eitaa logo
پژوهش خوان
664 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
186 ویدیو
78 فایل
معاونت پژوهش مدرسه علمیه سطح1 و سطح 2و3 فلسفه و کلام اسلامی عباسقلی خان ارتباط با ادمین کانال: @hayat1398 لینک کانال @Abbasgholikhanpajohesh آدرس سایت مدرسه Magk.ir آدرس اینستاگرام مدرسه https://instagram.com/abasgholikhan1?igshid=khl0oy1iduy1
مشاهده در ایتا
دانلود
علمی - کنفرانس منطق الاشارات (بخش های اول) عارف بخشی - طلبه تخصصی سطح 2و3 نشست اختصاصی طلاب اساتید-حاضرین علمیه عباسقلی خان 1399 🔰 بیان شده در نشست : 1️⃣تعریف منطق : منطق◀️ابزار◀️جهان شمول◀️مراعات◀️حفاظت از خطای ذهن 2️⃣تعریف فکر: الف-امور حاضر در ذهن 1-تصوری 2-تصدیقی : علمی، ظنی، وضعی و تسلیمی ب-امور غیر حاضر در ذهن 3️⃣بحث الفاظ : منطقی باید الفاظ را از آن جهت که در استدلال ها به کار می آید، بشناسد؛ مثلا باید بداند که کدام لفظ جنس و کدام فصل است. 4️⃣اقسام معلومات : الف - تصوری : این معلومات تنها یک تصور ساده هستند و ذهن در قبال تایید یا تکذیب آن ها واکنشی نشان نمی دهد. ب - تصدیقی : ذهن ما علاوه بر اینکه از این معلومات تصویری دارد، در برابر آن واکنش هم نشان می دهد و آن واکنش، تصدیق آن است. 5️⃣اقسام دلالت : الف-دلالت مطابقی : لفظ دلالت بر همان معنایی میکند که اولین بار برای آن وضع شده است. ب-دلالت تضمنی : لفظ دلالت بر جزء معنایی دارد که اولین بار بار برای آن وضع شده است. ج-دلالت التزامی : لفظ دلالت بر یکی از لوازم معنایی دارد که اولین بار بار برای آن وضع شده است. 6️⃣لفظ : الف-مفرد : 1- لفظی است که جزء آن در حالی که جزء آن است، دلالت بر جزء معنای نمی کند. 2-لفظی است که جزء آن در حالی که جزء آن است، دلالت بر جزء معنای می کند اما این دلالت مقصود نیست. ب-مرکب : 1-قول تام هر لفظی از این لفظ مرکب، تام الدلاله است. 2-قول ناقص همه یا برخی از الفاظ آن تام الدلاله نیستند. 🆔@Abbasgholikhanpajohesh »🍀🌺...🌺🍀
اجرایی مقالات علمی سال اول 1400-1399 سطح 2و3 💠واحد پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان 🆔@Abbasgholikhanpajohesh »🍀🌺...🌺🍀
های علمی جلسات ارائه کنفرانس یا نشست علمی جلسه 💠( ارائه کنفرانس و نشست علمی دروس تخصصی و عمومی توسط اساتید و طلاب ) 📌مکان : نمازخانه مدرسه علمیه عباسقلی خان ⌛️زمان : (این هفته) چهار شنبه 13/00 صبح 99/7/16 معاونت پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان www.magk.ir 🆔@Abbasgholikhanpajohesh »🍀🌺...🌺🍀
علمی - کنفرانس ( بحث تجری ) سید محمدجواد قباسفیدی - طلبه تخصصی سطح 2و3 نشست اختصاصی طلاب اساتید-حاضرین علمیه عباسقلی خان 1399 🔰 بیان شده در نشست : تقریر بحث شیخ اعظم در رسائل 1️⃣اصطلاحات : الف-اطاعت ◀️ موافقت مطابق با واقع ب-انقیاد ◀️ موافقت مطابق با اعتقاد ج-عصیان ◀️ مخالفت مطابق با واقع د- ◀️ مخالفت مطابق با اعتقاد() 2️⃣آیا تجری عقاب دارد یا ندارد؟(آیا قطع فقط زمانی حجت است که مطابق با واقع باشد یا مطلقا حجت است؟) شیخ اعظم(رحمه الله علیه) : خیر تجری عقاب ندارد. الف-عاصی : 1-قبح فاعلی ✔️ 2-قبح فعلی✔️ ب-متجری : 1-قبح فاعلی✔️ 2-قبح فعلی✖️ زیرا عقاب دائر مدار قبح فعلی است پس شخص متجری عقاب ندارد (خبث باطن اوست) ✅علت دائر بودن عقاب بر قبح فعلی این است که احکام بر موضوعات واقع می شود. مانند : خدا خمرا را حرام کرده است؟✔️ یا نیت خمر را؟✖️ و ... 🆔@Abbasgholikhanpajohesh »🍀🌺...🌺🍀
🔰كارگاه تقریر نویسی درس خارج 99 تا 27 مهر ماه ادامه دارد 👈 توضیحات بیشتر در لینک زیر http://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=38743 .................................. 🆔@Abbasgholikhanpajohesh »🍀🌺...🌺🍀
نشست های علمی 💠بررسی تفکرات 9 نفر از اسلام شناسان بزرگ معاصر خمینی خامنه ای صدر مطهری جوادی آملی و ... 👳‍♂️باحضور حجت الاسلام ⌛️زمان : بلافاصله بعدازنمازمغرب و عشاء 📌مکان: نمازخانه مدرسه علمیه عباسقلی خان طلاب عزیز بلامانع است معاونت پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان www.magk.ir 🆔@Abbasgholikhanpajohesh »🍀🌺...🌺🍀
علمی - کنفرانس (مقایسه سیر بحث در المقرر و الاشارات) حسین دهقان - طلبه تخصصی سطح 2و3 نشست اختصاصی طلاب اساتید-حاضرین علمیه عباسقلی خان 1399 🔰 بیان شده در نشست : در منطق مظفر این مباحث مقدماتی در سه بخش آمده که بخش اول همان مدخل علم منطق است و بخش دوم مباحث الفاظ و باب سوم مباحث کلی البته این مباحث کلی به این معنا نیست که مباحثی کلی از منطق را بیان نموده اند بلکه به این معناست که مباحث این باب راجع به مفاهیم کلی است و طرداً للباب از مفاهیم جزئی هم بحث می شود. ولی در کتاب منطق اشارات که از 10نهج در باره موضوعات مختلف علم منطق تشکیل شده است، در نهج اول طی 17اشاره تمام مطالب مقدماتی منطق قبل از ورود به مباحث اصلی یعنی معرف و حجت را بیان فرموده اند. و ... 🆔@Abbasgholikhanpajohesh »🍀🌺...🌺🍀
محمدحسین حسینی تهرانی آیت الله خامنه ای 🆔@Abbasgholikhanpajohesh »🍀🌺...🌺🍀