eitaa logo
گروه فرهنگی-تبلیغی آقانجفی قوچانی
134 دنبال‌کننده
443 عکس
225 ویدیو
37 فایل
این کانال جهت انتشار فعالیت های «گروه فرهنگی-تبلیغی آقانجفی قوچانی (ره)» می باشد.
مشاهده در ایتا
دانلود
💥 بازخوانی منشور روحانیت : ⚜ مخالفت روحانیون با بعضی از مظاهر تمدن در گذشته صرفاً به جهت ترس از اجانب بوده است. احساس خطر از گسترش فرهنگ اجنبی ، خصوصاً موجب شده بود که آنان با اختراعات و پدیده‌ها برخورد احتیاط‌ آ‌میز کنند. ♨️ از بس که دروغ و فریب از جهان‌خواران دیده بودند، به هیچ چیزی اطمینان نمی‌کردند و ابزاری از قبیل رادیو و تلویزیون در نزدشان مقدمه ورود استعمار بود، لذا گاهی حکم به منع استفاده از آنها را می‌دادند. آیا رادیو و تلویزیون در کشورهایی چون ایران وسایلی نبودند تا فرهنگ غرب را به ارمغان آورند؟ و آیا رژیم گذشته از رادیو و تلویزیون برای بی‌اعتبار کردن عقاید مذهبی و نادیده گرفتن آداب و رسوم ملی استفاده نمی‌نمود؟ 🌀به هر حال خصوصیات بزرگی چون و و و و و به قدرت‌ها و مهم‌تر از همه در برابر توده‌ها، روحانیت را زنده و پایدار و محبوب ساخته است و چه عزتی بالاتر از اینکه روحانیت با کمی امکانات، را بر سرزمین افکار و اندیشه مسلمانان جاری ساخته است و نهال مقدس فقاهت در گلستان حیات و معنویت هزاران محقق به شکوفه نشسته است.
💥 بازخوانی منشور روحانیت: 💠 به زعم بعضى افراد روحانيت زمانى قابل احترام و تكريم بود كه حماقت از سراپاى وجودش ببارد والا و و كاسه ‏اى زير نيم كاسه داشت و اين را مسائل رايج حوزه‌ها بود كه هر كس مى‏رفت ‏تر بود. ياد گرفتن كفر و و گناه و شرك به شمار مى‏رفت. در مدرسه فيضيه فرزند خرد سال مرحوم مصطفى از كوزه ‏اى آب نوشيد، كوزه را آب كشيدند! چرا كه من فلسفه مى‏گفتم، ترديد ندارم اگر همين روند مى‏يافت وضع روحانيت و حوزه‌ها وضع می‏شد كه خداوند بر مسلمين و روحانيت منت نهد و كيان و مجد واقعى حوزه‌ها را حفظ نمود.
💥 بازخوانی منشور روحانیت : 💠راستى اتهام آمريكائى و روسى و التقاطى، اتهام حلال كردن حرام‌ها و حرام كردن حلال‌ها، اتهام كشتن زنان آبستن و حليت قمار و موسيقى از چه كسى صادر مى‏شود؟ از آدم‌های لامذهب و يا از و بى‏شعور؟ فرياد تحريم نبرد با دشمنان خدا و به مسخره گرفتن فرهنگ شهادت و شهيدان و اظهار طعن‌ها و كنايه‏ها نسبت به مشروعيت نظام كار كيست؟ كار عوام يا خواص، خواص از چه گروهى از به ظاهر معممين يا غير آن؟ 🌀 بگذريم كه حرف بسيار است همه این‌ها در جايگاه و در ‏ ها است. ♨️ و هم با اين و است از يك طرف و واقعيات و و عدالت در و از طرف ديگر از ‏اى بدست ، با اينكه در كشور ما در اجراى عدالت بين روحانى و غير آن امتيازى نيست ولى وقتى با متخلفى از روحانيت خوش سابقه يا بدسابقه برخورد شرعى و قانونى و جدى مى‏شود فوراً باندها فرياد مى‏زنند كه چه نشسته ‏ايد جمهورى اسلامى مى‏خواهد آبروى روحانيت را ببرد اگر احیاناً كسى مستحق عفو بوده و بخشيده شود تبليغ مى‏كنند كه نظام به روحانیت امتياز بى‏جا مى‏دهد.
💥 بازخوانی منشور روحانیت : 💠در مورد دروس تحصيل و تحقيق حوزه‏ها اينجانب معتقد به فقه سنتى و اجتهاد جواهرى هستم و تخلف از آن را جايز نمى‏دانم، اجتهاد بهمان سبك صحيح است ولى اين بدان معنا نيست كه فقه اسلام پويا نيست و در ، مسئله‏ اى كه در قديم داراى حكمى بوده است به ظاهر همان مسئله در روابط حاكم بر سياست و اجتماع و اقتصاد يك نظام ممكن است حكم جديدى پيدا كند. بدان معنا كه با شناخت دقيق روابط اقتصادى و اجتماعى و سياسى همان موضوع اول كه از نظر ظاهر با قديم فرقى نكرده است واقعاً موضوع جديدى شده است كه قهرا حكم جديدى مى‏طلبد، بايد به خود احاطه داشته باشد براى مردم و جوانان و حتى عوام هم قابل قبول نيست كه مرجع و مجتهدش بگويد من در مسائل سياسى اظهار نظر نمى‏كنم. ♨️ آشنائى به روش برخورد با حيله ‏ها و تزويرهاى فرهنگ حاكم بر جهان، داشتن بصيرت و ديد اقتصادى، اطلاع از كيفيت برخورد با اقتصاد حاكم بر جهان، شناخت سیاست‌ها و حتى سياسيون و فرمول‌های ديكته شده آنان و درك موقعيت و نقاط قوت و ضعف دو قطب سرمايه‏ دارى و كمونيزم كه در حقيقت استراتژى حكومت بر جهان را ترسيم مى‏كنند از ويژگی ‏هاى يك مجتهد جامع است. 🌀 يك مجتهد بايد زيركى و هوش و فراست هدايت يك جامعه بزرگ اسلامى و حتى را داشته باشد و علاوه بر خلوص و تقوى و زهدى كه در خور شأن مجتهد است واقعاً مدير و مدبر باشد. حكومت در نظر مجتهد واقعى فلسفه عملى تمامى فقه در تمامى زواياى زندگى بشريت است. حكومت نشان ‏دهنده جنبه عملى فقه در برخورد با تمامى معضلات اجتماعى و سياسى و نظامى و فرهنگى است فقه و كامل اداره انسان از گهواره تا گور است، اين است كه ما چگونه مى‏خواهيم اصول محكم فقه را در عمل فرد و جامعه پياده كنيم و بتوانيم براى معضلات جواب داشته باشيم و از همين مسئله است كه و و پيدا كند و در مسلمانان به وجود آورد.
🌀 محدوده هفته بعد طرح مطالعاتی ♨️ کتاب همرزمان حسین علیه السلام 🔺چهارگفتار اول ( تا ابتدای گفتار پنجم ) اندازه صفحات کتاب کوچک و فونتش هم بزرگتر هست.
صلح قهرمانانه 🔹: «آن قدری که حضرت معاویه را مفتضح کرد به همان قدر بود که سید الشهداء یزید را مفتضح کرد.» 🚩 به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام 🏴
☑️ اگر امام حسن در جنگ با معاویه کشته میشد، دیگر «» نبود! ▪️ اگر (ع) کشته میشد، امروز از اسلام یا نامی نبود یا اگر نامی بود، شخصیّت اوّل اسلام معاویةبن‌ ابی‌سفیان بود. و شما می‌دانید اسلامی که شخصیّت اوّلش و مرد اوّل یا دوّمش معاویه باشد، یعنی آن اسلامی که شالوده‌اش کاخ سبز است؛ یعنی آن اسلامی که زیربنای فکری و فلسفیِ تبعیض نژادها و تبعیض طبقات و اختلاف طبقاتی است؛ یعنی آن اسلامی که پشتوانه‌ی ظلم است؛ آن اسلامی که پشتوانه‌ی قدرت‌های جبّار و طاغی و غاصب است؛ آن‌چنان اسلامی برای بشریّت باقی میماند. ▪️ و امام مجتبی در آئینه‌ی تاریخ همه‌ی این مطالب را میدید؛ و البته دریغش می‌آمد که را بی‌رقیب در این میدان باقی بگذارد؛ دشمن معاویه است، یزیدِ احمق که نیست! دشمن، معاویه‌ی سیّاس است، معاویه‌ی سیاستمدار، پخته، چکیده، تجربه‌کرده، کارآزموده، با آن روشهای عجیبی که او به کار میزند، دشمن، او است. نه یزیدِ جوانِ خامِ ساده‌دل. ▪️ و باز در روزگاری است که هنوز جمعیّت شیعه شکل نگرفته‌اند و مجزّا نشده‌اند از عامّه‌ی مسلمان‌ها به صورت یک گروهی که یک جهت و هدف خاصّی دارد؛ همانطوری که در زمان امام حسین (ع) این‌جور شده بودند. ▪️ ... اگر چنانچه امام حسن با این وضع کشته میشد، دیگر «شهید» نبود. مردی که کشته‌شدنِ او و مرگ او حیات‌بخش نباشد، برای بقای مکتب مفید نباشد، دشمن را جری‌تر کند، میدان را برای او بلامنازع و بلامعارض بگذارد، در اسلام اسم این‌چنین کشته‌شدنی «» نیست. شهادت یعنی مرگِ زندگی‌بخش؛ یعنی جان‌دادن و جانی به اجتماع دمیدن؛ نه‌اینکه برود در میدانی کشته بشود و بعد حتّی یک حلقوم باقی نماند که فکر او را و پیام او را به جهانیان برساند. ▪️ و امام حسن وضعش این‌جوری بود و اگر کشته میشد، معاویه میماند و تُرک‌تازی‌های بی‌دریغش و حتّی دشمنی‌اش با پیغمبر! 📖 دو امام مجاهد ؛ گفتار دوّم ؛ ص ۹۸ 🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
HAMRAZMAN.pdf
2.1M
💠 کتاب "همرزمان حسین(ع)" اینم خلاصه این کتاب که بنده انجام دادم😉
🔻مسابقه کتابخوانی «همرزمان حسین» تمدید شد 🔹 مسابقه کتابخوانی «همرزمان حسین» که با همکاری مرکز رسانه‌ای شیرازه و انتشارات انقلاب اسلامی از نوزدهم مردادماه در حال برگزاری است، تا پایان مهر ماه تمدید شد. 🔹 جوایز این دورۀ «کتاب و زندگی» ۲۰۰ میلیون ریال وجه نقد خواهد بود که با قرعه‌کشی به برگزیدگان اهدا خواهد شد. 🔹 کتاب «همرزمان حسین» مجموعه سخنرانی‌های رهبر فرزانه انقلاب در محرم سال ۱۳۵۱ است. موضوع این سخنرانی‌ها تحلیل رسالت و مبارزات سیاسی ائمه(علیهم‌السلام) است و از مرارت‌ها و سختی‌ها و مجاهدت‌هایی که ائمه به دوش کشیده‌اند، سخن می‌گوید. 🔹 برای تهیه «همرزمان حسین»، عدد ۵ را به ۵۰۰۰۴۰۱۴۶ ارسال کرده یا به کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور مراجعه فرمایید. 🔺علاقمندان می‌توانند با تهیه‌ی کتاب و پاسخ به سوالات تعبیه شده در کتاب در این مسابقه‌ی کتابخوانی شرکت کرده و برنده‌ی جوایز نقدی شوند. روش های تهیه‌ی کتاب: - از سایت انتشارات انقلاب اسلامی - ارسال عدد ۵ به سامانه ۵۰۰۰۴۰۱۴۶ - از کتابفروشی های سراسر کشور
❌❌ یادآوری ❌❌ سلام و رحمت خدمت دوستان 📌 ان شاءالله جلسه این هفته، پنج شنبه بعد نماز عصر در مدرسه برگزار خواهد شد. 🔺 نماز ظهر و عصر را در همان نمازخانه مشکات اقامه کنید. 🌀 محدوده مطالعاتی : گفتار پنجم و ششم 💠دوستانی که اطلاع دادند که نمی توانند حضور داشته باشند، بصورت وبیناری و مجازی در خدمت شون هستیم. 🌐 لینک مجازی: http://yun.ir/wr0mbc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(٢دقیقه) ⁉️ 🔸برشی از گفتار سوم کتاب همرزمان حسین(ع) 🎙بخشی از سخنرانی مقام معظم رهبری(حفظه الله) در محرم سال ١٣۵١شمسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1.mp3
14.25M
🔉 همرزمان حسین علیه السلام آیت -الله-سید-علی-خامنه -ای قسمت1⃣