#معرفی_آثار_علمی
#کتاب_شناسی
#معرفت_شناسی
#فلسفه_اسلامی
📚 معرفی کتب مفید در مبحث معرفت شناسی
👤 استاد حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین زاده (استادیار مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران)
🔹 فرازی از زندگی نامه استاد حسین زاده ؛
در شهر مقدس قم به دنیا آمد. پس از اتمام دورة راهنمایی، حدود سال های ۵۳ و ۵۴ دروس حوزه را دنبال کرد و در طی پنج سال و اندی، در سال 1359، توانست به درس خارج فقه و اصول راه یابد. در دورة تحصیل سطح، علاوه بر دروس رایج، فلسفتنا، اقتصادنا، عربی جدید، انگلیسی و نیز اخلاق و تفسیر را در محضر اساتیدی فرهیخته آموخت. فقه واصول را در مقطع عالی سطح از محضر بزرگانی همچون آیت الله پایانی وآیت الله اعتمادی و آیت الله قافی فرا گرفت. از سال ۵۹ تا ۷۴ به مدت ۱۵ سال در درس خارج فقه و اصول اساتید برجسته ای چون حضرات آیات عظام مظاهری، شبیری زنجانی و … مشارکت فعال داشت.در طول تحصیل وپژوهش، به طور مستمر در دروس اخلاق ، فلسفه وتفسیر و عقاید استاد حضرت آیت الله مصباح شرکت
کرد واز آغاز تحصیلات حوزوی ، بلکه پیش از آن، از راهنمایی های معظم له بهرة بسیاری برد. به علاوه، او دردرس های اسفار حضرت آیه الله جوادی نیز چند سالی حضور داشت و از دروس عرفان ایشان نیز استفاده کرد.حدود سال ۱۳۶۵ به عضویت درگروه تخصصی فلسفه باقرالعلوم(ع) به ریاست استاد مصباح در آمد وبه تحقیق در حوزه فلسفه پرداخت. از جملة ثمرات این تلاش گروهی، آماده ساختن درس های اسفار، ج ۶ و نیز شناخت شناسی استاد حضرت آیه الله جوادی آملی بود.
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
واحد پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان
www.magk.ir
🆔@Abbasgholikhanpaj
•🔴گزارش جلسه پنجم از سلسله نشست های آینده پژوهی و مسیر علمی طلبه🔴•
🔸عنوان جلسه: جامعیت یا تخصص گرایی در مسیر تحصیل علوم حوزوی
🎙 ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین محمد صالح حائری ( عضو هیئت علمی مدرسه علمیه مشکات و استاد سطوح عالی فقه و اصول قم )
🔹اهم مطالب ارائه شده توسط استاد محترم:
🔻استاد محترم در ابتدا فرمود: نسبت به بحث آینده پژوهی و مسیر علمی طلبه از دو منظر باید نگریست:
✅ نیازهای جامعه و حوزه علمیه برای حل مشکلات حکومت اسلامی
✅ توانایی و استعداد و علائق شخصی
🔻ایشان در ادامه فرمود: از جمله نکاتی که به عنوان اولویت انتخاب مسیر علمی برای طلبه باید قرار بگیرد دو چیز است:
اولا؛ مسیری را انتخاب کند که دیگران توانایی انجام آن را ندارند.
دوما؛ مسیر و کاری را انتخاب کند که دیگران انجام نمی دهند و به عبارتی کاری است که روی زمین مانده است.
🔻 همچنین ایشان فرمود: اگر طلبه ای می تواند و استعداد و حوصله کافی را در مسیر علمی دارد، اصل اولی این است که به صورت ممحض در فقه و اصول سرمایه گذاری کند و وقت بگذارد و به صورت پیگیر و مستمر به مدت حدود 15 سال کار علمی با پشتکار و جدی داشته باشد و بعد از این که به اجتهاد رسید در علوم انسانی ورود کند و به عنوان یک فرد صاحب نظر، مباحث علمی علوم انسانی را پیگیری و مطالعه کند.
🔻در انتها نیز استاد محترم به سوالات و شبهات طلاب گرامی در موضوع مسیر علمی و تحصیلی طلبه پاسخ دادند.
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
واحد پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان
www.magk.ir
🆔@Abbasgholikhanpaj
آینده پژوهی حجت الاسلام و المسلمین محمد صالح حائری.mp3
19.18M
🔊فایل صوتی
🔷نشست علمی جامعیت یا تخصص گرایی در مسیر تحصیل علوم حوزوی (جلسه پنجم )
👤 استاد محترم حجت الاسلام و المسلمین محمد صالح حائری
📆 10 اردیبهشت ماه 1401
🕌مدرسه علمیه عباسقلی خان
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
واحد پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان
www.magk.ir
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
#هدایت_تحصیلی
#طلاب_سطح_یک
#آموزش_مدرسه_عباسقلی_خان
🔸واحد آموزش مدرسه علمیه عباسقلی خان مشهد🔸
🔹سلسله نشست های هدایت تحصیلی آینده پژوهی و مسیر علمی طلبه🔹
🔻با ارائه اساتید مبرز و صاحب نظر در حوزه هدایت تحصیلی؛
👤 استاد عبدالحمید واسطی
👤استاد مجتبی الهی خراسانی
👤استاد سید محسن حسینی فقیه
👤استاد محمد صالح حائری
👤استاد مصطفی جلالی
🌐 جهت دانلود رایگان صوت جلسات هدایت تحصیلی به آدرس های زیر مراجعه فرمایید👇👇👇👇
🌐www.magk.ir
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
#اطلاعیه_نشست_علمی
🔹 سلسله جلسات پنج شنبه های علمی پژوهشی🔹
✅عنوان جلسه: معرفت شناسی در فلسفه اسلامی ( جلسه چهارم )
🎙 با حضور استاد محترم: حجت الاسلام والمسلمین احمد عزتی
📆 زمان: پنج شنبه 22 اردیبهشت 1401، ساعت 9/30
🕌 مکان: مدرسه علمیه عباسقلی خان، مدرس110
✅ جلسه به صورت حضوری برگزار می گردد.
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
واحد پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان
www.magk.ir
🆔@Abbasgholikhanpajohesh