eitaa logo
درمحضرحضرت دوست
667 دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
3.9هزار ویدیو
70 فایل
لینک کانال : @Abbasse_kardani 🌸🌸شهید مدافع حرم عباس کردانی 🌸🌸ولادت: 1358/12/20 🌸🌸شهادت: 1394/11/19 ثواب نشر کانال هدیه برسلامتی اقامون امام زمان(عج) وشادی روح شهید عباس کردانی ادمین کانال @labike_yasahide
مشاهده در ایتا
دانلود
تأثير کلام و غذا يکي از اساتيد اخلاق مي گفت وقتي حرف اثر دارد و ما با سخنانمان مي توانيم هيجانات شادي و غم افراد را تحريک مي کنيم؛ کاري مي کنيم گريه کنند يا بخندند، لقمه حلال و حرام به طريق اولي اثرش بيشتر بر فرزندان بيشتر است. بعد حکايت زير را گفت: مرحوم آشيخ محمدحسن طالقاني که يکي از علماي بزرگ و مورد احترام تهران بود، را به مجلس عقدکنون دعوت کرده بودند. وقتي تشريف آورد همه به احترام ايشان ايستادند، دادماد که فردي تحصيل کرده در اروپا بود با غرور نشسته و به شيخ اهميتي نداد. منتظر نشست تا وقت خوندن عقد بشه. وقتي گفتند مي تونيد عقد رو بخونيد و حاج آقا شروع کرد به خواندن خطبه عقد، جوان با تکبر در مقابل جمع در حالي که لم داده بود و يک پا بر پاي ديگر انداخته بود رو به شيخ کرد و گفت آشيخ يه جووني که يه دختري را پسنديد بذاريد برن باهم زندگيشون را بکنند ميگيد اين دو نفر با محرم نامحرم نامحرم بودند من چندتا لفظ که خوندم اينها با هم محرم محرم شدند، شما ادعايي هايي داريد ها. اين بازيها چيه؟ حرف چه اثري داره؟ تو پوست خودش نمي گنجيد که حال آشيخ را گرفته بود شيخ حرفي براي گفتن نداشت. شيخ هيچي نگفت با خونسردي از خود پذيرايي کرد و بعد از نيم ساعت رو کرد به جوان و گفت آهاي الاغ گاو گفت با من هستي؟ مردم هم همه ميخنديدند گفت با من هستي؟ گفت بله با تو الاغ هستم. مگه نگفتي حرف اثر نداره من چهارتا لفظ دارم به کار مي برم. گفت آقا تمومش کنيد من اشتباه کردم. شيخ با لبخند و مهرباني رو کرد به همه گفت. ديديد که حرف اثر داره چه برسد به لقمه. لقمه حلال ريشه تربيت فرزند است @Abbasse_Kardani
مفهوم غيبت امام زمان (عجل الله تعالي فرجه شريف) را بيان كنيد. غيبت ممكن است به دو صورت باشد: 1. غيبت معرفتي غيبت معرفتي، همان غيبت شخصيتي وحقوقي است. در اين فرض امام زمان (عج) از ديد معرفتي ما مخفي است، يعني آن حضرت به طور عادي زندگي ميكند و مردم كوچه و بازار او را ملاقات كرده و با او نشست و برخاست و معاشرت ميكنند وحضرت با مردم همدم و هم صحبت ميشود ولي مردم او را نمي شناسند و نمي دانند كه او امام زمان (عج) است حكمت الهي چنين اقتضا كرده كه حضرت به وسيله ناشناس ماندن از خطرات احتمالي ستمگران و ظالمان در امان بماند. رواياتي بر اين نظريه دلالت ميكند امام صادق (ع) فرموده: « در صاحب اين امر (حضرت مهدي) سنتهايي از پيامبران است … و سنتي که از يوسف عليه السلام دارد. مستور بودن است. خداوند بين او و مردم حجابي قرار ميدهد، به طوري كه او را ميبينند ولي نميشناسند 2. غيبت جسماني كه به دو صورت محتمل است الف- نامرئي بودن امام زمان (عج) به اين معني كه امام روي همين زمين است و اينجا زندگي ميكند و به جاهاي مختلف ميرود و از احوال و رفتار شيعيان مطلع ميشود و آنها را مورد عنايت و لطف خود قرار ميدهد، ولي هيچ كس وجود حضرت را با چشمان ظاهري نميبيند، چنانكه حضرت خضر چنين است. امام رضا عليه السلام فرمود : «خضر عليه السلام آب حيات نوشيده، تا نفخ صور زنده است، او به نزد ما ميآيد و سلام ميدهد ما صداي او را ميشنويم… و در هر سال در مراسم حج حاضر است … ولي ما او را نميبينيم» اين نوع اختفاء كه همان ناپيدائيست، با اختفا به صورت ناشناس بودن، فرق دارد، زيرا اختفا به صورت ناشناسي به طور عادي صورت ميگيرد و هيچ گونه اتفاق خارق العاده اي رخ نمي دهد و اما استتار به شكل نامرئي بودن نياز به اعجاز دارد، تا حضرت در حين حضور، ظهور نداشته باشد… ب- غيبت جسماني با تصرف در چشمان مردم: در اين فرض ناپيدائي حضرت مهدي عليه السلام به خاطر دخل و تصرف ايشان در چشمان مردم است. در اين مورد نيز نياز به اعجاز و قدرت الهي است تا در حين حضور و ظهور امام عليه السلام در ميان مردم و حضور و ظهورشان در اجتماعات و تجمعات، ديده نشود. در قرآن كريم و روايات به مواردي اشاره شده كه با معجزه الهي، افرادي نميتوانستند يك موجود قابل ديدن را مشاهده نمايند مثل اين آيه شريفه كه مي فرمايد: «پيش روي آنان سدي قرار داديم، و در پشت سرشان سدي و چشمانشان را پوشاندهايم، لذا نميبينند» از عبد الله بن مسعود نقل شده كه قريش كنار در خانة رسول اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) جمع شدند، آن حضرت از منزل بيرون آمدند و بر سر آنان خاك پاشيد و آن حضرت را نميديدند.و در آيه ديگر ميفرمايد: وقتي قرآن ميخواني، بين تو و كساني كه به آخرت ايمان نميآورند پردهاي پوشيده قرار ميدهيم. معجزه به دو صورت متصور است يا در بيننده اثر ميگذارد، يا در ديده شده، تصرف در بيننده به اين صورت است كه او را از ديدن چيزي كه در جلو اوست ناتوان كند و مكان را تهي از امام به بيند. و تصرف در ديده شده چيزي كه قابل ديدار است، واضحترين راهش اين است كه معجزه ميان رسيدن صورت نوري (تصوير) صادر شده از جسم حضرت مهدي (عج) يا ابداع صورتي او و غير اين ها از آنچه كه حواس پنجگانه دريافت ميكند حايل شود و نگذارد كه به بيننده يا شنونده برسد. بدين ترتيب اين شخص از ادراك واقعيتي كه پيش روي او نهاده شده است عاجز ميشود. از آنچه علماء فرموده اند استفاده مي‌شود از انواع غيبتي كه براي امام زمان متصور است نوع اول آن است يعني غيبت معرفتي اگر چه آيت الله صافي مي‌فرمايند: هر دو صورت در رابطه با امام متصور است. @Abbasse_Kardani
لحظه‌ی غروب، متعلّق به امام زمانت است، برنامهٔ خود را طوری تنظیم کن که چند دقیقه توسل به ارواحنافداه داشته باشی. همه باهم دعای فرج روزمزمه کنیم
5_6226654516985462801.mp3
9.84M
✅ صوتی/ گوش بکنید داره میاد یه صدایی از مدینه مرحوم سید جواد ذاکر @Abbasse_Kardani
⭕️امام صادق علیه السلام : 💠درآخرالزمان گمراهے چنان زیاد مےشود ڪہ هیچ انسانے نجات نمےیابدمگراینڪہ مداومت ڪند برگفتن این ذڪر 《یاالله یارحمن یارحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک》 @Abbasse_Kardani
شبتون امام زمانی دعای فرج
به نیابت از شهید عباس کردانی هدیه به حضرت زهرا (س)وامام زمان(عج)🌹 @abbass_kardani✅
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫 ⭕️ ...... ✨اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم✨ « وَابْتَلُواْ الْيَتَامَى حَتَّىَ إِذَا بَلَغُواْ النِّكَاحَ فَإِنْ آنَسْتُم مِّنْهُمْ رُشْدًا فَادْفَعُواْ إِلَيْهِمْ أَمْوَالَهُمْ وَلاَ تَأْكُلُوهَا إِسْرَافًا وَبِدَارًا أَن يَكْبَرُواْ وَمَن كَانَ غَنِيًّا فَلْيَسْتَعْفِفْ وَمَن كَانَ فَقِيرًا فَلْيَأْكُلْ بِالْمَعْرُوفِ فَإِذَا دَفَعْتُمْ إِلَيْهِمْ أَمْوَالَهُمْ فَأَشْهِدُواْ عَلَيْهِمْ وَكَفَى بِاللّهِ حَسِيبًا» یتیمان را بیازمایید تا آنگاه که به سن بلوغ رسند، پس اگر در آنان رشدی یافتید اموالشان را به خودشان واگذارید و از بیم آن که مباد به سن رشد رسند اموالشان را به ناحق و شتاب مخورید هر که توانگر است عفت ورزد و هر که بینواست به آن اندازه که عرف تصدیق کند بخورد و چون اموالشان را تسلیمشان کردید کسانی را بر آنان به شهادت گیرید و خدا برای حساب رسی کافی است. (نساء/6) @Abbasse_Kardani 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫 ♦پس از آن در آیه بعد، دستور دیگرى درباره یتیمان و سرنوشت اموال آنها داده، مى فرماید: یتیمان را بیازمائید تا هنگامى که به حد بلوغ برسند (وَ ابْتَلُوا الْیَتامى حَتّى إِذا بَلَغُوا النِّکاحَ). ♦اگر در این موقع در آنها رشد کافى براى اداره اموال خود یافتید، ثروت آنها را به آنها بازگردانید (فَإِنْ آنَسْتُمْ مِنْهُمْ رُشْداً فَادْفَعُوا إِلَیْهِمْ أَمْوالَهُمْ). ♦سپس بار دیگر به سرپرستان تأکید مى کند: به هیچ عنوانى اموال یتیمان را حیف و میل نکنید، و پیش از آن که بزرگ شوند سرمایه آنها را از بین نبرید (وَ لا تَأْکُلُوها إِسْرافاً وَ بِداراً أَنْ یَکْبَرُوا). ♦و دیگر این که: سرپرستان ایتام اگر متمکن و ثروتمندند نباید به هیچ عنوانى از اموال ایتام استفاده کنند و اگر فقیر و نادار باشند، تنها مى توانند (در برابر زحماتى که به خاطر حفظ اموال یتیم متحمل مى شوند) با رعایت عدالت و انصاف، حق الزحمه خود را از اموال آنها بردارند، لذا مى فرماید: هر کس که بى نیاز است از برداشت حق الزحمه خوددارى کند و آن کس که نیازمند است به طور شایسته از آن بخورد (وَ مَنْ کانَ غَنِیّاً فَلْیَسْتَعْفِفْ وَ مَنْ کانَ فَقیراً فَلْیَأْکُلْ بِالْمَعْرُوفِ). ♦آن گاه به آخرین حکم درباره اولیاء ایتام، اشاره کرده، مى فرماید: هنگامى که مى خواهید اموال آنها را به دست آنها بسپارید گواه بگیرید (فَإِذا دَفَعْتُمْ إِلَیْهِمْ أَمْوالَهُمْ فَأَشْهِدُوا عَلَیْهِمْ) تا جاى اتهام و نزاع و گفتگو باقى نماند. ♦و در پایان آیه توجه مى دهد: بدانید که حساب کننده واقعى خدا است و مهم تر از هر چیز این است که حساب شما نزد او روشن باشد، او است که اگر خیانتى از شما سرزند و بر گواهان مخفى ماند به حساب آن رسیدگى خواهد کرد. مى فرماید: خداوند براى محاسبه کافى است (وَ کَفى بِاللّهِ حَسیباً). تفسیر نمونه/ ذیل آیه 6 سوره نساء» @Abbasse_Kardani 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫 ⭕️ قالَ الإمام المهدی، صاحب العصر و الزّمان (علیه السلام و عجّل الله تعالی فرجه الشّریف) (علیه السلام) : وَاجْعَلُوا قَصْدَکُمْ إلَیْنا بِالْمَوَدَّةِ عَلَی السُّنَّةِ الْواضِحَةِ، فَقَدْ نَصَحْتُ لَکُمْ، وَ اللّهُ شاهِدٌ عَلَیَّ وَ عَلَیْکُمْ. فرمود: هدف و قصد خویش را نسبت به محبّت و دوستی ما - اهل بیت عصمت و طهارت - بر مبنای عمل به سنّت و اجراء احکام الهی قرار دهید، پس همانا که موعظه‌ها و سفارشات لازم را نموده‌ام؛ و خداوند متعال نسبت به همه ما و شما گواه می‌باشد. بحارالأنوار: ج 53، ص 179، س 16، ضمن ح 9.  @Abbasse_Kardani 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
🌹🕊🌹🕊 🕊🌹🕊 🌹🕊 ای صاحبِ لحظه هایم بگو! تا کی شب به شب ، به سرودِ آمدنت، مرثیه ی حیران بخوانم؟! پس کدامین  روز مرا به افق نگاهت خواهد رساند؟ من تمامِ عشق را در این انتظار تصویر کرده ام، مثل دویدنِ نقطه ها پشتِ هم تا شنیدم نغمه ی انا بقیة الله دعا کن! دعا کن چشمِ این روزگارِ سنگین، زودتر به آمدنت روشن شود. خدا به شما، نه نمی گوید. من هم  دعا می کنم و برای روزهای باقی مانده ی آن اتفاق بزرگ، همه ی دار و ندارم (دلم) را نذر می کنم. همان دلی که در انتظارت همچون گُلی هر صبح جمعه می شکفدُ هر غروب، می پژمرد بی تو... حتم دارم می آیی، زودتر از غروب. می آیی و زمین جرعه جرعه بی قراریش را به پایت می ریزد آسمان اما با دیدنت، بغضِ هزارساله اش می شکند... کاش باشم و آن روز به تمامتِ بیقراری و چشم انتظاری به استقبالت بیایم. 🕊🌹اللهم عجل لولیک الفرج🌹🕊 @Abbasse_Kardani
هدایت شده از درمحضرحضرت دوست
1_10787645.mp3
1.22M
» 🎤 محسن فرهمند 📝عهد بستم همه ی نوکری و اشکم را 💥نذر تعجیل فرج،هدیه به ارباب کنم قرائت دعای فرج به نیت تعجیل در (عج )هر روز صبح @Abbasse_Kardani در محضر حضرت دوست
سلام ای گل غایب✋ آبها نام تو را زمزمه می كنند درختها به احترام تو سبز میشوند نسیم دعای ندبه را در گوش سروها میخواند شكفتن گل رویت بهترین هدیه برای منتظران است @Abbasse_Kardani
کمال علم.mp3
3.45M
سخنرانی مذهبی 12 حاج آقا عالی کمال علم @Abbasse_Kardani
امام صادق ع: در روزجمعه هيچ عملى برتر ازصلوات برمحمد وخاندان او(علیهم السلام)نيست ما مِن عَمَلٍ أفضَلَ يَومَ الجُمُعَةِ مِنَ الصَّلوةِ عَلى مُحَمَّدٍ و آلِهِ الخصال،صفحه۳۹۴ @Abbasse_Kardani
🔹صل الله علیک با مولانا یاصاحب الزمان 🙏خواندن روزانه دعای عهد ، زیارت عاشورا ، دعای توسل ، زیارت آل یاسین ، فراز های آخر دعای افتتاح به نیت تعجیل در ظهور فراموش مان تشود جمعه های دعای ندبه و زیارت جامعه افضل اعمال است 🔸
رسول خدا میفرماید : فرزندم مهدی طاووس اهل بهشت و کاملترین و پرجلوه ترین شخصت صفات الهی است شروع مطالب مهدوی👇👇👇👇👇👇👇
شيعه منتظر را چه انحرافاتي تهديد مي کند؟ براي هر فرهنگ و مجموعه معرفتي ممکن است آفت هايي روي دهد که مانع رشد و بالندگي آن فرهنگ باشد، فرهنگ ديني نيز گاهي به آفت هايي گرفتار مي شود که حرکت رو به کمال آن را کند مي کند در اين طرح، سخن از آسيب هايي است که پيش از ظهور و در دوران غيبت رخ مي نمايد، تا با تبيين آن راه مبارزه و درمان روشن گردد. به جهت اهميت مسأله امامت[1] و نقش محوري آن در ساختار فکري و عملي شيعيان، دشمنان همواره سعي کرده اند که درباره امام مهدي ـ عليه السلام ـ شبهاتي را مطرح کنند و معتقدان به آن حضرت را دچار ترديد نمايند؛ چون از جمله مباحثي است که در زندگي بشر، نقش کليدي دارد که کم ترين آن اميد به آينده و سر فرود نياوردن در مقابل حوادث، ستم ها و سختي ها است. به همين علت در معرض خطرات و آسيب هايي است که گاهي از طرف دوستان ناآگاه و بي اطلاع نيز انجام مي گيرد. اين آسيب ها عبارتند از: 1. شتاب زدگي و تعجيل در ظهور. 2. ملاقات گرايي. 3. برداشت هاي انحرافي از مقوله انتظار فرج. که با روايات منتظران حقيقي منطبق نيستند، ضرورت بررسي صحيح و منطقي موضوع مهدويت را ايجاب مي کند. 1. استعجال در ظهور استعجال به معني عجله کردن و خواستن چيزي قبل از رسيدن وقت آن و تحقق زمينه هاي لازم براي آن است، انسان هاي عجول به خاطر ضعف نفس و کم ظرفيت بودن، متانت و سکون و آرامش خود را از دست داده و بدون در نظر گرفتن شرايط، خواهان تحقق پديده ها هستند. در فرهنگ ناب مهدويت و در برخورد با مسأله انتظار امام غايب، انسان منتظر، پيوسته در طلب ظهور است و با تمام وجود و اشتياق خواستار ظهور است و براي تعجيل امر فرج دعا مي کند ولي هرگز عجله نمي کند و هرچه غيبت به درازا کشد و انتظار طولاني شود، باز هم صبر و شکيبايي را از کف نمي دهد بلکه علي رغم شوق فراوان به ظهور، در برابر اراده پروردگار و خواست او کمال تسليم را از خود نشان مي دهد و براي تحقق همه زمينه هاي لازم براي ظهور مي کوشد و بردباري مي کند. عبد الرحمن بن کثير گويد: «خدمت امام صادق ـ عليه السلام ـ نشسته بودم که مهرم داخل شد و عرض کرد: قربانت گردم؛ به من خبر دهيد اين امري که در انتظارش هستيم کي واقع مي شود؟ امام فرمود اي مهرم دروغ گفتند وقت گزاران و هلاک شدند شتاب کنندگان و نجات يافتند تسليم شدگان» امام صادق ـ عليه السلام ـ فرمودند: «انما هلک الناس من استعجالهم لهذا الامر ان الله لا يعجل لعجلة العباد ان لهذا الامر غايه ينتهي اليها فلوقد بلغوها لم يستقدموا ساعة و لم يستأخروا». «شتاب مردم براي اين کار، آنها را هلاک ساخت خداوند به جهت شتاب مردم، شتاب نمي کند برای اين امر مدتي است که بايد پايان پذيرد. اگر پايانش فرا رسد، آن را ساعتي پيش و پس نيفکنند.». نهي از عجله و شتاب زدگي در امر ظهور به آن جهت است که به دنبال اين پديده، روحيه يأس و نااميدي در انسان منتظر، در اثر عدم تحقق ظهور پيدا مي شود؛ آرامش و صبوري خود را از دست داده و حالت تسليم او به گله مندي، شکايت و عدم رضايت به مصلحت الهي تبديل مي گردد و از تأخير ظهور بي قرار گشته و اين بيماري را به ديگران سرايت مي دهد و گاهي استعجال ظهور،منجر به حالت انکار وجود امام و رويکرد به منحرفان و مدعيان دروغين مهدويت شده و در نهايت به استهزا و تمسخر آيات، روايات و معتقدان به غيبت و ظهور گرفتار مي شود. مرحوم صدوق در کمال الدين نقل کرده که امام جواد ـ عليه السلام ـ فرمودند: «يهلک فيها المستعجلون» در دوران غيبت، شتاب زدگان در امر ظهور هلاک مي شوند. 2. ملاقات گرايي از آسيب هايي که در عصر غيبت براي منتظران اتفاق مي افتد، مدعياني هستند که بي دليل يا به ساده ترين اتفاق، ادعاي ملاقات مي کنند، يا کساني که تمام وظيفه خويش را رسيدن به ديدار حضرت مي پندارند و از باقي وظايف غافل شده و افراد را تنها به اين عمل، به عنوان برترين وظيفه فرا مي خوانند. دوري شيعيان از مولاي خود و محروم ماندن از ديدار جمال آن يوسف بي همتا از سختي و تلخي هاي دوره غيبت به شمار مي رود. با شروع روزگار غيبت، منتظران ظهور، پيوسته در حسرت تماشاي آن سرو بلند فضيلت سوخته اند و آه فراق از دل کشيده اند! البته در دوران غيبت صغري، شيعيان بوسيله نائبان خاص با امام عصر ـ عليه السلام ـ ارتباط داشتند و بعضي از آنها به فيض حضور آن بزرگوار رسيده اند چنان که در اين باره روايات فراواني وجود دارد ولي در دوره غيبت کبري که روزگار غيبت کامل امام است، رابطه ياد شده قطع و امکان شرفيابي به محضر آن حضرت به شکل معمول و از طريق افرادي خاص، منتفي گرديده است. با اين حال امکان تشرف به لقاي امام زمان ـ عليه السلام ـ در غيبت کبري امکان دارد. @Abbasse_Kardani
در عصر غيبت مصلحت بر آن است که هر از چند مدتي حضرت خودش را به برخي از مردم و بزرگاني که سخن شان مورد قبول است، نشان دهد تا مردم به وجود او اطمينان پيدا کرده و طولاني شدن غيبت، سبب انکار وجود حضرت نگردد، زيرا تنها دليل و برهان ـ خصوصا براي عوام موجب اطمينان و يقين به وجود امام زمان ـ عليه السلام ـ نيست. و به همين علت بزرگان دستور مي دهند که قصه تشرف هاي بزرگان به خدمت امام زمان ـ عليه السلام ـ را براي مردم باز گو کنيد که اين به نوبه خود مردم را دلگرم کرده و به آنها روحيه و اميد مي دهد، و بر اعتقادشان نسبت به وجود آن حضرت مي افزايد، زيرا قوي ترين دليل بر امکان شي وقوع آن است. عموم علماي شيعه از قدما و متأخرين قائل به امکان رويت و تشرف به لقاي حضرت ـ عليه السلام ـ در عصر غيبت کبري بوده اند که مي توان افرادي را نام برد: سيد مرتضي (ره)،شيخ طوسي (ره)، سيد بن طاووس (ره)، آخوند خراساني (ره)، محقق نائيني (ره) 3. برداشت غلط از مفهوم انتظار برداشت غلط از مفهوم انتظار سبب شده است که بعضي گمان کنند که چون اصلاح جهان از فساد به دست امام عصر ـ عليه السلام ـ خواهد بود ما در برابر قيام ها و ناهنجاري ها هيچ وظيفه اي نداريم و بلکه ممکن است گفته شود که براي نزديک شدن ظهور امام مهدي ـ عليه السلام ـ بايد براي ترويج بدي ها و زشتي ها در جامعه اقدام کنيم! اين انديشه نادرست در مقابل ديدگاه قرآن و اهل بيت ـ عليهم السلام ـ است که امر به معروف و نهي از منکر را از وظايف حتمي هر مسلمان مي داند. بنيان گذار جمهوري اسلامي امام خميني (قدس سره) در نقد اين ديدگاه فرموده اند: «ما اگر دستمان مي رسيد، قدرت داشتيم بايد برويم تمام ظلم ها و جور ها را از عالم برداريم تکليف شرعي ماست منتهي ما نمي توانيم اين که هست اين است که حضرت امام مهدي ـ عليه السلام ـ عالم را پر مي کند از عدالت، نه شما دست برداريد از اين تکليف تان، نه اين که شما ديگر تکليف نداريد.» ايشان همچنين در ادامه بيانات خود فرموده اند: «]آيا[ ما بر خلاف آيات شريفه قرآن دست از نهي از منکر برداريم و توسعه بدهيم گناهان را براي اين که حضرت بيايند؟! برخي انتظار فرج را در دعا براي فرج، امر به معروف و نهي از منکر هاي جزئي منحصر دانسته و بيش تر از آن وظيفه اي براي خود نمي دانند. و گروهي ديگر، حتي امر به معروف و نهي از منکر هاي جزئي را نيز بر نمي تابند. چون معتقدند در دوران غيبت، کاري از آن ها بر نمي آيد و تکليفي به عهده ندارند، و امام زمان ـ عليه السلام ـ خود، هنگام ظهور کارها را اصلاح مي کند. پندار گروه ديگر چنين است که جامعه بايستي به حال خود رها شود و کاري به فساد آن نبايد داشت تا زمينه ظهور که دنيايي پر از ظلم و فساد است فراهم آيد. گروه بعد، انتظار را چنين تفسير مي کنند: نه تنها نبايد جلوي مفاسد و گناهان را گرفت، بلکه بايستي به آن ها دامن زد تا زمينه ظهور حضرت حجت هر چه بيشتر فراهم گردد. ديدگاه ديگر، هر حکومتي را به هر شکل، باطل و بر خلاف اسلام مي داند و مي گويند: «هر اقدامي براي تشکيل حکومت در زمان غيبت، خلاف شرع و مخالف نصوص و روايات معتبر است» به اين استدلال که در روايات آمده است: «هر عَلَم و پرچمي قبل از ظهور قائم ـ عليه السلام ـ باطل است» اين در حالي است که از مطالعه متن احکام و قوانين اسلام، به خوبي استفاده مي شود که: دين اسلام فقط دين عقيدتي و عبادي نيست، بلکه نوعي نظام کامل عقيدتي، عبادي، اخلاقي، سياسي و اجتماعي است. احکام و قوانين اسلام را به طور کامل مي توان به دو دسته تقسيم کرد. دسته اول: احکام فردي؛ مانند روزه،نماز، طهارت، نجاست و ... انسان در عمل به اين وظايف، نيازي به حکومت و تعاون اجتماعي ندارد، بلکه خود به تنهايي مي تواند انجام وظيفه کند. دسته دوم: احکام اجتماعي همچون، جهاد، دفاع، امر به معروف و نهي از منکر، قضا و حل اختلاف ها، قصاص و ... . اين قبيل احکام به زندگي اجتماعي و سياسي انسان ها مربوط مي شود. آن ها در زندگي اجتماعي با برخورد هايي مواجه خواهند شد. و به همين جهت، نياز به قوانين دارند که جلو تجاوزها را بگيرد و حقوق افراد را تضمين کند. شارع مقدس اسلام، به همين منظور قوانين حقوقي، جزايي و مدني را تدوين و براي حل اختلاف ها و اجراي کامل آن ها، احکام و دستورهاي قضايي را پيش بيني کرده است. از تدوين اين قوانين، به خوبي استفاده مي شود که دستگاه قضا و داوري، در متن دين اسلام قرار دارد و شارع مقدس، به چنين تشکيلاتي توجه داشته است. چون اسلام، چنين قوانين و برنامه هايي را تشريع کرده، به ناچار درباره مجري آن ها نيز، تصميم گرفته و همين است معناي حکومت اسلامي. @Abbasse_Kardani
حضرت رسول اکرم ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ در زمان حياتش عملا در رأس حکومت اسلام قرار گرفت آن حضرت امور مسلمان ها را اداره مي کرد و از جانب خدا، براي انجام اين مسئوليت بزرگ اختيارات وسيعي داشت. النبي اولي بالمومنين من انفسهم پيامبر براي تصرف در امور مسلمانان، از خودشان شايسته تر است. بعد از وفات رسول خدا ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ ، نبوت و تشريع و وحي خاتمه يافت، اما احکام و قوانين دين، از جمله برنامه هاي سياسي و اجتماعي اسلام، در بين مسلمانان باقي ماند. مسلمانان بدون حکومت نمي توانند زندگي کنند و حکومت در صورتي مي تواند اسلامي باشد که مسئوليت اداره آن بر عهده شخصي عالم، اسلام شناس، پرهيزکار، امين و عادل نهاده شده باشد. تا با اجراي قوانين دين، حکومت اسلامي را تداوم دهد. به همين دليل از آغاز دعوت و به دستور خداوند حکيم در فرصت هاي مناسب، حضرت علي ـ عليه السلام ـ را به عنوان امام مسلمانان و جانشين خود معرفي مي کرد. حضرت علي ـ عليه السلام ـ بعد از خود امام حسن ـ عليه السلام ـ و ايشان امام حسين ـ عليه السلام ـ معرفي کردند.وهمین طور سایر ائمه(ع). بنابر اين امامت آنان و حاکمیت معصوم، در متن اسلام قرار دارد و جدا شدني نيست. ولي در زماني که امام معصوم ـ عليه السلام ـ در دسترس نيست (عصر غيبت) مسلمانان موظف اند براي تأسيس حکومت اسلامي و اجراي قوانين و برنامه هاي سياسي و اجتماعي اسلام، تلاش کنند. چون اسلام، حتي در چنين زماني نيز از احکام خويش دست بردار نيست و عمل به آن ها را از مسلمانان خواستار است. و در بسياري از احکام و قوانين دين، به تمام مسلمانان خطاب شده است. قرآن کريم در سوره بقره مي فرمايد: و قاتلوا في سبيل الله الذين يقاتلونکم و لا تعتدوا در راه خدا با کساني که با شما مي جنگند کار زار کنيد و از حد در نگذريد. با اندکي تأمل روشن مي شود که انجام اين قبيل کارهاي مهم اجتماعي، بدون وجود دولت و تشکيلات وسيع اجرايی، امکان پذير نيست و چون چنين امري از مسلمانان خواسته شده، بنابر اين موظف اند در تهيه مقدمات آن، يعني تأسيس و تحکيم حکومت صالح اسلامي بکوشند. در حالي که اقامه دين در تمام ابعاد، بدون وجود حکومت اسلامی، امکان پذير نيست و اقامه دين از وظايف مسلمانان است نيتجه اين که در زمان غيبت امام عصر ـ عليه السلام ـ مهم ترين امري که بر مسلمانان لازم است، تلاش براي تأسيس و تحکيم حکومت اسلامي است تا با اجراي احکام و برنامه هاي سياسي و اجتماعي اسلام، محيط امن و سالمي را به وجود آورند که براي عبادت و اطاعت خداي بزرگ و پرورش نفس و سير سعود الي الله آماده باشند. @Abbasse_Kardani