🌀ازغدی، ادامه شریعتی یا مطهری؟!
#بخش_دوم
🔷 یک نقص مطهری و نقضی از او!
حتی مطهری با وجود تشخیص درست و فریادهای به حقی که داشت "یک نقص" داشت که بالتبع مثل ازغدی هم دارند. امام خمینی آن نقص را در کشف الاسرار برای منتقدین حوزه و روحانیت بیان می کند. و آن نبودن در کسوت زعامت و مرجعیت است.
امام نیز عیوب و آسیبهای حوزه را قبول داشت و حتی با زعیم آن روز حوزه(آیت الله بروجردی) سرآنها مباحثه داشت اما تصریح می کند اصلاح این عیوب بدون تکیه زدن زعامت و مرجعیت ممکن نیست.
❓سخن اما این است که زعماء چرا حرکت مصلحانه مطهری بلکه امام خمینی را در زدودن عیوب حوزه یا اقلا روشنگری دراینباره که آن عیوب به حساب اسلام نرود، را دنبال نکرده اند؟
چرا بزرگان امروز آنجور که سالهای انقلاب در کسوت یک مدرس سطح بر مرجع بزرگ شیعیان -آیت الله العظمی خویی- شوریدند و در ماجرای دیدار فرح پهلوی با ایشان، شهریه او را حرام کردند، امروز همان مقدار را برای فضلای دیگر(مثل دیروز خود) برنمی تابند و حمایت نمی کنند؟! آیا مثلا "حکومت گمراه خواندن"، جمهوری اسلامی از وارد شدن فرح پهلوی در روز غدیر برمرجع شیعیان کمتر است؟! بلکه بالاتر چرا خود آن بزرگان در کسوت زعامت و مرجعیت همان خط انقلابی را در طرد و افشاء سطحی بینی، تحجر و هم اشرافیت مذهبی و...تعقیب نمی کنند؟! امروز برخورد برخی فضلای انقلابی با مثل آن نمونه بسیار پخته تر و متین تر از نمونه های گذشته انجام میشود اما دوچندان از آن نمونه ها طرد و رد میشود!
❓مرجعیت آیا مسئولیت ندارد پس از فوت مرجعی، مهر او را -مثل سلف صالح-شکسته و اموالی که مربوط به شخصیت حقوقی آن مرجع بوده را به مرجع بعد -نه الزاما بیت و پسران- بسپارد؟! و آیا بدون انجام این وظایف، خطر موروثی شدن مرجعیت حرف گزافی است؟!
🔷نقض شهید مطهری برآن نقص!
مطهری در آسیبهای سازمان روحانیت از این مشکل می گوید که گمان میکردیم برخی مصلحان اگر در حوزه زعیم شوند مشکل حل میشود اما دیدیم زعیم شدند و مشکل باقیست بعد بحث شریف و دقیقی مبتنی بر "تقدم سازمان صالح بر زعیم صالح" پیش می کشد: "نظامات اجتماعی نسبت به افراد اجتماع، مانند خیابانها و کوچه های یک شهر است نسبت به مردم آن. مردم مجبورند از همین خیابانها و کوچه ها حرکت کنند حداکثر آزادی عمل مردم، در انتخاب نزدیکترین راه از بین این راه هاست. حال اگر شهری بدون نقشه و حساب، توسعه یافته باشد، افراد چاره ای ندارند که رفت و آمد خود را با وضع موجود تطبیق دهند مگر آن که تغییراتی در وضع کوچه و خیابانها پدید آورند. همچنین اگر زعمای صالح، در رأس سازمانهایی که نواقصی دارند قرار بگیرند، تفاوت آنها با دیگران به اندازه آن است که کسی از میان خیابانهای پرپیچ و خم و نامنظم یک شهر نزدیک ترین راه را برگزیند. به این بیان اگر بخواهیم توجیهی برای نظر افلاطون و فارابی[که تقدم زعیم صالح بر سازمان صالح را قائلند] بتراشیم باید بگوییم: آنها به آن افراد صالحی اهمیت داده اند که حاکم برسازمانهای اجتماعی باشند نه محکوم آنها"(ده گفتارص۲۷۸با تلخیص)
⬅️یعنی جامعه انقلابی و جوانان و طلاب انقلابی امروز چیزی بیشتر از مراجع و زعمای صالح -که الحمدلله دارند- می خواهند: زعمایی حاکم بر سازمان حوزه نه محکوم آن.
به کی بگوییم هنوز طلاب برای گرفتن چند هزارتومن در چند صف شهریه اند؟!پاسخ زعیم صالح نمیتواند این باشد که ما شهریه مان را به کارت می ریزیم! این همان رفتن از راه نزدیکتر جای اصلاح سازمان است! حالا ببینید چند ده مساله مهمتر، فوری تر و کلیدی تر از صف شهریه، معطل مانده است؟!
جواب یک زعیم صالح و دلسوز براینکه دهها مسأله مستحدثه را در درس خارج خود بحث کرده مثل همان حذف صف برای پرداخت شهریه خود و رفتن از نزدیکترین راه است نه درست کردن جریان فقاهت معاصر! اگر فحلی از این زعما عروه ای نو پر از مستحدثات می نگاشت و وزنش چنان بود که همه فقهای بعد ناگزیر از تعلیقه برآن بودند آنوقت مرجع و زعیم جریان فقاهت را به مسائل عینی و واقعی نزدیک کرده بود آیا چنین شده است؟!
❗️به کی بگوییم سه تن از بزرگان حوزه، رئیس قوه قضاییه شدند و در بطن نیازهای کشور قرار گرفتند اما وقتی به حوزه برگشتند همان کتابهای سابق و همان فروعات را کاویدند و حداکثر مقالاتی در مسائل جدید چاپ کردند!باوجودی که برخی از آنها علمیت بلکه شائبه اعلمیت داشته و دارند!
آیا جا نداشت مثل آنچه شیخ انصاری با متاجر کرد این بزرگواران اقلا با کتاب القضاء، حدود، دیات و...میکردند که دیگر هیچ فقهی مفری از پرداختن به آن فروع و آن تبویب مسائل نداشته باشد؟!
آیا چنین شده است؟!
📝محسن قنبریان ۹۷/۹/۲۸
Eitaa.com/Atash_be_ekhtiar14
تکمیلی:
🔻 در حوزه، برخی نیز سیاهی لشگر هستند
حسن رحیم پور ازغدی در نشست سکولاریسم در حوزه و دانشگاه:
🔹حوزه هنوز ایدهآل نیست و باید اسلامیتر شود
🔹برخی جریان ها مانند حجتیه در حوزه فعالند اما کسی اعتراضی نمی کند؛ اما اگر نقدی به کسی وارد شود آتشفشان میشود
🔹به تدریج هدفشان به جای دفاع از دین، دفاع از خودشان میشود
🔹بارها به دین حملات سنگینی شده و آنها سکوت و توجیه کردند
🔹کلیسا نیز در دل سکولاریسم شکل گرفته
🔹هنوز در مشهد، قم و برخی شهرهای دیگر مطهری را به اسم مذهب لعن میکنند.
🔹در گذشته دانشجو، روحانی را موجودی موذی و خطرناک و روحانی، دانشجو را به چشم کافر نگاه میکرد.
🔹وحدت این نیست که اختلاف سلیقه و انتقاد وجود نداشته باشد.
🔹وحدت این نیست که یک حرف وجود داشته باشد؛ زیرا این امر دیکتاتوری است.
Eitaa.com/Atash_be_ekhtiar14
⁉️ در قم چه خبر است؟ (تز و آنتی تز انقلاب)(23)
🔴لطفا جای توهین و انتقاد را عوض نکنید!
🔸اخیرا جنجال های رسانه ای علیه حوزه و روحانیت شکل گرفته که توهینها، انتقاد، و انتقادات، توهین تلقی می شود. ملاک صحت و صواب چیست؟ آیا کسی که با ادب و احترام مشکلی را بیان می کند، دروغگو و توهین کننده است، یا کسی که شأن عالم دینی را زیر سؤال می برد؟
🔸اهانت به مرجعیت و حوزه این نیست که با سند و مدرک، از مشکلات حوزه انتقاد کنیم و پیشنهاد دهیم. توهین به مرجعیت آنجایی است که کسی در نقد اظهار نظر عالم دینی، فقط بگوید «تو اسلام را نفهمیدی؟ تو از اسلام چه می دانی که نظر می دهی؟».
🔸اهانت به مرجعیت را باید در روزنامه دولتی ایران (25/9/1397)، با عنوان «FATFموضوع تخصصی؛ نه فقاهتی» ببینید که صریحا ًبه مراجع و ائمه جمعه می گوید شما را با مسائل اقتصادی چه کار، و اظهار نظر آنها را بدون مطالعه و فهم مسئله می داند.بدتر آنکه ورود علما به این مسائل را حرام شرعی می خواند.
🔸این جماعت، اسم «حوزه سکولار» را نمی آورند، ولی به مراجع و علما می گویند شأن شما نیست به موضوعات مهم اجتماعی و سیاسی وارد شوید و حکم دهید. حکم دادن، فقط برای نجاست و طهارت و حج است، نه اینکه در مسائل مهمی چون معاهده های بین المللی ورود کنید و نظر اسلام را بیان کنید.
🔸 خلاصه اینکه سکولار باشید و ورود در این عرصه ها را برای متخصصانی که آنها قبول دارند، باقی بگذارید.
🔸رسوا کردن «حوزه سکولار» و مطالبه «حوزه انقلابی»، واجب شرعی است که حضرت امام(ره) بر گردن روحانیت متدین نهاد. زعمای حوزه باید آنجا برآشفته شوند که عده ای حوزه را از خط امام و رهبری منحرف می کنند، نه اینکه به منتقدان دلسوز بشورند. /هادی چیت ساز
#آنتی_تز_انقلاب #قم
Eitaa.com/Atash_be_ekhtiar14
2.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 بازهم مجلس باز هم #توهین_نمایندگان به مردم
💠 خادمی نماینده ایذه و باغملک یک شهروند را عقب مانده خواند!
Eitaa.com/Atash_be_ekhtiar14
🔴🔵 تف سر بالای حزب اعتدال و توسعه:محمدباسط درازهی عضو این حزب نیست!!!!!
🔺حزب اعتدال و توسعه در بیانیه ای مدعی شده است محمدباسط درازهی نماینده فحاش سراوان عضو این حزب نیست،این در حالی است که وی در سال ۹۲ به عضویت در این حزب درآمده است که از محاسن عضویتش در این حزب راهیابی به لیست امید و ليست اعتدال و توسعه به عنوان كانديداي اختصاصي اين حزب از حوزه انتخابيه سراوان براي اخذ رأی اعتماد مردم در مجلس دهم معرفي شده بود.
باید دید آیا حزب اعتدال و توسعه به جای اعلام نظر خود درباره رفتار زشت و زننده درازهی در گمرک چرا اقدام به صدور چنین بیانیه ای مضحک نموده است!!!!
تصویر درازهی نماینده سراوان در کنار رییس و اعضای شورای مرکزی اعتدال و توسعه سیستان و بلوچستان و دبیر کل اعتدال توسعه دکتر نوبخت منتشر شده است.
این در حالیست که به دفعات رسانه ها و صفحات مجازی حزب اعتدال و توسعه بارها و با افتخار از عضویت درازهی در این حزب سخن گفته بودند و تصاویر وی را در جلسات عمومی و خصوصی اعتدال و توسعه را منتشر می کردند!!!!!
منبع : اصلاحات سیستان و بلوچستان
Eitaa.com/Atash_be_ekhtiar14
762K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امام خمینی: آنروز که دولت و مجلس خوی کاخ نشینی پیدا کند باید فاتحه کشور را بخوانیم!!
Eitaa.com/Atash_be_ekhtiar14
🔻قیمت میوه و مواد غذایی در شب یلدای امسال نسبت به شب یلدای سال ۱۳۹۱ که آخرین سال دولت قبل بود، افزایش شدیدی پیدا کرده است.
🔹بیشترین گرانی در ۶ سال اخیر مربوط به انگور با ۳۲۰ درصد، و پس از آن سیب با ۳۰۴ درصد است. گوجه فرنگی نیز در این مدت ۲۲۸ درصد، پرتقال ۲۱۸ درصد، برنج ایرانی درجه یک ۲۱۶ درصد و برنج ایرانی درجه دو ۲۱۵ درصد گران شدهاند.
پ.ن: این آمار رو مردم باید بدونند، تا دوباره فریب فریبکاران رو نخورند.
Eitaa.com/Atash_be_ekhtiar14
🌺 شب یلدایی تان شاد 🌺
🔹 یک سوال اساسی:
چرا این روزها اصلا کمپینی برا کم خرج کردن مهمونی های شب یلدا و کمک به محتاجین نمی بینیم؟
🌹پاسخ :
یلدا که محرم و صفر و اربعین نیست...!!
🔹 فال حافظ علیه الرحمه:
آن کس است اهل بشارت که اشارت داند
نکته ها هست بسی محرم اسرار کجاست
✍ #سلطانزاده_بشرویه
Eitaa.com/Atash_be_ekhtiar14