eitaa logo
اخبار ویژه
2.7هزار دنبال‌کننده
32هزار عکس
20.1هزار ویدیو
39 فایل
h ‌🔴 کانال خبری تحلیلی #اخـبار_ویژه را دنبال کنید، https://eitaa.com/Akhbarvijehh
مشاهده در ایتا
دانلود
اوکراین اعلام کرده است که بخشی از شهروندان اوکراینی که در زمان جنگ از این کشور خارج شده اند و شرایط فراخوان دولتی را برای شرکت در جنگ دارند از سوی کشورهای دوست به اوکراین بازگردانده شدند. اوکراین نامی از کشورهایی که مهاجران را بر خلاف تمامی قوانین بین المللی به اوکراین بازگردانده اند، به میان نیاورده است و البته بزودی نام کشورهایی چون آلمان، کانادا و بریتانیا را خواهید شنید. ⁦✍️⁩ کانال خبری تحلیلی را دنبال کنید. @Akhbarvijehh
یک تانک دیگر از خانواده چلنجر 2 در خط زاپارویا منهدم شد. اگر حافظه یاری کند تاکنون حداقل 3 فروند از 14 چلنجر 2 ارسال شده به اوکراین منهدم شده است . 20 سال تبلیغات برای این تانک انجام شده و تا تاکید می‌گفتند که زره این تانک غیرقابل تخریب نامیده می شود و تاکید میشد که زره این تانک در برابر کورنت ها غیرقابل تخریب است . دفعه قبل عرض کردم تازه ابتدای آبروریزی تکنولوژی بریتانیا است. ⁦✍️⁩ کانال خبری تحلیلی را دنبال کنید. @Akhbarvijehh
بیش از 80٪ از کل دلار های ایالات متحده (خلق پول و چاپ دلار ) در بین سال های 2020 تا 2023 صورت گرفته است. برای آنکه بهتر از این فاجعه اطلاع پیدا کنید، باید بدانید تمامی بحران های مالی که در دنیا پس از جنگ جهانی دوم به خاطر نظم دلار شکل گرفته تنها در 20 درصد حجم دلاری سابق اتفاق افتاده است و امروز با این میزان از خلق پول شاهد بحران های اقتصادی به مراتب بزرگتر از بزرگترین بحران های مالی جهان خواهیم بود. دوره گردش دلار در حالت عادی 3 تا 7 سال بود یعنی 3 تا 7 سال طول می‌کشد که تورم ایجادی آمریکا به سراغ کشورهای دیگر برود اما امروز شرایط دنیا تفادت دارد، حداقل نیمی از آن 20 درصد دلارهای سابق (به همراه میزان غیرقابل محاسبه ای از خلق پول جدید در طی این دو سال ) در حال بازگشت به بازار آمریکا خصوصا بازار بورس آمریکا میباشد. بازم تاکید می‌کنم تنها راه آمریکا برای ماندن در چرخه اقتصادی دنیا ایجاد یک جنگ جهانی است که در آن کل دنیا تخریب شوند و مانند جنگ جهانی دوم همه محتاج این کاغذ های بی ارزش آمریکا باشند که دیگر امکان آن وجود ندارد. کمی صبر کنید تا موج های اولیه این فاجعه را ببینید. ⁦✍️⁩ کانال خبری تحلیلی را دنبال کنید. @Akhbarvijehh
به گفته یک مقام ارتش کنگو ،گروهی از تروریست های مسلح روز پنجشنبه به روستایی در استان ایتوری در شرق کنگو حمله کردند که در نتیجه آن حداقل 18 نفر کشته و 12 نفر زخمی شدند. سرهنگ ژان سیرو سیمبا بونگا، مدیر منطقه ایرومو که در آن حمله رخ داد، گفت که مهاجمان سه جسد را سوزانده بودند اما 15 نفر دیگر دفن خواهند شد. هنوز ماهیت این گروه تروریستی مشخص نشده است اما با توجه به نوع رفتار تهاجمی که داشته اند و سعی در ایجاد هراس داشته اند به احتمال زیاد داعشی ها در کنگو نیز فعال شده اند.البته هنوز قطعا مشخص نشده است. ⁦✍️⁩ کانال خبری تحلیلی را دنبال کنید. @Akhbarvijehh
از اواخر ژوئیه تا اواسط اوت، درگیری های خشونت آمیزی بین جنبش فتح و گروه جندالشام در اردوگاه عین الحلوه در لبنان که بیش از 200 هزار آواره فلسطینی در آن زندگی می کردند، رخ داد و ده ها نفر کشته و تعداد زیادی زخمی شدند. سری جدید درگیری ها از روز پنجشنبه دوباره آغاز شد. جند الشام با خمپاره و گلوله های آرپی جی به الفتح حمله می کند و الفتح با مسلسل های سنگین و آتش خمپاره پاسخ می دهند. ارتش لبنان، حزب الله، جنبش امل و بسیاری از گروه های مختلف در تلاش هستند تا از درگیری جلوگیری کنند، اما متاسفانه حرف در سر این احمق ها نرفته و نتیجه ای حاصل نشده است. ⁦✍️⁩ کانال خبری تحلیلی را دنبال کنید. @Akhbarvijehh
پاسخ در پست بعدی 👇 ⁦✍️⁩ کانال خبری تحلیلی را دنبال کنید. @Akhbarvijehh
هر از چند مدتی یکی از کسانی که ایران بدجوری اون نقره داغ کرده از شدت سوزش میاد یک همچین خبری رو به صورت گسترده پخش می‌کند. شما می‌توانید بین هر دو نقطه جهان روی نقشه خط بکشید و رسانه ها به عنوان یک کریدور مطرح کنند. اما این خط تا کریدور واقعی بشود، خیلی کار دارد. همین اول بگم این کریدور اصلا صرفه اقتصادی نداره و نشدنی هست. این که میگیم نشدنی هست به معنای این نیست که نتونن یک خط ریلی یا جاده روی نقاطی که در نقشه مشخص شده بکشند، بلکه به معنای آن است که وقتی ساخته شد دیگر معنای کریدور را نمی‌دهد زیرا هر جاده یا خط ریلی که به عنوان کریدور مطرح می‌شود یک شرط کلی دارد و آن این است که جابجایی بار به صورت تجاری در آن انجام شود یعنی به نسبت کریدور های حریف صرفه اقتصادی داشته باشد. حتی بحث امنیت هم که پیش میاد درواقع از روی بحث اقتصادش نشأت می‌گیرد. یعنی شرکت خصوصی در هند بخواد بار بفرسته مثلا بندر سوریه از این مسیر براش ارزان تر باشد تا نسبت به مسیر های دیگر. چون تاجر جیب خودش رو نگاه می‌کند. ضمن اینکه هر بار که خط ریلی یا جاده شما به دریا می‌رسد دیگر تعریف کریدور زمینی را نقض می‌کند و بحث کریدور دریایی مطرح می‌شود که کلا همه چیز رو در رقابت این کریدور با کریدور اصلی تغییر میده مثلا هر بار به آب برسه 20 درصد افزایش هزینه بابت بارگیری و خالی کردن از کشتی داریم حالا یک کارخانه هندی مثلا میاد موبایل می‌سازد 1000 دلار که اگر از کریدور شرق به غرب ایران استفاده کند در بندر لاذقیه به قیمت 1200 دلار برایش تمام می‌شود ولی اگر از این کریدور مثالی استفاده کند می‌شود 1500 دلار. خب شما بودی کدوم استفاده میکردی؟ از نظر ژئوپلیتیکی هم مگه این کریدور چه بازار مصرفی به هند میده که کریدور ایران بهش نمیده و از طرف دیگر آیا اگر هند به این سمت برود و ایران هند رو از کریدور شمال به جنوب کنار بزاره آیا بازار 250 میلیارد دلاری روسیه رو میتونه جبران کنه؟ حالا بزار یک چیزی بهت بگم برای هر کریدور ادعایی که دیدی شبهه ای برات پیش میاد. من قبلا هم بارها و بارها گفتم اگر بتونید روشی یا کریدوری رو طراحی کنید که چین بتونه ایران رو دور بزند و ایران رو حذف کند، خود چینی ها سر تا پا شما رو طلا می‌گیرند. امکان ندارد کریدور شرق به غرب احداث بشود و ایران شاخه اصلی نباشه یک خودکار و نقشه بردار هرجوری فکر میکنی خط بکش ببین آیا میتونی ایران حذف کنید؟ البته به شرطی که شرط استقلال اقتصادی چین سرجاش باقی باشد. شما حساب کن روسیه از شرق تا غرب آسیا و حتی تا شرق آسیا یکجا راه آهن کشیده و سر اینوری راه آهن هم میره چین. یعنی چینی ها کافیه بار بدن روسیه اروپا تحویل بگیرند اما هرگز یکبار این مسیر رو به عنوان مسیر اصلی خودشون انتخاب نکردن چون میدونستند یا روسیه یا اتحادیه اروپا فردا با بستن مسیر شاه راه تجاری چین میاد ازش باج های سرسام آوری می‌گیرد که در عمل اقتصاد چین دیگر مستقل نیست. جایگاه ایران منحصر به فرد هست نمیشه ایران رو دور زد. میشه به عنوان خطوط فرعی به شاهراه ایران وصل بشوند اما جایگزین نه. ‌✍️⁩ کانال خبری تحلیلی را دنبال کنید. @Akhbarvijehh
ساخت راه‌آهن میان اراضی اشغالی، هند، عربستان و اتحادیه اروپا 🔹رئیس‌جمهور آمریکا در نشست سران گروه ۲۰ از طرح ایجاد راه‌آهن‌ها و کریدور بارگیری میان اراضی اشغالی، هند، عربستان، امارات، اردن و اتحادیه اروپا با هدف افزایش تجارت و همکاری سیاسی خبر داد. ⁦✍️⁩ کانال خبری تحلیلی را دنبال کنید. @Akhbarvijehh
📸 کریدور صهیونیستی هند-امارات-عربستان-اسرائیل در تیررس موشک های حزب الله و گروه های مقاومت غزه ایران را دور بزنید و امنیت تان هم تامین شود؟ زهی خیاِل خام... ⁦✍️⁩ کانال خبری تحلیلی را دنبال کنید. @Akhbarvijehh
🔰 گزارش روز 📌 نکات و الزامات دیپلماسی کریدوری قدرت‌های بزرگ دنیا همیشه به دنبال راه‌ها و مسیرهایی هستند که بتوانند سریع‌تر کار صادرات و واردات را انجام دهند. بسیاری از دعواهای ابرقدرت‌ها در برهه‌های گوناگون تاریخی بر سر همین راه‌ها و مسیرهایی بوده که به اصطلاح میان‌بر می‌زده، و هم موجب صرفه‌جویی در وقت و زمان و هم بهره اقتصادی بیشتر بوده است. همین موضوع بود که پای انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی را به تقابل با «جمال عبدالناصر» در سال 1957 باز کرد تا بتوانند سوئز را در دست بگیرند. همین موضوع در قبال ایران نیز صادق است؛ چرا که زمانی «اسرائیل کاتس» وزیر حمل‌ونقل رژیم غاصب قدس، احیای راه‌آهن باری و قدیمی از دمشق به مدینه را که با فروپاشی عثمانی به خاطره‌ها پیوست، به منزله عنصری کلیدی در محور ضدایرانی مطرح می‌کرد؛ محوری که از تجارت برای کشاندن عربستان سعودی و سایر کشورهای عربی به اتحاد نزدیک با اسرائیل استفاده می‌کند. همه آنچه را که گفته شد، می‌توان دریچه‌ای جدید در عالم سیاست با عنوان «دیپلماسی کریدورها» نامید. در دیپلماسی کریدورها دو موضوع وجود دارد که بر اهمیت کار می افزاید. موضوع اول اینکه امروزه بنادر شکل سنتی خود را از دست داده و بنادر نسل چهارم در حال به وجود آمدن هستند. بنادر نسل چهارم یا بنادر شبکه، ضمن اتصال مناطق مختلف بندر با همدیگر، بندر با سایر بنادر دنیا نیز در تعامل و همکاری در سطوح بین‌المللی است. موضوع دوم اینکه همه دنیا به دنبال این هستند که مزیت‌های جغرافیایی خود را به منبع درآمدزایی و قدرت سیاسی و بین‌المللی تبدیل کنند. ایران نیز در منطقه‌ای قرار دارد که نقطه تلاقی سه قاره آسیا، اروپا و آفریقاست و با دسترسی به تنگه هرمز و نزدیکی به چند کانون مهم بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس، منطقه غرب آسیا، اوراسیا، آسیای جنوبی و آسیای غربی نقش کلیدی در پیوند این مناطق دارد. یکی از تلاش‌های دولت سیزدهم تلاش برای فعال‌سازی کریدور شمال به جنوب است. این کریدور، یکی از مسیرهای مهم ترانزیتی در آسیای میانه است که مسافت 16 هزار کیلومتری از طریق کانال سوئز را با یک مسیر 7 هزار کیلومتری جایگزین کرده و در مقایسه با مسیرهای سنتی از نظر مسافت و زمان تا 40 درصد کوتاه‌‌تر و از نظر هزینه تا 30 درصد ارزان‌‌تر است. این کریدور با ارتباط دادن بندر بمبئی در هند تا هلسینکی فنلاند به طول 13 هزار کیلومتر، با اتصال مستقیم ریلی و با عبور از خاک ایران به یکدیگر می‌تواند گامی بزرگ در نقش‌آفرینی ایران در کریدورهای بین‌المللی و خروج اقتصاد ایران از گوشه رینگ تحریم باشد. این کریدور می‌تواند در آینده سهم بالایی از حمل‌ونقل بین‌المللی میان روسیه و کشورهای CIS با هند، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و اروپا را به خود اختصاص دهد. این امر زمانی اهمیت مضاعف می‌یابد که ایران بتواند این کریدور را به کریدور دیگری موسوم به شرق به غرب نیز متصل کرده و بخشی از پروژه‌های مهمی، مانند یک کمربند یک راه چینی‌ها را نیز به خود اختصاص دهد. شکل‌گیری این دو کریدور در کنار همدیگر می‌تواند بسترساز یک تحول اقتصادی در کشور باشد. امروز عربستانی‌ها هم مشتاقند تا از طریق عراق به این فرصت اقتصادی بپیوندند. البته این موضوع الزاماتی نیز دارد که از اقدام برای رفع فرسودگی زیرساخت‌های داخلی و تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تأمین منابع مالی و... را شامل می‌شود. این نکته نباید از چشم متولیان این حوزه دور بماند، به ویژه در زمانی که برنامه هفتم پیش روی مجلس است که مقدرات چندین ساله کشور در حوزه پیشرفت و توسعه را برنامه‌ریزی می‌کند. ⁦✍️⁩ کانال خبری تحلیلی را دنبال کنید. @Akhbarvijehh
منبعی در ارتش ایالات متحده به GIW می گوید که ایالات متحده تهاجم آذربایجان به ارمنستان را محکوم نخواهد کرد، حتی آماده است در صورت کمک روسیه به ارمنستان، به آذربایجان را تسلیح می‌کند. هرچی به مردم اوکراین کمک کردید به باکو هم می‌کنید. ⁦✍️⁩ کانال خبری تحلیلی را دنبال کنید. @Akhbarvijehh