eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
ایا بدون دین می توان عارف بود؟ با توجه به اینکه منظور از عرفان، عرفان اسلامی است و عرفان اسلامی جزیی از دین محسوب می گردد می توان گفت خیر. دینداری از خود شناسی و نیاز به هدایت و رشد آغاز می گردد و سپس با ایمان اولیه به خداوند به رعایت اعمال ظاهری شریعت می رسد. سرانجامِ آن نیز اصلاح اخلاق و سپس اصلاح و تکامل احوالات قلبیه(که همان عرفان و درجات بالای ایمان است)می باشد. بنابر این کسی می تواند عارف باشد که از مسیر ایمان به خدا و عمل به احکام شریعت گذشته باشد و این اعمال را نیز تداوم بخشد. لذا عارف حتماً دیندار است؛ در غیر این صورت منحرف یا دکان دار است. (ر.ک: مقدمه شرح حدیث جنود عقل و جهل از امام خمینی ره) 🔰 Adyanuniv@🔰
1 عرفان‌های نوظهور را در ایران به ۵ قسم بیان نمود: ۱. شبه معنویت‌های غربی: عرفان‌های طبیعت گرایی مانند عرفان سرخ‌پوستی، شمنیسم، اکنکار که با استعمال قرص‌های روان‌گردان و توهم‌زا مثل پیوت و مسکالین و... اهداف شوم خود را پی می‌گیرند. این نوع عرفان‌ها با ترویج افکار انحرافی افرادی مانند کاستاندا و پائولو کوئلیو و... در قالب رمان، داستان‌ها و خاطره‌ها در حال سرازیر شدن به جامعه است. البته از عرفان‌هایی مانند کابالا و شیطان‌پرستی نیز نباید غافل شد که توسط ترویج موسیقی متال (مرلین منسون) و ترویج نمادها در ایران در حال گسترش است. 🔰 Adyanuniv@🔰
قسم دوم از عرفان های نوظهور در ایران ۲. شبه معنویت‌های شرقی: عرفان‌های تعالی بخش معروف به تی ام (TM)، یوگا، فالون دافای، ریکی، که عمدتا توسط مراقبه‌های و مدیتیشن و تله‌پاتی، انرژی درمانی و... اهداف خود را پی ‌می‌گیرند. این نوع عرفان‌ها نیز از ترویج بعضی افکار عرفانی شرقی‌ها مانند مجموعه کتاب‌های مراقبه اشو، لی هنگجی، دالای لاما، سای بابا، کریشنا مورتی و... از بهره می‌برند. 🔰 Adyanuniv@🔰
قسم سوم از عرفان های نوظهور در ایران ۳. شبه معنویت‌های روان‌شناختی: ترویج افکار رهبران تفکر نوین (تکاملی) مانند: قانون جذب، خودخدایی، اومانیسم و... را در دستور کار دارند. از جمله نویسندگانی که جزء رهبران تفکر نوین شناخته می‌شود و کتاب‌های آن‌ها در ایران ترجمه و پخش شده است می‌توان، باربارا مارکس، دیپاک چوپرا، وین دایر، راندا برن، جک کینفیلد و... را نام برد. 🔰 Adyanuniv@🔰
قسم چهارم از عرفان های نوظهور در ایران ۴. شبه معنویت‌های متافیزیکی: عرفان‌هایی که توسط اجنه و شیطان یا سحر و جادو و... اهداف شوم خود را پی می‌گیرند. 🔰Adyanuniv@ 🔰
قسم پنجم از عرفان های نوظهور در ایران ۵. شبه معنویت‌هایی بومی: در این نوع شبه معنویت‌ها می‌توان مواردی را پیدا کرد که از هیچ‌کدام از ابزارهای بالا استفاده نکرده‌اند؛ مانند: فرقه احمد الحسن یا علی یعقوبی، یا علی اکبر تهرانی و... که عمدتا از ترفند خواب یا استخاره برای جذب مریدان خود استفاده می‌کنند. و می‌توان شبه معنویت‌هایی را نم برد که از یک یا چند قسم از ۴ مورد بالا برای رهبری فرقه عرفانی خود استفاده کرده است. مانند: الف) فرقه رام الله (مؤسس: پیمان فتاحی) که از هیپنوتیزم، سحر و جادو، قانون جذب برای اهداف شوم خود بهره می‌برد. ب) عرفان حلقه (مؤسس: محمد علی طاهری) که از اجنه و شیاطین با خدعه و نیرنگ فرادرمانی، اتصال به شعور کیهانی، برون‌ریزی و درون‌ریزی موجودات غیر ارگانیک و... استفاده می‌کنند. ج) فرقه وناکی یا ابرآگاهی (مؤسس: محمد بابایی) که از عرفان‌های طبیعت گرا برای اهداف شوم خود استفاده می‌کنند. د) و افرادی که مروج هر یک از این افکار هستند و فرقه خاصی ندارند؛ از جمله محمد علی اکبری (از انرژی درمانی)، ابراهیم میرزایی (از عرفان شرقی)، آزمندیان (قانون جذب)، عباس منش (قانون جذب). 🔰 @Adyanuniv🔰
🌙 دعای روز شانزدهم ماه مبارک رمضان بسم الله الرحمن الرحیم 🔸 اللهمّ وَفّقْنی فیهِ لِموافَقَةِ الأبْرار و جَنّبْنی فیهِ مُرافَقَةِ الأشْرار ِو أوِنی فیهِ بِرَحْمَتِکَ الی دارِِالقرار بالهِیّتَکِ یا إلَهَ العالَمین 🔸 خدایا توفیقم ده در این ماه، به سازش کردن نیکان و دورم دار در آن از رفاقت بدان و جایم ده در آن با مهرت بسوی خانه آرامش، به خدایی خودت ای معبود جهانیان. 🔰 @Adyanuniv🔰
چرا برخی دنبال عرفان های کاذب هستند؟
آیا عرفان حلقه یک عرفان اسلامی است؟ 🔰 Adyanuniv@🔰
عرفان های کاذب و لیبرالیسم...
🔶 پیش گویی از اخبار غیبی (1) 🔶 و هنگامى كه در ذى قار براى بيعت، جلوس كرده فرمود بزودى از جانب كوفه هزار نفر مرد بى‏كم و كاست بطرف شما خواهند آمد و با من بيعت مى‏كنند و خود را آماده براى مرگ ميسازند. ابن عباس گويد من از شنيدن اين سخن، بيمناك شده و گفتم ممكن است كمتر يا بيشتر از هزار نفر باشند و سرانجام ما به بيچارگى منتهى شود و پيوسته اين انديشه مرا اندوهناك ساخت تا آن هنگام كه مردان كوفه وارد شدند من بر اثر استماع آن خبر، كوفيها را مى‏شمردم تا نهصد و نود و نه نفر تكميل شده و هزارمى آنها را نديده ... در اين وقت چشمم بمردى افتاد كه از دور بجانب ما مى‏آيد چون نزديك شد پياده پشمينه پوشى را ديدم كه شمشير حمايل كرده و سپر و لوازم جنگى را همراه برداشته حضور على ع آمده عرض كرد دست دراز كن تا با تو بيعت كنم على ع پرسيد بچه كيفيت مى‏خواهى با من بيعت نمائى؟ جواب داد آنچه مى‏گوئى بشنوم و فرمانبردارى كنم و در برابر تو پيكار نمايم تا كشته شوم يا آنكه خدا پيروزى را نصيب تو فرمايد على ع پرسيد نام تو چيست؟ عرضكرد نام من اويس است فرمود اويس قرنى تو هستى؟ عرض كرد آرى فرمود اللَّه اكبر دوست من رسول خدا ص اطلاع داد كه من صحبت يكى از امتان او را بنام اويس قرنى كه از حزب خدا و رسولند درك مى‏كنم و او در ركاب من شهيد مى‏شود و گناهكاران به اندازه مردم ربيعه و مضر از شفاعت او بهره‏مند مى‏شوند. ابن عباس گويد چون از صدق فرمايش على ع اطلاع يافتم مسرور شدم خدا از انديشه خطاى من درگذرد. 📚 الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد ج‏1 ص315و316 🔰 @Adyanuniv🔰
🔶 رأفت در برخورد با دشمنان (1) 🔶 وَ كَانَ فِي الْكِتَابِ‏ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‏ لِعَبْدِ اللَّهِ عَلِيٍّ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ مِنْ مَعْقِلِ بْنِ قَيْسٍ سَلَامٌ عَلَيْكَ فَإِنِّي أَحْمَدُ إِلَيْكَ اللَّهَ الَّذِي لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّا لَقِينَا الْمَارِقِينَ وَ قَدِ اسْتَظْهَرُوا عَلَيْنَا بِالْمُشْرِكِينَ فَقَتَلْنَا مِنْهُمْ نَاساً كَثِيراً وَ لَمْ نَتَعَدَّ فِيهِمْ سِيرَتَكَ فَلَمْ‏ نَقْتُلْ‏ مِنْهُمْ‏ مُدْبِراً وَ لَا أَسِيراً وَ لَمْ نُذَفِّفْ‏ مِنْهُمْ عَلَى جَرِيحٍ وَ قَدْ نَصَرَكَ اللَّهُ وَ الْمُسْلِمِينَ‏ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ‏ وَ السَّلَام‏ معقل بن قیس، خریت بن راشد را در اهواز شكست داد نامه ای به این شرح به امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام نوشت: «... ما با مارقین كه خود را به وسیله مشركان تقویت كرده بودند، روبه رو شدیم و از آنان تعداد بسیاری را كشتیم و از سیره و روش تو در مورد آنان تجاوز نكردیم؛ از این رو فراریان و اسیران و مجروحان آنان را نكشتیم ...» 📚 الجمل ص184 ؛ الغارات ج‏1 ص354 🔰 @Adyanuniv🔰