eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
❌ مدافعین امام زمان(عج) ✅پرسش: 🔰من شنيدم در آخرالزمان بر اثر امتحانات الهي خيلي از مردم ريزش ميکنند. پس اگه اين جوريه چه کسايي از امام زمان عج دفاع ميکنند. يا همين آدما به خاطر راهي که رفته اند پشيمون شده و به سپاه امام مي پيوندند؟ ✍️پاسخ: ✅درست است که در فتنه هاي آخر الزمان بسياري از مردم گرفتار شده و به منحرف مي شوند ولي با ظهور امام زمان(عج) و بر پايي حکومت عدل مهدوي اکثر انسان ها اين عدالت و حکومت را پذيرفته و به آن حضرت ايمان مي آورند البته بايد توجه کرد: ياران حضرت را سه گروه تشكيل مي‌دهند: 1.📌 313 نفر ياران خاص كه در ابتداي ظهور خدمت حضرت اجتماع مي‌كنند؛ 2.📌 لشكر و گروه ده هزار نفري كه با اجتماع آنان خروج صورت مي‌پذيرد(نعماني، بي‌تا: ص307). 3. 📌عموم شيعيان و ارادتمندان كه در طول حركت امام مهدي(ع) به ايشان ملحق مي‌شوند. 👈اين سه دسته در زمان هاي مختلف به حضرت مي پيوندند آن 313 نفر در لحظات ابتدايي به امام ملحق شده و به عنوان فرماندهان و واليان حکومت حضرت در خدمت و در دفاع حضرت حضور دارند. 💠 بعد از اين که قيام حضرت علني شد آن 10 هزار نفر به حضرت مي پيوندند و در ادامه مسير قيام عموم شيعيان به عنوان ياران حضرت به آن حضرت ملحق مي شوند 🔹و آنگاه که حکومت مهدوي مستقر شد و مردم جهان به حضرت ايمان آوردند آنها نيز در اين مسير به ياري حضرت مي پردازند. 📎 🌐منبع:مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🆔https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
حدیث وصیت .. می‌گوینداحمد الحسن، فرزند حضرت مهدی ارواحنا فداه است و می‌خواهد بیاید دنیا را برای آمدن حضرت مهدی ارواحنا فداه آماده کند! عمده دلیل این‌ها برای احمد الحسن حدیث وصیت است.. « قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم - في الليلة التي كانت فيها وفاته - لعلي عليه السلام : يا أبا الحسن أحضر صحيفة ودواة . فأملا رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم وصيته» رسول اکرم صلی الله علیه وآله در شب وفاتش به امیر المؤمنین علیه السلام فرمود قلم و دواتی بیاور تا وصیت بکنم. روایت در کتاب غیبت شیخ طوسی است این‌که روایت سنداً ضعیف است و چند تا مجهول دارد به آن کاری نداریم تا آن‌جا که می‌فرماید: « يا علي إنه سيكون بعدي اثنا عشر إماما ومن بعدهم إثنا عشر مهديا ، فأنت يا علي أول الاثني عشر إماما ... فإذا حضرتك الوفاة فسلمها إلى ابني الحسن البر الوصول، فإذا حضرته الوفاة فليسلمها إلى ابني الحسين الشهيد الزكي المقتول ، فإذا حضرته الوفاة فليسلمها إلى ابنه...» می‌گوید هر کدام از ائمه،‌ زمان وفات‌شان که می‌رسد این امامت را به امام بعدی منتقل کند. تا اینجا که: « فإذا حضرته الوفاة فليسلمها إلى ابنه الحسن الفاضل ، فإذا حضرته الوفاة فليسلمها إلى ابنه محمد المستحفظ من آل محمد عليهم السلام . فذلك اثنا عشر إماما ، ثم يكون من بعده اثنا عشر مهديا (فإذا حضرته الوفاة) فليسلّمها إلى ابنه أول المقرّبين، له ثلاثة أسامي: ـ اسم كاسمي. ـ واسم أبي. وهو: عبد الله، وأحمد. ـ والاسم الثالث: المهدي، هو أول المؤمنين.".
جواب حدیث وصیت .... این‌ها به یک روایاتی متوسل می‌شوند که خود این روایات، این‌ها را رد می‌کند! نفس روایتی که این‌ها بر احمد الحسن استدلال می‌کنند خود این روایت داد می‌زند ‌که‌ این‌ها دارند دروغ می‌گویند. من تأسف می‌خورم برای طلبه‌ای که حداقل دو سه سال در حوزه درس خوانده باشد چطور فریب این‌ها را می‌خورد؟ روایت در کتاب غیبت شیخ طوسی است این‌که روایت سنداً ضعیف است و چند تا مجهول دارد به آن کاری نداریم. جمله « فإذا حضرته الوفاة » حضرت مهدی ارواحنا فداه وفاتش که فرا می‌رسد « فليسلمها إلى ابنه أول المقربين له ثلاثة أسامي : اسم كإسمي واسم أبي وهو عبد الله وأحمد» امامت را به فرزندش وصیت و منتقل می‌کند که اول المقربین است، سه تا اسم دارد عبدالله، احمد، مهدی. می‌گویند احمد مراد همین احمد الحسن است که با چهار واسطه به حضرت مهدی می‌رسد. شما توجه کنید همین روایت می‌گوید: « فإذا حضرته الوفاة » وقتی زمان وفات حضرت مهدی ارواحنا لتراب مقدمه الفدا فرا می‌رسد این وصیت را به فرزندش ولو به احمد الحسن می‌خواهد منتقل کند، هنوز که حضرت مهدی ظهور نفرموده و حکومتی تشکیل نداده زمان وفاتش هم نرسیده است. پس شما (طرفداران احمد الحسن)چه غلطی می‌کنید؟! اگر یک طلبه، یا حتی یک عوام اندکی فهم داشته باشد متوجه می‌شود که این‌ها دروغ می‌گویند. « فإذا حضرته الوفاة فليسلمها إلى ابنه أول المقربين » ولو ابنه الخامس، ابنه السادس دیگر از این بالاتر که نیست! اما ابنه انصراف به فرزند بلا واسطه حضرت دارد. هنوز حضرت نیامده حکومتی تشکیل نداده وفاتش هم هنوز نرسیده است. استاد حسینی قزویی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍀به مناسبت روز دانشجو و گرامیداشت این روز 💠 روز دانشجو، روز تاکید بر مطالبات عدالت جویانه، روز شجاعت، ایستادگی و اندیشه ورزی است که ادامه دهنده راه شهیدانی همچون شریعت رضوی ها، قندچی ها و بزرگ نیاها است. علت نامگذاری 16 آذر به نام روز دانشجو از این قرار است: بعد از کودتای 28 مرداد، رژیم پهلوی با کمک آمریکا به قدرت برگشت و درصدد برآمد تا پایه های حکومت خود را محکم کند. بدین منظور نیکسون امریکایی به ایران آمد. اما با مخالفت و تظاهرات دانشجویان مواجه شد. رژیم تعدادی از دانشجویان را شهید کرد. روز ۱۶ آذر به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ این سرزمین به یادگار ثبت گردیده است. 🌹 🌹روز دانشجو مبارک🌹🌹
🍃🍃✨🍃✨🍃 🍃✨🍃✨ 🍃✨ 🍃 💯کنفـــــــرانس شماره ۷ 📗 چالـش مشـروعیت رهبـران بهـاییت 🎙باحضورحجه الاسلام استاد علی فخرآور 🗓 شنبه ۹۹/۰۹/۱۵ ⏱ ساعت ۲۱ 🍃گروه تخصصی یاوران مهدی عج 👇 🔘https://t.me/joinchat/D-_6QEcIohNQcV1BpMVsyA ࿐🍃با ما همراه باشید 🍃࿐ @Adyanuniv
🔷بهائیت، باوری در احتضار 🕌این آیه شروعی بریک نگاشته بهائی درفضای مجازی است، البته با جابجایی کلمات واغلاط فراوانی که ناشی ازعدم آگاهی یا بقصد تحریف صورت پذیرفته است. 🗣نویسنده سعی در برانگیختن حس حقیقت‌طلبی مسلمین و سوق به آموزه های بهائیت می کند. سخنانی درنگاه اول تحسین برانگیز که به نتیجه‌ای موذیانه ختم می‌شود: ✍️«فکر نکنید این سفارش قرآن محدود به همین دو آیه هست… حتی آیات ترساننده و وصف کننده جهنم درقرآن، ازحال جهنمیان چنین می‌گوید که: اگر گوش داده بودیم وتعقل کرده بودیم ازجهنمیان نبودیم… مسلمانان روزانه ده بار وبیشتر درنمازشان میخوانند اهدناالصراط المستقیم وهرگز سوال نمی‌کنند…» 😳اما چرا نویسنده بهائی همه مسلمانان را خطاب قرار داده وهمکیشان خود ازیاد می‌برد؟ بهائیان بیچاره‌ای که بشدت نیازمند اندکی تفکر وآگاهی ودوری ازتعصب‌اند. 👀این نویسنده بهائی باید بداند، اکنون دیگر زیر وبم آثار رهبرانشان درآمده وکسی به آنها اقبال نمی کند زیرا مطالعه وتفکر درآثاری که درآن بین شأن زن روستایی وشهری تفاوت قائل است ویا اگر رهبرش راست را چپ وجنوب را شمال بخواند باید چشم وگوش بسته بپذیرد ویا با احکام دون شأن انسانیت درکتاب احکامش، پیروانش را گوسفند بنامد ویا گوش دادن به نقد بهائیت را حرام اعلام کند و ده‌ها سخن غیرمنطقی دیگر، منجر به درک بطلان آن ودوری ازچنین اعتقادی خواهد شد. 👏بنابراین تحریک احساسات بمنظور مصادره بمطلوب حقیقت، ترفندی قدیمی و رسوا کننده خود بهائیانی است که ازهمه چیز ناامید ومستأصل شده اند. 🔰@Adyanuniv🔰
🔷فائزه و دوستان (6) 😍چندی پیش فائزه هاشمی اظهاراتی تصریح نمود: 🗣«من فکر می‌کنم برای این‌که دین آسیب نبیند و مردم نسبت به دین حالت دین زدگی پیدا نکنند اگرحکومت دینی نباشد بهتر است من خیلی با حکومت دینی به این دلیل موافق نیستم تأثیر حکومت دینی، ارزش‌های مردم را هم در معرض خطر قرار می‌دهد و آن دینی که مردم باور دارند هم ضعیف شده(باشگاه خبرنگاران جوان، ۴/۵/۹۵، کد خبر: ۵۷۰۷۵۴۷)». 👀هر چند فائزه هاشمی به هیچ عنوان در مقام چنین اظهار نظرهایی نمی‌باشد، ولی قابل تأمل است که این صحبت‌ها کاملاً منطبق با اهداف بهائیت، فروپاشی حکومت اسلامی و رسیدن به حکومتی نه حتی سکولار، بلکه کاملاً منطبق با بهائیت است و در خوش‌بینانه‌ترین حالت، مصداق بارزی است از عدم شناخت و درک اسلام و فلسفه قیام امام حسین(علیه السلام). 👍پاسخ به این اظهار نظر خانم فائزه هاشمی در کتب کارشناسان و عالمان بسیاری موجود و از حوصله این بحث خارج است. ضمن آنکه سخن وی مصداق بارزی از مغالطه می‌باشد، که در آن یک رویداد ضمنی به عنوان علت اصلی قضیه مطرح شده است. 👈اما به راستی دینی نبودن حکومت، هجمه‌های فرهنگی را کنترل و معدوم می‌سازد؟ مگر در زمان حکومت‌های طاغوت نبود که انواع فرقه‌های انحرافی در دربار جولان داده و باورهای مردم را به سخت‌ترین شکل ممکن مورد انحراف و استحاله قرار دادند؟ 👏او باید بداند که حکومت دینی موجب بدبینی مردم نبوده بلکه دزدی و چپاول برخی افراد یا وابستگان‌شان در مقام قدرت، موجبات عدم اعتماد مردم را فراهم می‌سازد. 🔰@Adyanuniv🔰
✅ کانال تخصصی فرق و ادیان 🔸شیعه شناسی 🔹مسیحیت 🔸زرتشت 🔹وهابیت 🔸بهائیت 🔹تصوف 🔸 عرفان های نوظهور 🔹 احمدالحسن 🔸 آتئیست ┏━⊰✾✿✾⊱━━━─━━┓ ❖ 🔰@adyanuniv 🔰 ❖ ┗━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛ منتظر حضور گرم شما هستیم...
دفاع احمد بصری از سند حدیث وصیت احمد بصری  ادعا می کند روایات اعتقادی نیازی به بررسی سندی ندارند(۱) اما درباره حدیث موسوم به وصیت ادعا می کند که سند این حدیث صحیح است: “پس تبیین کردیم برای آنان که همانا سند حدیث وصیت صحیح است و در صحت آن، سخن شیخ طوسی(رحمه الله علیه) که فرمود: «فأما ما روی من جهت الخاصه»(۲) کفایت کرده و به شیعه بودن راویان این حدیث شهادت می ‌دهد…
نسبت به سند روایت ... اصلاً روایت ضعیف است و مشکل دارد دو، سه تا راوی مجهول داریم بزرگان ما رد کردند شیخ طوسی می‌گوید این روایت دروغ است. شیخ مفید می‌گوید این روایت جعلی است. در برابر صدها و هزاران روایاتی که در رابطه با حکومت حضرت مهدی ارواحنا له الفدا آمده این روایت حداقل شاذّ است. «فاضربوهُ علی الجدار»  این‌که این روایت را چه کسانی ساختند و قضیه‌اش چه بوده، معلوم نیست. طرفداران احمد الحسن می‌گویند سند روایت وصیت معتبر بوده و در آن هیچ ضعفی وجود ندارد!  ما روایت‌ها را تک تک بررسی کردیم. علی ابن الحسین یکی از راویان سند است و مجهول است احمد ابن محمد ابن خلیل، مجهول است. جعفر ابن محمد «إتهموه بالرفض والوضع» أبیه علی ابن زید مجهول است. یعنی سه چهار تا راوی مجهول دارد که اصلاً ما نمی‌دانیم این‌ها چه کاره هستند! ما هیچ مدرکی در کتب رجالی از این‌ها نداریم.  می‌گویند این روایت، از نظر سند، کاملاً صحیح است! اگر از نظر سند صحیح است مبنا این است شما تک تک راویان را بررسی بکنی بگویی این راوی را نجاشی توثیق کرده، شیخ طوسی توثیق کرده و یا کشّی توثیق کرده است. همین‌که شما بدون دلیل بگویید این روایت سنداً‌ صحیح است، با این همه مجاهیل که در سند روایت است. چه می کنید؟!  وقتی ضعف سند روایات وصیت را علما مطرح کردند این‌ها گفتند علم رجال، علم منهی عنه است! ما اصلاً نباید به طرف علم رجال برویم! علم رجال، فاسد است! شما که در ابتدا گفتید این از نظر سند صحیح است. ولی فساد شما که روشن شد و مشت‌تان باز شد دوباره علم رجال، علم منهی عنه، علم مفسد، و فاسد شد؟!! حسینی قزوینی