eitaa logo
🇵🇸🇱🇧کنشگری
9.3هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
891 ویدیو
1.4هزار فایل
📲میکرورسانه کنشگری 🧩 نوآوری اجتماعی و فرهنگی 🎯 ارایه الگوهای کنشگری و طرح عملیاتی 👨‍💻 پایگاه حمایت فکری از کنشگران میدانی ✍️راهبرمحتوایی: @admin_activism گروه ایده پردازی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/3205628134Ced1e760985
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رازهایی از پولدارترین خانوادۀ دنیا که در پشت‌پرده رژیم صهیونیستی را خانه‌دار کرد! این داستان خیالی نیست! خاندانِ روچیلدها واقعا دنیا را مدیریت می‌کنند. آن‌ها بزرگ‌ترین بانکداران جهان و پولدارترین خانوادۀ روی زمین هستند. هیچ‌کس نمی‌داند چقدر ثروت دارند. ˇˇ🇵🇸@Activism_ideas🇵🇸ˇˇ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚨شهدای غزه به بیش از ۱۴ هزار نفر رسید. ۱۴۰۰۰ عدد نیست ۱۴۰۰۰ انسان است ۱۴۰۰۰ خانواده داغ دار 🔺کنشگر باش🔻 ˇˇ🇵🇸@Activism_ideas🇵🇸ˇˇ
سلام و احترام خداقوت گروهی دور هم جمع شدند به اندازه سطل آب در راستای نابودی اسرائیل قدم بردارند و در همین راستا چند روز یکبار به اساتید و نخبگان جهان ایمیل زده می شود هر کسی تمایل دارد در زدن ایمیل ها مشارکت داشته باشد وارد گروه بشود و جهت دریافت متن نامه ها و نشانی ایمیل ها به ادمین پیام دهند. https://t.me/+cPeZQm8CUoQyMGU0 ˇˇ🇵🇸@Activism_ideas🇵🇸ˇˇ
📌تجارب و ایده‌های معلمان در کلاس درس پیرامون مسئله فلسطین 🔺 جهت تماشا صحبت هر کدام از معلمان روی نام آنها ضربه بزنید . 🎙 با حضور : 🔸آقای حسین‌پور " دبیر مطالعات اجتماعی " 🔸 آقای دکتر طاهری " دبیر مطالعات اجتماعی " 🔸 آقای حسین بوستانی " آموزگار پایه ششم " 🔸 آقای روح اله سلیمی‌فرد " دبیر کار و فناوری " 🔸 آقای محمد وطن دوست " معاون آموزش هنرستان ثامن الائمه " 🔹 در کلاس درس برای فلسطین چه کار کنیم ؟ 🎬 لینک کلیپ در کانال آپارات : https://www.aparat.com/v/0qb7S ˇˇ🇵🇸@Activism_ideas🇵🇸ˇˇ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پرفورمنس اعتراضی دیدنی نروژی‌ها در ایستگاه راه‌آهن اسلو، به یاد بیش از ۱۰ هزار شهید نوار غزه ˇˇ🇵🇸@Activism_ideas🇵🇸ˇˇ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رسالت و تکلیف جامعه علوم پزشکی در ارسال کمک های فوری درمانی به غزه امروز ما ارسال کمک های درمانی و پزشکی به نوار غزه است. هیچ کنوانسیونی نمی تواند جلوی ارسال کمک های درمانی را بگیرد. با بازکردن مسیر ارسال کمک های و می توان محاصره غزه را شکست و جلوی صهیونیست ها را گرفت. 📎 برای قضاوت بهتر صوت و چکیده سخنرانی را مشاهده کنید حجت الاسلام قنبریان ˇˇ🇵🇸@Activism_ideas🇵🇸ˇˇ
45.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 هم محله غزه در عبدل آباد 🔰 وظیفمونه فریاد بزنیم، وظیفمونه به همه بگیم از این ظلم بدمون میاد اینو بدونید خیلی از مردم اصلا خبر ندارن... بگو و فریاد بزن، بزار بفهمن و دلشون قرص بشه و همه تکرار کنن برادر امیرحسین غفاریان 🇵🇸پویش ˇˇ🇵🇸@Activism_ideas🇵🇸ˇˇ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 یک دختر جوان فلسطینی که چندین تن از اعضای خانواده خود را از دست داده است می گوید: "خدایا به من کمک کن تا برای خواهر و برادرهای باقی مانده ام مادر و خواهر باشم." 🆔 @activism_ideas
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 بی مایه فطیر است؛ بدون کنشگری، موضوع فلسطین فطیر است 📌 کارگردان مستند «شکوفه‌های زیتون» فقدان کنشگری مداوم در جامعه را عامل عدم دغدغه‌مندی مردم معرفی کرد. لطفی کرامتی لزوم رفع سنگ اندازی‌های موجود در سینما برای ساخته شدن کار داستانی پیرامون فلسطین را مورد تاکید قرار داد. 🔻 مطالعه کامل گزارش: 🔗ammarfilm.ir/?p=32427 ˇˇ🇵🇸@Activism_ideas🇵🇸ˇˇ
‍🔴⚡️ناکامی روایت رسمی و خیابان‌ها خالی؛ 🔺در تلویزیون‌مان زیرنویس‌ها و کمپین‌ها به راه‌اند، دیوارنگاره‌هایمان خیلی بزرگ‌اند، شهرمان از بنرها و بیلبوردها پر است اما ... اما خیابان‌های‌مان خالی است. 🔺حتی یک تجمع و راهپیمایی‌ حمایت از فلسطین مشابه آنچه در دیگر کشورها برپاست اینجا رخ نداده، دولتی و غیردولتی‌اش هم به کنار! 🔺یک جای کار می‌لنگد، نمی‌شود که بالاترین حجم تبلیغات دولتی/حاکمیتی را داشته باشیم اما کمترین کنش مدنی و غیردولتی را! چون آفتاب صلات ظهر، آشکار است که روایت رسمی از قصه‌ی پر غصه‌ی فلسطین، دیگر کار نمی‌کند بسان بسیاری دیگر! آن روایت که روزگاری برمی‌انگیخت حالا از نفس افتاده. 🔺واکنش‌های داخلی به طوفان الاقصی را بهانه کنیم برای توفانی دگرگون‌ کننده در روایت رسمی از فلسطین؛ روایتی چنددهه‌ای که به مرور عنصر «انسانی» ‌اش آب رفته و وجه منطقه‌ای و نظامی‌اش فربه شده. روایت تازه باید بر پایه‌ی «انسانیت»، «مظلومیت» و «آزادگی» بازسازی شود. 🔺به عنوان فردی همدل با مقاومت، معتقدم که در روایت تازه می‌بایست از غلظت کلیدواژه‌های جریان‌های افراطی داخلی کاست و بر وجه انسانی و جهانشمول‌تر غزه و فلسطین افزود. شهروند ایرانی هرگز نباید احساس کند اعتراض انسانی‌اش به جنون و جنایت اسرائیل، با کلیشه‌های معمول، ربوده خواهد شد! 🔺شهروند آزاده‌ی ایرانی نباید تصور کند که خروش‌اش علیه ظلم به تقویت بخشی از بازیگران سیاست داخلی خواهد انجامید، همان بازیگرانی که بارها طردشان کرده. روایت تازه نباید چون گذشته، میوه‌ی انحصارطلبی باشد و تنها یک الگوی تنگ و بسته را برای حمایت از فلسطین برجسته نماید. 🔺ناکامی روایت رسمی تا آنجا رسیده که بخشی از افکار عمومی در همگامی با جبهه مقاومت (دال مرکزی روایت)، مقاومت می‌کند و بر خلاف انتظار، ادبیات رادیکال هم بیش از آنکه جامعه را در حمایت از فلسطین برانگیخته کند، انفعال می‌آفریند. ⚡️اینگونه شد که خیابان‌ها خالی است و دیوارها پر... ✍️ علیرضا معزی ˇˇ🇵🇸@Activism_ideas🇵🇸ˇˇ
از تا 🔻 در آینه آنچه از همه بیشتر جلوه‌گر است عظمت و است. 🔻 آن روزی که کسی در مخیله‌اش هم فکر مبارزه با اسرائیل نبود، حضرت روح‌الله بود که این خطر را شناخت. چنان‌که گفت: "من زمانی خطر اسرائیل را گوشزد می‌کردم که اسمی از اسرائیل و فلسطین در ایران نبود." 🔻 خمینی بود که با تدبیری نشأت گرفته از الهام الهی را پیشنهاد کرد تا مسئله فلسطین زنده بماند. اگر ایران را اینطور زنده نگه نمی‌داشت که از دنیای اسلام و خبری نبود و مسیر بود که روز به‌روز هموارتر و وسیع‌تر می‌شد. 🔻 این خمینی و خامنه‌ای بودند که نگذاشتند رؤیای تعبیر شود. نه‌تنها این خواب شوم تعبیر نشد که حلقه روزبه‌روز بر تنگ‌تر شد تا جایی دور خودش حصار و دیوارهای بتنی کشید. 🔻 چه‌کسی باور می‌کرد با آن همه پشتوانه دنیای غرب و غول‌های اقتصادی و سیاسی و رسانه‌ای دنیای استکبار نتواند به هر آنچه می‌خواهد دست پیدا کند؟؟ اما یک روحانی آرام و مقتدر جلوی تمام دنیای ایستاد و روح الهی او همه قدرت شیاطین رو مقهور خود کرد تا بفهمیم: "کم من فئة قلیلة غلبت فئة کثیرة" تا بفهمیم اقتدار یک اراده و روح الهی می‌تواند در اثر بگذارد. 🔻 و اما ارزش را شناختیم آنجا که سی‌سال آرام آرام پدیده‌ای در جهان ساخت به‌نام که در مقیاس است و فراتر از مرز و رنگ و زبان... جبهه‌ای که قدرت بخش کوچکی از آن در هیمنه نه‌تنها که اقتدار را درهم شکسته. همه دنیای استکبار پشت به پشت هم ایستادند ولی هیچ غلطی نتوانستند بکنند... عظمت اضلاع دیگر این جبهه از یمن و # لبنان و عراق و فاطمیون و زینبیون افغانستان و پاکستان هم که جای خودش، این‌ها همه محصول و جهان اسلام است که رهبرانه آن را آرام آرام و هوشمندانه ساخته... 🔻 امروز چیزی نیست جز و ˇˇ🇵🇸@Activism_ideas🇵🇸ˇˇ
استاد مهدی طائب - مؤسسه روایت سیره شهدا.mp3
17.37M
⭕️ کل تاریخی که در مدارس در طول سالها شنیدید رو بریزید دور و یه دور جدید تاریخ کشورمون رو از زاویه یهود شناسی بشنوید آدم تازه متوجه میشه که اصلا داستان حکومت های قاجار به بعد چی بوده و یهود چطور تونست با نفوذ خودش وضعیت فعلی رو در ایران اسلامی به وجود بیاره. 💢 و اینکه چطور یهود تونست علما و دین رو کنار بزنه و غربگراها رو بر این کشور مسلط کنه که تا امروز این وضعیت اسفناک بر کشور ما حاکم هست... 💠ارتباط یهود و صهیونیسم 🔹چرا جنگ غزه برای غرب مهم است؟ 🔹 خاطره صحبت با یک افسر مصری 🔹جنگ غزه و اسرائیل، جنگ حق و باطل ˇˇ🇵🇸@Activism_ideas🇵🇸ˇˇ
کنشگری بانوان در فضای مجازی.rar
25.15M
🔰اهمیت کار رسانه‌ای در مورد تحولات اخیر و تحرکات جبهه مقاومت 🗣مدرس:مهدیه شادمانی _دکتری روابط بین‌الملل _تحلیلگر حوزه سیاست و زنان _سردبیر فصلنامه پژوهشنامه‌ حقوق بشر _مدرس دانشگاه @khanehmadari سه پادکست‌ زیر صوت این وبینار مجازی هست تلگرام | ایتا | بله 🆔@activism_ideas
- ناشناس.mp3
18.57M
موضوع: بررسی وضعیت فلسطین و نقش دختران و زنان ایرانی 🇮🇷🇯🇴 از استاد ارجمند سرکار خانم شریعتمدار||فعال حوزه بین الملل @khanehmadari ˇˇ🇵🇸@Activism_ideas🇵🇸ˇˇ
روایت فلسطین.ppsx
32.6M
روایت فلسطین 💻یکی از کامل‌ترین و زیباترین پاورپوینتهای موجود برای روایت ماجرای تاریخی فلسطین در مدرسه ˇˇ🇵🇸@Activism_ideas🇵🇸ˇˇ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وداع پدر با دختر شهیدش 🇵🇸 آخ جیگرم سوخت ... یا صاحب الزمان😭😭😭 اللهم عجل لولیک الفرج 🆔 @activism_ideas
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 پله دوم رسانه‌ها در روایت فلسطین ✍️ محمدجواد اخوان گاه در فضای مجازی این شبهه مطرح می‌شود که چرا حماس و مقاومت دست به حمله به سرزمین‌های اشغالی زدند که حال دست جنایتکار صهیونیست‌ها چنین وحشیانه جان کودکان و زنان را بگیرد و چنین صحنه‌های دهشتناکی را در غزه به پیش چشم ما بیاورد. اشاعه چنین شبهه‌ای هرچند از سر بی‌اطلاعی از تاریخ است، اما در ضمن خود حامل نوعی زیرپاگذاردن موازین اخلاقی و انسانی هم هست. کسی که چنین سؤالی را مطرح می‌کند به‌طور پیش‌فرض حق نقض حقوق متعارف و شناخته شده غیرنظامیان در جنگ را که امنیت اماکن امدادی و غیرنظامیان است برای رژیم‌صهیونیستی به رسمیت شناخته و در واقع می‌خواهد بگوید صهیونیست‌ها که جنایتکارند پس مثلاً شما تحریکشان نکنید. این تصور که طرفی که زور، پول و اتصال به ابرقدرت‌ها دارد، می‌تواند هر کاری بکند و این دیگران هستند که باید خود را با او تنظیم کنند و او را خشمگین نکنند، در واقع تسلیم در برابر زیاده‌خواهی صهیونیست‌ها است. از این‌ها گذشته چنین شبهاتی در واقع ناشی از روایتگری رسانه‌های جریان اصلی دنیا از «پله دوم» رویداد‌ها است. گویی تاریخ تحولات فلسطین از ۱۵ مهر ۱۴۰۲ شروع شده که یکی از طرفین به دیگری یورش برده است. انگارنه‌انگار که این ماجرا به درازای بیش از یک قرن است که سه‌چهارم این سده را اشغال آشکار فلسطین و بیرون راندن بخشی عمده از ساکنان اصلی آن سرزمین تشکیل می‌دهد. کسی که حماس را متهم به جنگ‌افروزی می‌کند چیزی از ماجرای فلسطین و طرح صهیونیست‌ها برای «پاک‌سازی نژادی» نمی‌داند و خیال می‌کند که دو گروه یهودی و مسلمان سال‌ها بی‌هیچ منازعه هم‌مرز بوده‌اند و اینک در صبحگاه ۱۵ مهر ناگهان طرف فلسطینی روی همسایه خود آتش گشوده است. او چیزی از میلیون‌ها آواره فلسطینی که ۷۵ سال در اردوگاه‌ها با آرزوی برگشت به خانه خود به زندگی سخت خود ادامه می‌دهند نمی‌داند. از محاصره ۱۶ ساله باریکه غزه که زندانی بدون سقف برای ۲ میلیون انسان ایجاد شده اطلاعی ندارد. از دیوارکشی بین روستا‌های کرانه باختری که گاه کودکان برای رفتن به مدرسه روستای کناری باید چندین ساعت راه بروند چیزی نشنیده است. از هزاران اسیر فلسطینی در بند رژیم‌صهیونیستی که گناهی جز اعتراض به اشغال سرزمین مادری‌شان ندارند خبر ندارد. نمی‌داند که تخریب هر روزه خانه‌های مسلمانان و آواره کردن آن‌ها از قدس اشغالی برای پاک‌سازی نژادی این سرزمین مقدس یعنی چه؟ کسی که از جنایت حمله وحشیانه به بیمارستان‌ها و کودک‌کشی صهیونیست‌ها در جنگ اخیر تعجب می‌کند احتمالاً چیزی از جنایات گذشته آن‌ها در قتل‌عام هزاران نفر از مردم عادی فلسطین در «دیر یاسین» (۱۹۴۸)، «طنطوره» (۱۹۴۸)، «صفصاف» (۱۹۴۸)، «دوایمه» (۱۹۴۸)، «قبیه» (۱۹۵۳)، «کفرقاسم» (۱۹۵۶)، «خان یونس» (۱۹۵۶)، «اللد و الرمله» (۱۹۶۹)، «تل‌زعتر» (۱۹۷۶)، «صبرا و شتیلا» (۱۹۸۲)، «الخلیل» (۱۹۹۴)، «قانا» (۱۹۹۶) و «جنین» (۲۰۰۲) نشنیده است یا نمی‌داند همین غزه چه در دوره اشغال و چه در دوره محاصره بار‌ها و مکرراً شاهد خشونت‌های مکرر صهیونیست‌ها علیه زنان و کودکان بوده است. اغلب آن‌هایی که تحت تأثیر چنین شبهاتی قرار می‌گیرند، چیز زیادی از تاریخ اشغال فلسطین نمی‌دانند و متأسفانه برخی از آن‌ها هم چشم و گوش خود را در اختیار رسانه‌هایی قرار داده‌اند که از سوی صهیونیست‌ها و هم‌پیمانان بهایی‌شان هدایت و مدیریت می‌شوند. این‌چنین است که حق اعتراض و مبارزه را برای مردم مظلوم فلسطین در برابر نسل‌کشی‌ای که ده‌ها سال است تداوم دارد نادیده می‌گیرند و در مقابل برخی از همین افراد هیجانی ممکن است تحت القائات رسانه‌های غربی به خاطر یک دستمال در به آتش کشیدن قیصریه‌ای همراهی کند. با تأسف باید گفت رسانه‌های جریان اصلی دنیا و نیز رسانه‌های فارسی‌زبان غربی روی جهل بخشی از مخاطبان خود حساب کرده و با ارائه‌ای ناقص از واقعیت‌ها تصویر ذهنی آن‌ها را شکل می‌دهند. مهم‌ترین تکنیک رسانه‌ای اینان که در ماجرای اخیر هم خود را نشان داد «بیان ماجرا از پله دوم» است؛ به‌گونه‌ای که مخاطب بدون در نظر گرفتن پیشینه تاریخی ماجرا آن را در لحظه قضاوت کند و رفتاری را که خودش واکنشی به کنش‌های گذشته است شروع‌کننده بداند. هرچند رسانه‌های جریان اصلی دنیا همسو با منافع صهیونیست‌ها حرکت می‌کنند، اما در تحولات اخیر شاهد نوعی بیداری گسترده حتی در مردم غرب بودیم که می‌تواند الگویی برای شکستن محاصره تبلیغاتی نظام سلطه و بهره‌گیری از «جهاد تبیین» برای ارائه واقعیت‌های ماجرای تلخ و عبرت‌آموز فلسطین به نسل‌های جدید باشد 🔹@activism_ideas
🔴⚡️حکمت الهی قتل کودکان چیست؟ 🔺در فص موسوی کتاب «فصوص الحکم»، ابن‌عربی در مورد حکمت قتل کودکان توسط فرعون و نسبت آن با جامعۀ بنی اسرائیل بحث می‌کند. همانطور که می‌دانیم فرعون با خبر می‌شود که فرزندی خواهد آمد که قدرت او را متزلزل می‌کند. او هم برای جلوگیری از به دنیا آمدن موسی (ع)، فرزندان بنی‌اسرائیل را قتل‌عام می‌کند. 🔺اینجا سوالی که به وجود می‌آید این است که اگر عالم صحنۀ حکمت الهی است آیا این حادثه و قتل کودکان از باب تصادف است؟ زمانی هست که ما در سطح خرد مساله را نگاه می‌کنیم و فقط اراده، قدرت و اقتدار فرعون و ظلمی که انجام می‌دهد را ملاحظه می‌کنیم اما اگر در عالم همه جنود و کارگزار الهی هستند و از یک منظر الهی به مساله نگاه کنیم خود این امر هم در طرح حکیمانه الهی و نظام احسن نقشی ایفا نمی‌کند؟ 🔺ابن‌عربی در این فص و در توضیح این مطلب - به تعبیر بنده- بیان می‌کند که این «اخذ عزیز مقتدر» است که با دست خود فرعون دارد او را به نابودی می‌کشد و با همان ظلمی که دارد انجام می‌دهد، امت موسی (ع) در حال شکل گیری است. چون این کودکان که به تعبیری «حدیث العهد بالرّب» هستند و به واسطه حدیث‌العهد بودن به پروردگار و قربی که به خداوند دارند، پدر، مادر و بزرگان را به تسخیر خود درمی‌آورند و جامعه را به خدمت خود می‌گیرند. 🔺ضرورت این به خدمت درآوردن این است که عُلّوی در کار باشد و این علّو را کودکان به خاطر نزدیکی به خداوند دارند و همین موضوع باعث می‌شود که در دیگران اثر بگذارند و آنها را به تسخیر خود درآورند. اگر کسی پدر و مادر را از خواب بیدار کند، خودشان ناراحت می‌شوند و تحملش را ندارند اما تا از فرزند سرفه‌ای سر می‌زند یا ناآرام می‌شود با همه وجود از خواب برمی‌خیزند و در خدمت کودک قرار می‌گیرند. این در واقع منزلتی است که خداوند به کودک داده است که اینگونه می‌تواند مادر و پیرامون را تسخیر کند. 🔺کودکانی که حدیث العهد هستند وقتی که به مقتل برده می‌شوند نفس دارند و از بین نمی‌روند. ظلمی که به این‌ها می‌شود و انتقام و قصاصی که نسبت به این خون می‌شود باعث انباشت می‌شود. این کودکان با روحانیتی که دارند در یک حقیقت روحانی برتر اجتماع پیدا می‌کنند که همان تشکیل امت موسی است. همین مساله در سنت الهی عمل می‌کند و در نهایت فرعون را از بین می‌برد. 🔺امروز حوادثی که در غزه رخ می‌دهد و قتل‌عام کودکان بی‌گناه رخ می‌دهد کافی است که سنت الهی عمل کند و دست انتقام الهی با متن همین ظلم دارد قدرت و قوت می‌گیرد تا گریبان ظالم با آن گرفته شود. کسانی که به قتل می‌رسند کلمه توحید را بر زبان می‌آورند و ربّ خود را فرا می‌خوانند. فقط این کودکان نیستند که به مقتل برده می‌شوند و سنت خدا با آنها عمل می‌کند. این مقاومت و استقامت و توجه و عنایتی که به خداوند دارند و این ظلمی که به حیثیت الهی اینها می‌شود، مسبب تکوین امت اسلامی است که در حال رخ دادن است. 🔺گاهی حوادث را در ظرف مسائل طبیعی و دنیوی می‌بینیم و قواعد و سنن را در این افق در نظر می‌گیریم اما نظام عالم یک نظامی است که روابط دنیوی ظاهر اوست و ارتباطات وجودی در سطح عمیق‌تری شکل می‌گیرد و هویت امت و جامعه فقط در این روابط نیست بلکه در سطح معانی و حقایقی است که وجود دارد. 🔺بنابراین اگر مرگی اینجا وجود دارد فقط در نسبت این بدن هست و حقیقت اینها از بین نمیرود: «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون.» ارتباط وجودی انسان‌ها در حوزه معنایی و روحانی آن‌هاست پس قاعدتاً این ارواح حاضر هستند و وجود دارند و خود بخشی از سنت الهی است که به دست خود ظالم عمل می‌کند تا ان‌شاالله انتقام مظلوم گرفته شود. ✍️ حمید پارسانیا 🆔@activism_ideas
🔴⚡️معنای زنانه غزه؛ 🔺عددها را معنی کنیم. عددها بدون معنی خوراک انسان نیستند به درد ابزار می‌خورند. مثلا اگر یک مظلوم به دست ظالمان در مبارزه جبهه حق و باطل در خون خود غلطید، معنایش چه میشود؟ یک نفر در میانه میدان است و دارایی هایی دارد از جنس زندگی و روزی که خدا به آنها داده و او این دو را به همه مرتبطین به خود هدیه میکند. 🔺کاری میکند که همه آنها به این سوی بشتابند. یستبشرون بالذین لم یلحقوا بهم من خلفهم (بشارت میدهند به کسانی که مرتبط با آنها هستند) یستبشرون بنعمه من الله (بشارت میدهند نعمتی را که دارا هستند) این بشارت دادن یک امر واقعی است. یعنی چیزی که دارند و نعمتی که به آنها داده شده را تبدیل میکنند به یک موتور حرکت در وجود آدمها و آدم‌ها را به سمت آن نعمت می‌کشند. 🔺این کشش حقیقی است به سمت این دو نعمت: یکی «بل احیاء» . اینها زنده اند. مظهر زندگی اند. مثل مادری که مظهر زندگی بخشی خدا است. دیگری «عند ربهم یرزقون». اینها مظهر رزق میشوند. مثل پدری که مظهر رزق دادن خدا است. 🔺آری، به عددها فکر کنید. از کنار اعداد ساده عبور نکنید. بدون این معنی کردن، عددها خوراک انسان نیستند. خوراک ابزارند. مثلا اگر یک نفر مظلوم در عالم باشد که غیر از خدا هیچ کس را نداشته باشد که به داد او برسد. میدانید معنایش چیست؟ 🔺امام باقر میگوید همه پدران ما به هم وصیت میکردند که مراقب باشید چنین ظلمی در دایره امامت شما محقق نشود. مقابلش بایستید با همه وجود: يَا بُنَيَّ إِيَّاكَ وَ ظُلْمَ مَنْ لَا يَجِدُ عَلَيْكَ نَاصِراً إِلَّا الله چرا؟ چون این یعنی ورود قدرت و نصرت خدا در مقابل ظالم. هر کس با رضایت و یا حتی سکوت به چنین ظلمی کمک کند نیز بترسد. 🔺کوچکترین مددی به ظالم یا چنین ظلمی فوق العاده خطرناک است. باید از این ظلم برحذر بود. چون قدرت خدا وسط میآید. نصرت خدا برای آن مظلوم به میان میاید. اذا جاء نصر الله و الفتح و رایت الناس یدخلون فی دین الله افواجا وقتی نصرت الهی میرسد، همه خواهند خروشید. دلها به تکاپو میافتد. صحنه زیر و رو میشود. دنیا برای زندگی ظالمان تنگ و تنگ تر میشود. 🔺حالا بیایید بشماریم: تا امروز که این یادداشت را مینویسم ناصر القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرده از میان 8000 شهید در غزه حدود 3500 نفر کودک و حدود 2000 نفر زن بوده اند حدود 500 نفر هم پیر مرد و پیرزن. تعداد مجروحین هم حدود چهار برابر این عدد است. یعنی چی یعنی فقط خانواده کشته اند. آری خانواده و محور خانواده ها زن است. 🔺کودکان شهید شده اند یعنی چه؟ یعنی کسانی که عصمت دارند خونشان به زمین ریخته. آن وقت آغوش معصومان کوچک، زن است. حالا داغها را بشمارید و بعد داغها را معنی کنید. خونی از بینی کودک بریزد دل مادرها میلرزد. چند داغ به چند قلب زنانه وارد شده؟ آری آن قلبی که داغ را بیشتر لمس میکند قلب زن است. 🔺محور غزه زن است. غزه پر شده از زندگی و حیات.(بل احیاء) پر شده از رزق و روزی.(عند ربهم یرزقون) یعنی چه؟ یعنی غزه پر شده از معنای پدر و مادر، پر شده از معنای خانواده. 🔺غزه پر شده از قدرت بینهایت جوشیده از قلبهای پر از داغ. غزه مظهر قدرت شده. اما قدرتی که زنان آن را میشناسند. جوشاندن و خروشاندن و قیام ایجاد کردن، حماسه مردان حماس را میبینید. اما حماسه زنانه غزه را هم دریابید. پای زن به میان آمده. زن که به میدان میاید همه را با خود به میدان میاورد. 🔺حالا داستان غزه داستان زن است و زندگی است و آزادی. آنانکه عددها را معنی نمی‌کنند نه دلشان میسوزد و نه عزمشان جزم میشود و نه اساسا فهم انسان گونه از صحنه خواهند داشت. 🔺حالا حقیقت زن تجلی کرده، حقیقت سیده النساء. در این صحنه که زن میاندار است، نباید گفت بنشین و تماشا کن، باید بگوییم برخیز و تماشا کن/همشهری ✍️ علی مهدیان 🆔@activism_ideas
وقتی دلت با مقاومت همراه باشه اینجوری میشه ...🇵🇸 🆔@activism_ideas
نذورات برای اشغالگری! ⁉️ چگونه خیریه‌های ایالات متحده به شهرک‌سازی‌های اسرائیلی کمک مالی می‌کنند؟ 🆔 @activism_ideas