eitaa logo
🇵🇸🇱🇧کنشگری
9.6هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
925 ویدیو
1.5هزار فایل
📲میکرورسانه کنشگری 🧩 نوآوری اجتماعی و فرهنگی 🎯 ارایه الگوهای کنشگری و طرح عملیاتی 👨‍💻 پایگاه حمایت فکری از کنشگران میدانی ✍️راهبرمحتوایی: @admin_activism گروه ایده پردازی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/3205628134Ced1e760985
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️لشکرکشی و آتش‌ریزی توپخانه‌ی رسانه‌ای دشمن در آستانه ✍️مهدی یراحی به تازگی از موزیک‌ویدئویی با عنوان "روسریتو..." رونمایی کرده که در آن با استعانت از واژه‌های زیبا و رمانتیک، زنان و دختران را تشویق به انداختن روسری و هرزگی می‌کند البته ما بابت نشر این قبیل محتوای سخیف نگران نیستیم، چون کار دشمن همیشه دشمنی است؛ اما نگرانی آنجاست که در اثنای تمام‌عیار، متولیان و مدعیان کار فرهنگی که حداقل یک سال زمان داشته‌اند برای تولید محتوای آفندی‌وپدافندی، در آستانه سالگرد اغتشاشات می‌خواهند از کدام آثار اثرگذاری رونمایی کنند؟! 🖋 محمد جوانی 🆔@activism_ideas
- @mehdiyarrahi.mp3
7.89M
تقدیم به زنان آزاده‌ی سرزمینم که در خط اوّل جنبش "زن زندگی آزادی" دلیرانه می‌درخشند. ‌ تهیه، تنظیم موسیقی و کارگردانی: مهدی یراحی @mehdiyarrahi ۳ شهریور ۱۴۰۲
تدریس اغتشاشات.rar
58.88M
📚تبیین گری جبهه فرهنگی 📂عناوین فایل ها: 🔺سوریه سازی یا متوقف سازی ایران؟ 🔺 حوادث بعد از مرگ مهسا امینی 🔺ماهیت اغتشاشات اخیر کشور 🔺 اغتشاشات پیازی 🆔@activism_ideas
🇵🇸🇱🇧کنشگری
📸| اتفاقات اسال ۱۴۰۱ صرفا یک اغتشاشات خیابانی نبود....! #مثل_ارمان 🆔@activism_ideas
🔺بزرگترین جنگ شناختی و جنگ ترکیبی جهان در طول تاریخ علیه ایران فقط در ۳ ماهه پاییز ۱۴۰۱ 🌗 فقط و فقط گوشه ای از اتفاقاتی که علیه جمهوری اسلامی ایران در پاییز ۱۴۰۱ انجام دادند؛ و برخی از پاسخ هایی که دریافت کردند: 👇👇👇 1️⃣ حمایت از اغتشاش گران توسط: بایدن ، وزیر خارجه، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ، کلینتون، رابرت مالی ، ۳۱ نفر از سیاستمداران مطرح آمریکا و اروپا، ۳۷ نفر از شخصیتهای موسیقی ، و ۶۲ نفر از هنرپیشگان مطرح غرب ، مانند آنجلیاجولی، ۱۵ نفر از فوتبالیست ها وباشگاه‌های مطرح دنیا، شخصیت های موسیقی ترکیه، هزار سینماگر فرانسوی، که عده ای موهای خود را قیچی کردند؛ و فیلم آن را میلیونها بار نشر دادند؛ وزرای خارجه: کانادا ، سوئد، آلمان ، بلژیک ،اسپانیا، شیلی ، فرانسه ، نویسنده کتاب هری پاتر و یک نماینده زن ایرانی الاصل در بلژیک که در حمایت از آشوب گران موهای خود را کوتاه کرد. موج شبانه روزی رسانه های انگلیسی و آمریکایی و.... 2️⃣ به میدان آمدن بارزانی برای حمله به ایران، 3️⃣ فعالیت رسانه ای سلبریتی های وطن فروش داخلی، 4️⃣ هشتک مهسا امینی ۳۲۰ میلیون بار توئیت و ریت شد؛ درحالی که فارسی زبانان توئیتر ۳ میلیون نفر هستند! 5️⃣دستگیری یک تبعه خارجی که در کوله پشتی خود یک دست لباس بسیجی، به همراه چند نارنجک و اسلحه ، ده ها گلوله و سر نیزه داشت؛ که قرار بود در حین کشتن مردم عده ای از او فیلم بگیرند؛ و بگویند که بسیجی ها مردم را می‌کشند. 6️⃣ در چند شهر کردستان، از جمله: اشنویه که مهمترین شهر بود، ۱۷ هزار نیرو در حالت آماده باش بودند؛ برای شروع جنگ داخلی. 7️⃣ بمباران رسانه ای در چابهار با این تیتر که یکی از فرماندهان نیروی انتظامی به یک دختر ۱۴ ساله سنی تجاوز کرده! و بعد از آن کشتار مسجد مکی اتفاق افتاد؛ و انفجار و آتش زدن بازار و حمله به پاسگاه ها بطور همزمان شروع ؛ ورود گروهک ریگی و جیش الظلم به کشور آغاز شد. 8️⃣ باز کردن ریل راه آهن تهران به تبریز در قزوین به طول یک کیلومتر که به لطف خدا با گزارش یک دامدار خنثی شد؛ و از کشتار صد ها نفر جلوگیری شد؛ این اتفاق همراه با اعتراضات تبریز قرار بود رخ دهد. 9️⃣ در تهران از یک خانه، مردم را با تفنگ لیزری می‌زدند. خانه محاصره شد؛ ناگهان یک زن جوان لخت مادرزاد از خانه خارج شد؛ که وای مردم؛ کمک کنید که اینها می‌خواهند به من تجاوز کنند. این خانه مرکز هدایت عملیات بود؛ و کلی سلاح و بیسیم پیشرفته کشف شد. پس از بازجوئی هائی که از وی صورت گرفت؛ این زن ۱۱ پایگاه موساد را در شهرهای مختلف ایران لو داد؛ که همه دستگیر شدند؛ فقط از یک پایگاه ۱۳۷ قبضه سلاح کشف شد؛ که قرار بود آنشب عملیات مسلحانه انجام شود.(با توجه به حادثه شاهچراغ توسط یک نفر تروریست، معلوم میشود که چه کشتار عظیمی قرار بود رخ دهد.) 🔟 کشف تعداد زیاد مسلسل یوزی از داخل صندلی های شش خودروی بدون پلاک، 1️⃣1️⃣ دستگیری یک خانم در اصفهان با ۵۲ کیلو مواد منفجره، که قرار بود بازار تاریخی اصفهان را منفجر کند. 2️⃣1️⃣ دستگیری یک مهره ی یهودی در شیراز که به بیمارستان منتقل شد؛ و عده‌ای از اغتشاش گران به بیمارستان حمله کردند؛ که این مهره رایا فراری دهندیابکشند؛ که به دست نیروهای امنیتی نیفتد. 3️⃣1️⃣ دستگیری راننده یک پراید، که ۱۷ نفر از نیروهای انتظامی را زیر گرفت 4️⃣1️⃣ دستگیری دو خودرو که با پلاک و آرم و لباس سپاه که به مردم حمله میکردند؛ وزنان رو میزدند وعده ای هم فیلم می‌گرفتند. 5️⃣1️⃣ در منطقه دانشگاه شریف یک خودرو مگان، تعدادی از نیروهای انتظامی رو زیر گرفت و بعد تعقیب و گریز به ماموران تیراندازی کرد؛ که در آخر دستگیر شد. 6️⃣1️⃣ حمله به پاسگاه شهید مدرس جهت خلع سلاح کردن ماموران، 7️⃣1️⃣ ضرب و شتم شدید یک زن محجبه و کودک سه ساله اش، به نیت ترساندن چادری ها که با چادر در جامعه حاضر شوند. 8️⃣1️⃣ چندین حمله در شهرهای مختلف به ماشین خانواده های مذهبی با مواد منفجره، 9️⃣1️⃣ زدن۳۲نقطه توسط سپاه درکردستان عراق، و به درک رفتن ۵۰۰۰ نفر از منافقین و تجزیه طلبان 🆔@activism_ideas
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞مناظره حجت‌الاسلام کهرمی و حسن آقامیری درباره گشت‌ارشاد و مهسا امینی 🆔@activism_ideas
🔺تصویر اول؛ : دختر ۳۳ ساله‌ی انگلیسی توی یکی از خیابان‌های جنوب لندن به خونه برمی‌گشت. توسط افسر پلیس و به دلیل نقض محدودیت‌های کرونایی بازداشت و سوار ماشین میشه. افسر پلیس سارا رو می‌دزده، بهش تجاوز می‌کنه، با کمربند خفش می‌کنه و بعد هم آتیشش می‌زنه! (منبع: گاردین) 🔺تصویر دوم؛ : دختر ۲۲ ساله‌ی ایرانی توی یکی از خیابون‌های شمال تهران و به دلیل پوشش نامناسب بازداشت میشه، به مرکز پلیس منتقل میشه. همون روز و در مرکز پلیس ناگهان روی زمین می‌افته، بعد از چند دقیقه نیروهای امدادی می‌رسن و مهسا به بیمارستان منتقل میشه. اما نهایتا فوت میشه. ◽️با اینکه داستان حادثه‌ی سارا و مهسا زمین تا آسمون فرق می‌کنه ولی فرض می‌کنیم زبونم‌لال هر دو حادثه یه‌جور بوده. 🔺می‌دونین چی جالبه؟؟ تعداد دفعات تکرار اسم سارا و مهسا در سایت بی‌بی‌سی: ◽️کلمه‌ی «مهسا امینی»: ۵۴۰۰ بار ◽️کلمه‌ی «سارا اورارد»: ۴۰ بار ◽️کلمه‌ی «mahsa amini»:ـ ۸۵۰۰ بار ◽️کلمه‌ی «Sarah everard»:ـ ۱۵۰۰ بار 🆔@activism_ideas
🔺 نقش جریانات بهائی در آشوب دانشگاه‌های تهران 👈برخی مراکزی که در حاشیه دانشگاه‌های تهران قرار داشته و وابسته به جریانات هستند در سازماندهی آشوب‌ها نقش فعال داشتند. ‌ 🔰به گزارش جام جم آنلاین ، گزارشات بدست آمده از علل آشوب‌های اخیر در دانشگاه‌های و همچنین نحوه تجمع و سازماندهی میدانی بیانگر این است که حدود ۳۵۰ کافه و اغلب آرایشگاه‌های زنانه مستقر در حاشیه این دانشگاه‌ها به محلی برای هماهنگی و سازماندهی تجمعات تبدیل‌شده اند. ‌ ✖️نکته قابل تامل این است که برخی از این اماکن که فاقد هرگونه نظارت و بعضا مجوز‌های لازم قانونی است توسط اعضاء فعال مدیریت می‌شود. ‌ ✴️در جریان اغتشاشات اخیر در کشور بهائیان نقش اصلی داشته و وارد درگیری‌های میدانی شده بودند. مطابق برخی گزارشات در استان‌هایی مانند مازندران عمده جمعیت اغتشاشگران وابسته و سازماندهی شده توسط عناصر بهائی بودند. ‌ 🆔@activism_ideas
📖کتاب ✍ نویسنده: فاطمه زنگی آبادی 📚ناشر: سعدا تعداد صفحات: ۹۲ 💸قیمت کتاب ۶۸٫۰۰۰ تومان 💥باتخفیف ۵۹٫۰۰۰ تومان 🔎معرفی کتاب: 🔸کتاب زن زندگی آزادی سعی دارد به موضوع اعتراضات و شبهات پیرامون آن در قالب داستان بپردازد. 🔸این کتاب داغ‌ترین اثری است که از کف خیابان تا حیاط دانشگاه، از مولوتوف تا تریبون آزاد از دانشجو تا شهرآشوب را برایتان بازگو می‌کند و اولین اغتشاش قرن جدید ایرانمان را با زبان مردم به تصویر می‌کشد. 🆔سفارش در ایتا👇 @baraya_admin 🆔@activism_ideas
♻️ شورای شهر بلوار علی دایی در تهران را به نام شهید آرمان علی‌وردی تغییر دهد. نامگذاری بلواری در پایتخت به نام فردی که تنها هنرش لگد زدن به توپ و گرفتن میلیاردها تومان دستمزد بابت آن، از ابتدا اشتباه بود و اکنون، از آنجا که علی دایی به لیدر مجازی آشوب و اغتشاش تبدیل شده و صراحتا در این مسیر گام برداشته، استمرار این نامگذاری، خطای نبخشودنی دیگر است. چنین افراد نمک‌نشناسی، شایسته این نامگذاری نیستند! شورای شهر باید این بلوار را به نام یکی از شهدای اغتشاشات و حافظ امنیت مثل نامگذاری کند. 🆔@activism_ideas
🔰 مجموعه صوتی معرکه احزاب استاد هانی ایرانمنش 🔸 معرکه احزاب؛ مجموعه صوتی تحلیل و بررسی وقایع اجتماعی فرهنگی اغتشاشات ۱۴۰۱ 🔹 سرفصل ها: 💠سطح بندی واقعه 💠ماهیت این فتنه 💠ماهیت ترکیبی این فتنه 💠 گسل های اجتماعی 💠 پدیده جهانی 💠 غلبه اجتماعی 💠 جنگ روایت‌ها 💠 فرصت‌های نهفته در این فتنه 💠 مبارزه تمدنی با رهبری زنان 💠 هزار مشعل برای جهاد تبیین 💠 هیات کانون جهاد تبیین 💠 بازسازی جبهه حول محور جهاد تبیین و جنگ روایت‌ها 💠 فهرستی برای جهاد تبیین 💠 زمانه شناسی برای جهاد تبیین 🔻 شنیدن و دانلود: https://zil.ink/pishraftsch.com 🆔@activism_ideas
• تحلیل و توصیه راهبردی • ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ وظائف پساگندزدایی ۱ اغتشاش شهریور 1401 چند ویژگی بزرگ داشت و آن : ۱. ضعیف بودن استدلال و بهانۀ شکل گیری آن بود، ۲. مشکل دیگرش این بود که دشمنان ایران و اسلام «به سرعت» و در سطح وسیع با آن هماهنگ شدند و در حجم وسیع و حیرت انگیزی محتوا برای آن تولید شد، ۳. مشکل دیگرش این بود که کارهای خطای بسیاری هنگام عملیات به ظاهر اعتراضی شکل گرفت که موضع معترضان را «به شدت» و به صورت «مفتضحی» تضعیف کرد. اما اتفاقاتی که افتاد : ـ دروغ پراکنی و اتهام زنی بسیار وسیع که دانه به دانه قابل پیگیری و افشاگری است؛ ـ همکاری بخش مؤثری از اغتشاشگران با دشمنان خارجی که یک جرم بزرگ و نابخشودنی است؛ ـ تخریب گسترده و ضرر زدن به بیت المال و اموال مردم که هیچ توجیه ملی و قانونی ندارد؛ ـ ساختارشکنیها و وحشیگریهای وسیع که در هیچ فرهنگی قابل دفاع نیست؛ ـ تعرض به نوامیس که قطعاً یک مقبوحیّت ملی دارد و روشن نمودن حقایق آن باعث نفرت ماندگار و فراگیر ملی می شود؛ ـ آسیب جسمی به نیروهای مردمی و افراد بی ارتباط با ماجرا که بسیار وقیحانه است و در امتداد روشهای خطا در اعتراضات، به شدت محکوم است؛ ـ به شهادت رساندن تعداد زیادی از جوانان که تلاش داشتند از سلاح گرم برای خاموش کردن اغتشاشات استفاده نکنند. ما هزینۀ بزرگی دادیم، حالا وقت چند کار حرفه ای است و باید اموری در این کشور برای همیشه تقبیح شود و مذموم شمرده شود و در برابر آن سدهای بزرگی قرار بگیرد : ۱. باید به طور کامل و در سطح وسیع و کاملاً حرفه ای دروغ بودن همۀ ادعاها اثبات شود؛ هم با برنامه های کارشناسی هم با فیلم و سریال و کارهای هنری. روی این موضوع باید آنچنان کار شود که این الگوی سخن گفتن با مردم و اتهام زدن به نظام به یک امر کاملاً مشکوک نزد مردم تبدیل شود. توجه بشود که این مسأله یک امر مقطعی نیست که مسؤولین امر بگویند دیگر جمع شد و تمام شد، بلکه یک ضعف اجتماعی است که باید رفو شود و باید درمان شود. نباید منتظر شویم تا مثل همیشه روایت صحنه را با کارهای سنگین فکری و فرهنگی و هنری به دست بگیرند و یک داغ ماندگار دیگر برای انقلاب درست بشود. کما این که حضرت آقا نگذاشتند روایت جبهه و جنگ به دست روشنفکرها بیافتد و الآن سر سفرۀ این برخورد مسؤولانه و هشیارانه نشسته ایم و کما این که به قول حضرت آقا «تسخیر لانۀ جاسوسی را روایت نکردیم و آنها روایت کردند و دیگر خسارت را خورده ایم». ۲. باید زشتیهای کارهای کسانی که آتش بیار معرکه بودند و کسانی که برخورد آشوبگرانه داشتند به وضوح معلوم شود و از همۀ نخبگان و عموم مردم اعتراف گرفته شود که این رویه خطا بوده است؛ پس از کار تبلیغی وسیع و مستدل و حتی احساسی، انواع دادخواستهای قانونی علیه این حضور و این سفاهت و این وقاحت تشکیل شود و انفعال «شدید»ی برای ایشان درست شود. به نکته توجه شود که به خاطر زشتی کار و ضعیف بودن موضع اغتشاشگران و حامیان آنها، بسیاری از بوقهای اصلاحات و ... نمی توانند در این صحنه به میدان بیایند و با صحنۀ فتنۀ 88 تفاوتهای زیادی دارد. ۳. باید مدافعان بی عفتی به عنوان یک عده وحشی و نامتعادل و هنجارشکن و ... معرفی شوند و این تبدیل به یک مارک و آرم پایدار شود و بر پیشانی همۀ ایشان بخورد؛ باید از خروش مردم علیه این رفتار زشت به عنوان بزرگترین انرژی برای سربریدن این دریدگی و بی ناموسی و بی شرفی استفادۀ کاملی برد. ۴. باید دفاع از امنیت و جانبازی در این راه به یک ارزش بزرگ و مقدس تبدیل شود؛ حضرت آقا در صحبت با جانباز شهید «خوش لهجه» می فرمودند شما جانبازان ترددتان در خیابان و در میان مردم تبلیغ اسلام و انقلاب است. و بعد افزودند حتی نفس کشیدن شما هم کار فرهنگی محسوب می شود. باید با کارهای مقدماتی فرهنگی که صورت می گیرد، به جایی برسیم که تنفس این جانبازان بسیار بسیار عزیز هم به یک کار تبلیغی علیه بی عفتی و تزویر و توحش ضدانقلاب تبدیل شود. ادامه دارد ... ☘️@faslefarhang
• تحلیل و توصیه راهبردی • ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ وظائف پساگندزدایی ۲ ۵. باید به خوبی از «پلیس امنیت» اعادۀ حیثیت اجتماعی شود؛ اینجا باید هزینه های بسیار بدهیم و باید نخبگان به صورت کامل به کار کشیده شوند تا پلیس امنیّت به جایگاه شایسته ای دست پیدا کند. این دقیقاً ضد کارهایی است که دشمنان دارند دنبال می کنند. به ویژه باید تا مدتها موضوع «گشت ارشاد» تعویق بررسی بخورد تا به دور از فضای احساسی و هیجانی مورد بررسی قرار بگیرد و همۀ طرحهای مربوط به آن به یک جریان کارشناسی کامل سپرده شود. ۶. باید «شهدای مدافع امنیّت و عفت» تبدیل به یک قشر شناخته شده و پرعزّت و خانواده های آنها به یک گروه «صاحب رسالت» و مطالبه گر و پرحضور در همۀ میدانهای فرهنگی مربوط به مقابله با تزویر و ریا بشوند. باید برای شهدای مدافع امنیّت و عفت یادواره ای تأسیس شود و پس از کار فرهنگی سنگین و ایجاد یک گفتمان امنیت و عفت، یک روز به آن اختصاص داده شود. ۷. باید ولنگاری فضای مجازی شدیداً مورد تهاجم و تقبیح قرار بگیرد و آنقدر هجمه و ضربه به آن وارد شود که مخالفتها در برابر صیانت از فضای مجازی «کاملاً» از نفس بیافتد و به امر زشت و مذمومی بدل شود. باید همۀ گروههایی که موافق صیانت از فضای مجازی هستند را برای شوریدن فرهنگی علیه ولنگاری و جمع آوری و نشان دادن شواهد آن و انجام تحلیلهای متراکم در این باب برانگیخت و هجم انبوهی از محتوا در این باب تولید و پخش کرد و وقتی که صحنه به خوبی به بلوغ رسید بحثهای حقوقی آن به تدریج مطرح شود. ┄┅••؛••┅┄ بعد از این همه هزینه از بیت المال و آبروی سیاسی کشور و آبروی داخلی نظام و ضایع کردن فرصتهای بزرگ کشور و ... صورت نگرفتن این نوع کارها شانه به شانۀ سفاهت می زند و تدبیر خطای فرهنگی و نوعی عقب ماندگی شدید است. توصیه های مطرح شده و ضرورتهای شناسایی شده عمدتاً در حوزۀ حکمرانی قرار می گیرد و با توجه به این که دولت دست انقلابیون است صورت نگرفتن حتی یکی از این فهرست هم نشانۀ ناتوانی شدید جبهۀ انقلاب در حکمرانی عاقلانه و مسؤولانۀ کشور است. برآوردن این مطلوبها نیازمند کارهای مطالعاتی متعدد است که باید از رهگذر تعریف پروژه های پژوهشی متعدد کوتاه و میان مدت و حتی تعریف پایان نامه های حوزوی و دانشگاهی صورت بگیرد. همچنین نیازمند تولید محصولات هنری فراوان است. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✿شاخه گل صلوات، هدیه به ارواح طاهر شهدای فتنه های سبز و بنفش و ... رحمة الله علیهم ☘️@faslefarhang
📣 چهار دهه؛ چهار فتنه! 🔰 ؛ مجموعه مستندهای وقایع و فتنه‌های بعد از انقلاب و نقش‌آفرینی مردم در خنثی‌سازی آن‌ها در عماریار 🔻 دهه اول؛ فتنه بنی صدر 🔹 ضربه سهمگین 🔸 گزارش آشوب 🔹 پایان غرور 🔸 سازمان 🔻 دهه دوم؛ فتنه سال ۷۸ 🔹 مصاف 🔻 دهه سوم؛ فتنه ۸۸ 🔸 گرم‌ترین روز زمستان 🔹 شورش در شهر 🔸 خیابان شهادت 🔹 گزارش اقلیت 🔸 ما بی‌شماریم 🔻 دهه چهارم؛ فتنه پاییز ۱۴۰۱ 🔹 فرزند روح‌الله 🔸 ماجرای امروز 🔹 موقعیت فرید 🔸 غیبت موجه 🔹 خوبان عالم 🔸 مزد خادمی 🔹 زنگ انشا 🔸 سربلند 🔹 آرشام 🎥 برای دانلود و تماشای هر فیلم روی نام آن بزنید و وارد شوید. 🆔@activism_ideas
🔻انفعال در مسجد، اغتشاش در محله مسجد به‌مثابه سرچشمۀ شبکه‌سازیِ انقلابی در محله 🖊 مهدی جمشیدی ۱. تا حدی و به‌صورت نسبی، روحانیّتِ در «متن زندگی» به روحانیّتِ در «محراب» تبدیل شده است؛ روحانیّتِ «خیابان‌گرد» و «محله‌نشین»، به روحانیّتِ «منبرنشین» و «اداری» فروکاهیده شده است؛ روحانیّتِ «گره‌گشا از مسأله‌های شخصی و خانوادگیِ مردمِ محله»، به روحانیّتِ «بیگانه» و «نامحرم» تنزّل یافته است. سهم مردمِ محله از حضور روحانیّت، همین اندازه است. او قادر نیست که امامت محله را بر عهده بگیرد و به «جریان‌سازی» در بافت محلی بپردازد؛ چون فرصت ندارد که در میان مردم باشد. «ساختارهای رسمی» و «جلسه‌های حاکمیّتی» و «مناسبات سیاسی»، تمامیّتِ امام جماعت را بلعیده‌اند و چیزی را برای «مردم» باقی نگذاشته‌اند؛ جز همان پیش‌نمازی که البتّه فایدۀ اجتماعی بر آن بار نخواهد شد. در واقع، مسجد از منزلتِ متعالیِ پیشینِ خویش ساقط شده است و دیگر اعتباری ندارد؛ همچون امری «فرعی» و «حاشیه‌ای» است که کارکردی ندارد و تنها دلیل بودن و ماندنش، خودش هست. در این حال، روشن است که امام جماعت نیز هویّت و حرکت خود را به مسجد گره نمی‌زند و آن را «اصل» و «اساس» نمی‌شمارد، بلکه به سوی «ساختارهای حاکمیّتی» می‌غلتد و می‌کوشد در آنها تثبیت شود. تمام قصّۀ مسجد، همان چند رکعت نماز است و البتّه چند حاشیۀ شکلی و تکراری نیز به‌عنوان کار تبلیغی و ترویجی به آن ضمیمه می‌شود تا کسی خُرده‌گیری نکند. این اندازه کار نیز از هر کسی و با هر میزانی از مشغله نیز ساخته است. (مقصود من، دفاعِ همدلانه از هویّت دیرینه و کارکرد‌های وسیعِ روحانیّت است که در اثر یک چرخشِ اجتماعیِ نامحسوس، از دورۀ مشروطیّت به این سو، رقیق شده‌اند، نه طعنه و تقابل). ۲. یکی از زمینه‌هایی که از مساجد، «کارکردزدایی» کرد و در قالب تقسیم‌کار، منزلت و اعتبار آن را زدود، «فرهنگ‌سراها» و «سراهای محله» هستند. فرهنگ‌سرا، برآمده از اندیشه‌ورزیِ «نیروهای تکنوکرات» در دولت سازندگی بودند که از سوی شهردار تهران راه‌اندازی شدند. نیروهای تکنوکرات، آگاهانه و عامدانه در پی «انقلاب‌زدایی» از شهر و محله‌ها بودند و می‌خواستند بافت شهر را به «تمدّنِ غربی» نزدیک سازند؛ به‌گونه‌ای که دیگر نباید ظاهر شهر، گویای شعارها و اندیشه‌های انقلابی باشد، بلکه دورۀ انقلابی به سر آمده است و باید از ارزش‌های انقلاب عبور کرد و به فضای «سازندگی» و «توسعۀ اقتصادی» و «سرمایه‌سالاری» و «ثروت‌اندوزی» وارد شد. در واقع، عالَمِ ارزشیِ انقلاب، سیاست‌های دولت سازندگی را - که بر مدار توسعۀ اقتصادی می‌چرخید - برنمی‌تابید و به همین دلیل، باید این ظواهر و جلوه‌ها کنار می‌رفتند تا زمینه برای «غلبۀ تکنوکراتیسم» فراهم می‌گردید. با برآمدنِ فرهنگ‌سراها، هرچه که در اختیار مسجد بود و یا ممکن بود که در امتداد خطّ فرهنگی ِانقلاب، از مسجد انتظار داشت و توان آن را در مسجد پدید آورد، از «مساجد» گرفته و به «فرهنگ‌سراها» سپرده شدند. به‌این‌ترتیب، مسجد از «شبکۀ نیروهای مبارز و نهضتی و سیاسی» به «محفلِ خلوت‌‌نشینانِ اسرار قُدسی»، و از «مرکز بسیجِ انقلابی برای جبهه‌ها» به «کانون سخنرانی‌های تکراری»، و از «سرچشمۀ تولیدِ نیروهای جوانِ مؤمنِ انقلابی» به «آرام‌کدۀ پیران و بازنشستگان» تبدیل شد. همچنین شیوعِ «حسِ دنیاطلبی» و «دیکتاتوری پول» و «غلیان ثروت‌های بادآورده» که جملگی برخاسته از سیاست‌های انقلاب‌گریزانۀ دولت سازندگی بودند، هرچه بیشتر موجبات «انزوا» و «عزلتِ» مساجد را فراهم کردند. ۳. ما محتاج «شبکه‌سازیِ اجتماعی» هستیم؛ یعنی باید ارزش‌های اسلامی و انقلابی به‌صورت «مویرگی» در عمق جامعه، به حرکت درآیند و جامعه با این ارزش‌ها، آمیخته شود. هر چند بخشی از این روند، وابسته به فضای مجازی است، اما نباید از «فضای واقعی» نیز غفلت کرد. در فضای واقعی، ما باید سطوحی از امکان‌ها را برای راه‌یابی به «ریزبدنۀ جامعه» و «لایه‌های خُردِ اجتماعی» بیابیم که یکی از مهم‌ترین آنها، مسجد است. مسجد، «حلقۀ وصلِ» همۀ قابلیّت‌های محلی و همچون «گرانیگاهِ قدسی» است. این «نقطۀ تقاطع»، چتری است که می‌تواند محله را از نظر غایات فرهنگی و سیاسی، صورت‌بندی و ساماندهی کند؛ به این معنی که می‌تواند زیر پوستِ محله، یک «شبکۀ ارتباطیِ به‌هم‌پیوسته» بسازد که از لحاظ تدبیرگریِ محلی، نقش «دولتِ نهان» را ایفا کند. در این حال است که «چسبندگیِ محلی» رخ می‌دهد و محله، «هویّتِ انقلابی» می‌یابد و از وضعِ «سیّالیّت» و «نوسان» و «واگرایی» خارج می‎‌شود. چنین شبکه‌هایی که معطوف به مسجد و مبتنی بر ارادۀ امام محله هستند، محلۀ «بی‌هویّت» و سرشار از «ناآشنایی» و «بیگانگی» را به یک بافتِ «شناسایی‌شده» و «مفصل‌بندی‌شده» تبدیل می‌کند که در آن، امکان تحرّک ضدّفرهنگی و ضدّامنیتی، به‌شدّت کاهش می‎‌یابد. 🆔@activism_ideas
📌مقایسه‌ای بین زنان ایران و آمریکا؛ 🔸«بی‌پناهی زنان» در وضعیت آزادی مردان؟ ✍️ حبیب الله بابایی، استاد حوزه و دانشگاه به جرأت می‌توان گفت که در آمریکا آنچنان مزاحمتی از ناحیۀ آقایان نسبت به زنان وجود ندارد، لیکن نبود مزاحمت به زنان در آمریکا مربوط به جاهایی است که چراغ قانون روشن است و آنجا که چراغ قانون خاموش می‌شود (وقتی شب می‌شود، وقتی خلوتی پیش می آید، و وقتی به هر دلیلی ناامنی بوجود می آید) بی‌نظمی‌ها و تعرض‌ها به زنان شروع می‌شود. حفظ فاصله قانونی در صف (مثلا صف فروشگاه)، ممنوعیت قانونی لمس یکدیگر (don’t touch me)، خوف و هراس زنان از حضور در جاهای خلوت (مثلا زمانی که در اتوبوس شهری با یک مسافر مرد تنها می‌مانند) و یا واهمه از خروج شبانه از منزل به تنهایی، و همین‌طور قوانین شدید مجازات برای ارتباطات جنسی اساتید با دانشجویان دختر، همه به موجب تعرض‌های گوناگون و مزاحمت‌های جورواجور به زنان در وضعیت خلوت آمریکایی‌ها است. همین مزاحمت‌ها موجب شده است که زنان در آمریکا آن نقطه‌های خطر را درک ‌کنند و آنجا که حفاظ قانونی ندارند ریسک نکرده و حضور پیدا نکنند. به رغم همه این مراقبت‌ها از ناحیه خود زنان، و به رغم مرکزیت و مرجعیت قانون و آسانی وکالت و شکایت‌ در آمریکا (حتی در امور بسیار جزئی)، هنوز «قانون» نتوانسته است نقطه‌های کور و گاه آشکار اجتماعی در آمریکا را پوشش داده و برای زنان امنیت لازم را ایجاد کند. نظم اجتماعی در ایران برخلاف آمریکا، نه بر مبنای قانون، بلکه نوعا بر مبنای اخلاق و فرهنگ دینی و معنوی شکل می‌گیرد و قانون در برقراری نظم اجتماعی از جمله نظم مناسبات انسانی بین زنان و مردان یا اصلا بازدارندگی ندارد و یا بازدارندگی‌اش حداقلی و در نقطه‌های نزاع و دعواست. عدم بازدارندگی قانون آشکارا نه فقط در ساحت‌های سرباز (کوچه و خیابان) بلکه در فضاهای سربسته ای مثل دانشگاه‌ها، ادارات، و سازمان‌ها نیز هست که موجب بی‌نظمی‌های اخلاقی و حقوقی بین مردان (نه فقط پسران) و دختران می شود. حال آنچه که در ایران امروز و در شرایط پس از مهسا امینی در حال رخ دادن است تعلیق سامانه‌های نظم اجتماعی درایران است، تضعیف قانون از یک سو (تضعیف پلیس) تضعیف اخلاق و انجام رفتارهای وقیح و مبتذل از سوی دیگر (فحاشی و توهین)، و تضعیف دین از دیگر سو (توهین به روحانیت)، آنهم البته در سکوت و تماشای بسیاری ازعلمای غافل (که نمی‌دانند چه رخ می‌دهد) و روشنفکران خائن (که به خوبی می دانند چه رخ می دهد)، به کلی پایۀ نظم اجتماعی و امنیت بانوان را ویران می‌کند و آنها را از این پس آسیب‌پذیرتر و برای مردان لیبرال که مصرانه در پی کشف زنان و گاه غصب زنان و حظ از آنها هستند بی‌پناه می گذارد. امروزه کسانی که به آسانی فحاشی می‌کنند، به دیگران توهین می‌کنند، عمامه و چادر و روسری از سر می‌کشند و گاه به زنان محجوب در خانه نیز تعرض می‌کنند (مورد مهاباد)، همین جماعت و عقبه‌های فکری آنها، فردا با همین زنان مکشوفه کارهای دیگری خواهند کرد. بدین سان اشتباه است که ما دو وضعیت متفاوت غرب و ایران را با هم مقایسه کنیم، و پیامدهای آزادی جنسی و جنسیتی زنان را در این دو بستر متفاوت، یکی تلقی کنیم. آمریکا از قوانین و ضمانت‌های اجرایی بسیار صُلبی برخوردار است که در وضعیت بی‌اخلاقی می‌تواند حقی از حقوق زنان را تأمین نماید، ولی نظم اجتماعی ایران، نظم فرهنگی، اخلاقی و دین‌بینان است و در نبود اخلاق و دین، امکان تأمین حقوق از دست رفتۀ زنان و دختران از مسیرهای قانونی نوعا میسر نخواهد بود. 🆔@activism_ideas
🇵🇸🇱🇧کنشگری
📸| اتفاقات اسال ۱۴۰۱ صرفا یک اغتشاشات خیابانی نبود....! #مثل_ارمان 🆔@activism_ideas
💠 نشانه‌های جنگ ترکیبی علیه ایران در موضوع مهسا امینی ⭕️روایت آنچه بر ایران گذشت نشان داد که آنچه اتفاق افتاد یک جنگ ترکیبی احزاب گونه بر علیه کشور بود که نشانه آن به شرح ذیل است: 🔶 فعال بودن ۲۶۰ کانال ماهواره‌ای با برنامه‌های براندازانه در دو ماه اخیر. 🔶برپایی تظاهرات در ۸۰ شهر جهان بر علیه جمهوری اسلامی با حمایت قدرت‌های غربی. 🔶 فراهم سازی اعتراضات و حمله به جمهوری اسلامی ایران در ۵۴ کشور جهان به اشکال مختلف. 🔶جنگ رسانه‌ای شدید در تیک تاک که تعداد هشتگ مهسا امینی بر علیه ایران را به یک میلیارد رساند. 🔶 جنگ توییتری بی‌سابقه با ۵۰۰ میلیون هشتگ که در جهان مشابه آن نبوده است. 🔶 ورود مستقیم رؤسای کشورهای مختلف از جمله آمریکا، فرانسه، کانادا، آلمان، انگلیس و ... که با تهدید و فشار آنان همراه بود. 🔶 کمک به انتشار ۵۰ هزار دروغ از طریق شبکه‌های مختلف غربی، عبری و عربی در دو ماه اخیر. 🔶 کمک رسمی و صدور مجوز تجمع چند ده هزار نفری در برلین با حضور اتباع ایرانی و خارجی. 🔶برگزاری نشست غیر رسمی شورای امنیت توسط آمریکا و معرفی کردن نماینده جدیدی از ایران بنام نازنین بنیادی. 🔶افزایش فشارهای اقتصادی با افزایش فوری تحریم‌ها و محدود کردن واردات کالاها به کشور. 🔶هک کردن شبکه‌های تلویزیونی و سایبری کشور از مبدا کشورهای مختلف دنیا توسط هکرهای بین‌المللی. 🔶تلاش ناموفق برای ورود پنج هزار اسلحه به کشور توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و شروع جنگ داخلی 🔶ورود علنی اتحادیه اروپا به موضوع مهسا امینی و فشار سیاسی و اقتصادی به ایران. 🔶از بین بردن خطوط زیر ساختی و ریلی کشور با هدف به سرانجام نرسیدن کریدور بین‌المللی ایران با آتش زدن دفتر مشترک چابهار و تخریب ریل قطار از جمله در تبریز. 🔶 ایجاد قرارگاه مشترک ضد ایرانی در ترکیه، عراق، دبی و بحرین با موضوع زنده نگهداشتن اغتشاشات. 🔶 همراهی عملی و علنی برخی سلبریتیها و خواص سیاسی، علمی، فرهنگی، هنری، مذهبی، ورزشی و سایت ها و رسانه های مجازی و واقعی داخلی آنها و .... با اغتشاشات 👈با فهم این توطئه‌های بین‌المللی و فشارهای خارجی است که متوجه می‌شویم چقدر این توطئه وسیع و قدرتمند بوده است؛ و چرا ملت ایران باید همچنان هوشیار و در صحنه باشند . 🆔@activism_ideas
🌀 مسئله اصلی و فرعی اغتشاشات ۱۴۰۱ 🔶حضرت امام در بحبوحه جنگ (سال 64) در دیدار شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست مقام معظم رهبری جنگ را مسئله فرعی نظام می داند و مسئله اصلی را تربیت نیرو برای کشور به حساب می آورد: ⭕️در همۀ امور باید حساس بود،‌‎ ‌‏اما فرق است ما بین آنی که ادامه باید این حساسیت پیدا بکند. یک چیزهایی که حل‌‎ ‌‏می شود، مثلاً ما جنگ داریم، جنگ چیز مهمی نیست، حل می شود، چیز مهمی نیست و‌‎ ‌‏بحمدالله خوب است وضع، و جهات سیاسی ای که در دنیا هست، آنها هم حل می شود و‌‎ ‌‏ان شاءالله ، چیزهایی است حساس باید بود. اما مسئلۀ دانشگاه یک مسئله فوق العاده است‌‎ ‌‏که این افرادی که از دانشگاه در می آیند یا مخرب یک کشوری هستند یا سازندۀ آن‌‎ ‌‏کشور هستند، و در کشور ما، یا رو به اسلام می برند کشور ما را، یا منحرفش می کنند. ⭕️خود اغتشاش مسئله فرعی نظام است، پیدا کنید پرتقال فروش را! 🔶نظام تربیتی ما در سه ضلع 1. نهاد علم (مهدکودک، آموزش و پروش و دانشگاه) 2. نهاد رسانه (اعم از رسمی و غیررسمی و فضای سایبر) 3. نهاد مذهب (مسجد، هیات و خانواده) هم افزایی ندارد. مسئله اصلی را باید در طراحی هندسه نظام تربیتی جمهوری اسلامی و نسبت شبکه نفوذ و استعمار با آن دید. 🔶مشکل اصلی جامعه که متاثر از نظام تربیتی ما است تولید و تورم قشر خنثی و بی تفاوت در جامعه است؛ انسان بی تفاوت به محیط و با تفاوت به نفع شخصی و راحت طلبی خود! 🔶بی تردید همه مسائل فرع بر تربیت نیرو است، هم اقتصاد هم فرهنگ و هم سیاست و سایر نظام ها... اگر بخواهیم امت و تمدنی شکل دهیم به تعبیر مقام معظم رهبری به دو عنصر نیاز داریم: 1. تولید فکر 2. پرورش انسان. ⭕️حتی بسط فکر و ایده هم متوقف به تربیت نیرو است و نظام تربیتی فعلی ما بیش از آنکه به فکرِ فکر و نیرو باشد به فکر امور فرعی مهم پنداشته شده است. 🔶زمانی که در نظام تربیتی مان نهاد علم و نهاد رسانه ای را متحول نکنیم مجبور می شویم از نهاد مذهب برای اصلاح خسارت های تربیتی جامعه استفاده کنیم. ⭕️تا هنگامی که نهاد علم و رسانه ما اینچنین باشد این چنین اغتشاشاتی برای جامعه طبیعی است، چون حداقل پیاده نظام اغتشاش را تربیت می کنند؛ باید شاکله نهاد علم را متحول کرد... 🆔@activism_ideas
🔰 مهندسی خوب و محاسبه غلط 🔸 مروری بر نقشه و محاسبه دشمن در اغتشاشات ۱۴۰۱ 🔹 امام خامنه ای در دیدار اخیر مداحان فرمودند: «در این قضایای اخیر نقشه‌ی دشمن، نقشه‌ی جامعی بود... منتها محاسبه‌ی دشمن برای پیاده کردن این نقشه محاسبه‌ی غلطی بود.» 🔸 ایشان در ادامه ابعاد نقشه و محاسبه دشمن را تشریح کردند که در این اطلاع‌نگاشت مرور میشود. 🆔@activism_ideas
تکرار حق؛ راه حل مقابله - آیت الله یزدان پناه.mp3
4.1M
🔰 تکرار حق؛ راه‌حل مقابله در فضای مجازی ▫️آیت‌الله یزدان‌پناه: - در فضای مجازی هر حقی از هر کسی گفته شود را می‌زنند، مخصوصا وقتی که آن گفته حق اثرگذار باشد. - پرتکرار و پرجانبه بودن یک گفته باطل، راه تفکر را از جوان ما در فضای مجازی می‌گیرد؛ یک مطلب حق را از ده جا می‌زنند به نحوی که دیگر جوان قدرت فکر کردن را ندارد. - در صحنه‌های اجتماعی هم کاری می‌کنند که یک شخصیتی که حق با اوست، اثرگذار نباشد و به طور ناجوانمردانه آن شخص را منکوب می‌کنند. - راه حل این است که جوان را در یک جا در برابر باطل باید به علامت سوال برسانیم و آن‌قدر پرتکرار باشد که این سوال نسبت به آن‌ها برایش باقی بماند تا این که این سوال‌ها جوان ما را به یک عقلانیتی برساند. - همین جوانی که امروز اعتراض می‌کند و برایش ابهام پیش آمده، بهترین رزمنده ما در برابر باطل است. 🏷 برگرفته از درس خارج تفسیر المیزان، سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱. 🆔@activism_ideas
جامعه شناسی اعتراض - محمد فاضلی و سعید حاجی ناصری - <unknown>.mp3
37.78M
▪️موضوع: جامعه شناسی اعتراض با حضور: 👤دکتر محمد فاضلی 👤دکتر سعید حاجی ناصری 🆔@activism_ideas
بررسی روانشناختی علل حضور نوجوانان در اعتراضات دکتر مهکام - <unknown>.mp3
44.62M
📣فایل صوتی نشست تخصصی 🗯تفسیر الهیاتی از بحران های اجتماعی (با تأکید بر اغتشاشات ۱۴۰۱ کشور) 💬استاد: حجت الاسلام دکتر احمد 🆔@activism_ideas
1_1778617625 - <unknown>.mp3
37.01M
💢فتنه ی فریدون ... ⭕️ طرحی تحت عنوان «فریدون» تیر۱۴۰۰ توسط نیروهای امنیتی کشف شد که قراربوده مهرماه ۱۴۰۱ اتفاقاتی را رقم بزنند.... ⭕️ درگیری ها در کشور از بین ۱۰۹۰شهر موجود به ۳۰ شهر هم نرسید و در هیچ شهری جمعیت درگیری در اوج اغتشاشات بالای ۲۰۰_۳۰۰ نفر نرفت. الان که دیگر به ۱۰_۲۰نفر رسیده. ⭕️کل جمعیت آشوبگر+تماشاچیان در سراسر کشور به ۴۵هزار نفر هم نمی رسد. ⭕️دشمن به این نتیجه رسید که موضوع اقتصاد برای کلیدزدن آشوب موفق نخواهد بود. دنبال از بین بردن نمادهای اسلامیت یعنی حجاب، لباس روحانیت و عزاداری ها هستند. ⭕️ برخلاف دستگاهها که همدیگر را متهم می کنند که تو کار نکردی،من می گویم همه اینها کار کرده اند البته نباید راضی شویم و هرچه کار کنیم کم است اما این اقداماتی که در انقلاب اسلامی شده نوجوانانی ساخته که برای انقلاب و رهبری به راحتی جان می دهند. ⭕️ حضرت آقا شوخی نمی کنند، دروغ هم نمی گویند که این نسل از اول انقلاب جلوتر است که عقب تر نیست. 🆔@activism_ideas
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا نظام فقط دخترهای خوشکل رو میکشد؟ 👩چرا فقط دختر بچه‌ها و نوجونای خوشگل اونم نه توی اعتراضات بلکه تو کوچه‌های خلوت به قتل می رسند؟ 👀چرا وسط اغتشاشات پلیسی که کشته رو نگرفتید ؟ چرا فیلمی نیست ازش ؟ 🆔@activism_ideas
📌اختتامیه فراخوان سراسری مثل ارمان ✍️کنشگری، تبیین و تنظیم گری در حوزه اغتشاشات و اعتراضات موضوعی است که نیازمند به مدیریت دانش و تولید الگوهای ، و دارد. این امر از خلاهایی می باشد که هنوز با گذر از چندین در کشور رخ نداده است.امیدواریم که نخبگان و حلقه های میانی رسالت خود را در این زمینه به سرانجام برسانند و زمینه سازی هدایت و تهاجم به نقشه های دشمن را فراهم سازند. 📋 فراخوان به منظور تبیین و کنشگری سالگرد اغتشاش ۱۴۰۱ برگزار شده است. کنشگران دانشجویی و مردمی جهت استفاده از اثار ارسالی به این فراخوان، می توانید بر روی عناوین زیر کلیک نمایید.👇 🗂ایده های کنشگری اعتراضات ۱۴۰۱ 1⃣https://eitaa.com/Activism_ideas/4462 2️⃣https://eitaa.com/Activism_ideas/4329 3️⃣https://eitaa.com/Activism_ideas/4341 4️⃣https://eitaa.com/Activism_ideas/4384 5️⃣https://eitaa.com/Activism_ideas/4379 6️⃣https://eitaa.com/Activism_ideas/4386 7️⃣https://eitaa.com/Activism_ideas/4397 8️⃣https://eitaa.com/Activism_ideas/4405 9️⃣https://eitaa.com/Activism_ideas/4468 🔟https://eitaa.com/Activism_ideas/4483 1️⃣https://eitaa.com/Activism_ideas/4486 2️⃣https://eitaa.com/Activism_ideas/4474 3️⃣https://eitaa.com/Activism_ideas/4476 4️⃣https://eitaa.com/Activism_ideas/4478 5️⃣https://eitaa.com/Activism_ideas/4481 💻 تدریس کنید 1️⃣https://eitaa.com/Activism_ideas/4340 2️⃣https://eitaa.com/Activism_ideas/4330 3️⃣https://eitaa.com/Activism_ideas/4366 4️⃣https://eitaa.com/Activism_ideas/4419 5️⃣https://eitaa.com/Activism_ideas/4460 6️⃣https://eitaa.com/Activism_ideas/4470 👺گونه شناسی اغتشاشگران 1️⃣https://eitaa.com/Activism_ideas/4461 2️⃣https://eitaa.com/Activism_ideas/4367 🚫نشانه های جنگ ترکیبی اغتشاشات 1401 1️⃣https://eitaa.com/Activism_ideas/4485 2️⃣https://eitaa.com/Activism_ideas/4471 🎵صوت نشست 1️⃣https://eitaa.com/Activism_ideas/4489 2️⃣https://eitaa.com/Activism_ideas/4490 3️⃣https://eitaa.com/Activism_ideas/4491 4️⃣https://eitaa.com/Activism_ideas/4492 5️⃣https://eitaa.com/Activism_ideas/4493 6️⃣https://eitaa.com/Activism_ideas/4477 💾 جهت دسترسی به محتوای تببینی و امنیتی اغتشاشات ۱۴۰۱ بر روی هشتگ کلیک نمایید 📕در این فراخوان بیش از ۳۵ منتشر گردید که با مراجعه به قسمت فایل ها از این محتوا میتوانید استفاده کنید. 📦ابعاد اغتشاشات ۱۴۰۱ بسیار گسترده می باشد سایر مولفه های این آشوب را می توانید با کلیک بر روی پرونده های زیر مطالعه نمایید👇 🗃ذائقه سنجی نسل زد https://eitaa.com/Cultural_governance/2069 🗃سلبریتی شناسی https://eitaa.com/Cultural_governance/1446 🗃کنشگری و تبیین حجاب https://eitaa.com/Activism_ideas/4199 🗃رسانه شناسی اغتشاشات https://eitaa.com/journalist_resane 🗂 🔅کنشگری🔅 تلگرام | ایتا | بله 🆔@activism_ideas