⭕️شکایت مدعی العموم و ۲ هزار اهوازی از وزیر ارتباطات/ احتمال انفصال از خدمت وزیر
👤معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور:
💢حدود ۲هزار نفر از مردم اهواز و مدعی العموم از وزیر ارتباطات طرح شکایت کردهاند که احتمال میورد بعد از بررسی پرونده، حکم انفصال از خدمات دولتی برای وزیر صادر شود
💢مردم اهواز از وزیر ارتباطات بابت عدم ایجاد بستر امن و لازم برای فضای مجازی در کشور شکایت کردند
💢این شکایت هم به دلیل این است که تعدادی از جوانان جذب گروههای تکفیری شده و درنهایت حادثه تروریستی رژه نیروهای مسلح رخ داده و عزیزانشان شهید شدند
💢تذکرات متعددی مبنی بر ضرورت اجرای قوانین و مصوبات کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و اجرای دستورات قضایی به وزیر ارتباطات دادهشده بود.
💢وزیر ارتباطات دو عنوان شکایت دارد، یکی عدم اجرای قوانین و مقررات دولتی و عدم اجرای دستورات قضایی موضوع ماده ۵۷۶ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی است
💢دومین عنوان شکایت وزیر ارتباطات هم بسترسازی برای جاسوسی رایانهای دشمنان از اطلاعات کلان مردم (بیگ دیتا) است/ طبق قانون جرائم رایانهای در دسترس قرار دادن اینگونه دادهها سری برای بیگانگان جاسوسی رایانهای محسوب میشود
#فضای_مجازی
➖➖➖
✅گاهنوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود)
@A_purm
⭕️موضع گیری های امام باقر (علیه السلام) در برابر فرقه های انحرافی
✍️ بخش اول
🔻فرقه مرجئه
💢این فرقه در پایان نیمه اول قرن اول هجری پدید آمد. آنان بر این باور بودند که مرتکب گناهان کبیره، مخلّد در دوزخ نمی ماند، بلکه کار او را به خدا وامی گذاشتند و به این دلیل آنان را مرجئه می خواندند که آنان نیت را کافی می دانستند و بر این باور بودند که خدا نیز بر آن بسنده می کند و عذابشان نخواهد کرد.
پس از آن که در نبرد صفین، سپاه شام، سپاه امیرالمؤمنین (علیه السلام) را به داوری کتاب خدا و سنت پیغمبر درباره خلافت امام علی (علیه السلام) یا معاویه مجبور کرد و علی (علیه السلام) به ناچار، حکمیت «ابوموسی اشعری» و «عمر بن العاص» را پذیرفت و این دو داور، به خلع علی (علیه السلام) از خلافت رأی دادند، خوارج، امام علی (علیه السلام) و معاویه را مرتکب گناهی بزرگ (حکمیت در دین خدا) دانستند و به دنبال این تهمت، این مسئله پیش آمد که وضعیت مرتکب گناه کبیره چگونه است؟ آیا در آتش جهنم مخلد خواهد بود؟ به دنبال این بحث، سخن از ایمان و حدود آن به میان آمد و این که ایمان چیست و مؤمن کیست؟ این نزاع، بستر سرکشی و فساد را برای حکمرانان مهیا کرد تا هر چه می خواهند بکنند و سرانجام کار را به خدا واگذارند؛ زیرا معصیت و گناه هیچ آسیبی به ایمان نمی رساند.از این رو، حکمرانانِ بنی امیه تلاش زیادی در جهت تقویت پایگاه های اعتقادی مرجئه کردند که از جمله آنان، «حجاج بن یوسف ثقفی» را می توان نام برد.4 این فرقه مرجئه از چهار گروه تشکیل شده که عبارت اند از: «یونسیه»، «عبدیه»، «فسانیه» و «ثوبانیه» که هر یک اعتقادات خاص خود را دارند.این فرقه در دوره امامت امام باقر (علیه السلام) نیز به فعالیت خود ادامه داد. امام با اتخاذ موضعی تند و آشکار با آنان مخالفت کرد و هر جا سخنی از آنان به میان می آمد آنان را لعن و نفرین می کرد و می فرمود: «پروردگارا، پیروان گروه مرجئه را از رحمت خود دور فرما که آنان دشمنان ما در دنیا و آخرت هستند»
🔻 فرقه جبریه و قدریه
💢جبریه بر این باور بودند که انسان از خویش هیچ گونه اختیاری ندارد و مجبور است. در مقابل آن، فرقه قدریه برآن بودند که هر بنده ای به وجود آورنده فعل خود است و خدا، کار او را به خودش وا نهاده و انسان حتی در اسباب کار یا انگیزه آن هم مختار است این فرقه، درست در مقابل جبریه قرار داشت.
این دو مسلک نیز در زمان خلافت امویان و در دوران حکمرانی معاویه به وجود آمدند و نزاع این دو، در تاریخ، پیشینه ای دراز دارد و در دوران حکمرانی «معاویة بن یزید» و «یزید بن ولید» به اوج خود رسید.8 امامیه، مشربی خلاف این دو نظر را پذیرفتند و امامان شیعه این مکتب را برای مردم تبیین کردند.
👤امام باقر(علیه السلام) نیز، در این زمینه بسیار کوشید و با پیروان این دو نظر به شدت برخورد کرد. ایشان در رد نظریه قدریه و جبریه فرمودند:
پروردگار بر آفریدگان خود مهربان تر از آن است که آنان را به گناه وا دارد و سپس بر آن عذابشان نماید (رد دیدگاه جبریه) و او عزیزتر از آن است که اراده انجام کاری را بکند و آن محقق نگردد (رد دیدگاه قدریه). او در پاسخ به این که آیا مشرب سومی هم وجود دارد، می فرمود: آری، گسترده تر از فاصله میان آسمان و زمین [و آن مشرب امر بین الامرین است].
🔻فرقه خوارج
گاه نوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود)
⭕️موضع گیری های امام باقر (علیه السلام) در برابر فرقه های انحرافی ✍️ بخش اول 🔻فرقه مرجئه 💢این ف
💢این گروه نیز پس از داوری بین امام علی (علیه السلام) و معاویه در جنگ صفین پدید آمد. هنگام بازگشت امام علی (علیه السلام) از صفین به کوفه، عده ای از لشگریان بر او شوریدند و حکمیت را بر خلاف اسلام دانستند و شعار «لا حکم الا لله» سر دادند. آنان امام علی (علیه السلام)، معاویه، عثمان و حکمین را کافر شمردند؛ زیرا آنان، مرتکب گناهان کبیره را کافر می دانستند و ریختن خونشان را مباح برمی شمردند. آن ها دشمنان آشتی ناپذیر بنی امیه و زمین داران بزرگ و مخالف وجود املاک خصوصی بودند و با اصل «مخلوق بودن قرآن» به شدت مخالف بودند. از بزرگان آنان می توان «اشعث بن قیس کندی»، «مسعر بن فدکی تمیمی» و «زید بن حصین طائی» و از فرقه های آن می توان «محکمه»، «ازارقه»، «بیهسیه»، «عجارده»، «ثعالبه»، «اباضیه» و «صفریه» را نام برد.
آنان در طول تاریخ، رفتاری نابخردانه با امامان شیعه داشتند. در زمان امامت امام مجتبی (علیه السلام) نیز، امام را به خاطر صلح او با معاویه بسیار سرزنش کردند. در دوران امامت امام باقر(علیه السلام) نیز مناظراتی بین آن ها و امام در گرفت. امام در رد مبانی و باورهای اعتقادی شان، آنان را «خُسران زده ترین آفریدگان خدا» دانسته که «دنیا و آخرت خود را تباه کرده اند»و به اصحاب خود می فرمود:
«به این پیمان گریزان «خوارج» بگویید: چگونه بر جدایی از علی(علیه السلام) گردن نهادید؛ با وجود این که خونتان را پیش تر در راه فرمان برداری از او ارزانی داشتید و در خشنود کردن خدا بر هم پیشی می گرفتید. و اگر به شما گفتند که ما بر حکم الهی گردن نهاده بودیم و شعار «لا حکم الا لله» سر دادند، در پاسخ بگویید: مگر خدا حکمیت را در دین خود نپذیرفته است؟ و مگر آن را به داوری دو نفر [در این آیه] وانگذارده که فرموده: «فَابَعثوا حَکَماً مِن أَهلِهِ وَ حَکماً مِن أهلها إن یُریدا اِصلاحاً یُوَفِّقِ اللهُ بَینَهما»؛ [هر گاه میان زن و شوهر اختلاف افتاد] یک نفر از جانب شوهر و یک نفر از جانب زن [به عنوان] داور برانگیزید تا اگر اصلاح را خواستند، خدا آنان را بر آن موفق سازد.15 آیا رسول خدا (صلی الله علیه وآله) در ماجرای «بنی قریظه»، «سعد بن معاذ» را داور معرفی نکرد تا بر آن چه مورد پذیرش خداست، حکم کند؟ آیا نمی دانید که امیرالمؤمنین (علیه السلام) با این شرط حکمیت را پذیرفت که آن دو حَکَم بر اساس کتاب خدا حُکم کنند و از آن فراتر نروند؟ آیا نگفت که اگر حکم آن ها بر خلاف کتاب خدا باشد نخواهد پذیرفت؟ وقتی داوری به پایان رسید، به علی (علیه السلام) گفتند: کسی را داور خود ساختی که بر ضد تو حکم داد. آیا امیرالمؤمنین (علیه السلام) نفرمود من به داوری کتاب خدا تن دادم، نه داوری یک شخص؟ حال باید گفت، در کجای این حکمیت انحراف از حکم قرآن است؟ و این در حالی است که امام علی (علیه السلام) فرموده بود که حکمی را که خلاف قرآن باشد نخواهد پذیرفت. اتهام آنان به امیرالمؤمنین(علیه السلام) پوچ و بی اساس است
🔺در مناظره ای دیگر، یکی از بزرگان خوارج که به برتری امیرالمؤمنین اقرار داشت، او را به کفر پس از ایمان در فرمانبرداری از خدا و رسولش متهم کرد. امام باقر (علیه السلام) به او فرمود: «آیا آن روز که خدا علی (علیه السلام) را دوست داشت، نمی دانست که او روزی به دست یکی از اهل نهروان (خوارج) کشته می شود؟» مرد خارجی پذیرفت. امام پرسید: «آیا محبت خدا به علی (علیه السلام) از روی فرمان برداری او از دستورهای خدا بود یا از روی گناه و سرکشی او؟» مرد گفت: «پیداست که از روی بندگی و اطاعت علی (علیه السلام) بوده». امام فرمود: [پس حال که علی (علیه السلام) از روی اطاعت و فرمان برداری مورد محبت خدا واقع شده و خدا او را دوست می داشته، واضح است که تمامی اعمالش مورد پسند خدا بوده است] اینک بر خیز و برو!» مرد خارجی که در میدان بحث و مناظره با امام به سادگی شکست خورده بود، زیر لب گفت: «اللّه أعلَم حیث یَجْعَلُ رِسالَتَهُ؛ خدا بهتر می داند که رسالت خود را بر دوش که نهد»
📌ادامه دارد...
#مهدویت #فرق_نوظهور
➖➖➖
✅گاهنوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود)
@A_purm
ثابت پاسال و ملکه پهلوی
🔻حبیب ثابت و تاج الملوک
💢حبیب ثابت از زمان رضاخان با دربار ارتباط داشت و در این رفت و آمدها با تاج الملوک نیز ارتباط گرفت. در دوران دولت دکتر محمد مصدق، که خاندان سلطنتی مجبور به ترک کشور شدند، تاج الملوک نیز از کشور خارج شد. در این موقع، حبیب ثابت که اینک با حمایتهای پیدا و پنهان داخلی و خارجی به یکی از قدرتهای اقتصادی بزرگ تبدیل شده و در کشورهای آمریکا و فرانسه نیز دارای خانه و سرمایه بود، در آمریکا به سر میبرد. وی داستان چگونگی ورود ملکه پهلوی به آمریکا در این موقع را چنین تعریف میکند:
📌«یک روز تلفن دفترم زنگ زد و از سوی رئیسشرکت کشتیرانی کنستالیشن بود. تلفنکننده خبر کرد که در یکی از کشتیهای باربری ما، البته کشتی معتبری که کابینهای درجه یک مسافربری هم دارد، علیاحضرت ملکه پهلوی و همراهانش جای دارند و در راه مسافرت از فرانسه و انگلستان، ناشناس به نیویورک میآیند ... و این کشتی در لنگرگاه هوبوکن نیز توقف خواهد کرد ... ساعت ده صبح بود. کشتی به آرامی لنگر انداخته بود ... اجازه ورود گرفتیم ... ملکه کت و دامن در بر و کلاه خاکستری زیبایی بر سر داشت ... در همان لحظه به دفترم تلفن کرده گفتم هرچه زودتر با هتل والدرف آستوریا تماس گرفته اتاقهای کافی برای سکونت ملکه و 8 تن همراهان ایشان تأمین کنید، یک کامیون کوچک هم برای حمل پنجاه تا شصت جامهدان
بفرستید.»
💢حبیب ثابت در نقل این خاطره، به شکستن پای ملکه و بردن وی به بیمارستان و عمل جراحی او اشاره دارد تا جایی که مینویسد:
«سرانجام به بیهوشی تن در داد به شرطی که من سوگند یاد کنم تا پایان عمل در همان اتاق بمانم و دست ایشان را در دست خود نگه دارم.»
به همین دلیل بود که محمدرضا پهلوی در این مدت، دو تلگراف برای حبیب ثابت فرستاد، که در آن نوشته بود:
«از خدمات شما نسبت به مادرم بینهایت ممنون و متشکرم»
💢سوگندی که حبیب ثابت به بهاءالله یاد کرد و در اتاق عمل باقی ماند، کافی بود تا پس از بازگشت وی به ایران، دیگر دستهای ملکه پهلوی از دستان حبیب ثابت خارج نگردد و او را به یکی از قطبهای اصلی اقتصاد کشور تبدیل کند:
«یکی از بازرگانان بازار میگفت در محافل اقتصادی تهران چنین شهرت دارد که در دوره زمامداری آقای علم، امور مربوط به اقتصاد کشور طبق نظر و به نفع حبیب ثابت پاسال تنظیم و اجراء میشود و علت آن هم این است در زمان حکومت مصدق موقعی که ملکه مادر و عدهای از خاندان جلیل سلطنت در اثر فشار حکومت وقت از ایران خارج شده و به آمریکا رفته بودند، در آن کشور مورد بیمهری کارکنان سفارت ایران قرار گرفته ولی حبیب ثابت پاسال که آن موقع در آمریکا دارای زندگی مجللی بوده، اعضاء خانواده سلطنتی را به منزل خود برده و از آنان پذیرایی کامل نموده است و اکنون که کلیه قدرتهای کشور در دربار متمرکز شده، به پاس کمکهای سابق، وزارت اقتصاد به دستور دربار شاهنشاهی به نفع ثابت پاسال قدمهای متعدی برداشته و در موضوع منع ورود روغن ماشین، یک قلم ۲۴ میلیون تومان به جیب ثابت پاسال سود
رسانیده است.»
#نفوذ #بهائیت #ساواک
➖➖➖
✅گاهنوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود)
@A_purm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلسله کلیپ های
💢 #موریانه_های_نفوذ
قسمت اول
👤 #علیرضا_پورمسعود
#نفوذ
➖➖➖
✅گاهنوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود)
@A_purm
گاه نوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود)
⭕️ اجتماع ناآشناها!
🔹 «رسانه های جمعی به رسانه هایی گفته میشود که در آنها بین افراد ناآشنای زیادی، که نامشخص و با یکدیگر نامتناسب هستند و به آسانی قابل شمارش نیستند، ارتباط برقرار میشود. هدف رسانه های جمعی، برقراری رابطه با یک مخاطب و گروه کوچک نیست، بلکه جمع را در نظر دارند.»
🔸 رسانه های جمعی به چهار دسته تقسیم میشوند:
➖ رسانه های مکتوب (چاپی)، مانند: روزنامه و...
➖ رسانه های صوتی، مانند: رادیو و...
➖ رسانه های تصویری، مانند: تلویزیون، سینما و...
➖ رسانه های مجازی، مانند: شبکه های پیام رسان، شبکه های اجتماعی و...
📚 مقاله مهدویت و رسانه، علیرضا #پورمسعود
#مهدویت_و_رسانه ٨
✅ کانال "مهدیاران"
t.me/joinchat/AAAAAD_J7HRHfuBU3Aym_Q
⭕️تایمر انفجاری نفوذی ها
🔺نفوذی ها عمر برنامه ریزی شده ای دارند، قرار نیست همیشه به یک شکل عمل کنند. از مقطعی به بعد خود انفجاری دارند.
💢یعنی در مقطع زمانی خاصی تایمر انفجاری آنها عمل می کند. اگر صاحبان شان خوب تنظیم کرده باشند و خوب تشخیص داده باشند منجر به آسیب به نظام و تکثیرشان می شود، یعنی الگو و سرخط برای یک سری از نفوذی های جدید می شوند.
💢گاهی در بزنگاهی مورد استفاده عملیاتی برای وارد کردن ضربه ای عملیاتی واقع می شوند،حتی در حد یک اعلام موضع یا یک قهر.
💢گاهی طراحی انفجاری می شوند با هدف تکثیر و ایجاد بلوا و توطئه ، گاهی در موقع مناسب منفجر نمیشوند و فقط معدوم میشوند.
💢شرایط محیطی برآنها موثر است به هرحال تاریخ انقضاء دارند هرطور که طراحی شده باشند.
👤 حسین قاسمی
#نفوذ
➖➖➖
✅گاهنوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود)
@A_purm
گاه نوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود)
⭕️موضع گیری های امام باقر (علیه السلام) در برابر فرقه های انحرافی ✍️ بخش اول 🔻فرقه مرجئه 💢این ف
⭕️موضع گیری های امام باقر (علیه السلام) در برابر فرقه های انحرافی
✍️ بخش دوم
🔻فرقه غُلات
💢غلات به معنای «گزافه گویان» است. ایشان فرقه ای از شیعه هستند که درباره امامانِ خودگزافه گویی کرده و آنان را تا سرحد خدایی رسانیده اند و یا قائل به حلول جوهر نورانی الهی در امامان شده اند یا به تناسخ قائل گردیده اند. آنان چند دسته شدند، برخی گفتند امام علی (علیه السلام) و بعضی از امامان شیعه، خدا هستند و برخی دیگر از آنان گفتند که ایشان پیغمبرند.18
جای شگفتی ندارد که ریشه عقاید آنان را در مذاهب حلولیه و تناسخیه مثل یهود و نصارا بدانیم و یا آن را خرم دینی و مزدکی بدانیم؛ زیرا جزیرة العرب و سرزمین بین النهرین و شامات، پیش از ظهور اسلام، کانون قبیله های مختلف عرب و غیر عرب و نیز برخوردگاه عقاید و ادیان گوناگون بوده است و نشانه های آشکاری از عقاید و دیدگاه های آنان در برخی فِرَق اسلامی دیده می شود.19 فرقه غلات مشتمل بر ده ها فرقه دیگر می شود که نام تمامی آن ها در نوشته های ملل نویسان موجود است.
امامان شیعه اندیشه آنان را به شدت طرد کردند و آنان را «یهود ونصارا»ی امت پیامبر (صلی الله علیه وآله) نامیدند تا عمق انحراف و کج روی اندیشه آنان بر مسلمانان آشکار شود.
🔻فرقه مغیریه
💢آنان پیروان «مغیرة بن سعید عجلی» و فرقه ای از غلات بودند که اعتقاد به رؤیت و تجسیم و نیز امامت او (مغیره) پس از امام باقر (علیه السلام) داشتند و می گفتند او منجی آخرالزمان است؛ نمی میرد و ظهور خواهد کرد. هنگامی که او به قتل رسید، در بین یاران و پیروانش اختلاف افتاد و دسته ای از آنان در پندار انتظار ظهور او و رجعتش باقی ماندند و دسته ای دیگر قائل به انتظار ظهور امام باقر (علیه السلام) شدند. او فتاوی عجیبی در احکام دین از خود صادر کرد. مغیره در ابتدا قائل به امامت امام باقر (علیه السلام) بود ولی پس از مدتی، به غلو روی آورد و به خداوندی امام باقر (علیه السلام) معتقد شد. گاه نیز به یارانش در مورد امام می گفت: «منتظر ظهور او باشید که او باز خواهد گشت و جبرئیل و میکائیل با او بین رکن و مقام بیعت خواهند نمود».20
امام باقر (علیه السلام) و دیگر امامان او را لعن و نفرین کردند. امام باقر (علیه السلام) در روایات بسیاری او را لعن کرده فرمود: «خداوند و رسول اکرم، مغیرة بن سعید را از رحمت و دوستی خود دور گردانند که او دروغ های بسیاری بر ما اهل بیت بست».21 امام در سخنی دیگر او را به «بلعم» تشبیه کرد که خداوند به او دانش عطا فرموده بود، ولی او از نشانه های خدا روی گرداند و از شیطان پیروی کرد و گمراه شد.
👤امام صادق (علیه السلام) نیز در مورد او فرمود: «خدا مغیرة بن سعید را لعنت کند! او بر پدرم دروغ بست و خدا نیز سختی عذابش را به او چشاند. خدا لعنت کند کسی را که چیزی در مورد ما بگوید که ما خود در مورد خویش نگفته ایم و خدا لعنت کند کسی را که نسبت بندگی خدا را از ما دور کند».
🔻فرقه جارودیه
💢«جارودیه» یکی از فرق «زیدیه» است که رهبری آن را «ابوالجارود زیاد بن منذر سرحوب» بر عهده داشت. او از دانشمندان و شاگردان امام باقر (علیه السلام) بود. او نابینای مادر زاد بود و لقب سرحوب را امام باقر (علیه السلام) به او داد که نام شیطانی نابیناست و در دریاها زندگی می کند. از این رو، نام دیگر این فرقه را «سرحوبیه» نیز گفته اند.24 آنان پس از شهادت امام حسین (علیه السلام) امامت را در فرزندان او و امام حسن (علیه السلام) می دانند و هر که از فرزندان آن دو امام به پا خیزد و قیام کند، پیروی اش را در مقام امام، واجب می دانند.
👤امام باقر(علیه السلام) در دوران زندگانی خود، هر گاه ابوالجارود را می دید او را ارشاد می کرد و شیعیان را از نزدیک شدن به او باز می داشت و می فرمود: «او شیطانی نابیناست. او کورچشم و کوردل است».26 بین او و امام مناظره ای بر سر امامت فرزندان امام حسن (علیه السلام) و امام حسین (علیه السلام) در گرفت در تاریخ نقل شده است.
بخش پایانی
📚دائرة المعارف الشیعیة العامة، ج 17، ص 73.
📚فرهنگ فرق اسلامی، ص 358. معارف و معاریف، ج 8، ص 261.
📚اصول کافی، ج 1، ص 445.
📚نساء/ 35.
📚الاحتجاج، ج 1، ص 174.
📚فرهنگ فرق اسلامی، ص 344.ص 406-404.
📚 بحار الانوار، ج 2، ص 250 و ج 4، ص 303 و ج 25، ص 134. ج 21، ص 26.ج 46، ص 291.
📚 موسوعة الملل و النحل، ص 75-76.
📚 قاموس الرجال، ج 10، ص 191.
📚اختیار معرفة الرجال، ج 3، ص 495.
📚فرهنگ فرق اسلامی، ص 227. موسوعه الملل و النحل، ص 68.
#مهدویت #فرق_نوظهور
➖➖➖
✅گاهنوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود)
@A_purm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اسرائیل اشغالی ❗️❗️❗️
🔻این مرحله حتی برای جواد خیابانی هم قفل بوده😂
اسرائیل اشغالی :))))))))))
👤فردوسی پور که سوتی می گرفتی همه عمر، دیدی که چگونه سوتی فردوسی پور گرفت😂
#سلبریتی_بیسواد
➖➖➖
✅گاهنوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود)
@A_purm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️خواریده شدن...؟؟
💢جای تولید کلمات خارق العاده با مفاسد برخورد کنید و ساختارهای منفعل را اصلاح کنید تا دیگر چیزی #خواریده نشود
#شفافیت #اصلاح_قوانین
➖➖➖
✅گاهنوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود)
@A_purm
⭕️انجمن ایران و آمریکا ؛ پروژه نفوذ سازمان سیا
✍بخش اول
🔻انجمن ایران و آمریکا
💢وقتی برای اولین بار در سال۱۳۰۴ (آغاز سلطنت رضاخان)، آرتور پوپ۱به ایران آمد، تاسيس «انجمن فرهنگي ايران و آمريكا» یکی از پیشنهادات او در سخنرانی بود که در ستایش از آثار هنری ایران در منزل سردار «اسعد بختیاری» و در حضور سردار سپه، رییسالوزراء برگزار شده بود. این پیشنهاد «پوپ» توسط «محمدعلي فروغي» (نخست وزیر وقت)، با تشکیل گروهی مركب از حسن اسفندياري، حسين علا، محمدعلي فرزين و ارباب كيخسرو شاهرخ براي تهيه زمين و مطالعه درخصوص طرح تاسيس چنين انجمني، ادامه یافت.
سرانجام انجمن فرهنگی ایران و آمریکا (انجمن ایران و آمریکا) با حضور واقعی یا تشریفاتی ۱۲ ایرانی و چهارنفر آمريكايي رسمیت یافت. حسن مستوفي،حسن پيرنيا،رضاخان پهلوي، حسين پيرنيا، محمدعلي فروغي، حسن اسفندياري، جعفرقلي اسعد، محمدعلي فرزين، ارباب كيخسرو شاهرخ، مهديقلي هدايت، حسين سميعي و حسنقلي فرمند، اعضای ایرانی این انجمن را تشکیل میدادند که جلسات خود را طبق يك زمانبندي مشخص در خانه «سردار اسعد»، «اسفندياري» و «فروغي» تشكيل ميداد. انجمن فرهنگی ایران و آمریکا از ۴ تیرماه ۱۳۰۶ تا بهمن سال۱۳۲۱، تعطيل شد. پس از آن سيزده عضو جديد به مدیریت انجمن اضافه شدند از جمله سهام السلطان بيات، دكتر عیسی صديق، دكتر علی اکبر سياسي، ابوالقاسم نجم و ابوالحسن ابتهاج در سال ۱۳۲۱ با نام «انجمن ایران و آمریکا» فعالیت مجدد خود را با ریاست «محتشمالسلطنه اسفندیاری» و عضویت «عیسی صدیق»، «ابوالحسن ابتهاج»، علی پاشا صالح و «بویس» (معاون کالج آمریکایی) در هیئت مدیره از سر گرفت و «سهامالسلطان بیات»، «حسین علاء»، «علی اصغر حکمت»، «اللهیار صالح»و «آرتور میلسپو» نیز به عنوان مشاوران هیئت مدیره انتخاب شدند.
اما این انجمن همچنان فعالیت چندانی نداشت تا اینکه در سال ۱۳۴۳ (۱۹۶۴) با سازماندهی جدید و هدف گذاری سیستماتیک، انجمن فرهنگی ایران و آمریکا تحت عنوان «انجمن ایران و آمریکا» دوره جدید فعالیتهای خود را آغاز کرد. این دوره از فعالیتهای «انجمن ايران و آمريكا» بهطور رسمي با پيام محمدرضا پهلوي و لیندن جانسون (رئيسجمهور وقت آمريكا) در واشنگتن گشايش يافت.
🔻«رالف بیکر»، رئیس «انجمن ایران و آمریکا» در سال 1350، دوره جدید فعالیتهای این انجمن را بدون درنظر گرفتن سابقه آن، اساسا شروع فعالیت «انجمن ایران و آمریکا» ذکر کرده و پروسه عملی شدن آن را چنین روایت میکند:
... ما در سال ۱۹۶۴ تصمیم گرفتیم به منظور مبادله افکار و نظرات در زمینههای هنری، فرهنگی و فلسفی بین مردم ایران و ایالات متحده، انجمنی تاسیس کنیم و در نتیجه انجمن ایران و آمریکا در سال ۱۹۶۴ بوجود آمد...
💢«بیکر» برخی فعالیتهای انجمن را شرح داده و مینویسد:
... ما نشریاتی درباره ایران توزیع میکنیم تا رشته دوستی بین دو کشور ایران و ایالات متحده را محکمتر و استوارتر سازیم. سازمان ما دارای هیئت مدیره ممتاز و برجستهای است و بیش از ۵۰۰ نفر عضو دارد که از دانشمندان ایرانشناس، شخصیتهای فرهنگی و دانشگاهی تشکیل یافته است...
👤«رالف بیکر» یکی از محورهای اساسی فعالیتهای انجمن را تقویت تفکر باستان گرایی در ایران میداند. او درباره فعالیتهای انجمن در این زمینه مینویسد:
💢... ما برای اجرای سمینارها، سخنرانیها و برنامههایی که مربوط به کلیه جنبههای تمدن و فرهنگ ایرانی است از تسهیلات و وسایل موسسات بزرگ و مشهوری مانند گالری فریر و موسسه اسمیت سونیان در واشنگتن استفاده میکنیم... در سال ۱۹۴۶ به سازمان ما ماموریت داده شد تا به منظور تجلیل از هنر ۷۰۰۰ ساله ایرانی در ایالات متحده، نمایشگاههایی ترتیب بدهیم. من با نهایت مسرت به خاطر میآورم، اولین نمایشگاهی را که بدین مناسبت در گالری معروف هنرهای ملی در واشنگتن دایر نمودیم و چقدر مفتخر و سرافراز شدیم که اعلیحضرت شاهنشاه آریامهر و علیاحضرت شهبانو فرح در آن جشن میهمان عالیقدر ما بودند... ما برای نمایش تمدن و هنر ایرانی، برنامههای پردامنهای شامل سمینارها، نمایشگاههای هنری و نمایش فیلم ترتیب داده ایم...
قرار بود که انجمن یک رئیس ایرانی و یک رئیس آمریکایی داشته باشد اما علی رغم این ساختار، انجمن بطور یک سویه فرهنگ غرب را به جامعه ایرانی تزریق میکرد.
🔻ادامه دارد ...
#نفوذ
➖➖➖
✅گاهنوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود)
@A_purm
♦️وکیل ترامپ تصویر چک باج رئیس جمهور آمریکا به بازیگر فیلم های مستهجن را منتشر کرد
🔹کوهن تصویری از چکی را که به گفته وی ترامپ برای پرداخت باج به «استورمی دنیلز» بازیگر فیلمهای مستهجن امضا کرده، در اختیار کنگره قرار داد. این چک زمانی صادر شده که ترامپ رئیسجمهور شده بود.
#قدرت_رسانه
➖➖➖
✅گاهنوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود)
@A_purm
گاه نوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود)
⭕️اربابان گمراهی
💢نقد افکار استاد غفاری
✍️بخش اول
👤"غفار عباسی گویدرق" مشهور به غفاری، متولد ۱۳۴۱ در شهر مراغه است. پدرش فرش های کهنه خرید و فروش می کرد و خودش تا سال ۱۳۶۶ در مراغه بستنی فروشی داشته است. پس از آنکه در سال ۱۳۶۵ با سید فرید موسوی آشنا می شود، همه چیز را رها کرده و وارد مسائل عرفانی می شود .
📚مادر واقعی ص ۲۴۵
🔺غفاری مدت ۸ ماه در جبهه بوده و مدعی است که در همین مدت کوتاه، تمامی مقامات عرفانی را طی کرده است.
📚 . بدایه السلوک ص۴۰۲
👤غفاری در سال ۱۳۶۶ و در سن ۲۵ سالگی، به توصیه سید فرید موسوی، برای این که طلبه بشود به قم می آید.سید فرید موسوی زوارق که در علوم غریبه نیز دست داشته است به واسطه جایگاه پدرش که از علمای مراغه بود، و منبرهای جذابی که داشته، بین مردم مراغه محبوبیت خاصی پیدا می کند. وی مدعی بوده که از جانب آیت الله بهجت و آیت الله خوشوقت اجازه تربیت شاگرد داشته است. البته این ادعا از سوی هردو بزرگوار رد شده است. وی بعد از مدتی به طور کلی در قم ساکن می شود و در سال ۱۳۹۵ در قم فوت می کند.
پنج سال بعد در حالی که تحصیلات حوزوی اش در پایه چهارم ناقص بود، معمم می شود. وی مدعی است به علت این که معتقد بوده که نبایستی از پول شهریه امرار معاش کرد، وارد برخی مشاغل اداری می شود. از جمله مدتی در دانشگاه قم ("مدرسه عالی قضایی طلاب قم" ) به عنوان کارمند استخدام شده و پس از مدتی به مرکز جهانی علوم اسلامی (ع) می رود. منتهی در مصاحبه ای که با آقای سیدرضی موسوی، از دوستان قدیمی غفار عباسی در مراغه، انجام دادیم، ایشان ماجرا را به گونه ای دیگر نقل می کند:
غفار عباسی به همراه چند نفر دیگر و با توصیه سید فرید موسوی به قم آمدند که درس طلبگی بخوانند. این افراد زیر نظر خود موسوی دروس طلبگی را می خواندند و به طور رسمی حوزه آن ها را پذیرش نکرده بود. به همین خاطر شهریه به آن ها تعلق نمی گرفت و دچار مشکلات مالی شده و مجبور شدند در کنار تحصیل کار کنند.
🔻دوستان عباسی که به توصیه سید فرید به قم آمده بودند، پس از مدتی به مراغه بر می گردند؛ ولی عباسی می ماند و با واسطه سید فرید موسوی با خانواده آیت الله تفرشی وصلت می نماید. وی پس از مدتی به همراهی سید فرید موسوی به جلسات آیت الله سعادت پرور (پهلوانی) وارد می شود.
💢غفاری در سال ۱۳۷۲ با مدرک سطح یک، به عنوان کارمند جذب مجموعه جامعه المصطفی می شود. این در حالی است که وی در یکی از سخنرانی هایش ادعا می کند چندین سال مدیر یک مدرسه علمیه بوده ( . شوق عشق ص۳۰۱) و ۱۰ سال نیز به عنوان یکی از اعضای تیم مصاحبه سطح ۴ (دکتری) به طلاب خارجی در مدرسه حجتیه فعالیت داشته است.
📚شوق عشق ص ۶۹-۷۰
👤غفار عباسی در حالی که نتوانسته دروس سطح یک حوزه را به پایان برساند، مریدانش از وی با عناوینی چون آیت الله، علامه، آیت الحق، استاد و ... یاد کرده و در بنرهای تبلیغاتی سخنرانی های وی، خصوصا در شهرهای غیر از قم، از این عناوین برای معرفی وی یاد می کنند.
سابقه حضور وی در مدرسه حجتیه به سال ۱۳۷۸ بر می گردد. وی در ابتدا جلسات اخلاقی را برای تعدادی از طلاب ترکیه ای داشته و توانسته بود برخی از مردم عوام را نیز دور خود جمع نماید. مسئولین مدرسه پس از این که از این جلسات اطلاع پیدا میکنند، به عباسی دستور می دهند که این جلسات را تعطیل کند که با فحاشی وی نسبت به مدیر وقت آن مرکز مواجه می شوند.
غفاری در منزل اخلاق تندی داشته و با فرزندانش دچار اختلافاتی بوده است. به گونه ای که یکی از پسرانش که در ابتدا وارد حوزه شده بود، مدتی بعد حوزه را رها کرده و حتی ریش های خود را نیز تراشیده بوده است. این پسر به خاطر اختلافات شدیدی که در منزلشان بوده است مدتی را شب ها در محل کارش در یکی از موسسات قم می خوابیده و تمایل به رفتن به منزل نداشته است. این اختلافات به حدی بوده که غفاری یکی دوبار تا مرز طلاق از همسرش پیش رفته که با وساطت آیت الله تحریری این اتفاق نمی افتد.
🔺وی حوالی ۱۳۸۲ جلسات دیگری با طلاب خارجی در مجتمع شهید بهشتی داشته که از آنجا که در این جلسات بیشتر به خودش دعوت میکرده و بیشتر جمعیت جلسه از خارج مجتمع به این جلسات می آمدند، مدیران مربوطه نسبت به تعطیلی این جلسات نیز اقدام می کنند. در سال ۱۳۹۴ به عنوان کارمند در کتابخانه مجتمع امین جامعه المصطفی فعالیت داشته؛ که بر اثر حواشی به وجود آمده، قبل از زمان بازنشستگی، از جامعه المصطفی به نحوی اخراج می شود.
📚مصاحبه با آقای رهبری (مدیر موسسه بعثت)
📚مصاحبه با استاد رضایی کرمانشاهی (از شاگردان هم دوره غفار عباسی در جلسات آیت الله سعادت پرور)
✍️پایان بخش اول
🔺ادامه دارد...
#طرح_ماهان #اربابان_گمراهی
➖➖➖
✅گاهنوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود)
@A_purm
⭕️نگاهي ديگر به موضع آخرالزمان در سينماي هاليوود
⭕️نارنيا (NARNIA) كليدي ترين بيان غير مستقيم شيطان گرايان
💢گفتيم، تمامي كليدواژه هايي كه در دهه هاي اخير با تمام قدرت فرهنگي، اقتصادي و تكنيكي در ادبيات سياسي و اجتماعي جهان جا انداخته اند مانند نظم نوين جهاني ، دهكدة واحد فرهنگي جهاني و جريان اطلاعات (كه منظورشان، نه آگاهي بخشي سياسي و اجتماعي كه فقط بمباران و تهاجم موسيقي غربي، مدهاي لباس، فيلم هاي هنجار شكن و غيراخلاقي و ترويج لذت هاي شهواني و حيواني است) براي جا انداختن اين ذهينت است كه عصر آخرالزمان، نزديك است و شيطان بزودي به دنياي آدميان، وارد خواهد شد و به طور مستقيم، نظم دهنده و حاكم بر بشريت خواهد گرديد و عصر اديان و اعتقادات الهي به سر خواهد رسيد!!
مي بينيد با گستاخي و فقط با تكيه بر توانايي هاي مادي و تكنيكي خود، مفاهيم روشن و ماندگار را واژگونه و معكوس نشان مي دهند و اين واژگوني، فريب و دروغ بزرگ، خود، يكي از نشانه هاي عصر آخرالزمان است! ...
در اينجا اضافه مي كنم كه سردمداران اين حركت، شيطان پرست نيستند؛ چون اساساً هيچ اعتقادي ندارند و به هيچ ماورا و معنويتي قائل نيستند و خود را البته ـ بدرستي ـ شيطان بزرگ، حاكم و نظم دهندة جهان مي دانند و در واقع با ترويج اعتقادات شيطان پرستي، پيروان احمق، تهي مغز و پوچ خود را به پرستش خودشان وا مي دارند و تمامي منظورشان از بازگشت شيطان به جهان، عصر آخرالزمان و ناجي بشريت، فقط اين است كه با سوار شدن بر فطرت درونيِ منجي گرايي بشر، خود و شركاي خود را ناجي و حاكم جهان معرفي كنند.
در اين شماره به بحث بيشتر و دقيق تر دربارة يكي از توليدات اخير سينماي هاليوود مي پردازيم كه به شكل دنباله دار در آمده است و پس از توليد نخستين فيلم سينمايي آن به برنامه ريزي براي توليدات دنباله هاي دوم و سوم آن نيز دست زده اند و آن فيلم، نارنيا ست.
💢اين فيلم، ويژگي و نكتة خاصي دارد و آن، اين است كه متفاوت از ديگر توليدات آخرالزماني و شيطاني هاليوود، اين بار ما با اثري كودكانه؛ با شخصيت هاي كودك و نوجوان و در فضايي فانتزي، تخيلي و كودكانه مواجه هستيم؛ اين نكتة مهمي است و نشان مي دهد كه هدف فرهنگ سازان و خط دهندگان از توليد اين فيلم، كار بر روي ضمير و ذهن كودكان و نوجوانان در سرتاسر جهان است و اين بار آنان، اين مسير را براي انتقال پيام ها و مفاهيم مورد نظر خود انتخاب كرده اند.
اين فيلم، داستان دختر كوچكي به نام لوسي است كه همراه با خواهران و برادران خود در بازي كودكانة قايم باشك، به نحوي عجيب و جادويي سر از يك سرزميني افسانه اي به نام نارنيا در مي آورد و متوجه مي شود، آن سرزمين در اختيار ملكة سرما و برف قرار دارد، او به كمك خواهران و برادرانش ـ كه همگي از او، بزرگ تر هستند ـ و با همراهي برخي از ساكنان آزادي خواه سرزمين نارنيا با تلاش هاي فراوان و گذر از خطرات بي شمار، موفق به شكست ملكة سرما شده، آفتاب و گرمي را براي آن سرزمين به ارمغان مي آورد.
💢همين جا به موضوعي در ميان بحث اشاره كنم كه حالا درمي يابيم، چرا برخي از هنرمندنماهاي وطني به خصوص سينماگران سست اعتقاد، مسئله دار و ناسالم داخلي در توليدات چند سال اخير در بسياري از آثار سينمايي خود، فضاي ايران اسلامي را سرد، يخ زده و پر از برف و سرما نشان مي دهند و حتي برخي از آنان حاضرند، توليد خود را آنقدر، عقب بياندازند كه به فصل برف و سرما، دسترسي پيدا كنند!! و مسئولان سينمايي ما، احتمالاً يا خوابند يا خود را به خواب زده اند و يا كارهاي بسيار مهم تري دارند كه وقت رسيدگي به لايه هاي زيرين و پنهان اين آثار مختصر را ندارند!!..
💢نكتة ديگر دربارة فيلم نارنيا، اين است كه كاملا غير مستقيم است و تمامي اسامي و نشانه هاي افراد در فيلم، نه مستقيم كه غير مستقيم و غير واضح به اسامي، آثار و نشانه هاي مربوط به شيطان و شيطان پرستي اشاره دارد؛ شايد در سرتاسر فيلم حتي يك نكته مستقيم و روشن در اين بحث را نيابيم و شايد به همين دليل است كه حتي سينماي ايران نيز، سال گذشته فيلم نارنيا را دوبله شده، چندين بار در جايگاه فيلم برگزيده در ايام پربيننده پخش كرد!!! اما موضوع اينجاست كه در فرهنگ غربي، اسامي و نشانه هاي فيلم در شباهت با مفاهيم دروني فرهنگي آنان با ضمير ناخودآگاه و لايه هاي پنهان روح و ضمير بينندگان (و در اينجا گروه كودكان و نوجوانان) ارتباط برقرار مي كند و با تكرار نمايش و توليد دنباله هاي بعدي، حفظ ضرب آهنگ القاهاي فرهنگي مورد نظرشان در ميان مدت و دراز مدت، تأثير لازم را بر روح و روان نسل هاي آينده مي گذارد.
شايد اين نشانه ها در كشورها و جوامع شرقي به خصوص ايران، مفهوم و مشخص نباشد و تأثير چنداني نگذارد؛ اما در عين حال، بايد توجه داشت كه به هرحال در دنياي بي مهري فرهنگي فعلي، بالاخره نشانه هاي فرهنگي با استفاده از همين وسايل مياني و ابزاري مانند فيلم، سينما، تلويزيون، موسيقي و غيره ... مشكل شده است و به ضمير پنهان جوامع و مردم ديگر، نفوذ مي كند و جاگير مي شود.
💢همان طور كه بارها گفته ام و باز هم حالا و در اينجا مي گويم، فرهنگ اسلامي و شيعي، فرهنگ امام زماني و فرهنگ انتظار و مهدويت نيز به ابزار و بيان امروزي مانند فيلم، سينما، موسيقي، گرافيك، نمايش و ... نياز دارد و براي انتقال مفاهيم الهي و مقدس مورد نظر خود به دنياي تشنة امروز، لازم است با تمامي توان؛ با بالاترين انگيزه ها و بهره وري از همة استعداد ها به خصوص هنر و سينما استفاده شود.
سخنان حكيمانة رهبر معظم انقلاب ـ آيت الله خامنه اي ـ را به ياد بياوريم كه فرمود: هيچ پيامي در جهان باقي نمي ماند، مگر آن كه با هنر آراسته مي شود .
💢همچنين بدانيم در دنياي پيچيدة معاصر، ما در جايگاه معتقدان به فرهنگ انتظار و ظهور، وظيفه و مسئوليت سنگيني بر عهده داريم؛ اميدوار باشيم كه قدرت طرف هاي باطل و شيطاني، قدرتي ظاهري است و اگر با ايمان، اراده، توكل و دقت به ميدان آييم، كف هاي روي آب، ناپديد مي شوند حتي اگر ظاهري پف آلود و حجيم داشته باشند و آب سالم و گوارا به حلق تشنة جهان امروز سرازير مي شود، انشاء الله ... .
#مهدویت #هالیوود
➖➖➖
✅گاهنوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود)
@A_purm
⭕️انجمن ایران و آمریکا پروژه نفوذ سازمان سیا
✍بخش دوم(پایانی)
💢از طریق آموزش زبان انگليسي و همچنین آموزش فرهنگ یا تاريخ و تحولات اجتماعي جامعه معاصر امريكا كه توسط استادان زن به ايرانيان آموزش داده ميشدند، این فرهنگ در نای جامعه مخاطب که بیشتر جوانان و دانشجویان بودند، نفوذ میکرد.
💢نکته قابل تامل که علی رغم یدک کشیدن صفت فرهنگی که در واقع اهداف و بالتبع ماهیت مدیران و مسئولین خود را نیز بروز میداد، در مقاطع مختلف فعالیت آن، ماموران ارشد نظامی و اطلاعاتی آمریکا در مدیریت آن حضور داشتهاند و بعضا برای فریب افکار عمومی از چهرههای فرهنگی و علمی مانند دکتر حسابی نیز استفاده میکردند. مثلا در یکی از اسناد موجود این انجمن، صورت اعضای هیئت مدیره آن، به شرح زیر همراه با مسئولیت هایشان آمده است:
🔺... دکتر محمود حسابی استاد دانشگاه تهران: رئیس هیئت مدیره
... سرلشگر هاروی جی جابلونسکی رئیس هیئت مستشاران آمریکا در ایران: نایب رئیس
... ناصرقلی اردلان، بازنشسته وزارت دارایی
... حداد فرمانفرمائیان، قائم مقام مدیرعامل بانک مرکزی
... لاول بنت، معاون اداره اطلاعات آمریکا
... تئودور الیوت از سفارت آمریکا
... اعضاء افتخاری: هویدا، سفیر آمریکا، اسدالله علم، احمد متین دفتری، علیاصغر حکمت، منصور روحانی، عباس مسعودی، تیمسار حجازی؛ آجودان شاه، شریف امامی و...
💢همین طور در آبان ۱۳۴۵ انتخاباتی برای هیئت مدیره انجمن انجام میشود که پس از اعلام نتایج حضور افرادی مانند «ادوارد تنت» (رئیس هیئت عملیات اقتصادی آمریکا در ایران) و «لارنس هال» (رئیس اداره اطلاعات آمریکا در ایران) در این هیئت مدیره قابلتوجه است!
💢در این سالها، رئیس انجمن ایران و آمریکا که مقیم واشنگتن هم بود، «رالف بیکر» نام داشت که در سال ۱۳۵۰ و در آستانه برگزاری جشنهای منحوس ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی نیز ریاست گروهی موسوم به کمیته آمریکایی تدارکات جشن دوهزار و پانصد سال بنیانگذاری شاهنشاهی ایران را برعهده گرفت.او به عنوان رئیس این کمیته با یک کمیته افتخاری به ریاست همسر نیکسون (رییس جمهوری وقت آمریکا) و عضویت «اسپیرو آگینو» (معاون نیکسون) و اعضای کابینه و روسای مجالس سنا و نمایندگان و ... نیز در ارتباط بود. «رالف بیکر» در آستانه جشنهای یاد شده، پیامی انتشار داد که در آن باستان گرایی مورد نظر رژیم شاه را بطور کامل ستوده و لوح گلی موسوم به منشور کوروش را منشوری درباره عدالت گستری و پایبندی به اخلاقیات و آزادمنشی معرفی نموده بود.
۱ - از کارشناسان سازمان CIA که ماموریت تحقیق و تفحص در باره فرهنگ و هنر ایران را برعهده داشت، در اوایل دوران حکومت رضاخان به عنوان باستان شناس به ایران آمد و نقش مهمی در غارت آثار باستانی این سرزمین داشت. غارتی که امثال فروغی و علی اصغر حکمت و دیگر فراماسونهای پیرامون رضاخان هدایتگر و کمکدهنده آن بودند.
#نفوذ
➖➖➖
✅گاهنوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود)
@A_purm
⭕️حكایت نیمهپندآموز حاتمبخشی برادرش
💢وقتی حاتم طائی كه ركورددار بخشندگی در جهان بود از دنیا رفت، مردم بسیار ناراحت شدند و برای او مراسمات ترحیم و سوگواری مفصلی برگزار كردند. بعد از مراسم چهلم، برادر حاتم كه او نیز در نوع خود انسان بخشندهای بود تصمیم گرفت بر جایگاه مرحوم حاتم بنشیند و بخشندگی كند. مادر حاتم كه مادربرادرش نیز بود، به او گفت: «ای پسر، درست است كه تو نیز در نوع خود انسان بخشندهای هستی، اما برادرت واقعا چیز دیگری بود. پس بیا و بیهوده خود را در زحمت مینداز و خانواده طائی را ضایع نكن.»
اما برادر حاتم به سخنان وی وقع ننهاد و در جایگاه مرحوم حاتم نشست. حاتم برای خود سرایی ساخته بود كه هفتاد در داشت و هركس از هر دری وارد شد و چیزی میخواست از دستگاه نوبت میگرفت و نزد حاتم میرفت و حاتم برای او حواله صادر میكرد و او حواله را به ستاد اجرایی میبرد و ستاد اجرایی پس از تحقیقات محلی، حواله را نقد میكرد.
💢در روز اول زنی وارد شد و از برادر حاتم حوالهای گرفت، سپس از در بیرون رفت و از دری دیگر وارد شد و حواله دیگری گرفت و دوباره از دری دیگر وارد شد و حوالهای گرفت، اما وقتی برای بار چهارم وارد شد، برادر حاتم گفت: «خانم محترم، فكر نكن سه دفعه قبلی نفهمیدم كه خودت بودی. این كار درست نیست. بگذار به همه برسد.»
در این هنگام زن نقاب از چهره برگرفت و معلوم شد زن همان مادر حاتم است. پس رو به فرزندش كرد و گفت: «دیدی؟ من یكبار 70دفعه بر حاتم وارد شدم و او هر 70دفعه به من حواله داد.»
👤برادر حاتم گفت: «مادر من، او سرمایهاش را در مؤسسه [...] خوابانده بود كه سود ۲۴درصد میدهد و از سود آن بخشندگی میكرد، اما من ملك خریدهام و اجاره دادهام و از محل اجاره بخشندگی میكنم و وسعم به این حاتمبخشیها نمیرسد.» و به این ترتیب اصطلاح «حاتمبخشی كردن» به افواه راه یافت و به گنجینه امثال فارسی اضافه گشت و درصد سود بانكها و مؤسسات اعتباری نیز كاهش یافت.
➖➖➖
✅گاهنوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود)
@A_purm