#پیام_سلامتی
✅ اگر دچار اضطراب یا افسردگی هستید صبح ها "چای زعفران" بنوشید !
شادی آور
ضد آلزایمر
پیشگیری از سرطان
تسکین دردهای شکمی
ضد اضطراب و افسردگی
پیشگیری از فشار خون بالا
💠
✨﷽✨
🌼مؤمن در اين دنيا غريب است
✍به حضرت امام باقر علیه السلام عرض شد كه محمد بن مسلم مريض است ، امام مقدارى آب بوسيله غلامى برايش فرستاد . غلام آب را برد به او گفت : به من دستور داده همين جا باشم تا بياشامى ، و بعد بيائى با من برويم خدمت ايشان .
محمد بن مسلم فكر می كرد با اين حالى كه دارد و قدرت حركت در او نيست ، چگونه می تواند برود !
همين كه آب را آشاميد و در شكمش قرار گرفت ، مثل اينكه بندها را از پايش گشادند از جاى حركت نموده خدمت امام رسيد ، اجازه خواست ، صداى امام را شنيد كه فرمود : خوب شدى ، داخل شو .
داخل شد ، سلام كرد ، اشك می ريخت .
امام فرمود : چرا گريه می كنى؟
عرض كرد به واسطه دورى كه از شما دارم و رنج و مشقتى كه بايد براى شما بكشم ، و در ضمن اينكه قدرت ندارم زياد خدمت شما باشم و سير شما را ببينم .
🔅 امام علیه السلام فرمود :
اما اينكه قدرت ندارى صحيح است ، خداوند دوستان و ارادتمندان ما را چنين قرار داده بلاء بسوى آنها بسرعت راه مى يابد .
▫️و اما اينكه گفتى در فاصله دور قرار گرفته اى در اين دورى به حضرت ابو عبد الله الحسين علیه السلام . شبيه شده اى كه او نيز فاصله بسيار دورى از ما قرار دارد در كنار شط فرات است (صلى الله عليه) .
▫️و اما جريان گرفتاری ها كه گفتى مؤمن در اين دنيا غريب است و در ميان اين مردم ناشناخته و بى ارزش است تا از دنيا به جوار رحمت الهى برود .
▫️و آنچه گفتى كه علاقمندى نزديك ما باشى و بيشتر ما را ببينى و قدرت اين كار را ندارى ، اين نيت به نفع تو است و بر اين نيت پاداش خواهى گرفت .
📚 المناقب ، ج ۳ ، ص ۳۱۶ .
7.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عید غدیر و عید امامت و ولایت اميرالمؤمنين بر امام زمان روحی فدا و نایب برحقش خامنه ای عزیز و جمیع شیعیان مبارک باد 💚🌹❤️💙🧡🌹
عهد ثابت پنجشنبه
١٤٠٠/٠٥/٠۷ 👈
👈١٨ ذي الحجه١٤٤٢
👈٢٩ ژوئيه ٢٠٢١
🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
متعلق است به امام حسن عسکری.(علیه السّلام)
🔹 السلام علیک يا أَبا مُحَمَّدٍ يا حَسَنَ بْنَ عَلِي أَيُّهَا الزَّكِىُّ الْعَسْكَرِىُّ يَا بْنَ رَسُولِ اللّهِ
1️⃣ #لااِلهَ اِلَّا الله المَلک الحقُّ المُبین
( معبودی جز خدا نیست پادشاه حق آشکار ) ( 100مرتبه )
2️⃣ ذکر بعد از نماز صبح (308 مرتبه) #یا رزاق
برای وسعت رزق میگردد .
3️⃣ #یا غَفُورٌ یا رَحيمٌ(1000 مرتبه)
💐#اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج💐
(ماشاءلله لا حول ولا قوه الا بالله)
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
🌹 اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ [اَبَداً] ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْن🌹
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
👈ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺑﻘﯿﺔَ ﺍﻟﻠﻪِ
السًّلامُ عَلَیْکَ یا صاحِبَ الزَّمان
السًّلامُ عَلَیْکَ یاخَلیفَهَ الرَّحمن
السًّلامُ عَلَیْکَ یاشَریکَ القُرآن
السًّلامُ عَلَیْکَ یاقاطِعَ البُرهان
السًّلامُ عَلَیْکَ یااِمامَ الاِنْسِ والجانّ
السًّلامُ عَلَیْک َو علی ابائِک الطّاهرین و رحمه الله وبرکاته
*⭕️دعایی که در زمان غیبت بایدهر روز خوانده شود*
اللهُمَّ عَرِّفنیِ نَفْسَکَ، فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفنی نَفْسَکَ لَمْ اَعرِفْ رَسُولَکَ،اَللهُمَّ عَرِّفنی رَسُولَکَ، فاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی رَسُولَکَ لَمْ اَعرِّفْ حُجَّتَکَ،اللهُمَّ عَرِّفنی حُجَّتکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَْم تُعَرِّفنی حُجَّتکَ ضَلَلْتُ عَنْ دِینی
*⭕دعای غریق⭕*
دعای تثبیت ایمان دراخرالزمان این دعا را در قنوتهایتان بخوانید....
یا اَللَّهُ یا رَحْمن یا رَحِیمُ یا مُقَلِّبَ القُلُوب ثَبِّتْ قَلْبِیِ عَلی دِینک
إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریبا
💐اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج💐
خدايا فرج مهدي فاطمه منجي عالم بشريت را برسان
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِي دِرْعِكَ الْحَصِينَةِ الَّتِي تَجْعَلُ فِيهَا مَنْ تُرِيدُ. (سه مرتبه)
خداوندا، مرا در زره نگهدارنده و قوی خود که هر کس را بخواهی در آن قرار میدهی قرار بده!
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❓❓❓پرسش
در احادیث معتبر و صحیح در مورد ذکر «یا علی» چه چیزهایی آمده است؟ فضیلت این ذکر، عظمت این ذکر، قدرت و خواص بالای این ذکر در مورد چیزهای معنوی و مادی را بیان بفرمایید.
🔰🔰🔰پاسخ اجمالی
بر پایه روایات متواتر از رسول اکرم(ص) که در کتب فریقین بدان اشاره شده، به یاد امام علی(ع) بودن، خود نوعی عبادت است:
1. «ذِکْرُ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ عِبادَةٌ وَ ذِکْری عِبادَةٌ وَ ذِکْرُ عَلِیٍّ عِبادَةٌ وَ ذِکْرُ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ عِبادَة»؛[1] یاد خدای عزّ و جلّ، عبادت است، یاد من، عبادت است، یاد علی، عبادت است و یاد پیشوایان از فرزندان وى، عبادت است.
2. «النَّظَرُ إِلى عَلیِّ بْنِ أَبی طالِبٍ عِبادَةٌ...»؛[2] نگاه کردن به علی بن ابیطالب، عبادت است و یاد او نیز عبادت است.
3. «ذِکْرُ عَلِیٍّ عِبادَةٌ»؛[3] یاد علی(ع)، عبادت است.
4. «زَیِّنُوا مَجالِسَکُمْ بِذِکْرِ عَلِیِّ بْنِ أَبی طالِبٍ»؛[4] مجالس خود را با یاد علی بن ابیطالب(ع) زینت ببخشید.
5. «خداوند متعال به برادرم علی(ع) فضیلتهایی داده که آنها را نمیتوان شمارش کرد. هرکس که فضیلتی از فضائل او را یاد کند و به آن اقرار و اعتقاد داشته باشد، خدای تعالی گناهان گذشته و آینده او را میآمرزد، و هرکس فضیلتی از فضائل او را بنویسد، مادام که نشانی از آن کتابت باقی باشد، فرشتگان برای او استغفار میکنند و از خدای تعالی آمرزش میخواهند. هرکس به فضیلتی از فضائل او گوش دهد، هر گناهی که با گوش کرده باشد، خدای تعالی آنرا بیامرزد. و هرکس به فضیلتی از فضائل او بنگرد، خدای تعالی هر گناهی که او با چشم کرده باشد را نیز میآمرزد».[5]
با توجه به آنچه گفته شد، ذکر «یا علی» هم میتواند مصداقی از مصادیق یادبود حضرتشان باشد؛ از اینرو دارای اجر و پاداش است، اما صرف نظر از روایات کلّی بالا که هرگونه یاد امام علی(ع) را عبادت میداند، در مورد روایاتی که در خصوص تنها این ذکر (یا علی) در برخی کتب و پایگاهها نقل میشود، به منبع معتبری دست نیافتیم.
📚 منابع:
[1]. شیخ مفید، الاختصاص، محقق، غفاری، علی اکبر، محرمی زرندی، محمود، ص 224، قم، مؤسسه آل البیت(ع)، چاپ اول، 1413ق.
[2]. فتال نیشابورى، محمد بن احمد، روضة الواعظین و بصیرة المتعظین ج 1، ص 114، قم، رضی، چاپ اول، 1375ش؛ ابن شهر آشوب مازندرانی، مناقب آل أبی طالب(ع)، ج 3، ص 203، قم، علامه، چاپ اول، 1379ق؛ أبو القاسم طبرانی، سلیمان بن أحمد، المعجم الکبیر، ج 18، ص 109، قاهره، مکتبة ابن تیمیة، چاپ دوم، 1415ق؛ حاکم نیشابوری، محمد بن عبدالله، المستدرک على الصحیحین، ج 3، ص 152، بیروت، دار الکتب العلمیة، چاپ اول، 1411ق؛ گنجى شافعى، محمد بن یوسف، کفایة الطالب فی مناقب على بن أبی طالب، ص 252، تهران، دار إحیاء تراث أهل البیت(ع)، چاپ دوم، 1404ق.
[3]. مناقب آل أبی طالب(ع)، ج 3، ص 202؛ ابن مغازلی، على بن محمد، مناقب الإمام على بن أبى طالب(ع)، ص 196، بیروت، دار الأضواء، چاپ سوم، 1424ق؛ ابن مردویه اصفهانى، مناقب على بن أبیطالب(ع)، ص 75، قم، دار الحدیث، چاپ دوم، 1424ق؛ ابن عساکر، على بن حسن، تاریخ دمشق، ج 42، ص 356، بیروت، دار الفکر، چاپ اوّل، 1415ق.
[4]. عمادالدین طبری، محمد، بشارة المصطفی لشیعة المرتضی، ج 2، ص 61، نجف، المکتبة الحیدریة، چاپ دوم، 1383ق؛ ابن مغازلی، مناقب الإمام على بن أبیطالب(ع)، ص 199؛ محلى، حمید بن احمد، الحدائق الوردیة فی مناقب الأئمة الزیدیة، ج 1، ص 39، صنعا، مکتبة بدر، چاپ اول، 1423ق؛
[5]. ابن شاذان، محمد بن احمد، مائة منقبة من مناقب أمیر المؤمنین و الأئمة من ولده(ع) من طریق العامة، ص 177، قم، مدرسة الإمام المهدی(عج)، چاپ اول، 1407ق؛ صدوق، محمد بن على، الأمالی، ص 138، تهران، کتابچى، چاپ ششم، 1376ش؛ کفایة الطالب فی مناقب على بن أبی طالب، ص 252.
✅خالص باش!
✍هرچیزی خالص آن خوب است، گلاب و عسل اگر خالص باشند ارزش دارند. حتی خود آب هم خالصش خوب است. آبی که بوی خربزه و طالبی و گوشت می دهد گوارا نیست. آبی گوارا است که طعم و رایحه ی آب داشته باشد. عبادت هم همین طور است، عبادتی ارزشمند است و در دستگاه الهی ارزش و بهایی دارد که خالص باشد یعنی فقط برای خدا باشد این است که قرآن کریم می فرماید:
لاَّتَعبُدُوا إلاَّ اللهَ
✅ نشر آثار استاد قرائتی
┄┅┅❅❁❅┅┅┄
➣ @Gharaati_tv
┄┅┅❅❁❅┅┅┄
💎درّ و یاقوت علوی💎
#دُرّ_و_یاقوت_علوی 1️⃣1️⃣
👈به عقب برگشتند❗️
بعد از قرآن، مهمترین و معتبرترین کتاب نزد اهل تسنن محسوب می شود،
این کتاب را که «صحیح بخاری» می نامند محمد بن اسماعیل بخاری(بخارائی) در حدود سال 232 هجری قمری نوشت و بیش از 7000 حدیث دارد؛
در بخشی از کتاب، تیتری با عنوان «بَابٌ فِي الْحَوْضِ وَ قَوْلِ اللَّهِ تَعَالَى: إِنَّا أَعْطَيْناكَ الْكَوْثَر» به چشم می خورد که ذیل آن، ماجرایی عجیب نقل شده است،
رسول اعظم خدا می فرماید: در حالی که کنار #حوض_کوثر هستم و امتم را سیراب می کنم جماعتی از اصحابم بر من وارد می شوند اما آنان را از نزدیک شدن به حوض باز می دارند و به سوی جهنم می برند❗️
می گویم: پروردگارا! اینان از اصحاب من هستند،
خطاب می رسد: تو نمی دانی اینان پس از تو چه کردند!(1)
آنان به عقب(جاهلیت) بازگشتند و مرتدّ شدند!
پس من می گویم: «سُحْقًا سُحْقًا لِمَنْ غَيَّرَ بَعْدِي» دور باشند، دور باشند از رحمت خداوند کسانی که پس از من، سنّتم را تغییر دادند.
صحيح البخاري، ج10، ص 191، باب فی الحوض، احادیث شماره 5859 تا 5874.
تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل!
#امامت_عهد_الله
(1) این تعبیر، بیانگر شدت و بزرگی این فاجعه است نه به معنای آگاه نبودن رسول خدا از این ماجرا.
@deldadegi
دلدادگی💙
علی دست خدای عالمین است
علی تمثال حق ، روی زمین است
به اوج قلّه ی زهدَ است مولا
وصیِ حقِّ ختم المرسلین است
علی جان پیمبر ، مظهر عشق
لسانِ صدق او حبلُ المتین است
امامُ الاولیا ساقی کوثر
ابوالایتام و بر عالم امین است
طریقُ المستقیمُ و سرِّ الله
افق ، محو همین کوه یقین است
هو الباب الهدی ، خیرُ البرایا
علی شمشیر حق ، دیّان دین است
شده کون و مکان مبهوت خلقش
به زیر پای او عرشِ برین است
نبوت با ولایت هم مسیرند
#امام_المسلمین_میزان_دین_است
فضیلت های او خارج ز اعداد
ز حُسن روی او یک شِمّه این است
شده تلخیص درس حضرت دوست
#فقط_حیدر_امیر_المومنین_است
🅿️اختصاصی دلدادگی💙
#زهره_قاسمی
#وصال
@deldadegi
دلدادگی💙
*بیان یکی از بدعت هایی که در بین خیلی از شیعیان رایج است*
شاید مطلب زیر برای خیلی از مردم قابل قبول نباشد ولی این موضوع یکی از بدعتهایی هست که در بین ما زیاد شایع شده، متاسفانه عده زیادی از مردم فکر میکنند که عید غدیر عید سادات است درحالیکه این عید هیچ ارتباطی با مسئله سیادت ندارد و در هیچ کجای شریعت ما و در هیچ روایتی، ما نداریم که در عید غدیر با سادات بیعت کنید، یا از انها توقع مهمانی دادن یا هدیه دادن داشته باشید
، البته ناگفته نماند که سادات به دلیل منسوب بودن به پیامبر، قابل احترام هستند و درتمام روزهای سال و بلکه در تمام ایام سال باید به سادات احترام گذاشت و آنها را گرامی داشت و انها را مورد محبت قرار داد، این محبت واحترام بخاطر خود شخص نیست بلکه به دلیل منسوب بودن به پیامبر هست و در واقع این احترام، بخاطر گرامیداشت پیامبر است، ولی این احترام فقط مخصوص عید غدیر نیست،بلکه این احترام همیشه واجب است، ولی این موضوعِ احترام به سادات، نباید باعث شود که عید غدیر را مختص سادات بدانیم یا فکر کنیم که در عید غدیر باید به جای امیرالمومنین، باسادات و ذریه از نسل امیرالمومنین بیعت کنیم، اگر این چنین بود پیامبر در خطبه غدیر، قید میکردند که بعد از امیرالمومنین با سادات بیعت کنید، یا اینکه تبلیغ غدیر را فقط بر عهده سادات میگذاشتند
این درحالی است که پیامبر در بحث تبلیغ غدیر، از کلمه *معاشر الناس* استفاده کرده اند، معاشرالناس یعنی عموم مردم
، در واقع با بکار بردن کلمه معاشرالناس، پیامبر تاکید کردند که تبلیغ غدیر، وظیفه ای همگانی است و برهمگان واجب است
حال چه شخص سید باشد چه غیرسید، چه پیر چه جوان، چه زن، چه مرد، غدیر عیدی همگانی است و تبلیغ غدیر هم واجب عینی هست، حتی تبلیغ غدیر واجب کفایی نیست، که با تبلیغ کردن غدیر توسط عده ای، بار مسئولیت از گردن دیگران ساقط گردد
،پیامبر اکرم(ص) فرمود: مَعاشِرَ النّاسِ، إنّی أَدَعُها إمامَةً وَ وِراثَةً فی عَقِبی إلی یوْمِ الْقِیامَةِ، وَ قَدْ بَلَّغْتُ ما أُمِرْتُ بِتَبْلیغِهِ حُجَّةً عَلی کُلِّ حاضِرٍ وَ غائِبٍ، وَ عَلی کُلِّ أَحَدٍ مِمَّنْ شَهِدَ أَوْ لَمْ یشْهَدْ، وُلِدَ أَوْ لَمْ یولَدْ، فَلْیبَلِّغِ الْحاضِرُ الْغائِبَ وَ الْوالِدُ الْوَلَدَ إلی یوْمِ الْقِیامَةِ
*معنی*: ای مردم، این امامت و استمرارش در ذریه ام، امانت است نزد شما تا قیامت؛ من ابلاغ کردم آنچه را مامور به ابلاغش بودم، تا حجت باشد بر تمامی حاضران و غائبان و بر یکایک آن کسان که شاهد این صحنه بوده اند یا نبوده اند و بر همه آنان که متولد شده اند یا هنوز به دنیا نیامده اند، پس حاضران به غائبان برسانند و پدران به فرزندان انتقال دهند تا روز قیامت
و *نکته قابل تأمل اینکه*
امیرالمومنین پدر همه اُمت هست
چنان که پیامبر فرمودند
أنا وعلیٌ أبوا هذه الاُمّه :
من وعلی پدر این امت هستیم
(همچنان که روز میلاد امیرالمومنین را روز میلاد پدر میدانیم وجشن میگیریم
عید غدیر هم آغاز امامت پدر همه ماست )
حتی حضرت فاطمه سلام الله علیها هم، به همه ما اُمت اجازه دادند تا ایشان را مادر خطاب کنیم،
نکته دیگری که در غدیر بیان شده
فرمایش پیامبر گرامی اسلام است که فرمودند
مَن کُنتُ مولاه فَهذا علیٌ مولاه
،، هرکس من سرپرست اویم این علی سرپرست اوست.
پس سرپرست اُمت ِ بعد از پیامبر، خودِ شخص امیرالمومنین هست و فکر نکنیم که باید به جای امیرالمومنین، در روز عید غدیر، با سادات بیعت کنیم وآنها را سرپرست خود بدانیم، که چنین دیدگاهی بدعت در دین است و نکته مهم، اینکه غدیر فقط بیعت با امیرالمومنین نیست، بلکه بیعت با همه امامان معصوم است، این بیعت از بیعت باامیرالمومنین آغاز میشود تا بیعت خودِ امام زمان ادامه خواهد داشت، چنانکه پیامبر در خطبه غدیر، نام تک تک امامان بعد از امیرالمومنین را هم ذکر کردند، در واقع عید غدیر را باید به امام عصر هم تبریک بگوییم زیرا که تبلیغ غدیر، تبلیغ امامتِ امام زمان علیه السلام هم هست
*تذکر*: حتی با مراجعه به مفاتیح و کُتب احادیث معتبر درمییابیم که در عید غدیر، اطعام و عیدی دادن و هدیه دادن و.... مختص فقط سادات نیست بلکه برهرکسی این امور مستحب است
، باحفظ نهایت احترام به سادات ارجمند در کُل جهان ، بیائیم گرامی داشت این عید عظیم را محدود به سادات بزرگوار نکنیم تا بعدا در سیر تعظیم و تکریم عید ولایت با مضیقه و تنگنا مواجه شویم بلکه گستره این عید ، تنها محدود به جهان شیعه نیست بلکه به وسعت جهان اسلام (اعم از شیعه و سنی) است .بلی سادات به عنوان، فرزندان اهل بیت علیهم السلام خودشان، پیشگام در بزرگداشت غدیر هستند ولی این وظیفه فقط مختص سادات نیست بلکه وظیفه ای همگانی است
پس ما این عیدغدیر را به همه ارادتمندان امیرالمومنین واهل بیت اعم از سادات وغیر سادات تبریک میگوییم