eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
قسمت اول در این نوشتار به عنوان نمونه نگاهی داریم به تأثیر خدایی خیالی از فرهنگ یونان باستان به نام ديونيسوس Dionysus در مسیحیت . آنچنان تعالیم حضرت عیسی تحت تأثیر اساطیر قدیمی از مسیر منحرف گردید که دانشمندان مسیحی شناس شدیداً به این نکته متذکر شده اند. به عنوان نمونه در کتاب "The jesus mysteries " "معماهاي عیسی " نوشته تیموتی فریک Timothy Freke و پیتر گندیpeter Gandy آمده است : "ما متقاعد شده ایم که داستان عیسی بیوگرافی یک منجی تاریخی نیست ، بلکه اسطوره ای است بر مبنای داستانهای کفرآلود همیشگی(تكراري) . مسیحیت یک الهام وحياني جدید و منحصر به فرد نبود بلکه در واقع انطباقی یهودی از مسلکهای اسرارآمیز باستانی بود ." در همین کتاب گفته شده است : "در قلب مسلک های اسرار آمیز کفار، اسطوره هایی درباره انسان خداواری بود که می مُرد و زنده می شد كه با نامهای مختلفی خوانده مي شد... در یونان ديونيسوس ... و در فارس میترا... در هند کرشنا... در مصر اوزیریس اساساً تمامی این انسانهای خداوار یک موجودیت واحد اسطوره ای بودند ... ما توانستیم به اصطلاح بیوگرافی عیسی را از اسطوره تکراری پیشینیان در موضوع ديونيسوس بازسازی کنیم : 🔰 @adyanuniv 🔰
قسمت دوم 1- ديونيسوس خدایی بود که انسان شد، منجی و پسر خدا 2- پدر ديونيسوس یک خدا بود و مادرش یک زن زمینی باکره 3- ديونيسوس در یک غار یا یک اصطبل ساده در بیست و پنجم دسامبر در برابر سه چوپان به دنیا آمد. 4- ديونيسوس به پیروانش امکان تولد مجدد از طریق غسل تعمید را می داد . 5- ديونيسوس به صورت معجزه آسایی در یک جشن عروسی آب را به شر اب تبدیل کرد. 6- ديونيسوس به عنوان قربانی برای گناهان دنیا مرد . 7- ديونيسوس بعد از مرگش سه روز در جهنم ظهور کرد سپس در روز سوم زنده شد و عروج کرد . 8- مرگ و رستاخیز ديونيسوس به وسیله نان و شر اب که سمبل جسم و خون او بودند جشن گرفته می شد..." از قرن ها پيش دانشمندان مسيحي اين نكته را متذكر شده بودند كه مسيحيت با اساطير باستاني شباهت هاي فراواني دارد، من جمله در قرن نوزدهم (فردريچ هولدرلين) در كتب بسيار مشهورش به نام Brod und Wein "نان و شراب"‌ و Der Einzige "يگانه "‌ . دانشمندان جديد نيز مانند مارتین هنگل ،بری پاول و پیتر ویکند و ... می گویند که مسلک ديونيسوسی و مسیحیت شباهت های قابل توجهی دارند. آنان به سمبل بودن شراب و اهمیتی که شراب هم در اسطوره ديونيسوس و هم عیسی دارد اشاره می کنند.. علاوه بر این برخی دانشمندان می گویند که هم و هم خدایانی بودند که مُردند ... در موضوعات دیگری چون جشن گرفتن با نیز شباهت هایی دارند. شايان تذكر است كه در فرهنگ هاي لغات انگليسي مِن جمله (وبستر) ديونيسوس به عنوان خداي شراب معرفي شده است. 🔰 @adyanuniv 🔰
✅ احمد کسروی با اینکه خود از لیدرهای باستانگرایی و «عرب‌ستیزی» در عصر پهلویِ اول بود، لیکن خود اصالتاً عرب (از خانواده‌های سادات ساکن تبریز) بود!‌ نام پدرش میرقاسم، فرزند میراحمد، فرزند میر محمدتقی بود. 🔰 @adyanuniv 🔰
✅ هدیه ایرانیان در زمان ساسانیان برای حفر چاه زمزم 🔸 در روایات اسلامى راجع به حفر چاه زمزم به وسیلۀ عبدالمطلب آورده‌اند که چاه زمزم مدت‌ها از دسترس مردم خارج شده بود، لذا وقتى عبدالمطلب زمزم را دوباره حفر کرد، دو آهوى طلا و چند شمشیر و زر بسیار به دست آورد که یکی از بزرگان ایران به حرم کعبه اهدا کرده بود و عبدالمطلب نیز درب کعبه را با آن‌ها ساخت. 🔰 @adyanuniv 🔰
شباهت های عیسی مسیح با خدای شراب قسمت سوم (حضرت عيسی عليه السلام و تحريم شراب) با تطابق ناجوانمردانه تعاليم حضرت عيسی عليه السلام با اسطوره ديونيسوس ، شراب جايگاهی مقدس در مسيحيت يافت در حاليكه حضرت عيسی عليه السلام به فرمان خداوند و به سنت همه انبياء پيشين عليهم السلام شراب را حرام می دانست. در تقديس شراب برای نمونه اناجيل تحريف شده ی كنوني اولين معجزه حضرت عيسی عليه السلام را تبديل آب به شراب ذكر كرده اند ( انجیل یوحنا، باب دوم، عبارات 1 الی 13) مثال ديگري از شراب در مراسم عشاء ربانی است كه تمام فرق مسيحيت آن را به جا می آورند؛ كاتوليك ها آنچنان اعتقاد دارند كه نان و شراب حقيقتاً تبديل مي شود به جسم و خون حضرت عيسی عليه السلام - كه به گمان آنان خدا می باشد - كه شراب را تنها كشيش می نوشد تا مبادا خون آن حضرت كه خدايش می پندارند بر روی زمين بريزد ...!!! در اناجيل تحريف شده كنونی اشاره هايی به مسئله نان و شر اب موجود است: (انجیل متی باب 26 شماره های 28-26) (انجیل مرقس باب 14 شماره های 25-22 ) (انجیل لوقا باب 22 شماره های 19 و 20 ) اما جالب توجه است كه به هيچ وجه اشاره ای به عشاء‌ربانی ندارد!!! همه اين تحريفات متاسفانه در حالی رخ داد كه حضرت عيسی عليه السلام درباره حفظ شريعت و قوانين حضرت موسی عليه السلام چنين فرمود: 🔰 @adyanuniv 🔰
شباهت های عیسی مسیح با خدای شراب قسمت سوم (حضرت عيسی عليه السلام و تحريم شراب) با تطابق ناجوانمردانه تعاليم حضرت عيسی عليه السلام با اسطوره ديونيسوس ، شراب جايگاهی مقدس در مسيحيت يافت در حاليكه حضرت عيسی عليه السلام به فرمان خداوند و به سنت همه انبياء پيشين عليهم السلام شراب را حرام می دانست. در تقديس شراب برای نمونه اناجيل تحريف شده ی كنوني اولين معجزه حضرت عيسی عليه السلام را تبديل آب به شراب ذكر كرده اند ( انجیل یوحنا، باب دوم، عبارات 1 الی 13) مثال ديگري از شراب در مراسم عشاء ربانی است كه تمام فرق مسيحيت آن را به جا می آورند؛ كاتوليك ها آنچنان اعتقاد دارند كه نان و شراب حقيقتاً تبديل مي شود به جسم و خون حضرت عيسی عليه السلام - كه به گمان آنان خدا می باشد - كه شراب را تنها كشيش می نوشد تا مبادا خون آن حضرت كه خدايش می پندارند بر روی زمين بريزد ...!!! در اناجيل تحريف شده كنونی اشاره هايی به مسئله نان و شر اب موجود است: (انجیل متی باب 26 شماره های 28-26) (انجیل مرقس باب 14 شماره های 25-22 ) (انجیل لوقا باب 22 شماره های 19 و 20 ) اما جالب توجه است كه به هيچ وجه اشاره ای به عشاء‌ربانی ندارد!!! همه اين تحريفات متاسفانه در حالی رخ داد كه حضرت عيسی عليه السلام درباره حفظ شريعت و قوانين حضرت موسی عليه السلام چنين فرمود: 🔰 @adyanuniv 🔰
شباهت های عیسی مسیح با خدای شراب قسمت سوم (حضرت عيسی عليه السلام و تحريم شراب) با تطابق ناجوانمردانه تعاليم حضرت عيسی عليه السلام با اسطوره ديونيسوس ، شراب جايگاهی مقدس در مسيحيت يافت در حاليكه حضرت عيسی عليه السلام به فرمان خداوند و به سنت همه انبياء پيشين عليهم السلام شراب را حرام می دانست. در تقديس شراب برای نمونه اناجيل تحريف شده ی كنوني اولين معجزه حضرت عيسی عليه السلام را تبديل آب به شراب ذكر كرده اند ( انجیل یوحنا، باب دوم، عبارات 1 الی 13) مثال ديگري از شراب در مراسم عشاء ربانی است كه تمام فرق مسيحيت آن را به جا می آورند؛ كاتوليك ها آنچنان اعتقاد دارند كه نان و شراب حقيقتاً تبديل مي شود به جسم و خون حضرت عيسی عليه السلام - كه به گمان آنان خدا می باشد - كه شراب را تنها كشيش می نوشد تا مبادا خون آن حضرت كه خدايش می پندارند بر روی زمين بريزد ...!!! در اناجيل تحريف شده كنونی اشاره هايی به مسئله نان و شر اب موجود است: (انجیل متی باب 26 شماره های 28-26) (انجیل مرقس باب 14 شماره های 25-22 ) (انجیل لوقا باب 22 شماره های 19 و 20 ) اما جالب توجه است كه به هيچ وجه اشاره ای به عشاء‌ربانی ندارد!!! همه اين تحريفات متاسفانه در حالی رخ داد كه حضرت عيسی عليه السلام درباره حفظ شريعت و قوانين حضرت موسی عليه السلام چنين فرمود: 🔰 @adyanuniv 🔰
شباهت های حضرت عیسی مسیح (در اناجیل تحریف شده) با دیونیسوس خدای شراب یونانیان قسمت چهارم “گمان مبرید که آمده‌ام تا تورات یا صحف انبیا را باطل سازم، نیامده‌ام تا باطل نمایم بلکه تاتمام کنم . زیرا هر آینه به شما می‌گویم، تاآسمان و زمین زایل نشود، همزه یا نقطه‌ای ازتورات هرگز زایل نخواهد شد تا همه واقع شود.” (متي باب 5 عبارات 17 و 18) عليرغم همه تحريفات هنوز در تورات و ملحقات آن در عهد قديم عبارات فراواني در مذمت شرابخواري وجود دارد. در اينجا به چند نمونه اشاره مي كنيم: “شراب استهزاء می کند و مسکرات عربده می آورد و هر که به آن فریفته شود حکیم نیست . ” (کتاب امثال سلیمان نبی، باب 20، 1) “ 28_ مصیبت و بدبختی نصیب چه کسی می‌شود؟ چه کسی همیشه جنگ و دعوا برپا می‌کند؟ چه کسی بی‌جهت زخمی می‌شود و چشمانش تار می‌گردد؟ 29_ کسی‌که دایم شراب می‌خورد و به دنبال میگساری می‌رود. 30_ پس فریفتهٔ شراب سرخ‌فام نشو که در جام به تو چشمک می‌زند و بعد آهسته از گلویت پایین می‌رود. 31_ در آخر، همچون مار، تو را خواهد گزید و مانند افعی تو را نیش خواهد زد. 32_ چشمانت چیزهای عجیب و غریب می‌بینند و گرفتار وهم و خیال می‌گردی. 33_ مانند کسی می‌شوی که در دریا خوابیده و با امواج آن دست و پنجه نرم می‌کند. می‌گویی: «مرا زدند، امّا دردی را احساس نمی‌کنم. چه وقت به هوش می‌آیم تا یک پیالهٔ دیگر بنوشم؟» 34_ می‌گویی: «مرا زدند، امّا دردی را احساس نمی‌کنم. چه وقت به هوش می‌آیم تا یک پیالهٔ دیگر بنوشم؟» “(امثال سلیمان نبی، باب 23 : 28 الی 34 ) 🔰 @adyanuniv 🔰
شباهت های حضرت عیسی مسیح با دیونیسوس خدای شراب یونانیان قسمت چهارم “گمان مبرید که آمده‌ام تا تورات یا صحف انبیا را باطل سازم، نیامده‌ام تا باطل نمایم بلکه تاتمام کنم . زیرا هر آینه به شما می‌گویم، تاآسمان و زمین زایل نشود، همزه یا نقطه‌ای ازتورات هرگز زایل نخواهد شد تا همه واقع شود.” (متي باب 5 عبارات 17 و 18) عليرغم همه تحريفات هنوز در تورات و ملحقات آن در عهد قديم عبارات فراواني در مذمت شرابخواري وجود دارد. در اينجا به چند نمونه اشاره مي كنيم: “شراب استهزاء می کند و مسکرات عربده می آورد و هر که به آن فریفته شود حکیم نیست . ” (کتاب امثال سلیمان نبی، باب 20 : 1) ۲۹_ “وای از آنِ کیست و شقاوت از آن که و نِزاعها از آن کدام و زاری از آنِ کیست وجراحت های بی‌سبب از آنِ که و سرخی چشمان از آنِ کدام؟ ۳۰_ آنانی را است که شرب مدام می‌نمایند، و برای چشیدن شر اب ممزوج داخل می‌شوند. ۳۱_ به شر اب نگاه مکن وقتی که سرخ‌فام است، حینی که حبابهای خود را در جام ظاهر می‌سازد، و به ملایمت فرو می‌رود. ۳۲_ اما در آخر مثل مار خواهد گزید، و مانندافعی نیش خواهد زد. ۳۳_ چشمان تو چیزهای غریب را خواهد دید، و دل تو به چیزهای کج تنطق خواهد نمود، ۳۴_ و مثل کسی‌که در میان دریامی‌خوابدخواهی شد، یا مانند کسی‌که بر سر دکل کشتی می‌خسبد، ۳۵_ و خواهی گفت: مرا زدند لیکن درد را احساس نکردم، مرا زجر نمودند لیکن نفهمیدم. پس کی بیدار خواهم شد؟ همچنین معاودت می‌کنم و بار دیگر آن را می‌طلبم. “( امثال سلیمان نبی باب 23 : 29 الی 35 ) 🔰 @adyanuniv 🔰
🌸🌸🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌸🌸🌸 📢 سلام علیکم 🔸به کانال مرکز آموزش مجازی علوم اسلامی یاسین خوش آمدید. 🔸این مرکز با بیش از یک دهه فعالیت در تولید محتوا و ارائه دوره های آموزشی، در خدمت شما معارف جویان است تا با ارائه محتوا به صورت تک درس و در زمینه های احکام ، اعتقادات، اخلاق و سیره اهل بیت علیهم السلام، گامی در جهت ترویج و گسترش معارف اهل بیت علیهم السلام برداشته باشد. 🔸معارف جویان می توانند جهت شرکت در دوره های آموزشی این مرکز(دوره های بلند مدت و تخصصی) به نشانی www.yasinuniversity.org مراجعه نمایند. ومن الله التوفیق مرکز آموزش مجازی علوم اسلامی یاسین 🔰آدرس های آموزشی این مرکز در شبکه های اجتماعی 🔸ایتا https://eitaa.com/YasinMaaref 🔸سروش https://what.sapp.ir/YasinMaaref 🔸تلگرام https://t.me/YasinMaaref
این کانال مورد تایید ماست👆👆👆 🔰 @Adyanuniv🔰
امام_علی (ع) می فرمایند: 🍃 هر گاه زاهد از مردم گريزان شد، در طلب او برآى و هرگاه زاهد در طلب مردم برآمد، از او گريزان شو. 📓 غرر الحکم و درر الکلم، ج 1، ص 365 🔰 @Adyanuniv🔰
قسمت اول کلیساهای کاتولیک و پروتستان آلمان، در سال گذشته بیش از ۵۴۰هزار عضو خود را از دست داده‌اند. این میزان ترک کلیسا در یک سال، رخدادی تاریخی توصیف شده است. آیا آبروریزی‌‌های جنسی کشیش‌ها عامل رویگردانی مردم از کلیساست؟ بیش از ۵۴۰ هزار نفر از مسیحیان آلمانی، در سال ۲۰۱۹ کلیسا را ترک کرده‌اند. این خروج انبوه، اصحاب دو کلیسای عمده پروتستان و کاتولیک در این کشور را آشفته کرده است. آژانس KNA که اخبار مربوط به جوامع کاتولیکی را پوشش می‌دهد، اعلام کرده که در سال گذشته، ۲۷۲هزار و ۷۷۱ نفر از اعضا و معتقدان، از ۲۷ حوزه‌ تحت نظر تشکیلات کلیسا خارج شده‌اند. تعداد اعضای کلیسای کاتولیک در سال ۲۰۱۹، مجموعا ۲۲میلیون و ۶۰۰هزار نفر اعلام شده که شامل ۲۷/ ۲ درصد کل جمعیت آلمان می‌شود. کلیسای پروتستان هم تقریبا به همان اندازه کلیسای کاتولیک، عضو از دست داده است. ۲۷۰هزار نفر ترک کلیسا کرده‌اند که به نسبت سال گذشته ۲۲درصد بیشتر است. طبق تازه‌ترین آمار، ۲۰میلیون و ۷۰۰هزار نفر در مجامع پروتستانی مشارکت دارند که معادل ۲۵درصد جمعیت آلمان است. نکته جالب در نمودارها آن است که در هر دو کلیسا، موارد ترحیم و تدفین مذهبی از تعداد غسل تعمید و عضوگیری‌ جدید بیشتر بوده است. آنها در سال ۲۰۱۹، حدود ۴۰۰هزار نفر را از دست داده‌اند بی آن که به تناسب این رقم، افراد جدیدی جذب کنند. 🔰 @adyanuniv 🔰
قسمت دوم احتمال می‌رود که افشای رسوایی‌های جنسی کشیش‌ها و ارباب دین، یکی از دلایل رویگردانی مردم از کلیسا باشد اما دلیل مقنعی برای این گمانه‌زنی وجود ندارد. مردم از کلیسای پروتستان هم به همان اندازه کلیسای کاتولیک خارج شده‌اند، در حالی‌که فضاحت و آبروریزی در کلیساهای پروتستان بسیار ناچیز بوده است. ، دبیر مجمع روحانیت کاتولیک آلمان، با ابراز نگرانی از پشت کردن مردم به کلیسا می‌گوید: «ترک کلیسا نشانگر تشدید بیگانگی اعضا با زندگی و موازین اعتقادی است و این چالش را باید جدی گرفت.» به نظر ، ارباب کلیسا باید از خود بپرسند که آیا به زبان درستی با مخاطب دنیای امروز صحبت می‌کنند؟ آیا لازم نیست با شفافیت و صداقت بیشتر، در صدد جلب اعتماد دوباره مومنان باشند؟ ، رئیس شورای کلیسای پروتستان آلمان نیز گفته که نبایست در قبال خروج صدها هزار نفر از اعضا ساکت ماند: «باید بکوشیم تا معنا و تاثیر مذهب در زندگی شخصی یا اجتماعی را به افراد یادآوری کنیم.» او شیوع کرونا را مثال می‌زند و می‌گوید این بحران نشان داد که مراقبه، همبستگی و اراده جمعی، چه اندازه از نظر فردی و اجتماعی اهمیت دارد و چقدر به سلامتی روحی و جسمی در شرایط دشوار کمک می‌کند. از شهر ماینتس نیز خروج انبوه مومنان از کلیسا را تلنگری به جامعه مسیحی دانسته که باید مقامات مذهبی را به خود بیاورد. 🔰 @adyanuniv 🔰
قسمت سوم مقامات کاتولیک و پروتستان به صورت جدی و شفاف موضع گرفته و آبروریزی‌ های جنسی را دلیل اصلی رویگردانی مردم از کلیساها دانسته‌اند. ابراز تاسف می‌کند که بحث‌های مربوطه برای اصلاحات در کلیسا ابتر مانده‌اند. ، قائم‌مقام کمیته مرکزی کاتولیک‌های آلمان می‌گوید: «مردم به خاطر سوءاستفاده‌های جنسی، به شدت به کلیسا بی‌اعتماد شده‌اند و مادام که در ساختار کلیسا تغییری صورت نگیرد و شفاف‌سازی نشود، اعتماد آنها برنمی‌گردد. در آلمان، از هم جدا هستند و این جدایی از مهم‌ترین ارکان دموکراسی این کشور محسوب می‌شود. هیچ گروهی به دلیل تعلق دینی، واجد حقوق بیشتری نسبت به دیگری نیست. طبق آمار، ۳۶درصد جمعیت آلمان، به هیچ دینی باور ندارند. https://www.dw.com/fa-ir/%D9%86%DB%8C%D9%85-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%DA%A9-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%A7-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7%D9%86%D8%AF/a-53964707 🔰 @adyanuniv 🔰
🔸 حضرت محمد(ص): کسی که بار خود را بدوش مردم افکند، ملعون(محروم شده از رحمت خدا) است. 📚 تحف العقول، صفحه۳۷ 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ احمد کسروی از سران باستانگرایی و ناسیونالیسم است که تفکری ضد دینی و بخصوص ضد اسلام را داشت. برای این کار از مباحث تاریخ باستان و ایران باستان بهره های فراوان برد، ولی در این راه از فردی که در این دوران بسیار از او یاد می شود و تاریخ ایران باستان را به نوعی از ثمرات او می دانند اسم نیاورده، و آن فرد کسی نیست، جز کوروش کبیر. 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ اعراب و از بین رفتن اوستا 🔹 برتولد اشپولر در کتاب «تاریخ ایران در قرون نخستین اسلامى‏» می‌نویسد: «این‏طور به نظر مى‏‌رسد که تازه پس از تسلّط عرب‌ها، اوستا در دسترس عموم قرار گرفته و به نام کتاب مقدّسى آسمانى به مسلمانان ارائه گشته است. مسلمانان نیز این ادّعا را پذیرفتند و نوشته‏ هاى مجوسان بدین عنوان مورد احترام‏ واقع گشت. از ویرانى آتشکده‏‌ها به فرمان دولت و یا اقدامات دیگرى بر ضدّ مقدّسات زردشتى‏ و یا کتب دینى آنان‏ خیلى ‏به‏ ندرت شنیده مى‌شود، بلکه به عکس اوستا را از کتب مسلّم زردشتیان به حساب آوردند و موجود بودن آن را دلیل بر عقاید زردشتى گرفتند. با این وضع عقاید زردشت نیز جزء ادیانى درآمد که با آنها مى‏‌بایستى مدارا شود، و بدین ترتیب وظیفه سرکوبى آنان دیگر موردى نیافت، و حتى در سال ۸۴۰ میلادى (برابر با ۲۲۵ هجرى) اعضاى دون پایه حکومت که در سرزمین سغد، به زردشتیان تجاوز کرده بودند، از طرف دولت مورد بازخواست و مجازات واقع شدند.» 🔰 @Adyanuniv🔰
✝️ به در ✝️ آیا فقط کاتولیک ها از قدیسین درخواست شفاعت می کنند؟ باید بدانیم،فقط کاتولیک ها نیستند که چنین کاری را انجام می دهند، بلکه همه فرقه های مسیحیان در طول تاریخ به جز (پروتستان ها) اعم از: کاتولیک ها، ارتدکس های شرقی، ارمنی ها، قبطی ها و غیره... این کار را انجام می دهند. شفاعت طلبیدن از مقدسین از ارکان اصلی مسیحیت در طول تاریخ به شمار می رود. 🔰 @adyanuniv 🔰
🌻 امیرالمؤمنین علیه السلام: 🍀 العِلمُ يُنجِي مِنَ الإرتِبَاكِ فِي الحَيرَةِ. 🍀 دانش نجات دهد آدمى را از فرو رفتن در سرگردانى. 📚 غررالحكم، ص 91 🔰 @Adyanuniv🔰
✅با اینکه در آیات و روایات مختلف، به تبعیت و اطاعت از ائمه‌ی معصومین (علیهم‌السلام) امر شده است، ولی عده‌ای از صوفیان با فریب سخنان اقطاب خود، که بدون هیچ دلیلی افرادی همچون فرزندان خود را جانشین خود کرده‌اند، تسلیم محض بوده و از آنان اطاعت می‌کنند. 💠بنا بر عقیده‌ی صوفیان، در هر زمانی باید یکی از اولیاء خدا باشد تا مردم را هدایت کند، که در زمان غیبت، این اقطاب شایسته این مقام هستند و ملاسلطان بنا بر آیه «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ[مائده/67] اي پيامبر، آنچه بر تو نازل شده است به مردم برسان» فرزندش نورعلی را به‌عنوان جانشین خود انتخاب کرده است.» 📚تابنده گنابادی، حسین، نابغه علم و عرفان، تهران، انتشارات حقیقت، 1384، چاپ اول، ص 127و129. 🔰 @Adyanuniv🔰
شبکه جهانی ثامن، در راستای ترویج و نشر معارف حضرت سلطان علی ابن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثنا، جشنواره ای با عنوان"جشنواره بزرگ مردمی فیلم و کلیپ ثامن" به راه انداخته است، لذا با حجت الاسلام کاشانی مدیر این جشنواره مصاحبه ای کوتاه داشته ایم. جناب آقای کاشانی لطفا بفرمائید: جشنواره در چه قالب هایی برگزار می گردد؟ در این جشنواره آثاری که در قالب های همچون: کلیپ، موشن گرافی، پویا نمایی، مستند ، فیلم داستانی، برنامه تلوزیونی و قطعه صوتی باشد پذیرفته می شود. موضوعات این جشنواره چیست؟ موضوعات این جشنواره عبارتند از: معارف و احادیث رضوی ، سبک زندگی از منظر امام رضا علیه السلام ، اخلاق از منظر امام رضا علیه السلام ، دعا و معنویت در سیره امام رضا علیه السلام ، امام رضا علیه السلام در رزمگاه ادیان ، تاریخ امام رضا علیه السلام ، فرزندان و یاران امام رضا علیه السلام، اشعار و دلگویه های رضوی، کرامات و معجزات امام رضا علیه السلام، حرم مطهرو زیارت ، قدمگاه های امام رضا علیه السلام در ایران . علاقه مندان تا چه تاریخی می توانند آثار خود را به این جشنواره ارسال نمایند؟ زمان ارسال آثار تا تاریخ: 30 آذر 99 می باشد و علاقمندان می توانند از راه های ذیل آثار خود را از یکی از طرق ارسال کنند: کد پستی: 3713744985 تلفن : 98253783766700 شبکه های اجتماعی( واتساب، تلگرام ، ایتا) 09918884002 ایمیل : saamentv@chmail.ir جوایز این جشنواره چیست؟ به اثار برتر تندیس جشنواره و جوایز ارزنده اهدا خواهد شد.
امام کاظم علیه السلام: هرگاه به کودکان وعده دادید، بدان وفا کنید؛ چراکه آنان بر این باورند که شما روزی‌شان را می‌دهید. 🌹تمنای دعا 🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا