eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
💠تقابل صوفیه با ائمه (ع) در بیان علامه طباطبایی 🔸برخلاف نظر برخی که صوفیه را ادامه دهنده راه اهل‌بیت (علیهم السلام) می‌دانند، علامه طباطبایی (ره) راه صوفیه را از اهل‌بیت (علیهم السلام) جدا دانسته و می‌گوید: 👈«از آنجا كه در عصر خلفا فلسفه يونان به زبان عربى ترجمه شد، متكلمين اسلام و دانشمندان از مسلمين با اينكه تابع قرآن بودند در صدد بر آمدند معارف قرآنى را با مطالب فلسفى تطبيق دهند و از همان جا بود كه به دو دسته اشاعره و معتزله تقسيم شدند و چيزى نگذشت كه جمعى ديگر در عصر خلفا به تصوف گرايش يافته و ادعاى كشف اسرار و علم به حقایق قرآن نمودند و پنداشتند كه مطالب تصوف آنان را از مراجعه به اهل بيت عصمت و طهارت (علیهم السلام) بى‌نياز مى‌‏كند و اين غرور فكرى باعث شد كه خود را در برابر ائمه هدى (علیهم السلام) كسى بدانند.»(1) 🔻همین امر سبب فاصله افتادن این جماعت از معارف ناب اسلامی شد و روز به روز بر انحراف ایشان افزوده شد. 📚پی‌نوشت: 1. طباطبایی محمدحسین، ترجمه تفسیر المیزان، انتشارات جامعه مدرسین، قم، 1374. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🍃🍃🍃 🔘 امام حسن عسکری علیه السلام: عبادت به زیادی نماز و روزه نیست، بلکه حقیقت عبادت، زیاد اندیشیدن در کار خداست. 📚 تحف العقول، ص448 ▪️◾️🔳◾️▪️ عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
❇️فراخوان مقاله❇️ 🔷 پژوهش نامه مذاهب کلامی (علمی-تخصصی) با هدف ایجاد بستری مناسب برای نظریه پردازی و طرح مباحث نوین در عرصه های مرتبط با مذاهب کلامی در محورهای ذیل مقاله علمی می پذیرد. 📜محورهای مقالات: 1⃣ بازخوانی و بررسی تطبیقی اندیشه های کلامی مذاهب اسلامی و طرح مباحث نوین در این عرصه 2⃣ جریان شناسی و نقد مبانی فکری سلفیان با هدف شناخت و تبیین خطرات 3⃣ ایجاد بستری مناسب برای معرفی مبانی فکری اهل بیت علیهم السلام در منازعات کلامی 4⃣ صیانت از حریم اعتقادی اسلام اصیل و تحکیم باورهای دینی در برابر شبهات 5⃣ تحلیل جریان های فکری جهان اسلام با هدف گسترش گفتمان همگرایی 💰💰کمک هزینه پژوهشی مقاله، در صورت تایید نهایی10000000ریال می باشد. 🔷🔶🔷جهت ارسال مقاله و دریافت شیوه نامه نگارش به سایت http://journals.markazfeqhi.com/kalam ۰┈••••✾•🔸🔶💠🔶🔸•✾•••┈• عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
10.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 ‬‏‪علت نام گذاری فرزند علیه السلام به چه بوده است؟ 🎤 حجت‌الاسلام 👈برخی از افراد نااگاه، با اشاره به اینکه نام یکی از فرزندان علیه السلام، عثمان بود، در صدد هستند که ماجراهای را کمرنگ کرده و رابطه بین خلفا و حضرت امیرالمؤمنین را رابطه‌ای حسنه جلوه کنند اما ... عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠اثبات انحراف تصوف با استناد به منشأ آن 🔸بطور اختصار می‌توان‌ منشا تصوف را‌ به چند بخش خـلاصه نمود: 🔻دسته‌ای تصوف را عکس‌العمل فکر آریایی در مقابل سلطه‌ و نفوذ اسلام عربی دانسته‌اند. 🔻گروهی منشاء تصوف را افـکار و آراء بودایی‌ و هندی تصور کرده‌اند. 🔻جمعی‌ از محققین بواسطه وجود شباهت بسیاری بین فلسفه اشراق و تـصوف معتقدند که تصوف از فـلسفه نـوافلاطونی اسکندریه سرچشمه گرفته و سپس در طی قرون و به تدریج رنگ دیانت اسلامی بر‌ آن زده‌اند. 🔻بعضی احتمال داده‌اند که تصوف خودبخود و مستقلاً در ممالک اسلامی به وجود آمده و ابدا ارتباط و بستگی بجایی ندارد. 🔻عده‌ای هم سرچشمه تصوف اسـلام را مسیحیت و عقائد‌ رهبانی‌ می‌دانند. 🔰خود صوفیه هیچ یک از این اقوال را نپذیرفته و معتقدند که طریقه تصوف عبارت است از لُب و عصاره و باطن قرآن و احادیث نبوی و کشف و شهود‌ اولیاء.(1) ♻️اگر نظر مختار صوفیه درباره ایشان درست باشد، چرا عقایدی همچون سماع، عشریه، استغنای از شریعت که معارض با دستورات اسلامی است، در میان صوفیه رواج دارد؟ 📚پی‌نوشت: 1. مینایی محمد، منشاء تصوف از کجاست؟، مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی تبریز، 1329، شماره 21 و 22. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠قربانی کردن طریقه‌ها برای اثبات حقانیت صوفیه 🔸برخی از طریقه‌های صوفیه برای آنکه دامان خود را از انحرافات مختلف پاک جلوه دهند، به انحراف طریقه‌های دیگر صوفیه اعتراف کرده و انحراف در سلوک و عمل را مخصوص طریقه‌هایی غیر از خود می‌دانند. 🔹این دسته معتقدند: «دست پرورده‌های این صوفی‌نمایان گروهی نادان، ظاهربین، ریاکار، بی‌اعتنا به شرع و... بوده‌اند. 🔻سرّاج در کتاب اللمع آنان را "مترسمین به تصوف" خوانده است.[1] و هجویری ایشان را "متصوف و مستصوف" قلمداد می‌کند.»[2] 🔰همچنین این دسته نشأت گرفتن فرقه‌هایی چون ملامتیه و قلندریه را نمونه‌ای بارز از تمایل صوفیان برای تشکیل گروه‌هایی با هنجارهایی مغایر با رسوم جامعه می‌پندارند. درصورتی که بیشتر فرقه‌های صوفیه از دیدگاه علمای دین دارای انحرافات مختلف هستند. 📚پی‌نوشت: 1. سراج طوسی ابونصر، اللمع فی التصوف، اساطیر، تهران، 1390، ص 409. 2. هجویری علی بن عثمان، کشف المحجوب، سروش، تهران، 1383، ص 49. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 💠 سالار جهان 🔅 : زمانى كه قائم ما قيام كند، خداوند آفت را از شيعيان ما مى زدايد و دلهاى آنان را چون پاره هاى آهن [سخت و تزلزل ناپذير] مى كند و هر مرد آنان را قدرت چهل مرد مى دهد. آنان فرمانروا و سالار جهان خواهند بود. 🔹 إذا قامَ قائمُنا أذْهَبَ اللّهُ عن شِيعتِنا العاهَةَ ، و جَعلَ قلوبَهُم كَزُبَرِ الحديدِ ، و جَعلَ قُوّةَ الرّجُلِ مِنهُم قُوّةَ أربَعينَ رجُلاً ، و يكونونَ حُكّامَ الأرضِ و سَنامَها . مشكاة الأنوار : ص ۱۵۱ ح ۳۶۶ علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
مشکل محمول عیسی چیست؟ آموزه تثلیث، انگیزه ی الوهیت بخشی به عیسی شد؛ اما عیسی متولد شده بود، رنج کشیده، مرده و دفن شده بود. او چینی را نمی فهمید؛ او معتقد بود که داوود نویسنده همه مزامیر است. گویا این ویژگی ها با الوهیت ناسازگار است. در واقع، گویا، گزاره های زیادی هست که درباره ی عیسی صادق است، اما به نظر می رسد، درباره ی خدا نمی تواند صادق باشد و بالعکس. این مشکل محمول عیسی است: This is the Jesus Predicate Problem ما نمی خواهیم همه این محمول هایی که در مورد عیسی صادق است را بدون قید به خدا و به ویژه، به خدای پدر نسبت دهیم؛ به عنوان مثال، ما نمی خواهیم حکم کنیم که پدر بر روی صلیب رنج کشید – بدعت پاتریپاشنیسم - Patripassionism خدا، همانطور که به طور سنتی درک می شود، آسیب ناپذیر است، او نمی تواند موضوع رنج، درد یا آسیب باشد. علاوه بر این ، خداوند آغاز و پایان زمانی و پایان ندارد، و طبق بیشتر روایات ارتدوکس، بی زمان است؛ اما عیسی در زمان خاصی متولد شد و حیاتش را در زمان معینی زیست، پس برای حفظ بی زمانی خدا، نمی توانیم محمول هایی که خصوصیات زمانی را به عیسی نسبت می دهند به خدا یا به ویژه به خدای پدر اختصاص دهیم. به طور کلی، طیف وسیعی از محمولات هست که در مورد عیسی صادق است که ما می خواهیم آنها را نگهداریم؛ اما در مورد خدای پدر یا روح القدس صادق نیست. چیزهایی هست که با ویژگیهای ذاتی الوهیت نا سازگار است و ما تردید داریم که به خدا، بی قید نسبت دهیم. ------ https://iep.utm.edu/trinity/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026
8.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آغاز امامتت مبارک آقای زمین و آسمونا عضویت در کانال👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026
یک پاسخ مسیحی به چگونگی رنج کشیدن و مردن خدا مسیح چیزیست و بدن عیسوی او، چیزی دیگر. برخی از مومنان، باورهایشان را بخشی از هستی خود و نه داشته های خود، می دانند؛ برای همین نمی توانند از آن ها دل بکنند، هر چند که نامعقول باشند. برای نمونه، مسیحیانی که باور کرده اند، خدا (عیسی مسیح) انسان شد، به صور گوناگون به دفاع از این باور بر خاسته اند. یک روش، مسیح شناسی ابر بالا ultra-high Christology است که بر اساس آن، محمولاتِ مشکل سازِ عیسی، به معنای واقعی کلمه در باره ی مسیح، کلمه ی الهی صادق نیست؛ بلکه مربوط به بدن انسانی اوست. برای بررسی، آپولاریسم را در نظر بگیرید! مسیح شناسی ابر بالا که در شورای قسطنطنیه در 381 و دوباره در شورای کلسدون در 451 رد شد، معتقد است که، عیسیِ تاریخی، انسانی که ظرف نفس ناطقه ی انسانی می شود، ظرف لوگوس شد. مسیح این لوگوس است، و نسبت دادن محمولات عیسوی این چنینی: "تحت سلطه پونتیوس پیلاتس" ، "مصلوب شد" ، " مرد" و " دفن شد" به مسیح، صرفاً مجازی façon de parler است. به بیان دقیق تر، موضوع این محمولات، مسیح نیست؛ بلکه تنها جسمی است که او مدتی برای اداره ی جهان مادی به کار گرفت؛ در نتیجه ، این گونه محمولات، به لوگوس یا سایر افراد تثلیث سرایت نمی کند، بنابراین مشکلی وجود ندارد. ------ https://iep.utm.edu/trinity/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔹پذیرش دانش پژوه سطح ۳🔹 موسسه آموزش عالی حوزوی خاتم النبیین در رشته بررسی فرق انحرافی برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ دانش پژوه می پذیرد. شرایط اتمام پایه هشتم حوزه قبولی در مصاحبه ورودی جهت اطلاع بیشتر با شماره تماس داخل بنر تماس حاصل فرمایید. عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e