eitaa logo
عصر آب
216 دنبال‌کننده
419 عکس
78 ویدیو
33 فایل
مطالب اصلی کانال:نقد عرفانهای کاذب و تصوف است ارتباط با آدمین : @mv1388
مشاهده در ایتا
دانلود
3️⃣6️⃣ 📝📝 موضوع: شخصیت شناسی عمر و ابولولو 🔺 فرسته اول ➖➖➖ هر ساله در نهم ربیع یکی از مطالبی که مورد سوال است، مراسمی است با نام «فرحة الزهراء» که معتقدند عمر در این روز توسط فردی ایرانی با نام ابولولو کشته است. قبلا در کانال به تفصیل درباره سالروز قتل خلیفه دوم مطالبی تقدیم شد . در این فرسته به اختصار به شخصیت قاتل و مقتول اشاره میشود. ➖➖ 1. قاتل: 1.1. شناسنامه: نامش فیروز و چون دختری داشته مثل مروارید بدین علت به وی ابولولو گویند: (میرزا عبدالله افندی،رسالیه فیروزیه،برگه31). وی از مردم نهاوند بوده است. (همان،برگه 45). البته در کتاب قدیمی حدود قرن 5 گفته وی از کاشان بوده .(نک: مجمل التاریخ و القصص،تصحیح ملک الشعرائ بهار،ص280) . نام وی در تاریخ برای ترساندن بچه‌ها نیز استفاده میشود. آقا محمد علی کرمانشاهی در مقامع الفضل می نویسد:« (لا لا) كه براى آرامش بچه مى گفتند, همان (لا اله الا اللّه) است و (لولو) كه براى ترساندن بچه به كار مى بردند, همان ابولؤلؤ است» ( مقامع الفضل،ج1،ص15). =-= 1.2.مذهب او: دسته اول، وی را مجوسی و کافر دانسته اند.(مسعودی ،مروج الذهب،2/320؛محمد بن حبیب بغدادی،المُحبَّر(به ضم و کسر میم)،ص14) البته مرحوم سید جعفر مفصل دلایل مجوسی بودنش را رد کرده است (نک: عاملی،الصحیح من سیره الامام علی،ج14،ص195) — دسته دوم،او را مسیحی دانسته‌اند. (طبری،تاریخ الطبری،4/190) — دسته سوم، وی را مسلمان پاک، بلکه مومن خالص شیعه می دانند. افندی مدعی است تمام علمای شیعه چنین نظری دارند(تحفه فیروزیه،برگه 44) و خودش ادعا میکند غلام فیروز، شیعه خالص است.(همان،برگه 33 ؛ آخر برگه 34؛ برگه 41 ). ابن قتیبه روایتی نقل کرده است که نشان میدهد باور به مسلمان بودن وی در قرن دوم نیز بوده است (عیون الاخبار (چهار جلد در دو جلد)، ج2،ص159.) البته می توان در مورد این سند تاریخی گفت: چون شیعیان از خلیفه دوم نظر خوشی نداشتند، چنین موضع مثبتی درباره وی ارائه نموده‌اند( جعفریان،تاریخ سیاسی اسلام،2/110). برخی به روایتی تمسک کرده‌اند که حضرت علی علیه السلام قاتل خلیفه دوم را بهشتی خوانده است. (نک:الهدایه الکبری،162) . در تحلیل این حدیث لازم است بدانیم: در هیچ منبع معتبر متقدم چنین خبری یافت نمیشود. خصیبی صاحب الهدایه غالی است، رجب برسی صاحب مشارق نیز بنابر نظر برخی صوفی و غالی است. و به متفرداتش نمیشود اعتماد کرد. همچنین سلسله راویان نیز همه ضعیف اند .در هیچ منبع تاریخی ابولولو را « عَبْدِ أُمِّ مَعْمَر» ندانسته اند. همچنین می گویند امام هادی بر وی ترحم کرده است و دلیل مهم بر شیعه بودنش است. باید گفت این ترحم سخن امام هادی نیست بلکه نقل حذیفه است: « قَالَ حُذَيْفَةُ فَاسْتَجَابَ اللَّهُ دَعْوَةَ مَوْلَايَ عَلَيْهِ أَفْضَلُ الصَّلَاةِ وَ السَّلَامِ عَلَى ذَلِكَ الْمُنَافِقِ وَ جَرَى كَمَا جَرَى قَتْلُهُ عَلَى يَدِ قَاتِلِهِ رَحْمَةُ اللَّهِ عَلَى قَاتِلِه‏» (بحار،95/354) =-= 1.3. انگیزه : •انگیزه شخصی بوده است،عمر از وی مالیات زیاد می گرفت و پس از شکایت ،عمر سخن او را قبول نمیکند بدین علت ابولولو عمر را کشت. (مروج الذهب،2/230). •ملی گرایی،وی شکست ایرانیان را دیده بود بدین خاطر درصدد جبران بود که با تقل خلیفه دوم بدین مقصودش رسید. البته این احتمال دلیل قابل اعتنایی ندارد. (جعفریان،تاریخ سیاسی اسلام،2/110). =-= 1.4. فرجام و محل دفن : عموم منابع و علمای شیعه و سنی مرگش را در مدینه نوشته اند.(نمونه: عمادی الدین طبری،کامل بهائی،تحقیق:اکبر صفدری ،ص457) البته گروهی مقبره وی را در کاشان می دانند که دلایل قوی این ادعا را تایید نمیکند. البته کراماتی برای این قبر نیز نقل شده است. که طبیعتا برای راست آزمایی روش دیگری نیاز دارد. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
📝📝 موضوع: شخصیت شناسی عمر و ابولولو 🔺 فرسته دوم ➖➖➖ شاعری است با تخلص ربیع که این اشعار در سال 482 ق سروده شده است . در یک بیت از ان می خوانیم: « دگر بود بولولوی کینه ور / زبهر یکی داوری بر عمر » (به گزین علی نامه،گزینش و شرح سید علی موسوی گرمارودی،ص 2.) این شعر نیز تاییدی است بر این نکته که ،که داستانهایی که الان از ازاین روز و شخص ابولولو میدانیم در قرون ابتدایی نبوده است. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
📝📝 موضوع: شخصیت شناسی عمر و ابولولو 🔺 فرسته سوم ➖➖➖ 2. مقتول: 2.1. شناسنامه: مادر عمر را حنتمه بنت هاشم بن مغیره از قبیله بنی مخزوم بود(ابن قتیبه،المعارف،ج1،ص 180.) حنتمه دختر خواهر ابی جهل است .(مشاهیر علماء الامصار،ج1،ص5.) در روایتی پیامبراکرم(ص) به دشمنی بنی مخزوم با ایشان و اهل بیت مطهرش اشاره فرمودند.(حاکم نیشابوری،المستدرک،ج4،ص487.) پدرش را خطاب ضبط کرده‌اند .ابن کثیر مورخ بزرگ سنی درباره‌اش گوید: «خطاب، هم پدر عمر بود، هم عموی او و هم برادرِ مادری‌اش!» (ابن کثیر،البدایة و النهایة،ج2،ص296) =-= 2.2.شخصیت جناب خلیفه بسیار تندخو بود (الکامل فی التاریخ،ج2،ص450.) در زمان مشرک بودنش مسمانان را شکنجه می داد (ابن عاشور، التحرير و التنوير، ج‏13، ص: 23.) در همین دوران دخترش را زنده بگور کرده بود (عباس محمود العقاد،عبقریة عمر،هنداوی،مصر،ص 204.) از حمام رفتن بیزار بود و معتقد بود باید زیر آفتاب حمام گرفت (نووی،شرح صحیح مسلم،ج14،ص47.) =-= 2.3. زمان مرگ: در مدینه کشته شد. عموم مورخین سنی زمانش را در 26 ذیحجه دانسته‌اند که برخی از دانشیان شیعه نیز همین نظر را قبول دارند. قول دیگری نیز در بین شیعه هست که زمان مرگش را نهم ربیع دانسته است.عبدالجلیل رازی قزوینی در کتاب مهمش «النقض» که در حدود سال 560 ق نوشته شده است این قول را بیان می کند که حکایت از قدمت هزارساله این نقل در بین شیعه است . « كذلك عمر خطّاب بزرگتر امامى است بنزديك خواجه، و او را بو لؤلؤ فروزى بكشت نهم روز از ماه ربيع الأوّل، و او را نه على كشت و نه حسن و نه حسين، نه سلمان نه بو ذر، نه ما نه پدران ما.» (قزوینی،نقض،ص353.) •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
4️⃣6️⃣ 📝📝 معنویت شیعی و تبری و نحوه اظهار آن باید چگونه باشد. =-= 1. می دانیم یکی از ارکان مذهب شیعه تبری از دشمنان دین خداست. شیعه،افزون بر آیات قران،ده‌ها حدیث معتبر در این باب دارد که حتی برخی از آن احادیث در منابع سنیان نیز دست یاب است.. از جمله احادیث صحیح بودن اصل برائت ،لعن حضرت علی بر طلحه و زبیر است. حضرت امیر (ع) طلحه و زبیر را مورد لعن قرار دادند ، وقتی به گوش آنها رسید به حضرت اعتراض کردند : شما که شجاع ترین مرد عرب هستید ، چرا ما را لعن می کنید و اینجور می بینید که با این کار ما را شکست می دهید ؟ حضرت در پاسخ فرمودند : هر موقفی عملی دارد ، یعنی هر برهه ای اقتضای نوعی از برخورد را دارد ، در میدان جنگ با شمشیر و الآن با لعن با شما مبارزه و دشمنی خود را اظهار می کنم . (کلینی،الکافی،ج1،ص343.) =-= 2.شیعه ملاک سرور و غمش، امام حق و خلیفه خداست. چون امامان مفترض الطاعه ما، از کسانی که با توحید و انسانیت منازعه داشتند، تبری جسته‌اند. =-= 3.حدیث نهم ربیع را چه معتبر و چه غیر معتبر بدانیم، قطعا اصل تقیه لازم الاجراء است. شیعیانی که با برگزاری مراسمات علنی، سبب تحریک و خشم عامه می شوند، گناهی عظیم مرتکب شده اند.شیعیان آموخته اند که خروج از تقیه، تبعات منفی سنگینی در پی دارد و هیچ گاه چنین خطایی نخواهند کرد. =-= 4. کوتاه آمدن شیعه از عقایدش باعث کوتاه آمدن سنیان از عقایدشان نیست.دکتر عجاج خطیب محدث بزرگ سوری که سال گذشته از دنیا رفت ،مینویسد:« جميع الأحاديث التي تنصّ على وصاية عَلِيٍّ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ أو على خلافته غير صحيحة، وهي موضوعة، لأنّها تخالف ما أجمعت عليه الأمّة من أنّه صَلّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لم ينصّ على تولية أحد بعده.» (السنة قبل التدوين، ص ٢٤٥.) =-= 5.وحدت مدنظر دین و امامین انقلاب کوتاه آمدن و عقب نشینی از عقاید درست شیعه نیست. دکتر تیجانی از مستبصرین معاصر است که می نویسد مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای از کتابش «آنگاه که هدایت شدم» تمجید فراوان کردند و به من فرمودند: من سه مرتبه کتاب عربی و یک مرتبه ترجمه فارسی را خواندم (تیجانی،سیروا فی الارض،ص195) همچنین می نویسد: رهبر انقلاب وی را برگزید خدا برای هدایت دانسته‌اند: «..ان اصطفاک لتکون من المدافعین عن الحق،عن رسول الله و اهل البیت الاطهار،و هذا منصب لا ینتخب له الا افذاذ الرجال،فهنیئا لک یا سید تیجانی» (همان) * ➖➖➖ 🔺 نتیجه: هیچ وقت از تبری نسبت به دشمنان خدا و اهل بیت کوتاه نمی آییم و جریانهای افراطی چون شیعه انگلیسی را قبول نداریم . از دیگر سو مدعای جریانهایی چون نوبتریه را بر خلاف مبانی وحدت در نظر دین و امامین انقلاب می دانیم. مسئله در اظهار تبری و نوع ان است . که اگر بحث علمی و مدرسه ای با اداب و روشهای علمی باشد نه تنها مضر به وحدت نیست بلکه کمک به انسجام مسلمانان نیز می کند. شبیه کاری که علامه امینی در الغدیر انجام داده‌اند. پس باید در جلسات علنی و خانوادگی حقایق تاریخی از کتابها و مقالات معتبر بیان شود تا وجه تمایز معنویت و مکتبمان با بقیه مکاتب و مرامهای معنوی نیز روشن گردد. چه انکه معنویت صوفیانه سنی با تبری با مصادیقی که شیعه قبول دارد مخالف است،و معنویت جدید که مشترکاتی با مبانی معنویت صوفیانه دارد ،اساس تبری و لعن را منکر است. ➖➖➖ *دقت شود رهبری معظم مدافع چه کتابی است. تالیفی با نام«انگاه که هدایت شدم» یعنی نویسنده قبل از انتخاب مذهب شیعه خود را گمراه می دانسته است! •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
( منتخَبِ سخنان صوفیان مکتب سقیفه) 02 〰️〰️〰️ 🔺محمد بن علی بن ملک داد تبریزی (متولد 582 و متوفای پس از 645 هَ. ق.) معروف به شمس تبریزی،شمس پرنده (علی دشتی،تحفه‌های آن جهانی،ص15) و شمس آفاقی (صاحب الزمانی،خط سوم،ص83) .↪️↪️ ▫️ جایگاه: چیتیک معتقد است : شمس در نزد مولوی همان تجسد محبوب حقیقی یعنی خداست (چیتیک،من و مولانا،مترجم: شهاب الدین عباسی،ص32.)* فرانکیل لوئیس که بهترین کتاب در شخصیت شناسی مولوی را نوشته است نیز معتقد است: «به راستی، مولانا در غزلیات دیوان خود شمس را اوصاف ربوبی می بخشد. » ( لوئیس،مولانا دیروز تا امروز ،شرق تا غرب،ص221.) . . او گفته است: «خود [را] همچنین یافتم: گوهری، در آبریزی (مستراحی)» . (مقالات شمس، صفحه ۳۶۸) و: در گفتگویی با یک صوفی نقل میکند که گفته است: موسی از فرعون فرعون تر بود » (مقالات شمس،تصحیح موحد،ص176.) و: حجاج بن یوسف بگو رحمه الله علیه». (مقالات شمس، ص 343.) ———- * کتاب مورد توجهی است. تا آنجا که در سال 1383 ش کتاب سال جمهوری اسلامی شده است. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
( منتخَبِ سخنان عارفانِ مکتب اهل بیت ) 04 〰️〰️〰️ 🔺آیت الله سید روح الله خمینی ↪️↪️ ▫️ جایگاه: روشنتر از خورشید است. —— یکی از انبیاء بزرگ الهی حضرت موسی است . که در منابع صوفیه قدیم و معنویت جدید به ایشان بی احترامی های زیادی میشود . که نمونه‌اش در سخن شمس بیان شد. برخلاف این مدعیان دروغین امام خمینی رحمه الله می نویسد: «‏خداوند رحمن به رحمت رحیمیّۀ خود در جمیع زمین نظر فرمود و متواضعترین و‏‎ ‎‏کاملترین نوع بشر، یعنی نبیّ عظیم الشّأن و رسول عالی مقام مکرّمی مثل موسی بن‏‎ ‎‏عمران علی نبیّنا و آله و علیه السلام، را انتخاب فرمود و با دست تربیت خود تعلیم و‏‎ ‎‏تربیت کرد او را؛ چنانچه فرماید: «وَلَمّاٰ بَلَغَ اَشُدَّهُ واسْتویٰ آتَیْناٰهُ حُکْماً وَ عِلْماً وَ کَذٰلِکَ‏‎ ‎‏نَجْزی الْمُحْسِنین.‏‎و پشت او را قوی فرمود به برادر بزرگواری مثل هارون، علیه السلام،‏‎ ‎‏و این دو بزرگوار را، که گل سرسبد عالم انسانیت بودند، خدای تعالی انتخاب فرمود؛‏‎ ‎‏چنانچه فرماید: «وَاَنااخْتَرْتُکْ».‏‎ و فرماید: «وَلِتُصْنَعَ علی عیْنی.‏‎‎‏ و فرماید:‏‎ ‎‏«وَاصْطَنَعْتُکَ لِنَفْسی اِذْهَبْ اَنْتَ و اَخوُکَ بِآیاتی وَ لا تَنِیافی ذِکْری.‎‏ و دیگر آیات شریفه‏‎ ‎‏که در این موضوع وارد شده که از حوصلۀ بیان خارج است. ... » (امام خمینی،آداب الصلوات،ص238.) •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ویژه نامه تولد پیامبر اکرم و امام صادق
🔺 ( آشنایی با پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله) 01 📌 پدر و مادر ▫️فرسته اول ➖➖➖ 1. پدر : عبدالله پس عبدالمطلب است. به نقل مسعودی ( 346ق) هفتاد نفر یهودی تصمیم داشتند وی را بکشند،در این بین وهب بن عبد مناف الزهري پدر جناب امنه متوجه شد و ایشان را یاری نمود و تصمیم گرفت دخترش را به ازدواج ایشان درآورد. ( مسعودی،اثبات الوصیة،ص108.) + زنان زیادی خواستار ازدواج با ایشان بودند. دکتر بنت الشاطی درباره رغبت زنان با ازدواج با ایشان می نویسد: « رقیه بنت نوفل گفت : من صد شتر میدهم اگر با من ازدواج کنی .فاطمه بنت مر و لیلی العدویه نیز از عبدالله خواستگاری کردن و او جواب رد داد . و کسی گفت: هنیئا لک یا امنة لقد ظفرت بمن تقطعت قلوب سیدات مکة من اجله؛آمنه مبارک باشد بر تو این ازدواج.با کسی ازدواج کردی که دلهای زنان سرور مکه پاره پاره کرده بود» (بنت الشاطی، ام الرسول آمنة،ص 98 .) + بنت الشاطی می نویسد: تعداد روزهایی که این زوج آسمانی با یکدیگر بودند دقیق مشخص نیست.ولی احتمالا ده روز بیشتر نبوده. زیرا حضرت عبدالله سریع به سفر شام رفتند و در ان سفر به شهادت رسیدند( ام الرسول آمنة ،ص 108 .) 👇👇 •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
🔺 ( آشنایی با پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله) 01 📌 پدر و مادر ▫️فرسته دوم ➖➖➖ 2. مادر آمنه بنت وهب نام ایشان است. پیامبر اکرم ص فرمودند: جبریل به من خبر داد او جهنمی نیست. (کلینی،الکافی ،ج1،ص446.) پیامبر ص پس از حجه الوداع به زیارت قبر مادرشان رفته و فرمودند:«از خدا توفیق زیارت قبرش را طلب کردم و او به من اجازه زیارت داد» ( شیخ مفید الفصول المختارة،ص131.) + پس از اینکه نور مبارک رسول الله ص در بطن مبارک جناب آمنه قرار گرفت، اهل مکه ( بکری،الانوار،ص128.) و سطیح کاهن (الانوار،ص158) بشارت تولد رسول الله ص را به ایشان دادند. + وقتی درد مخاض بر جناب آمنه آمد،فاطمه بنت اسد در کنارشان قرار گرفت و تا وضع حمل همراهش بود. پس از زایمان دیدند که نوری در شرق و غرب عالم قرار گرفت و گزراش این مطلب را به شوهرش حضرت ابوطالب داد. ( کلینی،الكافي،ج8، ص302.) 🔹مسعودی داستان تولد را از زبان آمنه چنین گزارش کرده است : |...من پرنده سفيدى را ديدم كه قلب مرا مسح كرد مرا ترسى عارض گرديد، ترسم برطرف شد و ظرف آب سفيدى كه چون شير بود براى من آورده شد چون من تشنه بودم يك شخصى آن ظرف آب را بمن عطا كرد، و من آن آب را آشاميدم، نور بسيار عالى از من درخشندگى كرد، آنگاه زنان بلند بالائى چون نخل خرما ديدم كه با من گفتگو ميكنند، من تعجب كردم و با خود ميگفتم: اين زنان از كجا مكان مرا دانستند؟!.پس از آن درد وضع حمل من شديد شد، من همه وقت صدائى ميشنيدم تا اينكه (شخصى) را ديدم كه چون ديباى سفيد بود و ما بين آسمان و زمين را پر كرده بود، شنيدم كه گوينده‏اى ميگفت: حضرت محمّد صلى اللّه عليه و آله را از نظر و چشم بد مردم بگيريد! بعد از آن مردانى را ديدم كه در هوا ايستاده بودند و ابريقهائى در دست داشتند، آنگاه خداى رؤف (پرده را) از جلو چشم من رد كرد، من مشرق و مغرب زمين را ديدم، سه بيرقى را ديدم كه نصب شده بودند، يك بيرق در مشرق، يكى در مغرب و يكى هم بر فوق كعبه.آنگاه (فرزندم رسول خدا صلى اللّه عليه و آله) خارج شد، خداى سبحان را سجده كرد و چون شخصى كه تضرع كندانگشتان خود را بسوى آسمان بلند كرد، ابر سفيدى را ديدم كه از آسمان نازل شد و فرزند مرا پوشانيد، منادى را شنيدم كه ندا ميكرد: حضرت محمّد صلى اللّه عليه و آله را در مشرق و مغرب زمين و درياها طواف دهيد تا (مخلوقات خدا) آن حضرت را بصورت و اسم و صفت بشناسند.| ( ترجمه إثبات الوصية،ص201.) 👇👇 •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
🔺 ( آشنایی با پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله) 01 📌 پدر و مادر ▫️فرسته سوم ➖➖➖ 3. پدر و مادر مومن یکی ازاختلافات پیروان اهل بیت ع با پیروان سقیفه درباره ایمان پدران و مادران انبیاء است. جماعت سنی به ایمان آنها اعتقاد و اصراری ندارند.در مقابل پیروان اهل بیت ع ایمان آنان را تصدیق و ترویج می کنند. در ادامه ابتدا نظر شیعه ،سپس نگره سنیان ذکر میشود. =-= دلایل شیعه 3.1. قرآن الف) خداوند حضرت مریم را برگزیده و پاک دانسته است (آل عمران،42.) وقتی معتقدیم رسول الله ص اشرف همه انبیاء است،اگر مادرشان مومن و موحد نباشد یعنی در این مقام از حضرت عیسی پائین تر است و چنین امری صحیح نیست. —— ب) « الَّذِي يَراكَ حِينَ تَقُومُ وَ تَقَلُّبَكَ فِي السَّاجِدِينَ » (شعراء /218) ثعلبي،واحدي و ابن بطة در کتابهایشان از عطا و عكرمة از ابن عباس در تفسیر این آیه آورده‌اند : يعني دائما در اصلاب موحدين بودم تا از مادرم آمنه به دنیا امدم( ابن شهرآشوب،متشابه القرآن،ج2،ص64.) + ج) « وَ لا تُصَلِّ عَلى‏ أَحَدٍ مِنْهُمْ ماتَ أَبَداً وَ لا تَقُمْ عَلى‏ قَبْرِهِ » (توبه/84) وقتی پیامبر ص بر سر قبر مادرشان حاضر شده و زیارتش کردند نشان می دهد ایشان مومن هستند. چه انکه بنابر این آیه رسول الله ص نباید بر سرقبر کافران حاضر شود. + د) «إِنَّمَا الْمُشْرِكُونَ نَجَسٌ » (توبه/28) دلالت دارد که عبد الله و أبا طالب مومن هستند. چه انکه اگر مشرک بودند لازم میشد پیامبر ص و جانشین ایشان امام علی ع نیز چنین باشند. درحالیکه آن دو نفر طیب و طاهر هستند. (ابن شهرآشوب،متشابه القرآن،ج2،ص64.) + ه) « وَ لَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ »(حج/40) ق در این آیه خداوند قسم خورده است. و این قسم با لام توكيد همراه است که خدا یاور کسانی است که یاریگر پیامبرند. و بنابر آیه : « وَ كانَ حَقًّا عَلَيْنا نَصْرُ الْمُؤْمِنِين»‏ (روم/47) نزول یاری الهی بر مومنین خواهد بود. —— 3.2.اقوال بزرگان شیعه شیخ صدوق : اعتقاد ما چنین است که : عبدالله و آمنه مسلمان و موحد بودند. ( شیخ صدوق،الاعتقادات،ص110.) + شيخ مفيد :اجماع امامیه بر ایمان آمنه وهب است. ( اوائل المقالات،ص46.) + شهید ابن فتال نیشابوری :« قد اجتمعت على أن أبا طالب و عبد الله بن عبد المطلب و آمنة بنت وهب كانوا مؤمنين و إجماعهم حجة على ما ذكر في غير موضع‏ » (روضة الواعظين و بصيرة المتعظينج1،ص139.) + فخار بن معد موسوی:« وَ هُوَ قَوْلُهُ ص لَمْ يَزَلِ اللَّهُ تَعَالَى يَنْقُلُنِي مِنْ أَصْلَابِ الطَّاهِرِينَ إِلَى أَرْحَامِ الْمُطَهَّرَاتِ حَتَّى أَخْرَجَنِي إِلَى عَالَمِكُمْ هَذَا. فكان من «3» أوضح الدليل على إيمان المشار إليهم ع شهادة الرسول الصادع بالحق و الناطق بالصدق لهم بالطهارة » (ایمان ابی طالب،ص57.) •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
🔺 ( آشنایی با پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله) 01 📌 پدر و مادر ▫️فرسته چهارم ➖➖➖ 4. پدر و مادر کافر برپایه روایتی دروغین پیروان سقیفه ، جناب آمنه بنت وهب را کافر می دانند. شجری جرجانی متوفای 499 ق می نویسد : پیامبر کنار قبر مادرشان گریه کردند عمر بن الخطاب دستشان را گرفت و بلند کرد . سپس از علت گریه پیامبر ص سوال کرد. رسول الله ص فرمودند : « إن القبر الذي رأيتموه أناجي قبر آمنة بنت وهب، و إني استأذنت ربي عزّ و جلّ في الاستغفار لها فلم يأذن لي، و نزل علي: ما كانَ لِلنَّبِيِّ وَ الَّذِينَ آمَنُوا أَنْ يَسْتَغْفِرُوا لِلْمُشْرِكِينَ وَ لَوْ كانُوا أُولِي قُرْبى‏ [التوبة: 113] وَ ما كانَ اسْتِغْفارُ إِبْراهِيمَ لِأَبِيهِ إِلَّا عَنْ مَوْعِدَةٍ وَعَدَها إِيَّاهُ [التوبة: 114] فأخذني ما أخذ الولد للوالد من الرقة، فذاك الذي أبكاني. » ( شجری،الامالی الخمیسیة،ج2،ص414. ) + رشید الدین میبدی یکی از صوفیان مکتب سقیفه برپایه این سخن ناروا جناب آمنه را کافر دانسته است ( میبدی،كشف الأسرار و عدة الأبرار، ج4،ص222.) غزالی دیگر صوفی سنی، همین راه خطا را پیموده است. (غزالی،احیاء علوم الدین،ج15،ص167.) ➖➖➖ البته روایت دیگری در منابع سنیان است که نشان از مومن بودن جناب آمنه می دهد و ابن جوزی آن روایت را نقل کرده است . (وُلدْتُ مِن نِكَاحٍ لا مِن سِفَاحٍ نک: ابوالفرج ابن جوزی،الوفا بأحوال المصطفى ،ج1،ص75.) •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
🔺 ( آشنایی با پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله) 02 📌 زن،زندگی،آزادی ▫️فرسته اول ➖➖➖ این فرسته دو قسمت دارد.سلبی و اثباتی. 1.سلبی. شخصیت مروجان این شعار هدف اصلی و دروغ بودن آنرا بر ما روشن می‌کند. 1.1.علی نژاد خانم علی نژاد مروج این شعار است. جالب است این بانوی ایرانی بویی از شرافت زنان ایرانی نبرده است. وقتی با ‌افتخار می‌گوید: من قبل از ازدواج حامله شدم!!مشخص از اصلاً به فکر زندگی نیست. به‌راستی این زن بی‌شرافت چطور می‌تواند بگوید من ایرانی‌ام و شعار را برای زنان وطن عزیزم بیان می‌کند. این فردوسی طوسی است که امثال علی نژادها وی را مسلمان ستیز معرفی می‌کنند. شيرين از زنان نامدار و برجسته شاهنامه و تاريخ ایران‌زمین است. «بسى سال بانوى ايران بدم / بهر کار پشت دليران بدم** نجستم هميشه به‌جز راستى/ ز من دور بُد کژى و کاستى» —— حال این بانوی ایرانی که مسلمان هم نیست می‌گوید: زندگی و آزادی زن ایرانی چگونه باید باشد: «چنين گفت شيرين که‌ای مهتران/ جهان‌گشته و کاردیده سران * به سه چيز باشد زنان را بهى / که باشند زيباى گاه مهى * يکى آنک باشرم و با خواست ست / که جفتش بدو خانه آراست ست* دگر آنک فرخ پسر زايد او / ز شوى خجسته بيفزايد او* سه ديگر که بالا و رويش بود / به پوشیدگی نيز مويش بود ...» شرافت زن ایرانی زندگی و آزادی‌اش در فرزند آوری و حجاب است. چیزی که دقیقاً این زن بی‌شرافت مخالفش هست. منیژه دیگر زن شاهنامه نیز چنین است: «منيژه منم دخت افراسياب/ برهنه نديده تنم آفتاب» 👇👇 •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
🔺 ( آشنایی با پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله) 02 📌 زن،زندگی،آزادی ▫️فرسته دوم ➖➖➖ این فرسته دو قسمت دارد.سلبی و اثباتی. 1.سلبی. شخصیت مروجان این شعار هدف اصلی و دروغ بودن آنرا بر ما روشن می‌کند. 1.2.شبکه وهابی و برخی مولویهای سنی پس از مرگ یکی از خواهران سنی ایرانی ...برخی از دانشیان سنی ایرانی فریاد دفاع از حقوق زن سردارند؛ و شبکه تجزیه‌طلب عربستان نیز همچنین. چگونه باور کنیم مولوی عبدالحمید از دانیشان سنی ایران مدافع حقوق زن است؟ آیا اصلاً زنان در مسجد مکی جایگاهی دارند که این فقیه جمعه برادران اهل سنت مدافع آنان است. چگونه توئیت جناب عبدالحمید را قبول کنیم چون: برخی از فارغ‌التحصیلان حوزه ایشان الآن در افغانستان مسئولیت دارند. فراموش نکردیم که طالبان در افغانستان چه بر سرزنان مظلوم شیعه و سنی افغانی آورد؛ که یک زن را با یک الاغ معامله می‌کردند. —— چگونه مولوی ایرانی و شبکه بن سلمان کودک کش خودش را مدافع حقوق زنان می‌داند درحالی‌که رهبران مذهبی‌شان اصلاً این‌گونه نبودند.! + عمر بن الخطاب مجموعاً چهارده زن در دوران حیاتش داشت (امینی، حکایت ازدواج عمر با ام‌کلثوم، ص 279.) اما درباره ارتباطش با زنان گفته‌شده: «خیلی با زنان بدرفتار بود» (الکامل فی التاریخ، ج 2، ص 450.) ابن شبه النمیری (262 ق) درباره نگاه خلیفه دوم به زن چنین نقلی را از وی ذکر کرده است: «... قال: يا عدوة الله، وفيم أنت وهذا، ومتى كنت تدخلين بيني وبين المسلمين؟ إنما أنت لعبة يلعب بك، ثم تتركين. ای دشمن خدا! شما زن‌ها اسباب‌بازی هستید که با شما بازی می‌کنم سپس ترکتان می‌کنم».) النمیری، تاریخ المدینة، ج 3، ص 818.) + روزی وی خندید سپس گریست. علتش را پرسیدند. او گفت: در جاهلیت از خرمای عجوه بُتی ساخته بودم برای پرستش، سپس آن را خوردم، این سبب خنده‌ام بود؛ اما علت گریه‌ی من این بود که: دختری داشتم با خود به صحرا بردم و حفره‌ای کندم، او خاک از صورتم پاک می‌کرد ولی بااین‌حال وی را زنده دفن نمودم. (عباس محمود العقاد، عبقریة عمر، هنداوی، مصر، ص 204.) + عاتکه یکی از زنان خلیفه دوم است که ابتدا عروس ابابکر بود و با اجبارِ عمر به همسری وی درآمد. (عمر به ولی نامعلوم وی دستور داد تا بدون اطلاع عاتکه وی را برای عمر عقد کند. ابن سعد، الطبقات الکبری، ج 8، ص 265.) از شب زفاف، خلیفه دوم این زن بی‌پناه را کتک می‌زد و تنها درخواست این بانو از حفصه دختر عمر این بود که وی را کتک نزند. (نک: ابن عبدالبر، التمهید، ج 23، ص 405.) پس لطفاً به هوش باشیم چه کسانی شعار زن، زندگی و آزادی می‌دهند. 👇👇 •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
🔺 ( آشنایی با پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله) 02 📌 زن،زندگی،آزادی ▫️فرسته سوم ➖➖➖ این فرسته دو قسمت دارد.سلبی و اثباتی. 2.جنبه اثباتی زن در سایه تعالیم رسول‌الله صلی الله علیه و اله به زندگی و آزادی رسید و ای‌کاش جهان دور از رحمت و مهربانی به آغوش رسول مهربانی صلی الله علیه و اله بازمی‌گشت تا شعار زن، زندگی و آزادی به‌درستی محقق شود. —— این پیام‌آور مهربانی است که مدافع زنان زنده‌به‌گور شده بود، به بانوان سلام می‌کرد. برای احترام، بانوان فرزند دار و بی‌فرزند را به کنیه صدا می‌زد.فرمود: جز بزرگوار زنان را گرامی ندارد. به حضور زنان درصحنه‌های اجتماعی اجازه می‌داد؛ که اذعان ربیع دختر معوذ انصاری و ام عطیه وبیعت بانوان با ایشان از جمله دلایل این مدعی است. برای زنان کلاس درس تشکیل می‌داد. (همگام با گل‌های بهاری، ص 147-148.) + همواره به تشکیل زندگی توصیه می‌فرمود. به روابط عاشقانه با همسر تأکید می‌کرد؛ در سخنانشان ثوابهایی برای تبلور ابن رابطه عاشقانه وجود دارد. عاشقانه هایی چون دست دادن و... . دوست داشتن زن و ابراز این محبت را مستحب برشمرد. می‌فرمود: محبت به زن نشانه ازدیاد ایمان است. در سفارشی فرمود: زنان امانت الهی در دست شمایند. برای تداوم کانون زندگی ارضای همه نیازهای همسر را تأکید می‌فرمود. به عفاف همواره توصیه فرمود. به زیبایی زنان توجه داشت و به آرایش در مقابل شوهر دستور می‌داد. زنان برتر را خوشبو و خوش‌دست پخت معرفی می‌کرد. (همان، ص 1520163.) و ده‌ها توصیه و سفارش دیگر. به‌راستی این توصیه‌ها غیر از زندگی و آزادی است! پس زنان وطنم بدانید که شعار زن، زندگی و آزادی به نحو صحیح و کاملش در دین الهی یعنی اسلام نبوی و علوی آمده است. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝موضوع/سوال: زندگی پس از زندگی چیست؟ ظرفیتها و چالشهای عقیدتی آن کدام است؟ 🔺فرسته اول ➖➖➖ 1. یکی از اموری که امروزه در جامعه و همچنین گروه هایی از معنویتهای نوین بدان توجه دارند، تجربه های نزدیک به مرگ است که بین ما به زندگی پس از زندگی مشهور گردیده است. به نظر می رسد برای تحلیل این این ادعاها باید سه نکته را توجه نمود. اساسا زندگی پس از زندگی یا تجربه های نزدیک به مرگ ( NDEs ) چیست؟ و سیر تاریخی‌اش چگونه بوده است؟. چه ظرفیتهایی برای دینداری جامعه ما ایجاد کرده است؟ چالشهای عقیدیتی آن کدام است؟ در قالب چند فرسته این سه سوال را پاسخ می دهم. —— 2. تاریخچه و شخصیت شناسی: «تجربه‌های نزدیک به مرگ» اول بار توسط فردی مسیحی با نام ریموند مودی در کتابی با نام : ( Life after life ؛ زندگی پس از زندگی) در 1975 م منتشرشد. و تا سال 1977 بیست بار تجدید چاپ شد. + جورج ریچی (۱۹۷۸) که در سال ۱۹۴۳در بیمارستان ارتش مرده بود و پس از حدود ده دقیقه به زندگی باز گردانده شده بود مودی را به شدت تحت تاثیر قرار داد و باعث شد با یک‌صدوپنجاه نفر دیگر از کسانی که تجربه‌های مشابهی داشتند مصاحبه کند و این گزارشها را در کتابش ذکر نمود. پس از انتشار این کتاب استقبال زیادی در بین عموم و برخی مجامع علمی صورت گرفت. ادعای اصلی مودی در کتاب زندگی پس از زندگی این بود که روایت افرادی که تجربه‌‌ای را گزارش می‌کردند از انسجامی مشترک و «واقعی» برخوردار بود، که این ادعاها را در پانزده مورد لیست کرده است. + دکتر مودی در ابتدای کتابش معترف است عمل وی یک کار انسانی است که برگرفته از پیشفرضهای مورد قبولش هست. (مودی،زندگی پس از زندگی،مترجم : فریبرز لقائی،مقدمه مولف،ص15.) همو پدر و مادرش را مذهبی توصیف میکند. که زمینه انتخاب آزادانه دین را برایش فراهم کردند. در ادامه خودش را مسیحی متدیست معرفی میکند(همان،ص17.) =-= 👌🏻 پس تا اینجا مشخص گردید زایشگر این مببحث در روزگار ما غربیان هستند که در بستر فکری مسیحیت این بحث را مطرح ساختند. خوشمزه‌تر اینکه جورج دبلیو بوش نیز مسیحی متدیست هست. البته در ادامه پس از بیان سیر تاریخی مشخص میگردد ،تجربه های نزدیک به مرگ قبل از تحقیقات دکتر مودی نیز بوده است. 📌 ادامه دارد، اگر خدا بخواد. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وإن تعدوا نعمة الله لا تحصوها-السيد مصطفى الموسوي.mp3
2.84M
🎙 🔺سید مصطفی الموسوی 😭 با توجه گوش بدین 👈 آرامش با یاد خدا •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺 (شرحی بر مجالس سبعه مولوی) 04 ⤴️مجلس اول (3) 〰️〰️〰️ جلال الدین پس از بیان خطبه ای که اشکالاتش را در دو فرسته قبلی نشان دادیم. شروع به نقل احادیث کرده است. در ابتدا می گوید: « در صحیحترین اخبار از فصیحترین پیامبر آمده است : كساد اُمّتي عند فساد اُمّتي، ألا مَن تمسّك بسنّتي عند فَساد اُمّتي فله أجر مئة ألف شهيد . ؛ بی رونقی امتم در وقت فساد آنهاست. هرکس به سنتم در وقت فساد امتم مراجعه کند،ثواب صدهزار شهید دارد» (مولوی،مجالس سبعه،مجلس اول،ص21) در ادامه به ارزیابی این ادعا اشاره میکنیم. —— 1. نسبت دروغ این سخنی که مولوی به پیامبر ص نسبت می دهد در هیچ منبعی از منابع مسلمانان نیست.نرم افزارهای حدیثی شیعه وسنی و سایتهای حدیث پژوهی را بررسی کردیم در هر جایی که این حدیث آمده به کتاب «مجالس سبعه» او نسبت می دهند. . ⤴️ در پاسخ این سوال که - چرا مولوی چنین رفتاری دارد و سخنان بی اساس را به عنوان حدیث صحیح به پیامبر اکرم ص نسبت میدهد- باید گفت: مولوی به سند گفته ها اعتنایی ندارد ( نک: کیانی،ولایت نامه،ص342؛محمد سجادی،مولی و مولانا، پژوهشنامه علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی،شماره29، 1380ش،ص39.) چون در مکتبی رشد یافته که اینگونه‌اند. + ابوریه درباره صوفیه می‌گوید: «دروغ گفتن در بین آنان رایج است و بدون شناخت، دقّت و آگاهی حدیث نقل می‌کنند. لذا نباید به احادیث انباشته شده در کتاب‌های وعظ، و تصوّف اعتماد کرد مگر آن که سند نقل شده و میزان اعتبار حدیث معلوم گردیده باشد. این حکم تنها شامل کتاب‌هایی نیست که مؤلّف آن شهرت علمی ندارد، مانند نزهه المجالس که در زمینه حدیث و غیر آن انباشته از دروغ است، بلکه کتاب‌های دانش‌مندان بزرگی همچون احیاء العلوم غزالی نیز مشتمل بر احادیث جعلی زیادی است» ( اضواء علی السنّه المحمّدیه، ص ۱۲۲ـ۱۲۳). + عبد الله نهاوندی می‌گوید: به غلام خلیل گفتم: این احادیثی که در باره رقائق روایت می‌کنی را از کجا آورده‌ای؟ وی پاسخ داد: ما آن‌ها را جعل کرده‌ایم تا با آن‌ها دل‌های مردم عادی را نرم کنیم» ( ابن جوزی،الموضوعات، ج۱، ص40) =-= 2. حدیث ضعیف اگر از پاسخ قبلی را نپذیریم و بخواهیم همدلانه به مولوی نگاه کنیم، این حدیثی که به رسول الله ص نسبت داده است را باید در دوقسمت جداگانه بررسی کرد. قسمت اول: «كساد اُمّتي عند فساد اُمّتي» قسمت دوم: «ألا مَن تمسّك بسنّتي عند فَساد اُمّتي فله أجر مئة ألف شهيد» —— سنیان قسمت اول را نقل نکرده‌اند.اما قسمت دوم را روایت کرده ولی نه مثل مولوی . 🤔 طبرانی و ابونعیم از ابی هریره چنین آورده‌اند: «آنکه به سنتم تمسک کند در وقت فساد امتم ثواب یک شهید دارد»(طبرانی،المعجم الاوسط،ج5،ص315؛ابونعیم اصفهانی، حلیة الاولیا،ج8،ص200.) بیهقی از حسن بن قتيبة چنین نقل کرده است : «کسیکه به سنتم در وقت فساد امتم تمسک کناد،ثواب صد شهید دارد» ( بیهقی،الزهد الکبیر،ج1،ص118.) ⬆️⬆️ ⭕️ بررسی این روایت: هرچند این دو روایت در منابع حدیثی سنیان آمده است.لیکن از منظر ارزیابی حدیثی نمی توان بدان استناد کرد. عبدالوهاب شعرانی یکی از صوفیان سقیفه‌ای اعتراف میکند« و روی البیهقی مرفوعا.. ؛ بیهقی در حدیث مرفوعی گفت: ..» (شعرانی، لواقع الانوار القدسیه فی بیان العهود المحمدیة،ص18.) + البانی از حدیث شناسان بزرگ وهابی هر دو نقل حدیث یعنی ثواب یک شهید و صد شهید را ضعیف می داند. و علتش وجود حسن بن قتيبة در سلسله راویان هست که رجالیان بزرگ سنی چون ذهبی وی را تضعیف کرده اند . دیگری محمد بن صالح العذري است که مجهول است. (آلبانی، سلسلة الأحاديث الضعيفة، ج1،ص498.) ➖➖➖ نتیجه: 1. آنچه مولوی به عنوان حدیث صحیح به پیامبر ص نسبت داده در هیچ منبعی نیست. و ظاهرا وی چند سخن را باهم مخلوط کرده و چنین نقلی را جعل کرده است. 2. با نگاه همدلانه به سخن وی باز نمی توان چنین سخنی را صحیح دانست. چون اولاً: ثواب صد هزار شهید در منابع نیست و ثانیاً: محتوای سخنش به عنوان حدیث مرفوعه و ضعیف از منظر کارشناسان سنی تشخیص داده شده است. 3. نقل احادیثِ سنیان در نظم و نثر مولوی، دلیل دیگری بر تسنن این صوفی چرخ‌زن (=رقص سماع) است. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 🔺 در سایتها و کانالاهای وابسه به غفاری، چندی است عبارت« آیت الله» و « شاگرد برجسته آیت الله بهجت» کمتر استفاده میشود. * 👈 این اتفاق را به فال نیک گرفته، امیدواریم مریدان ایشان، حقایق را دریابند. ➖➖➖ * قبلا سایت آیت الله بهجت رحمه الله. و دفتر نشر مرحوم سعادت پرور(پهلوانی) ادعاهای این استاد اخلاق! در این زمینه را رد کرده بودند. همچنین مریدان غفاری نیز تا کنون دلیلی بر مجتهد بودن مرادشان به غیر از ادعاهای خودش ارائه نکرده‌اند. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water