eitaa logo
کانال ابوذر غفاری (حسینیه) خشکبیجار
208 دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
3.3هزار ویدیو
13 فایل
🌹آسمان بر کسى سایه نیفکنْد و زمین کسى را بر پشت خود نگرفت که راستگوتر از ابوذر باشد🌹 کانال اطلاع رسانی برنامه های حسینیه امام خمینی (رحمة الله علیه) خشکبیجار «این کانال به هیچ حزب و جناح سیاسی وابسته نمی باشد» اَدمین: @Aboozar_ghefari
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان ۱۴۰۲/۰۲/۱۲ 💠گرامیداشت یاد شهید آیت‌الله مطهری ✨یاد شهید عزیزمان مرحوم آیت‌الله مطهّری را گرامی میدارم که به معنای واقعی کلمه یک معلّم بود. ❇️همه‌ی آن خصوصیّاتی که ما در معلّمین مدارسمان یا مدرّسین دانشگاه‌هایمان انتظار داریم، در این مرد وجود داشت. ⭕️من توصیه میکنم نوشته‌های ایشان و تنظیم‌شده‌های سخنرانی‌های ایشان را، بخصوص معلّمین، حتماً نگاه کنند و بخوانند. 💠درباره جایگاه و مسئولیت معلمین 🏷تکریم جامعه‌ی معلمین کشور 🙏اوّلین مطلب سپاس از جامعه‌ی معلّمان است؛ این سربازان گمنام نظام اسلامی و اسلام و مسلمین که در دورترین نقاط کشور، مشغول مجاهدتند و با مشکلات فراوان، دارند کار میکنند. 💎کاری که معلّم بر عهده گرفته ــ معلّم متعهّد ــ به نظر من مهم‌ترین کار در کشور است. 📌معلّم در واقع معمار آینده‌ی کشور است. 🌟قضیّه‌ی تربیت نوجوانان ما، با توجّه به هوش نوجوان ایرانی، اهمّیّت مضاعف پیدا میکند. 🏷انتظارات از معلمین: ♦️شاگرد را مثل فرزند خود دانستن ♦️تشویق دانش‌آموزان به حضور در مراکز برکت‌آفرین مثل مساجد و هیئتها ♦️اهتمام به حضور دانش‌آموز در مدرسه ♦️زنده کردن احساس هویّت ایرانی و اسلامی در دانش‌آموزان 👈وقتی نظام از جامعه‌ی معلّمی توقّعی دارد، باید در قبال این جامعه احساس مسئولیّت هم بکند. 🔻این احساس مسئولیّت [هم] در همه‌ی ابعاد است؛ فقط مسئله‌ی معیشت نیست. 🔹مسئله‌ی تجربه‌آموزی است، مسئله‌ی مهارت‌آموزی است؛ 🔹[مثل] آموزشهای ضمن خدمت و رسیدگی به دانشگاه فرهنگیان. 💠درباره اصل مسئله‌ آموزش‌وپرورش 🏷جایگاه آموزش و پرورش در نظام مدیریّت کشور ❌یک خطای راهبردی در بین برخی از مسئولین در گذشته وجود داشته که خسارتهایی هم وارد آورده، و آن کوچک‌انگاریِ این دستگاه حیاتی است. 👈عبور از گردنه‌های دشوار پیشرفت، بدون کمک آموزش‌وپرورش ممکن نیست. 🏷مسئله ثبات مدیریت در دستگاه آموزش و پرورش ‼️از سال ۹۲ تاکنون که ده سال است، ما پنج وزیر و چهار سرپرست در آموزش‌وپرورش دیده‌ایم! این چیز خیلی عجیب‌وغریبی است. ✔️همه‌ی فعّالیّتهای دیربازده به ثبات مدیریّت احتیاج دارد، از جمله آموزش‌وپرورش که خب فعّالیّتش خیلی دیربازده است. 🏷مسئله انطباق یا عدم انطباق نظام آموزشی با نیازهای کشور ☝️مسئولان عالی فرهنگی کشور، بخصوص در خود آموزش‌وپرورش، باید روی این فکر کنند. ♻️همان قدر که به نیروی مغزافزار نیاز است، به بازوی کارافزار هم نیاز است. ❇️سیاست اصلی در آموزش‌وپرورش باید سودمند بودن آموزشها برای آینده‌ی کشور باشد. 🏷مسئله‌ سند تحوّل آموزش و پرورش 1️⃣بایستی دائماً به‌روزرسانی بشود. 2️⃣برای اجرای آن، یک نقشه‌ی راه لازم است. 3️⃣نقشه‌ی راه باید از سوی دولت و مجلس حمایت بشود. 4️⃣برای سند تحوّل، یک بدیلی و رقیبی درست نکنند. 5️⃣در نقشه‌ی راه، شاخصهای قابل اندازه‌گیری وجود داشته باشد. 🏷مسئله جذب معلم ⚠️ما امروز با کمبودِ معلّمِ کارآمد و متعهّد روبه‌رو هستیم. ↙️این سرمایه‌گذاری لازم دارد، تلاش لازم دارد. 📌دستگاه‌های مراکز تربیت معلّم، از جمله مهم‌ترینش دانشگاه فرهنگیان، باید تقویت بشوند که بتوانند کار را پیش ببرند؛ ❇️هم زیرساخت‌هایشان تقویت بشود، ❇️هم ظرفیّتهایشان افزایش پیدا کند. ➕علاوه‌ی بر این، شایستگی‌های حرفه‌ای معلّم و شایستگی‌های عمومی معلّم هم در طول خدمت بایستی رصد بشود. 📌از معلّمین مجرّب مؤمن قدیمی هم باید استفاده بشود. 🏷مسئله کتابهای درسی 📍کتاب درسی باید سرشار باشد از مشوّقهای نسل جوان. 📚مفاهیم اسلامی در کتابها بیاید؛ 🔍هم مفاهیم اسلامی، هم مفاخر اسلامی و ایرانی. ✍️شیوه‌ی کتاب‌نویسی هم بایستی جذّاب باشد، به‌روز باشد، مبتکرانه باشد. 🏷مسئله برون‌سپاری ❎شأن تعلیم و تربیت شأن دولتی است. 📌دو نکته فرعی: 👈وقتی ما به مدرسه‌ی دولتی کم‌اعتنائی بکنیم... معنایش این است که کسی که بنیه‌ی مالی ندارد، بنیه‌ی علمی هم نداشته باشد. 🔺این بی‌عدالتیِ محض است. ✔️مدرسه‌ی دولتی بایستی از آموزش خوب، از معلّم خوب، از فضای آموزشی خوب بهره‌مند بشود. 👈بعضی از مدارس غیر دولتی انصافاً ابتکارات جالبی دارند، 🔺باید از آن ابتکارات استفاده کرد، ✔️لکن به مجموعه‌ی مدارس غیر دولتی هم باید نظارت داشت. 🏷مسئله امور پرورشی 👏در ستاد آموزش‌وپرورش توجّهات خوبی به مسئله‌ی امور پرورشی میشود 👈لکن... باید امور پرورشی تا داخل مدارس امتداد داشته باشد. 🎯باید کار پرورشی جذّاب باشد، بچّه‌ها را فراری نباید بدهد. 🔹تقویت هویّت ملّی، 🔸تقویت عشق به میهن، 🔹تقویت پرچم ملّی، 🔸تعلیم سبک زندگی اسلامی و ایرانی، ♦️در شمار اصلی‌ترین کارهایی است که بایستی انجام بگیرد.
💬کاش بانک‌های خصوصی و دولتی بجای پرداخت تسهیلات به پرسنل خودشان، به جوانان و مستأجران توجه می‌کردند 🇮🇷@Aboozar_ir🇮🇷
14.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
الحمدلله با این صلابت و شوکت و اقتدار اعلام برائت کردند از کسانیکه حرام شرعی و سیاسی مرتکب شدند..... نمونه کامل از جهاد تبیین و شفافیت مواضع
باسمه تعالی مراسم دعای ندبه فردا جمعه ساعت ۷ و ۳۰ صبح در حسینیه امام خمینی رحمه الله علیه خشکبیجار
مسئولی که از پشت میزش بلند نمیشه از سردار تنگسیری یاد بگیره که ۵شنبه و جمعه هاشو گذاشته برای جوان ها و از دست آوردهای نیرودریایی براشون میگه 🇮🇷@Aboozar_ir🇮🇷
🔴 ماجرای درس‌آموز برخورد امام علی (ع) با یک سلبریتی از زبان رهبر عزیز انقلاب امام خامنه‌ای در یکی از خطبه‌های نماز جمعه سال‌های پیش خود، به یک ماجرای درس‌آموز اشاره کردند و گفتند: شاعری به نام نجاشی، 👈 برای امیرالمؤمنین و علیه دشمنان آن حضرت، شعر گفته است. روز ماه رمضان، از کوچه‌ای عبور می‌کرد؛ آدم بدی به وی گفت بیا امروز را در کنار ما باش. گفت می‌خواهم به مسجد بروم و مثلاً قرآن و نماز بخوانم. گفت روز ماه رمضان، کی به کی است؛ بیا با هم باشیم! به زور این شاعر را کشاند! او هم بالاخره شاعر بود دیگر! به خانۀ آن فرد رفت و در کنار بساط روزه‌خواری و شُرب خَمر نشست. او نمی‌خواست؛ امّا مبتلا شد. بعد هم همه فهمیدند که این‌ها شُرب خَمر کرده‌اند. امیرالمؤمنین گفت: باید حدّ خدا را بخورند؛ هشتاد تازیانه برای شُرب خَمر، ده یا بیست تازیانه هم اضافه برای این‌که روز ماه رمضان این کار را کردند! نجاشی گفت: من شاعر و مدّاح حکومت شما هستم. با دشمنان شما این‌طور با ابزار زبان مبارزه کرده‌ام. می‌خواهی مرا شلّاق بزنی!؟ در بیان امروز ما، آن حضرت شبیه این بیان را فرمودند که آن به جای خود محفوظ، خیلی هم عزیزی، خیلی هم خوبی، ارزش هم داری؛ اما من حدّ خدا را تعطیل نمی‌کنم! هر چه قوم و خویش‌های‌ش آمدند و اصرار کردند که 👈اگر شما او را شلّاق بزنید، آبروی ما خواهد رفت و ما دیگر سربلند نمی‌شویم، حضرت فرمود نمی‌شود و من نمی‌توانم حدّ خدا را جاری نکنم! آن مرد را خواباندند و تازیانه زدند، او هم شبانه فرار کرد و رفت. گفت: حالا که در حکومت شما، با شاعر و هنرمند و روشنفکری مثل من، بلد نیستند که چگونه باید رفتار کنند، من هم می‌روم آن جایی که مرا بشناسندم و قدرم را بدانند! او پیش معاویه رفت و گفت معاویه قدر ما را می‌داند! بروید به جهنّم! وقتی کسی این قدر کور است که نمی‌تواند از لابه‌لای احساسات شخصی خود، درخشندگی علی را ببیند، جزایش همین است که پیش معاویه برود. عقوبت او همین است که متعلّق به معاویه شود… رهبر حکیم انقلاب در همان جا فرمودند: امیرالمؤمنین می‌دانست که این فرد از دست خواهد رفت. یک شاعر هم مهم بود. آن روز از امروز هم مهم‌تر بود. البته امروز هم هنرمندان حائز اهمیت‌ند؛ امّا آن روز مهم‌تر بود. آن روز تلویزیون و رادیو که نبود، تشکیلات ارتباط جمعی که نبود؛ همین شعرا بودند که می‌گفتند و افکار را در همه جا منتشر می‌کردند. 👈 حال در نظر بگیرید که در زمان ما برخی افراد با عبارت‌هایی نظیر «جذب حداکثری» توجیه می‌آورند که ما نباید کاری کنیم که بازیگر، کارگردان، مجری، ورزشکار و یا حتی دانشمند ما را به سمت دشمن و یا خارج کشور هل دهیم! قطعاً کسی دوست ندارد که هیچ فردی به دامان دشمن برود، امّا نمی‌توان با تمسک به این توجیهات، جلوی هنجارشکنی و اقدامات خلاف شرع و قانون آن‌ها نایستاد؛ در این‌صورت، ضمن این‌که آن‌ها را نسبت به هنجارشکنی بیشتر، جری می‌کنیم، علاوه بر آن، اجازه می‌دهیم که جامعه را نیز به فساد و انحطاط بکشانند. حکم خدا و قوانین کشور برای همه است. بالاترین مصلحت، اجرای حکم خدا و حفظ دستاوردهای انقلاب است.
من از گرد و غبار آسمان شهر بیزارم من از بوی تعفّن در میان شهر بیزارم نمی خواهم که با جمع نشسته همسفر باشم که از این راحتی در سایبان شهر بیزارم نمی خواهم بسوزد مسجدی در آتشی دیگر که از هر اتفاق ناگهان شهر بیزارم هنوز از کافه ها شعر " برای " می رسد برگوش من از آهنگ برخی ساکنان شهر بیزارم کجایید ای قلم ها ! امتحان سخت در راه است که از جامانده های امتحان شهر بیزارم نه تنها روسری... شرم و حیا هم از سر افتاده من از این وضع ناجور زنان شهر بیزارم رگ غیرت به زیر زخمِ تیزی بود و هی می گفت: من از آغوش های رایگان شهر بیزارم به جنگ اینهمه یاغی سرش را داده الداغی چقدر از این سکوت عالمان شهر بیزارم به ترک فعل مسئولین نگو رافت ...بگو ذلت! که از تحریف های بزدلان شهر بیزارم صدای آیت الله از نماز رشت می آید: من از کشف حجاب دختران شهر بیزارم نجمه پورملکی ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
16.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کار زیبای جبهه فرهنگی بخش آسارا در باغ لاله پیرامون عفاف و حجاب 🇮🇷@Aboozar_ir🇮🇷
✅ چرا زیارت سیدالکریم معادل زیارت سیدالشهداست؟ 🔸یکی از اولیاء خدا فرمودند: من از مرحوم علامه طباطبایی سوال کردم که علت عظمت حضرت عبدالعظیم چیست که زیارت او معادل زیارت سیدالشهداست؟ همان‌طور که امام هادی (علیه‌السلام) فرمودند: «مَن زارَ عَبدالعَظیمِ الحَسَنی(ع) بِرِی کَمَن زارَ الحُسَین(ع) بِکَربَلا= کسی که زیارت کند عبدالعظیم(علیه‌السلام) را، مانند کسی است که به زیارت حسین (علیه‌السلام) در کربلا رفته باشد». ✅ پاسخ علامه این است: در بین بعضی از امامزاده‌ها، مسئله عجب وجود داشته است. مثلا بعضی از فرزندان امام حسن (علیه‌السلام) نسبت به نوادگان امام حسین(علیه‌السلام) حسادت می‌کردند که چرا نسل امامت در خانواده امام حسین قرار گرفته است؟ بعضی از آنها زیر بار امامت امام حسین نمی‌خواستند بروند. اما حضرت عبدالعظیم یک فقیه بزرگ از بنی الحسن است. ایشان شخصیت بزرگ و محدث قدرتمندی بود. علت این بزرگی و عظمتش را علامه این گونه بیان می‌کند که ایشان آن جو حسادت و خودبرتربینی که همان حمله‌ی شیطان از راست است را شکست. در مقابل امام زمانش یعنی امام هادی (علیه‌السلام) زانو زد و گفت آقا من شما را به امامت قبول دارم. من آمده‌ام بگویم شما تایید کنید که من مسلمان هستم یا نه! دین دارم یا نه! اگر شما تائید نکنید اشکالم را بگویید. در واقع دینش را بر حضرت عرضه کرد. ▫️وقتی انسان این طور خودش را در 4 بخش (جمادی، گیاهی، حیوانی و عقلی) می‌شکند، خدا او را بالا می‌برد و عزت می‌دهد. پس آدمی که حق گراست، بزرگ می‌شود؛ حتی اگر به ضررش باشد. شما نگاه کنید که ما چقدر مقدسینی داشتیم که در مقابل امام ایستادند و اصلاً کوتاه نیامدند. هنوز هم هستند و در مقابل نایب امام زمان (علیه السلام) می ایستند. مثل شیطان در مقابل خدا. 📚از سلسله بحث‌های استاد شجاعی، انسان‌شناسی قم (تصویر باطن انسانی)، جلسه 4 ___________________شادی روح علامه طباطبایی صلوات
هدایت شده از کانال شخصی من
«مسافر» خدا گفت: «مسافرید!»؛ و انسان قصد وطن کرد در زمین! @taghimottaghi40
🌹آیت‌الله العظمی بهجت:اهل تهران اگرهفته‌ای یکمرتبه به زیارت عبدالعظیم(علیه السلام) نروند جفا کرده اند. 🇮🇷@Aboozar_ir🇮🇷