eitaa logo
گروه فرهنگی-تبلیغی آقانجفی قوچانی
133 دنبال‌کننده
445 عکس
229 ویدیو
37 فایل
این کانال جهت انتشار فعالیت های «گروه فرهنگی-تبلیغی آقانجفی قوچانی (ره)» می باشد.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ «حاضری چقدر از حقوقت را ماهیانه به پدرت بدی؟!» واکنش‌ها !😍😁 ┅═❈🍃🌸🍃❈═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شتابدهنده استعداد اوجمان با همکاری مرکز خدمات حوزه های علمیه تقدیم میکند: 💠 طرح ویژه استعدادسنجی و توسعه فردی ویژه طلاب (غیرشاغل و دارای پرونده فعال خدمات) ساکن پردیسان قم، همسر و فرزندان بالای ۱۳ سال ایشان ⭕️افزایش محدود ظرفیت با بورسیه مرکز خدمات حوزه های علمیه ⭕️ 🔸خبر خوب اینکه شما میتوانید بسته جامع استعدادسنجی اوجمان با ارزش 5⃣9⃣1⃣ هزار تومان را با ۹۲ درصد تخفیف، با پرداخت فقط 6⃣1⃣ هزار تومان خریداری و علاوه بر انجام آزمونهای استعدادسنجی، از یک جلسه مشاوره بهره‌مند شوید. 🔹با شرکت در این طرح میتوانید از نقاط قوت و ضعف شخصیتی خود آگاه، رشته یا شغل مورد نظر خود را پیدا کرده و در راستی توسعه فردی برنامه ریزی کنید. 🔻مهلت: تا ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تمدید شد (ظرفیت محدود) 🔻مکان: به صورت غیرحضوری در فضای مجازی ✅ راهنمای ثبت نام ✅ 🆔 ایتای پشتیبانی: @owjeman_admin 🆔 واتساپ پشتیبانی: https://wa.me/message/P54NBE5Y2IBOJ1 📳 09107708197 ☢️@owjeman 🌐Owjeman.ir
🔺 دوره جامع مجازی «تربیت مربی معارفی برهان» 💠 با تدریس ۲۱ استاد برجسته کشوری 🔸دارای اپلیکیشن اختصاصی 🔹 محتوای کاربردی و مهارتی 🔸رقابتی و تعاملی 🔹لایو با اساتید دوره 🔸اعطای گواهینامه و 👈👈 اردوی مشهد مقدس ثبت‌نام با تخفیف ویژه بمناسبت ایام ولادت حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام: 👇 Morabi.javanan.org __ مرکز آموزش موسسه جوانان آستان قدس رضوی 🔹 @edu_javanan
🔺اظهار تاسف میکنم از برخی که وحدت وجودرا ...☝️ رهبر معظم انقلاب اسلامی
🔸🔸نگاهی دوباره به منشور روحانیت 🔸 امام خمینی(ره): حوزه‏ ها و روحانیت باید نبض تفکر و نیاز آینده جامعه را همیشه در دست خود داشته باشند و همواره چند قدم جلوتر از حوادث، مهیای عکس العمل مناسب باشند. 🔸 نشست اول: شنبه ۳۰ بهمن ساعت ۱۴ 🔸 مدرسه علمیه جامعة المهدی(عج)
هدایت شده از عصرانه علمی
🔻 سلسله نشست های "بررسی ظرفیت حجیت اصولی در علوم انسانی" 🔺 جلسه ی پنجم نشست 💬 با حضور استاد ارجمند؛ حجت الاسلام و المسلمین واسطی زیدعزه 📚 دارای تالیفات متعدد در حوزه علم دینی و تمدن سازی و از اساتید مبرز این عرصه. 🔰 در جلسه از حضور ارزشمند مدیریت محترم بخش سطح موسسه، حجت الاسلام و المسلمین رهنما زیدعزه نیز بهره مند خواهیم شد. ⏳ دوشنبه 9 اسفند، ساعت 13 📍 مدرسه تخصصی فقه امام کاظم علیه السلام طبقه ۳ سالن سلمان فارسی 📽 ارتباط از طریق ویدیو کنفرانس. 📷 همراه با پخش زنده جلسه از طریق همین کانال. 🔗 جهت کسب اطلاعات بیشتر از جزییات گفتگو با ما در کانال عصرانه علمی همراه باشید. 📌 شما هم رسانه باشید؛ ما را به دوستانتان معرفی کنید. @asranehelmi
هدایت شده از عصرانه علمی
سه گلوگاه برای گسترش قلمرو اجتهاد.pdf
301.4K
📚 مقاله «سه گلوگاه برای گسترش قلمرو اجتهاد» نگاشته استاد عبدالحمید واسطی 💠 جهت استفاده بیشتر از جلسه، این مقاله را مطالعه بفرمایید. @asranehelmi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از گام دوم انقلاب
✍️ چه شد که اوکراین بدین روز افتاد؟ 🔹 اوکراین، تایوان و اسرائیل سه نقطه‌ای است که آمریکا برای کنترل قدرتی که در حال منتقل شدن به شرق است، بدان‌ها نیاز دارد ولی عملا کاری برای حفظ آنها از دستش بر نمی‌آید. متن کامل این یادداشت را در اینجا بخوانید. @gamedovomenghelab
فقدان شیعه اجتماعی راز غربت امام کاظم علیه السلام.pdf
481K
🌀فقدان شیعه اجتماعی، راز غربت امام کاظم(ع) 🔺مناسبت: شهادت امام کاظم(ع) ✍️ ✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ @Hawzah_Panahian
🌀 حوزه علمیه هیچ کاری با قرآن ندارد 📝 رکن حوزه فقط فقه و اصول است 👤 آیت الله جوادی آملی 🔸 ضرورت حضور قرآن در جامعه از راه حوزه باید باشد. حوزه هم علوم فراوانی دارد منتها آنها هستند؛ ولی رکن اساسی [حوزه] فقه و اصول است. علوم اصلی و عنصر اصلی و رگ حیات حوزه همان فقه و اصول است. 🔻 اجتهاد در اصول بدون قرآن اصول از اول تا آخر هیچ ارتباطی با قرآن ندارد. ممکن است کسی در تمام مدت عمر اصلاً قرآن را ندیده باشد و در اصول مجتهد باشد. شما این جلد اول کفایه را ده بار تدریس بفرمایید، یک آیه ندارد که مثلاً مطلبی باشد که فنی به آیه تمسک بکند! اما جلد دوم کفایه دو تا آیه است، همه، بدون استثنا -همه محققین- میگویند که این را ما «تشحیذاً للأذهان» میآوریم وگرنه دلیل حجیت خبر واحد، نه آیه «نبأ» است نه آیه «نفر» این همه هشت میلیارد [جمعیت زمین] که به خبر واحد عمل میکنند که آیه «نبأ» ندارند آیه «نفر» ندارند، این بنای عقلاء است و موثّقی خبری آورد به آن عمل میکنند، ما هم همین هستیم، انبیاء هم همینطور بودند، اولیاء هم همینطور بودند، ائمه هم همین روش را داشتند، من که یادم نیست یک محقق اصولی به آیه «نبأ» یا «نفر» تمسک بکند هر کس نقل کرد برای اشکال و «تشحیذاً للأذهان» است. پس جلد اول و جلد دوم کفایه را دهها بار شما تدریس بکنید یک آیه در آن نیست که علم اصول به آیه تکیه کند، هیچ! این یک عنصر اصلی حوزه است. ⚠️ در فقه آیات هست اما... فقه چرا، آیات هست، اما اگر هم آیات در یک مسئله‌ای باشد یا مطلق است یا عام، مخصصاتش مقیداتش به وسیله روایات بیان شده است، مثلاً شما اول تا آخر فقه را که تدریس کردید و می‌کنید، ببینید کجا فقط به یک آیه تمسک کرده باشد! اگر هم باشد گاهی برای تأیید است، چون اگر باشد به نحو اطلاق است یا به نحو عموم است که همان اطلاق و عموم به اضافه مقیدات و مخصصات در روایات ما فراوان است. ♨️ حوزه هیچ کاری با قرآن ندارد! بنابراین حوزه یعنی حوزه! هیچ یعنی هیچ! کاری با قرآن ندارد و اگر قرآن را ما در بالای سر نگذاریم و به حوزه نیاوریم و در زیر چتر قرآن نباشیم، آن هدف والایی که قرآن دارد حاصل نمیشود. این [قرآن] نیامد بگوید که ما فقط آمدیم زندگی را به شما یاد بدهیم که بعد بیایید بهشت! اینها سرجایش محفوظ است اینها را گفته است، گفته ما آمدیم شما را زنده بکنیم، این زندگی چیست؟ ﴿یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اسْتَجِیبُوا لِلّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکُمْ لِمَا یُحْیِیکُمْ﴾ این چه حیاتی است؟ به مردم زنده خطاب میکند، به متمدّنان آن روز هم خطاب میکند. پس معلوم میشود که زندگی دیگری است، حیات دیگری است، یک نحو زندگی است یک نحو جامعه زنده است، یک نحو اقتصاد زنده است، یک نحو ملت زنده است، یک نحو امت زنده است که قرآن دوست دارد. ✅ بنابراین الا و لابد حوزه باید در خدمت قرآن باشد: یا تفسیر ترتیبی، یا تفسیر موضوعی، یا «علوم القرآن» یا امثال ذلک که بالاخره مشخص بشود این برای ما آمده است. 📗 مباحث علوم القرآن جلسه اول 📅 ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
❌ محرمانه(فقط مخصوص اعضای گروه) 💢 ۵ ماهه گروه آقا نجفی قوچانی؛ 🔸 مبلغ اولیه سرمایه گروه: ۱.۸۵۰.۰۰۰ ت 🔹 مبلغ کمک های مردمی جذب شده: ۷.۰۰۰.۰۰۰ ت 🔸 مبلغ درآمدزایی از محل پول های موجود: ۹۱۹.۴۸۷ ت
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 همزمان با برگزاری همایش گام دوم از نگاه قرآن و حدیث، بیانات رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران این همایش منتشر شد 🔺️ ترسیم چشم‌انداز آینده انقلاب باید علمی و مستند به معارف اسلامی باشد 📝 متن کامل بیانات را بخوانید: https://khl.ink/f/49755
هدایت شده از KHAMENEI.IR
-752214271_-211250.mp3
3.03M
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای همایش گام دوم از نگاه قرآن و حدیث. ۱۴۰۰/۱۱/۰۵ 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای همایش گام دوم از نگاه قرآن و حدیث. ۱۴۰۰/۱۱/۰۵ 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 نگاه به چهل سال دوم انقلاب باید علمی و دلسوزانه باشد 🔺️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: نگاه به این آینده‌ی چهل‌ساله، در واقع میتواند یک پایه‌ای بشود برای برنامه‌ریزی، برای پیش‌آگهی... البتّه این نگاه حتماً بایستی علمی باشد، حتماً بایستی مستند به معارف اسلامی باشد یعنی دینی باشد، و حتماً بایستی دلسوزانه باشد. ۱۴۰۰/۱۱/۵ 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 از مهم‌ترین کارها در انقلاب ترسیم چشم‌انداز است 🔺️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: یکی از مهم‌ترین کارها در انقلاب اسلامی و نظام اسلامی ترسیم چشم‌انداز است، تا معلوم بشود که ما کجا میخواهیم برویم... ما الان داریم وسط میدان حرکت میکنیم؛ باید مشخّص کنیم که چه کار داریم میکنیم، کجا داریم میرویم، هدفمان چیست. ۱۴۰۰/۱۱/۵ 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از گام دوم انقلاب
که میگوییم یک است، یک مجموعه است؛ یک است. قدرت ملّی را در یک نقطه‌ی خاصّی، در یک جریان و حرکت خاصّی نباید دید، [بلکه] یک امری است که مجموعه‌ای از عناصر وجود دارد که اگر اینها جمع شد، قدرت ملّی به وجود می‌آید که حالا من چند مورد از اینها را ذکر میکنم. @gamedovomenghelab
هدایت شده از گام دوم انقلاب
✊ یک رکن قدرت ملّی، و است؛ یعنی یک بخشی از این [قدرت] علم و فنّاوری است. ✊ یک رکن، و است. بودن فرق میکند با بودن؛ باید فکر باشد. این آزاد‌فکری که ما شعارش را میدهیم و هر کس شعارش را بدهد ما قبول میکنیم، اثرش همین است؛ یعنی اگر پیشرفت فکری نباشد، علم و مانند اینها هم اگر گیر یک ملّتی بیاید، به دردش نخواهد خورد؛ باید کار کند، کند و داشته باشد در مجموعِ ملّت، که این هم جز با اصلاً امکان‌پذیر نیست؛ یعنی بدون آزادی فکری، پیشرفت فکری امکان‌پذیر نیست. @gamedovomenghelab
🔴 قسمتی از بیانات معظم له که در ترسیم اولویت های و رسالت های حوزه علمیه در مواجهه با چنین موضوعاتی باید مد نظر قرار بگیرد: 🔸 بیانات معظم‌له در دیدار هیأت علمی و دست‌اندرکاران برگزارى همایش ملى «فقه هنر» ۱۳۹۴/۱۰/۲۱ 📌 روشن است که از حوزه‌ى علمیّه انتظار نیست که سینماگر یا شاعر یا نقّاش یا مجسّمه‌ساز یا معمار تربیت بکند -همان‌طور که آقاى ژرفا در ضمن بیاناتشان اشاره کردند- امّا انتظار هست که مبانى اسلامى را در باب موضوع هنر که عرض خواهیم کرد چقدر اهمّیّت دارد بیان بکند؛ اوّل کشف کند و تحقیق کند و عمق‌یابى کند، بعد هم آن را تبیین کند براى مردم و براى جامعه. شما این کار را شروع کرده‌اید؛ این کار خیلى مبارکى است و من واقعاً، عمیقاً و صمیمانه از همه‌ى شماها که به این فکر افتاده‌اید و این کار را کرده‌اید و بحمدالله فضلاى خوب و برجسته‌اى هم وارد این کار شده‌اند، تشکّر میکنم. 📌اینکه حالا آیا افراد حوزه وارد مقوله‌هاى هنرى بشوند یا نه -مثلاً فرض کنید سینما یا تئاتر یا بقیّه‌ى [رشته‌ها]- این البتّه یک حرف دیگر است. بدیهى است که یک نفر طلبه‌اى که وارد حوزه‌ى علمیّه میشود، براى یک مقصودى وارد میشود که آن مقصود معنایش سینماگرى نیست، همچنان‌که معنایش تجارت نیست؛ همچنان‌که معنایش معمارى نیست؛ بدیهى است و این لزومى ندارد، امّا منعى هم وجود ندارد که حالا یک نفرى اگرچنانچه ذوقش اقتضا کرد، برود وارد یک مقوله‌اى بشود به شرطى که از کار اصلى خودش باقى نماند. بله، یک فقیه برجسته اگر بخواهد در زمینه‌ى مسائل هنرى اظهار نظر بکند، بایستى با مقوله‌ى هنر آشنایى داشته باشد؛ اگر با این مقوله آشنایى [نداشته باشد] و نشناسد هنر را و نداند که هنر چیست و خصوصِ این مقوله‌ى هنرى چه حدّومرزهایى دارد، چه تعریفى دارد، بعید است که بتواند درست حکم را از آب دربیاورد؛ چون یکى از شرایط استنباط درست حکم، شناخت موضوع است؛ موضوع را باید خوب شناخت. اگر موضوع را نشناسیم، حکم بدرستى به دست نمى‌آید. بنابراین به نظر من جا براى این کار خیلى زیاد است؛ هم راجع به خود هنر و فلسفه‌ى فقه هنر -که آقاى على‌دوست فرمودند و کاملاً درست است؛ یعنى این بحث قابل طرحى است- بعد هم فقه هنر با ورود در مسائل فقهى هنر، حدّومرزهاى هنر را مشخّص کردن و نظر اسلام را گفتن.
هدایت شده از گام دوم انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 راهیان نور، جدید استفاده از عظیم دفاع مقدس ۹۵/۱۲/۱۶ 🔺گزیده بیانات رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران راهیان نور ➡️ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
هدایت شده از گام دوم انقلاب
ببینید برادران عزیز، خواهران عزیز! هر کشوری یک دارد: بعضی‌ها دارند؛ بعضی‌ها دارند؛ بعضی‌ها ثروتهای زیرزمینی دارند؛ بعضی‌ها ثروتهای انسانی -انسانهای باهوش، برجسته- دارند؛ بعضی‌ها نفت دارند؛ بعضی‌ها عقل دارند پول ندارند، بعضی پول دارند عقل ندارند؛ از این قبیل در دنیا ملّتهایی داریم. نقطه‌قوّت هر کشوری بایستی برای او عزیز و محترم باشد، از آن محافظت کند. ما نقطه‌قوّت خیلی داریم، حالا نقطه‌قوّت‌های طبیعی زیاد داریم -که حالا این حرفها جایش در این جلسه نیست؛ داریم، [منابع] داریم، [منابع] داریم، داریم، داریم، همه چیز داریم- لکن یکی از مهم‌ترین ثروتهای ما، ما است؛ 👈 ما ثروت فرهنگی داریم. چیست؟ مثلاً میل به و اعتقاد به جهاد، یک ثروت فرهنگی است؛ یعنی شما وقتی در بین ملّت ایران حرکت کنید و گردش کنید، جز عدّه‌ی معدودی، در بقیّه‌ی مردم کشورمان یک انگیزه‌ی حرکت در راه دین هست؛ حالا اندازه‌اش مختلف است؛ کم دارد، زیاد دارد. یکی همین‌قدر انگیزه دارد که اگر چنانچه در مقابل دوربین تلویزیون قرار گرفت به نفع کشور و به‌نفع آرمانهای انقلاب و اسلام شعار بدهد؛ خیلی خب، خیلی خوب است، این انگیزه وجود دارد. یکی بیشتر از این انگیزه دارد، یکی تا آنجا انگیزه دارد که جانش را حاضر است بدهد و فدا بکند؛ این حسّ و مجاهدت‌پذیری و اعتقاد به مجاهدت یک ثروت فرهنگی است؛ این در کشور ما وجود دارد، در خیلی از کشورها نیست. ➡️ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
هدایت شده از گام دوم انقلاب
💥 خب، [پس] خاطره‌های هشت سال ، شد یک و . این‌قدر هم این خاطره‌ها زیاد و متنوّع و پُرمغز و گویا است که هیچ زبان گویایی هم -نه حالا زبان بنده که زبان قاصری است- قادر نیست که همه‌ی آنها را بیان کند. دلیلش این است: قریب سی سال از پایان جنگ دارد میگذرد، امروز [درباره‌ی جنگ] کتاب مینویسند، [وقتی] بنده‌ی حقیر -که خودم هم حاضر بودم، ناظر بودم و خیلی از قضایا را میدانستم- آن کتاب را میخوانم، یک عالَم مطلب از آن کتاب گیر من می‌آید؛ اشخاص را، شخصیّت‌ها را، حرفها را، حکمتها را [میتوان شناخت]. این مطلبی که ایشان نقل کردند از من، حرف من نیست؛ حرف یک رزمنده‌ی همدانی(۹) است که اگر چنانچه از سیم خاردار میخواهی رد بشوی، اوّل باید از سیم خاردار نفْست عبور کنی.(۱۰) وقتی گرفتار خودمان هستیم، نمیتوانیم کاری انجام بدهیم؛ این را آنها به ما یاد دادند؛ این را آن جوان ۲۰ ساله یا ٢۵ ساله‌ی رزمنده به ما تعلیم داد، از آنها یاد گرفتیم؛ این یک است. 💠 خب، اگر شما بخواهید از ثروت استفاده کنید، باید را بلد باشید؛ من میگویم این یک است؛ این یک فنّاوری است برای استفاده‌ی از این ثروت عظیم. این معدن طلای عظیمی که در اختیار ما است، این را یا میشود بدون فنّاوری رها کرد، یا میشود مثل خیلی از معادن ما -که متأسّفانه بدون اینکه برایش به‌وجود بیاید، همین‌طوری میدهند به دست این و آن میرود- رد کرد که برود، یا میتوان آن را با فنّاوری، دارای ارزش افزوده کرد؛ این راهیان نور یک فنّاوری است، یک‌چنین حرکت عظیمی است. این را باید خیلی قدر دانست؛ این راهیان نور کار بسیار بزرگ و مهمّی است؛ سعی کنید این کار را انجام بدهید. 🌀 بحمدالله تا حالا خوب انجام گرفته، امّا این کافی نیست؛ همان‌طور که عرض کردم، ادامه‌ی راه و استمرار حرکت به‌تنهایی کافی نیست. بایستی با شدن پیشرفتهای این حرکت باشد؛ بایستی هربار و هرسال از سال قبل فواید بیشتری عاید بشود. ما امروز در مقابل دشمنانی قرار داریم که از پیشرفته‌ترین تجهیزاتشان و از پولهای زیادشان دارند علیه ما استفاده میکنند؛ ما ممکن است آن‌قدر پول نداشته باشیم، یا آن تعداد سلاح نداشته باشیم -خب بله آنها سلاح اتمی دارند، ما نداریم- لکن ما چیزی داریم که آنها ندارند؛ آن، ما است؛ آن، ما است؛ آن، و زبده‌ی ما است؛ ما اینها را داریم؛ از اینها بایستی استفاده کرد. چه کسی استفاده کند؟ همه‌ی ارکان کشور باید استفاده کنند. وقتی میگوییم راهیان نور یک فنّاوری جدید برای استفاده‌ی از معدن تمام‌نشدنی سالهای دفاع مقدّس است، معنایش این است که باید از این استفاده کند و آن را بداند؛ در ما بیاید، در ما بیاید، در ما و ما بیاید، در ما راه پیدا کند. مسئولین دانشگاه‌ها و مسئولین بخشهای دولتی اینجا تشریف دارند؛ خودشان را به این کار موظّف بدانند. صِرف اینکه ما حالا یک گوشه‌ای هم [یک مرکزی] قرار بدهیم که هرکس خواست برود -[مثلاً] دانشجویی- بیاید آنجا اسم بنویسد و راه بیفتد، کار [فقط] این نیست؛ کار بیشتری لازم است. به‌عنوان یک نگاه کنید، به‌عنوان یک معدن عظیم پُرسود و پُرمنفعت به این حادثه نگاه کنید؛ ببینید در قبالش چه‌کار باید کرد. باید کار کرد، باید فکر کرد، باید کرد، باید ریخت. ➡️ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217