eitaa logo
پژوهش خوان
669 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
186 ویدیو
78 فایل
معاونت پژوهش مدرسه علمیه سطح1 و سطح 2و3 فلسفه و کلام اسلامی عباسقلی خان ارتباط با ادمین کانال: @hayat1398 لینک کانال @Abbasgholikhanpajohesh آدرس سایت مدرسه Magk.ir آدرس اینستاگرام مدرسه https://instagram.com/abasgholikhan1?igshid=khl0oy1iduy1
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 دو فصلنامه علمی «مطالعات اعتبار سنجی حدیث» 🔹گروه معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان در نظر دارد به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای تقویت علم رجال، دو فصلنامه علمی «مطالعات اعتبار سنجی حدیث» را منتشر کرده و نسبت به اخذ امتیاز آن اقدام نمایید. از این رو از تمامی علاقه مندان دعوت می شود مقالات پژوهشی خود را جهت انتشار در این دو فصلنامه ارسال نمایند. 🔸محورهای کلی فراخوان ▫️دانش رجال و اعتبار سنجی حدیث؛ ▫️روش شناسی پژوهش های رجالی؛ ▫️جریان های کهن و نو پدید اعتبار سنجی حدیث 🔸 جهت اطلاع 14 ریز موضوع می توانید به سامانه دو فصلنامه به آدرس vsh.journals.hozehkh.com مراجعه نمایید. 🔸شرایط مقاله ارسالی در تصویر ضمیمه موجود است. ......................................... 🆔@Abbasgholikhanpajohesh »🍀🌺...🌺🍀
🔰جزء هفتم: متن اصلی ➡️ ادامه نکته سوم: ✅نکات شکلی در نقل قول‌ها 1️⃣ نقل قول مستقیم داخل گیومه « » گذاشته شده و اگر از سه خط بیشتر باشد، می‌بایست در پاراگراف مستقل و با تورفتگی از سمت راست تنظیم شود. هر صفحه‌ای حداقل سه پاراگراف داشته باشد و بیش از 8 تا 10 خط نباشد. 2️⃣ اضافه کردن اندک به نقل قول مستقیم، اشکالی ندارد، اما باید داخل قلاب [ ] آورده شود. 3️⃣حذفیات یا نقطه چین مشخص می‌شود. در قرآن نیاز به نقطه چین نیست. 4️⃣ اگر نقل قولی در ضمن نقل قول دیگر بیاید با ,, ،، تفکیک می‌شود. ✅نکته چهارم: شیوه ذکر عبارت‌های عربی در متن فارسی ◀️لزوم آوردن عبارت عربی ◀️لزوم ذکر عبارت‌های عربی در پاورقی ◀️لزوم ترجمه عبارت‌های عربی در متن ◀️عدم نیاز به ترجمه عبارت‌های در پاورقی ◀️عدم نیاز تطابق محتوای گزارش ذکر شده در متن با محتوای عبارت عربی پاورقی ◀️آیات قرآن به صورت کامل و سایر عبارت‌های عربی در حد ضرورت(همزه، تشدید، تنوین نصب و واژه‌هایی که ممکن است اشتباه تلفظ شوند)، اعراب گذاری می‌شوند. ◀️عبارت عربی در پاورقی اول متن عربی داخل گیومه « » 🆔@Abbasgholikhanpajohesh »🍀🌺...🌺🍀
محورهای اصلی فراخوان مقاله کنگره: 1. نقد و بررسی نظریه های دولت از منظر حکمت سیاسی متعالیه (دولت اخلاقی، دولت مطلقه، دولت فلسفی، دولت فقهی، دولت عرفانی، دولت مدرن، دولت ملی) 2. کارویژه های دولت از منظر حکمت سیاسی متعالیه (آزادی، امنیت، عدالت، قدرت، قانون، جنگ و صلح، محبت و دوستی، تعلیم و تربیت، حقوق بشر، محیط زیست، پیشرفت، تمدن) 3. نظریه دولت مطلوب از منظر حکمت سیاسی متعالیه: ظرفیت های حکمت سیاسی متعالیه برای ارائۀ دولت متعالیه (ماهیت دولت، کارویژۀ دولت، غایت دولت) 4. تجربه حکمرانی در جمهوری اسلامی ایران از منظر حکمت سیاسی متعالی (مردم سالاری دینی، مشروعیت، استقلال) 5. از فارابی تا فیلسوفان مسلمان معاصر: مقایسه نظریه های دولت از منظر مکاتب فلسفه سیاسی اسلامی (نظریه دولت با رویکرد فلسفۀ سیاسی مشاء، نظریه دولت با رویکرد فلسفۀ سیاسی اشراق، نظریه دولت با رویکرد فلسفۀ سیاسی متعالیه) زمان های مهم زمان برگزاری: بهار 1400 مهلت دریافت چکیده مقالات: پایان شهریور ماه 1399 مهلت دریافت اصل مقالات: پایان آذر ماه 1399 راه های ارتباطی ایمیل همایش: hikmat@isca.ac.ir تلفن تماس همایش: 02531156851 سامانه دریافت چکیده و مقاله: jikmat.isca.ac.ir کانال اطلاع رسانی در شبکه¬های اجتماعی: @islamicpp شماره ثبت ISC: 0020098280 نشانی دبیرخانه کنگره قم، پردیسان، بلوار دانشگاه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، طبقه دوم، پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی ................................ 🆔@Abbasgholikhanpajohesh »🍀🌺...🌺🍀
🔆🔹مژده به علاقه مندان کسب مهارت تندخوانی🔻🔆 🌟 اگر به دنبال کسب مهارت تندخوانی، تقویت حافظه، صرفه جویی در وقت و کسب نمرات عالی هستید با ما همراه شوید. 📖🔻کارگاه مهارت تندخوانی برگزار می شود🔻 📣 اطلاع از نحوه ثبت نام در لینک زیر👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f https://eitaa.com/howzehpajohesh/1507 .............................. 🆔@Abbasgholikhanpajohesh »🍀🌺...🌺🍀
🔰جزء هفتم: متن اصلی ✅نکته پنجم: اهمیت کیفیت منابع ◀️تا حد امکان به منابع دسته اول مراجعه شود. ◀️محقق باید برای تمام فیش‌ها به متن اصلی مراجعه کند و به نقل قول دیگران، اعتماد نکند. ◀️اگر منبع اصلی در دسترس نباشد یا امکان استفاده از آن را نداشته باشد، باید منبع واسطه نیز در پاورقی ذکر شود. 🆔@Abbasgholikhanpajohesh »🍀🌺...🌺🍀
✅جناب استاد موفقیت جنابعالی در جمع باعث مباهات و شادی ما گردید ، ازخداوند متعال آرزوی موفقیت های روزافزون و مستمربرایتان در تمامی مراحل زندگی خواستاریم. 💠از طرف مدرسه علمیه عباسقلی خان
✅ادیان خراسان در عصر امام رضا علیه السلام 👨‍💻نویسنده دکتر محسن شرفایی .............................. 🆔@Abbasgholikhanpajohesh »🍀🌺...🌺🍀
🔰متن خبری اختتامیه دوازدهمین جشنواره کتاب سال رضوی ✅جهت مطالعه اینجا کلیک کنید 🔰متن مصاحبه با نویسنده اثر بررسی ادیان و مذاهب در عصر امام رضا(ع) به روایت کتاب ✅جهت مطالعه اینجا کلیک کنید ........................................... 🆔@Abbasgholikhanpajohesh »🍀🌺...🌺🍀
🔰 ❓عرفات به چه معناست و وجه نامگذاری آن سرزمین مقدس به عرفات چیست؟ ✍️ عرَفاتْ، ازریشه عَرَفَ گرفته شده وبه گفته راغب: بیانگرشناخت آثاراشیاء همراه باتفکر وتدبر است.(1) ♻️ دراین که چراعرفات رابدین اسم خوانده‌اند، اختلاف نظرهایی وجود داردکه ما در این مختصربه سه موردآن اشاره می کنیم: 1️⃣ برخی گفته‌اند: آدم و حوا پس از رانده‌شدن ازبهشت وفرودآمدن برزمین، در این سرزمین یکدیگر راملاقات نموده، همدیگر راشناختند؛ از این رو آنجا راعرفات نامیده‌اند.(2) 2️⃣ گروهی دیگرعقیده دارند: از آن رو این سرزمین راعرفات گویند که مردم درآن به گناهان خوداعتراف می‌کنند.(3) 3️⃣ امام صادق علیه‌السلام (در روایتی طولانی) پس ازبیان ماجرای فرودآمدن حضرت آدم (ع) درعرفات و همراهی نمودن جبرئیل با ایشان،فرمودند: «جبرئیل به آدم گفت: هنگامی که خورشیدغروب کرد،هفت مرتبه به گناه خود اعتراف کن وهفت مرتبه نیز توبه و طلب آمرزش نما و آدم چنین کرد،پس آنجاعرفات نامیده شد؛زیرا آدم در آن، به گناه خود اعتراف نمود وبرای فرزندان او نیزسنت شد که (در این سرزمین) به گناهان خود اعتراف کرده،ازخداوند آمرزش بخواهند،همان گونه که آدم چنان کرد...».(4) ✅ اعتراف به گناه که دروجه تسمیه دوم وسوم آمده و امام صادق(ع) نیزمهر تأییدبر آن نهاده‌اند،بهترین دلیل نامگذاری این سرزمین مقدس به «عرفات» است. ---------------------------------------- (1) تاج العروس، ج 24، ص 133 (2) معجم البلدان، ج 4، ص 117 (3) همان. (4) مستدرک، ج 10، باب 149 ....................................... 🆔@Abbasgholikhanpajohesh »🍀🌺...🌺🍀
🔆با محوریت غدیر 🔆 ✅به مناسبت دهه ولايت و امامت (عید قربان تا غدیر) ✳️محورهاي فراخوان : 1️⃣موضوع شناسي بامحوريت خطبه غدير 2️⃣نمودار ساختاري خطبه غدير 3️⃣خلاصه‌نويسي كتاب شبهات غدير ج2 از آقاي عصيري 4️⃣مقالات كوتاه با موضوعات پيشنهادي: 5️⃣خداشناسي درخطبه غدير 6️⃣امام شناسي درخطبه غدير 7️⃣مهدويت درخطبه غدير 8️⃣نقش ولايت پذيري درسعادت جامعه 9️⃣فضايل اميرالمؤمنين عليه السلام و كاركرد آن درزندگي شيعيان 0️⃣1️⃣دشمن شناسي در خطبه غدير ⬅️وساير موضوعات با محوريت خطبه غدير ✴️شرايط مقالات:🔻 🔹مقالات بين 5تا7 صفحه 🔸در قالب : word 🔹فونت mitra14، 🔸و براساس اصول مقاله نويسي انجام شود. 📜به تمام شرکت‌کنندگان لوح تقدیر یادبود 💎و به آثاربرگزیده جوایز نقدی💰 تقدیم می شود. ⏳مهلت ارسال آثار 31 مرداد 📩ارسال آثاربه شماره تلفن درپيام رسان ايتا: 📲 09154353679 📲 09303385824 🔰برگزار کننده: واحد پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب (س) ................................. 🆔@Abbasgholikhanpajohesh »🍀🌺...🌺🍀
11.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انقلاب: ما به رنسانس فلسفی یا واژگون کردن اساس فلسفه‌مان احتیاج نداریم. نقص فلسفه‌ی ما این نیست که ذهنی است - فلسفه طبعاً با ذهن و عقل سروکار دارد - نقص فلسفه‌ی ما این است که این ذهنیّت امتداد سیاسی و اجتماعی ندارد. فلسفه‌های غربی برای همه‌ی مسائل زندگی مردم، کم و بیش تکلیفی معیّن میکند: سیستم اجتماعی را معیّن میکند، سیستم سیاسی را معیّن میکند، وضع حکومت را معیّن میکند، کیفیت تعامل مردم با همدیگر را معیّن میکند؛ اما فلسفه‌ی ما به‌طور کلّی در زمینه‌ی ذهنیّاتِ مجرّد باقی میماند و امتداد پیدا نمیکند. شما بیایید این امتداد را تأمین کنید، و این ممکن است؛ کمااین‌که خود توحید یک مبنای فلسفی و یک اندیشه است؛ اما شما ببینید این توحید یک امتداد اجتماعی و سیاسی دارد. «لااله‌الا ّاللَّه» فقط در تصوّرات و فروض فلسفی و عقلی منحصر و زندانی نمی‌ماند؛ وارد جامعه میشود و تکلیف حاکم را معیّن میکند، تکلیف محکوم را معیّن میکند، تکلیف مردم را معیّن میکند. میتوان در مبانی موجود فلسفىِ ما نقاط مهمّی را پیدا کرد که اگر گسترش داده شود و تعمیق گردد، جریانهای بسیار فیّاضی را در خارج از محیط ذهنیّت به‌وجود میآورد و تکلیف جامعه و حکومت و اقتصاد را معیّن میکند. دنبال اینها بگردید، این نقاط را مشخّص و رویشان کار کنید 🍃 ۱۳۸۲/۱۰/۲۹ بیانات در دیدار جمعی از نخبگان حوزوی 🆔@Abbasgholikhanpajohesh »🍀🌺...🌺🍀
✅با حضور اساتید: 1️⃣حجت الاسلام و المسلمین موسوی بایگی 2️⃣دکتر کهنسال 3️⃣دکتر وطن دوست ✅دروس ارائه شده: ⬅️فلسفه ⬅️کلام اسلامی ⬅️منطق ⌛️زمان شروع دوره: شنبه 11 مرداد ماه 1399 ........................................... 🆔@Abbasgholikhanpajohesh »🍀🌺...🌺🍀