eitaa logo
ادبیّات عربیّ
22.7هزار دنبال‌کننده
12 عکس
0 ویدیو
22 فایل
🌹🌹کانالی متفاوت در ادبیّات عربی🌹🌹 🌹🌹کانالی متفاوت در ادبیّات عربی🌹🌹 🌹🌹کانالی متفاوت در ادبیّات عربی🌹🌹 👈 پیشنهاد ، انتقاد و تبادل : @Allah_akbarr 🔶 انتشار مطالب این کانال بدون لینک جائز نیست
مشاهده در ایتا
دانلود
🟥🟥 🟥 🔆«علم لغت»🔆 ۱۴۷. مراحل اجرایی بررسی یک لغت: مرحله اول: مراجعه به منابع لغت شناسی با توجه به اهداف مورد نظر مرحله دوم: جمع آوری مطالب از منابع مرحله سوم: مطالعه اجمالی همه مطالب جمع آوری شده مرحله چهارم: بررسی و نتیجه گیری. «درآمدی‌ بر لغت‌شناسی ص ۲۰۸» 🟥 🟥🟥 https://eitaa.com/joinchat/1248723043Ce11c41323c ⭕انتشار مطالب کانال بدون لینک جایز نمی‌باشد⭕
🤣😂😅😆😁😄😃😀🤩🙂☺️😊😌😉😋😛😝😎🤓🤠😇★لطیفه ادبی★😛😝😎🤓🤠😇😃😀🤩🙂☺️😊😌😉😋😄😁😆😅😂🤣🥸 🟧🟥🟪🟦🟩⬜🟨⬛🟫🟦🟧🟩🟨🟦🟪 ⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥 ✨✨✨✨✨ ✨✨✨✨ ✨✨✨ ✨✨ ✨ ۲۱. تجزیه اش خوب است!!! درویشی چند لفظ از حکمت و عرفان بلد بود ولی آنها را بی ارتباط به هم می‌گفت؛ در نزد حکیمی این گونه سخن گفت. حکیم فرمود: تجزیه اش خوب است ولی مرده شور ترکیبش را ببرد.!!!!! (( کتاب شیرین تر از عسل ص ۴۰ )) ✨ ✨✨ ✨✨✨ ✨✨✨✨ ✨✨✨✨✨ ⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⬜🟫🟪🟦🟩🟨🟧🟥⬛🟧🟥🟪🟦🟩🟨 💢انتشار مطالب کانال بدون لینک جایز نمی‌باشد.💢⛔⁦⁦↙️⁩⁩⁦⁦↙️⁩⁦↙️⁩⁦↙️⁩⁦↙️⁩⁦↙️↙️↙️↙️↙️↙️⁩↙️⁩⛔ ⏬⏬⏬⏬⏬⏬ @Adabiat_arabi @Adabiat_arabi @Adabiat_arabi ⏫⏫⏫⏫⏫⏫
⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐**نکته صرفی**⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ 🌷🌷🌷🌷🌷⁦⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩ 🌷🌷🌷🌷 🌷🌷🌷 🌷🌷 🌷 ۱۴۸. در باب تفعلل، همانند باب های تفاعل و تفعّل، در صیغه هایی از مضارع معلوم که دو «تاء مفتوح» (تاء مضارعه و تاء باب) در کنار هم می آیند، حذف یکی از آنها جائز است. ((کتاب دانش صرف ص ۲۷۲)) 🌷 🌷🌷 🌷🌷🌷 🌷🌷🌷🌷 🌷🌷🌷🌷🌷⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩ 🟨انتشار مطالب کانال بدون لینک جایز نمی‌باشد.🟨⛔⁦⁦↙️⁩⁩⁦⁦↙️⁩⁦↙️⁩⁦↙️⁩⁦↙️⁩⁦↙️⁩↙️⁩⛔ ⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬ https://eitaa.com/joinchat/1248723043Ce11c41323c ⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫
🌷🌷🌷🌷🌷🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼⁦ <<علم بلاغت>> 🌷🌷🌷🌷 🌷🌷🌷 🌷🌷 🌷 148.دو طرف تشبیه (مشبّه و مشبّه به) یا هر دو حسی و یا هر دو عقلی و یا یکی حسی و دیگری عقلی است؛ *تشبیه محسوس به محسوس؛ مانند: ((خَدُّه کالوَرد)). *تشبیه معقول به معقول؛ مانند: ((العلم کالحیاة و الجهل کالموت)). *تشبیه محسوس به معقول؛ مانند: ((طَبیبُ السَّوءِ کالمَوتِ)). *تشبیه معقول به محسوس؛ مانند: ((العِلمُ کالنّورِ)). <<آشنایی با علوم بلاغي ص 221و222>> 🌷 🌷🌷 🌷🌷🌷 🌷🌷🌷🌷 🌷🌷🌷🌷🌷🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼 🌹انتشار مطالب کانال بدون لینک جایز نمی‌باشد⁩🌹 ⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬ https://eitaa.com/joinchat/1248723043Ce11c41323c ⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫
🟥🟥 🟥 🔆«علم لغت»🔆 ۱۴۸. واژه شناسی کلمه «زکاة»: ° ماده اصلی واژه زکات «ز ک و» می‌باشد ° معنای اصلی واژه زکات رشد و زیادی در چیزی است ° زکات مال یعنی؛ زیادی در مالی که خداوند به عنوان برکت به مال افزوده و صاحب مال آن را به حاکم شرع تحویل می دهد ° تزکیه مالی نیز که از همین ماده «زکو» آمده است یعنی؛ پاک کردن مال به وسیله پرداخت زیادی مال به حاکم شرع. «درآمدی‌ بر لغت‌شناسی ص ۲۲۷» 🟥 🟥🟥 https://eitaa.com/joinchat/1248723043Ce11c41323c ⭕انتشار مطالب کانال بدون لینک جایز نمی‌باشد⭕
🤣😂😅😆😁😄😃😀🤩🙂☺️😊😌😉😋😛😝😎🤓🤠😇★لطیفه ادبی★😛😝😎🤓🤠😇😃😀🤩🙂☺️😊😌😉😋😄😁😆😅😂🤣🥸 🟧🟥🟪🟦🟩⬜🟨⬛🟫🟦🟧🟩🟨🟦🟪 ⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥 ✨✨✨✨✨ ✨✨✨✨ ✨✨✨ ✨✨ ✨ ۲۲. ترکیبِ نحوی می کنی؟!! مردی که عالم صرف و نحو و تجزیه و ترکیب عربی بود، از دنیا رفت؛ نکیر و منکر از او پرسیدند: «مَن ربُّک؟» گفت: لفظ «مَن» اسم استفهام و مبتداست و محلاً مرفوع می‌باشد!!! «ربّ» نیز لفظاً مرفوع و خبر مبتداست و «کاف» هم محلاً مجرور و مضافٌ إلیه است!!! نکیر و منکر نیز معطل نشده، گُرز را بر فرق او کوبیدند و گفتند: ای بیچاره! ترکیب نحوی می کنی؟؟؟!!!!!!!! (( کتاب شیرین تر از عسل ص ۴۶ )) ✨ ✨✨ ✨✨✨ ✨✨✨✨ ✨✨✨✨✨ ⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⬜🟫🟪🟦🟩🟨🟧🟥⬛🟧🟥🟪🟦🟩🟨 💢انتشار مطالب کانال بدون لینک جایز نمی‌باشد.💢⛔⁦⁦↙️⁩⁩⁦⁦↙️⁩⁦↙️⁩⁦↙️⁩⁦↙️⁩⁦↙️↙️↙️↙️↙️↙️⁩↙️⁩⛔ ⏬⏬⏬⏬⏬⏬ @Adabiat_arabi @Adabiat_arabi @Adabiat_arabi ⏫⏫⏫⏫⏫⏫
⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐**نکته صرفی**⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ 🌷🌷🌷🌷🌷⁦⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩ 🌷🌷🌷🌷 🌷🌷🌷 🌷🌷 🌷 ۱۴۹. اسم ثلاثی مجرد دارای ده وزن است؛ این اوزان عبارتند از: مفتوح الفاء؛ فَعْل/فَعَل/فَعِل/فَعُل/ مکسور الفاء؛ فِعْل/فِعَل/فِعِل/ مضموم الفاء؛ فُعْل/فُعَل/فُعُل/ ((کتاب دانش صرف ص ۲۸۴)) 🌷 🌷🌷 🌷🌷🌷 🌷🌷🌷🌷 🌷🌷🌷🌷🌷⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩ 🟨انتشار مطالب کانال بدون لینک جایز نمی‌باشد.🟨⛔⁦⁦↙️⁩⁩⁦⁦↙️⁩⁦↙️⁩⁦↙️⁩⁦↙️⁩⁦↙️⁩↙️⁩⛔ ⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬ https://eitaa.com/joinchat/1248723043Ce11c41323c ⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫
🌷🌷🌷🌷🌷🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼⁦ <<علم بلاغت>> 🌷🌷🌷🌷 🌷🌷🌷 🌷🌷 🌷 149.تشبیه به اعتبار ادات، بر دو قسم است: مُرسَل و مؤکَّد. در تشبیه مرسل، ادات تشبیه در کلام آورده می شود و در تشبیه مؤکّد، ادات تشبیه از کلام حذف می گردد. <<آشنایی با علوم بلاغي ص 224>> 🌷 🌷🌷 🌷🌷🌷 🌷🌷🌷🌷 🌷🌷🌷🌷🌷🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼 🌹انتشار مطالب کانال بدون لینک جایز نمی‌باشد⁩🌹 ⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬ https://eitaa.com/joinchat/1248723043Ce11c41323c ⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫
🟥🟥 🟥 🔆«علم لغت»🔆 ۱۴۹. واژه شناسی کلمه «شفاعة»: ° کلمه شفاعت از ماده «شفع» گرفته شده است و معنای اصلی ماده شفع، کنار هم بودن و نزدیک بودن دو شیئ می باشد ° دیگر لغوی ها معنای ماده اصلی «شفع» را دوتایی و زوجیت می‌دانند ° یکی دیگر از معانی ذکر شده برای ماده «شفع» طلب کردن است که در اکثر معاجم بدون تصریح شده است ° برخی لغوی ها «شفیع» را به معنای «شافع» دانسته و معنای آن را طالب می‌دانند که طلب چیزی را دارد لذا شفاعت را نوعی طلب برای «میانجی گری» می‌دانند. «درآمدی‌ بر لغت‌شناسی ص ۲۳۱» 🟥 🟥🟥 https://eitaa.com/joinchat/1248723043Ce11c41323c ⭕انتشار مطالب کانال بدون لینک جایز نمی‌باشد⭕
🤣😂😅😆😁😄😃😀🤩🙂☺️😊😌😉😋😛😝😎🤓🤠😇★لطیفه ادبی★😛😝😎🤓🤠😇😃😀🤩🙂☺️😊😌😉😋😄😁😆😅😂🤣🥸 🟧🟥🟪🟦🟩⬜🟨⬛🟫🟦🟧🟩🟨🟦🟪 ⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥 ✨✨✨✨✨ ✨✨✨✨ ✨✨✨ ✨✨ ✨ ۲۳. عربی با مزه!!!!! إنَّ الأَناگیرَ ساهَتْ بَعدَ ما سَبُزَت و إِشیرینَتْ بَعدَ ما کانَت تَراشینا!!! ترجمه: به درستی که انگور ها سیاه شدند پس از آن که سبز بودند و شیرین شدند پس از آن که ترش بودند!!!!!!!!!!!!!!!! (( کتاب شیرین تر از عسل ص ۵۳ )) ✨ ✨✨ ✨✨✨ ✨✨✨✨ ✨✨✨✨✨ ⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⬜🟫🟪🟦🟩🟨🟧🟥⬛🟧🟥🟪🟦🟩🟨 💢انتشار مطالب کانال بدون لینک جایز نمی‌باشد.💢⛔⁦⁦↙️⁩⁩⁦⁦↙️⁩⁦↙️⁩⁦↙️⁩⁦↙️⁩⁦↙️↙️↙️↙️↙️↙️⁩↙️⁩⛔ ⏬⏬⏬⏬⏬⏬ @Adabiat_arabi @Adabiat_arabi @Adabiat_arabi ⏫⏫⏫⏫⏫⏫
⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐**نکته صرفی**⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ 🌷🌷🌷🌷🌷⁦⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩ 🌷🌷🌷🌷 🌷🌷🌷 🌷🌷 🌷 ۱۵۰. اسم ثلاثی مزید، أوزان بسیاری دارد؛ مانند: فِعَال، إفْعال، فَوْعَل، فَاعِل، مَفْعُول، فَعِیْل، مُسْتَفعِل. سیبویه اوزان اسم ثلاثی مزید را ۳۰۸ عدد دانسته است زبیدی نیز هشتاد وزن به آن اضافه کرده است. ((کتاب دانش صرف ص ۲۸۵)) 🌷 🌷🌷 🌷🌷🌷 🌷🌷🌷🌷 🌷🌷🌷🌷🌷⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩ 🟨انتشار مطالب کانال بدون لینک جایز نمی‌باشد.🟨⛔⁦⁦↙️⁩⁩⁦⁦↙️⁩⁦↙️⁩⁦↙️⁩⁦↙️⁩⁦↙️⁩↙️⁩⛔ ⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬ https://eitaa.com/joinchat/1248723043Ce11c41323c ⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫
🌷🌷🌷🌷🌷🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼⁦ <<علم بلاغت>> 🌷🌷🌷🌷 🌷🌷🌷 🌷🌷 🌷 150. «تشبیه» به اعتبار «وجه شبه» دارای دو تقسیم است: 1.تقسیم به مفصّل و مجمل 2.تقسیم به تمثیل و غیر تمثیل <<آشنایی با علوم بلاغي ص 226>> 🌷 🌷🌷 🌷🌷🌷 🌷🌷🌷🌷 🌷🌷🌷🌷🌷🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼 🌹انتشار مطالب کانال بدون لینک جایز نمی‌باشد⁩🌹 ⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬ https://eitaa.com/joinchat/1248723043Ce11c41323c ⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫