eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شستشوی مغزی در فرقه ها😂 یکی از مولفه های فرقه ها شستشوی مغزی افرادی است که وارد فرقه می شوند. با این کار افرادی که جذب فرقه شده اند کاملا مطیع می گردند و هیچ اختیاری از خود نخواهند داشت. حتماً ببینید👆👆👆 🔰 @Adyanuniv🔰
📌گاهی پژوهشگران برای مشاهده آیین های مسیحی به کلیسا های ساختمانی مراجعه می کنند اما درباره رفتار و آداب مراجعان و شرکت کنندگان اطلاعی ندارند. متن زیر برای افراد تازه وارد به کلیساهای سنتی ایران، دستور العملی مشتمل بر 10 قانون آداب معاشرت را ارائه میدهد. ✅ مکالمه های خودتان را به بعد از مراسم موکول کنید. در طول مناجات نامه کسانی که در اطراف خود می بینید که در حال دعا و گوش دادن به مناجات ها هستند، کلام خدا خوانده می شود، کشیش ادای نماز می کند و دعاها به طور دسته جمعی خوانده می شوند. اگر شما صحبت کنید، تمرکز افرادی که در اطرافتان هستند را به هم میریزید. ✅ تلفن همراه خود را در حالت هواپیما قرار دهید. یا آن را خاموش نمایید و در جیب خود نگه دارید. و لطفا از فرستادن پیام کوتاه نیزجلوگیری کنید و همچنین اینترنت! ✅ لطفا برای گرفتن برکت بیایید نه برای دریافت عشای ربانی (نان و شراب) در کلیسا از همگان دعوت می شود تا برای دریافت برکت و رحمت جلو آمده و قربانی مقدس را دریافت نمایند. شاید این جمله برای دوستانی که از فرقه پروتستان هستند توهین به شمار بیاید اما دلایل بسیاری وجود دارند که کلیسا بر این باور است کسانی که تعمید نگرفته و واجد شرایط نیستند، از این امر خودداری کنند. کاتولیک ها به شدت معتقد هستند که عشای ربانی، بدن و خون و الوهیت عیسی مسیح است. ( پس لطفا به باور آنها احترام بگذارید ) ✅ آدامس هاتون رو قبل از ورود به کلیسا بندازید دور و تنقلات و نوشیدنی باشه برای بعد از مراسم در کلیسا بهتر است از تنقلات اجتناب شود تا مناجات به پایان برسد. 🔰 @adyanuniv 🔰
✅ لازم نیست آنچه در جریان است راحدس بزنید. (لازم نیست بگویید قرار است چه اتفاقی بیفتد) شما می توانید با کتابچه نماز (missal) پیش بروید. همیشه هنگام ورود به کلیسا می توانید کتاب و دفترچه های مربوط به قرائت نمازها و سرود های پرستشی بردارید و از آنها به ترتیب پیروی نمایید. ✅ قدم کودکان بر روی چشم است. اما حواستان به رفتار های آنان باشد. بهتر است آنها را به انتهای کلیسا ببرید. ✅ لباستان مناسب باشد. در فرهنگ ما پوشیدن لباس زیاد اهمیتی ندارد. اما گاهی اوقات فراموش می کنیم پوشیدن شلوار یوگا و صندل سَبک و لباس های راحتی همه جا مناسب نیست. رعایت پوشش اسلامی لازم است. قرار نیست لباس های شما فانتزی باشند. اما شما بایستی متواضع بوده و به فضای روحانی کلیسا احترام قائل باشید. ✅ صبر کنید تا کشیش مراسم را ترک کند و سپس از کلیسا خارج شوید. شما احتمالا خواهید دید که برخی از افراد بلافاصله پس از دریافت مراسم ربانی، جلسه را ترک می کنند. (اما این به این معنی نیست که وقت رفتن است!) آداب و رسوم مناسب این است که تا قبل از خروج کشیش از مراسم خارج نشوید. ✅ اگر سوالی دارید بعد از مراسم بپرسید. یک دوست مسیحی پیدا کنید و قبل از ورود به کلیسا درباره آنها سوالات خود را بپرسید یا متون مربوط به این مراسم ها را مطالعه نمایید. ✅ در کلیسا موظف هستید به نماد ها و نقاشی ها احترام بگذارید و همچنین نباید در هنگام مراسم به مذبح گاه کلیسا پشت کنید. و همچنین نباید پاهای خود را دراز کنید. البته شما می توانید از خادمان یک شمع هم به جهت دعا بگیرید. 🔰 @adyanuniv 🔰
✅تسنن شرط لازم برای تصوف 🔸در بین صوفیان سلطان علیشاهی نعمت اللهی، مرسوم است که خود را از شیعیان دانسته و امامان اثنی عشری را به امامت قبول دارند، ولی عده‌ای از سران این صوفیان، مذهبی غیر شیعه داشته‌ و حتی تسنن را شرط لازم برای تصوف می‌دانند. 🔹شیخ نجم الدین رازی در «مرصاد العباد» می‌نویسد: «برای مرید و مرشد در تصوف، چند شرط لازم است که یکی از آنها، سنی بودن است.»1 ♦️ابو یزید بسطامی که به او لقب سلطان العارفین داده شده، حنفی مذهب بوده است.2 ♻️نتیجه: این شیعه‌گری صوفیان فقط در ظاهر بوده و در عمل هیچ تناسبی با شیعه واقعی ندارند. 1-الهامی، داود، موضع تشیع در برابر تصوف در طول تاریخ، ص69. 2-جامى، عبدالرحمن، نفحات الأنس،‏ ص102. 🔰 @adyanuniv 🔰
✅بیعت با قطب صوفیه، شرط شیعه بودن صوفیان 🔸فرقه های صوفیه گنابادی (سلطان علیشاهی) و نعمت اللهی و نوربخشیه ادعای شیعه بودن دارند، اما تعریف شیعه در نزد این صوفیان فرق می‌کند. 🔹ملاسلطان گنابادی مؤسس فرقه صوفیه سلطان علیشاهی، نه تنها به شیعه گری خود اذعان دارد، بلکه در تعریف شیعه پا را فراتر گذاشته و شیعیان را فقط مختص کسانی می‌داند که با او بیعت کرده‌اند. وی در این‌باره گفته است: «اول امر، اسم شیعه را بر بیعت‌کنندگان با علی(ع) اطلاق می‌کردند و بعد بر کسانی که بیعت با مشایخ آن بزرگوار می‌کردند.» ♻️ملاسلطان با این انحراف می‌خواهد این مطلب را برساند که هر کس با وی بیعت نکرده از جرگه‌ی شیعیان خارج است. 📚گنابادی سلطان محمد (سلطان علیشاه)، بشاره المؤمنین، حقیقت، تهران،1387، ص18. 🔰 @adyanuniv 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حماقت را انتهائی نیست !☝️ کشیش آمریکائی ادعا میکند چون خدایم مسیح با من است مار نمیتواند مرا نیش بزند !! چند لحظه بعد مار گوش او را نیش میزند و علیرغم حضور در بیمارستان مرگ او را در بر میگیرد !! 🔰 @adyanuniv 🔰
4_5965266543972451091.pdf
1.62M
🔷 کتاب مناظرات امام رضا ( ع ) با: 🔹 مسیحیان 🔹 یهودیان 🔹زرتشتیان 🔹مادی گرایان 🔹 مخالفین شیعه 🔰 @adyanuniv 🔰 ‌••●◆▦✿🌸🌺🌸✿▦◆●••
🔶 علیه‌السلام از نگاه (۱۳) 🔶 (متوفاى۷۴۸ هـق) از علمای سلفی و مورد قبول در کتاب تاریخ الاسلام پیرامون علیه‌السلام چنین می نویسد: مناقب جعفر کثیرة ، وکان یصلح للخلافة لسؤدده وفضله وعلمه وشرفه رضی الله عنه. فضایل جعفر ( سلام الله علیه ) بسیار است. به خاطر مقام رفیع و برتری و علم و شرافتش سزاوار بود. 📚 تاریخ الإسلام ووفیات المشاهیر والأعلام ج۹ ص۹۳ ، الذهبی الشافعی، شمس الدین ابوعبد الله محمد بن أحمد بن عثمان (متوفاى۷۴۸ هـق)، تحقیق: د. عمر عبد السلام تدمرى، ناشر: دار الکتاب العربی - لبنان/ بیروت، الطبعة: الأولى، ۱۴۰۷هـق - ۱۹۸۷م 🔰 @Adyanuniv🔰
🔶 علیه‌السلام از نگاه 🔶 تئوریسین وهابیت: ابن تيميه هر چند در متن خود تصريح به شاگردي نمي کند، اما صراحتا ، ، ، ، ، و ... را از جمله کساني مي شمارد که در محضر سلام الله عليه بوده اند چنان‌چه مي نويسد: فإن جعفر بن محمد لم يجيء بعد مثله وقد أخذ العلم عنه هؤلاء الأئمة كمالك وابن عيينة وشعبة والثوري وابن جريج ويحيى بن سعيد وأمثالهم من العلماء المشاهير الأعيان. بعد از جعفر بن محمد (امام صادق سلام الله عليه) کسي به مانندش نيامده است و شخصيت ها و عالمان بزرگ اهل سنت همچون مالک و سفيان بن عيينه و [سفيان] ثوري و ابن جريج و يحيي بن سعيد و مانند آنان از علماي مشهور و معروف،‌ از وي علم آموخته اند. 📚 منهاج السنة النبوية ج۴ ص۱۲۶ ، ابن تيميه الحراني الحنبلي، ابوالعباس أحمد عبد الحليم (متوفاى ۷۲۸ هـ)، تحقيق: د. محمد رشاد سالم، ناشر: مؤسسة قرطبة، الطبعة: الأولى، ۱۴۰۶هـق 🔰 @Adyanuniv🔰
از نگاه کاتولیک ها ( منبع: کانال کاتولیک فارسی) حجاب و پوشش در گذشته و امروزه با مشاهده نقاشی‎های قرون اولیه و قرون وسطی متوجه می‎شویم که در قدیم مسیحیان (مرد و زن) به حکم کتاب مقدس و کلیسا دارای لباس‎های مناسب و پوشیده‌ای بوده‎اند و این حجاب و پوشش تا قرن هجدهم و نوزدهم ادامه یافت اما با گذر زمان و افول قدرت کلیسای کاتولیک و پیدایش فرقه‎های مدرن پروتستان مذهب و کلیسا در زندگی مردم کم اهمیت و محدود شد. ✅ بهترین الگو برای دختران و بانوان ، حضرت مریم مقدس و قدیسه ‎های پاکدامن می‎باشند که با حجاب های مناسب عفت و پاکدامنی خود را حفظ کردند و به مقام قداست رسیدند. ✅ امروز بسیاری که فقط ادعای مسیحی بودن دارند اصلاً به احکام کتاب مقدس و کلیسا عمل نمی‎کنند و با پوشش‎هایی زشت و زننده در جامعه حضور می‎یابند که این باعث تأسف است ✅ حجاب و پوشش نشانۀ آبرو و حیای یک انسان است و کسانی که لباس‎های برهنه و زننده می‎پوشند و خودنمایی می‎کنند درواقع: «شرم را قورت داده و حیا را قی کرده‎اند» 💥 بنابراین « برای خداوند مقدس باشید ، زیرا که خدا قدوس است. » 💥 🔰 @adyanuniv 🔰
از نگاه کاتولیک ها ( منبع: کانال کاتولیک فارسی) حجاب و پوشش در گذشته و امروزه با مشاهده نقاشی‎های قرون اولیه و قرون وسطی متوجه می‎شویم که در قدیم مسیحیان (مرد و زن) به حکم کتاب مقدس و کلیسا دارای لباس‎های مناسب و پوشیده‌ای بوده‎اند و این حجاب و پوشش تا قرن هجدهم و نوزدهم ادامه یافت اما با گذر زمان و افول قدرت کلیسای کاتولیک و پیدایش فرقه‎های مدرن پروتستان مذهب و کلیسا در زندگی مردم کم اهمیت و محدود شد. ✅ بهترین الگو برای دختران و بانوان ، حضرت مریم مقدس و قدیسه ‎های پاکدامن می‎باشند که با حجاب های مناسب عفت و پاکدامنی خود را حفظ کردند و به مقام قداست رسیدند. ✅ امروز بسیاری که فقط ادعای مسیحی بودن دارند اصلاً به احکام کتاب مقدس و کلیسا عمل نمی‎کنند و با پوشش‎هایی زشت و زننده در جامعه حضور می‎یابند که این باعث تأسف است ✅ حجاب و پوشش نشانۀ آبرو و حیای یک انسان است و کسانی که لباس‎های برهنه و زننده می‎پوشند و خودنمایی می‎کنند درواقع: «شرم را قورت داده و حیا را قی کرده‎اند» 💥 بنابراین « برای خداوند مقدس باشید ، زیرا که خدا قدوس است. » 💥 🔰 @adyanuniv 🔰
از نگاه کاتولیک ها ( منبع: کانال کاتولیک فارسی) حجاب و پوشش در گذشته و امروزه با مشاهده نقاشی‎های قرون اولیه و قرون وسطی متوجه می‎شویم که در قدیم مسیحیان (مرد و زن) به حکم کتاب مقدس و کلیسا دارای لباس‎های مناسب و پوشیده‌ای بوده‎اند و این حجاب و پوشش تا قرن هجدهم و نوزدهم ادامه یافت اما با گذر زمان و افول قدرت کلیسای کاتولیک و پیدایش فرقه‎های مدرن پروتستان مذهب و کلیسا در زندگی مردم کم اهمیت و محدود شد. ✅ بهترین الگو برای دختران و بانوان ، حضرت مریم مقدس و قدیسه ‎های پاکدامن می‎باشند که با حجاب های مناسب عفت و پاکدامنی خود را حفظ کردند و به مقام قداست رسیدند. ✅ امروز بسیاری که فقط ادعای مسیحی بودن دارند اصلاً به احکام کتاب مقدس و کلیسا عمل نمی‎کنند و با پوشش‎هایی زشت و زننده در جامعه حضور می‎یابند که این باعث تأسف است ✅ حجاب و پوشش نشانۀ آبرو و حیای یک انسان است و کسانی که لباس‎های برهنه و زننده می‎پوشند و خودنمایی می‎کنند درواقع: «شرم را قورت داده و حیا را قی کرده‎اند» 💥 بنابراین « برای خداوند مقدس باشید ، زیرا که خدا قدوس است. » 💥 🔰 @adyanuniv 🔰
تربیت کودکان بهائی 👤مهشید ضیایی جداشده از فرقه بهائیت: 🔴در این فرقه، ، را از سه سالگی وارد مهدکودک تشکیلات به نام «گلشن توحید» می‌کنند و ا زهمان سن،نفوذ شدیدی روی بچه‌هایشان دارند تا آن‌ها را تحت آموزه‌های خود و به شکل یک مبلغ تربیت کنند. بنابراین از آنجا که آن‌ها مبلغ شده و ممکن است به اقصی نقاط جهان فرستاده شوند اعضا را عاطفی بار می اورند تا بتوانند به اهداف شومشان برسند. 🔰 @adyanuniv 🔰
♨️نجابت آمریکا از زبان سرکرده فرقه بهائیت 🔘 فرقه پیوند دیرینه‌ای با استکبار جهانی و آمریکا و انگلیس دارد و رهبران این فرقه همواره با تملق و چاپلوسی به پاس از حمایت‌های آن‌ها از این فرقه لب به سخن گشوده‌اند. 💢عبدالبهاء در یکی از سخنرانی‌های خود (نوامبر 1912م.) در اظهار داشت: «آمریکا ملّت نجیبی است و علمدار صلح در عالم. به جمیع آفاق نور افشان است. هیچ ملّتی در آزادگی و فرزانگی و حسن نیت مثل آمریکا نیست. سایر ملل تأسیس صلح عمومی نتوانند ولی آمریکا الحمدلله با همه‌ی عالم در صلح و آشتی است و سزاوار است عَلَم اخوّت و صلح بین‌المللی را برافرازد».(1) 1. ج ای اسلمنت، بهاءالله و عصر جدید، ص 271. 🔰 @adyanuniv 🔰
⛔️خدایان نخستین بهائیت! 👈عبدالبهاء در مکاتیب خود، از ادعای خدایی سران نخستین بابیت و بهائیت پرده برداشته است: «اظهار الوهیّت و ربوبیّت، بسیاری نموده‌اند؛ حضرت قدوس روحی‌له الفداء یک کتاب در تفسیر صمد نازل فرمودند که از عنوان کتاب تا نهایتش إنی أنا الله (: من خدا هستـم) هست و جناب طاهره (قرة العین) إنـّی أنا الله (: من خدا هستم) را در بدشت (نزدیکی شاهرود) تا عنان آسمان بأعلی النداء (: با صدای بلند) بلند نمود و همچنین بعض أحباء در بدشت و جمال مبارک (: پیامبرخوانده‌ی بهائی)» 📚عباس افندی، مکاتیب، ج 2، ص 254، 255 💢 گویا مقام خدایی، کمترین پاداش خدمت به این فرقه است! 🔰 @adyanuniv 🔰
💠در بهائیت بوسیدن دست چه کسانی جایز است؟! ✍️ پیامبرخوانده‌ی بهائیت، بوسیدن دست دیگران را ممنوع و حرام اعلام کرده است. اما جالب است بدانیم، در حالی بوسیدن دست دیگران در بهائیت حرام اعلام شده که بوسیدن دست پیشوایان بهائی و ظالمین و متجاوزین، از این حکم استثنا شده است. آری؛ گویا تنها پیشوایان بهائی و منافع اربابان سلطه‌طلب آنان، از این احکام ساختگی مستثنی هستند. 🔰 @adyanuniv 🔰
✅ زبان فارسی در کلام اهل بیت 🔹 در منابع روایی شیعه موارد زیادی داریم که امامان شیعه به زبان پارسی هم سخن می‌گفتند. آن هم به صورت مسلط و حتی با لهجه‌ی مناطق مختلف ایران. 🔸 عبد الله بن فرقد قال خرجنا مع أبی عبد الله ع متوجهین إلی مکه حتی إذا کنا بسرف استقبلنا غراب ینعق فی وجهه فقال مت جوعا ما تعلم من شی‌ء إلا و نحن نعلمه إلا أنا أعلم بالله منک … أنه دخل علیه قوم من أهل خراسان فقال ابتداء من غیر مسأله من جمع مالا من مهاوش أذهبه الله فی نهابر فقالوا جعلنا الله فداک ما ندرک هذا الکلام فقال الامام علیه السلام از باد آید بدم شود … 📝 راوی گوید با امام صادق علیه السلام بودم جمعی از اهل خراسان وارد شدند … امام به آنان توصیه کرد. اهل خراسان گفتند: فدای شما شویم. آنچه فرمودید را فهم نکردیم. آنگاه امام صادق علیه السلام فرمود: از باد آید بدم شود. (یعنی بادآورده را باد می‌برد) و این را به زبان پارسی گفت. 🔰 @adyanuniv 🔰
⭕️ چرا حلول که بطلانش از کسی پوشیده نیست، از ارکان تصوف قرار داده شده است؟ حلول عبارت است از اختصاص چیزی به چیزی، آن‌گونه که اشاره به یکی از آن دو عین اشاره به دیگری باشد و آنچه حلول کند را "حالّ" و آنچه در آن حلول کنند را "محلّ" نامند. 🔸 گروهی از صوفیه گمان می‌کنند که خدای متعال در آدمی حلول می‌کند و معتقدند که حق‌تعالی در پیامبران و امامان حلول کرده است. 📚 هاشم معروف الحسنی، تصوف و تشیع، مترجم محمدصادق عارف، صص 330 تا 333 🔹بر همین اساس بزرگان صوفیه مانند منصور حلاج، بایزید و دیگران ادعای "انا الحق" و "انا الله" نموده‌اند.☹️ عطار نیشابوری بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای گفته است: منم الله در عین کمالم منم الله در عین وصالم منم الله خود در خود بدیدم به خود گفتم کلام حق شنیدم 📚 عطار نیشابوری فریدالدین، تذکره الاولیاء، ج 1، ص 160 🔰 @Adyanuniv 🔰
✅نخستین کسى که علنا در دولت صفویه با صوفیه درافتاد و عقاید خرافى آنها را به باد انتقاد گرفت، عالم عظیم الشّأن ملّا محمد طاهر قمى استاد اجازه علّامه مجلسى بود که شیخ‌الاسلام قم بوده، و از محدّثین نامور بشمار مى‌آمده. 🔸اصالتا شیرازى ولى در قم سکونت داشته، چنان که خود می‌گوید نخست بى‌علاقه به صوفیه نبوده، ولى بعدها که پى به فساد مشرب آنها می‌برد، سرسختانه به مبارزه با آنان قیام می‌کند، آن‌هم در دولت صفویه که صوفیان به یاد آن شارب می‌جوند! 🔺ملّا محمدطاهر کتاب‌هایى چند در ردّ صوفیه نوشته که از جمله «ملاذ الاخیار» بعربى، و «تحفة الاخیار» که به فارسى سلیس و پر مغز است. 📚 دوانی علی، مهدى موعود (ترجمه جلد سیزدهم بحارالانوار)، دار الکتب الاسلامیه، تهران، 1378، چاپ 28، ص 127 🔰 @Adyanuniv 🔰
تحفه-الاخیار.pdf
28.54M
✅دانلود کتاب تحفة الاخیار در رد صوفیه 💠ملا محمدطاهر قمی از علما و فقیهان قرن دهم و یازدهم هجری بود که در دوران صفویه می زیست. وی با پذیرفتن ‌تصدی مناصب دینی و اجتماعی نظیر «شیخ الاسلام» و «امام جمعه قم» سعی در احیای سنت‌های شیعه و از بین بردن عقاید باطل رواج یافته در سطح جامعه را داشت. 🔆کتاب تحفة الاخیار منحصراً در نقد تصوف نوشته شده است. در اصل، این کتاب شرح «قصیده رائیه» فارسی ملا محمدطاهر قمی‌ است که در مدح حضرت امام علی علیه‌السلام سروده است. 🔶 تحفةالاخیار به زبان فارسی و در دو جلد نگاشته شده که جلد اول در رد عقاید صوفیه است. 🔷ملا محمدطاهر در افشاگری‌های خود بر ضد صوفیان به مردم هشدار داد: «ای شیعیان! برای آن که دین و ایمان خود را حفظ کنید، از جماعت صوفیان دوری کنید و از وسوسه‌های این شیاطین بپرهیزید و فریب حالات و صفات آنان را نخورید...» محدث ارموی در مورد رواج صوفی‌گری در آن زمان و شجاعت و توانایی علمی ‌محمدطاهر قمی‌ در مبارزه با این جریان، می‌گوید: «... مصنف نخستین کسی است که در آن زمان به تألیف کتاب مستقلی در این باب پرداخته است و بعد از وی شاگردش شیخ حر عاملی کتاب اثنی عشریه را به تبعیت وی نوشته است». 📚شش رساله فارسی از رسائل مولا محمدطاهر قمی، مقدمه سید جلال‌الدین حسینی ارموی (محدث). 🔰 @Adyanuniv🔰
✅کرامت تراشی در صوفیه 🔸صوفیان نخستین تا قرن چهارم توجهی به مساله کرامت نداشتند و کرامات را فقط بعنوان گواهی برای یقین قلبی در سیر و سلوک تلقی می‌کردند. 💢اما وقتی که صوفیه به شخص محوری روی آورد و توجه به اولیاء در میان صوفیه به مساله‌ای اساسی مطرح شد، انحرافات مبنایی ایشان کلید خورد و توجه ویژه به کرامات اولیاء از جمله انحرافات اساسی صوفیه شمرده شد. 📚عارف و صوفی چه می گویند؟، ص 122 🔹در مقالات شمس آمده است که: «وقتی جنید بغدادی برای پیدا کردن جواب سؤال و مشکل خود نزد احمد زندیق می‌رود، به درخواست احمد زندیق به سماع می‌پردازند و آن‌چنان غوغایی در مُلک و ملکوت به پا می‌شود که جانهای مقدس (فرشتگان) آمدند و گفتند که اگر یک چرخ دیگر بزنی و به رقص خود ادامه دهی، بند افلاک از هم بگسلد و عالم هستی در هم بریزد.» 📚[مقامات شمس تبریزی، ص 52] 🔰 @Adyanuniv 🔰
🌻 امیرالمؤمنین عليه السلام: 🍀 لو سَكَتَ الجاهِلُ مَا اختَلَفَ النّاسُ! 🍀 اگر نادان سكوت اختيار می کرد، میان مردم اختلاف پدید نمی آمد! 📚 كشف الغمّة، ج 3، ص 139. 🔰 @Adyanuniv🔰
ابن تيمية في صورته الحقيقية - صائب عبدالحمید.pdf
224.4K
📚 ✍🏻نویسنده : 👈🏼 به زبان 👈🏼 نویسنده در این کتاب در صدد توضیح و بررسی نظرات شاذ ابن تیمیه برآمده و کتاب خود را به چند بخش تقسیم کرده است. بخش های ابتدایی در رابطه با توسل و زیارت قبر نبی و همچنین جواز لعن معاویه یا عدم جواز او را مورد نقد و بررسی قرار می دهد. بخش های بعدی نظرات ابن تیمیه در رابطه با تجسیم و صفات خداوند و اهل بیت را بیان می کند. در بخش انتهایی نظرات ابن تیمیه در رابطه با علمای اسلام و همچنین اقوال علما در رابطه با ابن تیمیه را بیان می کند. نویسنده پس از بررسی نظرات ابن تیمیه به افکار انحرافی فرقه وهابیت دست پیدا می کند و وهابیت را فرقه ای بدعت گذار و ضاله معرفی می کند و کلام خود را با این آیه به پایان می رساند. منافقان با تظاهر به ايمان همچون مكاران، به خدعه و نيرنگ متوسل شده بودند، با اين كه كافر بودند و به خدا ايمان نداشتند خدا هم به سان مكاران با آنان رفتار كرد. 🔰 @Adyanuniv🔰
bn6759-1.gif
127.6K
📚 ✍🏻نویسنده : 👈🏼 به زبان 👈🏼 نویسنده در این کتاب در صدد توضیح و بررسی نظرات شاذ ابن تیمیه برآمده و کتاب خود را به چند بخش تقسیم کرده است. بخش های ابتدایی در رابطه با توسل و زیارت قبر نبی و همچنین جواز لعن معاویه یا عدم جواز او را مورد نقد و بررسی قرار می دهد. بخش های بعدی نظرات ابن تیمیه در رابطه با تجسیم و صفات خداوند و اهل بیت را بیان می کند. در بخش انتهایی نظرات ابن تیمیه در رابطه با علمای اسلام و همچنین اقوال علما در رابطه با ابن تیمیه را بیان می کند. نویسنده پس از بررسی نظرات ابن تیمیه به افکار انحرافی فرقه وهابیت دست پیدا می کند و وهابیت را فرقه ای بدعت گذار و ضاله معرفی می کند و کلام خود را با این آیه به پایان می رساند. منافقان با تظاهر به ايمان همچون مكاران، به خدعه و نيرنگ متوسل شده بودند، با اين كه كافر بودند و به خدا ايمان نداشتند خدا هم به سان مكاران با آنان رفتار كرد. 🔰 @Adyanuniv🔰