فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷توفیق رهایی از دام فرقهها
👤نماینده، ولی فقیه در استان سمنان گفت:
🗣رهایی از دام شیطانی فرقههای ضاله یک توفیق بزرگ از جانب خداوند است.
👥نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دیدار با دو نفر از بانوان نجات یافته از فرقه ضاله بهائیت گفت:
👍افرادی که به لطف خدا به دین اسلام مشرف میشوند می توانند باتوجه به شناختشان از فرقههای ضاله، مبلغان مناسبی برای ترویج وتشویق گرایش یافتن به دین مبین اسلام باشند.
👏آیت الله سیدمحمد شاهچراغی، صبر و تحمل و صلابت در راه خدا و روشنگری را از ویژگی های جهادی متبریان از فرق ضاله برشمرد.
#مستبصرین
#نقد_بهائیت
عضویت در کانال 👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
animation.gif
21.3K
⚫️عوامل بیرونی گرایش به عرفانهای نوظهور(2)
⬅️عدم ارائه تصویر مناسب از دین
ارائه نشدن تصویری مناسبی از دین از سوی فعّالان این عرصه، یکی دیگر از عوامل گرایش به عرفانهای نوظهور است. در توضیح پیرامون این مسئله باید گفت اگرچه دین اسلام و مذهب تشیّع، آخرین و کاملترین برنامه انسانسازی به حساب میآید، لکن «عدم توانایی در نشان دادن جنبههای به روز دین» و «عمل نکردن برخی از افراد سرشناس به مسائل دینی»، موجب میگردد که تصویری نامناسب از دین در اذهان عمومی شکل گرفته و مردم به اشتباه تلاش کنند تا نیاز خود به معنویت و دینداری را از طُرُق دیگری از قبیل گرایش به عرفانهای نوظهور برطرف سازند.
⬅️عدم نظارت بر فضای مجازی
یکی دیگر از عوامل گرایش به عرفانهای نوظهور را میتوان عدم نظارت بر فضای مجازی (به خصوص شبکههای اجتماعی) دانست. در توضیح پیرامون این مسئله باید گفت گردانندگان عرفانهای نوظهور در ایران، فعّالیت قابل توجّهی را در فضای مجازی داشته و دارند و بسیاری از جوانان، نخستین مراحل آشنایی با عقاید منتشره از سوی رهبران این عرفانها را در فضای مجازی (به خصوص تلگرام) تجربه میکنند. حجم و کیفیّت فعّالیت گردانندگان این عرفانها در فضای مجازی حاکی از برنامهریزی بسیار دقیق و حساب شدهای است که از سوی دشمنان اسلام و به خصوص صهیونیست در زمینه تهاجم فرهنگی دنبال میشود.
#عرفان_کاذب_عوامل_گرایش_بیرنی
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔷همکاری بهائیت و عرفان حلقه
👽شبکه بهائی من وتو دربرنامه "سالی تاک" دراقدامی مشترک با فرقه کیهانی، اقدام به تبلیغ برخی ازکتابهای سرکرده این عرفان انحرافی میکند.
👀یکی ازدلایل راهاندازی شبکههای فارسی ماهوارهای، تبلیغات رسانهای موضوعات هدفمند برای صاحبان آن رسانه است. این شبکهها باهزینههای مالی فراوان درجهت نفوذ وجنگ نرم، درتلاش مضاعف برای این مهم، گاهی با ایجاد موج رسانهای، به یک موضوع خاص پرداخته ودرآن خصوص بایکدیگر همکاری مینمایند.
👈چنین همکاری وهماهنگی دربین فرقههای انحرافی هم کاملا مشهود است. درهمین زمینه شبکه فارسی من وتو علاوه برتغییر سبک زندگی ودیگر مسائل غیراخلاقی، همواره مخاطبان را به جاسوسی تشویق نموده وبدنبال جذب مخاطب است.
😳شبکه من وتو دربرنامه سالیتاک اقدام به تبلیغ کتابهای محمدعلی طاهری سرکرده عرفان حلقه نموده وکتابهای مذکور را بعنوان بهترین پیشنهاد کتاب به دیگران مطرح میکندد.
☠️ همچنین تبلیغ کتابهای دیگری مانند آثار پائولوکوئیلو نیز درهمین شوی تبلیغاتی فرقهای جای تأمل دارد. همچنین ازآنجایی که بهاییت ارادت ویژهای به پهلوی دارد، تبلیغ کتابهایی که حاوی تحریف تاریخ ایران دردوران پهلوی بوده را نمایش وتبلیغ میکند.
👻شروع دور تازه تبلیغات برای محمدعلی طاهری دریک شبکه فرقهای دیگر، حاکی ازهمکاری فرقهها برای اهداف مشترک خود دراین زمینه است که باید باهوشیاری، مراقب چنین تبلیغات شوم ومخربی بود تا ازبدام افتادن افراد ساده لوح درظلمات این فرق جلوگیری شود.
#عرفان_حلقه
#نقد_بهائیت
عضویت در کانال 👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔶عوامل بیرونی گرایش به عرفانهای نوظهور(3)
✴️فشارهای ناشی از زندگی
بر کسی پوشیده نیست که زندگی در زمان و شرایط کنونی، صرف نظر از ثروتمند بودن یا فقیر بودن افراد، فشارهایی را بر روی ایشان وارد میسازند. وجود همین فشارها، در وهله نخست موجب از بین رفتن آرامش و آسایش افراد شده و در وهله دوّم شرایطی را به وجود میآورد که اشخاص به دنبال بدست آوردن آرامش باشند. حال با توجّه به فعّالیتهای چشمگیر گردانندگان عرفانهای نوظهور در ایران و با در نظر گرفتن بیرغبتی یا نبود فرصتی برای مطالعه، بسیاری از افراد به اشتباه، مسیر نادرست عرفانهای نوظهور را برای کسب آرامش انتخاب میکنند.
✴️گفتار جذّاب و قابل فهم این عرفانها
بر عکس نویسندگان داخلی که آثار خود را به گونهای مینگارند که خواندن و درک مطالب آن برای مخاطبان مشکل و همراه با تکلّف است، نویسندگانی که به ترویج عرفانهای نوظهور میپردازند با استفاده از قصّه، حکایت، خاطره و با زبانی شیرین و جذّاب تأثیرات ژرفی را بر خوانندگان خود، به ویژه جوانان میگذارند. به عنوان مثال، بیشترین خوانندگان آثار افرادی چون پائولو کوئیلو در ایران، قشر تحصیل کرده و جوانانی هستند که در جستجوی پاسخی برای پرسشها، نیازها و خواستههای خود هستند.( باقریان موحد، سیّد رضا؛ نگاهی به آثار و اندیشههای پائولو کوئیلو، )
#عرفان_نوظهور
#علل_گرایش_بیرونی
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔰عوامل بیرونی گرایش به عرفانهای نوظهور(4)
✅سستی بنیانهای نظام خانواده
سستی بنیان خانواده در جهان کنونی، یکی دیگر از مهمترین مسائلی است که موجب گرایش اعضای خانواده (به خصوص مادران و فرزندان) به عرفانهای نوظهور میگردد. مادران و فرزندانی که در نظام خانواده به نیازهای مختلف آنها پاسخ مناسبی داده نمیشود، تلاش میکنند تا نیازهای خود را از طُرُق دیگری و در خارج از فضای خانواده برطرف سازند. از سویی فعّالیت چشمگیر عرفانهای نوظهور و از سوی دیگر عدم آگاهی مادران و فرزندان نسبت به ماهیّت حقیقی این عرفانها موجب میگردد تا ایشان به راحتی در دام گردانندگان این جریانهای انحرافی افتند.
#عرفان_نوظهور
#علل_گرایش_بیرونی
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
چرا محاکمه ی عیسی دور از واقعیت می نماید؟
در کتاب مقدس از محاکمه ی عیسی سخن گفته شده است[1]. چرا این ادعا با تردید روبروست؟
اول: دارالحکومه ی پیلاطس که والی رومیِ یهودیه بود در شهر قیصریه و نه اورشلیم قرار داشته است.
دوم: اگر ماجرا بدین شکل باشد که عیسی خود را پادشاه یهودیان معرفی کرده، پس از دید والی رومی، آدم خطرناکی محسوب می شده که امکان طغیان او دور از ذهن نبوده؛ پس چرا بخواهد او را آزاد کند؟
سوم: رسم آزاد کردن زندانی به میمنت عید فصح وجود نداشته است.
چهارم: پونتیوس پیلاطس آدم قسی القلب، طالم و خشنی بوده و هیچ وجه اشتراکی با این والی مهربان نداشته است[2].
_________
پی نوشت ها
[1]. متی 27: 1- 26.
[2]. دربارهی مفهوم انجیلها، کری ولف، ترجمهی محمد قاضی، ص 47.
#پلاطس
#محاکمه_عیسی
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠کرامتی از گربه خانقاه😳
🔻جامی آورده:
🔹«اخى فرج زنجانى، مرید شيخ ابوالعبّاس نهاوندى است.
مىگويند كه وى را گربهاى بوده كه هرگاه جمعى مهمان به خانقاه شيخ توجه كردندى، آن گربه به عدد هريك از ايشان بانگى كردى.
🥣خادم خانقاه به هر بانگى يك كاسه آب در ديگ ريختى‼️
يك روز عددِ مهمانان بر عدد بانگهاى وى یکی زیاد بود، تعجّب كردند.
🐱 آن گربه به ميانِ آن جماعت درآمد و يك يك را بو كرد، و بر يكى از آنها بول كرد، چون تفحّص كردند، وى از دين بيگانه بود‼️
✴️ ✴️ ✴️ ✴️
🔻 گويند كه روزى خادم مَطبخ، قدرى شير در ديگ كرده بود كه براى اصحاب #شير_برنج پزد.
🐉مارى سياه در ديگ افتاد. آن گربه آن را ديد. ِگرد ديگ مىگشت و بانگ مىكرد و اضطراب مىنمود، و خادم چون از آن معنى غافل بود، وى را زجر مىكرد و دور مىانداخت. چون خادم به هيچ نوع متنبّه نشد، گربه خود را در ديگ انداخت و بمُرد‼️
🍚چون شير برنج را بريختند، مارى سياه از آنجا ظاهر شد. شيخ فرمود: "او خود را فداى درويشان كرد. دفنش كنيد، و زيارتى سازيد‼️"
❌مىگويند كه قبر وى ظاهر است، و مردم زيارتش مىكنند.»😂
--------------
📚نفحات الانس، ط_هند، ص ١٦٦
#نقد_تصوف
#خانقاه
#جامی
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
روئسا یا رئیس؟
در انجیل متی آمده است:
«1 و چون عیسی در ایّام هیرودیسِ پادشاه در بیتْلَحِم یهودیه تولّد یافت، ناگاه مجوسی چند از مشرق به اُورْشلیم آمده، گفتند،
2 کجاست آن مولود که پادشاه یهود است زیرا که ستاره او را در مشرق دیدهایم و برای پرستش او آمدهایم؟
3 امّا هیرودیس پادشاه چون این را شنید، مضطرب شد و تمام اُوْرشلیم با وی.
4 پس همة روسایِ کَهَنه و کاتبانِ قوم را جمع کرده، از ایشان پرسید که، مسیح کجا باید متولّد شود؟»[1].
این امر چگونه ممکن است، در حالیکه بر طبق احکام مذهبی وصایای قدیم، در آن واحد، فقط یک نفر می توانست رئیس کاهنان باشد؟[2]. در خود انجیل متی نیز واژه ی «رئیس» آمده:
«و آنانی که عیسی را گرفته بودند، او را نزد قیافا رئیس کَهَنه جایی که کاتبان و مشایخ جمع بودند، بردند»[3].
_________
پی نوشت ها
[1]. متی 2: 1-4.
[2]. دربارهی مفهوم انجیلها، کری ولف، ترجمهی محمد قاضی، ص 45.
[3]. متی 26: 57.
#انجیل_متی
#کری_ولف
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
👈🏼 دروغ شاخدار!
شیخ اسلام اموی #ابن_تیمیه_حرانی در دروغی عجیب، ادعا میکند شیعیان از عدد ۱۰ بیزارند و برای کینهای که به عشره مبشره دارند از ذکر عدد ۱۰ خودداری می نمایند و حتی از ایجاد بنای دارای ۱۰ستون یا باغ دارای ۱۰درخت و… پرهیز میکنند.
پن۱: #عشره_مبشره عنوان روایتی در منابع عامه است که در آن #رسول_خدا صلی الله علیه و آله و سلم ۱۰نفر از #صحابه را بشارت بهشت میدهد.
پن۲: کافی است طرفداران #ابن_تیمیه به کتابها، ساختمانها، پلاک خانههای شیعیان رجوع کنند تا فضاحت این #دروغ را بیشتر بیابند.
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
#سقیفه #غصب_خلافت #امامت #ولایت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
👈🏻 سایت رسمی فتاوای #عربستان #نوروز را #بدعت و خوردن خوراکی های آن را #حرام اعلام کرد!!!
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
#سقیفه #غصب_خلافت #امامت #ولایت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔰عوامل بیرونی گرایش به عرفانهای نوظهور(۵)
✅مهر تأیید زدن بر عرفانهای نوظهور از سوی بزرگان علوم روانشناسی و فرا روانشناسی غربی
یکی دیگر از مسائلی که موجب گرایش مردم به عرفانهای نوظهور میگردد، نظریاتی است که روانشناسان غربی در جهت اثبات علمی فوائد این عرفانها صادر کردهاند. در شاخههای مختلف روانشناسی به خصوص در روانشناسی فیزیولوژیک به پدیدههایی چون مدیتیشن، شادی و سایر مفاهیمی که در عرفانهای نوظهور به آنها تأکید شده است، به عنوان عاملی برای رسیدن انسان به آرامش نگاه شده است. جالب آنکه بزرگان این عرصه برای مهر تأیید زدن بر عقایدی که از سوی رهبران این عرفانها منتشر میشود، آزمایشاتی را نیز انجام داده و تلاش کردهاند تا به نظریات خود رنگ و بوی علمی دهند. دانشمندان علوم فرا روانشناسی نیز با مطالعه پدیدههایی چون هیپنوتیزم، روشنبینی، هاله بینی، پیشگویی و ... تلاش میکنند تا اثبات کنند که از طریق دستورات موجود در عرفانهای نوظهور، میتوان قدرتهای خارقالعادهای را که در درون انسان نهفته است، آزاد کرده و مورد استفاده قرار داد.❗️( ر.ک: واتسون، لیا؛ فوق طبیعت، مترجمان: شهریار بحرانی و احمد آرزومند، تهران: امیرکبیر، 1377).
#عرفان_نوظهور
#علل_گرایش_بیرونی
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
👈آسيبهاي عرفان هاي نوظهور در ايران(1)
🔲گرايش به اين فرقه ها به دليل منشأ شناختي، بسيار كم ديده شده است. عمده دليل گرايش برخي از جوانان به اين فرقه ها، بيشتر از سر لهو و لعب است كه متأسفانه، بدون اين كه هيچگونه شناختي از عقايد اصلي اين فرقه هاي منحرف داشته باشند، به دام آنها گرفتار ميشوند: همچنين به علت وعده هاي كذب سركرده هاي اين مكاتب، عده اي از افراد كه مشكل مالي دارند و در پاره اي موارد داراي مشكلات عقيدتي نيز هستند به اين فرقه ها، گرايش مييابند. آسيبهاي فرقه اي در ابعاد مختلفي قابل تبيين و بررسي است. از بعد انفرادي، فرد تا خانواده، جامعه و منافع و مصالح ملي ميتواند در معرض اين آسيبها باشد. (محمودزاده،مریم،1389،عرفانهاي كاذب و انحراف جوانان، در: روزنامه رسالت، 4/7/89 ،صفحه20 (
#عرفانهای_نوظهور
#آسیب_ایران
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
#اخلاقمهدوی 6⃣
💠هنرمندانه زندگی کن!
💢قناعت، کلید رضایت از زندگی است. شخص قانع برای کسب روزی تلاش می کند ولی به آنچه خدا روزی اش کرده، اکتفا می کند. چنین کسی نه معترض است و نه احساس ناکامی می کند؛ در نتیجه از زندگی خود احساس رضایت خواهد کرد.
💢تفاوت فرد قانع با فرد حریص، تنها یک چیز است:
✅ آرامش👌؛
چیزی که فرد قانع از آن بهره مند و فرد حریص از آن محروم است.
🔹 امام صادق میفرمایند:
🔅«به آنچه خدا قسمت تو کرده قانع باش، تا زندگی ات با صفا شود»
📚قصص الانبیا، ص١٩۵
📌کدام شایسته تر است: منتظرِ حریص یا منتظرِ قانع⁉️
#امام_زمانع
#معرفت_امام
#قناعت
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
4_5782766241034797169.mp3
2.62M
🔖#منبر_کوتاه
#استاد_رفیعی
شرح حدیث زیبا از #امام_سجاد علیه السلام
❤️خداوند دو قطره رو خیلی دوست دارد
❤️خداوند دوجرعه رو خیلی دوست دارد
❤️خداوند دو قدم روخیلی دوست دارد
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
هدایت شده از مشکات
📚معرفی کتاب؛ سایبان خودساخته عرفان مدرن"
🔻کتاب "سایبان خودساخته عرفان مدرن" جدیدترین کتاب در حوزه تحلیل و نقد عرفان های نوظهور، به قلم حجت الاسلام محمد اسماعیل عبداللهی و با مقدمه حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی است. که در این اثر انسان ایده آل در عرفان قرآنی تبیین وبه بحث از عرفان اصیل و عرفانهای نوظهور در چند نحله و فرقه خاص مورد بررسی و به تبیین و نقادی آنها پرداخته است.
#عرفان_کاذب_کتاب
🔻🔻🔻🔻
🆔http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔔آسيبهاي عرفان هاي نوظهور در ايران(2)
🔷آسيبهاي فرقهاي در ابعاد مختلفي قابل تبيين و بررسي است. از بعد انفرادي، فرد تا خانواده، جامعه و منافع و مصالح ملي ميتواند در معرض اين آسيبها باشد. عرفان هاي نوظهور فعال در ايران داراي مولفه هايي هستند كه با آنچه از آن به فرهنگ بومي ايرانيان يا فرهنگ اسلامي ايراني ياد مي شود در تقابل آشكار است و گسترش تدريجي اين باورها در بلندمدت باعث ايجاد تغييرات اساسي در فرهنگ ديني ما خواهد شد. اين مولفه ها عبارتند از:
1️⃣انسان محوري در برابر خدامحوري
2️⃣تناسخ گرايي در برابر معاد باوري
3️⃣لاابالي گري در برابر شريعت گرايي
4️⃣دنياپنداري در برابر عاقبت انديشي
5️⃣عشق جنسي در برابر عشق معنوي
6️⃣آسايش مادي در برابر آرامش معنوي
7️⃣تفكر گريزي در برابر تفكر گرايي
8️⃣خرافه پنداري در برابر واقعيت گرايي
9️⃣تكثرپذيري در برابر حقيقت طلبي
🔟تعبد كوركورانه در برابر حقيقت طلبي
☑️شادي ظاهري در برابر سرور دروني (كياني ، محمدحسين ،1388 ،مولفه هاي معنويت نوپديد در ايران، در: كتاب نقد، سال يازدهم، بهار و تابستان، شماره 50 و 51 ،صفحات: 157-109) #عرفان_کاذب_آسیبها_ایران
عضویت در کانال🔻🔻🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
#بدعت بودن #نوروز در نگاه اهلسنت ۱
📚 #محمود_الفتاوی #دارالعلوم_زاهدان ص۱۴۳۱
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
#سقیفه #غصب_خلافت #امامت #ولایت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔶 #بدعت بودن #نوروز در نگاه اهلسنت ۲ 🔶
#شمس_الدین_ذهبی (بزرگ ترین عالم رجالی #اهل_سنت):
نوروز از بدعتهای دور از اسلام است...
نظر #ذهبی از بزرگترین علمای #اهلسنت را در رابطه با نوروز بیان می کنیم:
وی در کتاب "جزء فی التمسک بالسنن" می نویسد:
أما مشابهه الذمه فی المیلاد والخمیس والنیروز فبدعه وحشه
شباهت با #کفار در عید میلاد و پنچ شنبه ( که از عید نصاری محسوب می شود ) و #عید_نوروز از جمله بدعتهای دور از اسلام بهشمار می رود.
📚 جزء فی التمسک بالسنن، #ذهبی، ص۴۹ (ط مکتبة المعارف)
👈🏻 شمس الدین ذهبی حجت را بر #اهل_سنت تمام کرده و نوروز را بدعت دانسته، طبق روایتی که در صحیح مسلم و دیگر کتب نقل شده،کل بدعتها ضلالت و گمراهی است...
👈🏻 از #اهلسنت سوال میکنیم آیا بدعتهای خلیفه دوم هم شامل این روایت میشود؟!!!
یا نه! آنان تافته جدا بافته ای هستند!!!
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
#سقیفه #غصب_خلافت #امامت #ولایت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
✳️ مروری کوتاه وگذرا بر تحولات وادوار تاریخ تصوف
✅1⃣
🔰دوره اولیه(۱۵۰_۲۵۰ ه ق) ؛ رهابنیت وترک دنیا وتزهد افراطی
☑️مشخصات این دوره ؛
1⃣در این دوره صوفیان زبان خاص و اسرار ناگفتنی و مطالب عرفانی نداشتند و اگر نغمه هایی از امثال #رابعه_عدویه و #ذوالنون_مصری و #سری_سقطی درباره معرفت و محبت و باطن جویی شنیده میشد، بسیار ساده و سطحی بود و از آنچه از زبان رهبانان مسیحی آن زمان میشنیدند، تجاوز نمیکرد.
2⃣صوفیان این عصر چندان از شریعت و متشرّعه فاصله نگرفتهاند و تنها نقطه ضعفی که در رویه آنها مورد اعتراض قرار میگرفت روش تند و افراطی آن ها درباره ترک دنیا و پشمینهپوشی و فقر بود.
3⃣تصوف در این دوره چندان تشکل و مرکزیت به خود ندید اکثر صوفیان این دوره با سیاحت و دوره گردی و خانه به دوشی زندگی میکردند و عمده اقامت آنها در مصر و سوریه و عراق بود.
4⃣صوفیان دوره اول با توجه به روایات شدیداللحن لعن و طرد صوفیه، بر مذهب #اهل_تسنن بودهاند.
🔅مطالعه کتبی از قبیل اللمع فی التصوف و کشف المحجوب و رساله قشیریه و تذکره الاولیاء و نفحات الانس کافیست که موضوع مذهب را در مراحل اولیه تصوف به طور غیر قابل تردیدی روشن مینماید.
-----------------
📚برگرفته از کتاب پژوهشی در پیدایش و تحولات تصوف و عرفان، عباسعلی عمید زنجانی
#نقد_تصوف
#رهبانیت
#زهد #شریعت
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
#حدیث
💠 امام صادق علیه السلام:
🌷 صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت، نفس را پاکیزه، روزی را زیاد و مرگ را به تاخیر می اندازد.
📙 کافی، ج 2 ص 151
#امام_صادقع
#صله_رحم
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
آقا ، بهار من زمستان است بی تو
صحرا و کوه و دشت بی جان است بی تو
عید بدون تو صفا دارد؟ ندارد
اصلا چرا این چهره خندان است بی تو
یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ
یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ
یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ
حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#شعر #امام_زمان #نوروز
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 #بدعت بودن #نوروز در نگاه اهلسنت ۳ 🔶
👈🏼 گرفتن پول عیدی حرام است!
📚مجالس قطب الارشاد ج۱ ص۲۹۸
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
#سقیفه #غصب_خلافت #امامت #ولایت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰