eitaa logo
عصر آب
217 دنبال‌کننده
419 عکس
77 ویدیو
33 فایل
مطالب اصلی کانال:نقد عرفانهای کاذب و تصوف است ارتباط با آدمین : @mv1388
مشاهده در ایتا
دانلود
1 استوری همسر شهید محمد بلباسی •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
2 ⏏️ وصیت شهید عشریه: آیت الله العظمی غفاری!! •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
3 ⭕️ اعتراف مشاور اسبق ساواک درباره کرامت تراشی و ترویج انها توسط روحانی‌نماها. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
4 ⭕️ علت شهادت آیت الله مطهری کشف شد؟ ایشان چون شش دانگ به مرحوم تهرانی توجه نداشتند شهید میشدند. اگر شش دانگ در ملک مرحوم تهرانی می بودند، سنشان تا بالای 80 سال می رسید. 🤔 📌 به راستی این علوم غیبیه از کجا بر این آقایان مکتب تصوف افاضه میشود که با قاطعیت چنین می گویند. / همچنین به این روحانی محترم باید گفت: مرشد و قطب اعظم شما مرحوم تهرانی که شش دانگش در اختیار مرحوم هاشم حداد بود چرا در 71 سالگی، دنیا را ترک نمودند؟ •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
بنابر انچه سایت سازمان نظام روانشناسی آمده،افرادی متعددی که امروزه در زمینه اصول روانشناختی فعال هستند و خود را متخصص و دکتر معرفی میکنند فاقد صلاحیت علمی در این زمینه هستند. در لیست اولیه این سازمان نام افرادی چون: محمود انوشه،فاطمه تیموری،امیر شریفی و عباس منش از شاخ‌های مدعی موفقیت وجود دارد . •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⏏️ ( نقد و بررسی افکار و ادعاهای سید محمد عرشیانفر) •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⏏️ ( نقد و بررسی افکار و ادعاهای سید محمد عرشیانفر) ⭕️ کلیپ 01 ⏏️ ادعاها 01 📌 عرشیانفر مدعی است در قرآن آیه ای هست که ازدواج مجدد به اذن زن هست. در قران مسلمانان چنین آیه‌ای پیدا نشد. شاید در قرآن این مروجان دروغین چنین مطالبی هست. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از عصر آب
9️⃣ ⏏️ابن عربی از صوفیان پرآوازه سنی از دوستی که مورد اعتمادش می باشد شهودی نقل کرده است که بنابر آن رسیدن به مقامات معصومان رو نفی میکند. 📎 در نقد انگاره رسیدن به مقامات معنوی معصومان ،سخنان متصوفه نیز حائز اهمیت است. که نشان میدهد مهمترین ادعای معنویت استاد غفاری، با اینکه مرید مکتب تصوف است حتی بنابر این مرام نیز قابل قدح و نقد است. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺 (شرحی بر مجالس سبعه مولوی) 08 ⤴️مجلس اول (7) 〰️〰️〰️ جلال الدین ، در قسمتهای پایانی مجلس اول ادعاهای محتلفی دارد که سنی بودن وی بیشتر نمایان میشود. همچنین عدم ضبط وی در ارائه احادیث نیز هویداست. آن موارد عبارتند از : 🕳🕳🕳 1. وی می نویسد: قال النبی : «من تاب الله قبل الغرغرة تاب الله علیه؛کسیکه پیش از غرغره (= قبل از مرگ) توبه کند،خدا توبه‌اش را پذیراست» ( مجالس سبعه،ص53) این حدیث در منابع سنیان هست و ضبط درست و دقیقش نیز چنین است : «من تاب إلى الله قبل أن يُغرغر، قبل الله منه » که همین حدیث را مولوی اشتباه قرائت کرده است. + 2.در ادامه ارادتش را به صحابه نشان میدهد و آنان را «صحابه پاک ( همان،ص55) » می نامد. قبلا توضیح داده شده است همچنین در ادامه نیز خواهد امد این نگره سنیانی چون مولوی به اصحاب پیامبر آمیخته به تناقض و غلو است. چگونه می توان همه صحابه را پاک دانست که برخی قاتل و برخی مقتول هستند. ابن ملجم مرادی و علی ع هر دو صحابی‌اند، یعنی هر دو پاک هستند؟ + 3. وی بسان بسیاری از همفکرانش متکلمین را باور ندارد و معتقد است علم کلام برای فرد بی فایده است و «صحبت انسان کامل باعث حل شدن و اعتفاد میشود » چون: « سخن مغز مغز است نه سخن پوست پوست ! » (همان،ص55) این اعتقاد را مقایسه کنید با روش اهل بیت ع در استفاده از علم کلام و سفارشات فراوان ایشان به این علم شریف. + 4.وی درباره حمله‌هاس شیطان مدعی است روزانه سیصد مرتبه به انسان حمله می‌کنند. (همان،ص57.) با جستجویی که صورت گرفت دلیل دینی بر این ادعا نیافتم. شما اگر بر این مدعی دلیلی یافتید،خبر دهید. + 5. وی درباره وجه تسمیه حضرت نوح به "نوح " مدعی است، او به امتش گفت: بسم الله بگویید. آنان نگفتند،وی شروع به گریستن کرد گفت: 👈 من به جای شما گریه و نوحه میکنم 👉🏻 بدین علت به ایشان نوح گفته شد. (همان،ص59.) روایات شیعه و سنی درباره وجه تسمیه حضرت نوح به این نام بررسی شد. آنچه بین دو نشانک از سخن جلال الدین رومی آمد در هیچ کدام از منابع شیعه و سنی نبود. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
خدای درون.mp3
10.03M
📌 6️⃣ 🔰 نقدی بر سخنان دکتر هادی وکیلی درباره دینی بودن خدای درون. 🕳🕳🕳 خلاصه: دکتر وکیلی از اساتید مطرح حوزه معنویتهای جدید معتقدند، از خدای درون می‌توان دفاع نمود و انرا دینی دانست./ آیه : اقرب الیه من حبل الورید، حدیث: عند المنکسرة القلوب و العبودیة جوهرة کنهها الربوبیة از جمله دلایل دینی است./ آیه قران اشاره به احاطه علمی خدا دارد . آن دو سخن عربی نیز از جعلیات صوفیان است و در منابع معتبر حدیثی شیعه و سنی نیست و برخی رجالیان بزرگ سنی چون ملاعلی قاری آنرا از موضوعات میدانند. مرحوم قزوینی در حاشیه قوانین الاصول نیز تبیین خوبی از این سخن عربی دارد. 〰️〰️〰️ دریافت صوت کامل استاد وکیلی. 🔻کانال عصر آب 👇 ╔═🍃🌸════╗ @Age_of_water ╚════🌸🍃═╝
0️⃣1️⃣ ⏏️ غفاری،احادیث طینت را قبول دارد.بر اساس همین احادیث نیز نگره‌ی رسیدن به مقامات معنوی معصومان صحیح نیست و توهمی از سوی او و مریدانش می‌باشد. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
عصر آب
📌 #نقد_و_نظر 6️⃣ 🔰 نقدی بر سخنان دکتر هادی وکیلی درباره دینی بودن خدای درون. 🕳🕳🕳 خلاصه: دکتر وکیلی
⚪️ سوال: آیا می توان پذیرفت آیه: «فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها» تاییدی بر خدای درون است.؟ ➖➖➖ 🔹 جواب: آنچه در معنویتهای جدید درباره خدای درون و بیرون ذکر میشود.برگرفته از تفکر اومانیستی و انسان خدایی این ملحدان معنوی است. و هیچ ربطی به آیه کریمه ندارد. زیرا: ✨خداوند در این آیه می گوید: راه و چاه را به انسان نشان داد، همانگونه كه در آيه 10 سوره بلد آمده است « وَ هَدَيْناهُ النَّجْدَيْنِ؛ ما انسان را به خير و شر هدايت كرديم». امام صادق(ع) فرمودند:... فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها قَالَ مَعْرِفَهًْ الْحَقِّ مِنَ الْبَاطِل؛- فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها؛.. آشنا به‌حقیقت هست و از باطل تمیز می‌دهد». ( بحارالأنوار، ج۲۴، ص۷۲/ ) به تعبير ديگر: خداوند آن چنان قدرت تشخيص و عقل و و جدان بيدار، به او داده كه" فجور" و" تقوى" را از طريق" عقل" و" فطرت" در مى‏يابد. و لذا بعضى گفته‏اند اين آيه در حقيقت اشاره به مساله" حسن و قبح عقلى" است كه خداوند توانايى درك آن را به انسانها داده است. (محمد حسن آل یسین،اصول الدین،ص165) ____ ▫️ به عقیده برخی از متفکرین این آیه و برخی آیات نافی جبر هستند (سبحانی،الإلهيات على هدى الكتاب و السنة و العقل، ج2،ص356) ▫️ برخی نیز از این آیه بحث وجدان اخلاقی را توضیح میدهند. آیت الله ریشهری می نویسد: « اين احساس و الهام، اساسى‏ترين بخش هديه معرفتى خداوند متعال به انسان است. در متون اسلامى، مبدأ اين شعور مرموز كه احساس ارزش‏هاى اخلاقى را در انسان به وجود مى‏آورد، «عقل» ناميده مى‏شود. از اين رو، همه ارزش‏هاى اخلاقى، جنود عقل، و همه ضدّ ارزش‏ها، جنود جهل شمرده مى‏شوند.» (دانشنامه عقايد اسلامى، ج‏1،ص180) ▫️ ابن قيم جوزيه‏ از بزرگان سلفی می نویسد: « فأخبر أنه سوى النفس كما أخبر أنه سوى البدن في قوله: الَّذِي خَلَقَكَ فَسَوَّاكَ فَعَدَلَكَ فهو سبحانه سوى نفس الإنسان، كما سوى بدنه، بل سوى بدنه‏» (الروح،ص63). •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
هدایت شده از عصر آب
1️⃣4️⃣ 📝📝 موضوع: چله کلیمی ⏬⏬⏬ 🔺چندی است با شروع ماه ذی‌قعده، «چله کلیمیِ» یا «اربعین موسوی» تبلیغ می‌شود. مبلغان این چله به مشتاقان سلوک، بشارت موقعیتی ممتاز برای خودسازی را داده که زمان تحققش را از اول ماه ذی‌قعده تا دهم ذی‌حجه می‌دانند. به‌اختصار به منبع چله‌نشینی و اربعین موسوی در تصوف و عرفان اشاره می‌شود. ➖〰️ ▫️بنا بر اذعان اهل تصوف و عرفان چله‌نشینی از استحسانات خودشان است. کاشانی (735 ق) می‌نویسد: «مراد از استحسان استحباب امرى و اختيار رسمى است كه متصوّفه آنرا به اجتهاد خود وضع كرده‏اند، از جهت صلاح حال طالبان، بی‌آنکه دليلى واضح و برهانى لايح از سنّت بر آن شاهد بود، مانند ... نشستن در چلّه و غير آن، هرچند آن اختيار از تشبّث و تمسّك بسنّتى خالى نبود.» (کاشانی، مصباح الهداية و مفتاح الكفاية، ص 146) استاد رمضانی در توضیح «مستحسنات» توضیح می‌دهند که این کلمه یعنی بدعت؛ و البته بدعت را تقسیم می‌کنند و باور دارند هر بدعتی گمراهی نیست. ایشان می‌نویسد: «اگرچه خصوص ِ هیچ‌یک از مستحسنات [مثل چله کلیمیِ] درآیات قرآن و روایات معتبر، دستور شرعی وجود ندارد، با توجه به منافع و مصالح هر یک می‌توان آن‌ها را در عموم کارهایی داخل کرد که خدا و رسول به آن‌ها فراخوانده‌اند» (رمضانی، مستحسنات عرفانی: بدعت هدایت یا بدعت ضلالت؟ دو فصلنامه حکمت اسرا، سال هشتم،1395، ص 10). . ▫️یکی از دلایل این بدعت مستحسن، اربعین میقات جناب موسی است*. هجویری (465 ق) از اَعلام این طایفه می‌نویسد: «اصل چله ايشان تعلّق به حال موسى عم دارد» (هجویری، کشف‌المحجوب، ص 417). علاءالدوله سمنانی یکی دیگر از مفاخر تصوف در عظمت این چله‌نشینی و حصول حالات معنوی‌اش نوشته است. «و دخلت الخلوت فی الاربعین الموسوی غرة ذی القعده سنة ...» (سمنانی، العروة لاهل الخلوة و الجَلوة، ص 512) سهروردی مقتول در (623 ق) علم به حقیقت این امر را اختصاص به انبیاء یا فردی که خداوند آنرا آگاه کند می‌داند. «و لا يطلع أحد على حقيقة ذلك إلا الأنبياء إذا عرفهم الحق ذلك، أو من يخصه اللّه تعالى بتعريف ذلك من غير الأنبياء.». (عوارف المعارف، ج 1، ص 228) . ▫️لیکن در مهد زایش چله‌نشینی چند شرط برای کمال آن ذکرشده است. شرط مهمش دوری از خلق است. (کاشانی، مصباح الهدایة، ص 163) همچنین: «جمله را چِل شب نه خور بود و نه خواب// هم چو شب چل روز نه نان و نه آب‏» (شبستری، منطق‌الطیر)،؛ و در خانقاه با آداب خاصی انجام می‌شده است. (کیانی، تاریخ خانقاه در ایران، ص 419 و 423). . ▫️ البته این امر در بین متصوفه مخالفانی نیز داشته است. شمس می‌نویسد: «این چله داران متابع موسی شدند، چو از متابعت محمد مزه نیافتند» (مقالات شمس، تصحیح موحد، ص 171) جلال الدین بلخی نیز می‌خواهد به‌جای خلوت‌نشینی در نزد او حاضر شوند: «سى پاره بكف در چله شدى/ سى پاره منم ترك چله كن‏» افلاکی نیز گزارش می‌دهد وقتی سلطان ولد از پدرش مولوی تقاضای چله‌نشینی می‌کند، ملای رومی به او گفت: «...محمّديان را خلوت و چلّه نيست و در دين ما بدعتست، امّا در شريعت موسى و عيسى عليهما السّلام ايشان را بوده است»، (مناقب العارفین، ج 2، ص 793). ➖〰️ 💡نتیجه: 1.اربعین موسوی یا چله کلیمیِ یکی از مستحسنات - به تعبیر استاد رمضانی بدعت نیکوی- صوفیان بوده است. 2.هیچ نص مأثور به خصوصِ چله کلیمیِ در منابع امامیه نیست. 3.دلیل دانشیان امامی که این عمل را ترویج می‌دهند، کلیاتی است چون: نیکو بودن تقوا و مناجات با خداوند، جایگاه عدد چهل؛ اختصاصی نبودن اربعین میقات حضرت موسی به ایشان و تجربه پرورش‌یافتگان مکتب تصوف و عرفان است. 4. به نظر می‌رسد استفسارِ این مسئله از مراجع تقلید بر مقلدان راهگشاست. آیت‌الله جوادی آملی از مراجع معاصر چنین عملی را جایز می‌داند. که مقلدان ایشان می توانند به نظر معظم له عمل کنند. 👈 نظر بقیه مراجع در این زمینه را نمی‌دانم. ➖➖➖ پی‌نوشت: * در آیه 142 سوره اعراف، سخن از چهل شب میقات حضرت موسی شده است. در ذیل این آیه چند روایت در منابع روایی شیعه داریم که این چهل روز ماه ذی‌قعده و ده روز ابتدایی ذی‌حجه بوده است. علاوه بر ما در منابع متصوفه نیز به این مطلب اشاره‌شده است. یحیی باخرزی می‌نویسد: «... و آن ثلاثين ماه ذوالقعده است و عشر ديگر دهه ذى‏الحجه»، (أوراد الأحباب و فصوص الآداب، ص 291) •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
. روز گذشته استاد شهبازیان در این نشست به روشهای مدعیان دروغین مهدویت اشاره فرمود. در ضمن بحث یادی از مدعی عرفان، کرد. استاد شهبازیان، نقد مختصری بر توهمات داشت. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
. روز گذشته استاد کاشانی از دانشیان مطرح در مسیحیت پژوهی مطالب خوبی بیان کرد. ایشان علت گرایش مردم ایران به مسیحیت تبشیری را در چهار امر می‌دانست که دقیقا این چهار علت برای گرایش به مدعیان معنویت نیز هست. 1. آرامش: با توجه به هجمه گسترده دشمنان ، جامعه ایرانی آرامش ندارد. و این گروه‌ها مدعی دادن آرامش به مخاطبان هستند. 2.شادی: می‌گویند اسلام دین غم است. و در مکتب ما شما انسان شاد‌ی خواهید بود. 3.امید: ادعا دارند جامعه ایرانی نامید است. لذا این جمعیتها با روشهایی در روح امید می دمند تا مخاطب به این نتیجه برسد اسلام و تشیع مساوی نامیدی است و این مرامها باعث امید هستند. 4. استفاده از کارهای خارق العاده: آنها کارهایی مافوق طبیعی می‌کنند. و مخاطب ایرانی فکر می کند هرکسی چنین رفتاری داشت،ولی خداست و جذب انها میشوند. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 7️⃣ 🔰 نقدی بر سخنان حجه الاسلام از مدافعان مکتب ⭕️ قسمت اول 🕳🕳🕳 خلاصه: استاد مدعی است: هم از منظر تاریخی و هم از منظر شهودی مولوی شیعه است. او از مرحوم قاضی نقل می‌کند که ایشان گفته بود: رسیدن به مقامات بلند عرفانی فقط با شرط پذیرش ولایت امام علی علیه السلام ممکن است. + یکی از شاگردان آیت الله بهجت از ایشان نقل می کند که بهجت عارفان در شهودی وی را در قالب یک سنی دیده است. او مدعی است که مرحوم آ بهجت گفته بود می توان به مقامات بلند توحیدی رسید ولی ولایت علی علیه السلام را نداشت. 〰️〰️〰️ 🔻کانال عصر آب 👇 ╔═🍃🌸════╗ @Age_of_water ╚════🌸🍃═╝
هدایت شده از عصر آب
⭕️ سوال: چرا عرفان حلقه در بین برخی هنوز جایگاه دارد؟ 🚫طاهری گوید: « « تجربه اثبات می کنه که اندیشه های غلط و آموزه های پوج یا مغایر با ادب و فرهنگ سریعتر از افکار و آموزه های مفید و سالم در ذهن انسان رسوخ می کنه. ». (طاهری،بینش انسان،ص119) •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
هدایت شده از عصر آب
🔺 نشانه های جن‌زدگی در عرفان حلقه😁 •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
( داستانهایی از صوفیان). 05 ▫️ این قسمت: یوسف الرازی 〰️〰️ ▫️ابو يعقوب يوسف بن حسين رازى : بديع عصر و رفيع قدر است. ( هجویری، کشف المحجوب،ص 171.) + شیروانی می نویسد: « مردمان را به خود میشورانيد و قبول ايشان را به خويشتن تباه میگردانيد خود را از انظار مردم ساقط می‏ساخت و خلق را در تردد مى‏انداخت» ( شیروانی،ریاض السیاحة،ج1،ص692.) ☝ یعنی کاری می کرد تا مردم ملامتش کنند. + ابن رزوبهان وی را شاگرد ذوالنون می داند که از او سخنانی نقل کرده است. مثلا: روزی در مصر در کلاس ذوالنون هفتاد هزار حاضر بودند، او از محبت گفت یازده نفر مردند! سپس از مردی سخن می گوید که 60 سال روزه بود که فقط با قشر باقالا افطار می‌کرد ( بقلی شیرازی،عبهر العاشقین،ص54) + ابی نعیم هم نقل می‌کند وی از خواندن قران نمی‌گریست لیکن از شنیدن اشعار اشکش تا روی محاسنش روان می‌شد . == •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⏏️ ( نقد و بررسی افکار و ادعاهای سید محمد عرشیانفر) 🔰 شخصیت شناسی 01 از محمد کهنگی تا محمد عرشینانفر. از معاونت فرهنگی بیمه آسیا تا استاد موفقیت. از دوران طلبگی تا شاگردی شیادی به نام عباسمنش. 🖌 پادکست شماره 1 🌹اگه این صوت برای شما مفید بوده، پس برای دیگران هم مفیده، براشون بفرست🌹 🔻کانال عصر آب 👇 ╔═🍃🌸════╗ @Age_of_water ╚════🌸🍃═╝