#اینفوگرافیک_امتحان_شفاهی(4بخش)
#بیست_نکته_راجع_به_امتحان_شفاهی(قسمت دوم)
🔰#توضیحات_تکمیلی
6️⃣#درموقعحفظکردن و به خود پس دادن با استفاده از قوه تخیل تان #خودتانرادرکلاس و در موقعیت درس پس دادن #تجسمکنید و به این ترتیب با تمرین ذهنی موقعیت آزمون هم احتمال بازیابی اطلاعات از حافظه به هنگام امتحان شفاهی را افزایش می دهید
7️⃣#قبلازاینکهدرمعرضامتحانشفاهیقرارگیرید چندین و چندین بار #ازخودتانآزمونبهعملآورید. یکی از روشهای مؤثر بازگو کردن درس برای یادگیری، بویژه همکلاسی ها است که همانند یک آیینه قبل از آزمون شفاهی به شما نشان می دهد در کدام بخش یا بخشهای درس اشکال دارید؟
8️⃣#بادوستانصمیمی اما جدی در درس خواندن، #کارگروههایدرسیتشکیلدهید و به این ترتیب با از هم پرسیدن و به هم پاسخ دادن و اصلاح پاسخها به هم، در آمادگی بیشتر در غلبه بر آزمون شفاهی کمک کنید.
9️⃣اکثر دانش آموزان هنگام پاسخ دادن شفاهی دچار اضطراب می شوند. #اعتمادبهنفسداشتهباشید و مطمئن باشید که اگر آمادگی خوبی داشته باشید هیچ اتفاقی نمی افتد.
🔟#قبلازامتحان و لحظاتی پیش از اینکه برای پاسخگویی فرا خوانده شوید، چند نفس عمیق بکشید. #بهموفقیتیکهدرچندقدمیشمااستفکرکنید. اطمینان داشته باشید که تحت چنین وضعیتی حتماً موفق می شوید.
🔶#این_پست_ادامه_دارد ...
✅برای دیدن مطالب مرتبط و پیوستن به ما اینجا 👉کلیک کنید
🔷واحد رسانه و بخش تحقیقات
🔶پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان
⌛️ 25 خرداد 99
»🍀🌺#با_ما_همراه_باشید...🌺🍀«
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کلیپ تحلیلی
#نظریه_تکامل_و_نژادپرستی
#داروین_هاکسلی_گالتون
#حجه_الاسلام_محمودرضا_قاسمی
⌛️مدت زمان : 4 دقیقه
✅برای دیدن مطالب مرتبط و پیوستن به ما اینجا 👉 کلیک کنید
»🍀🌺#با_ما_همراه_باشید...🌺🍀«
🔰#دانلود_کلیپ 👇👇👇👇
9.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍀🌺🍀🌺🍀
#Analytical_clip
🎥کلیپ تحلیلی
#نظریه_تکامل_و_نژادپرستی
#داروین_هاکسلی_گالتون
#حجه_الاسلام_محمودرضا_قاسمی
#استاد_حوزه_و_دانشگاه
🔰محورهای بحث :
⬅️نظریات برخی دانشمندان تکاملی در رابطه با نژادپرستی
⬅️محرومیت فقرا از حق حیات و عدم تطابق با سازگاری انتخاب طبیعی(براساس نظریه تکاملی)
⬅️محرومیت سیاه پوستان از حق حیات و زندگانی
⬅️عدم موضع گیری شفاف دانشمندان تکاملی بر نژاد پرستی
🔸برگرفته از خبرگزاری رسا
✅برای دیدن مطالب مرتبط و پیوستن به ما اینجا 👉 کلیک کنید
🔷واحد رسانه و بخش تحقیقات
🔶پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان
⌛️25 خرداد 99
»🍀🌺#با_ما_همراه_باشید...🌺🍀«
#خبر_پژوهشی
✅تلاش می کنیم تا حوزه علمیه خراسان جایگاه نخست خود در ادبیات را باز ستاند.
🔰حجت الاسلام و المسلمین حسین کندری معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان، در نشست صمیمی گروه علمی ادبیات عرب مدرسه علمیه عالی نواب با آیت الله سیدمصباح عاملی که در مرکز مدیریت برگزار شد، با اشاره به نگاه ویژه به ادبیات در حوزه علمیه خراسان، گفت: الزامات سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان در افق 1414، مسیر حرکت تحولی است، لذا با توجه به آن تلاش می کنیم تا حوزه علمیه خراسان جایگاه نخست خود در ادبیات را باز ستاند.
🔸ایشان به برخی اقدامات صورت گرفته در این راستا اشاره کردند:
1️⃣برگزاری نشست های علمی در حیطهی لغت شناسی، صرف، بلاغت و ... در مدارس علمیه
2️⃣برگزاری دوره های توانمندسازی اساتید در این عرصه،
3️⃣تالیفات ادبیات عرب که به عنوان متون درسی مورد استفاده قرار گرفته
4️⃣ فراخوان مقالات برای نشریات تخصصی و تهیه محتوا با همکاری مدارس علمیه
از این رو به صورت ویژه « نشریه تخصصی جستارهای ادبی» آماده همکاری جهت چاپ مقالات است.
5️⃣اقدامات اجرایی و مقدمات راه اندازی کتابخانه تخصصی ادبیات
6️⃣توان دسترسی سریع تر به منابع دیجیتال و نسخ خطی ادبیات از طریق IP با همکاری آستان قدس
7️⃣ راه اندازی «سامانه پاسخگویی و نشر تحقیقات ادبی»
8️⃣ ایجاد قرارگاه مرکزی ادبیات در حوزه علمیه خراسان و فرهنگ سازی در این زمینه
🔗لینک خبر در سایت حوزه:
http://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=37964
📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🆔 @howzehpajohesh
🍀🌸🍀🌸🍀
#اینفوگرافیک_امتحان_شفاهی(4بخش)
#بیست_نکته_راجع_به_امتحان_شفاهی(قسمت سوم)
🔰#توضیحات_تکمیلی
1️⃣1️⃣#وقتیدربرابراستادمیایستید. به دانش آموزان کلاس توجه و نگاه کنید. #تمرکزتانرابرسؤالیکهاستادمطرحمی کند و پاسخی که می خواهید بدهید متمرکز کنید.
2️⃣1️⃣#وقتیپاسخشفاهی می دهید ممکن است در یک لحظه به #اصطلاحگیرکنید. در اینگونه موارد بهتر است به #جایسکوتی که هم ناخوشایند است و هم گویای عدم تسلط شما است تا به یاد آمدن ادامه مطلب به #توضیحبیشتریپیرامونآخریننکته ای که بیان کرده اید بپردازید به این ترتیب این وقفه را به خوبی مدیریت خواهید کرد.
3️⃣1️⃣#سعیکنیدهمضعفهایخودتانراقبلازامتحانبرطرفکنید و هم با کنجکاوی و پیگیری خودتان متوجه شوید که استاد مربوطه بیشتر از چه مباحثی سؤال طرح می کند؟ یا چگونه از بقیه دوستانتان پرسیده است؟
4️⃣1️⃣#معمولاًامتحانشفاهییکفرصتطلاییبرایکسبنمرهبهتر و بالاتر است زیرا در امتحان شفاهی استادان معمولاً به دو تا سه سؤال اکتفاء می کنند، بنابراین چنین فرصتی را نباید هرگز از دست داد.
5️⃣1️⃣#داشتناعتمادبهنفس در یک امتحان شفاهی بسیار اساسی و تعیین کننده است. داشتن اعتماد به نفس به استاد شما نشان می دهد که از آمادگی مطلوبی برخوردار هستید بنابراین کمتر ممکن است مورد پرسش قرار گیرید.
🔶#این_پست_ادامه_دارد ...
✅برای دیدن مطالب مرتبط و پیوستن به ما اینجا 👉کلیک کنید
🔷واحد رسانه و بخش تحقیقات
🔶 پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان
⌛️ 26 خرداد 99
»🍀🌺#با_ما_همراه_باشید...🌺🍀«
🍀🌸🍀🌸🍀
#کلامی_از_بزرگان
#تاریخچه_درس_تفسیر چهل ساله آیت الله العظمی #جوادی_آملی از زبان ایشان
🔰آیتالله جوادی آملی خودشان تاریخچه این درس رااینگونه بازگوکردهاند:
درسال ۱۴۰۰ هـ.ق، بعدازاینکه طبق معمول درسی که درمدرس مدرسه سعادت که مرحوم سعادت (ره) درقم ساختند،آنجادرس به پایان رسید،من تنهانشسته بودم وشرکت کنندگان درس رفته بودند.من هیچ فکرنمیکردم که درفردای آن روزچه بایدشروع بکنیم!گفتیم حالامیرویم تصمیم میگیریم و... .
همان جاکه نشسته بودم دفعتاًبه ذهنم رسیدکه ماتفسیرراشروع بکنیم؛نه قبلاًفکری داشتیم،نه باکسی مشورت کردیم،نه کسی به ماگفت.
خدای سبحان این رادرذهن ماالقاکردمادرهمان مدرس مدرسه مرحوم سعادت آملی شروع کردیم.طولی نکشیدکه جمعیت بیش ازوسعت آن مدرس بود،رفتیم مهدیه مرحوم آقای اسلامی (ره)،طولی نکشیدکه آنجاهم کافی نبود،رفتیم مسجدمحمدیه، طولی نکشیدکه مسجدمحمدیه هم کافی نبوددرکوتاهترین مدت ماازمدرس مدرسه سعادت به مسجداعظم ـ ساخته آیت الله العظمی بروجردی (قدّس الله نفسه الزکیة) ـ منتقل شدیم. الآن که روزجمعه بیست وسوم شعبان المعظم ۱۴۴۱ه.ق است تقریباًچهل سال این تفسیرطول کشید.تمام ساعاتش،تمام لحظاتش،تمام دقایقش و ... ،همه اینهابه عنایت الهی بود و ... .
این نه تعارف است،نه مدحگویی است،نه ثناخوانی است، اظهارعجزصادقانه است که ازاوست ولاغیر!.
#متن_کامل
🔶رجوع به سایت خبرگزاری رسمی حوزه
✅برای دیدن مطالب مرتبط و پیوستن به ما اینجا 👉کلیک کنید
🔷واحد رسانه و بخش تحقیقات
🔶پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان
⌛️ 26 خرداد 99
»🍀🌺#با_ما_همراه_باشید...🌺🍀«
🍀🌸🍀🌸🍀
#اینفوگرافیک_امتحان_شفاهی(4بخش)
#بیست_نکته_راجع_به_امتحان_شفاهی(قسمت آخر)
🔰#توضیحات_تکمیلی
6️⃣1️⃣سعی کنید#اعتمادبهنفسخودتانرادرظاهرتانهمآشکارکنیدمثلاً ،بادکمه های لباستان بازی نکنید.خلاصه رفتارهایی که حاکی ازاضطراب ودل نگرانیتان باشدراازخودتان نشان ندهید.
7️⃣1️⃣#اگرپاسخسؤالیرانمیدانیدیادرموردآنشکداریدباآرامش خاطرو#باعبارتهاییمثلفکرمیکنم... یاحدس می زنم که... #شروعبهپاسخدادنکنیدودراین حال سعی کنیدبه سرعت مطالب قبلاً آموخته شده رابه یادبیاورید.
8️⃣1️⃣#برایموفقیت هرچه بیشتردرامتحانات شفاهی سعی کنید#مجموعهایازسؤالهایمرتبطباهردرسرابنوسیدوبعدباخودتان ازخودتان بپرسیدیاازاطرافیانتان خواهش کنیدکه آن سؤالات را ازشمابپرسند.به این ترتیب تمرین مناسبی رابرای موفقیت درامتحانات شفاهی برای خودتان تدارک دیده اید.
9️⃣1️⃣هیچگاه #تلاشنکنیدبههنگامامتحانشفاهیدرموقعیتیکهدوستتاندرپاسخگوییدچاروقفهشدهاستبهاوکمککنید.زیرابااین کارتان ممکن است اولاًموجب حواس پرتی وی شویدوثانیاًممکن است اصلاًدوستتان نیازی به کمک شمانداشته باشدواین عمل شماباجلب توجه استادهمراه شده و موجب ازدست دادن نمره دوستتان شوید.
0️⃣2️⃣#آمادهشدنبرایشرکتدرامتحانشفاهیرابهدقیقه90موکولنکنید زیرا این کارباعث می شودکه میزان تسلط شمابرمباحث کاهش یافته وبه دلیل عدم اعتمادبه نفس کافی نتوانیددرامتحان موفق عمل کنید.
✅برای دیدن مطالب مرتبط و پیوستن به ما اینجا 👉کلیک کنید
🔷واحد رسانه و بخش تحقیقات
🔶 مدرسه علمیه عباسقلی خان
⌛️ 27 خرداد 99
»🍀🌺#با_ما_همراه_باشید...🌺🍀«
🍀🌸🍀🌸🍀
#فراخوان
#تأمین_محتوای_پژوهشی
#هدیه_پژوهشی
💠معاونت #پژوهشمدرسهعلمیهعباسقلیخانمشهد مقدس درنظر دارد در راستای تهیه و تولید محتوای آموزشی-پژوهشی در قالب های تعیین شده از تمامی علاقه مندان و صاحبان اثر دعوت به عمل می آورد.
🔰موضوعات در نظر گرفته شده :
1️⃣قرآن پژوهی و حدیث پژوهی
2️⃣مفاخر و بزرگان علوم اسلامی و انسانی
3️⃣کتاب های علمی با رویکردآموزشی-پژوهشی (علوم اسلامی و انسانی)
4️⃣کارگاه ها و کلاس های مهارتی
5️⃣مقالات و تحقیقات مهارتی با رویکرد علوم اسلامی و انسانی
6️⃣نرم افزار و اپلیکیشن های تحقیقاتی و پژوهشی
✅قالب های قابل ارائه محتوا :
🎥فیلم و صوت
📖کتاب و مقاله
📊موشن واینفوگرافیک
📤وب گاه و پیام رسان ها
🙋♂️علاقه مندان شرکت در فراخوان می توانند آثار خود را تا مورخه #19تیر99 به ایمیل یا پیام رسان ایتا ارسال نمایند
📩hoseeini9156@gmail.com
🆔@ap9156
✳️#هدایا
به قید قرعه به 5 نفر از منتخبین دارای حائز شرایط کمک هزینه سفر به #مشهدمقدس اهدا می گردد
🏆#هریکبهارزش 000.000.2️⃣ ریال
✅برای دیدن مطالب مرتبط و پیوستن به ما اینجا 👉کلیک کنید
🔷واحد رسانه و بخش تحقیقات
🔶 پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان
⌛️ 27 خرداد 99
»🍀🌺#با_ما_همراه_باشید...🌺🍀«
#کرسی_آزاد_اندیشی
💠 موضوع : بایدها و نبایدهای تحول در متون آموزشی حوزه علمیه.
🔹 استاد علمی: حجت الاسلام و المسلمین مجید خاموشی.
🔹استاد داور: حجت الاسلام و المسلمین علی احمدی
🔸 دبیر: محمد باقر لشکری
(مسول پژوهش مدرسه آیت الله العظمی خویی (ره)
🔗لینک پیوستن به کرسی آزاداندیشی:
https://eitaa.com/joinchat/3623026741Ccad531e2bd
طلاب و اساتید گرامی نظرات خود را در مورد این موضوع در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه ۲۷، ۲۸ و ۲۹ خردادماه در ساعت ۲۱ الی ۲۳ بیان فرمایید.
•┈┈••••✾•🌲🌺🌲•✾•••┈┈•
هدایت شده از سلمان مدیا🇮🇷
🔻بازدید مدیر و دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان از موقوفه عباسقلیخان.
🔸به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه خراسان ، حجت الاسلام و المسلمین فرزانه، دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان و آیت الله سید مصباح عاملی، مدیر این حوزه، از موقوفه مزرعه یاقوتین عباسقلیخان شاملو در شهرستان تربت جام بازدید کردند.
https://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=37984
🆔 @howzehkhnews
#اینفوگرافیک
#آشنایی_با_مفاخر_معاصر_اسلامی
#حاج_شیخ_عباسعلی_ادیب_حبیب_آبادی
🔰عباسعلی ادیب حبیب آبادی (1315-1412ه.ق)، از جمله رجال و چهرههاي برجستهي حوزهي علميهي اصفهان به شمار ميرود. او در علوم مختلفي نظیر؛ فقه، اصول، فلسفه، حكمت، هيات، نجوم، رياضيات و... سرآمد بود.
#نمونه_اشعار_فارسی
" خم ابروی خمینی، خم خم خانه شکست*****پی پیمانه، جرعه و پیمانه شکست
خاک ایران همه چون صفحه شطرنجی بود*****مات شدن شاه و همه تخته ی شاهانه شکست
✅برای دیدن مطالب مرتبط و پیوستن به ما اینجا 👉کلیک کنید
🔷واحد رسانه و بخش تحقیقات
🔶 پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان
⌛️ 29 خرداد 99
»🍀🌺#با_ما_همراه_باشید...🌺🍀«