#رد_عینیت_با_معصومان 1️⃣1️⃣
#شبهات_جریان_غفاری
⏏️ عالمان مذهب شیعه نیز نگره رسیدن به مقامات معصومان را باور ندارند. شیخ عباس قمی ، معتقد است امیر المومنین ع طلا هستند و بقیه مثل خاک. لذا خاک کجا و طلا کجا.
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
#رد_عینیت_با_معصومان 2️⃣1️⃣
#شبهات_جریان_غفاری
⏏️ عالمان مذهب شیعه نیز نگره رسیدن به مقامات معصومان را باور ندارند. علامه امینی معتقده است: در نظر شیعه معصومان با غیر معصومان مساوی نیستند.
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
هدایت شده از عصر آب
🔺 به مناسبت سالروز شهادت دکتر چمران
〰️〰️〰️
امام خمینی :
«چمران عزيز با عقيده پاك خالص غير وابسته به دستجات و گروههاى سياسى و عقيده به هدف بزرگ الهى، جهاد را در راه آن از آغاز زندگى شروع و با آن ختم كرد. ...هنر آن است كه بىهياهوهاى سياسى و خودنماييهاى شيطانى براى خدا به جهاد برخيزد و خود را فداى هدف كند نه هوى، و اين هنر مردان خداست. او در پيشگاه خداى بزرگ با آبرو رفت. روانش شاد و يادش بخير. » ( صحيفه امام، ج14،ص479)
و:
«چمران با عزت و عظمت و با تعهد به اسلام جان خودش را فدا كرد و در اين دنيا شرف را بيمه كرد و در آن دنيا هم رحمت خدا را بيمه كرد؛ ما و شما هم خواهيم رفت. مثل چمران بميريد» ( همان،ص491)
➖➖➖
مقام معظم رهبری :
▫️«... رفت آنجا و تفنگ دستش گرفت. بعد معلوم شد كه نگاه سیاسی و فهم سیاسی👈 و آن چراغ مهشكنِ دوران فتنه را هم دارد. » ( ۱۳۸۹/۰۴/۰۲ بیانات در دیدار اعضای بسیجی هیأت علمی دانشگاهها )
و:
«دل باصفائی داشت؛ عرفان نظری نخوانده بود؛ شاید در هیچ مسلك توحیدی و سلوك عملی هم پیش كسی آموزش ندیده بود، اما دل، دل خداجو بود؛ دل باصفا، خداجو، اهل مناجات، اهل معنا.» (همان)
┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
نشست غدیر 2.mp3
8.29M
نشست غدیر (2)
______
| خلاصه :
1. بازخوانی روایات تفسیر عیاشی در ذیل آیه 67 سوره مائده. گزارشی از زید بن ارقم و نقشه سه نفر در تقابل با غدیر خم.
2. فهم حاضران در صحنه غدیر، امامت بوده است نه محبت.
3. پیامبر ص ترسیده بودند ، و متعلَق ترس ایشان در حجة الوداع مردم بودند.
4. بنابر نظر شیعه، حاضران در غدیر 10 هزار نفر بودند . نقل 120 هزار نفر نگره سنیان بوده است.
5. هوا در آن روز گرم بوده است.
6. چرا به فاصله کوتاهی پس از غدیر ، کسی به سبب این فضیلت ،امام علی ع را یاری نکرد؟ دروغ اهل سقیفه که " نبوت و خلافت در یکجا جمع نمیشود " از جمله مهمترین دلایل سکوت جامعه بود.|
┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
غدیر در نهج البلاغه .2.mp3
5.37M
📌غدیر در نهج البلاغه 2.
—=—
خلاصه:
1.امامت بر اساس نص،آموزهی مهم غدیر است.
2. امامت در نهج البلاغه نیز بر اساس نص است. علاوه بر آن ، بنابر خطبه: 2، 144، 4، 87، 97، 153 و 192 کسی نمی تواند صاحب مقام امامت شود.
3. بر اساس نامه 67، نیابت فقیه از امام در عهد و روزگار امام علی ع بوده است.
4. این نائب الامام، ویژگیهای امام را ندارد. و بنابر سخن آیت الله جوادی آملی ولایتش در : فتوا دادن،
قضاوت و امور حسبیه است.
5. هر فردی که شئون امام معصوم را برای نائب الامام قرار دهد، سخنش قابل پذیرش نیست.
┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
📌 شهید شیر محمد طاطار، ابتدا سنی بود و بعد شیعه شد.نهایت به دست وهابیت به شهادت رسید. به ابتکار وی در سال 81 ش دهه ولایت و امامت را از قربان تا غدیر برگزار شد.
⬆️ شادی روحش صلواتی بفرستید.
┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
نشست سوم.mp3
8.86M
نشست غدیر (3)
______
| خلاصه :
1.«مَنْ لَمْ يَعْرِفْ أَمْرَنَا مِنَ الْقُرْآنِ، لَمْ يَتَنَكَّبِ الْفِتَنَ».
2. بررسی آیه سوم مائده با چند نکته:
"الیوم" در آیه شش ویژگی دارد./ به صورت جمله معترضه آمده است./ ربطی به احکام ندارد.زیرا: نه آخرین احکام است و نه اهمیت بالایی دارد. / مصداق "الیوم" روز عرفه و روز غدیر است / این "الیوم" عرفه نیست چون روایاتش ضعیف است و هم با محاسابت ریاضی غدیر ثابت میشه نه عرفه./ منظور از کافران ،منافقین هستند. / اگر معترضه بودن این جمله را قبول نکنیم و معتقد باشیم آیه یکپارچه نازل شده باز مدعی شیعه اثبات میشود.
—=—
بررسی آیات اول سوره معارج:
این آیه در مورد حارث بن نعمان فهری و 12 نفر است./ عذاب نازل شده بر آن به واسطه خوردن سنگی بر سرشان و آمدن صاعقه از آسمان بوده است. / اینها مرتد و کافر شدند / قبلا نیز افرادی در مکه و مدینه به نفرین پیامبر دچار عذاب شده بودند. مثل حکم بن العاص
┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
🔺فرازی از زیارت غدیریه امام هادی علیه السلام. در پاسخ به ادعای غفاری
┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
#یاد_داشت 3️⃣6️⃣
#تحلیل
#تاریخ
📝📝 موضوع: نتیجه مولی بودن امیر المومنین علیه السلام
➖➖➖
1. خاصه و عامه گزارش دادهاند که رسول الله ص فرمود: هرکسی من مولای اویم علی ع مولای اوست. کلمه" ف "در "فمن" مفید تفریع است . "من" در این عبارت نیز از ادات شرط است. "کنت" فعل ماضی است ولی چون ادات شرط بر سرش آمده است،معنای حال یا استقبال میدهد. یعنی: پس هرکسی مولایش منم چه الان و چه در آینده . به عبارت دیگر : "من" افاده عموم افراد می کند. و "کنت" مفید عموم زمانی است. "مولاه" مصدر میمی است. "فهذا" جزای شرط است. و "هذا" که اسم اشاره است، توجه می دهد که منظور ما یک علی ع بیشتر نیست که در صحنه غدیر حضور داشته است.
💧💦
2. پیامبر ص بدون هیچ قیدی و شرطی مولی بودنشان را برای وصی خودش قرار داد. یعنی:
پس از غدیر تمام شئون مولی بودن پیامبر ص برای امیر المومنین ع نیز هست.
مثل:
✨چون قرآن مهیمن بر همه کتابهای مقدس است ( مائده/48.) و رسول الله ص خاتم همه انبیاء و رسولان الهی است (احزاب/40) پس مولیی همه انبیاء الهی است. حال وصی وی نیز همینگونه است.
✨ رسول الله ص مُستَغفِر است.(نساء /64.) و برای هرکسی طلب بخشش کناد، خدا آن بنده گنهکار را می بخشد. حال وزیر و جانشینش هم چون مقام مولی بودن را داراست، مُستَغفِر امت است.
✨رسول الله ص انسانها را غَنی و بی نیاز میکند.(توبه/74) . امیر بیان ع نیز چون مثل رسول الله ص مولی شد، مُغنی فقراء است.
✨ وقتی رسول الله ص صاحب " خُلق عظیم" است، مولای ما نیز که جانشین رسول الله ص است چنین مقامی دارد.
✨ پیامبر خدا ص فاروق بهشت و دوزخ است. ( صف/10 و11 ) . خلیفه ایشان که مولی بودنش در غدیر اعلان شد، هم ، فاروق است.
✨وقتی حضرت عیسی ( مائده/110.) و آصف بن برخیا ( نمل/40.) دارای ولایت تکوینی اند. رسول الله ص و خَلَفِ صالِحش علی ع نیز چنین مقامی را داراست.
و...
⭕️ در یک کلام هرچه درباره رسول الله ص در اسلام وجود دارد، به جز نبوت برای وزیر و خلیفه ایشان حضرت علی ع نیز هست چون به واسطه غدیر مولی شدند.
💧💦
در نتیجه :
👈غالیان منحرفاند چون ولایت و غدیر را انکار کرده و نبوت که اختصاص به رسول الله ص دارد را به امام علی ع نسبت داده اند.
+
👈 صوفیان سنی نیز راه انحرافی دارند که ولایت نوعیه را ترویج دادهاند. با اینکه اقطابشان گرفتار انواع و اقسام انحراف عقیدتی و عملی بوده و هستند،آنان را صاحب مقام "ولی " و "مولی " دانستهاند.
+
👈 متصوفه شیعی، اگرچه به خاطر فضای تربیتی که داشتهاند "مولی " بودن علی ع را به نحو کامل و درست باور دارند. ولی به جهت پذیرش مبانی صوفیان سنی، گاهی سخنانی دارند که همان گفتمان سنی است درباب "مولی " منتهی با ادبیات شیعی.
+
👈 چه دوراند شیعیان دگر اندیشی - چون : ا.خ ، ش.س، ح،ق و محسن .ک - با این همه اسناد معتبر یا اساس ولایت را خرافه دانسته یا تفسیری هماهنگ با مکتب سقیفه ارائه کرده و نهایتا مولی بودن امامِ غدیر را به یک دانشمندان خوب تقلیل دادهاند.
+
👈 همچنین برخی دوستان عزیز که برداشتی غلط از وحدت امت اسلامی دارند. ناخواسته سخنان و فِرِستههای مجازیشان در صدد تهی کردن گفتمان غدیر از معنای شیعیاش که همان قرائت اسلام ناب است ، شده اند. تبلور این نگره غلط در سخنان مرتضی .ا نمایان است که محاربان به امام علی ع را پیشگام اسلام دانسته است.او با صراحت می گوید: پیامبر ص و هیچ فردی مقدس نیست . حتی حاج قاسم عزیز را به خاطر کشتن تکفیریان مرید سقیفه تخطئه میکند.
این جماعت توجه ندارند شیعیان در همه زمینه های اعقتادی و عملی با سایر مکاتب اسلامی اختلاف دارند .از توحید تا معاد تا جزئیات احکام شرعی . البته نزاع ندارند و وحدت به معنای درستش را قبول دارند.
کوتاه آمدن و عقب نشینی در دفاع و تبیین معارف شیعی ، کمک به وحدت و انسجام امت اسلامی نیست. همانطوریکه برخی برای مقابله با راه "غُلُو" مسیر "تقصیر" را رفتهاند.
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
هدایت شده از عصر آب
🌹 #مُحَرَّم_نامِه 🌹 (18)
⤴️ ⤴️ #سوال_وشبهه
🔺علت همراهای زنان و کودکان در حادثه عاشورا چیست
🔹فرسته اول
➖➖➖
💡جواب:
1. حضور زنان در جنگ،قبل از اسلام
در جنگ البسوس حضور زنان پررنگ است.بسوس در اصل نام دختر مُنقِذ تمیمی، خاله جَسّاس بن مُرّة شیبانی است که اشعار تحریکآمیز وی آتش جنگ و کشمکش طولانی را میان دو قبیله بکر و تغلب برافروخت.
=
2. حضور زنان در جنگ،دوران اسلام
2.1. زنان مشرکین در جنگ با پیامبر(صلی الله علیه و اله)
الف) جنگ احد:
هند بنت عتبة بن ربيعة ،أم حكيم بنت الحارث بن هشام و جمعی دیگر از زنان مشرکین در جنگ حضور داشتند (ابن کثیر،البدایة و النهایة،ج4،ص11.)
—
ب) غزوه حنین :
زنان بسیاری از مشرکین حضور داشتند. (ابن کثیر، البدایة و النهایة،ج4،ص323.)
+
2.2. زنان در سپاه رسول الله(ص)
الف) جنگ احد:
صفيّة بنت عبد المطلب حضور داشت.(اسد الغابه،ج6،ص173.)
—
ب) خیبر:
شش زن همراه سپاه اسلام بودند.(أسدالغابة،ج6،ص:334 .)
—
ج) جنگهای مختلف
محمد بن اسماعیل بخاری از مهمترین نویسندگان سنی در کتابش ذیل عنوان «بَابُ غَزْوِ النِّسَاءِ وَ قِتَالِهِنَّ مَعَ الرِّجَال » چند روایت آورده است.
+
2.3. زنان در لشکر امام علی (ع)
الف) جنگ جمل:
چهل زن که مثل مردان روپوش زده بودند عایشه را تا مدینه همراهی کردند.وقتی روپوشهایشانرا کنار زدند عایشه فهمید انان مرد جنگی نیستند.( ابن کثیر،البدایة و النهایة،ج7،ص246؛عینی،عمدة القاري شرح صحيح البخاري ،ج15،ص50.)
—
ب) جنگ صفین:
سوده دختر عماره( ابن طیفور،بلاغات النساء،ص47.) / زرقاء دختر عدی (همان،ص50.) / بکارة هلالیه (همان،ص54) .
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
هدایت شده از عصر آب
🌹 #مُحَرَّم_نامِه 🌹 (18)
⤴️ ⤴️ #سوال_وشبهه
🔺علت همراهای زنان و کودکان در حادثه عاشورا چیست
🔹فرسته دوم
➖➖➖
💡جواب:
3. اسارت زنان در جنگ
3.1. قبل از اسلام
« سبا» که نامش عبد شمس بود،اولین پادشاه عرب است که زنان را به اسارت گرفت.( تاریخ یعقوبی،ج1،ص195.)
=
3.2. اسارت زنان در دوران اسلام
3.2.1. اسارت زنان مشرکین
الف) جويرية بنت الحارث بن أبي ضرار اسیر شد،به دستور رسول الله (ص) آزاد شد و بعداً جزو همسران ایشان درآمد.(ابن سعد،الطبقات الکبری،ج8،ص92.)
—
ب)عمه عدی بن حاتم . وی پس از اسارت آزاد شد و زمینه اسلام آوردن عدی بن حاتم را فراهم کرد.(طبرانی،احادیث الطوال،ص192.)
—
ج) ِصَفِيَّةَ بِنْتِ حُيَيِّ بْنِ أَخْطَب یهودیهای است. پیامبر(ص) وی را آزاد نمود. صفیه خوابی دید که تعبیرش ازدواج با رسول الله(ص) بود.( الاصابه،ج8،ص210.)
+
3.2.2. اسارت زنان مسلمان!
بنابر فقه اسلامی اسارت زنان مسلمان جایز نیست. لیکن اولین زن مسلمان که در حکومت اسلامی اسیر شد همسر مالک بن نویره از مخالفان ابوبکر خلیفه اول بود.او در جمع مسلمانان گفت:«ثُمَّ قَالَتْ أَيُّهَا النَّاسُ لِمَ سَبَيْتُمُونَا وَ نَحْنُ نَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللَّهِ؛ ای مسلمانان من شهادت به یکتایی خدا و رسالت پیامبر میدهم چرا مرا اسیر کردهاید»( الخرائج ج2،ص563.)
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
هدایت شده از عصر آب
🌹 #مُحَرَّم_نامِه 🌹 (18)
⤴️ ⤴️ #سوال_وشبهه
🔺علت همراهای زنان و کودکان در حادثه عاشورا چیست
🔹فرسته سوم
➖➖➖
💡جواب:
4. علت و آثار حضور زنان در حادثه عاشورا
4.1. شاهد
اهل و عیال امام حسین(ع) به عنوان شاهدی بودند بر مصائب کربلا. ام کلثوم دختر امام علی(ع): « ای اهل کوفه بدی بر شما باد.شما حسین را کشتید و اهلش را اسیر نمودید»(ابن نما حلی،مثیر الاحزان،ص69.)
+
4.2. برگزیدن ذریه امام برای دفاع از شریعت
وقتی علی اکبر به میدان رفت.امام حسین آیه:« إِنَّ اللَّهَ اصْطَفى آدَمَ وَ نُوحاً وَ آلَ إِبْراهِيمَ وَ آلَ عِمْرانَ عَلَى الْعالَمِينَ- ذُرِّيَّةً بَعْضُها مِنْ بَعْضٍ وَ اللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ » قرائت نمود.(مجلسی،بحارالانوار،ج45،ص43) این آیه به برگزیده بودن انبیاء الهی اشاره دارد و ما می توانیم نتیجه بگیریم عیال امام برگزیده شد تا مدافع شریعت اسلامی باشد.
+
4.3. عشق قلبی به ذریه
امام،ذریه و اهلش را دوست میداشت به همین دلیل انان را با خود همراه نمود. در مورد همسرش رُباب فرمود:« خانه ای را دوست دارم که در آن رباب و سکینه باشد»
+
4.4. احیاء امر به معروف و نهی از منکر
▫️ پیامبر پیشبینی کردند که امربه معروف و نهی از منکر فراموش میشود.(کافی،ج5،ص59ح 14.) امام حسین یکی از علتهای نهضتش را اقامه امربه معروف و نهی از منکر میدانست(مناقب آل ابی طالب،ج4،ص89.)
▫️ قرآن می گوید:« كُنتُمْ خَيرَْ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ تَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ »(آل عمران/110) همچنین « إِنَّ إِبْرَاهِيمَ كاَنَ أُمَّةً قَانِتًا » ( نحل/120.)
امت ،با یک فرد هم محقق میشود همانطور که با ابراهیم شد.پس امام حسین نیز یک امت بود که به حکم قرآن باید سنت فراموش شده امربه معروف و نهی از منکر را احیاء می کرد. او خودش و اهلش چُنین کردند.
+
4.5. اثر تصدیقی
در مِنهج انبیاء تصدیق شدن توسط دیگران وجود دارد. در داستان مباهله می خوانیم:«الْحَقُّ مِن رَّبِّكَ فَلَا تَكُن مِّنَ الْمُمْترَِينَ» (آل عمران/60) اُسقف نصارا نیز گفت:اگر اهل بیت پیامبر با او هستند اصلاً مباهله نکنید. آمدن زنان و کودکان با حسین(ع) نیز مطابق همین اصل قرآنی بود. آمدند تا نهضت امامشان را تصدیق کنند.
+
4.6. خنثی شدن نقشه های یزید
وقتی اسراء را به دمشق آوردند ابتدا یزید با خوشحالی به نقد امام و همراتهان امام پرداخت (البدايةوالنهاية،ج8،ص:196.) پس از او زینب کبری فرمود:« وای حسینم،وای حبیب رسول الله. حسینم ای پسر مکه و منا ای پسر زهراء دختر پیامبر .... یزید فکرکردهای الان پیروزی به خدا اینگونه نیست» ( طبرسی،الاحتجاج،ج2،ص308) .
▫️ عقیله بنی هاشم چنان غوغایی کرد که یزید ملعون گفت:« لَعَنَ اللَّهُ ابْنَ مَرْجَانَةَ فَوَ اللَّهِ مَا أَمَرْتُهُ بِقَتْلِ أَبِيكَ وَ ؛خدا ابن زیاد را لعنت کند او بود که جنایات کربلاء را مرتکب شد»( همان،ج2،ص312) ذهبی عامی نیز نوشته:«فسرّ بقتلهم أولا، ثم ندم » (ذهبی، تاریخ الاسلام،ج5،ص20.)
بعد هم دستور داد هرچه از امام وعیالش غارت رفته برگردانند.
+
4.7. تجلی توحید
در جامعه اسلامی سال 61 توحید حقیقی ظهور نداشت.و اهل بیت امام به ویژه زینب کبری آنرا ترویج دادند. چند مورد ذکر میشود.
4.7.1. ابن زیاد باور به جبر داشت.بنابر همین باور اشتباهش به زینب گفت:« دیدی خدا با تو چه کرد» عقیله هاشمیان فرمود:« من غیر از زیبایی چیزی ندیدم» (سید بن طاووس،الملهوف/اللهوف،ص161.)
—
4.7.2. فاعل غیر فعل است
یزدیان کشتن امام حسین را قضاء الهی میدانستند. یعنی خدا راضی به چنین کاری بود و انان نه تنها گناهی مرتکب نشدند بلکه مستوجب ثواب نیز بودند. ابن زیاد گفت:«كَيْفَ رَأَيْتِ فِعْلَ اللَّهِ بِأَهْلِ بَيْتِكِ؛ کار خدا با شما را می بینی» زینب عالمه غیر معلمه فرمود:« كَتَبَ اللَّهُ عَلَيْهِمُ الْقَتْل ؛خدا برایشان کشته شدن نوشت» (مفید،ارشاد،ج2،ص115 .) یعنی شما قاتل آنان هستید.
گر قضاء الهی به فعل یزیدیان تعلق گرفته بود، مخاصمه و عذاب آنان معنا نداشت. ولی چون این مطلب درست نیست زینب کبری فرمود:« سَيَجْمَعُ اللَّهُ بَيْنَكَ وَ بَيْنَهُمْ فَتُحَاجُّونَ إِلَيْهِ وَ تَخْتَصِمُونَ عِنْدَهُ؛ خدا ما و شما را جمع خواهد کرد و با شما به خاطر این عمل مخاصمه میکند»
👈 پیام اهل بیت امام به یزیدیان این بود: هرچند از مرگ چارهای نیست و همه میمیریم.اما راه مردن مهم است. شما که برادران و پدران و شوهران ما را کشتدید در عذاب الهی خواهید بود .
—
4.7.3. قوام توحید در عدل االهی
توحید الهی همراه با عدل است. اگر توحید با عدل ارتباط نداشته باشد،توحید نیست. زینب صبور در این مورد فرمود:« فَتُحَاجُّونَ إِلَيْهِ وَ تَخْتَصِمُونَ عِنْدَهُ.»
+
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
هدایت شده از عصر آب
🌹 #مُحَرَّم_نامِه 🌹 (18)
⤴️ ⤴️ #سوال_وشبهه
🔺علت همراهای زنان و کودکان در حادثه عاشورا چیست
🔹فرسته چهارم
➖➖➖
💡جواب:
4.8. حفظ نسل امام
دشمنان اسلام همواره سعی در از بین مردم نسل پیامبر(ص) داشتند.اینان در حادثه عاشورا نیز چُنین قصدی داشتند که اسنادی بر این امر دلالت دارد که به عنوان نمونه به یک سند اشاره میشود.
▫️ شمر بن ذى الجوشن حمله برد و نيزه در خيمه حسين فرو برد و بانگ زد: «آتش بياريد تا اين خيمه را بر سر ساكنانش آتش بزنم.» گويد: زنان فرياد زدند و از خيمه برون شدند. گويد: حسين بدو بانگ زد: «اى پسر ذى الجوشن! تو آتش مىخواهى كه خانه مرا بر سر كسانم آتش بزنى، خدا ترا به آتش بسوزاند.» (طبری،تاریخ الطبری،ج5،ص438 .)
👈حضور زنان باعث شد نسل امام باقی بماند. چون تنها پسر امام ، حضرت سجاد(ع) بود که تصمیم داشتند ایشانرا هم شهید کنند. که یکی از عوامل مهم زنده ماندن ایشان حمایت عقیله بنی هاشم بود.
+
4.9. اثر وجدانی
حضور عیال امام و خطبه های اتشین انها باعث شد وجدان غبار گرفته بسیاری از کوفیان و شامیان بیدار شود. و راهی برای هدایت و نجات پیدا کنند.
طبری می نویسد: « قرة بن قيس تميمى گويد: زنان را ديدم كه وقتى بر حسين و كسان و فرزند وى گذشتند فغان كردند و به صورتهاى خويش زدند.
گويد: بر اسب از راهشان گذشتم، به خدا هرگز زنانى نكو ديدارتر از آنها نديده بودم به خدا از سياه چشمان يبرين نكوتر بودند.گويد: هر چه را فراموش كنم گفته زينب دختر فاطمه را فراموش نمىكنم كه وقتى بر برادر مقتول خويش گذشت مىگفت:«اى محمدم، اى محمدم، فرشتگان آسمان بر تو صلوات گويند، «اين حسين است در دشت افتاده، آغشته به خون اعضاء بريده! «اى محمدم، دخترانت اسيرند، باقيماندگانت كشتگانند كه باد «بر آنها مىوزد.» 👈گويد: به خدا همه دشمن و دوست را بگريانيد. » ( تاریخ الطبری،ج5،ص456)
➖➖➖
📕 سید نبیل الحسنی،سبایا آل محمد.
( آنچه تقدیم شد خلاصهی این کتاب بود).
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
هدایت شده از عصر آب
مصاف با صوفی.mp3
7.62M
📍مصاف با صوفی (نقدی بر سخنرانی یکی از صوفیان دانشگاهی درباره تحریفات عاشورا)
➖➖
خلاصه: | جناب دکتر امام حسین ع را بی ادبانه یاد می کند/ ضعف علمی ایشان درباره عاشورا روشن است / سخنرانی ایشان التقاطی است از جریانهای مختلف فکری/ وی متاثر از وهابیت عبدالحسین گفتن را برنمی تابد / همو براساس نگره سنیان از ابن سعد دفاع میکند/ خوانشش از وحدت اشتباه است / روضه دارالتوبه است چون مستغفِر امام حسین ع و امام صادق ع هستند/دانشیانی چون: جوادی آملی،حسنزاده املی و وحید خراسانی کلمه کلب الحسین و اهل بیتم را استعمال کرده اند / تحلیل عاشورا از نگاه مولوی ناصواب است چون: این نگره شیعی نیست و در اندیشه صوفیان در مرگ عزیزان باید شاد بود |
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
به دلیل برخی پژوهشهای علمی مدتی فعالیتم کمتر شده بود. به امید خدا مطالب را ادامه میدهیم.
May 11
⭕️ #کتاب_خوری 1
=====
امروز به جهتی کتابی را مطالعه کردم از یکی از نویسندگان سنی. وی در این کتاب خود را سنیِ دوستدار امام حسین و یزید 😳 معرفی کرده است. او خودش را شیعه ستیز و مدافع بنی امیه و معاویه معرفی نمود. عکرمه و یزید را از شخصیتهای بزرگ تاریخ اسلام میداند.
👆
ارتباط این موضوع با کانال ما این است که:
وقتی همین قراین را برای یکی از اقطاب صوفیه چون مولوی می آوریم ، مدافعان سریع وی را به تقیه متهم میکنند که شیخ ما به خاطر تقیه چنین گفته است.
لیکن وقتی این دو دست کتابها را با هم مقایسه میکنیم. ادعای دوستداران با حقیقت فرسنگها فاصله دارد.
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
آهو استعارهایست که مولوی در مواضع مختلف آثارش به کار برده است. مصادیق زیر منظور وی از آهوست.
⬆️ انسان، جان، مولوی، شمس، انبیاء الهی، آهوی مشک زا، خداوند ⬇️
⭕️ نک: تحلیل شناختی آهو در دیوان شمس،پژوهشهای ادب عرفانی
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
⭕️ #کتاب_خوری 2
=====
به جهت تحقیقی توفیق شد، کتاب کشکول شیخ بهائی را تورقی کنم. چند نکته جالب از آن تقدیم میشود:
〰️〰️
1. رد سماع:
از قول زمخشری مینویسد: اگر بینی کسی ذکر محبت خدا کند،و هنگام ذکر دست زند ،به طرب آید نعره کشد و مدهوش افتد،تردید مکن که وی نه خدا می شناسد و نه می داند محبت خدا چیست.دست زدن و نعره و مدهوشیش از ان است که در نفس خبیث خویش تصوری یافته و انرا به نادانی خداوندنامیده است. ( شیخ بهائی،کشکول، مترجم: بهمن رازانی،ص335)
+
2. جایگاه بوعلیسینا
شیخ عارف ،نجد الدین بغدادی گفت: پیامبر(ص) را در خواب دیدم و از بوعلی سینا از ایشان سوال کردم. رسول الله(ص) فرمودند: او می خواست بیواسطه به خدا برسد دست حجابش کردیم و به آتش افتاد. ( همان،ص69.)
+
3. ابو حنیفه و مومن الطاق
ابوحنیفه به مومن الطاق [از شاگردان بزرگ امام صادق(ع)] گفت: مولای تو امام صادق (ع) درگذشت. او به ابوحنیفه گفت:اما مولای تو [ابلیس] تا قیامت مهلت دارد. ( همان،ص87)
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
📌 #نقد_و_نظر 8️⃣
🔰 نقدی بر سخنان حجه الاسلام #صمدی_آملی و #الهی_قمشه_ای از شاگردان مکتب تصوف
🕳🕳🕳
ادعا:
جناب داود صمدیآملی از شاگردان برجسته مکتب تصوف هستند. از ایشان آثار فراوانی منتشر شده است. در یکی از جلسات بحث توحیدی خود! مدعیاند شمر و یزید بهشتی است. و یک تارموئی و چیزکی برای تغییر داشته است. الهیقمشهای دیگر دانشآموخته تصوف، در جلسهاش ادعای شفاعت کردن امام حسین(ع) از شمر را دارد.
-=-
پاسخ:
مستندات زیر راهنمای ماست که آیا شمر چیزکی داشت یا نه. و اگر داشت آن چه بوده است.
⏫⏬
الف) کمیت اسدی در هاشمیه خودش درباره قاتلان سیدالشهداء(ع) چنین سروده است:
« کَأَنَّ حُسَیْناً و البَهالِیلَ حَوْله / لِأَسیافِهم ما یَخْتَلِی المُتَبقِّلُ ؛گویا حسین (ع) و یاران با فضیلت او برای شمشیرهای آن ها چون سبزه برای داس های دروندهی جویندهی مرغزار بودند.»
+
ب) ابن مفلح مقدسی مینویسد: از جعفر بن محمد سوال شد: فاصله تعبیر رویا چقدر است؟ او گفت: پیامبر (ص) در خواب سگی را دید که آن حیوان شمر بن ذی الجوشن بود. تعبیر این خواب،پنجاه سال بعد رخ داد.( مقدسی،الآداب الشرعية والمنح المرعية،تحقیق:شعيب الأرنؤوط ،ج3،ص435.)
+
ج) ابن عساکر از ابواسحاق سبیعی می نویسد: من و شمر نمازخواندیم. پس از نماز دستش را بلند کرد و گفت: خدایا تو و من کریم هستیم.به اوگفتم:تو پسر پیامبر (ص) را کشتهای! گفت: ما به دستور امام خود چنین کردیم و اگر حسین (ع) نمیکشتم از الاغ آبکش بدتر بودم. (ابن عساکر،تاریخ مدینه دمشق،ج23،ص189.)
+
د) شجری جرجانی (م499ق.) داستان امان آوردن شمر برای حضرت عباس را آورده است. او پاسخ قمربنیهاشم را چنین گزارش کرده است: « خدا تو و امانت را لعنت کناد.» ( شجری،الامالی،ج1،ص229.)
+
ه) ابوالعرب التمیمی ( 333ق.) : شمر (لعنه الله) بین لشکر امام حسین (ع) و اّب فاصله انداخت و گفت: ای حسین (ع) و ای اصحاب حسین، از این آب نمینوشید تا اینکه به جهنم رفته و آب جهنمی بخورید. ( ابوالعرب،المحن،ص153.)
+
و) طبری چنین گزارش کرده است: رستم غلام شمر ملعون همسر کلبی را کنار شوهرش کشت. سپس شمر به کنار خیمهها آمد و گفت: آتش بر من است اگر این خیمهها را آتش نزنم. امام حسین (ع) فرمودند: تو میخواهی اهل بیت مرا آتش بزنی؟! خدا ترا در آتش دوزخ قرار دهد.( طبری،تاریخ الطبری،ج3،ص326.)
+
ز) شهید والامقام کربلا،زهیربن قین: وی ابتدا خطبه جالبی در دفاع از امام و مقتدایش حسین(ع) خواند. شمر گفت:ساکت باش،چقدر صحبت میکنی. زهیربنقین فرمود: ای پسر کسیکه بر پاشنه پا ادرار میکرد تو دوآیه از قرآن نمیدانی. تو حیوانی. خاری و ذلت و عذاب را در قیامت خواهی داشت.( تاریخ الطبری،ج3،ص320.)
+
ح) نافع بن هلال جملی/بجلی از شهدای کربلا نیز گفتگوی جالبی با عمر بن سعد دارد. طبری اینگونه آورده است:
نافع به میدان آمد و گفت: من نافع جملی هستم و دینم،دین علی(ع) است. دوازده نفر از سپاه عمر بن سعد را کشت تا وی را دستگیر کرده به نز ابن سعد آوردند. پسر سعد به شمر دستور داد سر از بدن مطهرش جدا کن.نافع به شمر گفت: اگر تو مسلمان بودی، کشتن من برایت سنگین بود.حمد میکنم خدای را که قاتلم بدترین انسان است.(طبری،تاریخ الطبری،ج3،ص328.)
==
نتیجه: وقتی ائمه علیهم السلام شمر را جهنمی میدانند. هنگامی که در مقابل امام حسین (ع) شمر جهنمی و نامسلمان معرفی شده است و سید الشهداء موضع خلافی با این امر نگرفتند، چگونه بهشتی بودن او و استحقاق شفاعت داشتنش قابل پذیرش است؟
بله،شمر چیزکی داشت که تمام وجودش را پر کردبود. آن، بغض و کینه محمد و آل محمد بود.
سخن فاطمه صغری از زنان حماسه آفرین کربلا در خطبهاش اعتقاد شیعه است که فرمود:
« ثُمَّ تُخَلَّدُونَ فِي الْعَذَابِ الْأَلِيمِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ بِمَا ظَلَمْتُمُونَا، «أَلا لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الظَّالِمِينَ» ؛ [قاتلان پدرم] در قیامت عذاب دردناک همیشگی خواهند داشت. لعنت خدا بر ظالمین. » (الاحتجاج،ج2،ص303.)
〰️〰️〰️
🔻کانال عصر آب 👇
╔═🍃🌸════╗
@Age_of_water
╚════🌸🍃═╝