🔴چگونه میشود از حرف حق، علیه جبهۀ حق استفاده کرد؟
🔸اگر از صلح امامحسن(ع) بگوییم اما از خیانت یارانش نگوییم، خیانت کردهایم
🔻 آنقدر که با حرف صحیح میشود علیه حق قیام کرد، با حرف غلط نمیشود. آنقدر که انسان با اطلاعات صحیح و ظاهراً سالم، میتواند ظلم کند، با حرف دروغ و غلط، نمیتواند ظلم کند، بهویژه در جامعۀ دینی، از متن دین بیشتر میشود علیه دین سوءاستفاده کرد.
🔻 امیرالمؤمنین(ع) دربارۀ حرف صحیحی که علیه جبهۀ حق از آن استفاده میشود، فرمود: «کَلِمَةُ حَقٍّ يُرَادُ بِهَا الْبَاطِلُ» اما چگونه میشود از حرف حق، علیه جبهۀ حق استفاده کرد؟ یک ترفند این است که بعضی از حرفهای صحیح را بیان کنند بدون ذکر حرفهای صحیح دیگری که باید در کنارش بگویند.
🔻 مثلاً میگویند: «پیامبر(ص) اهل تحمل و مدارا و عفو بود.» یا «امیرالمؤمنین(ع) به حرف مردم گوش کرد و کوتاه آمد» یا «امامحسن(ع) صلح کرد و سخن مردم را شنید» به چنین کسی باید گفت: این حرفها درست است اما ناقص است، همهاش را بگو! وقتی نصفش را نمیگویی، معلوم میشود یک قصد و غرضی پشت سرش هست.
🔻 بله، پیامبر(ص) در مقابل منافقین جامعه، مدارا میکرد، اما چارهای نداشت جز اینکه در مقابل آنها کوتاه بیاید، چون مردم زمان ایشان، سطح فهم و ظرفیت لازم را نداشتند که ایشان بتواند با برخی از منافقین برخورد محکمتری کند.
🔻 چرا پیامبر(ص) و علی(ع) و امامحسن(ع) در برخی موارد کوتاه آمدند؟ بهخاطر وجود منافقینی که موجب انحراف افکار عمومی بودند، و بهخاطر وجود مؤمنین ضعیفی که موجب تحمیل اقدام ناصحیح به ایشان شدند.
🔻 میگویند «ببینید امامحسن(ع) صلح کرد!» خُب بقیهاش را هم بگویید که یارانش خیانت کردند و ایشان را تنها گذاشتند و همین خیانتها بود که حضرت را وادار به صلح کرد. کسی که از صلح امامحسن(ع) حرف بزند اما از خیانت یاران امامحسن(ع) حرف نزند، خائن است؛ همهاش را بگو! گفتنِ یک قسمتی از حق و نگفتن بقیۀ حق، بدتر از گفتن سخن باطل است.
🔻 کسی مخالف صلح نیست، اما صلح حقیقی نه صلح تحمیلی! صلح تحمیلی هم مثل جنگ تحمیلی بد است. صلح تحمیلی ناپایدار است و به دنبالش قتل عام جبهه حق است؛ همانطور که در کربلا شاهد بودیم.
👤علیرضا پناهیان
🚩 حرم رضوی - ۲۴/۷/۹۹
🔴سخنان رحیمپور ازغدی علیه روحانی
🔹نسبت سازش را اولینبار معاویه به امام حسن(ع) بست، مظلوم بزرگ همه دورانها، حسنبنعلی(ع) است
🔹 کسی که از مذهب سواستفاده سیاسی کند از روحانیت تنها لباسش را دارد
🔹 معیشت مردم را برجامی کردند، حالا نوبت به برجامی کردن دین مردم رسیده است
🔹 من امثال قاسم سلیمانی را واجد روحانیت و اهل معنا میدانم وامثال حسنروحانی را فاقد آن
🔹 مردم دارند تاوان توهم و وعده های چند سیاستمدار با ضریب هوشی پائین را میدهند که معلوم شد نه تنها مفهوم عزت و اقتدار ملی را نمیدانند بلکه سیاست بین الملل هم نمیدانند
🔹 پایان معامله با شیطان و اعتماد به وعده های او، به تعبیر قرآن فحشای سیاسی میشود
🔹 الشیطان یعدکم الفقرو یامرکم بالفحشا، شیطان با ارعاب و تهدید و سپس وعده اقتصادی، ضعیفان را وادار به فحشا میکند
🔹 شانس مردم مارا ببین که آن یکی میخواهد با آنجلیناجولی، خودشان دونفری مشکلات جهان را حل کنند و این یکی، در پایان هشت سال حکومتش هنوز منتظر ترحم ترامپ و تعهد اوباما و امید جدیدش، جو بایدن است. /رجانیوز
❌ *مرفهین بیدرد، سازش را تجویز میکنند.*
✍کاظم انبارلویی
انبارلویی می گوید: هر جریان و فردی که بخواهد منهای پرچم #ولی_فقیه، پرچم عدالتخواهی را به دست بگیرد، باید بدانیم که این، جریانی مشکوک است.
به گزارش مشرق، محمدکاظم انبارلویی، فعال و تحلیلگر سیاسی با اشاره به مختصات انقلابیگری عقلانی، گفت: #انقلابیگری و آرمانخواهی، در دل خود مبتنی بر یک #عقلانیت محض است که من نام آن را «عقلانیت سرخ» میگذارم یعنی دادهها و اطلاعاتی که ما از انقلاب داریم، تماماً مبتنی بر واقعیت محض هستند و درک درستی از شرایط، اوضاع، اهداف و #آرمانها در دل این عقلانیت وجود دارد لذا هرگونه ترس به بهانه عقلانیت، از ساحت انقلابگری و آرمانخواهی به دور است. متاسفانه عدهای که نمیخواهند هزینه انقلاب و دستاوردهای آن را بدهند و به تعبیر امام خمینی؟ره؟ «#مرفهین_بیدرد» هستند و کسانی اند که در پر قو خوابیدهاند و نمیخواهند در جبهههای نبرد سخت و نرم با دشمن حضور یابند، به بهانه عقلانیت، مذاکره و سازش را تجویز میکنند. وی افزود: وقتی پای گفتوگو و مذاکره به میان میآید، منظور ایشان، دادن امتیاز یک سویه به دشمن بدون گرفتن کمترین امتیاز است که متاسفانه در امر برجام با چنین پدیدهای مواجه هستیم.
انبارلویی گفت: ما از ابتدای انقلاب به این ادراک رسیدهایم که هزینه #مقاومت همواره از هزینه #سازش و تسلیم، به مراتب کمتر بوده است و این دستاورد را هم در زمان امام و هم در زمان رهبری درک کردیم. انبارلویی با بیان اینکه ما الان هفدهمین اقتصاد و پنجمین قدرت غیرهستهای جهان هستیم، گفت: ما قدرت خود را در جنگهای سیوسه روزه و پنجاهودوروزه و نیز در بیرون کردن داعش از سرزمینهای عراق، لبنان و سوریه نشان دادهایم.
انبارلویی با بیان اینکه #دشمن باید از ما بترسد و ما هیچ ترسی از رویارویی نداریم، گفت: آنچه رهبر انقلاب در بیانات اخیر خود روی آن تاکید کردند، تکیه روی چنین ٫عقلانیتی است که میتواند ما را به آرمانهای انقلاب نزدیکتر کند. وی افزود: آنهایی که همراهان سست عناصر بودهاند و نمیخواهند پیچهای تند تاریخ که توام با خطرات است را طی کنند، بهتر است همان پایین کوه بمانند و به گردنه و قله نیایند.
این فعال و تحلیلگر سیاسی با اشاره به مذمت عدالتخواهی رادیکال در کلام رهبر انقلاب گفت: به لحاظ تئوریک، رهبر انقلاب و ولی فقیه در نظام سیاسی ما، نماد عدالت و علم است و مشی رهبری مبتنی بر عدالتخواهی است.
انبارلویی ادامه داد: اگر افرادی پیدا شوند که پرچم عدالتخواهی به دست بگیرند و بخواهند خود را پرچمدار عدالتخواهی معرفی کنند، قطع بدانید که اینها دنبال #عدالتخواری و #کاسبی هستند. وی اضافه کرد: ما بر سر سفره فقه و فقاهت نشستهایم و پرچمدار این فقاهت در کشور، رهبر معظم انقلاب است. برخی از این گروههای عدالت اصطلاحخواه که گاهی اخبار ناگواری از ارتباط ایشان با سرمایهداران و #عدالتخوارها منتشر میشود، نمیتوانند نقشی رادیکال در رسیدن به عدالت در جامعه ایفا کنند.
این فعال و تحلیلگر #سیاسی با بیان اینکه هرگونه #تندروی در بحث عدالتخواهی، #انحراف است که #رهبر انقلاب بارها درباره آن هشدار دادهاند، گفت: هر جریان و فردی که بخواهد منهای پرچم ولی فقیه، پرچم #عدالتخواهی را به دست بگیرد، باید بدانیم که این، جریانی مشکوک و ملکوک است.
منبع:صبح نو
*❁﷽❁*
*🕋یُسَبِّحُ لِلَّهِ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأرْضِ الْمَلِکِ الْقُدُّوسِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ ﴿١﴾ هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الأمِّیِّینَ رَسُولا مِنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَإِنْ کَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلالٍ مُبِینٍ ﴿٢﴾ وَآخَرِینَ مِنْهُمْ لَمَّا یَلْحَقُوا بِهِمْ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ ﴿٣﴾ ذَلِکَ فَضْلُ اللَّهِ یُؤْتِیهِ مَنْ یَشَاءُ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیمِ ﴿٤﴾ مَثَلُ الَّذِینَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ یَحْمِلُوهَا کَمَثَلِ الْحِمَارِ یَحْمِلُ أَسْفَارًا بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِینَ کَذَّبُوا بِآیَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ ﴿٥﴾ قُلْ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ هَادُوا إِنْ زَعَمْتُمْ أَنَّکُمْ أَوْلِیَاءُ لِلَّهِ مِنْ دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِینَ ﴿٦﴾ وَلا یَتَمَنَّوْنَهُ أَبَدًا بِمَا قَدَّمَتْ أَیْدِیهِمْ وَاللَّهُ عَلِیمٌ بِالظَّالِمِینَ ﴿٧﴾ قُلْ إِنَّ الْمَوْتَ الَّذِی تَفِرُّونَ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُلاقِیکُمْ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَةِ فَیُنَبِّئُکُمْ بِمَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ ﴿٨﴾یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نُودِیَ لِلصَّلاةِ مِنْ یَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِکْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَیْعَ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ ﴿٩﴾ فَإِذَا قُضِیَتِ الصَّلاةُ فَانْتَشِرُوا فِی الأرْضِ وَابْتَغُوا مِنْ فَضْلِ اللَّهِ وَاذْکُرُوا اللَّهَ کَثِیرًا لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ ﴿١٠﴾ وَإِذَا رَأَوْا تِجَارَةً أَوْ لَهْوًا انْفَضُّوا إِلَیْهَا وَتَرَکُوکَ قَائِمًا قُلْ مَا عِنْدَ اللَّهِ خَیْرٌ مِنَ اللَّهْوِ وَمِنَ التِّجَارَةِ وَاللَّهُ خَیْرُ الرَّازِقِینَ ﴿١١﴾*
به نام خداوند بخشنده مهربان
آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است همواره تسبیح خدا میگویند
خداوندى كه مالك و حاكم است و از هر عیب و نقصى مبرا و عزیز و حكیم است
*(۱)*
و كسى است كه در میان جمعیت درس نخوانده رسولى از خودشان برانگیخت كه آیاتش را بر آنها میخواند و آنها را تزكیه میکند و به آنان كتاب (قرآن) و حكمت می آموزد هر چند پیش از آن در گمراهى آشكارى بودند.
*(۲)*
و (همچنین) رسول است بر گروه دیگرى كه هنوز به آنها ملحق نشدهاند و او عزیز و حكیم است
*(۳)*
این فضل خداست كه به هر كس بخواهد (و شایسته بداند) میبخشد و خداوند صاحب فضل عظیم است
*(۴)*
كسانى كه مكلف به تورات شدند ولى حق آن را ادا نكردند
مانند درازگوشى هستند كه كتابهایى حمل میكند
آن را بر دوش میكشند اما چیزى از آن نمیفهمند
گروهى كه آیات خدا را انكار كردند مثال بدى دارند و خداوند قوم ستمگر را هدایت نمیكند
*(۵)*
بگو : «اى یهودیان اگر گمان میكنید كه (فقط) شما دوستان خدائید نه سایر مردم پس آرزوى مرگ كنید اگر راست میگویید
تا به لقاى محبوبتان برسید
*(۶)*
ولى آنان هرگز تمناى مرگ نمیكنند بخاطراعمالى كه از پیش فرستادهاند و خداوند ظالمان را بخوبى میشناسد.
*(۷)*
بگو : این مرگى كه از آن فرار میكنید سرانجام با شما ملاقات خواهد كرد سپس به سوى كسى كه داناى پنهان و آشكار است بازگردانده میشوید آنگاه شما را از آنچه انجام میدادید خبر میدهد.
*(۸)*
اى كسانى كه ایمان آورده اید؟
هنگامى كه براى نماز روز جمعه اذان گفته شود
به سوى ذكر خدا بشتابید و خرید و فروش را رها كنید كه این براى شما بهتر است اگر میدانستید.
*(۹)*
و هنگامى كه نماز پایان گرفت (شما آزادید) در زمین پراكنده شوید و از فضل خدا بطلبید و خدا را بسیار یاد كنید شاید رستگار شوید.
*(۱۰)*
هنگامى كه آنها تجارت یا سرگرمى و لهوى را ببینند پراكنده میشوند و به سوى آن مى روند و تو را ایستاده به حال خود رها میكنند
بگو : آنچه نزد خداست بهتر از لهو و تجارت است و خداوند بهترین روزى دهندگان است.
*(۱۱)*
🌹أللَّهُمَ عَجِّلْ لِوَلیِکْ ألْفَرَج🌹
19.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ویدیو کامل از شخصیت اشعث بن قیس نفوذی در سپاه امیرالمومنین👌
با توضیح دکتر عباسی و حجت الاسلام پناهیان
❁❅❁❅❁❅❁❅❁
﷽
✍️نخستین عزادارانِ تربت رضوی
🏴🧕حکایتِ زنان نوغان:
🔻امام رضا(ع) فرموده بودند:
😭مرا به شهادت میرسانند و این امر در #غربت اتفاق میفتد ولی مامون اصرار داشت این سخنان را از ذهن شیعیان پاک کند.
🔸مامون میخواست با شهادت آن حضرت، امامت بعد از ایشان قطع شود.
🏴🧕در این زمان، زنانِ نوغان قیام کردند، و حرفشان این بود: 👇
🔸امام رضا(ع) فرمود من #غریبم و در #غربت به #شهادت میرسم...
ما که در شهادتشان نتوانستیم کاری بکنیم ولی امروز میتوانیم برای غربتش #گریه کنیم.😭
🤷♂ مردها مانع همسرانشان شدند، ولی زنان نوغان مهریههایشان را بخشیدند و گفتند؛ ما حاضریم این کار را انجام بدهیم تا اماممان #غریب نباشد.
☝️با این معرفت قبالههای خود را به قیمت گرفتنِ اذن از همسرشان، برای تشییع پیکر امام رضا(ع) بخشیدند.
🔸و برای #غربت آن امام غریبی که هم خواهر داشت، هم دختر و همسر، اما هیچ کدام نتوانستند بر پیکر پاک مطهرش گریه کنند، #عزاداری کردند و وا اماما گفتند. 😭😭😭
✨✨✨
✅ بخشیدن مهریه ها به این معنی نبود که آنها قصد جدایی از همسرشان را دارند❌
🔚این حرکت نشان میداد، آن زنان حاضر بودند برای دفاع از حریم ولایت، تمام آنچه در توانشان هست را ببخشند.
☝️این زنان #اولین کسانی بودند که بعد از تشییع کردن آن حضرت، در جوار آن امام، گریستند.😭
یا صاحب الزمان
این دو ماه محرم و صفر
برای
جد غریبتان حسینع از جان و دل گریستیم ...
ببخش کم کاری هایمان را...
ببخش اگر حق روضه ها را بجا نیآوردیم...
ببخش اگر گریه ی با معرفت نکردیم...
ببخش اگر دستمان خالی بود و قلبمان آلوده و باز هم دست به دامان پرمهر شما زدیم...
ببخش اگر آداب نوکری را بلد نبودیم...
ببخش اگر با زبان گفتیم منتظریم و در دل منتظرت نبودیم...
آقاجان دلم برای نفس زدن در روضه ها تنگ میشود...
نمیدانم سال بعد هستم در خیمه ی جدتان یا نه؟...
نمیدانم زیر سنگ لحد خفته ام یا باز هم توفیق خادمی و نفس زدن در زیر پرچم های عزا را دارم؛ اما مولای من!
تو خوب میدانی تنها سرمایهی ما گریه بر حسین و خادمی در دستگاه اوست...
بعد از دو ماه رزق اشک و توفیق خدمت در روضههای جدتان؛ پسر مظلوم فاطمه س با زبان نوکرها و خادمان روضه های حسین از خدا میخواهم:
بر قامت تو ای امام عصر و زمانم
لباس"فرج"
و به دعای خالصانهی تو در حق شیعیانت بر ما، لباس" تقوا" بپوشاند...
آمین...یارب العالمین...
ما را ببخش گريه ي سيري نكرده ايم
چشمانِ خشكِ ما خجل از اين عزاي تو
#سحر_شهریاری
#ایام_محسنیه_نداریم
♦️خواهشا کاری نکنید و نکنیم که در آخرت شرمنده ی حضرات معصومین شویم
⛔️⛔️ساده و صریح:
ما دین و مذهب را مدیون اهل بیت ع هستیم و سیره ی انسان ساز سلاله ی نور و خورشید و نه تشیعی که ساخته ی دست انگلیس باشد و عمامه به سرهایش سریال بی پایان غم و گریه را کارگردانی کنند.
آن عمامه به سری که ایام محسنیه علم می کند و یا آن دیگری که در پی ساختن دهه و ایام برای امام معصوم دیگری است در یک کلام :
🔻نانش و دکانش در اشک و نادانی ملت است.
کدام معصومی'ع' ما را سفارش کرده که تمام سال زندگی و جامعه را تعطیل کنیم و فقط سیاه بپوشیم و گریه کنیم؟؟
نوندونی بعضی #خواص_پشمکی و منفعت آنها در حماقت و ندانستن جامعه و مریدانشان است.
همه ی دار و ندارم فدای حضرت مادر'س'
فرزندانم فدای سه ساله ارباب
این خاندان مطهر کی و کجا ما را به بی تفاوتی و گوشه نشینی و تارک دنیا بودن حواله داده اند؟
مادر سادات برای دفاع از ولایت و حق تمام قد ایستادند،سیلی خوردند و جان فدا کردند و اول مدافع حریم ولایت نام گرفتند.
آیا این شیوخ داغ مهر به پیشانی تا به حال برای دین و ولایت حتی توبیخ شده اند چه رسد به فدایی بودن؟!
برای نویسنده ی این سطور نام شیخ و دار و دسته ای که طرفدار افکار خودساخته ی این عمامه به سرهای دنیاطلب و کاسب است تفاوتی ندارد و یاد گرفته ام حرفم را بزنم و ترسی از هیاهوی این و آن نداشته باشم.
✅نکته ی پایانی:
اینها که مرید و مرادشان همت ویژه در ایام اندوه سازی دارند؛ آیا وجود آن را دارند که مقابل ظلم و فساد و لفت و لیسهای مسئولین دهان مبارکشان را باز کنند؟؟
جواب مشخص است:خیر ، فهم و درک آنها از نوکری اهل بیت ع در حد سگ نامیدن خود و قمه زنی است و خنده دار و مضحک آن که آیت الله های قلابی خودشان جرات قمه زنی ندارند و حتی اشکشان هم در نمی آید.
توابین هم گریه کردند خون هم گریه کردند اما آنها کجا و حبیب و زهیر و غلام سیاه ارباب کجا؟؟؟
اندکی صبر سحر نزدیک است و این دکانها به دست مبارک آخرین حجت الهی بر سر صاحبانش خراب خواهد شد.
#کاسبان_دین
#سریال_بی_پایان_غم_و_گریه
#تشیع_را_بد_نام_کردن
#فدایی_بودن
#ظلم_ستیزی
امیرحسین
✏️نوکر شرمسار سیدالشهدا
💙