#مهشید_ضیایی جداشده از فرقه بهائیت:
در این #فرقه، کودکان را از سه سالگی وارد مهدکودک تشکیلات به نام «گلشن توحید» میکنند و ازهمان سن، نفوذ شدیدی روی بچّههایشان دارند تا آنها را تحت آموزههای خود و به شکل یک مبلغ #بهائی تربیت کنند، بنابراین از آنجا که آنها مبلغ شده و ممکن است به اقصی نقاط جهان فرستاده شوند اعضا را عاطفی بار می اورند تا بتوانند به اهداف شومشان برسند.
#بهائیت
🔰 @Adyanuniv
♨️ #اوستا منشأ تضاد و تناقض
سوال :آیا این درسته که می گن : اوستا منشأ تضاد و تناقضه؟
جواب : جواب رو از قول دانشمندان بگیم..👇
دانشمند فرانسوی "دکتر هارلز Dr.Harlez" نقل اقوال مختلف درباره عقاید زردشت، مینویسد:📝 «... در اوستا عقیده بر تعدد خدایان مبنی بر طبیعتپرستی یا "ناتورالیسم Naturalisme" و سپس ثنویت و دوگانهپرستی و بالاخره وحدت و یکتاپرستی همهجا جلوهگر است.
این اختلاف در عقاید زرتشت در هر یک از جزوات اوستا بلکه در هر فصلی از فصول آن دیده میشود. وحدتپرستی وقتی جلوه بیشتر دارد که از خدایان به عبارت "مزدا آفرید" یا مزداداتا Mazda-Dhata تعبیر میشود. این وحدتپرستی در کتاب "گاتها" عمومیت دارد.
اما کتاب "وندیداد" از دوگانه پرستی و ثنویبودن زردشت و فصول "یسنا" از طبیعتپرستی وی حکایت میکند. پرستش خدایان متعدد در " یشتها " بیشتر جلوهگر شده است.
📚نقل از کتاب تاریخ اجتماعی ایران دکتر موسی جوان ص420
#تاریخ
#زرتشت
🔰 @Adyanuniv
5.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
3.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 مدیر #بهائی موسّسه براندازی توانا: #آمریکا وظیفه دارد به ایران حمله کند!😐
این موسّسه خوراک فکری روزانه برای پیج ها و کانالهای برانداز مثل #آمدنیوز، پیج #مسیح_علینژاد، پیجهای سلطنت طلب و .. برای تفرقه بین مردم ایران، اعتصاب ،اعتراض و.. تهیّه میکند..
و مستقیما از دولت #آمریکا و بعضی دولتهای اروپایی و #صهیونیست ها ساپورت مالی میشن 👆
#بهائیت
🔰 @Adyanuniv
مهشید ضیایی ،#مسلمان بهایی زاده است که پس از سالها تحقیق ،در سال ۹۵ به دین اسلام مشرف شد.او شرایط خود این گونه توضیح میدهد :
در بهائیت اگر برای فردی سؤالاتی به وجود بیاید به او مسئولیت های بیشتری می دهند. من نیز هر بار سؤالی میپرسیدم که جوابی نداشتند ، مسئولیت بالاتری به من داده و در ادامه مرا وارد دانشگاه بهایی ها (BIHE) کردند. دانشگاهی که مخفی ، غیرقانونی و در محیطی غیر رسمی تشکیل می شد. با گذر زمان ، بیشتر به پوچ بودن فرقه پی بُرده و بیشتر متوجه تناقضات آن می شدم به طوری که در ۲۷-۲۸ سالگی تصمیم گرفتم دینی برای خود انتخاب کنم. برای افرادی که از فرقه جدا می شوند #مجازات سنگینی به نام «طرد روحانی» وجود دارد که #بهاءالله و عبدالبهاء آنرا برابر با بیماری جذام دانسته و افراد نزدیک خانواده نیز حق نزدیک شدن به او را ندارند ، در غیر این صورت برای آنها تنبيه سنگین تری در نظر گرفته می شود. به همین دلیل در آن سالها شهامت انجام آن را نداشته و می ترسیدم فرزندان و زندگیم را از دست بدهم اما بعد از ۲۵ سال زندگی مشترک با فردی که زندگی را به من تباہ کرده بود ، با دو فرزند ۱۹ و ۲۴ ساله ام از او جدا شدم.
#بهائیت
🔰 @Adyanuniv
جستاری در مذهب ابن عربی
آیت الله علامه سید جعفر مرتضی عاملی محقق و نویسنده برجسته شیعه در سال ۱۳۶۴ق، در جبل عامل لبنان دیده به جهان گشود. در سال ۱۳۸۲ ق. جهت تحصیل علوم دینی به نجف اشرف مهاجرت کرد و پس از شش سال به حوزه علمیه قم منتقل و بیش از دو دهه در این حوزه به تحصیل، تدریس و پژوهش پرداخت. از وی تاکنون بالغ بر بیست عنوان کتاب منتشر شده است که معروف ترین و گسترده ترین آنها کتاب الصحیح من سیره النبی الاعظم(ص) میباشد.
جهت مشاهده متن کامل این مطلب به پایگاه تخصصی نقد تصوف به آدرس https://www.adyanuniv.ir/sufism/ مراجعه فرمایید.
🔰 @Adyanuniv
آیا سلوک معنوی و تهذیب اخلاقی نیازمند مرشد و پیر و استاد است؟
در عرفان مصطلح و تصوف چنین مقرر است که فرد برای سلوک معنوی و وصول به کمالات اخلاقی، نیازمند مرشد و پیر طریقت و استاد است و فرد طالب کمال باید سر و دل سپرده وی شده و تحت تعلیم و ارشاد و دستور العملهای صادره از او، سیر معنوی خویش را آغاز و به انجام برساند. این القاء و تلقی، علاوه بر عرفا و صوفیان گاه در آثار برخی از کسانی که شاید به نوعی مدعی جدایی راه خویش از عرفان و تصوف هستند نیز مشاهده میشود. کتاب «سیر الی الله» اثر آقای سید حسن ابطحی با چنین نگاه صوفیانه ای به سیر و سلوک معنوی نگاشته شده است.
مقاله حاضر به نقد کتاب مزبور پرداخته و با استناد به معارف نورانی اهل بیت علیهم السلام نادرستی اندیشه «سرسپردگی به استاد و پیر و مرشد در امر سیر معنوی » را نشان داده است.
جهت مشاهده متن کامل این مطلب به پایگاه تخصصی نقد تصوف به آدرس https://www.adyanuniv.ir/sufism/ مراجعه فرمایید.
🔰 @Adyanuniv
علامه مجلسی و صوفیه
مطلبی که در زیر از نظر می گذرانید بر گرفته از کتاب مهدی موعود ترجمه جلد 51 بحار الانوار به قلم محقق فقید حجت الاسلام و المسلمین علی دوانی است که به شرح دیدگاه مرحوم علامه محمد باقر مجلسی در باره صوفیه پرداخته است.
سلاطين صفويه از يك خاندان آذربايجاني صوفي مشرب بودند. مرد نامي اين سلسله شيخ صفي الدين اردبيلي است كه ميگويند خود صوفي بوده و مدتي دنبال انسان كامل ميگشته، و در شيراز به ملاقات شيخ سعدي رفته ولي صحبت او را نپسنديده سپس نزد شيخ زاهد گيلاني رفته و داماد او شده است.
جهت مشاهده متن کامل این مطلب به پایگاه تخصصی نقد تصوف به آدرس https://www.adyanuniv.ir/sufism/ مراجعه فرمایید.
🔰 @Adyanuniv
اسماء الله؛اسکلت و ستون فقرات عرفان ابن عربی
ستون فقرات و اسكلت تصوف محیيالدين «اسماء الله» است. او اندامهاي تصوف خود را به شبكهاي از اسامي خدا ميچيند. اين اصل اساسي او است كه ابتكار اوست و هيچ كسي در آن سهم و اشتراك ندارد. در مباني و مسائل ديگر، نحلهها و فرقهها و افراد ديگر نيز بحث كردهاند و مباحث محیيالدين در اين مباني و مسائل ابتكار نيست، و بيشتر ماهيت «موضعگيري» يا گزينش يك باور و رد باور ديگر است، و دست بالا اين كه يك اصطلاح يا يك موضوع شناخته شده و معروف را به گونه ابتكاري برگزيده است.
جهت مشاهده متن کامل این مطلب به پایگاه تخصصی نقد تصوف به آدرس https://www.adyanuniv.ir/sufism/ مراجعه فرمایید.
🔰 @Adyanuniv
تصوف و جاهلیت
جاهليت به عنوان يک مفهومِ داراي اوصاف خاص، يک پديده اجتماعي است و مربوط به زمان و مکان خاصي نيست. امروزه در عصر«تحولگرائي» وقتي واژه جاهليت را به کار ميبريم آنچه در بادي امر به ذهن ميرسد جاهليت به معناي قبل از اسلام است، چرا که جاهليت در اصل به فترت و فاصله زماني قبل از اسلام اطلاق ميشود که در آن برهه، پرستش خدايان متنوع، دوئيت در عقيده، و انواع و اقسام شرک و ظلم و خودبيني برقرار، و فساد اخلاقي غالب بر زندگي و جامعه بشري بوده است.
اما اين فترت با ظهور فجر الهي و طلوع آفتاب اسلام و انتشار نور آن در عالم رو به افول گذاشت به طوري که راه براي همگان روشن و هموار بود. به نص قرآن کريم مردمان گروه گروه به دين الهي گرويدند (سوره نصر) تا در نتيجه اسلام به حکومتي برتر تبديل شد.
جهت مشاهده متن کامل این مطلب به پایگاه تخصصی نقد تصوف به آدرس https://www.adyanuniv.ir/sufism/ مراجعه فرمایید.
🔰 @Adyanuniv