eitaa logo
درمحضرحضرت دوست
670 دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
3.9هزار ویدیو
70 فایل
لینک کانال : @Abbasse_kardani 🌸🌸شهید مدافع حرم عباس کردانی 🌸🌸ولادت: 1358/12/20 🌸🌸شهادت: 1394/11/19 ثواب نشر کانال هدیه برسلامتی اقامون امام زمان(عج) وشادی روح شهید عباس کردانی ادمین کانال @labike_yasahide
مشاهده در ایتا
دانلود
به نیابت از شهید عباس کردانی هدیه به حضرت زهرا (س)وامام زمان(عج)🌹 @abbass_kardani✅
هدایت شده از درمحضرحضرت دوست
1_10787645.mp3
1.22M
» 🎤 محسن فرهمند 📝عهد بستم همه ی نوکری و اشکم را 💥نذر تعجیل فرج،هدیه به ارباب کنم قرائت دعای فرج به نیت تعجیل در (عج )هر روز صبح @Abbasse_Kardani در محضر حضرت دوست
💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨ ⭕️ ...... ✨اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم✨ « يُرِيدُ اللَّهُ أَن يُخَفِّفَ عَنكُمْ ۚ وَخُلِقَ الْإِنسَانُ ضَعِيفًا» خدا مى خواهد (با احکام مربوط به ازدواج با کنیزان و مانند آن) کار را بر شما سبک (و آسان) کند. زیرا انسان، ضعیف آفریده شده(و در برابر تکالیف سنگین، کم توان) است. (نساء/28) @Abbasse_Kardani 💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨
✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫 💠آیه مى فرماید: حکم سابق درباره آزادى ازدواج با کنیزان تحت شرائط معین، در حقیقت یک نوع تخفیف و توسعه محسوب مى شود (یُریدُ اللّهُ أَنْ یُخَفِّفَ عَنْکُمْ). 💠و در بیان علت آن مى فرماید: زیرا انسان ضعیف آفریده شده (وَ خُلِقَ الإِنْسانُ ضَعیفاً). و در برابر طوفان غرائز گوناگون که از هر سو به او حمله ور مى شود، باید طرق مشروعى براى ارضاى غرائز به او ارائه شود، تا بتواند خود را از انحراف حفظ کند. 💠نکته: در اين سه آيه‌ى اخير، گوشه‌اى از الطاف خداوند در امر ازدواج پى در پى نقل شده است. 💠خداوند احكام را براى شما بيان مى‌كند، «لِيُبَيِّنَ لَكُمْ» راه نشان مى‌دهد، «يَهْدِيَكُمْ» لطف خود را به شما برمى‌گرداند، «يَتُوبَ عَلَيْكُمْ» و بر شما آسان مى‌گيرد، «يُخَفِّفَ عَنْكُمْ» و اين همه به خاطر آن است كه انسان در برابر طوفان غرايز، ناتوان، و قدرت صبر و خوددارى او اندك است. تفاسیر نمونه و نور/ذیل آیه 28 سوره نساء» @Abbasse_Kardani 💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨
✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫 ⭕️ 🌴عن النبی صلی‌الله‌علیه‌وآله: يَا عَلِيُّ أَعْجَبُ النَّاسِ إِيمَاناً وَ أَعْظَمُهُمْ يَقِيناً قَوْمٌ يَكُونُونَ فِي آخِرِ الزَّمَانِ لَمْ يَلْحَقُوا النَّبِيَّ وَ حُجِبَ عَنْهُمُ الْحُجَّةُ فَآمَنُوا بِسَوَادٍ عَلَى بَيَاضٍ. 📚بحارالانوار، ج۷۴، ص۵۶ 🌴رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله: اى على شگفت‌آورترین مردم از نظر ایمان و بزرگترین آنان از نظر یقین مردمانى باشند که در آخر الزمان پیامبرى ندیدند و امام هم از نظرشان پنهان شده است؛ پس به همان سیاهی‌ای که بر روی سفیدی (کتاب‌هایی که در آن زمان به جا مانده) است، ایمان می‌آورند @Abbasse_Kardani ✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫
مَرحـبا زِیـْنـَبْ ڪه طوفان ڪرده اسٺ آنچہ زهــراء گفتہ بود آنּ ڪرده اسٺ او بہ بحر العشـق نوحِ ڪـربلاسٺ عِشـقِ او فَتحُ الفتـوحِ ڪـربلاسٺ 💔 @Abbasse_Kardani
مولاتى رقیه علیها السلام یاس کبود صورت او التهاب داشت معجراگرچه سوخته بود،اوحجاب داشت گرچه به سمت آن تن بی سر پناه برد هر گوشه رفت همره خود ،یک سپاه برد طفل سه ساله قامتش از غم خمیده بود بوی طعام شمر به صحرا رسیده بود بر روی نیزه اشک علمدار جاری است زجر لعین موظف یک سر شماری است در پای غرق تاول او خار رفته بود قد خمیده مجلس اغیار رفته بود اشک سه ساله در دل صحرا سرود بود ای عاشقان دو گونه ی سرخش کبود بود هر درد و قصه ای که بگویی چشید او باسیلی عاقبت به خرابه رسید او علی اصغر یزدی اللهم عجل لوليک الفرج بحق الزينب سلام الله علیها @Abbasse_Kardani
امام صادق (ع) می فرماید: 👈«هر گاه راه خود را در سفر گم کردی، سپس بانگ برآور: «ای ابا صالح» یا «ای صالح» خداوند رحمتش را بر تو فرود آورد! راه را به ما نشان ده.» (شیخ صدوق، من لا يحضره الفقیه، ج ۲، ص ۲۹۸.) 👈معروف است که برخی از عرب های شهری و بیابانگرد، پیوسته در توسلات و یاری خواستن های خود، آن حضرت را به این اسم می خوانند و شعرا و ادبا نیز در قصیده ها و مدح های خود، از این کنیه استفاده کرده اند.(طبرسی نوری، نجم الثاقب، ص ۶۰.) 👈 از این رو در برخی از ملاقات هایی نیز که رخ داده است، از آن حضرت به عنوان «ابا صالح» یاد شده است. 📚بحارالانوار، ج ۵۳، ص ۲۹۲
4_5911518902323511683.mp3
2.01M
سخنرانی مذهبی37 ❣اشک امام دکتر رفیعی @abbass_kardani
🏴 👇👇 🔰کسانی که نعمت داده‌شده‌اند، دو گونه‌اند: ▪️یک عدّه کسانی که وقتی الهی را دریافت کردند، نمی‌گذارند که خدای متعال بر آنها غضب کند و نمی‌گذارند گمراه شوند. اینها همانهایی هستند که شما میگویید خدایا راه اینها را به ما کن. «الّذین انعمت علیهم غیرالمغضوب علیهم و لاالضّالّین» ▪️یک دسته هم کسانی هستند که خدا به آنها نعمت داد، اما نعمت خدا را تبدیل کردند و خراب نمودند. لذا مورد قرار گرفتند.. ❌در روایات دارد که «المغضوب علیهم»، مراد ، چون یهود تا زمان حضرت عیسی، با حضرت موسی و جانشینانش، عالماً و عامداً مبارزه کردند. «ضالّین»، هستند؛ چون نصاری گمراه شدند. 💢اما مردم مسلمان نعمت پیدا کردند. این نعمت، به سمت «المغضوب علیهم» و «الضالّین» میرفت؛ لذا وقتی‌که علیه‌السلام به شهادت رسید، در روایتی از امام صادق علیه‌السلام نقل‌شده است که فرمود: « وقتی‌که حسین علیه‌السلام کشته شد، غضب خدا درباره مردم شدید شد.» معصوم است دیگر. بنابراین، جامعه مورد ، به سمت غضب میکند؛ این سیر را باید دید. خیلی دقّت نظر لازم دارد. 🎙رهبر معظم انقلاب 1377/2/18 🍃🌹🍃🌹 @Abbasse_Kardani
♦️یاحضرت رقیه(س)♦️ 😭 دشت وشب وطفل نابلد ،واویلا گرزجرحرامی برسد،واویلا ازصاحب روضه معذرت میخواهم پهلوی رقیه ولگد،واویلا @Abbasse_Kardani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_699535780359438378.mp3
9.1M
《ریحانه حسین》 با صدای... محمد حسین شفیعی شاعر: حجت زارعی شیرازی @Abbasse_Kardani
1_12343467.mp3
2.56M
.یا صاحب الزمان آجرک الله با نوای : @Abbasse_Kardani
یه جمله رو قاب کنیم بزنیم گوشه ذهنمون که هروقت خواستیم عملی را انجام دهیم یه نگاهی به این جمله بندازیم: 💠دونه دونه گناه من لحظه لحظه ظهورمهدی فاطمه را عقب میندازه...💠
به نیابت از شهید عباس کردانی هدیه به حضرت زهرا (س)وامام زمان(عج)🌹 @abbass_kardani✅
هدایت شده از درمحضرحضرت دوست
1_10787645.mp3
1.22M
» 🎤 محسن فرهمند 📝عهد بستم همه ی نوکری و اشکم را 💥نذر تعجیل فرج،هدیه به ارباب کنم قرائت دعای فرج به نیت تعجیل در (عج )هر روز صبح @Abbasse_Kardani در محضر حضرت دوست
💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨ ⭕️ ...... ✨اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم✨ « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَأْكُلُوا أَمْوَالَكُم بَيْنَكُم بِالْبَاطِلِ إِلَّا أَن تَكُونَ تِجَارَةً عَن تَرَاضٍ مِّنكُمْ ۚ وَلَا تَقْتُلُوا أَنفُسَكُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ كَانَ بِكُمْ رَحِيمًا» ای کسانی که ایمان آورده اید، اموال یکدیگر را به ناحق مخورید، مگر آن که تجارتی باشد که هر دو طرف بدان رضایت داده باشید و یکدیگر را مکشید هر آینه خدا با شما مهربان است. (نساء/29) @Abbasse_Kardani 💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨
💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨ 🍁این آیه در واقع زیر بناى قوانین اسلامى در مسائل مربوط به معاملات و مبادلات مالى را تشکیل مى دهد، و به همین دلیل، فقهاى اسلام در تمام ابواب معاملات به آن استدلال مى کنند. 🍁آیه به افراد با ایمان خطاب کرده، مى گوید: اى کسانى که ایمان آورده اید! اموال یکدیگر را از طرق نابه جا و غلط و باطل نخورید! (یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لاتَأْکُلُوا أَمْوالَکُمْ بَیْنَکُمْ بِالْباطِلِ). 🍁به این ترتیب، هر گونه تصرف در مال دیگرى که بدون حق و بدون یک مجوز منطقى و عقلانى بوده باشد، ممنوع شناخته شده و همه را تحت عنوان باطل که مفهوم وسیعى دارد، قرار داده است. 🍁مى دانیم باطل در مقابل حق است و هر چیزى را که ناحق، بى هدف و بى پایه باشد در برمى گیرد. 🍁شاید نیاز به تذکر نداشته باشد که تعبیر به أَکْل (خوردن) کنایه از هر گونه تصرف است، خواه به صورت خوردن معمولى باشد یا پوشیدن یا سکونت و یا غیر آن، و این تعبیر علاوه بر زبان عربى در فارسى امروز نیز کاملاً رایج است. 🍁در جمله بعد، به عنوان یک استثنا، مى فرماید: مگر این که تصرف شما در اموال دیگران از طریق داد و ستدى باشد که از رضایت باطنى دو طرف سرچشمه بگیرد (إِلاّ أَنْ تَکُونَ تِجارَةً عَنْ تَراض مِنْکُمْ). 🍁این جمله، استثنائى است از قانون کلى سابق، ولى به اصطلاح استثناء منقطع است؛ یعنى آنچه در این جمله آمده مشمول قانون سابق، از آغاز نبوده است و تنها به عنوان یک تأکید و یادآورى ذکر شده، آن هم به نوبه خود یک قانون کلى است. 🍁طبق این بیان، تمام مبادلات مالى و انواع تجارت ها که در میان مردم رایج است چنانچه از روى رضایت طرفین صورت گیرد و جنبه معقول و منطقى داشته باشد، از نظر اسلام مجاز است (مگر در مواردى که به خاطر مصالح معینى، نهى صریح از آن شده است). 🍁سپس در پایان آیه، مردم را از قتل نفس بازمى دارد و ظاهر آن به قرینه آخرین جمله آیه، نهى از خودکشى و انتحار کرده، مى فرماید: خویشتن را نکشید، خداوند نسبت به شما مهربان است (وَ لا تَقْتُلُوا أَنْفُسَکُمْ إِنَّ اللّهَ کانَ بِکُمْ رَحیماً). 🍁یعنى خداوند مهربان نه تنها راضى نمى شود، دیگرى شما را به قتل برساند، بلکه به خود شما هم اجازه نمى دهد که با رضایت خود خویشتن را به دست نابودى بسپارید. 🍁در روایات اهل بیت(علیهم السلام) نیز آیه فوق به همین معنى (انتحار) تفسیر شده است. 🍁اکنون این سؤال پیش مى آید که: چه ارتباطى میان مسأله قتل نفس و تصرف باطل و ناحق در اموال مردم وجود دارد؟! 🍁پاسخ این سؤال روشن است، در حقیقت قرآن با ذکر این دو حکم پشت سر هم، اشاره به یک نکته مهم اجتماعى کرده است و آن این که: اگر روابط مالى مردم بر اساس صحیح استوار نباشد و اقتصاد جامعه به صورت سالم پیش نرود، و در اموال یکدیگر به ناحق تصرف کنند، جامعه گرفتار یک نوع خودکشى و انتحار خواهد شد. 🍁علاوه بر این که انتحارهاى شخصى افزایش خواهد یافت، انتحار اجتماعى هم از آثار ضمنى آن است. 🍁حوادث و انقلاب هائى که در جوامع مختلف دنیاى معاصر روى داده، شاهد گویاى این حقیقت مى باشد، و از آنجا که خداوند نسبت به بندگان خود، مهربان است به آنها هشدار مى دهد و اعلام خطر مى کند که: مراقب باشند مبادا مبادلات مالى نادرست و اقتصاد ناسالم، اجتماع آنها را به نابودى و سقوط بکشاند. تفسیر نمونه/ذیل آیه 29 سوره نساء» @Abbasse_Kardani 💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨
💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨ ⭕️ 🌴 عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ قَال: قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه‌السلام سَتُصِيبُكُمْ شُبْهَةٌ فَتَبْقَوْنَ بِلَا عَلَمٍ يُرَى وَ لَا إِمَامٍ هُدًى وَ لَا يَنْجُو مِنْهَا إِلَّا مَنْ دَعَا بِدُعَاءِ الْغَرِيقِ قُلْتُ كَيْفَ دُعَاءُ الْغَرِيقِ قَالَ يَقُولُ يَا اللَّهُ يَا رَحْمَانُ يَا رَحِيمُ يَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِي عَلَى دِينِك. 📚کمال‌الدین، ج۲، ص۳۵۱ عبدالله‌بن‌سنان از امام صادق علیه‌السلام روایت کند که فرمود: شبهه‌ای به شما خواهد ‌رسید، پس باقی بمانید بدون پیشوای آشکار و امام هدایتگر. و کسی از آن شبهه نجات نمی‌یابد مگر آنکه دعای غریق را بخواند. گفتم: دعای غریق چگونه است؟ فرمود: می‌گویی: « یا اللَّهُ یا رَحْمَانُ یا رَحِیمُ یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِک @Abbasse_Kardani ✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫
مهم ترین و موثرترین راه برای نزدیکی به حضرت مهدی علیه السلام ، ترک گناه است. با دوری از کانالهای گناه و شبکه های مجازی حرام ، امام زمان ع را شاد کنیم. @Abbasse_Kardani
: بسکه این چشم گنه کرد دگر کور شدم سالها از تو و دیدار رخت دور شدم😔 پسر فاطمه آیا به شما می آیم؟ شرمسارم که اگر وصله ناجور شدم😔 @Abbasse_Kardani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام آقا دوباره جمعه و این جمعه اما به یاد آن عموی شیر خوارت هزاران اصغر شش ماهه روی دست داریم
@ava_heydarion(2).mp3
3.71M
دنیای منی ، آقا یک کلام نقش اولی ، توی قصه هام. . با نوای : @Abbasse_Kardani
آري ياري امام مهدي (عج)، عبادتي بزرگ است، چرا که در حقيقت خدمت به تمام پيامبران و اوصيا و امامان معصوم (ع) ميباشد؛ زيرا او آخرين حجت الهي است و اراده خداوند بر آن تعلق يافته که زحمات طاقت فرساي همه پيامبران را، به دست با کفايت آخرين حجت خود به ثمر رساند. اگر نهضت جهاني آن ولي الله اعظم (عج)، از برنامه جهاني خلقت حذف شود، برنامه همه پيامبران عقيم گشته و هدف نهايي فرستادن رسولان و تشريع اديان ضايع و تباه ميشود. خدمت به امام عصر (ع)، مطلوب امام صادق (ع) نيز بوده است. «خلاّد ابن قصّار ميگويد: از امام صادق (ع) پرسيدند: آيا قائم متولد شده است؟ فرمود: »لا ولو ادرکته لخدمته ايام حياتي؛ نه متولد نشده ولي اگر من او را درک ميکردم، همه عمر را با خدمتگزاري او سپري ميکردم«.6هنگامي که امام معصوم (ع) در حق حضرت بقية الله (عج) چنين تعبيري به کار ميبرد؛ مقام رفيع ياران آن حضرت و ارزش خدمت به آيين »انتظار« روشن ميشود. عاشورا روز ظهور درباره روز قيام و ظهور حضرت، روايات مختلفي وارد شده است. که در آنها، روز نوروز، عاشورا، شنبه و يا جمعه، روز ظهور معرفي شده است. البته از آن جايي که نوروز، طبق سال شمسي و عاشورا، بر اساس سال قمري محاسبه ميشود، يکي شدن اين دو روز امکانپذير است و هم زماني اين دو روز با جمعه يا شنبه نيز ممکن است. اما رواياتي که روز ظهور را، دو روز از هفته بيان کرده، قابل توجيه است؛ يعني، در صورت صحيح بودن سند اين روايات، احاديث روز جمعه به روز «ظهور» و روايات روز شنبه به روز «استقرار و تثبيت قيام حضرت و نابودي مخالفان» تفسير ميشود. البته روايات روز شنبه، از نظر سند مورد تامل و بررسي است؛ ولي روايات روز جمعه از اين نظر ايرادي ندارد.7 اما آنچه مهم است، اين که قيام حضرت ولي عصر (عج)، مصادف با روز شهادت سيدالشهداء (ع) است و اين مطلب ما را به ارتباط ويژه صاحبان اين دو قيام رهنمون ميسازد. امام محمد باقر (ع) فرموده است: «کاني بالقائم يوم عاشورا يوم السبت قائماً بين الرکن و المقام و بين يديه جبرئيل ينادي: البيعة لله فيملأها عدلا کما ملئت ظلما و جورا؛ 8 گويا حضرت قائم (عج) را ميبينم که روز عاشورا، روز شنبه بين رکن و مقام ايستاده و جبرئيل پيش روي او ندا ميکند: بيعت براي خدا است. پس زمين را پر از عدل ميکند؛ همان گونه که پر از ظلم و جور شده بود». امام جعفر صادق (ع) نيز ميفرمايد: «ان القائم صلوات الله عليه ينادي باسمه ليلة ثلاث و عشرين و يقوم يوم عاشورا يوم قتل فيه الحسين بن علي (ع)؛9قائم - درود خدا بر او باد در شب بيست و سوم ماه رمضان، به نام [شريفش] ندا ميشود، و درروز عاشورا، روزي که حسين بن علي (ع)، در آن کشته شد، قيام خواهد کرد». خون خواهي حضرت مهدي از قاتلان امام حسين سالار شهيدان به فرزندش امام سجاد (ع) فرمود: «سوگند به خدا که خون من از جوشش باز نميايستد تا اين که خداوند، مهدي را برانگيزد. او به انتقام خون من، از منافقان فاسق و کافر، هفتاد هزار نفر را ميکشد». هروي ميگويد: به حضرت رضا (ع) عرض کردم: اي فرزند رسول خدا! نظرتان درباره اين سخن امام صادق (ع) که ميفرمايد: «هرگاه قائم ما قيام کند، بازماندگان قاتلان امام حسين (ع) به کيفر کردار پدرانشان کشته ميشوند» چيست؟ حضرت رضا (ع) فرمود: «اين سخن صحيح است». گفتم: پس اين آيه قرآن «و لاتزر وازرةٌ وزر أخري» چه معنايي دارد؟ فرمود «آنچه خداوند ميفرمايد صحيح است؛ ولي بازماندگان قاتلان امام حسين (ع)، به کردار پدرانشان خوشحالاند و به آن افتخار ميکنند و هر کس از چيزي خشنود باشد، مانند آن است که آن کار را انجام داده است. اگر مردي در مشرق کشته شود و مرد ديگري در مغرب به کشته شدن او خشنود باشد، نزد خداوند شريک گناه قاتل است. و اين که قائم، فرزندان قاتلان امام حسين را هنگام ظهورش نابود ميسازد، براي اين است که آنان از کردار پدرانشان خشنودند.
روز عاشورا و ياد حضرت مهدي(عجل الله تعالی فرجه الشریف) جلوهاي ديگر از ارتباط دو فرزند زهرا (س)، روز عاشورا است، که دل عزاداران بايد به عشق وليعصر بتپد و ذکر قيام اباعبدالله، با ياد امام زمان (عج)، توأم باشد. صالح بن عقبه از پدرش نقل ميکند: امام محمد باقر(علیه السلام) فرمود: «هر کس حسين بن علي(علیه السلام) را در روز دهم محرم زيارت کند تا آن که نزد قبر آن حضرت گريان شود، خداوند - تبارک و تعالي - ثواب دو هزار حج و دو هزار عمره و دو هزار جهاد به او عطا کند که ثواب آنها، مثل ثواب کسي است که درخدمت رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمه طاهرين (علیه السلام) حج و عمره و جهاد کرده باشد. راوي ميگويد: عرض کردم: فدايت شوم، کسي که در شهرهاي دور باشد و ممکن نباشد که در مثل اين روز به سوي قبر آن حضرت رود، آيا براي او ثوابي است؟ امام (ع) فرمود: هرگاه چنين باشد به سوي صحرا يا بربلندي بام خانه خود رود و به سوي حضرت اشاره کند و سلام دهد و در نفرين بر قاتلان وي جديت نمايد و بعد از آن دو رکعت نماز بخواند. اين کار را در اوايل روز انجام دهد و خود بر امام حسين (ع) بگريد و کساني را که در خانهاش هستند، نيز به گريه بر آن حضرت وا دارد. و يکديگر را به اين که در شهادت امام حسين (ع) مصيبت زده شدهاند، تعزيت گويند. و هرگاه چنين کنند، همه آن ثواب ها را براي آنان ضامنم. گفتم: يکديگر را چگونه تعزيت بگويند؟ حضرت فرمودند بگويند: «اعظم الله اجورنا بمصابنا بالحسين (ع) و جعلنا و اياکم من الطالبين بثاره مع وليه الامام المهدي من آل محمد عليهم السلام؛ خداوند اجر ما و شما را در مصيبت حسين (ع) بزرگ گرداند و ما و شما را از کساني قرار دهد که به همراه وليّ امام حسين، امام مهدي[عج]از آل محمد (ع) طلب خون آن حضرت کرده و به خونخواهي او برخيزيم». قائم و عاشورا «قائم» از القاب خاصه حضرت حجت (عج) است که در بيشتر روايات شيعه وارد شده و اطلاق آن بر هيچ يک از معصومين ديگر روا نيست. ابو حمزه ثمالي ميگويد: به امام محمد باقر (ع) عرض کردم: اي فرزند پيامبر! آيا شما همه قائم نيستيد و حق را به پا نميداريد؟ پس چرا تنها ولي عصر را قائم ميخوانند؟ فرمود: «لما قتل جدّي الحسين ضجّت الملائکه بالبکاء و النحيب و قالوا الهنا أتصفح عمن قتل صفوتک و ابن صفوتک و خيرتک من خلقک؟... فاوحي الله اليهم قرّوا ملائکتي فو عزّتي و جلالي لانتقمنّ منهم و لو بعد حين... ثم کشف لهم عن الائمة من ولد الحسين فسرت الملائکة بذلک ورأوا احدهم قائماً يصلي، فقال سبحانه: بهذا القائم انتقم منهم؛ چون جدم حسين (ع) کشته شد، فرشتگان صدا به گريه و ناله بلند نموده و عرض کردند: پروردگارا! آيا قاتلان بهترين بندگانت، و زاده اشرف برگزيدگانت را به حال خود وا ميگذاري؟ خداوند به آنها وحي فرستاد: اي فرشتگان من! آرام گيريد. به عزّت و جلالم سوگند، از آنان انتقام خواهم گرفت؛ هر چند بعد از گذشت زمانها باشد. آنگاه پروردگار عالم پرده از جلو ديدگان آنان کنار زد و امامان از فرزندان امام حسين (ع) را يکي پس از ديگري به آنها نشان داد. فرشتگان از اين منظره، مسرور و شادمان گرديدند و ديدند که يکي از آن بزرگواران، ايستاده مشغول نماز است. خداوند فرمود: با اين قائم (شخص ايستاده) از آنان (قاتلان حسين (ع)) انتقام خواهم گرفت».2 محمد بن حمران ميگويد: امام صادق (ع) فرمود: چون جريان شهادت امام حسين (ع) واقع شد، فرشتگان به درگاه الهي ناليدند و خروش بر آورده، به خداوند عرض کردند: بار خدايا! آيا با حسين که انتخاب شده تو و فرزند پيامبر تو اينچنين رفتار شود؟ خداوند شبح و سايه قائم را در برابر آنان در حالت ايستاده مجسم کرد و فرمود: با اين (قائم) از ستم کنندگان به حسين انتقام خواهم گرفت. دلدادگي حضرت مهدي به امام حسين خدمت در محضر امام حسين (ع) و توفيق ياري حضرت و شمشير زدن در رکاب او، بزرگترين توفيقات الهي بود که نصيب عدهاي از خواص عصر امام حسين (ع) شد. همچنانکه فراهم نمودن شرايط و مقدمات ظهور حضرت ولي عصر (عج) و توفيق جنگيدن در رکاب آن بزرگوار، از ديگر موهبتهاي الهي است که نصيب عدهاي از خواص ميشود. در عظمت و شرافت خدمتگذاري، نصرت به آن آستان بلند، همين بس که امام زمان (عج) نيز عاشق جدّ بزگوار خود و مشتاق خدمت به او است. آن حضرت در زيارت ناحيه مقدسه4ميفرمايد: «و لئن اخرتني الدهور و عاقني عن نصرک المقدور لأُندّبنّک صباحاً و مساءً و لأبکِين لک [عليک] بدل الدموع دماً؛ اگر روزگار مرا به تأخير انداخت و مقدّرات از ياري و نصرت تو در روز عاشورا باز داشت، هر آينه من صبح و شام بر تو ندبه ميکنم و به جاي قطرات اشک، بر تو خون ميگريم».