هدایت شده از آموزش سطح یک مدرسه علمیه عباسقلی خان
#طرح_استادْ_طلبه
#طرح_ویژه_برای_استاد_پروری
🌸جلسه دوم طرح { استادْ طلبه } به همت معاونت آموزش سطح یک برگزار شد.
🌷بر اساس این طرح در روزهای پنجشنبه در هر کلاس یکی از طلاب سطح یک مدرسه ،با حضور استاد درس ،تدرس خواهد کرد .
🌹مزایای طرح :
- آموزش مقدماتی جهت نیل به مقام استادی
- ایجاد انگیزه و دغدغه برای رسیدن به مقام استادی
- برجسته شدن نقاط قوت و ضعف در تدریس
- آشنا شدن با تکنیک های کاربردی در حرفه استادی
- انتقال تجربیات استاد به طلبه مدرّس
- آماده شدن برای امتحانات شفاهی
- تثبیت بحث برای مدرّس و بقیه طلاب
- تشویق مادی برای بهترین ارائه دهنده
3 و 10مهرماه 1399
【کانال رسمی مدرسه علمیه عباسقلی خان】:
→@abasgholikhan_ir ←
#نشست علمی - کنفرانس
#مباحث منطق الاشارات (بخش های اول)
#آقای عارف بخشی - طلبه تخصصی سطح 2و3
#هفتمین نشست اختصاصی طلاب
#ارزشیابی اساتید-حاضرین
#مدرسه علمیه عباسقلی خان
#مهر 1399
🔰#مباحث بیان شده در نشست :
1️⃣تعریف منطق :
منطق◀️ابزار◀️جهان شمول◀️مراعات◀️حفاظت از خطای ذهن
2️⃣تعریف فکر:
الف-امور حاضر در ذهن
1-تصوری
2-تصدیقی : علمی، ظنی، وضعی و تسلیمی
ب-امور غیر حاضر در ذهن
3️⃣بحث الفاظ :
منطقی باید الفاظ را از آن جهت که در استدلال ها به کار می آید، بشناسد؛ مثلا باید بداند که کدام لفظ جنس و کدام فصل است.
4️⃣اقسام معلومات :
الف - تصوری : این معلومات تنها یک تصور ساده هستند و ذهن در قبال تایید یا تکذیب آن ها واکنشی نشان نمی دهد.
ب - تصدیقی : ذهن ما علاوه بر اینکه از این معلومات تصویری دارد، در برابر آن واکنش هم نشان می دهد و آن واکنش، تصدیق آن است.
5️⃣اقسام دلالت :
الف-دلالت مطابقی : لفظ دلالت بر همان معنایی میکند که اولین بار برای آن وضع شده است.
ب-دلالت تضمنی : لفظ دلالت بر جزء معنایی دارد که اولین بار بار برای آن وضع شده است.
ج-دلالت التزامی : لفظ دلالت بر یکی از لوازم معنایی دارد که اولین بار بار برای آن وضع شده است.
6️⃣لفظ :
الف-مفرد :
1- لفظی است که جزء آن در حالی که جزء آن است، دلالت بر جزء معنای نمی کند.
2-لفظی است که جزء آن در حالی که جزء آن است، دلالت بر جزء معنای می کند اما این دلالت مقصود نیست.
ب-مرکب :
1-قول تام هر لفظی از این لفظ مرکب، تام الدلاله است.
2-قول ناقص همه یا برخی از الفاظ آن تام الدلاله نیستند.
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
»🍀🌺#با_ما_همراه_باشید...🌺🍀
#تقویم اجرایی مقالات علمی
#نیم سال اول 1400-1399
#طلاب سطح 2و3
💠واحد پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
»🍀🌺#با_ما_همراه_باشید...🌺🍀
#پنجشنبه های علمی
#سلسله جلسات ارائه کنفرانس یا نشست علمی
#چهارمین جلسه
💠( ارائه کنفرانس و نشست علمی دروس تخصصی و عمومی توسط اساتید و طلاب )
📌مکان :
نمازخانه مدرسه علمیه عباسقلی خان
⌛️زمان : (این هفته)
چهار شنبه 13/00 صبح 99/7/16
معاونت پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان
www.magk.ir
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
»🍀🌺#با_ما_همراه_باشید...🌺🍀
#نشست علمی - کنفرانس
#رسائل ( بحث تجری )
#آقای سید محمدجواد قباسفیدی - طلبه تخصصی سطح 2و3
#هشتمین نشست اختصاصی طلاب
#ارزشیابی اساتید-حاضرین
#مدرسه علمیه عباسقلی خان
#مهر 1399
🔰#مباحث بیان شده در نشست :
تقریر بحث شیخ اعظم در رسائل
1️⃣اصطلاحات :
الف-اطاعت ◀️ موافقت مطابق با واقع
ب-انقیاد ◀️ موافقت مطابق با اعتقاد
ج-عصیان ◀️ مخالفت مطابق با واقع
د-#تجری ◀️ مخالفت مطابق با اعتقاد(#محل_بحث_اصلی)
2️⃣آیا تجری عقاب دارد یا ندارد؟(آیا قطع فقط زمانی حجت است که مطابق با واقع باشد یا مطلقا حجت است؟)
#نظر شیخ اعظم(رحمه الله علیه) : خیر تجری عقاب ندارد.
الف-عاصی :
1-قبح فاعلی ✔️
2-قبح فعلی✔️
ب-متجری :
1-قبح فاعلی✔️
2-قبح فعلی✖️
زیرا عقاب دائر مدار قبح فعلی است پس شخص متجری عقاب ندارد (خبث باطن اوست)
✅علت دائر بودن عقاب بر قبح فعلی این است که احکام بر موضوعات واقع می شود.
مانند :
خدا خمرا را حرام کرده است؟✔️
یا نیت خمر را؟✖️
و ...
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
»🍀🌺#با_ما_همراه_باشید...🌺🍀
#کارگاه_تقریرنویسی_سال_1399
🔰كارگاه تقریر نویسی درس خارج 99 تا 27 مهر ماه ادامه دارد
👈 توضیحات بیشتر در لینک زیر
http://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=38743
..................................
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
»🍀🌺#با_ما_همراه_باشید...🌺🍀