eitaa logo
گروه فرهنگی-تبلیغی آقانجفی قوچانی
133 دنبال‌کننده
529 عکس
294 ویدیو
46 فایل
این کانال جهت انتشار فعالیت های «گروه فرهنگی-تبلیغی آقانجفی قوچانی (ره)» می باشد. 🌐https://agha-najafi.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از گام دوم انقلاب
💥 «اللَّه اللَّه فی الجهاد باموالکم و انفسکم و السنتکم فی سبیل‌اللَّه.» یعنی اللَّه اللَّه در جهاد. @gamedovomenghelab مبادا جهاد در راه خدا را با مال و جان و زبانْ ترک کنید. این جهاد، همان جهادی است که تا آن را داشت، بود و وقتی آن را از دست داد، ذلیل شد. 🔶 نویسندگان مسیحی که در انجیلشان از قول مسیح نقل کرده‌اند که «اگر کسی به این طرف صورتت سیلی زد، آن طرف را جلو بیار»، یعنی که «ما اصلاً اهل جنگ نیستیم و اهل صلح و سازش مطلق و مهربانی هستیم» اینها شعارهایشان است. هنوز هم می‌گویند. 🔷 هنوز هم از رو نرفته‌اند شروع کردند به مسلمانان طعن‌زدن که «شما اهل جهادید. شما اهل جنگید. شما اهل شمشیرید. شما اهل خونریزی هستید.» آن‌قدر گفتند و گفتند که مسلمانان را از رو بردند! 🔴 آن‌وقت نویسندگان و دانشمندان مسلمان گفتند که «ما جهاد نداریم! در حقیقت جهاد ما، دفاع است!» خدای متعال می‌گوید: «جهاد کن!» دانشمند مسلمان می‌گوید: «جهاد، دفاع است!» 🔵خدا می‌گوید: «...اذا لقیتم الذین کفروا زحفاً فلا تولوهم الادبار.»؛ به اینها پشت نکنید. با اینها مقاتله کنید: «قاتلوا الذین یلونکم من الکفار.» 🔴 نویسنده‌ی مسلمان می‌گوید: «جهاد فی‌سبیل‌اللَّه، جهاد نیست. تهاجمی نیست؛ تدافعی است!» این همه، است که از بس اسم « و سازش» را آوردند و گفتند «جنگ و شمشیرکشی بد است و به کسی حمله نکنید»، مسلمانان اهل جهاد و عزّتمند از جهاد را خانه‌نشین کردند. @gamedovomenghelab 🔶 آن‌وقت خودِ آن آقایانِ ، هرجا توانستند دمار از روزگار مسلمانان درآوردند! کسانی که امروز در بوسنی هرزگوین و در حرم ابراهیمی مسجد خلیل الرّحمن در فلسطین اشغالی، به کشتار مسلمانان کمر بسته‌اند، همانها هستند که از امریکا و اروپا آمدند. همین اروپاییها و امریکاییها و غربیهایی هستند که یک عمر با مسلمانان سروکلّه زدند که «شما اهل جهادید. جهاد بد است.» 🔷 آن‌وقت از جنگهای صلیبی به این طرف، مسیحیان به یک نحو، آنهای دیگر هم نحوی، هرچه توانستند با مسلمانان مبارزه کردند و جنگیدند و کشتند. ⚫️ داستان این وقایع را ما نباید این‌جا بگوییم. خلاصه، داستان عجیبی است! کسی که بخواند و کسی که تاریخ را بداند، از شرح چنین وقایعی . هم به خاطر ظلمها، هم به خاطر دو روییها. این همه دم از صلح بزنند و این همه شمشیر و خنجر پنهان و آشکار داشته باشند؟! ⚪️ با همان شکل که البته حدودی دارد, . در جهاد، تعدّی و تجاوز به حقوق انسانها نیست. در جهاد، بهانه‌گیری و کشتن این و آن نیست. در جهاد، از بین بردن هرکسی که مسلمان نیست دیده نمی‌شود. جهاد، یک حکم الهی است که بسیار هم با عظمت است. اگر جهاد باشد، ملتها سربلند خواهند شد. ۱۳۷۲/۱۲/۱۳ 🔺بیانات در خطبه‌های نمازجمعه @gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین🏴 ◾️ مراسم عزاداری هیئت محبان حضرت زینب(س) از اول محرم بمدت ۱۲ شب برگزار می شود: ◾️سخنران: حجت الاسلام والمسلمین پورمحمد همراه با ذکر مصیبت و سینه زنی ▪️شروع مراسم: هرشب ساعت ۲۰:۳۰ ▪️آدرس: قوچان، ابتدای خیابان صدرآباد، مسجد زینبیه 🏴 https://eitaa.com/joinchat/3756064799C611bc70fa0 ❞ گروه فرهنگی_تبلیغی آقانجفی قوچانی(ره) ❝
🔹 عباسی ولدی پدیده این روزهای هیئات مذهبی یادداشت بعدی را ملاحظه بفرمایید https://eitaa.com/taalighat/1064 🔻🔻🔻
گروه فرهنگی-تبلیغی آقانجفی قوچانی
🔹 عباسی ولدی پدیده این روزهای هیئات مذهبی یادداشت بعدی را ملاحظه بفرمایید https://eitaa.com/taaligh
عباسی ولدی پدیده این روزهای هیئات 🔻 گاهی عادت داریم انسان‌هایی که نزدیک مان هستند را قدر ندانیم، کار آن‌ها را ترجمه و تحلیل نکنیم و خیلی ساده از کنار آن عبور کنیم. 🔻 قریب به یک دهه است با نگارش ده‌ها جلد کتاب در زمینه‌های تربیتی به‌تنهایی اندازه یک مؤسسه عریض و طویل کار کرد. متن تولید کرد، منبع و مرجع فکری تولید کرد، به‌سمت ایجاد حرکت کرد هرچند شاید هنوز با آن فاصله دارد. 🔻 فکر کنم آثارش امروز به بیش از 50 جلد رسیده است. آثاری که هم تنوع در محتوا دارد، هم جذابیت در طراحی و گرافیک و هم ایجادکننده نوعی تغییر نگرش در مخاطب است که همه جای مطالعه و دارد. 🔻 اما آنچه امروز اهمیت دارد کاری است که این روزها در قالب شروع کرده است. حرکت او امروز واقعاً ویژه است، جای مطالعه و و تقدیر دارد. به چند ویژگی کار او اشاره می‌کنم: 1⃣ قبل از منبر استاد برای نوجوانان منبر می‌رود. کاملاً جدی به‌نحوی که بچه‌ها احساس می‌کنند در یک برنامه مهم و اختصاصی خودشان شرکت کرده‌اند. 2⃣ فعلاً نسبت به محتوای نظر نمی‌دهم شاید نقدی داشته باشم. اما به‌لحاظ قالب، منبر است. این مدل از ارائه منبر به‌شدت برای بچه‌ها جذاب است. 3⃣ زبان، و بیان به‌شدت صمیمی، دوستانه و دوست‌داشتنی است. این احساس جذابیت دوچندانی برای منبر ایجاد می‌کند. 4⃣ فضای جلسه با قالب‌های مرسوم متفاوت است. بچه‌ها از اینکه بین منبر صحبت کنند، سؤال بپرسند، شوخی کنند، منعی ندارند و آزادانه در هیئت می‌نشینند. سخنران آغوشش به‌روی اقتضائات این سن باز است. 5⃣ منبر او، است. سخنران سوال می‌کند، برای روز بعد به بچه‌ها تکلیف می‌دهد تا بنویسند، فکر کنند و بعد جواب خود را به بدهند و درباره آن صحبت کنند. 6⃣ اما یکی از جذاب‌ترین بخش‌های کار بعد از منبر است که می‌آید و ساعتی بین بچه‌ها می‌نشیند و با آن‌ها می‌کند. از سر و کولش بالا می‌روند و با او ساده و راحت گفتگو می‌کنند. این بخش شاید اثرگذارترین قسمت این پکیج است. 6⃣ اما آنچه کار را ویژه کرده است او در تعامل با بچه‌ها است. افراد زیادی دیدم که کار کودک و نوجوان می‌کنند ولی بسیاری از رفتارها و خنده‌ها و بازی‌ها است. اما عباسی ولدی با همه وجود بچه‌ها را دوست دارد، صادقانه و پدرانه و این را بچه‌ها با وجودشان درک می‌کنند. ♻️ مهم هستند، باید احساس کنند که آن‌ها را مهم می‌دانیم و جدی می‌گیریم. این احساس را به آن‌ها منتقل کنیم و با همین جدیت برای شان وقت بگذاریم. اما با امثال این 🆔 @taalighat
📣📣 سازمان هیأت و تشکل‌های دینی برگزار می‌نماید: چهارمین رویداد ایده‌پردازی هیأت سکوی حل مسئله جمعی مسائل اجتماعی مبتنی بر توان هیأت‌ها و تشکل‌های دینی 🔻🔻🔻 محورهای ایده‌پردازی نقش هیأت‌ها در: 🔸 انسجام اجتماعی؛ 🔸 همدلی؛ 🔸 نشر خوبی‌ها. 🔴اگر شما هم یک هیأت یا تشکل دینی اجتماعی هستید همین الان برای ثبت ایده خود و یا کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر اقدام کنید: www.rah.events 🗓مهلت ارسال ایده: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ 🎁مجموعه‌های ایده‌پرداز برتر مورد تقدیر و حمایت قرار خواهند گرفت.
💠 چرا انتخاب اصحاب امام‌حسین(ع) یک انتخاب آگاهانه بود؟ 🔵 امام‌ حسین(ع) در شب عاشورا با زبان خاصی با آنها صحبت می‌کند: آنها به احدی از شما کاری ندارند. اهل بیت من در این صحرا کسی را نمی‌شناسند. هر فردی از شما با یکی از اهل بیت من خارج شود و برود. من اینجا خودم هستم تنها. 🔴 چرا؟ رهبری که می‌خواهد از ناراحتی و نارضایتی مردم استفاده کند که چنین حرفی نمی‌زند؛ همواره از تکلیف شرعی می‌گوید. البته تکلیف شرعی هم بود و امام حسین(ع) از گفتن آن نیز غفلت نکرد اما می‌خواست آن تکلیف شرعی را در نهایت آزادی و آگاهی انجام بدهند. خواست به آنها بگوید دشمن، شما را محصور نکرده، از ناحیه دشمن اجبار ندارید. اگر از تاریکی شب استفاده کنید و بروید، کسی مزاحمتان نمی‌شود. دوست هم شما را مجبور نمی‌کند. اگر فکر می‌کنید که مسئله‌ بیعت برای شما تعهد و اجبار به وجود آورده است، بیعت را هم برداشتم. یعنی فقط انتخاب و آزادی. باید در نهایت آگاهی و آزادی و بدون اینکه کوچکترین احساس اجباری از ناحیه دشمن یا دوست بکنید، مرا انتخاب کنید. 🔵 این است که به شهدای کربلا ارزش می‌دهد والّا طارق بن زیاد در جنگ اسپانیا، وقتی که اسپانیا را فتح کرد و کشتی‌های خود را از آن دماغه عبور داد، دستور داد که آذوقه به اندازه ۲۴ ساعت را نگه دارند و زیادتر از آن را هر چه هست آتش بزنند و کشتی‌ها را هم آتش بزنند. بعد سربازان و افسران را جمع کرد، اشاره کرد به دریای عظیمی که در آنجا بود، گفت: ایهاالنّاس! دشمن روبروی شما و دریا پشت سر شماست. اگر بخواهید فرار کنید جز غرق شدن در دریا راه دیگری ندارید، کشتی‏ای دیگر وجود ندارد. غذا هم جز برای ۲۴ ساعت ندارید، بعد از آن خواهید مرد. غذای شما در چنگ دشمن است. راهی جز این ندارید. یعنی برایشان اجبار به وجود آورد. این سرباز اگر تا آخرین قطره خونش نجنگد، چه بکند؟ 🔴 اما امام حسین(ع) با اصحاب خودش بر ضد طارق بن زیاد عمل کرد، نگفت: دشمن اینجاست، از این طرف بروید شما را از بین می‌برد، از آن طرف هم بروید شما را نابود می‌کند. بنابراین دیگر راهی نیست غیر از اینکه روغن چراغ ریخته را باید نذر امامزاده کرد. شما که به هر حال کشته می‌شوید؛ حالا که کشته می‌شوید، بیایید با من کشته شوید. 🔵 آن‌گونه شهادت ارزش نداشت. یک سیاستمدار این‏جور عمل می‌کند. اما امام گفت که نه دوست تو را اجبار می‌کند و نه دشمن، هر کدام را که می‌خواهی انتخاب کن؛ در نهایت آزادی. پس انقلاب امام حسین(ع) در درجه اول یک انقلاب آگاهانه است. ✍ شهید آیت‌الله مطهری، حماسه حسینی، ج۱، ص۱۲۶-۱۲۵ @aaghanajafi
بسم الله الرحمن الرحیم لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا ؛ قطعا يهوديان و كسانى را كه شرك ورزيده‏ اند دشمن‏ترين مردم نسبت به مؤمنان خواهى يافت (۸۲/مائده) اهانت به ساحت مقدس قرآن مجید این کتاب رهایی بخش بشریت، هتک حریم انسانیت و پنجه کشیدن به آزادی و آزادگی است و دولتهای مدعی حقوق بشر در این اقدام شرم‌آور، بار دیگر نشان دادند که شعار آزادی چیزی جز فریب جهانیان نیست و تکرار زنجیره‌ای این اهانت‌ها ، نشان از برنامه‌ریزی‌های سازمان یافته و توطئه آمیز دشمن ترین دشمنان اسلام یعنی صهیونیست های سفاک برای انحراف افکارمسلمانان از مسائل فلسطین می‌باشد. طلاب گروه فرهنگی_تبلیغی آقانجفی قوچانی و دانشجویان بسیجی شهرستان قوچان ، اقدام جنایتکارانه هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و دانمارک را محکوم کرده و از تمامی مجامع جهان اسلام خواستار تحریم اقتصادی و سیاسی این کشورها می باشد و نیز از قوه قضاییه برای جرم انگاری توهین به مقدسات در دادگاه های بین المللی و از وزارت خارجه کاهش روابط دیپلماتیک با این دولت های صهیونیستی را خواستار است. والله غالبٌ علی امره. گروه جهادی تبلیغی آقا نجفی قوچانی و جمعی از دانشجویان بسیجی شهرستان قوچان @aaghanajafi
السلام علیک یا اباعبدالله هیئت هفتگی محفل آقا نجفی قوچانی قرائت صحيفه سجادیه و روضه اهل بیت مداح: حجةالاسلام قاسمی زمان: پنجشنبه شب ساعت ۸:۳۰ مکان: پردیسان خیابان نجات‌ خواه کوچه ۴ کوچه عسگری مجتمع اراکی بلوک ۳ طبقه ۵ واحد ۱۷ https://nshn.ir/rbsWFlex7Qzy عزیزانی که تشریف میارین اطلاع بدین (@muhammad_niyazi)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا