eitaa logo
آخرین منجی (عج)
93 دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
4.8هزار ویدیو
9 فایل
پیامها و دل نوشته هایی برای یادآوریِ انقلابیون راسخ و فرزندان معنوی حضرت روح الله و پیروان مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴بیشتر جوانان کم سن و سال آمریکایی خواستار نابودی "اسرائیل" و تحویل آن به حماس هستند یک نظرسنجی که این هفته انجام شده و بسیاری از رسانه‌ها از نتایج آن شوکه شدند، نشان می‌دهد که اکثر جوانان آمریکایی معتقدند باید "اسرائیل" به کلی از بین رفته و آن را تحویل جنبش حماس داد. بر پایه یک نظرسنجی که توسط محققان دانشگاه هاروارد و موسسه نظرسنجی Harris poll به عمل آمده، 51 درصد جوانان 18 تا 24 ساله آمریکایی گفته‌اند به اعتقاد آن‌ها راه حل طولانی مدت برای منازعه فلسطینی اسرائیلی در از بین رفتن "اسرائیل" و تحویل آن به حماس و فلسطینیان است. 32 درصد از جوانان آمریکایی نیز گفته‌اند به راه حل دو کشور باور دارند و تنها 17 درصد گفته‌اند کشورهای عربی باید پذیرای فلسطینیان باشند.
🔷پشت پرده رفتار بسیار مشکوک ارتش اسرائیل 🔸️اعلام رسمی ارتش اسرائیل مبنی بر کشتن اُسرای خود به صورت اشتباهی آنهم به صورتی که اعلام شد، بسیار مشکوک و جای تعجب دارد. 🔸️ارتش اسرائیل می توانست اعلام کند اینها نیز مانند سایر اُسرای هلاک شده قبلی، در بمباران کشته شده اند اما این که صریحا می گویند تک تیراندازان اسرائیلی، آنان را با وجود بالا بردن پارچه سفید هدف قرار داده اند، افکار عمومی صهیونیست ها را به شدت تکان داده است. 🔸️این خبر جبهه داخلی اسرائیل را به شدیدا تحریک کرد و سوال مهم اینست که مسئولان نظامی صهیونیست، چرا و با کدام هدف خبری را که می دانستند افکار عمومی جامعه صهیونیستی را به شدت ضد جنگ می شوراند ، اعلام کردند؟ در این مورد ۲ سناریو متصور است . 1️⃣ ارتش اسرائیل به هیچکدام از اهدافش نرسیده و روزانه تلفات بسیار بالایی را متحمل می شود و اقتصاد این رژیم دستخوش آسیب جدی گردیده است و فعلا افق روشنی برای پیروزی دیده نمی شود. 🔸️پس ارتش طی هماهنگی با دولت نتانیاهو ، این خبر را اعلام کرده تا بتواند افکار عمومی را برای پایان جنگ تحریک کند و خواست عمومی جامعه صهیونیست از جنگ تا پیروزی کامل، به آتش بس دائمی تغییر یابد. 2️⃣ اما احتمال دوم که به حقیقت نزدیکتر می نماید ، اینست که گالانت ، گانتز و بخشی از ارتش که مخالف نتانیاهو هستند و جنگ با تلفات کنونی را به ضرر استمرار حیات اسرائیل می دانند، با اعلام این خبر سعی در تحریک افکار عمومی دارند تا با آمپاس نخست وزیر ، او را مجبور به توقف جنگ نمایند. 🔸️گانتز و آیزنکوت و برخی اعضای کابینه جنگ، به خوبی می دانند اگر جنگ متوقف شود ، می توانند مسئولیت ناکامی را به گردن نتانیاهو و مدیریتش بیندازند و او را از قدرت برکنار کنند؛ چیزی که دولت دموکرات آمریکا هم خواهان آنست . 🔸️اما نتانیاهو این نبرد را جنگ تعیین سرنوشت حیات سیاسی خود می داند و احتمالا بر ادامه آن اصرار ورزد. 🔸️اوضاع جبهه داخلی اسرائیل خوب نیست اما نتانیاهو سعی دارد با کش دادن جنگ ، موقعیت خود را تحکیم و جایگاه بایدن را در افکار عمومی آمریکا تضعیف کند تا زمینه برای روی کار آمدن ترامپ فراهم شود. 🔸️لازم به ذکر است میزان محبوبیت بایدن پس از شروع جنگ غزه ،در ۷ ایالت حیاتی و سرنوشت ساز انتخاباتی ، کاهش چشمگیری داشته است و کنار رفتن او از قدرت ، یک شانس جدی برای در قدرت ماندن نتانیاهو ارزیابی می شود. 📌 در نهایت باید گفت به هر دلیلی که باشد ، اعلام خبر کشتن ۳ اسیر اسرائیلی به دست ارتش این رژیم آن هم توسط سخنگوی این ارتش، عقلانی و بر اساس اصول اطلاع رسانی در زمان جنگ نیست و احتمالا هدفی خاص در پشت آن نهفته باشد. 🔸️هدفی که قطعا ، برانگیختن افکار عمومی اسرائیل در راستای شکل گیری خواست عمومی جهت پایان جنگ است.
1.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 هم كِشتى مى گيرند هم راهپيمايى مى كنند، يه تنه بى غيرتى اعراب رو جبران مى كنند 🔹زنده باد يمن💙🇾🇪💙
🔻فاطمه و جامعه: فریاد علیه فراموشی 🖊 مهدی جمشیدی یکم. انتخاب/ انتصاب؛ سوداگری با باطن دین قیام فاطمه -سلام‌الله‌علیها- بدان سبب بود که جامعه، آخرین سخن پیامبر -صلی‌الله‌علیه‌وآله- را به دیدۀ غفلت نگریست و نادیده انگاشت؛ آن هم سخنی که قوام و دوامِ هویّتیِ حقیقیِ اسلام، به آن گره خورده بود. او می‌دانست که «نبوّت» بدون «امامت»، ناتمام خواهد ماند، بلکه موجبات انهدام تدریجیِ باطن دین، فراهم خواهد آمد و جز پوسته‌ای ظاهری، چیزی نخواهد ماند. امامت، هرگز قابل‌فروکاهیدن به خلافت نیست؛ یعنی فقط سخن در این نیست که چه کسی باید ریاست و حکومت در عنان و اختیار خویش داشته باشد، بلکه درد و دغدغۀ اصلی، آن است که اگر خطّی که نبوّت رقم زده است در اختیار آنان که شایسته نیستند قرار بگیرد، دین از حقیقتش تهی خواهد شد و جامعه، گرفتار بیراهه‌ها می‌گردد؛ چنان‌که علی -علیه‌السلام- در سالیان بعد گفت شما در دریاهایی از فتنه فروغلتیدید. اینجاست که سیاست ظاهری، بر احوال باطنیِ امّت پیامبر و سرنوشت معنوی آنها سایه می‌افکند و ازاین‌رو بود که این قدرت باید در اختیار «منصوبان» باشد و نه «منتخبان». دوم. اقلیّت/ توده؛ تاریخ‌سازیِ خواصِ منافق توطئۀ غصب را «اقلیّتِ زیرکِ منافق» طراحی کردند که در پسِ پرده، در انتظار رحلت پیامبر -صلی‌الله‌علیه‌وآله- نشسته بودند و می‌خواستند با صحنه‌آرایی و فریب، حقیقت امامت را پنهان نگاه دارند و به قدرت سیاسی دست یابند. تودۀ ساده‌دل که منزلت امامت را درنیافته بود و بر این گمان بود که تفاوت میان «امامت» و «غیرامامت» در این شخص و آن شخص است نیز همراهی کرد و تسلیم توطئۀ غصب گردید. این عدّۀ اندک در کمین نشسته بودند تا در لحظۀ بحران و خلاء، ناگهان سر از لانۀ خویش بیرون آورند و آخرین توصیۀ پیامبر را از نظرها دور سازند. عوام، همواره این‌چنین هستند؛ زندگی و فکرشان در سطح است و از تأمّل بی‌بهره‌اند و به‌آسانی، به این سو و آن سو می‌روند و تابع و تسلیم اقتضاها و ایجاب‌هایی هستند که خواص می‌آفرینند. اینان، بی‌اراده و مطیع و دنباله‌رو هستند و نسبت بی‌واسطه با حقیقت ندارند و در ذهن‌شان، هیچ پرسشِ تنش‌زایی نمی‌شکفد. بدین سبب بود که کسی در آن معرکه نپرسید که خودِ پیامبر، چندی قبل چه گفت و قدرت و ولایت و امامت را به که سپرد. سوم. روایت/ حقیقت؛ ارادۀ دلخواهانۀ مردم آن اقلیّت زیرکِ منافق که طراحان توطئۀ غصب بودند ابزار و اهرمی جز «روایت» نداشتند و به همین واسطه نیز عوام ساده‌دل را فریفتند و امامت را مهجور و منزوی ساختند. در این روایت مبدعانه و شیطانی، تاریخ پساپیامبر به خواست و ارادۀ خودِ «مردم» سپرده شده بود و «خدا»، به نظاره‌گر نزاع اراده‌های دلخواهانۀ مسلمانان تقلیل یافته بود. دیگر این «آسمان» نبود که باید تقدیر حیات جامعۀ اسلامی را تعیین می‌کرد، بلکه «زمین»، فاعلِ مطلق بود؛ اجتماع سقیفه بر مسند خدایی تکیه زد و برای امّت پیامبر، تشریع کرد. اگر نبوّت، امر آسمانی بود، اینک در روایتی که ساعتی پس از رحلت پیامبر -صلی‌الله‌علیه‌وآله- صورت‌بندی‌ شده بود، امامت به حاشیه رفته و خلافت، امر زمینی وانمود شده بود. در این امر زمینی نیز، مردم باید خود اراده می‌کردند که حقّ حاکمیّت از آنِ کیست. آری، مؤمنانِ متعبّدِ دیروز، اینک در سایۀ سقفِ «کج‌روایت‌های سقیفه‌ای»، حال‌وهوای فرعونی یافته و در برابر نصب الهی، قد برافراشته بودند. چهارم. اجتماع/ انفراد؛ فریاد در تنهایی در این میانه، جز اندکی از اصحاب پیامبر راحل، جانب علی -علیه‌السلام- را نگرفتند. اقلیّتِ زیرکِ منافق، حقیقت را بلعیدند و عقل امّت را ربودند و تاریخ قدسی را به سوی تاریخ عرفی سوق دادند و بدین سبب، نبوّت را ناتمام و رهاشده نهادند. در این لحظه بود که پارۀ مهمی از رسالت، همراه پیامبر -صلی‌الله‌علیه‌وآله- به خاک سپرده شد و ظاهر دین بر باطن دین، تفوّق یافت. صداهای مخالفی که به عدد انگشتان دست نمی‌رسیدند، در گلو خفه شدند و امامت که جان و حقیقت دین بود، به مرداب غفلت جمعی سپرده شد. اما فاطمه -سلام‌الله‌علیها- نمی‌توانست فریاد برنیاورد و غلبۀ ارادۀ ابلیس را تاب آورد. ازاین‌رو، از همان روزهای آغازین برآمد و عَلَم مخالفت برافراشت و فریاد اعتراض برآورد. او در اوج غربت و تنهایی، در برابر «جامعۀ خواب‌زده»‌ای قرار داشت که نمی‌خواست برای حقیقت، هزینه بدهد و با توبۀ جمعی، به ارادۀ خدا بازگردد. او احساس کرد که خاموشی، طریق صواب نیست و باید در این راه دشوار، از جان درگذرد و هرچه که پیش آید از امامت علی -علیه‌السلام- درنگذرد. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
538.1K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
احسنت به خلاقیت بسیج مونیخ جلوی رستوران مک دونالد👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
10.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️👌 نمیشه😖 نمیتونم🥺 ⁉️چطوری گره‌های کور رو در دنیا و آخرت باز کنیم😫
13.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ایستاده در آتش؛ پیام حماسی "دختربچه" فلسطینی به جهانیان و دشمن: تا آخرین قطره خون و نفسی که دارم در سرزمین خود می‌مانم! 🔹‌گفتگوی دیدنی و جالب از کودک فلسطینی با خبرنگار العالم در غزه:پیامی برای نتانیاهو و دشمن دارم؛ خدا مرا بس است، او بهترین پشتیبان من در برابر شماست و شما را ادب خواهیم کرد! 🔹‌کودکان فلسطین، آن را رها نمی‌کنند؛ به خانه‌ی ویران شده‌ام باز خواهم گشت و چادری روی خرابه‌های آنجا برپا و پرچم فلسطین را بلند می‌کنم.
یمنی‌ها سر قول خود هستند؛ 🔥 حرکت کشتی‌ها به سمت بنادر اشغالی ممنوع ◽️ گروه حمل و نقل فرانسوی CMA CGM از توقف عبور تمام کشتی‌های خود از دریای سرخ خبر داد. ◽️ شرکت حمل و نقل سوئیسی MSC نیز اعلام کرد در پی حمله به یکی از کشتی‌هایش در دریای سرخ، تردد کشتی‌های خود از این منطقه را متوقف کرد.
2.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تصاویری از گانگسترهای شهر زاهدان و امام جمعه ساده زیست آن
💢ضربه اسرائیل به اقتصاد اروپا 🔹یمن تا به امروز فقط به کشتی های اسرائیلی و یا آنهایی که [از و به] اسرائیل در تردد بودند حمله کرده است؛ با این وجود اکونومیست گزارش داده ۵۳ درصد تجارت کانتینری جهان دچار اخلال و متوقف شده است. ظاهرا ۴ شرکت بزرگ، تمام عملیات حمل و نقل خود در دریای سرخ را به حالت تعلیق درآورده اند که شامل همه نقل و انتقالات و نه فقط تردد به بنادر فلسطین اشغالی میشود. 🔹حمایت از اسرائیل برای غربی ها، خصوصا آنهایی که در اروپا نشسته اند تاوان سنگینی دارد. اروپایی که پس از جنگ روسیه و اوکراین با بحران انرژی، گرانی، تعطیلی بسیاری صنایع، بالا رفتن دستمزد، بیکاری و کوچک شدن اقتصادش مواجه شده حالا باید مصائب ناشی از جنگ غزه را نیز تحمل نماید. 🔹آنها البته میتوانند به جای دریای سرخ آفریقا را دور بزنند تا در تیررس رزمندگان یمنی قرار نگیرند، لیکن همین مسیر جایگزین حداقل ۱۰ روز هر سفر دریایی را به تاخیر می اندازد، و هزینه های سنگینی از جمله افزایش سرسام آور بیمه، سوخت کشتی ها و در نهایت قیمت محصولات را در پی خواهد داشت. 🔹همانطور که در بالا آمد این تنها اثرات حمله به کشتی های اسرائیلی و یا آنهایی است که به اسرائیل در تردد بوده اند؛ یمن هنوز تصمیمی برای برخورد با شناورهای غربی ندارد؛ لیکن شرکت های بزرگ کانتینری از بیم حوادث احتمالی تمام فعالیت های خود را متوقف کرده اند. با این وجود شرکت های کوچکِ سر به راهی هستند که با تبعیت از دستورات نیروی دریایی یمن بدون هیچ آسیبی در این مسیر تردد دارند. 🔹تصور کنید اگر غربیها یک روز بخواهند توطئه ای کنند و در حمایت از اسرائیل موی دماغ یمنی ها شوند، احتمالا درصد تعطیلی عبور و مرور از ۵۳ درصد بسیار بالاتر خواهد رفت و بعید نیست به ۱۰۰ درصد برسد! ✍
❇️ سکوت و اعتراض در ترازوی تاریخ؛ 📝 ایفای نقش راهبردی در سیره‌ی فاطمی 🖋 حسین محمودزاده ✅ سیره حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها در برابر غاصبان خلافت، ابعاد مختلفی دارد که در این نوشته به یک جنبه از آن پرداخته می‌شود: ✊🏻 اعتراض به ستم در جایی که غلبه‌ی ظالم قطعی و یقینی است و مقابله‌ی عملی با آن به خاطر نامتوازن‌بودن قوا سودی ندارد، به دیدگاه برخی افراد - در بهترین حالت- بیهوده و حتی منافی با عزت و اعتبار به شمار می‌رود. 🔺 منطق چنین افرادی این است که «اگر می‌توانی اقدام عملی داشته باشی بسم‌الله؛ و اگر نه، با تکرار اعتراض و اصرار، خود را سبک نکن و ضعف عملی خودت را آشکار نساز.» 🔻 یکی از نتایج چنین منطقی، در مقابل جرائم و ظلم‌هایی است که گسترده و سنگین هستند؛ چون ظلم سنگین، قدرت بیشتری می‌طلبد و هر چه قدرت بیشتر، امکان مقابله‌ی عملی با آن کمتر، و سکوت و سبک‌نکردن خودمان در مقابل آن، منطقی‌تر و موجه‌تر. ♨️ در روابط بین‌الملل، گاهی کشورها و نهادها به دلایل مختلف به محکوم‌کردن برخی امور بسنده می‌کنند. به تصور برخی افراد و در نگاه ابتدایی، چنین اعتراض‌هایی بیشتر نمایشی و شعاری یا در بهترین حالت احساسی و برای تخلیه‌ی هیجان‌ عاطفی است. اما آن‌چه در حقوق بین‌الملل ثابت شده این است که از فواید مهم و سرنوشت‌ساز این محکومیت‌های لفظی و اعلامیه‌ای، ثبت اعتراض در تاریخ و ایجاد ظرفیت برای اقدام‌های عملی در آینده و هنگام توفر شرایط و امکانات برای تأمین منافع از دست رفته است. ✅ خلاصه آن‌که محکومیت لفظی و اعلامیه‌ای، صرفا یک واکنش شعاری و تخلیه‌ی عاطفی نیست، بلکه اقدامی راهبردی است که منافع آن در درازمدت روشن می‌شود. 🔺 پس از کودتای و إعمال بزرگترین ستم ممکن علیه تاریخ و بشریت، شاید کسانی بودند که نسبت به وضعیت ناراضی بودند، اما با توجه به اقبال دولت کودتاچیان و کمبود تعداد یاوران حق، با خود می‌گفتند «خداوند که می‌داند ما در دل راضی نیستیم، اقدام و مخالفت عملی هم در جایی که دولت ستم رو به اقبال گذاشته، بیهوده است، حال در این شرایط اعتراض‌کردن زبانی و محکوم‌کردن صرف، چه سودی دارد؟» 🔻 این‌طور نبود که تمام اهل مدینه از منافقان و اشرار باشند که بغض و کینه‌ی اهل‌بیت پیامبر صلوات الله علیه و آله را به دل داشته باشند؛ به عکس، از برخی گزارش‌ها استفاده می‌شود که لااقل برخی مردم از اقدامات و سخنان صدیقه‌ی طاهره (س) متأثر می‌شده و به فکر می‌رفتند، اما می‌توان گفت دست کم بخشی از سکوت‌ها به خاطر ذهنیت‌هایی از سنخ منطق پیش‌گفته بوده است. ◼️ در این شرایط بود که صدیقه‌ی طاهره (سلام الله علیها) به تنهایی بار کم‌کاری‌ همه‌ی ناظران ساکت را به دوش کشید؛ و البته در انجام این مأموریت راهبردی تاریخی از تهمت «واکنش احساسی بیهوده» نیز هراسی نداشت. ◼️ صدیقه‌ی کبری (سلام‌الله علیها) با اقدام سرنوشت‌ساز خود به همگان آموخت که اعتراض ظاهری و اصرار بر آن، (حتی پس از روشن شدن خذلان مردمان زمان) ثمرات و آثار راهبردی تاریخی دارد و ترک آن به بهانه‌ی نداشتن ثمرات ملموس در کوتاه مدت، موجه و عقلانی نیست. ◼️ تاریخ از ثبت مستقیم حال و هوای ناگفته و ارتکازات پنهان اجتماعی ناتوان است و برای ثبت آن‌ها به علائم ظاهری و دلایل خارجی احتیاج دارد. امور و ارتکازاتی که در حال حاضر بسیار بدیهی به نظر می‌رسند، ممکن است برای نسل بعد کاملا پنهان و بلکه به شکل معکوس باشند. ♨️ اکنون برای ما و اکثریت مردم جهان، ظلم و ستم و نارضایتی نسبت به توحش صهیونیست‌ها در فلسطین بدیهی است. اما برخی با احاله به: بدیهی بودن مسأله، علم خداوند به مضمرات قلبی و ناممکن بودن اقدام عملی، اعتراض ظاهری را بی‌فایده می‌شمرند و حتی به کسانی که صدای اعتراض‌شان قطع نمی‌شود کنایه می‌زنند که «وقتی ضعیف هستید چرا صبح و شب صرفا اعتراض می‌کنید؟» غافل از آن‌که استمرار همین اعتراض ظاهری و لفظی علیه ظلم و ظالم در صبح و شب -نه به عنوان یک حرکت احساسی، بلکه به عنوان یک تکلیف راهبردی- درسی است که بانوی بزرگ اسلام برای تاریخ به یادگار گذاشته است.