❇️تقابل های اصول و مبانی معنویت نوپدید با معنویت دینی
1️⃣اخلاق محوری در برابر اخلاق ستیزی
✍🏻در معنویت دینی، ارزش های اخلاقی جایگاه خاصی دارند. کسی که به فرجام و معاد اعتقاد دارد قطعا به گونه ای رفتار میکند که رضایت شارع مقدس را جلب نماید؛ شارع و خالقی حکیم که پیوسته حاضر و ناظر به رفتار انسان ها است قرآن کریم می فرماید« الم یعلم بان الله یری؛ آیا او نمیداند که خداوند همه اعمالش را میبیند»(علق:14)
🔔توجه به این واقعیت میتواند روی برنامه ی زندگی و رفتاری انسان تا ثیر گذارد و او را از خلاف کاریها باز دارد.
👈اما در معنویتهای نوپدید، تقیدی به این معنی وجود ندارد و گوئی انسانی هم که مرتکب رفتارهای غیراخلاقی شود، منافاتی با معنویت خواهی او پیدا نمیکند. این رویکرد زمینه ی جرأ ت به کارهای خلاف را در بین گروندگان به معنویت نوپدید دوچندان نموده است . رابرت تاکر )کارشناس ( اظهار کرده که موارد )خلاف کاری( در تمام آمریکا و کانادا در حال افزایش است . او میگوید در فلسفه ی شیطان پرستان قتل ، خودکشی، مثله کر دن و تجاوز تقدیس میشود. گروه های موسیقی آشکارا دعوت به قتل و خوردن خون میکنند. جیمز توبین جوان 18 ساله ای که یک پرستار را کشت ، شیطان پرست بود. سه پسر چهارده ساله ای که در کانادا به دار آویخته شدند، شیطان پرست بودند.
📚ویلیام گاردنر، 1386،ص327، جنگ علیه خانواده . ترجمه : محمدی. تهران : دفتر مطالعات و تحقیقات زنان)
#عرفان_کاذب
#اخلاق_محوری
#اخلاق_ستیزی
عضویت درکانال🔻👇🔻
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
❇️تقابل های اصول و مبانی معنویت نوپدید با معنویت دینی
1️⃣اخلاق محوری در برابر اخلاق ستیزی2
👈بانیان معنویت های نوپدید از لذت خواهی و بهره مندی آزاد و بدون قید از دنیا دم میزنند؛ چراکه مبانی آن ها مبتنی بر سکولاریزم و لیبرالیسم میباشد. به عنوان مثال ، پائولو با طرح موضوع افسانه ی شخصی افراد، ارضای امیال و هرگونه خواهشی که فرد از دوران کود کی یا نوجوانی در دل پرورانده را تجویز میکند و تنها راه تعالی باطنی آدمی را در تلاش برای به ثمر رساندن آن افسانه می داند. او
خطوط قرمز اجتماعی، اخلاقی و ... را که مانع تحقق افسانه شخصی افراد دانسته و شهامت در شکستن این حدود و عبور از آن خطوط را عامل پیشرفت میداند. "اشو " هم ارضای بیحد و اندازه ی غرایز جنسی را بدون توجه به معیارهای اخلاقی توصیه میکند.
📚فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات بین رشته ای دانش راهبردی سال هشتم، شماره 32 ، پاییز 1397 ، صفحه 326-305
#عرفان_کاذب
#اخلاق_محوری
#اخلاق_ستیزی
#پائولو_اشو
عضویت درکانال🔻🔻🔻
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
پدر موضوع مشترک
ترتولیان از آبای کلیسا، برای مشخص کردن هر یک از سه عضو تثلیث از واژه جوهر به معنای جوهر نخستین و نیز واژه های شیء و شخص استفاده می کند.
او در مورد وحدت مشترک اعضای تثلیث، باز از واژه ی جوهر بهره می برد. مراد او از وحدت جوهر، وحدت موضوع است. به نظر ترتولیان، موضوع مشترک، همان پدر است، نه چیزی که هم مبنا و اساس پدر و پسر باشد.
پرسش: با این شکل، الوهیت پسر و روح القدس چگونه همتراز الوهیت پدر است؟
____________
فسفه ی آبای کلیسا، هری اوسترین ولفسون، ترجمه ی علی شهبازی، صص 354 - 355.
#ترتولیان
#جوهر
#موضوع_مشترک
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
#حدیث
🌸🌼🌸🌼🌸🌼
امام رضا عليه السلام فرمودند :
«مَن زارَها عارِفاً بِحَقِّها فَلَهُ الْجَنَّة»
کسي که فاطمه معصومه را زيارت کند، در حالی که حق او را بشناسد، بهشت برای او است.
بحارالانوار، ج102، ص266.
#امام_رضا علیه السلام
#حضرت_معصومه سلام الله علیها
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
40.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 #کلیپ بررسی و نقد #عقاید_وهابیت
👈🏼👈🏼 قسمت نهم - #زیارت_قبور (1)
🎤 حضرت آیت الله #سبحانی
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#تکفیر #تکفیری #وهابی #وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
❇️تقابل های اصول و مبانی معنویت نوپدید با معنویت دینی
✳️واقع گرایی معرفتی و ارزشی در برابر ناواقع گرایی معرفتی و ارزشی(1)
👈در معنویت نوپدید واقع گرایی معرفتی و ارزشی نفی میگردد و از آن جا که جنبش های نوپدید مبانی خود را از مبانی نظام لیبرا ل دموکراسی غرب میگیرند، همه ی ارزش های دینی را غیرواقعی میدانند؛ حا آن که در معنویت دینی معرفت ها ریشه در واقع معنویت های نوپدید و نفس الامر دارند و تصورات و تصدیقات ما حاکی از واقعیت اند. در تفکر معنویت نو پدید، و چالش های آینده ی درخارج از ذهن آدمی چیزی نیست و اگر چیزی باشد، قابل شناخت برای ما نمیباشد. در واقع گرایی ارزشی که در معنویت دینی مطرح میباشد ارزش های دینی و اخلاقی ریشه در واقعیت دارند و ساخته وپرداخته ی ذهن انسان ، احساسات و امیال آدمی نمیباشند؛ در حالیکه در معنویت نوپدید با اعتقاد برناواقع گرایی ارزشی هیچ گونه منشأ و مبدئی برای ارزش های دینی و اخلاقی قائل نمیباشند.
📚(مصباح یزدی،1384،ص 27، نقد و بررسی مکاتب اخلاقی. قم : مؤسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی(ره)
#عرفان_کاذب
#واقعگرایی_ناواقعگرایی
#جنبشهای_نوپدید
عضویت درکانال👇👇
🔹http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔹
📚معرفی کتاب
⬅️کتاب معنویت گرایی جدید (مؤلفه های مفهومی، لوازم اعتقادی و نشانه های گفتمانی)، تألیف احمد شاکرنژاد است که پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی آن را منتشر کرده است.
✍🏻این کتاب شامل چهار فصل است که عبارتند از:
1️⃣فصل نخست: مفهوم معنویت
2️⃣فصل دوم: مبانی نظری و لوازم اعتقادی معنویت گرایی جدید
3️⃣فصل سوم: نشانه های معنویت گرایی جدید
4️⃣فصل چهارم: نتیجه گیری
#جنبش_نوپدید
#معرفی_کتاب
عضویت درکانال🔻🔻🔻
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
📚معرفی کتاب درمورد عرفانهای نوظهور
👈کتاب مجموعه مقالات «جنبشهای نوپدید دینی- معنوی» به اهتمام محمدحسین کیانی توسط انتشارات باقرالعلوم(ع) منتشر شده است.
✳️این اثر مشتمل بر ۲۸ مقاله از نویسندگان متعدد از مجموعه مقالاتی است که شمارههای مختلف فصلنامه مطالعات معنوی منتشر شده است.
✳️این کتاب داری سه بخش اصلی است که عناوین بخشهای سهگانه عبارت است از:
1️⃣فصل اول: مفاهیم و آسیبها
2️⃣فصل دوم: مبانی و علتها
3️⃣فصل سوم: موارد و مصادیق
#معرفی_کتاب
#جنبشهای_نوپدید
#مفاهیم_آسیبها
عضویت درکانال🔻🔻🔻
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠شاهدبازی وسیله دریافت اسرار از قطب
🔸محمدعلی کرمانشاهی دریافت معارف و اسرار توسط شاهدبازی را از انحرافاتی میداند که توسط ابوعبدالله کرام، قطب فرقه کرامیه، رایج شد.
🔻زیرا او قائل به اباحهگری در تمام اعمال بود و میگفت:
👈«تمام گناهان از زنا، لواط، استمنا، شهادت به دروغ و بازی با پسران، خواه آشکار و خواه پنهان بر شما رواست، الا شرب خمر چه علانیه و پنهان، زیرا آبروی مردم را میریزد، پس جمله کبائر را بر شما حلال کردم.» [1]
🔰بدینسبب زیبارویان زیادی به این فرقه روی آوردند، به گمان اینکه بدون عبادت و تنها با شاهدبازی، واصلشده و صاحب معارف و اسرار میشوند! حال باید از صوفیان پرسید که این چه معارف و اسراری است که با بازی کردن با پسران زیباروی حاصل میشود؟
پینوشت:
بهبهانی (کرمانشاهی)، محمدعلی، خیراتیه، نشر انصاریان، قم، 1371 هق، ج 1، ص 27.
#نقد_تصوف
#شاهدبازی
#کرامیه
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠افول تصوف با سقوط صفویه
🔸تصوف در دوره صوفیه بویِژه از اواسط آن به بعد رو به انحطاط نهاد و تا اواخر دوره زندیه به رکود مطلق دچار شد.
🔻پس از سقوط صفویه، جنگهای نادر و بی نظمی هایی که پس از کشته شدن او رخ داد و شورش هایی که اطراف کشور را فرا گرفته بود، موجب شد تا بازار درویشی و صوفی گری از رونق بیفتد. این وضعیت، تا اواخر حکومت زندیه ادامه داشت.
🔰حاجی شیروانی، وضعیت تصوف در ایران و پیش از ورود معصوم علیشاه را چنین ترسیم می کند: از اوایل سلطنت شاه سلطان حسین صفوی تا اواخر حکومت کریم خان زند، رسوم طریقت از ایران بر افتاد.(1)
📚پی نوشت
1.حاج زین العابدین شیروانی، حدائق السیاحه ص 26.
#نقد_تصوف
#صفویه
#مست_علیشاه
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠افول تصوف در دوره قاجار
🔸برقراری ارتباط میان بزرگان صوفیه و دربار قاجار، از عوامل افول تصوف در این دوره بوده است.
🔻چنان که محمد شاه قاجار قریه «کشن» در نزدیکی شیراز را به حاجی شیروانی( مست علیشاه) داد.
🔻صدر الممالک اردبیلی (نصرت علیشاه) وزیر اوقاف شد و رحمت علیشاه شیرازی ، به نایب الصدری فارس منصوب شد.(1)
🔰این امر، به علت بدنام بون دربار قاجار، مردم را به تصوف و صوفیه بد بین می کرد.
📚پی نوشت
1.مهدی بامداد، شرح حال زجال ایران ج 4 ص
391، طرائق الحقائق ج 3 ص 391.
#نقد_تصوف
#قاجار
#مست_علیشاه
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
5.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⏳ پیرمرد منتظر . . .
😭 لحظاتی به یاد یوسف زهرا (عج)
. عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e