🔺حامینمدیا به مناسبت روز دانشجو کاریکاتوری از ازدواج دانشجویی در دانشگاه های مختلف را منتشر کرد.
♨️سبدکنشگری روز دانشجو🔥
#روز_دانشجو_مبارک
🆔@activism_ideas
نقد مرات انقلاب - فشرده.mp3
21.35M
🔉صوت نشست:
▫️نقد کتاب مرات انقلاب
🔺سخنان نویسنده
01:43 شروع مقدماتی
🔺سخنان حجت الاسلام طراوت
13:22 بیان نقاط قوت کتاب
20:55 بیان ابهامات و ضعف ها
🔺سخنان حجت الاسلام فلاح
27:08 شروع نکات حضرت استاد
32:11 بیان نقاط قوت
34:40 بیان ملاحضات
🔺سخنان حجت الاسلام افراز
58:47 بیان نقاط قوت
61:21 بیان نقاط ضعف
🔺سخنان نهایی نویسنده
77:30 ملاحضات نویسنده ناظر بر انتقادات
▫️پوستر نشست
▫️لینک خریدکتاب
▫️پیشنهاد میشود صوت به صورت کامل گوش داده شود.
#مرات_انقلاب
ˇˇ🌿@Activism_ideas🌿ˇˇ
💢انتشار برای نخستین بار
✍️سید مصطفی مدرس مصلی
🔺سنخ های استنباط از بیانات رهبری
سنخ های استنباط از بیانات رهبری دارای چهار رویکرد می باشد
۱ـ رویکرد تبویبی
در این رویکرد، با سرچ کلیدواژه ای بیانات رهبری ذیل یک مفهوم یا یک عبارت استخراج میشود. بخش «چکیده» Khamenei.ir چنین کاری رو انجام میدهد.
طبیعتاً روی مفاهیم و عباراتی که تکرارپذیری بیشتری داشتند، این کار انجام میشود. شبیه کار محدثان شیعه در مواجهه با احادیث ائمه هست که سعی می کردند تبویب کنند.
این رویکرد لازم و ضروری هست و جا داره از حوزه مفاهیم و عبارات به جملات و گزاره ها هم کشیده شود.
۲ـ رویکرد نظام وارهسازی
در این رویکرد، سعی میشود با کمک گرفتن از روش های تحقیق های کیفی یا غیرروشمند بیانات رهبری کدگذاری از بیانات صورت گیرد و طی چند مرحله کدگذاری و ادغام یک مدل مفهومی، یک نظام واره استخراج شود.
این رویکرد چند سالی اس که از آن استقبال میشود؛ منتها فرآیند تبدیل کدها به مدل مفهومی، با ابهاماتی روبه رو هست و اغلب مدل ذهنی پژوهشگرهست تا مدل مفهومی بیانات رهبری ولی اصل کار ضروری و لازم هست.
۳. رویکرد تاریخی
یکی از خلاهایی که رویکرد نظاموارهای متعارف دارد، عدم توجه به «روند تاریخی» بیانات رهبری هست. اینکه یک مفهوم در دهههای مختلف چه بار معنایی داشته و طی دهه های مختلف با چه تبیینی مطرح شده است. اینکه دیدگاه «شخص رهبری» به عنوان شخصیت و اندیشمندی که در روند تاریخی انقلاب، در حال تطور یا تکامل یا اصلاح هست، اغلب در دو رویکرد قبلی ازآن غفلت می شود. کمتر پژوهشی داریم که با این رویکرد دیدگاه رهبری را در یک مسئله بررسی کرده باشند.این رویکرد، غیر از بیانات، به پس زمینه های تاریخی اجتماعی جمهوری اسلامی هم باید توجّه داشته باشد.
۴ـ رویکرد معادلهسازی یا نقشهسازی
این رویکرد که مطالبه و نیاز عرصه حکمرانی و سیاستگذاری و اداره کشور هست، قصد استخراج «معادله» یا «چگونگی» مدیریت و سرپرستی انقلاب و عرصههای مختلف توسط رهبری را دارد. این رویکرد باید از تمامی سه رویکرد قبلی بهره ببره، علاوه بر ان ها، از «اقوال» رهبری فراتر بره و «افعال» رهبری را هم مشاهده کند. اینجا دیگه سرچ در سایت رهبری کفایت نمیکند و خرد سیاسی و عملی ناگفته رهبری که بعضاً در نگفته ها و نکرده های ایشون و ... وجود دارد را باید فهم کرد.
در اینجا قدری فهم رهبری سخت خواهدشد و روش تحقیق کفایت نمیکند و به میزان درک موقعیت و افعال رهبری، امکان صورتبندی پیدا میکند. چنین حوصله و دقتی را بنده تا حالا ندیدم کسی در مواجهه با بیانات رهبری داشته باشد!
در نهایت باید ابراز کرد اغلب پیشنهاداتی که دارد به دستگاه های اجرایی کشور داده میشود، از رویکرد اوّل یا دوّم بوده است.
▪️جهت شادی روح آن عزیز سفر کرده یک صلوات مرحمت کنید
#مرات_انقلاب
ˇˇ🌿@Activism_ideas🌿ˇˇ
حرف دلم را میگویم
بی شک از دست دادن سید یکی از بزرگترین حسرت های زندگی ام بود.
با تو می شد راحت تر پرواز کرد...
با تو می شد راحت تر رشد کرد...
مارا تنها گذاشتی...
فدای قلب مهربانت و عمق معرفتت سید...
تو رفتی ماندم با خاطرات و دردنوشته هایت...
نتوانستم سید همراهت باشم...
ای بی معرفت
مجتبی فرهنگ، شاگردت
ˇˇ🌿@Activism_ideas🌿ˇˇ
🔺زیباترین عکس امسال
●برایم افتخاری بس بزرگ بود که حضرت استاد، ما را شایان نقد دانستند و با تمامی شلوغی های کاری شان در نشست نقد کتاب تشریف اوردند.
●امیدوارم به حول الهی در ویرایش های بعدی بتوانم تکمله های دقیقتری برای روشمندی و انضمام کتاب داشته باشیم.
ˇˇ🌿@Activism_ideas🌿ˇˇ