eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
🔔 ✅ نقش بندگی و حسنات، در خوشبختی و پاداش اخروی، مهم و حیاتی است 👈 ولی از آن مهمتر، سالم رساندن این حسنات به صحنه قیامت است؛ 📛 گاهی میلیاردها انفاق میکنیم، ولی با یک منّت، با یک غیبت یا تهمت، همه را به آتش میکشیم در چشم به هم زدنی. 👇👇👇👇 🌴 آیه 84 سوره قصص 🌴 🕋 مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَيْرٌ مِنْها وَ مَنْ جاءَ بِالسَّيِّئَةِ فَلا يُجْزَى الَّذِينَ عَمِلُوا السَّيِّئاتِ إِلَّا ما كانُوا يَعْمَلُونَ ⚡️ترجمه: هركس نيكى آورد، براى او پاداشى بهتر از آن خواهد بود، و هر كس بدى آورد، پس كسانى كه كارهاى ناروا انجام دهند، جز به اندازه آنچه كرده‌اند، مجازات نمى‌شوند. @thaghlain 🌹
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 🔰وضعیت شیعیان در آخرالزمان 🌺🍃حضرت علی (ع): در آخر الزمان شیعیان ما همانند وضعیت یک انبار گندم را خواهند داشت. که آن را آفت بزند و صاحب انبار آنها را بیرون می آورد و آن قسمت هایش را که آفت زده دور می ریزد و بقیه را داخل انبار قرار می دهد و این کار مجددا آنقدر و استمرار پیدا می کند تا جایی که به اندازه مشتی از آن گندمها بیشتر سالم باقی نمی ماند. غیبت نعمانی باب ۱۲ عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
✅ گوشه های از صلی الله علیه و آله در کلام مستشرق فرانسوی فرانسوی چنین می‌نویسد: « ...‌خصائص روحانی و مزایای روحیهٔ پیغمبر است که بر همهٔ عالم وی را برتر و بالاتر قرار داده است...به واسطهٔ کثرت عبادت از فضول کلام متنفر و غالبا خاموش می‌نشست؛ اثر و اعلا درجه احسان و نیکی از بشرهٔ وی هویدا بود خُلق و انصاف گویی جزئی از طبیعت او قرار گرفته, بی‌حد خلیق و منصف بودند ؛ دوست و بیگانه , قوی و ضعیف در نظرش یکسان بودند ولی البته نسبت به فقرا محبت خاصی داشت ؛ همانطور که فقرا را به واسطهٔ فقر آنان به نظر حقارت نمی‌دید... همینطور کسی که با پیغمبر مصافحه مینمود تا دست خود را رها نمی‌کرد پیغمبر دستش را نمی‌کشید و یا اگر در یک موضوعی کسی با وی مشغول صحبت بود تا او رشتهٔ سخن را قطع نمی‌کرد پیامبر قطع سخن نمی‌فرمود... پیغمبر (صلی الله علیه و آله) فوق العاده بر نفس خویش مسلط بود، سخن کم میگفت : ولی زیاد فکر میکرد ، عزم و اراده اش درجه قوی بود. اگر چه وارستگی و سادگی وی انگیز بود ، ولی با وصف این حال فوق العاده مقید بود که خود را همیشه و پاکیزه نگاه دارد...» 📚 تاریخ تمدن اسلام و عرب ص129 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠انحراف رفتاری سران تصوف 🔸صوفیه در حالی ابوسعید ابوالخیر را عارفی بزرگ معرفی کرده‌اند که در شرح حال او گفته شده: 👈«شیخ با شنیدن شعری یا کلامی یا پیامی از پیر و عارفی یا به‌وقت خواندن آیه‌ای از آیات کلام الله مجید و به هنگام نقل حدیثی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) منقلب می‌شد و در چنین حالاتی به وجد می‌آمد، بر پای می‌خواست و به دست افشانی، چرخ و پای‌کوبی می‌پرداخت و اطرافیان و حاضران نیز به تبعیت از او به‌پای بر می‌خواستند.» [1] 🔹چطور می‌توان شیخی را که با شنیدن آیات قرآن به رقص می‌پردازد را عارف خواند؟ 🔰درحالی‌که اهل‌بیت (علیهم السلام) با شنیدن آیات قرآن دچار حزن و اندوه شده و گریه می‌کردند. ♻️چنانچه امام صادق (علیه السلام) می‌فرماید: «هرکس قرآن بخواند، امّا در برابر خدا خاضع نگردد و در دلش احساس رقّت و حزن و خوف نیابد، عظمت شأن الهی را سبک شمرده است.» [2] 📚پی‌نوشت: 1. تفضلی، ابوالقاسم، سماع، نشر زریاب، تهران، 1382 ه ش، ص 34. 2. مجلسی، محمد باقر، بحارالانوار، مؤسسه الوفاء، بیروت، 1404 هـ ق، ج 82، ص 43. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠انحراف رفتاری سران تصوف 🔸صوفیه در حالی ابوسعید ابوالخیر را عارفی بزرگ معرفی کرده‌اند که در شرح حال او گفته شده: 👈«شیخ با شنیدن شعری یا کلامی یا پیامی از پیر و عارفی یا به‌وقت خواندن آیه‌ای از آیات کلام الله مجید و به هنگام نقل حدیثی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) منقلب می‌شد و در چنین حالاتی به وجد می‌آمد، بر پای می‌خواست و به دست افشانی، چرخ و پای‌کوبی می‌پرداخت و اطرافیان و حاضران نیز به تبعیت از او به‌پای بر می‌خواستند.» [1] 🔹چطور می‌توان شیخی را که با شنیدن آیات قرآن به رقص می‌پردازد را عارف خواند؟ 🔰درحالی‌که اهل‌بیت (علیهم السلام) با شنیدن آیات قرآن دچار حزن و اندوه شده و گریه می‌کردند. ♻️چنانچه امام صادق (علیه السلام) می‌فرماید: «هرکس قرآن بخواند، امّا در برابر خدا خاضع نگردد و در دلش احساس رقّت و حزن و خوف نیابد، عظمت شأن الهی را سبک شمرده است.» [2] 📚پی‌نوشت: 1. تفضلی، ابوالقاسم، سماع، نشر زریاب، تهران، 1382 ه ش، ص 34. 2. مجلسی، محمد باقر، بحارالانوار، مؤسسه الوفاء، بیروت، 1404 هـ ق، ج 82، ص 43. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠انحراف رفتاری سران تصوف 🔸صوفیه در حالی ابوسعید ابوالخیر را عارفی بزرگ معرفی کرده‌اند که در شرح حال او گفته شده: 👈«شیخ با شنیدن شعری یا کلامی یا پیامی از پیر و عارفی یا به‌وقت خواندن آیه‌ای از آیات کلام الله مجید و به هنگام نقل حدیثی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) منقلب می‌شد و در چنین حالاتی به وجد می‌آمد، بر پای می‌خواست و به دست افشانی، چرخ و پای‌کوبی می‌پرداخت و اطرافیان و حاضران نیز به تبعیت از او به‌پای بر می‌خواستند.» [1] 🔹چطور می‌توان شیخی را که با شنیدن آیات قرآن به رقص می‌پردازد را عارف خواند؟ 🔰درحالی‌که اهل‌بیت (علیهم السلام) با شنیدن آیات قرآن دچار حزن و اندوه شده و گریه می‌کردند. ♻️چنانچه امام صادق (علیه السلام) می‌فرماید: «هرکس قرآن بخواند، امّا در برابر خدا خاضع نگردد و در دلش احساس رقّت و حزن و خوف نیابد، عظمت شأن الهی را سبک شمرده است.» [2] 📚پی‌نوشت: 1. تفضلی، ابوالقاسم، سماع، نشر زریاب، تهران، 1382 ه ش، ص 34. 2. مجلسی، محمد باقر، بحارالانوار، مؤسسه الوفاء، بیروت، 1404 هـ ق، ج 82، ص 43. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 ❌ آنکه بخاطر هوای نفسش، دیگران را گمراه می کند، متجاوز و دزد هستند، ❌ که خوشبختی و سعادت خلایق را به سرقت برده اند! 👈 و خداوند از این جریان آگاه است و بزودی می گیرد گریبان شان را! 👇👇👇👇 🌴 آیه 119 سوره انعام 🌴 🕋 وَإِنَّ كَثِيرًا لَّيُضِلُّونَ بِأَهْوَائِهِم بِغَيْرِ عِلْمٍ ۗ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُعْتَدِينَ ⚡️ترجمه: همانا بسيارى از مردم، ديگران را جاهلانه به خاطر هوس‌هاى خود گمراه مى‌كنند. قطعاً پروردگارت به متجاوزان آگاه‌تر است. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 💠 قالَ رسولُ اللّه ِصلى الله عليه و آله:🔻 🌱إنّ هذهِ القُلوبَ تَصدَأُ كما يَصدأُ الحَديدُ إذا أصابَهُ الماءُ . قيلَ : وما جَلاؤها ؟ قالَ : كَثرَةُ ذِكرِ المَوتِ، وتِلاوَةِ القرآنِ. 🍃 پيامبر اکرم(صلي الله عليه و آله)فرمودند: همچنان كه آهن اگر آب به آن رسد زنگ مى زند، اين دلها نيز زنگار مى بندد. عرض شد: صيقل دادن آنها به چيست؟ 🔹 فرمود: بسيار به ياد مرگ بودن و تلاوت قرآن. 📚 كنز العمّال ۴۲۱۳۰ (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
7.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 : يك روايت بياورید كه در طول عمرش یک مشرک را كشته باشد... 🎤 حجت‌الاسلام 👈اهل سقیفه تا قيامت فرصت دارند... عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠تناقض در نظام فکری معنویت‌های وارداتی(1) ☑️تناقض در باورها که همان تناقض در نظام اندیشه‌ای است، به این معناست که یک بخش از اعتقادات در یک مکتب با بخش دیگرش هم‏خوانی ندارد. وجود جملات خود ستیز که گاهی در کتاب‌ها و یا در سخنرانی‌ها ملاحظه می‌شود مربوط به همین بخش از تناقضات است. جملات خود ستیز جملاتی‏اند که خود را نفی می‏کند و با قبول آن، بطلانش نتیجه گرفته می‏شود. 👌مثلا اشو جملاتی می‌گوید که لازمه این جملات کنار گذاشتن مرام اشو است. وی می‌گوید: من خودم را نقض می‏کنم. وقتش رسیده که شما این را درک کنید. من نقض کردن خودم را ادامه خواهم داد. این یکی از راه‏هایی است که استفاده می‏کنم. من به نقض کردن خودم ادامه می‏دهم و هر‏چه را که گفته‏ام نقض خواهم کرد. حتی یک جمله را باقی نمی‏گذارم که نقض نکنم این یک روش است... من به شما فلسفه یاد نمی‏دهم. اگر من فیلسوف بودم، هرگز تناقض‏گویی نمی‏کردم. همیشه یک‏جور حرف می‏زدم. فوقش این است که مرا شاعر بخوانی. 📚منبع:یوگا از ابتدا تا انتها، اشو، ص 111 عضویت درکانال👇🔻👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💢تناقض در نظام فکری معنویت‌های وارداتی(2) 🔷در باب باورهای اشو دربارۀ خدا چنین تناقضی دیده می‌شود. از منظر اشو، مباحث استدلالی و منطقی برای شناخت خدا راه به جایی نمی¬برد و روی آوردن به خدا از راه عقل و برهان، همانا از دست دادن خداوند است و اصولاً گل شناخت، بعد از فرو افتادن پرده دانش، می‌شکفد؛ چرا که عقل و منطق باز دارنده¬اند. اما وی در کلام دیگر به تناقض‌گویی می¬پردازد و معتقد می‌شود: از راه عقل و هوش می¬توان خدا را شناخت؛ از راه دانش نمی¬شود به خدا رسید و از راه باور نمی¬شود خدا را شناخت، بلکه از راه عقل و هوش(است که) می¬توان(او را) شناخت؛ برای شناخت خدا، هوشی فراوان نیاز است. 📚منبع: الماس های اشو، اشو ص 11؛ بگو آری، اشو، ص 77 ؛مراقبه هنر شور و سرمستی، اشو ص 32. عضویت درکانال👇👇👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠تناقض در نظام فکری معنویت‌های وارداتی(3) 👈یکی از مربیان یوگا در ایران که اعتقاد عمیقی به یوگا دارد و آن را تنها راه سعادت و سلوک معنوی معرفی کرده است، برای بیداری «کندالینی» دستوراتی داده است. کندالینی همان انرژی حیات است که احیا و فعال نمودن آن در یوگا مساوی با اشراق معنوی و معرفت درونی است. وی در جای دیگری دچار تناقض شده و در گفتۀ دیگری این گونه غیر ضرور بودن آیین یوگا را یادآور شده است. بیداری «شاکتی» فقط به یوگی¬های هند و تمرینات مخصوص کندالینی مربوط نیست، بلکه رعایت مقررات روحانی هر مذهبی ممکن است شاکتی(کندالینی) را در آن¬ها بیدار کند و این تجربیات بدون ذره¬ای آگاهی در آن¬ها رخ دهد… هر فردی با هر دینی اگر با خلوص، عبادت کند و خداوند را با تمام قلبش بپرستد و عشق و خدمت و بندگی خداوند هدف نهایی زندگی¬اش باشد، به لطف الهی، قدرت خدا(کندالینی شاکتی) در او بیدار می شود. 👈با این وصف چه نیازی به یوگا وجود دارد؟ اگر قرار باشد با دستورهای ساده و همگانی ادیان الهی، بیداری کندالینی صورت پذیرد، چرا بی دلیل، وقت افراد صرف تکنیک‌های پیچیده یوگا گردد؟ اگر می‌توان با دستوری ساده هم‏چون نماز، که فقط چند دقیقه زمان می‌برد «چاکرا» را باز کرد، چرا انسان روزانه نُه ساعت وقت خود را صرف تکنیک‌های دشوار نماید، که آیا چاکراتراپی صورت بگیرد یا خیر؟ 📚منبع:مراقبه هنر شور و سرمستی، اشو ص 108. -وارداتی_نظام_فکری_متناقض عضویت درکانال🔻🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰