هیچگاه اسیر واقعیات موجود نشده و منفعل نمی شود. او به خوبی می داند ذات زندگی اجتماعی بشر و دنیایی با این همه تضاد منافع، قرین با چالش و تهدید و گاهی با بحران است. پس چاره کار مواجهه «فعالانه و مقتدرانه» است. آن مسئولی که اسیر وضع موجود و چالش ها می شود هم خود را به باد می دهد هم جامعه را! ✅ داود مدرسی یان: ♨️رسانه مستقل خبرحوزه 🔻🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336